مطالب برگزیده

نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's...
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" (Spider-Man: Across the Spider-Verse) – بخش دوم
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان...
نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول" (Spider-Man: Across the Spider-Verse – Part one)
نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول" (Spider-Man: Across...

10 نسخه عجیب و غریب از ددپول در دنیای کمیک !

با نسخه های دیگر Deadpool  در دنیاها و زمان های مختلف آشنا شوید!

(برای آشنایی بیشتر با شخصیت ددپول این مقاله و برای آشنایی با داستان برتر او این مقاله را مطالعه کنید).

 

10- داگ پول (Dogpool)

داگ پول (Dogpool)

در دنیای شماره 103173 مارول، سگ ولگردی را دیدیم به نام «ویلسون» که دوست داشت تمام شب رو پارس کنه و کفش بجوه! تا اینکه دکتر «بران» و دستیارانش از او به عنوان نمونه آزمایشگاهی در پروژه mascara-x استفاده کردند (گفته میشد هدف آنها از این پروژه رسیدن به پول و ثروت در زمینه لوازم آرایشگاهی بود!). اما نتیجه آزمایش روی ویلسون از نظر آنها یک شکست بود و بنابراین انداختنش در یک زباله دانی در پشت آزمایشگاه. اما بعدا معلوم شد این آزمایش بهش قدرت های خود شفا دهی (healing Factor) ددپول را داده است! ویلسون که جایی را نداشت که بره، سر از یک سیرک درآورد و در آنجا به اجرای نمایش پرداخت و بهش لقب «داگ پول» داده شد. پس از مدتی اما دکتر بران و رفقا متوجه شدند و سعی کردند ویلسون را برگردانند ولی او بهشون حمله کرد. دکتر براون هم عصبانی شد و آزمایش را روی سگی دیگر تکرار کرد و اسمش رو هم گذاشت «ولورین»!!! بعدش هم نبردی بین داگ پول و ولورین در گرفت.

سگ ولورین

همچنین لازمه که بدونید ددپول دنیای اصلی بعدا از داگ پول دعوت کرد تا عضو سپاه ددپول ها (Deadpool Corps) بشه .این سپاه در واقع از نسخه های مختلف ددپول از دنیاهای دیگر تشکیل شده بود برای مقابله با تهدیدی به نام «درد پول» (Dreadpool). در ادامه مقاله راجع به این قضیه توضیح خواهم داد. داگ پول در سپاه ددپول ها با «کید ددپول» دوست صمیمی شد (کید ددپول هم در ادامه همین مقاله معرفی میشه. نگران نباشید!)

 

 

9- دث ماسک (Death Mask)

 دث ماسک (Death Mask)

در دنیای مارول مرز باریکی وجود دارد بین نبوغ و جنون! یکی از بهترین مثال ها در این رابطه در شخصیتی به نام «دث ماسک» یافت میشه. او اهل دنیای شماره 11638 مارول است که ددپول دنیای خودش بود و از یک غده سرطانی در مغزش رنج میبرد. اما «رید ریچاردز» (رهبر گروه چهار شگفت انگیز) با استفاده از یک تکنیک بسیار جدید و پیشرفته تونست غده را از سرش بیرون بیاره. اما این عمل جراحی باعث شد ددپول دارای نبوغ بالا و میل به جنایت بشه! اسم خودش رو هم گذاشت دث ماسک و لباس زرهی بر تن کرد که در واقع او را تبدیل کرد به ترکیبی از «دکتر دووم» و ددپول! جالبه که در این دنیا شخصیت دیگری بود به نام Deathwish که لباسش درست مثل لباس ددپول بود ولی با رنگ های متفاوت!

دکتر دووم - ددپول

بعدا معلوم شد او در واقع «دکتر دووم» این دنیا میباشد!

