5 لحظه برتر مرد عنکبوتی در گروه انتقام جویان!

کمیک مرد عنکبوتی انتقام جویان

با توجه به انتشار نسخه بلوری فیلم "انتقام جویان: جنگ بینهایت" و حضور شخصیت «مرد عنکبوتی» در این فیلم ، این مقاله دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیره.

اینها بهترین لحظاتی هستند که اسپایدرمن در گروه اونجرز داشته ...

 

5- اسپایدرمن عضو اونجرز میشود؟!

مرد عنکبوتی در گروه اونجرز

چاپ شده در شماره های 236 و 237 کمیک Avengers

این داستان توسط نویسنده بزرگ کمیک های مرد عنکبوتی و اونجرز یعنی «راجر استرن» افسانه ای نوشته شد و در آن مرد عنکبوتی به طور جدی برای عضویت در گروه انتقام جویات تست میدهد. در واقع مارول برای سالها با ایده اونجر شدن مرد عنکبوتی  کلنجار میرفت ولی این بار انگار واقعا میخواست مرد عنکبوتی را به عضویت این گروه درآورد. اما باز هم این اتفاق به بهانه های مختلف رخ نداد!

با این حال این داستان بسیار مفرح و بامزه بود. راجر استرن با استادی نشان داد که چرا مرد عنکبوتی هم میتواند عضو خوبی برای اونجرز باشد و هم اینکه چرا حضور او در این تیم میتواند فاجعه آمیز باشد! به عبارتی دیگر در این داستان دیدیم که مرد عنکبوتی چطور با استفاده از هوش و مهارت خود به اونجرز کمک کرد تا ابتدا "مردان مذابی" (Lava Men)  و سپس «الکترو» و «راینو» را شکست دهند اما در عین حال از بقیه اعضای تیم حرف شنوی نداشت و مدام باعث نارحتی آنها میشد!

مطالب مرتبط:

بزرگان تاریخ كمیك  های اسپایدرمن: راجر استرن

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی – قسمت سوم

 

4- کاپیتان آمریکا نظر مرد عنکبوتی را عوض میکند!

اونجرز جدید

چاپ شده در شماره های 1 تا 6 کمیک  New Avengers

20 سال بعد، مارول بلاخره پای مرد عنکبوتی را به گروه اونجرز باز کرد! این داستان تاریخی و بیادماندنی  Breakout نام داشت و در کمیک جدیدی به نام New Avengers و به دست معمار تاریخ مدرن مارول یعنی «برایان مایکل بندیس» نوشته شد. در این داستان ابرشرورهای خظرناکی از زندان فرار کردند و جالب اینکه این فرار توسط دشمن قدیمی مرد عنکبوتی یعنی «الکترو» به اجرا درآمد! در نتیجه اسپایدی مجبور میشود قرار خودش با «مری جین» برای سینما رفتن را کنسل کند تا ببیند موضوع از چه قرار است و در آنجا با برخی از اعضای گروه به تازگی منحل شده انتقام جویان مواجه میشود.

پس از مواجه با زندانیان فراری (و لحظه ای ماندگار که طی آن Sentry سیمبیوت «کارنیج» را به آسمان میبرد و در آنجا آن را به دو نیم میکند!!!) کاپیتان آمریکا و دیگران تصمیم میگیرند گروه جدیدی از اونجرز تشکیل دهند. سپس کاپیتان آمریکا نزد اسپایدرمن می آید و از او دعوت میکند به گروه بپیوندد ولی او ابتدا دست رد به سینه کاپیتان آمریکا میزند و بار دیگر بحث تکرو بودن خودش را مطرح میکند. سپس کاپیتان آمریکا با اشاره به صورت زخمی و کتک خورده اسپایدرمن جمله جالبی بهش میگوید که باعث میشود نظرش عوض شود: " تکرو بودن و تنهایی کار کردن چه سودی برات داشته؟ اگر عضو یک گروه بودی به این روز می افتادی؟!"

مطالب مرتبط:

5 چیزی که همیشه در كمیك های کارنیج یافت میشود!

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: برایان مایكل بندیس

 

3- مرد عنکبوتی به نورمن آزبورن پشت میکند و به اونجرز ملحق میشود!

التمیت سیکس ultimate six

چاپ شده در کمیک Ultimate Six

خوب حالا میریم سراغ دنیای التمیت! این داستان 7 قسمتی بین سالهای 2003 تا 2004 توسط برایان مایکل بندیس نوشته شد و در آن مرد عنکبوتی برای اولین بار  با گروه اونجرز (که در دنیای التمیت به آنها  Ultimates گفته میشود) متحد میشود تا با نورمن ازبورن و گروهش یعنی "شش خبیث" مبارزه کند.

