مطالب برگزیده

ارجاعات، اشارات، نکات مخفی و ایستراگ (Easter Egg) های فیلم "مادام وب" (Madame Web)
ارجاعات، اشارات، نکات مخفی و ایستراگ (Easter Egg) های فیلم "مادام وب" (Madame...
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's...
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" (Spider-Man: Across the Spider-Verse) – بخش دوم
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان...

10 لباس برتر مرد آهنی در دنیای کمیک

مقدمه: هیشکی نمیتونه مثل تونی استارک زره درست کنه! دوست خوبم آقای حیاتی در این مقاله و این مقاله کلی از لباس ها و زره های مختلف او را معرفی کرده ولی در این مقاله که توسط وب سایت رسمی Marvel نوشته شده، میخواهیم رتبه بندی 10 تای برتر رو داشته باشیم. باشد که مورد توجه شما قرار گیرد! برای آشنایی با 20 زره برتر مرد آهنی در دنیای سینمایی هم بروید اینجا.

 

(برای آشنایی بیشتر با شخصیت مرد آهنی این مقاله و برای آشنایی با داستان برتر او این مقاله را مطالعه کنید).

 

10- لباس اریجینال

 لباس اریجینال

درسته شاید به نظر بزرگ و زشت به نظر بیاد ولی واقعا چه انتظاری دارید از لباسی که  داخل یک غار و توسط مردی در حال مرگ  ساخته شد؟ این لباس اولین لباس مرد آهنی بود که سالها پیش در شماره 39 از کمیک Tales of Suspense خلق شد. این لباس بیشتر برای این بود که تونی استارک مجروح رو نجات بده ولی در ضمن او را قوی و ضد گلوله هم کرد. در انگشتان او اره چرخی پنهان شده بود و البته چکمه های جت و مشعل گازی هم داشت!

 

9- لباس مخفی کاری مدل 1

لباس مخفی کاری مدل 1

اولین لباس مخفی کاری (stealth) مرد آهنی را در سال 1981 و در شماره 152 کمیک Iron Man رویت کردیم. او آن را ساخت تا مکانی را که دوست دختر سابقش به نام «بتانی کیب» در آنجا نگهداری میشد را مورد تجسس قرار بده. این لباس باعث میشد دیده نشه و البته تجهیزات فیلمبرداری مخفیانه هم داشت. سلاح نداشت ولی کلی تجهیزات مخفی کاری داشت ولی نسخه های بعدی اش دارای سلاح و قابلیت استتار هم شدند.

 

8- سنچورین نقره ای (Silver Centurion)

لباس centurian

لباسی که من شخصا خیلی باهاش خاطره دارم چون در شماره 200 کمیک Iron Man در سال 1985 رونمایی شد و امثال من که در دهه 80 میلادی نوجوان بودیم معمولا این لباس را بر تن تونی استارک مشاهده میکردیم. رنگش قرمز و نقره ای بود قابلیت های ارتقا یافته ای مثل پرواز سریع تر و قابلیت های دفاعی و پنهان سازی داشت. سالها بر تن تونی بود تا اینکه در نبرد با خبیثی به نام Firepower نابود شد.

 

7- لباس زیر آب (Hydro Armor)

لباس زیر آب (Hydro Armor)

سال 1987 و در شماره 218 کمیک Iron Man دیدیم که در داستان معروف Armor Wars، تونی این لباس رو ساخته. این لباس میتونه تا سه مایل فشار زیر آب رو تحمل کنه . ضمن اینکه رادار زیر آبی داره، سلاح شلیک کننده زیر آب داره که مثل مارماهی جریان برق تولید میکنه و حتی میتونه مثل هشت پا چیزی مثل جوهر به بیرون بده تا از دید دیگران مخفی بمونه! کلا هر وقت تونی بخواد بره زیر آب از این لباس استفاده میکنه!

 

6- لباس هالک باستر (Hulkbuster)

لباس هالک باستر (Hulkbuster)

آیا تونی میتونه لباسی درست کنه که در مقابل هالک نیرومند مقاومت کنه؟ او سعی خودش رو کرد و سال 1994 در شماره 304 کمیک Iron Man شاهد بودیم که لباس "هالک باستر" را برای این منظور خلق کرد. ضمن اینکه نسخه اپدیت شده آن را نیز در رویداد World War Hulk دیدیم. این لباس کنده ولی بسیار قوی و مقاومه و میتونه تا 170 تن را بالا ببره!

