مطالب برگزیده

نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's...
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" (Spider-Man: Across the Spider-Verse) – بخش دوم
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان...
نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول" (Spider-Man: Across the Spider-Verse – Part one)
نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول" (Spider-Man: Across...

10 مبارزه برتر هالک با ثور (Hulk Vs. Thor) + ویدئو

مقدمه: درست مثل دنیای سینمایی مارول ، هالک و ثور در دنیای کمیک هم به عنوان دو کاراکتر بسیار نیرومند بارها و بارها رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند چون برای خوانندگان واقعا جالبه که بدونند کدام یک از آنها قوی تر است. در فیلم "ثور: راگناروک" نیز رقابت آنها به اوج خود رسید و شاهد نبردی بسیار حماسی بین هالک و ثور در میدان نبردی گلادیاتور گونه  بودیم. به همین بهانه این مقاله را تقدیم شما میکنم. توصیه هم میکنم ویدئوهایی که براتون اپ شده را نیز حتما تماشا کنید.

 

10- اولین نبرد

 اولین نبرد

در شماره 3 از کمیک The Avengers که سال 1963 منتشر شد، استن لی و جک کربی برای نخستین بار در تاریخ کمیک بوک هالک و ثور را رو در روی یکدیگر قرار دادند. در این داستان هالک بر ضد اونجرز شده بود و آنها میخواستند هالک را دوباره تحت کنترل در بیاورند. آیرون من به دیگر قهرمانان رجوع کرد تا بهش کمک کنند . در نهایت «ریک جونز» به عنوان رفیق صمیمی هالک بهشون کمک کرد تا محل هالک را شناسایی کنند. بنابراین اونجرز به نیو مکزیکو رفتند . هالک هم روی یک قطار در حال حرکت پرید. ثور به هالک روی قطار حمله کرد ولی این نبرد خیلی کوتاه بود چون هالک ریل قطار را کند و باهاش ثور را بست و فرار کرد. سپس، «نیمور» با هالک  متحد شد (چون هردوشون از نژاد بشر متنفر بودند) . اونا دوتایی به ثور حمله کردند و هالک سعی کرد چکش ثور (میولنیر) را برداره ولی جادویی که رویش بود بهش اجازه نداد. در کل اصلا مبارزه تمام عیاری نبود ولی زمینه سازی کرد برای آینده.

 

9- نبرد مدافعین

 نبرد مدافعین

در سال 1973 و در شماره 10 از کمیک Defenders بار دیگر شاهد نبردی بین هالک و ثور بودیم. آنها هر دو به دنبال وسیله ای مرموز و جادویی به نام "چشم شیطان" (Evil Eye) بودند. هالک از سوی «دکتر استرنج» ماموریت داشت تا چشم شیطان را به دست بیاره و ثور هم از سوی گروه "اونجرز" فرستاده شده بود تا آن را به دست بیاره. بعدشم که بین آنها جنگ شد. اولش ثور با میولنیر ضربه نخست را وارد کرد ولی هالک خم به ابرو نیاورد. سپس هالک با ضربه ای که روی زمین زد ثور را به هوا بلند کرد و شنل ثور را گرفت و ثور را به زمین کوبید! (البته من خلاصه ای از این نبرد را دارم براتون میگم!) بعدش هم دستان یکدیگر را گرفتند و فشار دادند تا زور خود را نشان بدهند. یک ساعت در این حالت سپری شد! بنابراین بار دیگر مبارزه آنها به تساوی کشید!

میتونید این نبرد رو به صورت ویدئو در اینجا تماشا کنید.

 

8- کابوس!

 کابوس!

در شماره 300 از کمیک Incredible Hulk که سال 1984 منتشر شد، یکی از دشمنان برتر دکتر استرنج به نام «کابوس» (که میتونید تو این مقاله راجع بهش اطلاعات کسب کنید) کاری کرد که بروس بنر دیگه کنترلی روی هالک نداشته باشه. بنابراین هالک همچون هیولایی وحشی در شهر نیویورک دست به طغیان زد. بعدش  گروه اونجرز به همراه قهرمانان دیگری مثل هیومن تورچ، اسپایدرمن، لوک کیج و آیرون فیست از راه رسیدند تا جلوی هالک را بگیرند. هالک خیلی سریع اونا را کنار زد و فقط ثور باقی موند که با قدرتش میتونست حریفی برای هالک باشه. نبرد آنها در سطح شهر و حتی در سنترال پارک نیویورک ادامه یافت و هالک حتی مجسمه خودش را به سمت ثور پرتاب کرد که از فلز نشکن "آدامانتیوم" ساخته شده بود. ثور با چکشش بهش ضربه زد و باعث شد تا امواجی در سطح شهر پخش بشه. در هر حال این نبرد هم مساوی شد چون دکتر استرنج تونست هالک را قبل از اینکه سرنوشت نبرد مشخص بشه به بعد دیگری منتقل کنه.

