مطالب برگزیده

ارجاعات، اشارات، نکات مخفی و ایستراگ (Easter Egg) های فیلم "مادام وب" (Madame Web)
ارجاعات، اشارات، نکات مخفی و ایستراگ (Easter Egg) های فیلم "مادام وب" (Madame...
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's...
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" (Spider-Man: Across the Spider-Verse) – بخش دوم
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان...

15 کاور برتر ولورین

مقدمه: ولورین وقتی خلق شد و به گروه ایکس من پیوست زیاد روی کاورها دیده نمیشد. تا اینکه جان بیرن طراح ایکس من شد و چون خودش کانادایی بود و از ولورین خوشش می آمد، بهای بیشتری به این شخصیت داد و ولورین بیشتر روی کاورهای ایکس من دیده میشد اما باز هم به نوعی نمیشد گفت که تمرکز اصلی روی ولورین است. تا اینکه پای ولورین به کمیک های اختصاصی خودش باز و کاورهای بی نظیری هم خلق شد. در هر حال اینها 15 تا از برترین و نمادین ترین کاورهای ولورین هستند.

 

15- شماره 1 سری اول کمیک های Wolverine

شماره 1 سری اول کمیک های Wolverine

سال 1988 دیگر کاملا ثابت شده بود که ولورین اونقدر محبوب و مهم شده که میتونه در کمیک اختصاصی خودش ظاهر بشه. بنابراین «کریس کلرمانت» به همراه طراحی بزرگ به نام «جان بیوسما» کمیک های اختصاصی او را راه اندازی کردند. بیوسما زیاد دوست نداشت کمیک هایی طراحی کنه که حال و هوای ابرقهرمانی داشته باشند و بنابراین از کلرمانت خواست تا داستان های ولورین را در جزیره ای به نام "مادریپور" که همگی ساکنین اش به نوعی خلافکار بودند روایت کنه (بیوسما عاشق فیلم کلاسیک "کازابلانکا" بود و فضای کلی کمیک های اولیه اختصاصی ولورین هم چنین جوی داشتند). این کاور شماره اول هم خیلی خاطره انگیز بود و در ذهن هواداران باقی مونده.

 

14- شماره 4 از اولین مینی سریز ولورین

شماره 4 از مینی سریز ولورین

«فرانک میلر» طراح اولین Miniseries تاریخ ولورین بود که البته برترین داستان تاریخ ولورین هم محسوب میشه.  میلر  قبلا در کمیک های دردویل و "شوالیه تاریکی برمیگردد" ثابت کرده بود که در دیزاین کارکتر ها چقدر تبحر دارد. این کاور هم نشان میدهد ولورین دارد سیگار میکشد و همزمان آماده کشیدن ماشه کمان هستش . این ژست او به زیبایی شخصیت ولورین را نشان میدهد و ماندگار شده.

 

13- شماره 251 از کمیک Uncanny X-men

شماره 251 از کمیک Uncanny X-men

این کاور در دورانی خلق شد که اتفاقات زیادی در کمیک های ایکس من رخ داده بود و گروه اریجینال ایکس من، مرده پنداشته میشدند و باقی اعضا به کشور استرالیا رفته بودند و شاهد تقسیمات و اعضای جدید بودیم . این کاور زیبا و ماندگار که به تاریخ پیوسته توسط مارک سیلوستری کبیر خلق شده و نشان میده که چطور سایبورگ های گروه Reavers ، ولورین را به صلیب کشیدند. در واقع همگان این داستان را كه به "ولورین علیه ریورز" (Wolverine vs. The Reavers) مشهور است ، با تصوير نمادين و فراموش نشدنی  به صلیب كشیده شدن ولورین روی حرف ایكس میشناسند.

  

12- شماره 66 از سری سوم کمیک های ولورین

شماره 66 از سری سوم کمیک های ولورین

«مارک میلار» از اون نویسنده های کار درستی هستش که هر چی برای ولورین نوشته عالی بود (دو تای از داستان های او جزو Top 10 تاریخ ولورین هستند). قطعا یکی از بهترین کمیک های او، Old Man Logan است که با همکاری طراحی به نام «استیو مک نیون» خلق کرد (این کمیک اینجا تو سایت ما ترجمه شده) . این داستان بی نظیر پایه و اساس فیلم "لوگان" هم محسوب میشه. در هر حال کاور قسمت اول این داستان wraparound بود (یعنی دو تکه بود و کاور جلو و عقب کمیک را در برمیگرفت) و به زیبایی هر چه تمام داستان شگفت انگیز آن را به طور خلاصه در معرض دید خواننده قرار میداد.

 

11- شماره 205 از کمیک Uncanny X-men

 شماره 205 از کمیک Uncanny X-men

«بری وینزور اسمیت» (Barry Windsor Smith) از اون طراحان بزرگ تاریخ کمیکه که در ابتدای دهه 70 میلادی و با کمیک های "کونان بربر" که برای مارول طراحی کرد به شهرت شگفت آوری رسید. ولی چند وقت بعد دنیای کمیک را کلا رها کرد تا به عرصه های مختلف هنری بپردازه. او بلاخره در دهه 80 میلادی به دنیای کمیک برگشت و چند کمیک خارق العاده برای ایکس من خلق کرد. کاور شماره 205 از Uncanny X-men هم از بهترین های اوناست که ولورین رو نشون میده.

اینم از کاور اولیه ای که بری وینزور اسمیت برای این شماره خلق کرد ولی مورد استفاده قرار نگرفت:

  

10- شماره 8 از کمیک Captain America Annual

 شماره 8 از کمیک Captain America Annual

همانطور که گفته شد در دهه 80 میلادی ولورین فقط در یک سری اختصاصی کمیک حضور داشت که واقعا جای تعجب داره. در ضمن او به ندرت در کمیک دیگر شخصیت ها حضور افتخاری پیدا میکرد و بنابراین اگر هم حضور میافت خیلی اتفاق خاصی محسوب میشد. بنابراین وقتی سال 1986 در شماره 8 از کمیک Annual کاپیتان آمریکا دیده شد واقعا برای هواداران جذاب بود. به خاطر همین هم بود که مارول از طراحی ستاره به نام «مایک زک» خواست کاورش رو بکشه (زک اون موقع تازه کمیک پرفروش و موفق Secret Wars   رو تمام و کاورهای شگفت انگیزی هم برای کاپیتان آمریکا و G.I. Joe: A Real American Hero خلق کرده بود). با این کاور خارق العاده هم که اصابت چنگال های ولورین با سپر Cap رو نشون میداد، واقعا ذهن خیلی ها رو به تسخیر خودش درآورد.

 

9- شماره 79 از کمیک Marvel Comics Presents

 شماره 79 از کمیک Marvel Comics Presents

در همین مقاله گفتیم که بری وینزور اسمیت دهه 80 به دنیای کمیک برگشت. او ستاره ای بود که دوست داشت علاوه بر طراحی، نویسندگی هم بکنه. مارول هم به حرفش گوش کرد و مسئولیت خطیر روایت نحوه به دست آوردن چنگال های فلزی ولورین را به او سپرد. یعنی مارول بلاخره راضی شد در کمیک Marvel Comics Presents  برای خوانندگان فاش کنه که چطور و چگونه فلز آدامانتیوم به اسکلت بدن ولورین اضافه شد. اسمیت هم انصافا گل کاشت و یکی از بهترین داستان های ولورین را خلق کرد. ما در این داستان خشن، خفن و دارک شاهد بودیم که چطور سازمان Weapon X ولورین را گرفت و تحت آزمایش های وحشیانه این فلز رو به طور دردناکی بهش تزریق کرد. کاور این کمیک که ولورین رو در حالی که اون همه سیم و IV بهش وصل شده و قطرات خون روی بدنش به چشم میخوره، تا ابد در تاریخ کمیک های مارول ماندگار شد و بارها بهش ادای احترام شده.

 

8- شماره 27 از سری اول کمیک های Wolverine

 شماره 27 از سری اول کمیک های Wolverine

یکی از ژست های نمادین و ماندگار ولورین اینه که با چنگال های بیرون آمده خودش به سمت جلو پرش کرده. بارها و بارها این ژست را روی کاورهای کمیک دیده ایم و هنرمندان بزرگی مثل فرانک میلر و جان بیرن آن را خلق کرده اند ولی اونی که «جیم لی» در ابتدای دهه 90 میلادی روی شماره 17 کمیک ولورین خلق کرد از همه بهتره. ضمن اینکه این تصویر نمادین بارها روی محصولات منتسب به ولورین و مردان ایکس در دهه 90 به کار رفت. مثلا برای کاور آرت بازی ولورین برای کنسول نینتندو در سال 1991:

بازی ولورین

  

7- شماره 211 از کمیک Uncanny X-men

 شماره 211 از کمیک Uncanny X-men

سال 1986 و به مناسبت سالگرد 25 سالگی مارول ، این شرکت تصمیم گرفت کاور کمیک های خودش رو با شکلی نو و در حالی که حاشیه دور آنها از تصویر قهرمانانش تشکیل شده بود روانه بازار کند.  برای کمیک Uncanny X-men هم تصمیم بر آن شد که ستاره اصلی مردان ایکس یعنی ولورین در وسط کاور به کار برده بشه. این کاور شگفت انگیز را «جان رومیتا جونیور» که آن موقع طراح ایکس من بود، خلق کرد. ما یک ولورین ضربه خورده و داغون دیدیم که خیلی هم با محتوای این کمیک جور بود چون اون موقع کراس اور بسیار محبوب و خشن Mutant Massacre داخل کمیک های ایکس من چاپ میشد .

 

 

6- شماره 173 از کمیک Uncanny X-men

 شماره 173 از کمیک Uncanny X-men

«پل اسمیت» (Paul Smith) این کاور فوق العاده را طراحی کرده. در این داستان زیبا، اعضای ایکس من به ژاپن میروند و در آنجا مسموم میشوند و فقط ولورین و «روگ» باقی مانده اند تا با دشمنان بجنگند (جالب اینکه ولورین اون موقع هنوز به طور کامل به روگ اعتماد نداشت!) . یک نکته بسیار جالب دیگه درباره این کمیک وجود داره و اونم اینه که روگ که جون خودش رو برای ولورین به خطر میندازه ، مورد اصابت قرار میگیره و برای زنده موندن مجبور میشه ولورین رو لمس کنه تا قدرت خود شفا دهی او را قرض بگیره. این لحظه ماندگار به طور زیبایی در اولین فیلم سینمایی ولورین به کار رفت.

همچنین بهتون بگم که پل اسمیت اولش کاور زیر را برای این کمیک طراحی کرده بود که از سوی مارول رد شد:

 

5- شماره 142 از کمیک Uncanny X-men

- شماره 142 از کمیک Uncanny X-men

این کاور همان داستان معروف "روزهای "آینده و گذشته" (Days of Future Past) است. یكی از بهترین داستان های run تاریخی نویسنده ای نابغه به نام كریس كلرمانت و طراحی به نام «جان بیرن» در تاریخ كمیك های مردان ایكس (میتونید در این مقاله بیشتر راجع به این داستان اطلاعات به دست بیاورید) . همانطور که میبینید لحظه نابودی و کباب شدن (!) ولورین به دست روبات های "سنتینل" در آینده بسیار موثر و تاریخی از آب درآمده. نکته جالب درباره این کاور اینه که قرار بود توسط جان بیرن طراحی بشه ولی دیر به دست مارول رسید! یعنی اون رو داخل نامه و  با پست برای مارول فرستاد. ولی دیر رسید. بنابراین مارول از «تری آستین» (Terry Austin) خواست هر چه زودتر یک کاور جایگزین بکشه که او این کاور را با الهام از صحنه مشابه ای که بیرن در داخل داستان طراحی کرده بود، کشید.

حالا من براتون این کاور چاپ نشده رو پیدا کردم! بفرمایید:

جان بیرن مردان ایکس

همانطور که میبینید کاور تری آستین از کاور بیرن خیلی بهتر از آب درآمده!

  

4- شماره 207 از کمیک Uncanny X-men

شماره 207 از کمیک Uncanny X-men 

کمیکی از ایکس من در اواسط دهه 90 میلادی که ولورین داشت به محبوبیت فزاینده خودش دست پیدا میکرد . «جان رومیتا جونیور» اون رو خلق کرده و ولورین  با چنگال های خودش انگار دیوار چهارم را شکسته و کاور را پاره کرده . ضمن اینکه مارول از این کاور برای امور تبلیغاتی هم استفاده میکرد و همین باعث شد به یاد ماندنی تر بشه.

  

3- شماره 340 از کمیک Incredible Hulk

 شماره 340 از کمیک Incredible Hulk

این کاور را قبلا و در مقاله "10 کاور برتر طراحی شده توسط تاد مک فارلین" معرفی کرده بودیم و واقعا شاهکاره. دقت كنید كه مك فارلین چطور با نقطه فوكوس (point of focus) بیننده بازی میكنه. یعنی این كمیك ، كمیك هالكه ولی شخصیتی كه برجسته تره و آماده مبارزه كسی نیست جز ولورین . در عوض با نگاهی به چنگال های فلزی ولورین متوجه انعكاس چهره هالك میشویم كه او هم آماده جنگ با ولورین است!

این كاور را مك فارلین در دهه 80 ميلادي و قبل از آنكه طراح مرد عنكبوتی شود خلق كرد و آنقدر زیبا بود كه سران مارول با دیدن آن مجاب شدند طراحی سری Amazing Spider-Man را به او بسپارند.

  

2- شماره 141 از کمیک Uncanny X-men

 شماره 141 از کمیک Uncanny X-men

 کاور قسمت اول داستان تاریخی "روزهای گذشته  و آینده " که توسط جان بیرن و تری آستین خلق شد و نه تنها یکی از برترین کاورهای ولورین و مارول بلکه یکی از بهترین های کل تاریخ کمیک بوک است. اون تصویر شگفت انگیز ولورین مسن در کنار کیتی پراید در حالی که پوستری از اعضای مرده یا دستگیر شده ایکس من پشت سرشون روی دیوار دیده میشه انصافا که نظیر نداره و بارها  و بارها بهش ادای احترام شده:

ادای دین احترام به ولورین

  

1- شماره 1  از اولین مینی سریز ولورین

شماره اول از اولین مینی سریز ولورین

پس از چاپ  این miniseries  محبوبیت ولورین به معنای واقعی كلمه سر به فلك گذاشت! ضمن اینكه بار دیگر سوپرتيم كريس كلرمانت و فرانك میلر را بهم رساند. این كمیك سبك بصری منحصر به فرد و جاه طلبانه ای دارد و خیلی ها آن را یكی از تاثیرگذارترین داستان های 30 گذشته عالم كميك میدانند. حالتی که فرانک میلر ولورین رو نشون داده واقعا شگفت انگیزه  شخصیت او را نشان میدهد که چطور یک دستش چنگال های بیرن آمده دارد و دیگری هم انگار خواننده را به مبارزه دعوت میکند. هیچ شکی نیست که این نمادین ترین کاور تاریخ ولورین است.

 

 مهدی ترابی مهربانی

مهدی ترابی مهربانی

منبع: وب سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 قهرمانی که از ولورین (WOLVERINE) تقلید کرده اند

10 لباس برتر ولورین (TOP 10 WOLVERINE COSTUMES)

10 دشمن برتر ولورین (WOLVERINE)

معرفی ولورین

10 كميك بوك برتر ولورین (Wolverine) + لينك دانلود

 كمیك برتر «ولورین» ترجمه شد! + لینك دانلود

 كامیك بوك فارسی: شماره آخر Secret Wars Old Man Logan + لینك دانلود مستقیم

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی: ولورین

10 قهرمان برتر مارول که در مبارزه مهارت دارند!

10 كاور برتر طراحی شده توسط «تاد مك فارلین»

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spider parker
#1 spider parker 1395-12-24 15:40
مقاله خوبی بود ..
خسته نباشید جناب ترابی
من به شخصه از شماره های:
۱
۲
۳
۵
۱۲
۱۳
خیلی خوشم اومد خصوصا شماره سوم :-)

ــــــــــ
یه سوال داشتم جناب ترابی
چرا در دهه های ۸۰،۷۰ و ۹۰
مارول آواتار اسپایدرمن رو گوشه کاور کمیک هاش چاپ میکرده؟ :-|
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1395-12-24 15:42
به نقل از spider parker:

مارول آواتار اسپایدرمن رو گوشه کاور کمیک هاش چاپ میکرده؟ :-|

قضیه اش طولانیه
فکر کنم خانم ساداتی فر میخواد درباره اش یک مقاله بنویسه
نقل قول کردن
spider parker
#3 spider parker 1395-12-24 15:45
به نقل از mtm:
به نقل از spider parker:

مارول آواتار اسپایدرمن رو گوشه کاور کمیک هاش چاپ میکرده؟ :-|

قضیه اش طولانیه
فکر کنم خانم ساداتی فر میخواد درباره اش یک مقاله بنویسه

ممنون آخه این موضوع یه مدت منو به فکر وا میداشت برا جالب بود بدونم :roll:
نقل قول کردن
I am the best
#4 I am the best 1395-12-24 16:25
ممنون بابت مقاله یه سوال ولوورین یه سری داره به اسم wolverine max درسته؟ می خواستم بدونم این سری هم مثل old man logan حال و هوای وسترن داره؟ و اینکه ارزش خوندن داره؟ اگه کسی می دونه خواهشا جواب بده
نقل قول کردن
shayanspideylover
#5 shayanspideylover 1395-12-24 16:59
با تشکر از آقای ترابی بابت مقاله
واقعا همشون قشنگن خواستم یکی رو انتخاب کنم بگم از کدوم بیشتر خوشم اومد دیدم نمیتونم واقعا همه فوق العادن
ولورین واقعا شخصیت فوق العاده ایه.
یعنی واقعا کمیکی نبوده ازش خونده باشم و بدم اومده باشه وچیزی که واقعا جالب اینه که من اصلا علاقه ای به خوندن کمیکای ولورین نداشتم تا اینکه سایت شروع کرد به ترجمه سری old man logan (اون موقع من عضو نبودم) دیدم همه تعریف میکنن اون کمیک رو خوندم و واقعا واسم خاطره فوق العاده ای شد بعد از اون بود که به کمیک های ولورین علاقمند شدم.


ضمنا یه سوال داشتم آقای ترابی میشه یه توضیح در مورد پسر بلک بولت و مدوسا(اهورا) بدین چون تو مقاله ای که در مورد ناانسان ها نوشته بودین نبود
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#6 Ultimate Comic Fan 1395-12-24 18:31
ممنون از شما آقای ترابی، مثل همیشه گل کاشتید. من که با شماره 1 داستان هایی دارم... :-* اولین باریکه دیدمش از اون خنده ی نیش دار لوگان ترسیدم! :sigh: (اون زمان نمیشناختم ولورین رو راستش آخه من سابقم با دی سی زیاد تره... :-) )
نقل قول کردن
the p.a
#7 the p.a 1395-12-24 19:24
خسته نباشید آقای ترابی
مقاله خیلی خوبی بود

بیشتر از شماره 2 لذت بردم چقدر بهش ادای احترام کردند! :o
شماره 3 هم خیلی زیبا بود
با اون شماره 14 هم خیلی حال کردم با یه دست سیگار با یه دست کمان!
نقل قول کردن
The spider
#8 The spider 1395-12-24 20:42
شماره های 12 و 8 و 1 از نظر من بهترین های تو این لیست هستند , شماره 1 هم که خاطره انگیز برای من
تازه همین دیروز لوگانو دیدم و بگم چه فیلم فوق العاده ای بود حتی نسخه پرده سینماییش هم ارزش دیدن داره
نقل قول کردن
skyfall
#9 skyfall 1395-12-24 21:06
مقاله خوبی
استاد ترابی فقط یه جا گنگه
شماره 6 زدید تو اولین فیلم سینمایی ولورین استفاده شد
اگه بکنیدش اکس من بهتره شاید فکر ادم بره به فیلم خاستگاه مردان اکس :ولورین
خیلی ممنون
نقل قول کردن
shayanspideylover
#10 shayanspideylover 1395-12-24 22:00
کلا این قضیه دنیای موازی واسه سریال خوبه مثل کاری که با سریال فلش کردن با حال بود.

ولی تو دنیای سینما جواب نمیده فک نکنم مارول بخواد از توبی به عنوان مرد عنکبوتی تو دنیای موازی استفاده کنه.

ولی خدا رو چه دیدی شاید یه روز یه سریال دیدیم هر سه تا توش بودن از دنیا های موازی مثلا اندرو گارفیلد بشه اسپایدرمن نوآر خیلی باحال میشه.

ضمنا هیو جکمن گفته بود فقط به یه شرط نقش ولورین رو بازی میکنه اونم در صورتیه که رایتش به مارول برگرده فک کنین ده سال دیگه این اتفاق بیوفته اونوقت
هیو جکمن=old man logan

تخیلات یک هوادار :lol:
نقل قول کردن
The spider
#11 The spider 1395-12-24 22:51
به نقل از shayanspideylover:
.

ضمنا هیو جکمن گفته بود فقط به یه شرط نقش ولورین رو بازی میکنه اونم در صورتیه که رایتش به مارول برگرده :lol:

گمون نکنم این حرف واقعیت داشته باشه
اگر مستنده میتونم بپرسم از کجا چنین چیزی میگی؟
نقل قول کردن
shayanspideylover
#12 shayanspideylover 1395-12-24 23:32
به نقل از The spider:
به نقل از shayanspideylover:
.

ضمنا هیو جکمن گفته بود فقط به یه شرط نقش ولورین رو بازی میکنه اونم در صورتیه که رایتش به مارول برگرده :lol:

گمون نکنم این حرف واقعیت داشته باشه
اگر مستنده میتونم بپرسم از کجا چنین چیزی میگی؟

با یه مجله ای مصاحبه کرده بود البته احتمالا به شوخی گفته چون این تا قرن ها غیر ممکنه که رایت میوتنت ها برگرده به مارول :lol:
نقل قول کردن
Hobbit
+1 #13 Hobbit 1395-12-25 05:09
اول از همه از استاد به خاطر ترجمه این مقاله بسیار متشکرم
فکر کنم دیگه اغلب ما از نقش کاور ها در جذب مخاطب به کمیک آگاه باشیم حالا چه برسه این کاور برای شخصیت متمایزی مثل ولوورین خلق بشند واقعا میتونم بگم عاشق کاور الدمن لوگان هستم!هر وقت با این کاور رو به رو میشم اول همون حس همیشگی خیره کننده و مبهوت کننده به این کمیک بهم دست میده و بعدم یاد داستان عالی این کمیک میوفتم البته شاید دلیل این همه علاقه همون ترتیبی بوده که همیشه از این کمیک شروع کردم باشه!(جزو اولین کمیک هایی است که خوندم!)
همینطور شماره 13-9 و کاورای مینی سریز....می دونید چیزی نیست که قابل بیان کردن یا توضیح دادن باشه ولی فقط میتونم بگم هروقت با این کاورا رو به رو میشم یه حس خوب که قابل وصف نیست بهم دست میده!
کلا میشه روی کاور شماره 13به تنهایی مقاله برای تفسیرش نوشت...کم ادای احترام به این کاور ندیدم!بقیه کاورها هم برام قابل احترام هستند
بازم برای ترجمه این مقاله متشکرم
نقل قول کردن
Ice Man
#14 Ice Man 1395-12-25 05:46
ممنون از آقای ترابی بخاطر مقاله ، همشون عالی بودن و حرف ندارن ، بعضی هاشون مفهوم داستان رو خلاصه کردن و عمق شخصیت ولورین رو تو اون شماره نشون میدن و بقیه هم خیلی خفنن
من از این ها بیشتره همه خوشم اومد ؛
13.
این کاور خیلی خفن و قشنگه و اوج سختی و رنج کشیدن و فضای دارک شخصیت ولورین رو نشون میده !
11.
این هم خیلی جالبه و نشون میده که ولورین چقدر سرسخته و چرا شکست ناپذیره
9.
همین که از این ظاهر ولورین برای کاور استفاده کردن هم کاملا تصویر عالی ای از ولورین رو به عنوان یک سلاح نشون میده و کاورش خیلی برای کمیکش مناسبه
7.
ماسک پاره شده ولورین که صورت لوگان معلوم میکنه به خوبی کاور رو خفن کرده و وضع داغون ولورین نشون میده باعث شده کاور قشنگ و جالبی بشه
5.
بهتره این برای کاور این کمیک و این داستان نمیشه و میشه از کاور موضوع کلیِ کمیک رو فهمید
3.
واقعا کاور قابل تأمل و جالبیه و خیلی خلاقانست !
البته همشون عالی بودن ، مثلا شماره 12 به خوبی ویژگی هایی که نقش اصلی رو توی کمیک دارن رو به اضافه خلاصه داستان نشون میده ، شماره 10 هم حرف نداره اما میتونست بهتر باشه ، کاور شماره 4 هم ایده خیلی جالبی داره ! البته اگه با عنوان کمیک هم ارتباط داشته باشه بهتره و شماره های 2 و 1 هم که از کاور های تاریخی و حماسی ایکس من و ولورینن ، مخصوصا کاور شماره 1 که احتمالا اون دوره خیلی باحال و خفن تر هم بوده !
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

پروفایل کاربر

افراد آنلاین

We have 1380 guests and one member online

  • The Spectacular Burmun

آخرین نظرات