 

5- ماشین جنگی (War Machine)

ماشین جنگی (War Machine)

شما قطعا با این لباس آشنایی دارید چون آن را بر تن دوست صمیمی تونی استارک یعنی «رودی رودز» دیده اید. پس حتما براتون جالب خواهد بود که بدونید تونی اولش خودش این لباس رو پوشید! در سال 1992 و شماره 281 از کمیک Iron Man . واقعا لباس جالبیه. مخصوصا اون سلاح های باحالی که مثل توپ یا مسلسل عمل میکنند و روی شانه ها نصب شده اند یا شمشیر لیزری و سنسورهای ارتقا یافته و ... کاملا جوری ساخته شده که جون بده برای مبارزه! سپس چند شماره بعد به نظر رسید تونی مرده و رودی جای او را گرفت و این لباس رو بر تن نمود. در نهایت هم هویت "ماشین جنگی" را برای خودش انتخاب کرد.

 

4- لباس اکستریمیس (Extremis)

لباس اکستریمیس (Extremis)

زرهی بسیار موثر که شاید ظاهرش زیاد متفاوت نباشه ولی وقتی در شماره 5 از سری چهارم کمیک های Iron Man رونمایی شد دیدیم که از نظر اتصال (connectivity) چقدر پیشرفت کرده. در واقع "اکستریمیس" نسخه ای از سرم معروف ابر سرباز است که باعث شد استیو راجرز به کاپیتان آمریکا تبدیل بشه. تونی استارک در حالی که به شدت آسیب دیده بود ازش استفاده کرد و متوجه شد که چقدر بهتر و سریع تر با زره خودش ارتباط برقرار میکند. این فن آوری بهش اجازه داد تا بتونه حتی بدون لباسش هم دسترسی پیدا کنه به شبکه های ارتباطاتی. و البته ارتقاهایی هم از نظر حمله و دفاع در آن وجود داشت.

 

3- لباس "بلیدینگ اج" (Bleeding Edge)

 لباس "بلیدینگ اج" (Bleeding Edge)

تونی از تجربه خودش با لباس اکستریمیس درس گرفت و در نهایت به ورژنی رسید به نام "بلیدینگ اج" که اولین بار در سال 2010 و شماره 25 کمیک Invincible Iron Man آن را دیدیم. این لباس کاملا در درون بدن تونی قرار دارد و او فقط با یک فکر میتونه به ماشین های نانو فرمان بده تا زره رو شکل بدن! پس دیزاین و شکل ظاهری آن هم میتونه فرق کنه!

 

2- لباس نگهبانان کهکشان

لباس نگهبانان کهکشان

بله درست شنیدید! تونی استارک هم عضو گروه محافظین کهکشان شده! همانطور که در این مقاله خواندید ، این اتفاق سال 2015 و در سری جدید کمیک های نگهبانان کهکشان رخ داد و تونی که داشت با این گروه در فضا گشت میزد، تصمیم گرفت زره و لباس جدید خودش رو تست کنه. جالبه که این لباس فضایی، نرم افزاری داشت که به تونی امکان میداد حتی وقتی در فضا به سر میبره بتونه زره های دیگر خودش رو در کره زمین کنترل کنه!

 

1- مرد آهنی برتر (Superior Iron Man)

 مرد آهنی برتر (Superior Iron Man)

بهش لباس Endo-Sym هم گفته میشه چون تونی دیزاین آن را براساس "سیمبیوت" ها بنا کرد و به همین دلیل لباس انگار زنده است! نوعی ارتباط ذهنی بین تونی و لباس برقرار است که باعث میشه رویش کاملا کنترل داشته باشه. در کل تونی این لباس رو بعد از وقایع رویداد Axis که باعث شد شخصیت پردازی او وارونه بشه، درست کرد. این لباس قابلیت های زیادی داره. میتونید نوعی «ونوم» رو تصور کنید که لباسش از فلزی مایع درست شده باشه؟

لباس سیمبیوتی مرد آهنی

پس الان فهمیدید چه جوریه!