میتونید این نبرد رو به صورت ویدئو در اینجا تماشا کنید.

  

7- بدون چکش!

 بدون چکش!

سال 1987 و در شماره 385 از کمیک Mighty Thor، شاهد بودیم که هالک داره جنگلی را نابود میکنه. بنابراین ثور میاد که جلوش رو بگیره. ولی تفاوت هایی بین این نبرد و نبردهای قبلی آنها وجود داشت. چون هالک میدونست که چکش ثور (میولنیر) قدرت و مزیت زیادی در مبارزه به ثور میده . بنابراین وانمود کرد که مثلا یک زن را گروگان گرفته و ثور را مجبور کرد تا چکش خودش رو بندازه زمین. در نتیجه در این نبرد ثور واقعا جلوی هالک کم آورد. ثور به دست هالک خونین و داغون شد ولی همچنان به مبارزه ادامه داد (نصف شهر هم این وسط نابود شد!) . ثور که دید داره شکست میخوره چکش خودش را فراخواند . همین باعث شد هالک فرار کنه. درسته این دفعه هم به نوعی مساوی شد ولی ثور فهمید برای مبارزه با هالک حتما به چکش خودش نیاز داره.

میتونید این نبرد رو به صورت ویدئو در اینجا تماشا کنید.

 

6- نبرد در جهنم!

نبرد در جهنم!

در شماره 489 از کمیک Mighty Thor که سال 1995 چاپ شد، دیدیم که ثور سوگند یاد کرده بود تا در کنار «هلا» باقی بمونه (درباره هلا اینجا میتونید اطلاعات کسب کنید). او این کار را کرده بود تا هلا به زمین لشگرکشی نکنه. ثور از دوستان ازگاردی خودش قول گرفته بود که سعی نکنند او را از جهنم (محل سکونت هلا) برگردانند. بنابراین هالک پیش قدم شد. در ان موقع هالک با هوش کامل بروس بنر زندگی میکرد (هواداران به این نسخه از هالک لقب "پرفسور" داده بودند!). بنابراین وقتی داشت با ثور میجنگید دیگر آن هیولای بی مغز سابق نبود. در واقع در این نبرد جالب و متفاوت، این بنر نبود که میترسید نکنه کنترل خودش رو از دست بده و کاملا هالک بشه بلکه هالک بود که میترسید نکنه کاملا به بروس بنر تبدیل بشه! در هر حال این نبرد اونقدر عظیم بود که قلعه هلا را نابود کرد! ولی در نهایت Kurse جان خودش را داد تا ثور ازاد بشه . اینهم یک مساوی دیگر!

میتونید این نبرد رو به صورت ویدئو در اینجا تماشا کنید.

 

5- نبرد در فضا

 نبرد در فضا

اکثر نبردهای بین هالک و ثور در کره زمین انجام شده اند ولی یک مبارزه ماندگار هم در فضا داشته اند. در سال 1993 و در کمیک شماره 4 Infinity Crusade (که ادامه کمیک های "دستکش بینهایت" و "جنگ بینهایت" بود) . در این کمیک شخصیتی بود به نام Goddess که تجسمی از شخصیت «ادام وارلاک» بود. او سیاره ای خلق کرد به نام پارادایس امگا. همچنین ابرقهرمانان را دزدید و شستشوی مغزی داد تا به ارتش او ملحق شوند. «ثانوس» و وارلاک با هم متحد شدند تا جلویش را بگیرند. ثور اما رفته بود سمت Goddess و هالک هم سمت ثانوس بود! بنابراین شاهد نبرد جانانه ای بین آنها در فضا بودیم. ثور این نبرد را با نابودی مخزن هالک به پایان رسوند و باعث شد هالک در فضا سرگردان بشه. این نبردی کوتاه بود ولی در هر حال به نفع ثور تمام شد.