 

8- ددپول عصر طلایی (Golden Age Deadpool)

 ددپول عصر طلایی (Golden Age Deadpool)

نامش هست «فردریک ویلسون» (Frederick Wilson) و اهل دنیای شماره 245 مارول. او برادرزاده رئیس جمهور «وودرو ویلسون» هستش و در واقع همین عمویش بود که مجبورش کرد به ارتش ملحق شود. ویلسون هم کاری میکنه تا قبولش نکنند! مثلا تا دلتون بخواد سیگار میکشه یا وانمود میکنه با گاز خردل مسموم شده! در نهایت ریه هایش آسیب میبینه ولی او همچنان در جنگ جهانی اول حضور داره! بنابراین مجبور میشه دستگاهی برای تنفس خودش دست و پا کنه. سپس به خاطر تماشای بیش از حد کارتون عقلش رو از دست داد! در طول جنگ جهانی دوم هم آلمانی ها تصمیم گرفتند از او در برنامه Weapon Swastika یک ابرسرباز بسازند که باعث شد قدرت و توانایی های ارتقا یافته پیدا کنه. بهش لقب  Veapon  داده شد!!! او سپس یاغی شد و  علیه آلمانی ها شورش کرد.

 

7- واتاری (Watari)

واتاری (Watari)

ددپول بعدی ما در قرن 17 ژاپن زندگی میکنه (دنیای شماره 150 مارول) . بهش لقب «واتاری» و همچنین «رونین پول» (Ronin Pool) هم داده شده است. همچنین بهش لقب خطرناک ترین سامورایی عصر خودش را داده اند ولی دوستش بهش خیانت کرد و در حمله ای غافلگیرانه صورتش به طور وحشتناکی آسیب دید و بهش لقب «احمق» (The Fool) دادند (البته Fool در زبان انگلیسی معنی «دلقک دربار» هم میده). در هر حال او بی خانمان شد و اکثرا مست بود و از شهری به شهر دیگر نقل مکان میکرد ولی درنهایت تونست انتقام خودش رو از کسی که بهش خیانت کرده بود بگیره. سپس به سپاه ددپول ها ملحق شده تا با «دردپول» بجنگه (یه کم صبر داشته باشید. الان به «درد پول» هم میرسیم!).

 

6- ددپول کید (The Deadpool Kid)

 ددپول کید (The Deadpool Kid)

این ددپول مربوط به دنیای شماره 1108 میشه و آدم رو یاد فیلم های وسترن میندازه! ظاهری شبیه به کابوی ها داره و دو تفنگ و شمشیر هم داره و البته تحت تعقیب قانون هم هست بهش هم لقب «ددپول کید» داده اند. فهرست جرم و جنایت او از این قراره: سرقت از بانک، دزدی نرم افزار و حمله به یک یتیم خانه به همراه تعدادی بز پاکوتاه! احتمالا به نظرتون میاد که ددپول دنیای اصلی مارول قطعا از دیدن ددپول کید باید خوشش بیاد ولی اینطور نیست و وقتی با هم ملاقات کردند یه گلوله حرومش کرد!! اما ددپول کید زنده موند و سپس خبیثی به نام «درد پول» (Dreadpool) استخدام شد تا تمام نسخه های دیگر ددپول را در مالتی ورس نابود کنند!

حالا که اینقدر تا اینجا بحث «دردپول» شده دیگه وقتشه بهش اشاره کنم. دردپول با دو ظاهر دیده شده که در زیر آنها را میبینید:

درد پول dreadpool

این ددپول خبیث در دنیای شماره 12101 زندگی میکرد و در این دنیا مردان ایکس سعی کردند جنون او را شفا دهند (چون او مرتبا صداهای مختلفی در سرش میشنید) اما بعد از تلاش های بسیار ، ددپول فقط یک صدا در سرش شنید که بهش میگفت عالم چیزی نیست جز یک دروغ بزرگ و بنابراین شروع کرد به کشتن دیگران! اسمش رو هم گذاشتند «دردپول» چون Dread به معنای ترس و وحشته و همه ازش میترسیدند! همانطور که قبلا هم بهش اشاره شد،  ددپول دنیای اصلی هم ارتشی تشکیل داد متشکل از ددپول های دنیاهای دیگر به نام "سپاه ددپول" (Deadpool Coprs) تا باهاش مقابله کنه. سپاه ددپول هم که حتما خودتون میتونید حدس بزنید چه ددپول های عجیب و غریبی از دنیاهای مختلف در آن گرد هم آمده بودند! مثلا یکی از آنها «گالاکتی پول» (Galactipool) بود که از دنیای شماره 319 مارول آمده بود!