ابتدا اعضای مغرور اونجرز رفتار بدی با مرد عنکبوتی دارند و او را یک بچه خطاب میکنند. اما سپس نورمن و گروهش به کاخ سفید حمله میکند و مرد عنکبوتی فرصت میباد لیاقت خودش را ثابت کند .جالبه که نورمن در نظر داشت مرد عنکبوتی یکی از اعضای شش خبیث باشد و او را عضو گروهش کرده بود! به همین دلیل پس از شکست خوردن نورمن و گروهش به دست اونجرز، «هری» (پسر نورمن ازبورن) سوگند یاد میکند از پیتر به خاطر اینکه به پدرش خیانت کرده انتقام بگیرد.

همانطور که میدانید مارول و سونی همین دیروز اعلام کردند میخواهند با هم همکاری کنند (خبرش اینجاست) زمزمه هایی هم به گوش میرسد که فیلم بعدی مرد عنکبوتی درباره شش خبیث است و شخصیت های دیگر مارول هم در آن حضور خواهند داشت. بنابراین این داستان میتواند برای چنین فیلمی ایده آل باشد. ضمن اینکه قطعا مارول هم از حضور شخصیت های خبیث قدرتمندی همچون نورمن ازبورن و دکتر اختاپوس در فیلمی که نام مارول استودیوز را یدک میکشد، استقبال خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

معرفی گروه "شش خبیث" (Sinister Six)

میراث "مرد عنكبوتی نهایی" (Ultimate Spider-Man)

 

2- جزیره عنکبوتی!

کمیک spider island

چاپ شده در شماره های 666 تا 673 کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز 

در این داستان بزرگ و حماسی که «دن اسلات» سال 2011 نوشت یکی از دشمنان قدیمی مرد عنکبوتی به نام «شغال» که در ساخت کلون تخصص دارد، ویروسی میسازد که باعث میشود مردم شهر ابتدا به موجوداتی با نیروهای عنکبوتی و سپس به هیولاهایی عنکبوتی تبدیل شوند.  یکی از کسانی که به ویروس دچار میشود «استیو راجرز» است که توسط دشمنی از دوران جنگ جهانی دوم به نام "ملکه عنکبوتی" ( Spider-Queen ) به اسارت گرفته میشود. بنابراین مرد عنکبوتی با اونجرز مشورت میکند تا ببیند چطور برای این معضل راهی پیدا کند.

در ادامه داستان اونجرز به تدریج با افراد ملکه عنکبوتی در سطح شهر مبارزه میکنند و مرد عنکبوتی بدنبال راهی میرود تا تاثیر ویروس شغال را معکوس کند. در نهایت او کلاه کنترل ذهن «دکتر اختاپوس» را به دست میگیرد و با استفاده از ارتشی متشکل از روبات های اختاپوسی محلول نجات بخش را به  مردم شهر میرساند. در همین هنگام، اونجرز هم بر  ملکه عنکبوتی غلبه میکنند.

این داستان به خوبی همکاری بین مرد عنکبوتی و اونجرز را به تصویر میکشد ولی شاید مهم تر این است که بیشتر روی پیتر پارکر تمرکز میکند تا اسپایدرمن. به عبارتی دیگر، در دنیای که همه مردم شهر به نوعی به اسپایدرمن تبدیل شده اند، این وظیفه پیتر پارکر است تا همه را نجات دهد.

مطالب مرتبط:

10 کمیکی که برای ساخت بازی مناسب هستند: جزیره عنکبوتی!

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی – قسمت دوم

لینك دانلود شماره های 1 تا 700 كمیك "مرد عنكبوتی شگفت انگیز"!

"سرگذشت كلون" – قسمت اول: معرفی «شغال» (The Jackal)

 

1- مرد عنکبوتی علیه Phoenix Five

کمیک avengers vs x-men

چاپ شده در شماره 9 از کمیک Avengers vs. X-Men

یقینا مرد عنکبوتی قوی ترین یا گنده ترین عضو گروه اونجرز نیست ولی او در این کمیک که سال 2012 چاپ شد درخشید. در واقع شماره 9 از کمیک Avengers vs. X-Men که توسط «جیسون آرون» نوشته شد تقریبا کاملاً از پرسپکتیو و نگاه مرد عنکبوتی روایت میشود. در این کمیک Phoenix Five فوق قدرتمند دمار از روزگار مرد عنکبوتی در می آورد. نویسنده با استادی تمام تعادلی دلپذیر میان حس شوخ طبعی معروف مرد عنکبوتی و همچنین حس ناامیدی و امکان مرگ به دست دشمنان قدرتمند خود را به نشان میدهد.