میتونید این نبرد رو به صورت ویدئو در اینجا تماشا کنید.

  

4- نبردی در سیاره ای دیگر

جنگ هالک و ثور

در شماره 26 از کمیک Incredible Hulk Annual که سال 2001 منتشر شد، نیروهای نظامی به هالک وحشی حمله کردند و خرابی زیادی به بار آمد تا اینکه ثور آمد تا جلویش را بگیرد. او  میترسید مردم عادی صدمه ببینند و بنابراین خودش و هالک را به سیاره ای دور افتاده تله پورت کرد . هالک در این سیاره ثور را در تپه ای دفن کرد! ولی ثور تونست خودش رو بیرون بیاره و با چکش خودش به سر هالک کوبید و بعدش هم صاعقه بهش وارد کرد. در همین حالت گیجی بود که ثور هالک را به زمین برگرداند و اونجا بود که به بروس بنر تبدیل شد. ولی بنر دوباره به هالک تبدیل شد! بعدش ثور توفانی را ایجاد کرد تا هالک را غرق کنه . در نهایت اما ثور بود که نبرد را متوقف کرد چون دید که خیلی خرابی به بار آمده . این نبرد هم مساوی محسوب میشه. ولی هالک انگار زورش بیشتر از ثور بود (هر چند ثور سعی کرد از ترفندهای بیشتری استفاده کنه).

میتونید این نبرد رو به صورت ویدئو در اینجا تماشا کنید.

 

3- نبرد جنجالی!

 نبرد جنجالی!

در سال 1996 و در شماره 440 از کمیک  Incredible Hulk شاهد لحظه جنجالی در نبردهای بین هالک و ثور بودیم. هالک برای اینکه جنگ هسته ای رخ نده خودش رو به عنوان رهبر گروه تروریستی Alliance جا زده بود. اما ثور که فکر میکرد هالک خبیث شده رفت باهاش بجنگه. جای جنجالی این بود که ثور گفت در دفعات قبل سعی کرده بود از کل قدرت خودش علیه هالک استفاده نکنه. بنابراین  وارد حالت "خشم ویرانگر" (berserker rage) شد که باعث میشد قوی تر بشه. این موضوع برای هواداران ناراحت کننده و متناقض بود چون همیشه بر این باور بودند که ثور در نبردهای خود از تمام قدرتش استفاده کرده. متاسفانه این نبرد هم مساوی شد چون ارتش امریکا به آنها سلاح اتمی شلیک کرد. یعنی انفجار آنها را از هم جدا کرد و باعث شد نبردشون تموم بشه.

میتونید این نبرد رو به صورت ویدئو در اینجا تماشا کنید.

 

2- نبرد Fear Itself

نبرد Fear Itself

سال 2011 مارول کراس اور معروف Fear Itself را منتشر کرد که اینجا درباره اش به قدر کافی توضیح داده شده. در هر حال خبیثی به نام «سرپنت» (Serpent) با چکش هایی برخی از قهرمانان و شرورهای زمینی را به عضویت ارتش خودش به نام Worthy درآورد. هالک هم جزو آنها بود که به Nul ملقب به خردکننده دنیاها تبدیل شد («ثینگ» هم به یکی از افراد سرپنت تبدیل شد) در شماره 5 از کمیک Fear Itself، ثور مجبور شد بیاد به زمین و با ثینگ و هالک خبیث شده بجنگه.  اولش ثینگ را شکست داد ولی هالک حریف سخت تری بود. ثور اونقدر سخت به هالک ضرباتی را وارد کرد که به مدار زمین رفت و اومد پایین! این دفعه ثور واقعا برنده شد ولی چون هالک خبیث شده بود و ذهنش شستشو داده شده بود پس نمیشه زیاد روی این پیروزی حساب کرد!

میتونید این نبرد رو به صورت ویدئو در اینجا تماشا کنید.

 

1- ... و هالک پیروز میشود!