گالاکتی پول 

 

5- کید ددپول (Kid Deadpool)

 کید ددپول (Kid Deadpool)

نسخه بچه از ددپول! او اهل دنیای شماره 10330 مارول است که اسمش را «کید ددپول» گذاشته اند. او دانش آموز جدید یتیم خانه اگزاویر برای پسران بد سرپرست (Xavier Orphanage for Troubled Boys) بود ولی معمولا با دیگر بچه های مدرسه که البته دارای نیروهای فوق بشری بودند، مشکل داشت و به قول معروف یک وصله ناجور بود! بنابراین در مدرسه طردش کرده بودند و پسر بچه تنهایی بود. یک بار هم «سایکلاپس» را گول زد تا با هم از مدرسه فرار کنند! کلا همش دردسر درست میکرد. اما خوشبختانه به عضویت سپاه ددپول ها درآمد و دوست خوبی به نام «داگ پول» پیدا کرد!

 

4- ولورین پول (Wolverinepool)

ولورین پول (Wolverinepool)

در دنیای 1946 شاهد بودیم که «وید ویلسون» در برنامه سلاح ایکس (Weapon X) شرکت کرده ولی اسکلت بدنش با فلز "آدامانتیوم" پیوند خورد. بنابراین به «ولورین پول» تبدیل شد. او یک شخصیت خبیث است که به «دردپول» پیوست تا سپاه ددپول ها را شکست بده. اما در نهایت ددپول دنیای اصلی نارنجکی بهش شلیک کرد که در آن حشراتی بودند که گوشت بدن رو میخوردند و بدین ترتیب تونست او را بکشه.

 

3- ونوم پول (Venompool)

 ونوم پول (Venompool)

«ونوم پول» از دنیای شماره 90211 میاد و ترکیبی است از ددپول و ونوم! در این دنیا یک شخصیت نیرومند کیهانی به نام «بیاندر» (Beyonder) که در اینجا معرفی شده، دوست داره به طور دائمی پارتی بگیره (اونم به سبک دهه 80 میلادی!). «ونوم پول» دستیار بیاندر در برگزاری این میهمانی هاست! او هم شخصیت خوبی بوده و هم خبیث و سابقه عضویت در سپاه ددپول ها را داره. ظاهرش هم عوض شده و به خاطر همینه که دو تا عکس در بالای این آیتم گذاشته شده.

 

2- ددپول اردکه (Deadpool the Duck)

 ددپول اردکه (Deadpool the Duck)

ددپول اردکه در واقع از همون دنیایی میاد که بهش در مارول گفته میشه "دنیای اردکی" (Duckworld) و دنیای شماره 791021 هستش. و البته همانطور که میدونید معروفترین شخصیت این دنیا، «هاوارد اردکه» هستش که در اینجا معروفی شده. در هر حال اولش که خلق شد مثل خیلی های دیگه به گروه خبیث «دردپول» پیوست تا نسخه های مختلف ددپول را در مالتی ورس نابود کنه. ولی مثل خیلی ها کشته شد. اما مارول بعدا به خاطر محبوبیتش اومد و سال 2017 کمیک های اختصاصی او را منتشر کرد که حالتی طنز و بچه گانه داشتند:

کمیک deadpool the duck 

 

 

1- لیدی ددپول و گوئن پول (Lady Deadpool and Gwenpool)

 لیدی ددپول و گوئن پول (Lady Deadpool and Gwenpool)

در اینجا میخوام دو ددپول مونث رو خدمتتون معرفی کنم. اولین آنها اسمش هست «لیدی ددپول» که در واقه نسخه مونث ددپول دنیای اصلیه و اسم واقعی اش هست «واندا ویلسون» (Wanda Wilson). او در دنیای خودش با «ژنرال آمریکا» مبارزه میکرد که در واقع نسخه خبیث کاپیتان آمریکای دنیای اصلی بود. اما سپس به سپاه ددپول ها ملحق و از رهبران اصلی آن شد. البته هواداران از یک بخش این شخصیت استقبال نکردند و اونم جایی بود که ددپول دنیای اصلی با لیدی ددپول رابطه برقرار کرد! به عقیده اونا اینکه آدم با نسخه مونث خودش از دنیای دیگه رابطه داشته باشه خیلی چندش آوره!