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: Marvel.com

  All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 زره برتر مرد آهنی در دنیای سینمایی (MCU)

آشنایی با زره های مرد آهنی - قسمت اول

آشنایی با زره های مرد آهنی - قسمت دوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

MAN-THING
#1 MAN-THING 1397-02-26 17:17
سلام آقای ترابی این مقاله خیلی جالب بود مخصوصا اون لباس مردآهنی برتر میخواستم بگم اگه وقت داشتید یه مقاله مفصل درباره لباس پرایم و مردآهنی برتر توضیح بدید و کارایی اون هارو با جزییات بیشتری بگید ممنون خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#2 Cap-Spider Potter 1397-02-26 17:57
مقاله بسیار فوق العاده بود.... خسته نباشید ..
رتبه بندی هم بی نقص بود... راستش من ظاهر ، طراحی و توانایی های مدل Bleeding Edge رو خیلی دوست دارم ! یعنی اولین زره تونی استارک که ازش نهایت لذت رو بردم، بلیدینگ ادج بود..! Hulkbuster هم خیلی قدرتمنده ولی واقعیتش هیچ وقت ازش خوشم نیومده ! نمیدونم چرا !

ممنون بابت مقاله


موقت : استاد توی مورد دهم خط اول یه اشتباه تایپی هست، یه "به نظر" اضافه نوشتید...
نقل قول کردن
mhm00
#3 mhm00 1397-02-26 18:07
سلام.واقعا مقاله جذابی بود ممنون از شما :-)
نقل قول کردن
Superior Sepehr.M
#4 Superior Sepehr.M 1397-02-26 19:30
ممنون برای مقاله
بر خلاف خیلی از قهرمانان لباس های تونی استارک هم از نظر طراحی و هم کاربرد پیشرفت های خیلی زیادی داشته .
ای کاش مدل پرایم هم توی مقاله بود . این مدل در عین سادگی خیلی زیبا طراحی شده و قابلیت های بسیار زیادی هم داره . فکر میکنم لباسی که در جنگ بی نهایت هم به کار رفته با کمی تغییر همون مدل پرایم باشه .
نقل قول کردن
Nima.gharibloo
#5 Nima.gharibloo 1397-02-26 19:43
ممنون مقاله ی خوبی بود.در مجموع به نظرم زره های مرد آهنی در فیلم های مارول از دنیای کمیک بوک بهتره.من زره های bleeding edge و superior iron man رو از بقیه بیشتر پسندیدم.
نقل قول کردن
The spider
#6 The spider 1397-02-26 20:12
این شخصیت تمومی نداره...
همیشه میشه به مردآهنی فکر کرد بدون اینکه برات تکراری بشه لباسایی که برای تونی طراحی میشه بدون شک متنوع وجذابن به خصوص superior و بلیدینگ اج
رنکینک عالی بود
واقعا عالی بود خسته نباشین ;-)
نقل قول کردن
Rubiker81
#7 Rubiker81 1397-02-26 20:23
و بالاخر زره برتر "مرد آهنی برتر"!!
ممنون آقای ترابی بابت اشاره به این زره منحصر به فرد
با نظر دوستانی که میگفتن مدل پرایم هم جاش توی لیست خالیه، موافقم
Bleeding Edge هم که یه شاهکار بود.
رتبه بندی عالیه، خدا قوت استاد :-)
نقل قول کردن
D.PARKER
#8 D.PARKER 1397-02-26 20:50
ممنون بابت مقاله. رتبه بندی هم عالی بود. و واقعا مرد آهنی برتر بهترین بود چون از نظر دیزاین و کارایی هم جدید بود ، هم کارآمد و زیبا. بازم تشکر.
نقل قول کردن
m.k.t
#9 m.k.t 1397-02-26 20:54
تونی استارک +انتی ونوم +زره =مرد آهنی برتر
لباسش خیلی باحاله از شکل گرفتنش معلومه خیلی خفن و قوی هست خیلی شیک و مجلسی یهو میاد :lol:



یه سوال اولین بار چه شخصیتی لباسش یهو ظاهر میشه (مرد عنکبوتی پلنگ سیاه یا کسی دیگه)؟
نقل قول کردن
civil war 2
#10 civil war 2 1397-02-26 22:33
سلام استاد ممنون بابت مقاله عالی من شخصا عاشق زره اکتریمیس هستم چون جنگ داخلی رو با اون به خاطر میارم و خیلی دوست دارم در بازی اونجرز پروجکت از این زره استفاده بشه چون واقعا گیم خورش‌ عالی چون تجربه بازی مارول اتحاد نهایی ۲ رو داشتم میگم . 8)
بعد یک سوال استاد خبری از تونی در دنیای کمیک نشده منظورم اینکه کی بلاخره از کما در میاد؟
نقل قول کردن
sib khan
#11 sib khan 1397-02-26 23:22
من همیشه دوست داشتم یه مقاله درباره رتبه بندی زره های تونی بخونم چون خیلی متنوع هستن.
و خب به قول دوستان منم احساس میکنم این وسط مدل پرایم واقعا جاش خالیه. یکی از مدل بلیدینگ اج خوشم میاد (چون خیلی باهاش خاطره دارم) و اون یکی هم مدل مرد اهنی برتره انصافا هم خیلی خفنه :lol:
به نقل از civil war 2:

بعد یک سوال استاد خبری از تونی در دنیای کمیک نشده منظورم اینکه کی بلاخره از کما در میاد؟

با اجازه من جوابتونو میدم:
تو شماره 599 مرد اهنی شکست ناپذیر بالاخره برگشت. انقدر هم بامزه بود :lol: بهت پیشنهاد میکنم حتما سه چهارتا شماره جدیدشو بخونی. به خصوص شماره 599 (واقعا نباید از دستش بدی خیلی باحاله!)
نقل قول کردن
IRONMAN24
#12 IRONMAN24 1397-02-28 02:15
من خیلی از لباس bleeding edge خوشم اومد واقعا :lol:
راستی superior iron man توی دنیای التیمات بود درسته؟

بعد توی رویداد Axis منظورتون از وارونه شدن خبیث شدنه؟

بعد توی کمیک secret wars صحنه نبرد دنیای اصلی و التیمات همین لباس شماره ۱ بود از دنیای التیمات ولی تونی دنیای التیمات یه چشمش کور بود
چرا؟ :o
نقل قول کردن
blaksummerz
#13 blaksummerz 1399-09-20 22:51
شماره ۱ منو یاد تی ۱۰۰۰ تو ترمیناتور۲ میندازه!
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#14 Kia Iron Man 1399-10-16 22:34
همشونو دوست دارم علی الخصوص اندوسیم که عاشقشم. اندوسیم توانایی های سیمبیوت ها رو داره بدون نقطه ضعف آتش(و البته در شماره آخر مرد آهنی برتر تونی در برابر صوت مقاومش کرد)ولی تنها نقطه ضعفش نبود اکسیژنه و اصلا برای فضا رفتن خوب نیست.به نقل از IRONMAN24:
من خیلی از لباس bleeding edge خوشم اومد واقعا :lol:
راستی superior iron man توی دنیای التیمات بود درسته؟

بعد توی رویداد Axis منظورتون از وارونه شدن خبیث شدنه؟

بعد توی کمیک secret wars صحنه نبرد دنیای اصلی و التیمات همین لباس شماره ۱ بود از دنیای التیمات ولی تونی دنیای التیمات یه چشمش کور بود
چرا؟ :o


جای مدل پرایم،اورو آرمور،اسکیپ آرمور،زیران آرمور(البته مربوط به بعد موازیه :-* )گادکیلر و گادکیلر ۲ و کلی دیگه خالی بود.
Superior Iron Man توی دنیای اصلی مارول(۶۱۶)است.
منظور از وارونه شدن خبیث شدن قهرمانان و قهرمان شدن خبیث هاست که مهم ترین تغییر رو تونی کرد(عجیبه ولی عاشق نسخه ویلینشم :lol: )
رویداد secret wars دقیقا مدتی بعد از کمیک های superior iron man منتشر شد و همون موقع هم تونی خبیث بود و اندوسیم تنش بود.
برای قضیه کور بودن تونی آلتیمیتم بهتره خودت کمیک های آلتیمیت رو بخونی.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

پروفایل کاربر

افراد آنلاین

We have 1292 guests and no members online

آخرین نظرات