دعوای هالک و ثور

سال 2010 کمیک جالبی تحت عنوان Hulk: Let the Battle Begin منتشر شد که واقعا مهم بود. در این داستان که حالتی فلش بکی داره شاهد نبردی بین هالک ، گروه تخریب گر (که در این مقاله راجع بهشون توضیح داده شده) و ثور بودیم. هالک «گروه تخریب گر» را شکست میده و نوبت به ثور میرسه. میولنیر همیشه فاکتور مهمی در نبردهای ثور و هالک بوده و هدف هالک هم در اکثر موارد این بود که از میولنیر استفاده کنه یا اینکه یه جوری از شرش خلاص بشه! هالک به خاطر جادویی که روی میولنیر هست نمیتونه اون رو بلند کنه ولی در این نبرد کاری میکنه که قبلا انجامش نداده بود: او دست ثور رو میگیره (دستی که باهاش ثور میولنیر را گرفته بود). چون ثور هرگز چکش خودش رو رها نمیکنه بنابراین هالک از میولنیر استفاده کرد تا شکستش بده! یعنی دست ثور را به همراه چکشش به خودش کوبید! این واقعا اولین پیروزی قاطع هالک بر ثور بود و هست و خیلی هم از اون موقع به بعد راجع بهش بحث شده!

میتونید این نبرد رو به صورت ویدئو در اینجا تماشا کنید.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

5 مبارزه برتر ولورین و هالک

10 نسخه عجیب و غریب از ثور در دنیای کمیک !

15 لباس برتر ثور (THOR)

10 كمیك برتر ثور (THOR)

15 سلاح برتر در کمیک های ثور (THOR)

10 دشمن برتر ثور (THOR)

100 شخصیت برتر مارول : ثور

10 نسخه عجیب و غریب از هالک در دنیای کمیک !

رتبه بندی اقتباس های هالک در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

10 کمیک برتر هالک (HULK)

10 دشمن برتر هالک (HULK)

20 هیولای برتر مارول (TOP 20 MARVEL MONSTERS)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mr.nobody
#1 mr.nobody 1396-08-14 16:53
عالی بود.تک تکشون رو با جزئیات خوندم و لذت بردم

فقط یه اشتباه تایپی تو مورد چهار بود:
هالک در این سیاره هالک(ثور) را دفن کرد.
نقل قول کردن
porya
#2 porya 1396-08-14 17:57
ممنون اقای ترابی بابت مقاله. ولی شماره 9 اونجایی که دکتر استرنج به هالک میگه چشم شیطان رو پیدا کن. مگه اون موقع دکتر استرنج عضو گروه مدافعین نبود؟.
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1396-08-14 20:11
به نقل از mr.nobody:


فقط یه اشتباه تایپی تو مورد چهار بود:
هالک در این سیاره هالک(ثور) را دفن کرد.

ممنون که گفتی. تصحیح شد. ممنون که اینقدر دقیق مقالات رو میخونی
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1396-08-14 20:13
به نقل از porya:
ولی شماره 9 اونجایی که دکتر استرنج به هالک میگه چشم شیطان رو پیدا کن. مگه اون موقع دکتر استرنج عضو گروه مدافعین نبود؟.

اشتباه از من بود. منظورم این بود که هالک از طرف دکتر استرنج و گروه مدافعین ماموریت داشت و ثور هم از طرف گروه اونجرز. اشتباهی به جای اونجرز نوشته بودم مدافعین! تصحیح شد الان. ممنون که اینقدر دقیق مقالات رو میخونی
نقل قول کردن
Mr. Sinister
#5 Mr. Sinister 1396-08-14 20:44
بهترین مقاله چند روز اخیر سایت بود . لذت بردم اساسی
ممنون که زحمت کشیدید ویدئو هم برامون اپ کردید. واقعا هیشکی اینقدر زحمت نمیکشه . سپاس
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#6 Captain Steve Lover 1396-08-14 22:09
اغاز قدرتمند ٤٣٠ ميليون دلارى ثور راگناروك...در حالى كه اصلاً در اسيا اكران نشده...
فكر ميكنم ميتونه از ٨٠٠ ميليون دلار رد بكنه و در نتيجه مارول امسال سه تا فيلم ٨٠٠ ميليونى ...يعنى اگر راگناروك هم مثل گاردينز و اسپايدرمن بالاي ٨٠٠ بزنه امسال مارول ٢/٥ ميليارد درامد داشته و فرانچايزش ميشه حدود ١٤ ميليارد اگر اشتباه نكنم...و در ضمن مارول يه ركورد ديگه هم شكست! اولين فرانچايز تاريخ سينما كه تنها از فروش داخلى(Domestic) بيش از ٥ ميليار دلار در امد داشت...
شايان ذكر است كه فاز سوم دنياي سينمايي مارول ٤ميلياردى شد....و كل فرانچايز از مرز ١٣ ميليارد هم عبور كرد...
٢٠١٧ عالى بود...مارول ثابت كرد ميتونه در يك سال سه تا فيلم بده و نمرات مثبت منتقدين و فروش موفق داشته باشه...
استاد بنظرتون با اين اغاز ميتونه از ٨٠٠ رد بكنه؟