اما در لحظه ای جالب مرد عنکبوتی زوج Colossus و Magik را فریب میدهد تا برای به دست آوردن سهم خود از Phoenix Five با یکدیگر بجنگند و با این حربه از مرگ اعضای اونجرز جلوگیری میکند. این لحظه بهترین لحظه اونجری مرد عنکبوتی است که درست در سالگرد پنجاهمین تولد مرد عنکبوتی در عالم کمیک یعنی اگوست سال 2012 به چاپ رسید.

مطالب مرتبط:

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی – قسمت اول

10 مبارزه برتر مرد عنكبوتی در دنیای كمیك

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2015

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Goblin.S
+6 #1 Goblin.S 1393-11-22 18:43
به نظر من یکی از کسانی که در داستان های مردعنکبیوتی در زمانی که عضو اونجرز بود یکی ایرون من بود یکی کاپیتان بود اکثر اوقات هم اسپایدی طرف کاپیتان بود و هست و این نکته به خوبی در داستان جنگ داخلی دیده می شه و چه خوب که اسپایدی قراره با این داستان وارد عالم سینمایی مارول بشه!!!
نقل قول کردن
blackspidey
+4 #2 blackspidey 1393-11-22 18:47
خیلی خوب بود.ولی اگه ultimate six رو فیلم کنن خییلییی جالب میشه واقن!
نقل قول کردن
blackspidey
+2 #3 blackspidey 1393-11-22 18:48
کمیک های نوآر رو نمیذارید؟...
نقل قول کردن
Reverse
+3 #4 Reverse 1393-11-22 19:44
مقاله خیلی خوبی بود
مورد دوم برای آغاز فیلمای اونجرز با حضور اسپایدی خوبه ولی به نظرم جزیره عنکبوتی پتانسیل برای فیلم اختصاصی اسپایدی داره با حضور اونجرز و میتونن مثل مقاله عمو مختار بود اشتباه نکنم ازش در رابطه با فیلمش چون هست بازی هم بسازن مورد آخرم میتونه باشه ولی فک نکنم بیارنش تو فیلمای مردعنبکوتی تو فاز سومم که امکانش نیست ایشالله فاز چهارم ولی جزیره عنبکوتی و new avengers خیلی احتمالش از نظر من بیشتر پتانسیل بالا تری داره. ;-)
نقل قول کردن
Reverse
+3 #5 Reverse 1393-11-22 19:46
#3:
چه ربطی داشت؟ :-|
میخوای قسمت آهنگای درخواستی هم بگیم بزارن؟ :-|
نقل قول کردن
Reverse
+3 #6 Reverse 1393-11-22 19:48
درباره ultimate six:
به نظرم ایده خوبیه تا حدی مثلا اینکه خام بودن یه پیتر نوجوان رو نشون بدن که نورمن رو باور میکنه به نظرم باعث میشه پختگی پیتر رو به تدریج نشون بده ایده خوبیه ولی زیاد نه پتانسیلش زیاد بالا نیست :-*
نقل قول کردن
sonic the spider hedgehog
+3 #7 sonic the spider hedgehog 1393-11-22 20:07
بنظرم از گزینه های ۴ و ۳ و ۲ میشه یه فیلم عالی با حضور اسپایدی و اونجرز ساخت. پتانسیل بالایی دارن.
نقل قول کردن
sobhani
+4 #8 sobhani 1393-11-22 20:32
مرسی آقای ترابی واقعا مقاله جالبی بود.
به نظر من اگه از داستانultimate sixاستفاده کنن برای فیلم های بعدی خیلی جالب میشه.
به احتمال زیاد در آینده فیلم های مارول اونجرز های جدید رو می بینیم و احتمال داره یه چیزی تو مایه های شماره چهارم اتفاق بیفته.
ولی جدا از بحث فیلم واقعا داستان های جالبی کنار اونجرز داشته اون داستان مبارزه مردعنکبوتی با ثانوس هم میتونه یه صحنه خیلی جالب باشه در فیلم اگه ازش استفاده کنن.
نقل قول کردن
blackspidey
+3 #9 blackspidey 1393-11-22 21:27
#5
آخه یبار قبلن گفته بودم گفتن میذارن یدفه یادم افتاد گفتم
نقل قول کردن
Reverse
+1 #10 Reverse 1393-11-22 22:51
#9:
از تورنت بگیر!
نقل قول کردن
blackspidey
+1 #11 blackspidey 1393-11-23 10:38
به نقل از Ali Spidey:
#9:
از تورنت بگیر!