گوئن پول

و اما «گوئن پول»! این شخصیت اصلا همین جوری الکی الکی خلق شد! یعنی اولش روی یکی از کاورهای واریانت مارول به مناسبت محبوبیت زیاد شخصیت «گوئن عنکبوتی» خلق شد ولی ظاهرش اونقدر باحال بود که خیلی محبوب شد و مارول هم او را وارد دنیای کمیک خودش کرد! اطلاعات زیادی ازش در دست نیست ولی میدونیم اسمش هست Gwen Poole و در دنیایی هستش که در آن عالم مارول به صورت کمیک بوک هستش. بنابراین به دنیای واقعی ما شباهت داره.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 نسخه عجیب و غریب از کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک !

 معرفی 10 دشمن برتر ددپول (DEADPOOL)

5 تا از بهترین ، عجیب ترین و متفاوت ترین لباس های DEADPOOL

10 نسخه عجیب و غریب از سوپرمن در دنیای کمیک!

10 نسخه عجیب و غریب از هالک در دنیای کمیک !

5 ورژن عجیب برتر بتمن!

10 نسخه عجیب و غریب از پانیشر در دنیای کمیک !

10 نسخه عجیب و غریب از ثور در دنیای کمیک !

10 نسخه عجیب و غریب از مرد آهنی در دنیای کمیک !

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AliReza.Ta
#1 AliReza.Ta 1397-03-02 19:20
عالی بود استاد منم داشتم اینا رو مینوشتم که فهمیدم شماهم دارین روش کار میکنین البته خیلی ضعیف تر از شما استاد چند تای دیگه مثل هالک پول ،دایناسور پول،پانداپول ، سنجاب پول،اویل ددپول، هد پول هم هستن این ونوم پول خیلی عجیب بود فرض کنید یه سیمبوت با ددپول مخلوط باشه یه چیز کاملا دیوونه.عالی بود
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#2 Cap-Spider Potter 1397-03-02 19:36
عالیییییی... حیرت انگیز بود...
یکی از عجیب ترین های این سبک مقالات بود !
Galactipool ?!!!! Dogpool ???gwenpool !!
نمیدونم چی بگم واقعا....
ممنون برای مقاله...
نقل قول کردن
Tara
#3 Tara 1397-03-02 19:43
لیدی ددپول رو میدونستم اما گوئن پول ؟ داگ پول :eek: :lol: ؟؟
حالا یه سریش رو خبر داشتم اما بعضیاش مثل واتاری و گوئن پول خیلی عجیب و جالب بودن
خیلی ممنون بابت نوشتن مقاله
نقل قول کردن
C.s.r
#4 C.s.r 1397-03-02 19:58
وقتی مقاله های نسخه های عجیب غریب رو میخونم یا مقاله های معرفی شخصیت ها و...دوس دارم تک تک کمیک هاشون رو بخونم دوس دارم یه دسترسی نامحدود به همه کمیک های مارول و دی سی داشته باشم :lol: البته ترجمه شده(هر روز سی بار سایت رو رفرش میکنم ببینم کمیک جدید ترجمه شده)
اما در بحث ددپول نمیدونم چرا هیچوقت زیاد واسم جذابیت باقی شخصیت های مارول رو نداره از خوندن کمیک هاش و دیدن فیلمش لذت میبرم ولی خوب زیاد جذبش نمیشم حتی واسه دیدن فیلم ددپول که تازه اکران شده انتظاری نمیکشم حالا شش ماه دیگه هم کیفیت خوش بیاد همون موقع میببنم اشتیاقی که واسه بقیه فیلم های ابرقهرمانی حتی ونوم یا اکوامن دارم واسه ددپول ندارم
نقل قول کردن
h2018.marvel
#5 h2018.marvel 1397-03-02 20:48
ببخشید ولی چرا ددپول و مردان ایکس ازmcu حساب نمیشن...
نقل قول کردن
Captain Logan
#6 Captain Logan 1397-03-02 20:51
عجب مقاله ای ممنون بابت نوشتن مقاله.
به نظر من عجیب ترینشون داگ پول و ددپول اردکه بود
ولی آخه گالاکتی پول دیگه چیه :-x
نقل قول کردن
Super Captain
#7 Super Captain 1397-03-02 22:13
استاد مقاله ها مثل همیشه باحال و مفید و مرتب هستن ...
ددپول همینجوریش عجیبه باز نسخه عجیب تر هم داره :lol:
استاد ای کاش میشد این مقاله های نابتون رو در قالب یه کتاب چاپ میکردین.... :sad: هر چی باشه کتاب فیزیکی چیز دیگری است ولی حیف یکم از واقعیت دوره...
نقل قول کردن
spidey kg
#8 spidey kg 1397-03-03 12:08
چه جالب بود
من فقط گوئن پول و لیدی ددپول رو میشناختم
نقل قول کردن
Tara
#9 Tara 1397-03-03 12:14
به نقل از h2018.marvel:
ببخشید ولی چرا ددپول و مردان ایکس ازmcu حساب نمیشن...

MCU مخفف دنیای سینمایی مارول هست
دنیای سینمایی مارول هم در کل تمام فیلمهاش تا الان 19 تا بوده که تو مقاله قبلی اسماشون هست و مردان ایکس و همچنین ددپول ( که خودش با مردان ایکس بی ارتباط نیست ) با اینکه در اصل کمیک بوک های مال مارول هستن اما حق پخش و ساختش برای کمپانی فاکس قرن بیستم هست
و خود مارول هم برای کمپانی دیزنی
در نتیجه چون رایت ایکس من دست مارول نیست نمیتونه تو فیلماش ازشون استفاده کنه

( البته توافقی بین دیزنی و فاکس انجام شد اما ظاهرا الان یک کمپانی دیگه پیشنهاد بهتری برای فاکس داره )
نقل قول کردن
hassan91
#10 hassan91 1397-03-03 16:45
چقده خندم گرفت :D واقعا عجیبن غریبن!!!
مخصوصا ترکیب گالکتوس و ددپول!! :o
#9
راستی مگه قرارداد بین دیزنی و فاکس بسته نشده؟ مثل اینکه رو پیشونی مارول فنا نوشته شده که ایکس من را نباید تو MCU ببینین.
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1397-03-04 08:35
به نقل از hassan91:
9
راستی مگه قرارداد بین دیزنی و فاکس بسته نشده؟ مثل اینکه رو پیشونی مارول فنا نوشته شده که ایکس من را نباید تو MCU ببینین.

کامکست میتونه در هر لحظه پیشنهاد بیشتری بده ولی جند تا مساله است
1- فاکس اگه توافق رو فسخ کنه باید ضرر و زیان بده به دیزنی (در حدود 1.5 میلیارد دلار)
2- دیزنی هم میتونه اگه کامکست پیشنهاد بهتری بده ، پیشنهاد خودش رو بالا ببره
3- خود فاکس باید بخواد که پیشنهاد کامکست رو قبول کنه. من شنیده ام که فاکس خودش تمایل داره به دیزنی فروخته بشه چون کامکست تو کار تولید فیلم و ... نیست

و حتی اکه 1 درصد فاکس بخواد به کامکست فروخته بشه بازم نمیتونه شخصیت های مارول رو بهش بفروشه چون طبق توافق اولیه فاکس نمیتونه رایت اونا رو به شرکت ثالث منتقل کنه
بنابراین نکرانی وجود نداره به نظر من
نقل قول کردن
Captain 2
#12 Captain 2 1397-05-21 05:01
عالی بود
نقل قول کردن
کارنیج دیوانه
#13 کارنیج دیوانه 1397-05-24 18:53
من خیلی دوست دارم درباره‌ی جنگ این دو گروه بدونم . می‌شه کامیک های deadpool corps را ترجمه کنید؟
نقل قول کردن
علی محمد حسینی
#14 علی محمد حسینی 1397-11-23 12:46
سلام
خیلی مقاله خوب و مفیدی بود
نقل قول کردن
badlight
#15 badlight 1398-12-14 13:18
میشه اون کمیکی که ددپول ددپولا رو جمع میکنه تا با دردپول بجنگه رو ترجمه میکنید؟


البته یچیزی بگم ممکنه دردپول همون ددپول کمیک 《ددپول دنیای مارول را میکشد》باشه؟ اخه خیلی باهاش وجه اشتراک داره نجوا هاشون این که عالمو پوچ میدونند و همرو کشتن :-)
نقل قول کردن
ironman
#16 ironman 1399-06-19 17:54
خیلی باحال بود خیلی خوبن اینا
نقل قول کردن
medie
#17 medie 1402-04-22 22:04
یا خدا. خود ددپول سمی کل ابن مقاله هم درمورد این شخصیت سمی . فقط 1 !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!1
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

پروفایل کاربر

افراد آنلاین

We have 922 guests and no members online

آخرین نظرات