.........
در مورد مقاله هم بگم تمام درگيري هاي ثور و هالك جذاب بوده هميشه...و بنظرم تو انيميشن Hulk Vs Thor هم به خوبى اين رو نشون دادن...شماره اخرى واقعاً از بقيه جالب تر و جنجالي تر بود...

با تشكر از استاد
نقل قول کردن
hassan91
#7 hassan91 1396-08-15 11:53
واقعا ثور همیشه به چکش خودش متکیه، بدون چکش کارش سخت میشه ولی اون نبرد آخری که دستش میگیره واقعا جالب بود.
نقل قول کردن
captain
#8 captain 1397-02-02 14:39
خیلی ممنون آقای ترابی خیلی زیبا بود .....
من همیشه دوست داشتم بدونم نتیجه مبارزات هالک و تور چی میشه ولی هر دو پتانسیل شکست دیگری رو داره ولی در کل طبق گفته آقای ترابی هالک قویتره ولی به قدرت های تور هم نباید شک کرد
راستی استاد توی مورد نبرد جنجالی خط آخر به جای نبردشون نوشتید تبردشون غیر از این اشتباه تایپی ندیدم ..
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1397-02-02 14:44
به نقل از captain:

راستی استاد توی مورد نبرد جنجالی خط آخر به جای نبردشون نوشتید تبردشون غیر از این اشتباه تایپی ندیدم ..

ممنون که گفتی
اصلاح شد
نقل قول کردن
Thunder God
#10 Thunder God 1397-03-10 01:26
اتفاقا به نظر بنده (که البته از عکس پروفایل و اسمم مشخصه:)))) اما خداوند شاهده مدت ها قبل از دیدن فیلم های مارول طرفدار تور بودم) تور همیشه قدرتمندتر از هالک بوده اما درست مثل سوپرمن و اکثر big gun ها و کله گنده ها،تور هم همیشه فقط تا حدی که لازم باشه از قدرتش استفاده میکنه و این باعث میشه که گاهی وقتا یه ذره کمتر از نیروی مورد نیازو به کار ببره و هالک هم که در اغلب موارد وحشیانه و بی ملاحظه میجنگه با استفاده از همین خلأ میتونه خودشو توی مبارزه نگه داره وگرنه تور بدون پتک هم بسیار نیرومنده و هرچند کارش سخت تره،میتونه هالک رو شکست بده.بذارید اینجوری بگم که با پتک،شکست دادن هالک براش زحمت چندانی نداره ولی نکته اینه که نمیخواد آسیبی برسونه به طرفش
این وابستگی نه چندان جالب تور به پتکش رو هم اخیرا تا حد خوبی از بین بردن هم تو کمیکایی مثل آنورثی تور و هم توی فیلم رگناروک
شمام مثل من با عکس پایین موافقید؟(مربوط به همون مورد ۹ هست که یه مقدار تو مقاله بهش کم لطفی شد.توی اون ارک همه اونجر ها از مدافعین شکست خوردن و فقط تور بود که تونست درست حسابی از پس حریفش بر بیاد.)
نقل قول کردن
ilia_comic_khoon
#11 ilia_comic_khoon 1397-05-14 11:48
من قبلا این مقاله رو خونده بودم اما تشکر نکرده بودم :-*
ولی حالا میکنم:آقای ترابی بابت این مقاله ی خوب و جذاب از شما ممنونم.
ِِّ___________
بلوری انتقام جویان جویان؟؟؟؟!
مگه 23 مرداد تاریخ انتشار بلوری نبود؟؟؟!
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#12 AmirhoseinJafari2005 1399-10-18 21:18
عالی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

پروفایل کاربر

افراد آنلاین

We have 1108 guests and one member online

  • spider man gamer