هست؟آخه اکثرا فیلترن.کدوم سایت؟
نقل قول کردن
Victor
+3 #12 Victor 1393-11-23 11:05
شاید تو فیلم کاپیتان آمریکا اسپایدیو به اندازه ی کافی دیدیمو کاپیتان هم ازش خوشش اومد و خواست که عضو اونجرز بشه تو فیلم اخصاصیه اسپایدی هم این ماجرا ادامه داشته
ولی از اونجا که شایعه شده سونی میخواد شش خبیثو بسازه شاید اسپایدی در مواجه با اونا یه شکست بد بخوره و اونجا کاپیتان بیاد و بهش اون جمله ی "تکرو بودن و تنهایی کار کردن چه سودی برات داشت؟ اگر عضو یه گروه بودی به این حالو روز میافتادی؟"رو بگه و بعد اسپایدی هی به حرفای کاپیتان فکر کنه تا اینکه تصمیمه نهایی رو تو زمانی بگیره که در قسمت اول جنگ بینهایت وقتی اونجرز شکست خورده، به همراه کاپیتان مارولو یه چند تا کاراکتر دیگه به کمک اونجرز بیاد
قصه ی ما به سر رسید/کلاغه به خونه ش نرسید :lol:
نقل قول کردن
mtm
+3 #13 mtm 1393-11-23 11:44
اقای blackspidey
ایشالا با رایزنی های اینده با اقا رضا لینک کمیک های نوار رو هم میزاریم تو سایت

iهمین لینک کمیک ultimate six و شماره های 1 تا 6 new avengers

صبور باشید ...
نقل قول کردن
mtm
+4 #14 mtm 1393-11-23 11:45
به نقل از Dante:
شاید تو فیلم کاپیتان آمریکا اسپایدیو به اندازه ی کافی دیدیمو کاپیتان هم ازش خوشش اومد و خواست که عضو اونجرز بشه تو فیلم اخصاصیه اسپایدی هم این ماجرا ادامه داشته
ولی از اونجا که شایعه شده سونی میخواد شش خبیثو بسازه شاید اسپایدی در مواجه با اونا یه شکست بد بخوره و اونجا کاپیتان بیاد و بهش اون جمله ی "تکرو بودن و تنهایی کار کردن چه سودی برات داشت؟ اگر عضو یه گروه بودی به این حالو روز میافتادی؟"رو بگه و بعد اسپایدی هی به حرفای کاپیتان فکر کنه تا اینکه تصمیمه نهایی رو تو زمانی بگیره که در قسمت اول جنگ بینهایت وقتی اونجرز شکست خورده، به همراه کاپیتان مارولو یه چند تا کاراکتر دیگه به کمک اونجرز بیاد
قصه ی ما به سر رسید/کلاغه به خونه ش نرسید :lol:


ایده جالبی داشتی ;-)
نقل قول کردن
blackspidey
+1 #15 blackspidey 1393-11-23 12:20
به نقل از mtm:
اقای blackspidey
ایشالا با رایزنی های اینده با اقا رضا لینک کمیک های نوار رو هم میزاریم تو سایت

iهمین لینک کمیک ultimate six و شماره های 1 تا 6 new avengers

صبور باشید ...

ایییییوووللل خیییییلییی ممنوون
نقل قول کردن
blackspidey
+1 #16 blackspidey 1393-11-23 12:23
ایدت عااااالیییههه Dante فکر کنم واقن همین اتفاق بیوفته! 8)
نقل قول کردن
Soheil spidey
+1 #17 Soheil spidey 1393-11-23 23:33
خیلی ممنون بابت مقاله.
میگم این اسلاتم فقط بلده eventهاش رو خوب بنویسه ها.
تازه هر event ی هم که مینویسه برای بازی سازی خوبه.
میگین نه ؟
عمو مختار تو مقاله 10 کمیک برتر برای ساخت بازی از مردعنکبوتی هم از این جزیره ی عنکبوتی به عنوان رتبه 10 نام برده بود هم از دنیای عنکبوتی تو رتبه 1.
spidey.ir/.../...
خب هم تو جزیره عنکبوتی و هم تو دنیای عنکبوتی شخصیت زیاده و اسلات تونسته تو هر دو تا event ( البته اگه کمیک های فرعی دنیای عنکبوتی رو هم حساب کنیم ) خوب عمل کرده.
من جای مارول بودم ، یا از اسلات برای event ها استفاده میکردم یا ساخت بازی های رایانه ای.
نقل قول کردن
spiderman carnage
+1 #18 spiderman carnage 1393-11-26 21:23
عالی هستن این لحظ :lol: ات
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید