مطالب برگزیده

ترجمه شماره 304 از کمیک "پیتر پارکر: مرد عنکبوتی خارق العاده" (Peter Parker: The Spectacular Spider-Man) + لینک دانلود
ترجمه شماره 304 از کمیک "پیتر پارکر: مرد عنکبوتی خارق العاده" (Peter Parker:...
ایستراگ (Easter Egg) ها و اشارات فیلم "انتقام جویان جنگ بی نهایت" – قسمت دوم
ایستراگ (Easter Egg) ها و اشارات فیلم "انتقام جویان جنگ بی نهایت" –...
ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "انتقام جویان: جنگ بینهایت" – قسمت اول
ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "انتقام جویان: جنگ بینهایت" – قسمت...
15 دفعه ای که DCEU  هواداران "واقعی" دی سی را عصبانی کرد
15 دفعه ای که DCEU هواداران "واقعی" دی سی را عصبانی کرد...
نقد و بررسی فیلم مرد مورچه ای و واسپ  (ANT-MAN And The Wasp)
نقد و بررسی فیلم مرد مورچه ای و واسپ (ANT-MAN And The...
15 شخصیت برتر دنیای کمیک که توسط «استیو دیتکو» (Steve Ditko) خلق شدند
15 شخصیت برتر دنیای کمیک که توسط «استیو دیتکو» (Steve Ditko) خلق شدند...

10 كمیك برتر دكتر استرنج (Dr. Strange)

 

مقدمه: دكتر استرنج (Dr. Strange)  شخصیتی است كه از وقتی در عالم كمیك خلق شد، طرفداران خاص خود را داشته است.  او نه تنها بارها عنوان های اختصاصی خودش را داشته بلكه به عنوان عضو گروه «اونجرز» يا New Avengers هم حضور پیدا كرده و همواره سمبل دنیاهای جادویی و اسرار آمیز مارول بوده است.

همين جا لازم میدانم از دوست صميمي ام اقای ترابی تشكر كنم كه در نوشتن این مقاله بسیار مرا یاری داد . در واقع، آقای ترابی خودش از هواداران پر و پا قرص دكتر استرنج است  و اطلاعات بسیار خوبی درباره این شخصیت دارد.

 

10- Season One

کمیک دکتر استرنج

این داستان تک قسمتی سال 2012 منتشر شد و میگن بهترین داستانیه که مارول تحت عنوان Season One منتشر کرده. ما در آن اریجین میبینبم که اریجین دکتر استرنج از نو و با جزئیات بیشتری روایت میشود. مطمئن باشید فیلمنامه  فیلم دکتر استرنج قطعا از این داستان خیلی الهام گرفته چون در آن شاهد هستیم که شخصیت های مکمل داستان های دکتر استرنج همچون اینشنت وان ، وانگ و بارون موردو و حتی دشمن معروف او یعنی دورمامو به صورت منسجم و مرتبط با هم به خواننده معرفی میشوند. نویسنده این داستان گرگ پک هستش و طراحی خارق العاده اش رو هم اما ریو انجام داده.

 

9- The Way of the Weird (Dr Strange Vol. 4 #1-5)

9- The Way of the Weird (Dr Strange Vol. 4 #1-5) کمیک بوک

بخش ماورالطبیعه مارول را اغلب به سختی میتوان در محدوده های داستان های این شرکت گنجاند به خصوص در دنیای امروزی مارول که به نظر میرسه همه چیز باید یک دلیل علمی و منطقی داشته باشه. اما جیسون آرون و کریس باچلو  نه تنها تواسته اند به خوبی توانسته این جنبه ها را در سری جدید کمیک های دکتر استرنج مطرح کنند بلکه به ذات شخصیت دکتر استرنج هم وفادار باشند. در آرک نخست این سری که The Way of the Weird نام داشت، دیدیم که زمینه کاملا دارد مهیای حضور یک نیروی بیرونی برای حذف جادو از دنیاهای مختلف میشود. این نیرو یواش یواش داشت به سمت هسته اصلی دنیای مارول حرکت میکرد . بنابراین شاهد بودیم که ایده های بزرگ و جالبی درباره نقش جادو در مارول و طیف گسترده از جادوگران این شرکت مطرح میشود. اما در عین حال شاهد بودیم که چطور به ذات و روحیه جذاب استفن استرنج به عنوان جادوگر اعظم مارول هم ادای احترام میشود.

ضمنا جیسون ارون ایده بسیار جدید و جذابی هم رو کرد: استفاده از جادو میتواند به صورت فیزیکی به دکتر استرنج لطمه بزند! یعنی هر وقت او از جادو استفاده میکند به جسمش آسیب وارد میشه. این مساله تنش بی سابقه ای را به این سری تزریق کرده.

 

8- A Separate Reality

کمیک بوک A Separate Reality

استیو انگلهارت از نویسندگان بزرگ مارول در دهه 70 میلادی بود. او پیشتر نیز روی دکتر استرنج در کمیک های Defenders کار کرده بود. اما بر خلاف اون سری، سعی کرد در سری کمیک های اختصاصی دکتر استرنج به جای تمرکز روی المان های ابرقهرمانی بیشتر روی المان های اساطیری و جادویی متمرکز بشه. در این کمیک که اسمش A Separate Reality هستش در واقع برترین داستان هایی که انگلهارت برای دکتر استرنج نوشته چاپ شده: شماره های 4 تا 14 Marvel Premiere و همچنین شماره های 1 تا 5 از سری اول کمیک های Dr Strange . در داستان های او اتفاقات بی سابقه ای برای دکتر استرنج و دوستانش افتاد. مثلا آنها در "چشم آگاموتو" که قوی ترین وسیله جادویی دکتر استرنجه گرفتار شدند، با موجودات ترسناک و قوی مثل شوما – گوراث درگیر شدند ، وارد دسیسه ای درباره سفرهای زمانی که توسط بارون موردو ترتیب داده شده بود شدند و البته خود دکتر استرنج هم مورد  اصابت ضربات مرگبار چاقو قرار گرفت. در واقع در این داستان ها بود که دکتر استرنج کاملا خودش را از دیگر ابرقهرمانان مارول جدا کرد و کاملا وارد عالم فانتزی و جادویی شد.

 

7- Defenders: Indefensible (Defenders Vol.3 #1-5)

کمیک defenders

 علیرغم اینکه خوانندگان جدید کمیک دکتر استرنج را بیشتر عضو گروه اونجرز محسوب کنند (چون او عضو گروه  New Avengersبوده) ولی در اصل ایشون ابتدا عضو گروه مدافعین (Defenders) بود. در حقیقت دکتر استرنج این گروه را با مشارکت دیگر ابرقهرمانان مارول همچون «نیمور»، «هالک» و «موج سوار نقره ای» تاسیس کرد . کمیک های مدافعین   در دهه 70 میلادی چاپ شدند و در آن قهرمانان ما به جنگ تهدیدات جادویی و ماورایی میرفتند (میتونید اینجا این کمیک ها را از سایت ما دانلود کنید). بعدها مارول اعضای این گروه را دستخوش تغییرات کرد و دیگر قهرمانان مارول نیز عضو آن شدند. اما در سال 2005 یک مینی سریز 5 قسمتی به نام Defenders: Indefensible  توسط مارول منتشر شد که در آن اعضای اریجینال این گروه بار دیگر بهم پیوستند. نویسنده داستان هم جی. ام دی متیوس بود و طراحی اش را نیز کیث گریفین بر عهده داشت (دی متیوس و گریفین قبلا با هم روی کمیک Justice League International  کار کرده بودند). در هر حال در این کمیک بار دیگر شاهد بودیم که دکتر استرنج، نیمور، هالک و موج سوار نقره ای چطور با اختلافات و تضادهایی که با هم دارند کنار می آیند . ضمنا در این داستان شاهد مقابله آنها با دشمنان کلاسیک دکتر استرنج مثل دورمامو و کابوس بودیم.

 

6- Origin Story (Strange Tales #115)

اریجین دکتر استرنج

داستان origin دكتر استرنج كه در شماره 115 از كمیك Strange Tales چاپ شد انقدر جذاب است كه میتوان آن را پانل به پانل روی پرده سینما خلق كرد: استفن استرنج جراحی بسیار مغرور و از خود راضی اما در عین حال مستعد است . او در تصادف رانندگی دستهای خود را از دست میدهد و برای مداوا سراغ پیرمرد  مرموز به نام The Ancient One   که در معبدي اسرار آميز در كوه های هیمالایا زندگي ميكند ، میرود و در آنجا از او راه و رسم جادوگری می آموزد و پی به اشتباهات گذشته خویش میبرد. استرنج متوجه میشود كه شاگرد این پیرمرد یعنی «بارون موردو» (Baron Mordo)  میخواهد استادش را بكشد. یقینا این داستان یکی از برترین اریجین های تاریخ دنیای کمیک است و هرگز کهنه یا قدیمی نمیشود

شما میتونید این کمیک را اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

5- End Times (New Avengers vol. 2 #31-34)

5- End Times (New Avengers vol. 2 #31-34) 

همانطور كه میدانید دكتر استرنج در عالم كمیك موسس گروه Defenders هم بوده ولی از آنجائیكه رایت سینمایی دیگر اعضایDefenders    مثل «نیمور» و «موج سوار نقره ای» فعلا دست مارول نیست بنابراین ساخت فیلم اریجینال Defenders فعلا منتفی است (هر چند که مارول سریال مدافعین را با حضور دیگر شخصیت ها مثل لوک کیج ، جسیکا جونز و ... در سال 2017 ساخت!) اما این داستان نشان داد که دکتر استرنج در قالب اونجرز هم میتواند بسیار موفق باشد.

در این داستان تحت عنوان End Times دكتر استرنج كه دیگر عنوان جادوگر اعظم (Sorcerer Supreme) را یدك نمیكشد، ماموریت پیدا میكند اعضای اونجرز را از دست شخصیتی به نام Brother Voodoo و دار و دسته اش نجات دهد. برایان مایکل بندیس بار دیگر نشان میدهد که استاد نوشتن داستان هایی است که در آن قهرمانان قدرتمند مارول چطور خاکی و انسانی نشان داده میشوند

 

4-  The Montesi Formula” (Doctor Strange #60-62)

کمیک دکتر استرنج دراکولا

همانطور كه میدانید «اسكات دریكسون» به عنوان كارگردانی فیلم "دكتر استرنج" ، سابقه خوبی در ساخت آثار ترسناك دارد. به همین دلیل خیلی ها اعتقاد دارند حال و هوای فیلم دكتر استرنج  نسبت به دیگر فیلم های مارول ترسناك تر و سیاه تر است. از اين رو  شاید مارول به سرش بزند از شخصیت «دراكولا» به عنوان دشمن دكتر استرنج در قسمت دوم این فیلم استفاده كند!!!

در هر حال داستان The Montesi Formula كه در شماره های 60 تا 62 كمیك Doctor Strange چاپ شد و در آن دكتر استرنج رو در روی دراكولا قرار گرفت، داستان  فوق العاده اي است. خوبی این داستان این است كه در آن شخصیت «بلید» (Blade) هم هست و کلا دکتر استرنج با کارکترهای نامتعارف میتونه team-up های ماندگاری خلق کنه.  به علاوه   The Montesi Formulaداستانی است عالی كه جان میدهد برای كارگردانی مثل اسكات دریكسون و اگر به خوبی  اقتباس شود میتواند بخش واقعا تاریك دنیاهای مرموز و جادویی  را به تصویر بكشد.

 

3- The Oath

کمیک  The Oath 

در واقع از طریق داستان چند قسمتی به نام "سوگند" (The Oath) كه سال 2006 توسط نویسنده نامداری همچون «برایان كی. وان» نوشته  و طراح نام آشنای دنیای مرد عنكبوتی یعنی «ماركوس مارتین» آن را طراحی كرد، دكتر استرنج وارد گروه نیو اونجرز شد. ولی در عین حال یكی از جذاب ترین داستان هایی است كه در 10 سال گذشته از روی دكتر استرنج منتشر شده.

در اين داستان شاهد لحظات ماندگاری مثل مبتلا شدن دستیار با وفای دكتر استرنج یعنی وانگ (Wong) هستیم . شخصیت جالبی هم به نام پرستار شب (Night Nurse) هست كه یه جورایی یك منبع زیرزمینی است كه هر وقت ابرقهرمانان مارول دچار جراحت های خاص میشوند به او مراجعه میكنند! در این داستان دكتر استرنج با شیئی مرموز اشنا میشود كه میتواند هر چیزی را شفا دهد . بنابراین او توسط افرادي ناشناس هدف قرار میگیرد.

در این داستان ضمنا تم های زیرین و عمیقی وجود دارد و نشان میدهد كه عرصه پزشكي و حرفه طبابت در سالهای گذشته چقدر از سوی شركت های داروسازی به خطر افتاده است. بنابراین شاید این داستان كمی جنجالی و  سیاسی  باشد ولی قطعا یكی از بهترین های دكتر استرنج است.

شما میتونید این داستان را با ترجمه فارسی در اینجا دانلود کنید

 

2- Triumph & Torment

کمیک Triumph & Torment

برخی از بهترین داستان های دکتر استرنج اونایی هستند که باعث میشوند با یک سری از متحدین نا متعارف متحد بشه. در این نوول گرافیکی بسیار زیبا که توسط راجر استرن نوشته و مایک مینولا هم طراحی اش کرد، شاهد اتحاد او با دکتر دووم هستیم! در واقع دکتر دووم از دکتر استرنج میخواد تا برای برگرداندن روح مادرش از دست مفیستو، به جهنم بروند.  البته در طول داستان به نظر میرسه دکتر دووم که کاملا تشنه قدرته و در جادوگری هم استاده، میخواد به استرنج کلک بزنه. تا اینکه پیچش جالب و غیر منتظره ای در پایان داستان به وجود میاد و نشون ما میده که گاهی اوقات تفاوت بین ابرقهرمان و ابرشرور چقدر میتونه ظریف و کوچک باشه. این داستان ضمنا از طراحی های بسیار زیبایی برخورداره. همچنین باعث شد تا ما دوستی جذاب اما پرتنشی بین دکتر دووم و دکتر استرنج در رویداد مهم سال قبل مارول یعنی  "جنگ های پنهان" شاهد باشیم.

 

1- The Eternal Saga (Strange Tales #130-146)

کمیک eternal saga

Eternal Saga  قطعا بزرگترین و حماسی ترین داستان تاریخ دكتر استرنج است. در این داستان 17 قسمتی كه شاهكار «استیو دیتكو» به شمار می آید، دكتر استرنج با بارون موردو و ارباب او یعنی دورمامو (Dormammu) روبرو میشود («دورمامو» دشمن شماره یك دكتر استرنج به شمار می آید). ما در طول این داستان با شخصیتی به نام «ابدیت» (Eternity) آشنا میشویم كه در واقع موجودی است كه مظهر و تجسم  خلقت محسوب میشود و در آن میتوان تصویری از كل كیهان و همچنین دستیار و معشوقه قدیمی دكتر استرنج یعنی «كلیا» (Clea) را دید.

این داستان بسیار برای دنیای سینمایی مارول و قسمت های بعدی فیلم دكتر استرنج مناسب است زیرا حاوی سكانس های حیرت انگیز مبارزه بین دكتر استرنج و «دورمامو» در دنیایی به نام "بعد تاریك (Dark Dimension)" میباشد.

 

عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2016

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 دشمن برتر دکتر استرنج (DR. STRANGE)

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (ORIGIN) را دارند + ویدئو

لینک دانلود کمیک های DOCTOR STRANGE

معرفی شخصیت های مکمل کمیک های دکتر استرنج

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

+1 #1 hamid04 1393-06-11 16:01
دستتون درد نکنه عمو مختار به خاطر این مقاله.

اگه دراکولا توی فیلمش حضور داشته باشه خیلی خوبه.ولی همون طور که در مقاله گفتید بعیده،ولی یک ایده ی خوبی هست.

من از اون دورمامو هم خوشم آمد.می تونن از اون هم استفاده کنن.

ولی در کل می شه که از روی دکتر استرنج چندین فیلم درست کرد.
+1 #2 hamid04 1393-06-11 16:13
-
+3 #3 mtm 1393-06-11 16:17
ممنون بابت اين مقاله
من دكتر استرنج رو خيلي دوست دارم
نظر شخصي من اينه كه داستان هايي كه استن لي و استيو ديتكو براي دكتر استرنج خلق كردن از نظر خلاقيت دست كمي از كميك هاي مرد عنكبوتي ندارن
+8 #4 mtm 1393-06-11 16:20
يه نكته خيلي جالب هم براتون بگم كه مطمئن هستم براتون خيلي عجيبه

استن لي برخي از داستان هاي دكتر استرنج رو با عبارت Tamam Shud به پايان ميرسوند!

خواننده ها فكر ميكردن كه اين يه عبارت رمز الود يا يك ورد جادويي هستش

ولي استن لي بعدا گفت كه اين همون "تموم شد" هستش و عبارتي فارسي هست كه از رباعيات خيام اونو ياد گرفته !!!!!!!!!!!!

اينم از منبع اش:
drstrange.nl/drstrange/creators/tamamshud.htm

اینم یک نمونه از tamam shud
:

uplooder.net/.../...

اخرين عبارت داخل صفحه رو دقت كنید: TAMAM SHUD
+7 #5 mtm 1393-06-11 16:30
يه نكته جالب ديگه كه البته قبلا هم بهش اشاره شده بود اينه كه دكتر استرنج وقتی ورد یا طلسمی میخواند، انگشتان دستانش را جوري حركت میدهد كه آدم یاد ژست اسپایدرمن موقع تار افكنی می افتد!!!



اين به خاطر اينه كه استيو ديتكو هر روي اونا رو خلق كرده و از يه ژست مشترك براشون استفاده كرده
+4 #6 M. goblin 1393-06-11 16:36
خیلی عالی بود.ممنون عمو.
دکتر استرانج شخصیت عجیبی داره.اولین چیزی که ازش دیدم یه انیمیشن بودش ولی اون موقع 9 10 سالم بود با خودم فکر کردم بیخوده.چند سال بعد که دوباره دیدم خیلی ازش خوشم اومد.

امیدوارم از دراکولا استفاده نکنن.چون دراکولا تابحال در فیلم های زیادی به نمایش دراومد و وقتی مردم ببینن که دوباره از این شخصیت استفاده بشه ممکنه از فیلم خوششون نیاد.بهتره از یه دشمن جدید استفاده کنن.فکر کنم همون دشمن اصلیش بهترین گزینه هستش.
شایدم مثل اونجرز کنن یعنی دکر استرانج با یکی بجنگه و اخر فیلم معلوم بشه که اون شخص ادم دورمامو بوده.
#4
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
هنوز تو هنگم........
استن لی؟؟؟؟فارسی؟؟؟؟ persian??????st an lee????
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
+2 #7 M. goblin 1393-06-11 16:43
راستی استن لی چند روز پیش مصاحبه کرده بود یه کمی از برنامه های سینمایی مارول رو لو داد.


"ان ها در حال حاصر مشغول کار بر روی فیلم های انت من دکتر استرانج و بلک پانتر هستن.و من دیگر نمیتونم در این مورد صحبت کنم."

wow ..... :eek:
قبلنم شایعه شده بود ولی الان دیگه خود استن موضوع بلک پانتر رو تائید کرده.واقعا مارول داره یونیورسشو به خوبی گسترش میده.
ولی حیف که مارول سه تا از اصلی ترین شخصیت های کمیکشو نداره.حیف. :sad: خداروشکر که رایت اونجرزو داره ;-)
+2 #8 پرشین اسپایدی 1393-06-11 16:45
واقعیتش من خیلی با دنیای دکتر استرنج آشنا نیستم ولی با این تفاسیر مشتاق شدم ببینم چه فیلمی از آب در میاد! :)

مخصوصا اگه فونیکس قرار باشه نقشش رو بازی کنه! ;-)

پ.ن : ربطی نداره ولی چون نویسنده مختاره میذارم!
uppic.com/.../14096594121.jpg
این انگشتر رو دیروز گیر آوردم!
+2 #9 hamid04 1393-06-11 16:46
#6:

کلاٌ دراکولا اگه باشه داستان هم هیجانی می شه ،هم یکم ترسناک می شه و هم جذاب می شه.

درسته که از دراکولا خیلی استفاده کردن ، ولی برای دکتر استرنج بدرد می خوره.

#4:

من تازه شنیدم.
خیلی تعجب کردم.
وقتی فهمیدم اینطوری شدم :eek:
+2 #10 Bad joke 1393-06-11 17:03
#5
اخر سر این نشان کلی حرف و حدیث شروع میشه هی میگن فراماسون هستش و اینا
باور کنید بعد از ساختن فیلم کلی تلویزیون از این برنامه های راز واینا نشون میده
+1 #11 Bad joke 1393-06-11 17:10
کلا اعتبار ابر قهرمان به دشمناشه اگر بتمن این همه دشمن خفن نداشت میشد مثل گرین هورنت یا اسپایدرمن دشمناش نبودن میشد مثل نایت وینگ
دورمامو هم اعتبار دکتر استرنجه اون نباشه چی کار کنه احتمالا دشمنش هم همین دیو بی شاخ ودم باشه کلا بعد دووم میتونم تو ضد قهرمانهای مارول یه مدالی بهش بدم
#12 R-SPIDEY 1393-06-11 17:16
#10: مگه دروغه؟ والا حقیقته (منظورم بحث freemasonry بودنش هست )
+4 #13 mokhtar 1393-06-11 17:17
#4:

wow
just wow
:eek:
+4 #14 sobhani 1393-06-11 17:18
من چیز زیادی درباره ی دکتر استرنج نمی دانستم ولی الان واقعاً مشتاق شدم که فیلمی از روی این کارکتر ببینم.
به نظر من گزینه شماره یک از همه بهتره البته دراکولا هم خوبه ولی اگه ترسناک نباشد بهتر است.
+7 #15 mokhtar 1393-06-11 17:19
خداييش اون كارتوني كه مارول به صورت دي وي دي سال 2007 داد بيرون هم خيلي خوب بود



به قول مهدي بهترين dvd انيميشن ماروله

انگار دوبله اش هم كردن. شبكه 5 داشت پخش ميكرد. اسمش رو گذاشته بود: دكتر استرانگ !!!!!!!!!!!!!!! !
:lol:
+3 #16 sobhani 1393-06-11 17:19
4#:خیلی جالب بود. :eek:
+2 #17 R-SPIDEY 1393-06-11 17:21
ممنون از عمو مختار عزیز بابت مقاله ;-)
+5 #18 spidey 4ever 1393-06-11 17:21
#4:
واقعا جالب بود اقاي ترابي
شما مثل يه ويكي پديا زنده از دنياي كميك هستيد

از عمو هم به خاطر اين مقاله تشكر ميكنم
+4 #19 mokhtar 1393-06-11 17:22
ميگم حسن تو خودت درباره فيلم دكتر استرنج چي فكر ميكني؟
+4 #20 sobhani 1393-06-11 17:25
15#:وای خیلی باحال بود مردم از خنده دکتر استرانگ!!!!!!!!!!!!! :D :D
+3 #21 Bad joke 1393-06-11 17:34
#19
نمیدونم سخت ترین فیلم مارول خواهد بود خب مسئله اینه همه مسائل علمی را قبول میکنن تو قبول میکنی سوپرمن فضایی هستش ایرون من اون لباسا میسازه که دانش بشر صد سال دیگه هم شاید بهش نرسه ولی مسئله اعتقادی دینی همه سپر خیلی محکمی دارن تو شیطان مارول تو کتت نمیره یا خدایی که میشه باهاش ترکیب شد به نظرم المان های دکتر استرنج را یکم علمی جهش یافته ای میکنن قابل پذیرش باشه و به خاطر اینکه به تو دنیای مارول یا کنار کاپیتان امریکا و هالک قبولش کرد یکم تم ماورایی را عوض میکنن یه تم یکم علمی بهش میدن
ولی حتما مطمئنم کلی اینجا دربارش مینویسن تبلیغ شیطان پرستی فراماسون و صهیونیست حالا بگذریم گروهی مثل ایلومیناتی هم مارول داره که معروف ترین دیدگاه شیطان پرست تاریخه
+4 #22 mokhtar 1393-06-11 17:38
#21:

اتفاقا دكتر استرنج از شخصيت هاي مورد علاقه گروه هاي هيپي و عرفاني دهه 70 ميلادي بوده

اونا ميگفتن كه ديتكو حتما با اون عالم ارتباط داشته كه تونسته يه همچين دنياهايي با يه همچين جزئيات و ... خلق كنه

راستي حسن يه مستند BBC كار كرده به نام in search of steve ditko خيلي جالبه

اگه نديدي حتما ببينش

البته فكر كنم مهدي داره فايلشو. فكر كنم بهتره اقا رضا برامون اپ كنه
+3 #23 Farzan003 1393-06-11 17:38
یعنی چی origin دکتر استرنج روایت نمیشه :o
یعنی یهو رو هوا یه جادوگر نشون میدن و میگن ببین حالشو ببر؟ :-?
+3 #24 mokhtar 1393-06-11 17:40
حسن ميدونستي كه دكتر استرنج يه فيلم داشته؟!
سال 1978 ساخته شد
در واقع پايلوتي هستش كه قرار بود سراغاز يه سريال تلويزيوني باشه كه هرگز ساخته نشد!
+2 #25 R-SPIDEY 1393-06-11 17:43
#22: در حال اپلود ... ;-)
+1 #26 sobhani 1393-06-11 17:45
24#:چه جالب من هرچند وقت یکبار می شنوم که یک قهرمان قبلا قرار بوده از روش سریال بسازند یا ساخته شده:
کاپیتان آمریکا-اسپایدرم ن-واندرومن-دکتر استرنج-چهار شگفت انگیز-فلش و چندتای دیگر
اصلا می شود یه مقاله درباره ی این سریال ها نوشت.
+3 #27 Bad joke 1393-06-11 17:46
#24
نه من همش دنبال این چیزها نیستم همین فیلم قدیمی چهار شگفت انگیزم 10 دقیقشا دیدم دیگه حساب کارا بکن خیل کیفیت کار برام مهمه
#21
دیکو را که من کلی ارادت پیدا کردم همین چند ساله
دکتر استرنج هم شاید ازهمه ابرقهرمانا کمتر ازش خوندم
کلا جادوگر تو کت من نمیره تنها جادوگر که باهاش حال کردم
داستانهای هزار ویک شب و از دنیای کمیک فقط از زاتانا خوشم میاد چون کلا من از دخترا خوشم میاد فقط وفقط همین
ولی مطمئنم مارول بی گدار به اب نمیزنه میدونه دنبال چی میگرده یکی از تهیه کننده های مارول میگفت تمش مثل ماتریکس خواهد بود این شکلی من پایه هستم کلی خفن میشه
+4 #28 mokhtar 1393-06-11 17:53
به نقل از Persian-Spider:
#4:
واقعا جالب بود اقاي ترابي
شما مثل يه ويكي پديا زنده از دنياي كميك هستيد



دليلش اينه كه مهدي هرگز دست از مطالعه نميكشه
با وجود اينكه خيلي ميدونه و خيلي اطلاعات داره اما هرگز نديديم وقتشو الكي صرف كنه
هميشه يه چيزي براي خوندن داره
من به اين ويژگي اش غبطه ميخورم هميشه ...
+2 #29 spidey 4ever 1393-06-11 17:56
#24:
عمو ولي من اين فيلم دكتر استرنج رو ديدم
به عقيده با وجود اينكه دهه 70 ساخته شده ولي قابل تحمله
من ازش خوشم اومد
+5 #30 R-SPIDEY 1393-06-11 18:05
اقا اینم مستند Jonathan Ross in Search of Steve Ditko
trainbit.com/.../...
+1 #31 The Rock 1393-06-11 18:23
عمو مختار دستت درد نکنه
#15آره عمو منم اون کارتون رو دیدم خیلی باحال بود ولی اون موقع نمیدونستم که دکتر استنج هستش راستش همین الان که چشمم به این مقاله افتاد فهمیدم :oops: :-* :lol:
به نظر من که بهتره از همون دشمن اصلیش استفاده کنن
+4 #32 SLH Hero 1393-06-11 21:48
با اینکه کلاً من هیچ علاقه ای به داستان های Doctor Strange ولی خیلی از این مقاله خوشم اومد. ممنون عمو مختار.
#4:
خیلی جالب بود آقای ترابی! واقعاً کیف کردم :-) .
+1 #33 Bad joke 1393-06-11 21:57
#30
یعنی مرده این سرعتت هستم
از عمو مختار هم تشکر
+2 #34 سید حمید رضا فتو کیان 1393-06-11 22:04
دست مختار جونم درد نکنــــــــــــ ه! ;-) ;-) ;-)
ضمنــــــــاَ هنوز تو کف این"Tamam Shud"هستم!
:eek: :o
+3 #35 DC vs Marvel 1393-06-11 22:56
دکتر استرنج شخصیت خیلی جالبی داره
ولی...
در حدی هست که بتونه جای ایرون من رو در فیلم های اینده ی مارول پر کنه؟ :-*
+5 #36 mtm 1393-06-11 23:19
به نقل از R-SPIDEY:
اقا اینم مستند Jonathan Ross in Search of Steve Ditko
trainbit.com/.../...


ممنونم اقا رضای گل
این مستند لیاقتش رو داره که یه پست مستقل داشته باشه
واقعا عالیه. ادم خیال میکنه داره یه فیلم کاراگاهی - معمایی میبینه! اخر مستند که میرن جلوی ساختمونی که استیو دیتکو توش کار میکنه خیلی هیجان انگیزه. ادم میگه وای خدا یعنی ممکنه کسی که تو عمرش حتی یه مصاحبه نکرده و فقط دو یا سه تا عکس ازش موجوده، جلوی دوربین ظاهر بشه؟
چه ادم های معتبری هم تو مستند هستند: الن مور، نیل گیمن، جان رومیتا و ...
+3 #37 mtm 1393-06-11 23:20
حسن اقا و دیگر دوستان ! دوست دارم حتما نظرتون رو درباره این مستند بدونم ;-)
+1 #38 Bad joke 1393-06-11 23:34
#37
دیدم چشم ;-)
+7 #39 mtm 1393-06-11 23:38
به نقل از DC vs Marvel:
دکتر استرنج شخصیت خیلی جالبی داره
ولی...
در حدی هست که بتونه جای ایرون من رو در فیلم های اینده ی مارول پر کنه؟
:-*

اگه مارول تونسته از کمیکی گمنام مثل محافظین کهکشان شاهکاری بسازه که ال پاچینو قربون صدقه اش میره و حتی بحث نامزدی اش در رشته بهترین فیلم اسکار امسال مطرحه، یا اگه تونسته از کاپیتان امریکا فرنچایزی بسازه که "بتمن بر علیه سوپرمن" ازش میترسه و وارنر اکرانش رو تغییر میده تا باهاش روبرو نشه، پس حتما میتونه از دکتر استرنج هم یه فرنچایز قدرتمند بسازه ;-)
+5 #40 mtm 1393-06-11 23:42
به نقل از سید حمید رضا فتو کیان:
ضمنــــــــاَ هنوز تو کف این"Tamam Shud"هستم!
:eek: :o


تازه این که چیزی نیست . تو اون منبعی که گذاشتم نوشته که استن لی یکی از رمان های "موج سوار نقره ای" به نام Silver Surfer: The Enslavers رو با رباعیات خیام شروع کرده و به پایان برده ;-)
+3 #41 R-SPIDEY 1393-06-11 23:43
به نقل از mtm:
به نقل از سید حمید رضا فتو کیان:
ضمنــــــــاَ هنوز تو کف این"Tamam Shud"هستم!
:eek: :o


تازه این که چیزی نیست . تو اون منبعی که گذاشتم نوشته که استن لی یکی از رمان های "موج سوار نقره ای" به نام Silver Surfer: The Enslavers رو با رباعیات خیام شروع کرده و به پایان برده ;-)

جان؟؟؟ :eek:
انصافا جا داره مسئولین رسیدگی کنن
+6 #42 mtm 1393-06-11 23:50
به نقل از R-SPIDEY:
#10: مگه دروغه؟ والا حقیقته (منظورم بحث freemasonry بودنش هست )


اقا رضا از شما بعیده این حرفو بزنی :-*

خودت میدونی که اسپایدرمن دستاشو اونجوری میکنه تا دکمه ای رو که کف دستشه رو فشار بده تا تار عنکبوت از دستاش خارج شه آخه اسپایدرمن دستگاهی داره به نام web-shooter که داخلش مایع میریزه تا تار عنکبوت تولید بشه. سپس دکمه اش رو که کف دستش و زیر دستکشش قرار داره فشار میده تا تار از مچ دستش خارج بشه به همین دلیل یه همچین علامتی ایجاد میشه




ضمن اینکه استیو دیتکو یه مسیحی معتقد و دو اتیشه است
+4 #43 R-SPIDEY 1393-06-11 23:50
#40:
مشکل ما سوء مدیریتِ
یعنی ما با این فرهنگ غنیمون تا حالا توی حوزه رسانه ای کاره جدی نکردیم ( یعنی کردیم ولی کم بوده )
مثلا توی شاهنامه رستم رو داریم , حالا کدوم کارگردانی میاد فیلم هفت خان رستم رو بسازه
توی بحث بازی ما گرشاسپ رو داشتیم که کپی برداری بوده شاید فقط داستانش کپی نبوده :-?
توی بحث کمیک هم که چه عرض کنم خودتون میدونید در حال حاضر فقط یه " عصر مصور " داریم که اونم متاسفانه بخاطر نبود حمایت درست و حسابی از سوی مسئولین کم کم داره از بین میره ( انشاا... که شماره 1000 عصر مصور را در اینده خواهیم خواند )
نظر شما چیست؟
-2 #44 سيد محسن موسوي 1393-06-11 23:52
آقای ترابی من توی چند تا سایت ایرانی و خارجی دیدم که فیلم های سری The Amazing Spider-Man رو به شدت مورد انتقاد قرار دادن...........
و من هم با خوندنشون دیگه داره نظرم راجع به این فیلم ها عوض میشه ..... نکاتی رو گفتن که شما نگفتین......... ........... میگن بخاطر جنبه های اقتصادی بوده و...........
+3 #45 New Goblin 1393-06-11 23:53
دلم واسه مقاله های عمو مختار تنگ شده بود!دست به قلم خوبی داره!

زیاد از دکتر استرنج چیزی نمی دونم ولی این مقاله کلی بهم کمک کرد!

خوشحال شدم که استن لی برخلاف خیلی از شحصیت های بزرگ خارجی با ایران مخالف که نیست هیچ بلکه از رباعیات خیام هم استفاده میکنه!

آقای ترابی واقعا به حال خودم افسوس میخورم وقتی اون جمله ی عمو مختار رو که گفت شما همیشه در حال مطالعه اید رو خوندم واقعا از خودم متنفر شدم که هر روزم رو به بطالت میگذرونم!
#46 R-SPIDEY 1393-06-11 23:56
#42: راستش در رابطه با دکتر استرنج که شک ندارم
ولی یکم فکر کنید یعنی دیتکو نمیتونست یه کاری کنه که اسپایدرمن به شکل دیگری تار اندازی کنه؟
اصلا باید فکر کرد که این علامت از کجا اومده و دیتکو اصلا چطور چنین علامتی به ذهنش رسیده؟
البته لازمه یه کارشناس باید نظر بده چون درمورد این علامت نکات ریزی وجود داره که اینجا جاش نیست که این بحث رو باز کنم
+4 #47 mtm 1393-06-11 23:58
به نقل از the iranian spiderman:
آقای ترابی من توی چند تا سایت ایرانی و خارجی دیدم که فیلم های سری The Amazing Spider-Man رو به شدت مورد انتقاد قرار دادن...........
و من هم با خوندنشون دیگه داره نظرم راجع به این فیلم ها عوض میشه ..... نکاتی رو گفتن که شما نگفتین.................... میگن بخاطر جنبه های اقتصادی بوده و...........


اشکالی نداره بزار هر چی میخوان بگن
قرار نیست که ما اینجا مدام جواب حرفای اونا یا شما رو بدیم ;-)
-3 #48 سيد محسن موسوي 1393-06-12 00:01
آخه چرا منفی میدین من که انتقاد نکردم اونا کردن من که از این سری خوشم میاد آخه یه نگاهی به دور و برتون بندازین ........
+5 #49 mokhtar 1393-06-12 00:03
#46
کاملا در اشتباهی
دیتکو اسپایدرمن و دکتر استرنج رو سال 1962 خلق کرد در حالی که این نماد از اوسط دهه 70 میلادی برای شیطان پرست ها به کار رفت

منظورم به تو نیست اصلا ها ولی کاش اونایی که این مزخرفات رو به خورد جوون های ما میدادند یه کم تحقیق و مطالعه میکردن
+1 #50 سيد محسن موسوي 1393-06-12 00:06
مختار جان ممنون منم به یکی از دوستان گفتم که اصلا موقع خلق اسپایدرمن این نماد توی اون دین شیطان پرستی نبوده اما چون زمانش رو نمیدونستم چیزی بهش نگفتم
+4 #51 DC vs Marvel 1393-06-12 00:06
#39
بله حق با شماست
مارول واقعا تو ساخت فیلم های کمیک بوکی حرف اول رو می زنه و براش شاهکار ساختن تقریبا اسون شده.
دلیلش هم اینه که از اولش با برنامه ریزی کارش رو شروع کرد الان هم داره پاداشش رو میگیره.
-6 #52 سيد محسن موسوي 1393-06-12 00:10
این نظر اشتباهی وارد شده است
-6 #53 سيد محسن موسوي 1393-06-12 00:12
این نظر اشتباهی وارد شده است
+4 #54 mokhtar 1393-06-12 00:13
#44:
شما مثل اینکه اصلا با سایت ما اشنایی نداری
ما حداقل ده بار درباره مسائل اقتصادی این فیلم صحبت کردیم
نمونه اش:

spidey.ir/.../...

اتفاقا بهتره شما یه نگاهی به دور و بر سایت بندازی

اصلا به خودت زحمت نمیدی مقالات و نظرات رو بخونی بعد همینجوری الکی می ایی یه چیزی میگی


مشکل تو اینه که خیلی زود تحت تاثیر قرار میگیری . هی میری اینور و انور یه چیزی میخونی بعد همینجوری زرتی میایی هر جا که دستت میرسه تو بخش نظرات قرارش میدی :lol:
+4 #55 New Goblin 1393-06-12 00:14
به نقل از the iranian spiderman:
و سه گانه افسانه ای نولان


باز این سه گانه بچه گول زنک نولان.....

هرکی نت میاد دستش ،آواتارشو میکنه بتمن تو سایتا بعدشم همش سنگ بتمن و DC و راک استدی و نولان رو به سینه میزنه!

البته منظورم به شما آقای the iranian spiderman نبود این جمله هرکی نت میاد دستش...
+8 #56 mokhtar 1393-06-12 00:14
به نقل از the iranian spiderman:
ولی مخالفم مارول تازه داره فیلم های شاهکار ساختن رو یاد میگیره اما ما در شاهد شاهکار هایی نظیر فیلم های سوپرمن کریستوفر ریو سه گانه افسانه ای نولان هستیم


:lol:

ببخشید ... عرض کنم که ...
اصلا بی خیال... همون :lol:
+4 #57 DC vs Marvel 1393-06-12 00:23
#52
من زمان حال رو گفتم
در حال حاضر مارول از دیسی جلو تره
اگه این جوری باشه شما صد سال دیگه هم میاین میگید سه گانه نولان بهترینه در صورتی که تا اون موقع مارول از همه ی کاراکتر هاش شاهکار ساخته
+4 #58 spidey 4ever 1393-06-12 00:30
#52:
اصلا گیریم سه گانه نولان شاهکار (در حالیکه اصلا اینطور نیست و قسمت سوم اش به عقیده همه خیلی از قسمت های قبلی ضعیف تره و پر از حفره های فیلمنامه ای هستش)

شما یه سه گانه رو با اونجرز، کاپیتان امریکا، فیلم های ایرون من ، مرد عنکبوتی های ریمی، مردان ایکس برایان سینگر، محافظین کهکشان و ... مقایسه میکنی؟ بابا خیلی بی انصافی

تازه اون شاهکار کت وومن، جونا هکس و گرین لنترن رو هم یادت رفت :lol:
+3 #59 R-SPIDEY 1393-06-12 00:37
به نقل از mokhtar:
#46
کاملا در اشتباهی
دیتکو اسپایدرمن و دکتر استرنج رو سال 1962 خلق کرد در حالی که این نماد از اوسط دهه 70 میلادی برای شیطان پرست ها به کار رفت

منظورم به تو نیست اصلا ها ولی کاش اونایی که این مزخرفات رو به خورد جوون های ما میدادند یه کم تحقیق و مطالعه میکردن

پس مختار اگه واقعا مطمئنی اونا اشتباه میکنن میتونی بری برای مناظره با اونا تا اونا بفهمن اشتباه میکنن ( جدی گفتم )
راستی میتونی منبع این قضیه رو بهم نشون بدی؟
+5 #60 mokhtar 1393-06-12 00:42
#59:

ولش کن ...
اینترنت احمق زیاد داره
هر کاری کنی باز کسانی هستن که حرف خودشون رو میزنن
یه زمانی خیلی باهاشون میجنگیدم ولی به این نتیجه رسیدم که فایده ای نداره
;-)
+2 #61 R-SPIDEY 1393-06-12 00:46
به نقل از mokhtar:
#59:

ولش کن ...
اینترنت احمق زیاد داره
هر کاری کنی باز کسانی هستن که حرف خودشون رو میزنن
یه زمانی خیلی باهاشون میجنگیدم ولی به این نتیجه رسیدم که فایده ای نداره
;-)

راست میگی همیشه یک نفر هست که حرف تضاد بزنه بهتره ما چیزی نگیم و عقاید خودمون رو برای خودمون داشته باشیم
کلا یه چیزی مثل طرفدارای بتمن و اسپایدرمن , بتمنی ها میگن بتمن بهترینه طرفدارای اسپایدی میگن اسپایدی بهترینه
کلا بحث سلیقه و عقیده اس پس بهتره ما سکوت کنیم
باتشکر
+2 #62 R-SPIDEY 1393-06-12 01:01
به نقل از mokhtar:
#46
منظورم به تو نیست اصلا ها ولی کاش اونایی که این مزخرفات رو به خورد جوون های ما میدادند یه کم تحقیق و مطالعه میکردن

راستی منظورت کیا بود؟ چندتاشون رو نام ببر ما هم بدونیم :-*
( اگه نمیتونی اینجا هم بگی با ایمیل بگو ولی حتما بگو )
-5 #63 سيد محسن موسوي 1393-06-12 01:28
به نقل از mokhtar:
#59:

ولش کن ...
اینترنت احمق زیاد داره
هر کاری کنی باز کسانی هستن که حرف خودشون رو میزنن
یه زمانی خیلی باهاشون میجنگیدم ولی به این نتیجه رسیدم که فایده ای نداره
;-)

من ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :eek:
-6 #64 سيد محسن موسوي 1393-06-12 01:37
به نقل از Persian-Spider:
#52:
اصلا گیریم سه گانه نولان شاهکار (در حالیکه اصلا اینطور نیست و قسمت سوم اش به عقیده همه خیلی از قسمت های قبلی ضعیف تره و پر از حفره های فیلمنامه ای هستش)

شما یه سه گانه رو با اونجرز، کاپیتان امریکا، فیلم های ایرون من ، مرد عنکبوتی های ریمی، مردان ایکس برایان سینگر، محافظین کهکشان و ... مقایسه میکنی؟ بابا خیلی بی انصافی

تازه اون شاهکار کت وومن، جونا هکس و گرین لنترن رو هم یادت رفت :lol:

اصلا نظر من هم همینه ...... اما نمیشه از سه گانه نولان گذشت از نظر من جزء 3 سه گانه برتر جهانه .....
(البته سه گانه نمکی اخراجی ها بهترین سه گانه جهانه .......... :lol: :lol: :lol: )
+5 #65 mokhtar 1393-06-12 09:51
#62:

مثلا ادم هايي مثل طالب زاده كه برنامه هايي مثل "راز" درست ميكنن

يادمه به شب با فرج اله سلحشور نشسته بودن و فقط و فقط با ديدن تريلر فيلم "نوح" داشتن ازش انتقاد ميكردن :lol:
+4 #66 Bad joke 1393-06-12 10:16
#65
نه بر همه آشکاره که وقتی سلحشور خواست فیلم موسی را بسازه هالیوود دست به کار شد فیلم موسی را ساخت :lol:

بچه هایی که این داستانهای فراماسون را میخونن به خصوص این جدیدا باید بگم این فراماسونها حدود 1000 تا نشان دارن دست رو هر چی بزاری فراماسون میشه
این ایده ها را که هممون میدونیم برای چی پر وبال بهشون داده شد نباید جدی گرفت درسته بخشهایی ازش درسته ولی نه همش ونه بیشتر تحلیل هاش
بعید میدونم کسی بیشتر من از کاربرا مطالعه تو این بخش داشته باشه واقعا هم جذابه ولی بیشترشون داستانهای تخیلی بیش نیستن
وقتی هالیوود فیلم تبلیغاتی میخواد بسازه خیلی تابلو میشه مثل جنگ جهانی زد یا نبرد الجزایر و... از هر فیلمی این نشان ها را بیرون کشیدن اشتباهه و کسانی مثل طالب زاده جوری صحبت میکنن که انگار سر نگو هستن تو همین فیلم expendaubles 2ژان کلود ون دام نشان بز رو گردنش داشت ومیگفت این نشان شیطانه
فیلم نوح را هم دیدم خیلی فیلم ولی هستش تکلیف نداره شایدم به خاطر منفجر کردن فیلم از طرف استدیوست اونم به خاطر فشار کلیساست
+7 #67 mtm 1393-06-12 10:56
#66:

درسته ...
اصلا شما واقعا تصور ميكني مارول يا ديزني اجازه ميدن كه شخصيت شماره يك امپراتوري اش بيش از 50 سال يه نماد شيطان پرستي رو مدام نشون ملت بده؟!!!!!!!!!

اونم اسپايدرمني كه درباره ارتباطش با مذهب كتاب ها نوشته شده

يا همين صدا و سيماي خودمون. واقعا اجازه ميداد تمام فيلم هاش دوبله و پخش بشن يا انيميشن هاش سر از شبكه ويدئويي رسمي كشور دربيارن؟

اينا همش يه مشت مزخرفاته. در كل شيطان پرستي اصلا اونقدر هم كه ميگن تو كشور ما جدي نيست. بيشتر يه مشت ادا و اطواره و متاسفانه گاهي اوقات بيش از حد بزرگ نمايي ميشه
و البته شايدم تبليغات خود اين شيطان پرستانه تا بگن فلاني هم با ماست

به قول حسن اقا اونقدر علائم و نشانه رو بيخودي بهشون منتسب ميكنن كه ادم انگشت هم تو دماغش ميكنه ميگن، آه ديدي؟ اين يه حركت مخفي فراماسون بود! :lol:
+1 #68 R-SPIDEY 1393-06-12 13:18
#65: اون اقا رو نه من میشناسم و نه قبولش دارم (گهگاهی توی تلویزیون دیدمشون )
+1 #69 سید حمید رضا فتو کیان 1393-06-12 13:31
#67:آقـــــــــ ـــا مهدی حرفتونـــــا کاملا،کاملا و کاملا قبول دارم. ;-)
ضمــــــنا علامت فریمیسنوری اصلا بااین فرق داره...چون زیاد تو این موضوعات نیستم،خوشم نمیاد در موردش تومار بنویسم...در هر حال اسپایدرمن از این موضاعات پاک و مبریه...لازم به توضیح دیگه ای نیست!
:zzz
+3 #70 mokhtar 1393-06-12 13:31
به نقل از R-SPIDEY:
#65: اون اقا رو نه من میشناسم و نه قبولش دارم (گهگاهی توی تلویزیون دیدمشون )


مهم نيست كه شما يا من ايشون را ميشناسيم يا نه

مهم اينه كه اين اقا و امثال اين اقا تريبون و رسانه دستشونه دارند روي مخ جوون ها تاثير ميزارن

البته من نميگم حرفاشون 100% غلطه ولي گاهي الكي شلوغش ميكنن
#71 R-SPIDEY 1393-06-12 13:37
اقای ترابی به نظرم بهتره با یه کارشناس صحبت کنید انصافا من نمی تونم جواب بدم!
به نقل از mtm:
#66:
يا همين صدا و سيماي خودمون. واقعا اجازه ميداد تمام فيلم هاش دوبله و پخش بشن يا انيميشن هاش سر از شبكه ويدئويي رسمي كشور دربيارن؟
:lol:

این جملتون رو قبول ندارم
صدا و سیما که کاملا وِلِه
هر چیزی رو دوبله میکنه
قبلش یه مثال هایی بزنم
از دیروز تا حالا درگیر یه موضوعی هستم
nukethefridge.com/.../...
درنگاه عادی چیزه خاصی نداره ولی وقتی با دید مذهبی به قضیه نگاه کنید( در صورت داشتن اطلاعات کافی) می تونید یه چیزایی ببینید
وقتی این تصویر رو دیدم یاد " 5 تن " افتادم!
حالا اگه اینو قبول ندارید یه مثال دیگه
فیلم IMMORTALS
upload.wikimedia.org/.../...
در این فیلم ما میبینم " 5 نفر " ( 4 مرد یک زن ) از اسمان از یه " جعبه سیاه " رنگ میان روی زمین...
نکته ی جالبش اینه که این فیلم دوبله شده!
مثال دیگری...
انیمیشن فروزن!
images.kdramastars.com/.../...
این انیمیشن ه.م.ج.ن.س.گ.ر.ا ی.ی را نشون میده!
نکته ی جالبش اینه که هم دوبله شده هم محبوبیت بسیاری نزد دختران کم سن سال پیدا کرده!
اما خداییش این مطالبی که گفتم شما رو یاد اون 5 نفر نمی انداخت؟
البته طبق گفته رسول اکرم (ص) : محبت به چیزی باعث میشه عیب هاش رو نبینیم.
حالا شما میتونید با یه کارشناس در این رابطه صحبت کنید
+1 #72 سید حمید رضا فتو کیان 1393-06-12 13:47
#71:مــــن کم تر از اونیم که بیام اظهار نظر کنم؛ولی این شــرکت های خصوصی مثل قرن21،هنرنمای پارسیان،رسانه های تصویری و...سیاست "دوبلــــــه بکن،پول بگیر"رو پیروی میکنن و توجه زیادی به محتویات فیلم ندارن.شایان ذکر است که یکسری از دوستان فقط صحنه های ماچ و بوسه رو کات میکنن و سپس مجوز هم میگیرن.این درحالیه که اصلا توجه به علائم و شواهد ندارن.وقتی که کسی میاد دوستی بین گوئن و پیت رو تبدیل به"نامزدی"(!)می کنه،چه انتظاری میشه داشت!؟محتوی برای دوستان مهم نیست؛چیزی که مهمه فقط پــــــول است و پول است و پول... ;-)
+3 #73 mtm 1393-06-12 13:49
#71:

والا چه عرض كنم
من تخصص خاصي تو اين زمينه ندارم
وقتي هم كه چيزي رو ميبينم بيشتر به داستان و شخصيت پردازي و وفاداري به منبع اصلي و .. توجه ميكنم تا به اين جور چيزا
+1 #74 سید حمید رضا فتو کیان 1393-06-12 13:57
#73:حق باشماست!صحبت کردن درمورد این مسائل جز خستگی فایده ای نداره... :zzz
ضمنــــــــا آقا مهدی اگه از من میشنوین هرگزِ هرگز طرف فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی نرید!اساسا داستان فیلمرو[دوستان] تغییر میدن!
:-* ...پیتر و گوئن"نـــــامزد "کردن...ماروهم دعوت میکردن... :-* :-x ... :lol:
+2 #75 The Rock 1393-06-12 13:58
#71آقا رضا من اصلا حرفای شما رو قبول ندارم.چرا باید همه چیز رو به هم ربط بدیم.حالا چون محافظان کهکشان 5 نفر هستن دیگه باید به 5 تن ربطش بدیم؟یا مثلا اون کارتون فروزن کجاش اون چیزی رو که گفتین نشون میده؟ :o تازه کسی اصلا به این چیزا توجه نمیکنه
حالا من تخصصی تو این زمینه ندارم هر کسی هم نظر شخصیش رو داره.این نظر شخصی من بود.
+3 #76 spidey 4ever 1393-06-12 14:13
اقا رضا گيريم كه حرفاي شما درست ولي خوب كه چي؟
تازه كاملا طبيعيه. يعني شما انتظار داري كه طرف اين همه خرج كنه و زحمت بكشه بعد بياد افكار خودش رو هم جا نندازه؟!

من ميگم ما اگه مرديم بريم پاسخشون رو با ساخت فيلم هاي خوش ساخت و جذاب بديم نه اينكه هي بشينيم از داخل فيلما نكته دربياريم كه شايد درست باشه شايد هم نباشه

اخرش كه چي؟
ضمن اينكه من اين بحث عا رو استراتژيك نميدونم . بيشتر فرعي و حاشيه اي هستند ...
+2 #77 parker 1393-06-12 14:16
چیز عجیب و غیر عادی نیست .همیشه همینطوری بوده.حالا فرقی نمی کنه frozen یا هر چیز دیگه ای.همین کارتون مرد عنکبوتی خارق العاده ... اومدن موقع دوبله گفتن "ای بابا.ما اگه همه مورد های اینو سانسور کنیم میشه تریلر!"
خب بنده خدا ها چی کار کنن؟ندن بیرون یه حرفی میزنن !وقتی هم که میدن یه چیز دیگه میگن !
ولش کنیین بابا.
+3 #78 mtm 1393-06-12 15:05
#76:
البته من با شما موافق نيستم
شما در مرحله اول بايد دشمنت رو بشناسي و بدوني چه نقشه هايي داري
بله درسته كه بايد پاسخش رو اونجوري كه گفتي داد ولي همونطور كه اقا رضا گفت در وهله اول بايد اونو بايد خوب بشناسي كه جوابش رو بدي

ضمن اينكه ما بايد ياد بگيريم در حيطه تخصص خودمون حرف بزنيم . انصافا بايد از اهل فن تو اين زمينه كمك گرفت
+1 #79 Ardy 1393-06-12 15:20
یک سوال:nuff said چیه؟
+2 #80 سید حمید رضا فتو کیان 1393-06-12 15:27
#83:تـــکه کلام استن لیه!شاید معنیش بشه یه چیزی تو این مایعات:
همین کافیه!
;-)
+3 #81 mtm 1393-06-12 15:28
به نقل از Ardy:
یک سوال:nuff said چیه؟


مخفف enough said هستش
تكه كلام استن لي بود
يعني ديگه بحث بسه

به نظر من بهترين معادل براش اين ضرب المثل فارسيه:

ز تعارف كم كن و بر مبلغ افزا
+1 #82 spidey 4ever 1393-06-12 15:53
استن لي عادت داشت هي درباره يه كميك يا يه داستان تعريف كنه و ... اخرش هم كه ميشد nuff said رو ميگفت . يعني ديگه حرف بسه خودت بريد اين كميك رو بخونيد و حالش رو ببريد ! ;-)
#83 mtm 1393-06-19 00:44
#4:

اینم یک نمونه از tamam shud
:

uplooder.net/.../...

اخرين عبارت داخل صفحه رو دقت كنید: TAMAM SHUD
#84 Nightwatcher 1395-08-19 17:47
ممنون از آقا مختار
فکر کنم به این مقاله 5 عنوان اضافه کردید... اول عنوانش 5 کامیک برتر دکتر استرنج بود. درسته؟
واقعا مفید بود. خودم چند وقته دنبال کامیکهای برتر دکتر میگردم. کامیکهایی مثل همین season one رو خیلی دوست دارم. مثل یه فیلم سینمایی توی یه قسمت اصل مطلب رو به خواننده نشون میده. مثل کامیک power of shazam.
سپاسگزارم
#85 Nightwatcher 1395-08-19 17:54
به نقل از mokhtar:
حسن ميدونستي كه دكتر استرنج يه فيلم داشته؟!
سال 1978 ساخته شد
در واقع پايلوتي هستش كه قرار بود سراغاز يه سريال تلويزيوني باشه كه هرگز ساخته نشد!http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/ab/Doctor_Strange_film.jpg

من نمیدونم... اون موقع با اون امکانات میخواستن چیو نشون بدن؟! جلوه های ویژه درست و حسابی داشتن؟ مگر اینکه بیخیال صحنه های تخیلی میشدن...
#86 Hobbit 1395-08-19 22:29
واقعا همچین مقاله ای این همه مدت توی سایت بود من تا حالا ندیده بودمش!!! :sad: :o

اول از همه از عمو و استاد برای همچین تاپ10 فوق العاده ای تشکر میکنم من فقط با کمیک «سوگند»(اونم تازه به خاطر ترجمه شدن توسط سایت آشنا بودم!)پیشنهاد میکنم خوندنش رو از دست ندید! ;-)
ولی با این مقاله خیلی به خوندن این شماره ها هم ترغیب شدم!
+1 #87 Ice Man 1395-08-20 10:22
براى مقاله ممنونم ازتون ، واقعا خيلى به درد بخور و مفيد و همينطور فوق العاده عالى بود
10.Season One : فقط ميتونم بگم اين کميک دقيقا همون کميکيه که بايد داشته باشه ، تمام شخصيت هاى مکملش به طور منسجم و مرتبط به هم ديگه معرفى ميشن و اريجينش که کامل و با جزئياته پس کميکش حرف نداره
9.(The Way Of The Weird (Dr Strange Vol.4 #1-5:اين رو هم حتما بايد اول خوند تا به توانايى نويسندش پى بورد
قابل درک و فهم بودن جادو غير ممکنه چون اينجورى ديگه معنى نميده اما ميشه تا حدودى جادو رو قابل درک جلوه داد اما کاره سختيه ،همين که هر بار که دکتر از جادو استفاده ميکنه به جسمش آسيب وارد ميشه تا عمق اين کميک رو بهمون ميفهمونه و واقعا ايده خيلى خوبيه ، من که خيلى خوشم اومد
8.A Separate Reality : عاليه ، کله کميک هاى اين سرى حرف ندارن ، يعنى واقعا با تم اين کميک از همه بيشتر حال ميکنم و چقدر دکتر استرنج به چالش کشيده ميشه ، کميک هاى اساطيرى و ماروايى دکتر خيلى بهتر از کميک هاييشن که تم ابرقهرمانى دارن و البته اين که دنياى کميک هاى خودش از بقيه مارول جدا کرد هم خوبه و هم بد يعنى ارتباط بيشتر بهتر بود اما اينجورى هم خوبه چون يک دنياى کامل و مختص خودش داره
7.(Defenders : Indefensible (Defenders Vol.3 #1-5 : اين کميک عاليه و يکى از برترين کميک هاى دفندرزه ، همچنين تعامل دکتر استرنج و نيمور و موج سوار نقره اى و هالک در سرى کميک هاى جديد تر ، بعد از دهه 70 واقعا ديدنيه و با اين همه تفاوت چجورى با هم تيم آپ تشکيل ميدادن !
حتما رهبر گروهم خوده دکتره ، که گروه هدايت ميکنه
اميدوارم در آينده باز هم شاهد اين تيم آپ باشيم ، واقعا تنوع شخصيت هاى مارول باعث ميشه در کنار هم فوق العاده بشن
6. (Origin Story (Strange Tales #115 : آخه چقدر خلاقيت ! چقدر توانايى خلق اريجين و شخصيت و دنياى پرفکت و بى نظير !!! يعنى استن لى و استيو ديتکو در کنار هم مثل معدن طلا بودن ، الانم بعد اين همه سال ميشه اريجين دکتر رو بدون هىچ تغييرى وارد سينما کرد و فقط بخاطر جزئيات بيشتره که سراغ بقيه کميک ها ميرن ، البته اين فقط اريجينشه ، شماره هاى بعدى که ماجرا هاش روايت ميکنه فوق العاده تر هم هستن
5.(End Times (New Avengers Vol.2 #31-34 : ضمن اين که دکتر استرنج به عنوان يک عضو اونجرز خيلى شخصيت مناسبيه و همه شخصيت هاى مارول همينجوريش هم خاکى و انسانى هستن اما واقعا به يک کميک عالى درباره اين زمينه احتياج داشت که برايان مايکل بنديس زحمتش کشيد
مطمئنم داستانش و همينطور کميکش حرف نداره و معلومه بيشتر تم ابرقهرمانى داشته ، گروه اونجرز باعث ميشه در دکتر استرنج تعادل ايجاد بشه و هم يک جادوگر باشه ، هم يک ابرقهرمان
4.(The Montesi Formula (Doctor Strange #60-62:
دراکولاى مارول با بقيه دراکولا ها يا دراکولاى کلاسيک و اصلى يا خون آشام هاى ديگه فرق داره و شخصيت جذاب تر و شخصيت پردازى بهترى داره و يکى از ويلن هاى تاريک و خفن و قدرتمند ماروله ، حتما اگه دراکولا ويلن فيلم دوم دکتر استرنج باشه عالى ميشه چون که اين دراکولاى ماروله و فوق العادست ، يک فيلم کميک بوکى درجه يک ميشه برخلاف همه تصورات
به هر حال بعد دکتر دووم ، تعامل دکتر استرنج با دراکولا هم خيلى جالب و جذابه و از ريشه به هم مرتبطن ، چون همونطورى که آقاى ترابى قبلا گفت کتاب دارک هولد که مرتبط به دنياى جادويى و ماورايى دکتره و الان در خونش نگهدارى ميشه باعث به وجود اومدن دراکولاى مارول شده و همينطور ويلن قدرتمندى هم هست در برابر دکتر يا ديگر ابر قهرمان ها (البته بهتره وقتى که بليد وارد دنياى سينمايى يا تلويزيونى مارول شد ، از دراکولا استفاده کنن و دکتر استرنج هم ويلنه با تمه ترسناک و تاريک ديگه ، کم نداره)
بليد هم که ديگه جون ميده براى تيم آپ و مبارزه با خون آشام ها و... ، اگه مثلا بليد وارد دنياى سينمايى مارول ميشد ، ميتونستن که در يک فيلم دراکولا رو به عنوان ويلن اصلى رو در روى دکتر قرار بدن و اون هم براى شکستش با بليد تيم آپ تشکيل بده و خلاصه از اين کميک اقتباس کنن
3.The Oath:اين کميک که ديگه حرف نداره ، و داستانش خيلى جذاب و خفنه و از برترين کميک هاى نسبتا جديد دکتره، دکى معمولا هميشه با وسايل جادويى زيادى سر و کار داره مثل اين شيئ مرموز که داستان اين کميک رو رقم ميزنه
و ديگه اين کميکيه که باعث ميشه دکتر وارد نيو اونجرز بشه پس از اهميت زيادى هم برخورداره
در کل اين سرى کميک شاهکاره ، من که اگه در رتبه 1 هم بود تعجب نميکردم
2.Triumph & Torment:من عاشق اين کميکم ، اين کميک ايده عالى اى داره ،تعامل فوق العاده عالى و جالبى بين دکتر دووم و دکتر استرنج داره ، داستان و روايت با کيفيت و قشنگى داره و همينطور طراحى خيلى خوبى هم داره
تمام ايده هاى کليشه اى کنار گذاشته شده و نويسنده فقط تيم آپ و تعامل و داستان جذاب و باحالى که ميخواسته رو پياده کرده و حتى دنباله اين رابطه و همکارى و دوستى رو در کميک سکرت وارز هم ديديم و ممکنه در آينده باز هم ببينيم
اما امکان نداره هيچکدوم به پرفکتى اين کميک باشن يا از اهميتش کم کنن
1.(The Eternal Saga (Strange Tales #130-146:اقتباس از اين سرى کميک رو که ديگه حتما بالاخره در فيلم هاى مارول ميبينيم ، رو در رويى دکتر با دورمامو در بعد تاريکى ! به اضافه بارون موردو ! ابديت رو هم که حتما تو فيلم هاى مارول ميبينيم ولى با يک ظاهر و پيشينه بهتر و مرتبط به دکتر ، پس ممکنه در اقتباس از همين کميک باشه ، خلاصه مطمئنم اين کميک از همه کميک هاى قبلى بهتر و عالى تره پس با وجود اين شخصيت ها و طراحى ها ، دست کمى از انيميشن ها يا فيلم دکتر استرنج نداره
راستى اى کاش جاى انيميشن تيم آپ دکتر و هالک ، از گروه دفندرز کلاسيک و چهار اعضاى اصلى انيميشن ميساختن
با تشکر
#88 Scarlet 3pidey 1395-08-20 11:46
با خوندن این مقاله و دیدن فیلم دکی، خیلی خوشم اومد ازش. واقعا فیلمش هیجانی و سرگرم کننده بود که نفهمیدم کی آن تموم شد. امید وارم به زودی از طرف سایت نقد بشه.
#89 neo.hamid2000 1395-11-26 17:06
سلام عمو مختار. اگه برات زحمتی نیست این کمیک ها رو ترجمه کن یا حد اقل لینک دانلودشون رو قرار بده. فک کنم این درخواست همه ی اعضاست! :sad:

برای نظر دادن باید عضو سایت شوید

پروفایل کاربر

افراد آنلاین

We have 568 guests and 5 members online

  • best of the best
  • Frank Castle A.K.A The Punisher
  • Mehrbod_jp
  • mtm
  • mtm

آخرین نظرات

Telegram    Facebook 

GooglePlus   Instagram 

    Aparat