15 دفعه ای که ستارگان مسابقات کشتی کج در فیلم ها و سریال های کمیک بوکی ظاهر شدند!

15 دفعه ای که ستارگان مسابقات کشتی کج در فیلم ها و سریال های کمیک بوکی ظاهر شدند!

دیروز مسابقات سالانه و پرطرفدار "راسلمانیا" (WrestleMania) در آمریکا برگزار شد و به همین مناسبت این مقاله تقدیم شما میشود.

مقدمه: گفته میشه که در دنیای کشتی کج (Pro Wrestling) هدف اصلی مبارزه نیست، بلکه سرگرم کردن مخاطب با روایت یک قصه دراماتیزه شده است! یعنی کشتی کج بدون داستان اصلا معنی نداره و میشه مثل دیگر مسابقات ورزشی. به خاطر همینه که اگه بخوای یک کشتی کج کار معروف و موفق بشی باید حتما تا حد زیادی بازیگری هم بلد باشی! ضمن اینکه باید بدونی که چطور به اون داستان یا فیلمنامه ای که از قبل برای مسابقات نوشته شده است وفادار باشی. فن بیان و زبان بدن نیز برای موفقیت بسیار مهم است. در نتیجه تعجبی نداره که بارها و بارها کشتی گیران حرفه ای را در دنیای سینما دیده باشیم. ضمن اینکه هیکل بزرگ و مهارت های آنان در مبارزه باعث میشه تا بتوانند برای برخی نقش های کمیک بوکی هم بسیار مناسب باشند.

 

15- کین (Kane)

 کین - kane

«گلن توماس جیکوبز» معروف به «کین» یکی از کشتی گیران کمپانی WWE است. اولین مسابقه او در سال ۱۹۹۷ در حین اولین مسابقه جهنم درون یک قفس (هل این ا سل) بین «آندرتیکر» (برادر بزرگ ترش) و «شان مایکلز» بوده است. قد کین برابر ۲ متر و ۸ سانتی‌متر و وزن او حدود ۱۴۸ کیلوگرم می‌باشد. معروف‌ترین لقب او، هیولای بزرگ قرمز است. نام فن معروف کین، Chokeslam می‌باشد. کین برنده اولین مسابقه آمبولانس است و مسابقه "رینگ آتش"، مسابقه مخصوص اوست و او در همه آن‌ها حضور داشته است. کین در فصل 6 از سریال "اسمال ویل" بازی کرد. او نقش یکی از Zoners را داشت (زندانیانی که از "منطقه اشباح" یا Phantom Zone گریخته بودند). «کلارک کنت» هم به دنبال آنها بود. او نقش «تایتان» را داشت که به دنبال مبارزه و برتری در رینگ بود. او در این سریال یک نیزه استخوانی داشت که از بازویش بیرون می آمد و قدرت زیادش باعث شد تا کلارک به زحمت بیفتد.

 

14- رودی رادی پایپر (Rowdy Roddy Piper)

رودی رادی پایپر (Rowdy Roddy Piper)

نام واقعی اش «رادریک جورج تومز» است و یکی از پرکارترین و قدیمی ترین کشتی کج کاران تاریخ میباشد. بهش لقب "استاد" داده اند و در بازیگری هم بسیار ید طولایی دارد. به طور مثال سال 1988 در فیلم ترسناک کلاسیک "آنها زنده اند" (They Live) ساخته «جان کارپنتر» نقش اصلی را بازی کرد. او در انیمیشن "فانوس سبز: شوالیه های زمردین" (Green Lantern: Emerald Knights) به جای Bolphunga حرف زد که یک جایزه بگیر بیگانه بود و میخواست تمام جنگجویان فضایی را شکست دهد.

 

13- شیمس (Sheamus)

 شیمس (Sheamus) 

«شیمِس» (با نام اصلی «استفن فارلی») از چهره های نسبتا جدید شرکت WWE است که خیلی سریع معروف شد (البته کشتی گیر با سابقه ای است که قبلا در زادگاه خودش ، ایرلند، مسابقه میداد). او در سال ۲۰۰۹ توانست «جان سینا» را شکست دهد و صاحب کمربند قهرمانی جهان شود. اما در مسابقات سال ۲۰۱۰ کمربند قهرمانی را از دست داد. شیمس در سال ۲۰۱۲ با حذف کردن «کریس جریکو» برنده "رویال رامبل" شد. در کل استعداد زیادی در بازیگری و ادا و اطوار در آوردن داره ! او نقش خبیث کودن «راک استدی» را در فیلم ناموفق  "لاک پشت های نینجا: خروج از سایه ها" بازی کرد. نقش نسبتا زیادی هم داشت و به همراه رفیق همیشگی اش «بی باپ» باید ماموریتی را برای اربابش «شردر» انجام میداد.

 

12- کودی رودز (Cody Rhodes)

کودی رودز (Cody Rhodes)

«کودی رودز» یک کشتی کج کار WWE است که از سال ۲۰۰۶ تاکنون در این رشته و در مسابقات نوع "اسمک داون" (Smackdown) فعال بوده است. او دارای ۱۸۸ سانتی‌متر قد و نود و هشت کیلو گرم وزن است. پدر و برادرش هم از کشتی گیران معروف بوده اند. او استعداد خوبی هم در بازیگری دارد. سال 2015، «استفن امل» بازیگر نقش «اروو» (که از هواداران WWE است) در شبکه های اجتماعی با او درگیر شد و در نتیجه یک مسابقه دو نفره (tag match) بین امل و کودی رودز در مسابقات SummerSlam برگزار شد که در آن امل و یارش (آرون نویل) برنده شدند. سپس امل از کودی دعوت کرد تا در سریال اروو حضور پیدا کند. او هم قبول کرد و در فصل 5 این سریال نقش یک مواد فروش به نام «درک سمپسون» را بازی کرد که به یک فرابشر (metahuman) تبدیل شد و دیگه نمیتونست درد رو حس کنه. جالبه که موادی که او میزد ، "استار داست" (stardust) نام داشت که یکی از هویت های موقتی کودی رودز در WWE بود!

 

11- جان سینا (John Cena)

جان سینا (John Cena)

«جان سینا» با نام کامل «جان فلیکس آنتونی سینا»، یکی از بزرگترین و محبوب ترین ستاره های تاریخ دنیای کشتی کج است که فعالیت ورزشی خود را از سال ۲۰۰۲ میلادی آغاز کرده و تاکنون موفق به کسب کمربندهای بسیاری در تمامی رشته‌های زیرمجموعه گردیده ‌است. مثلا او تاکنون توانسته ۱۳بار قهرمان کمربند WWE شود و ۳ بار قهرمان سنگین‌وزن جهان. بنابراین در کل ۱۶ بار قهرمانی داشته و در این زمینه به همراه کشتی گیر افسانه ای، «ریک فلیر» رکورد دار است. کاریزما و استعداد بالایی در بازیگری دارد و در بسیاری فیلم های حضور داشته است. در بازی موبایل Avengers Academy هم به جای "هالک" حرف زد. ضمنا قراره در جدیدترین سریال کارتونی لاک پشت های نینجا به جای شخصیت خبیثی به نام «بارون دراکسوم» (Baron Draxum) حرف بزنه که یک جهش یافته است که میخواد بقیه را هم جهش یافته بکنه!

 

10- تریپل اچ (Triple H)

 تریپل اچ (Triple H)

«تریپل اچ» با نام اصلی «پُل مایکل لِوِک» سالهاست که در کمپانی WWE کشتی می‌گیرد و قهرمان سابق سنگین‌وزن جهان بوده. تریپل ایچ یکی از تأثیر گذارترین قهرمانان این رشته به ‌شمار می‌رود. او شوهر «استفانی مکماهون» دختر «وینس مکماهون» صاحب کمپانی WWE است و البته در سال ۲۰۱۱ از طرف وینس مکماهون مدیر عامل WWE شد. وی تا به امروز موفق به کسب چهارده عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان و برندهٔ ۲ بار "رویال رامبل مچ" در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۶ شده ‌است و پس از جان سینا و ریک فلر پرافتخارترین مرد این رشته ورزشی است. وی البته با ۶۱۶ روز در اختیار داشتن کمربند سنگین وزن جهان، رکورد بیش‌ترین مدت زمان نگاه داری این کمربند را در اختیار دارد. تریپل اچ در چندین فیلم سینمایی هم ظاهر شده که یکی از آنها مربوط به فیلم کمیک بوکی "بلید ترینیتی" (Blade Trinity ) میشود که در آن نقش خون آشامی را بازی میکرد که بیشتر اوقات داشت با سگ خودش بازی میکرد ولی در انتهای فیلم مبارزه جالبی با «رایان رینولدز» (بازیگر «ددپول») انجام داد.

 

9- تایلر مین (Tyler Mane)

 تایلر مین (Tyler Mane)

«تایلر مین» که نام واقعی اش «دریل کارولات» (Daryl Karolat) است، اصلیتی کانادایی دارد و در کمپانی WCW فعالیت میکرد و در عرصه بازیگری هم فعالیت داشته. به طور مثال در فیلم "تروی"، "هرکول" یا نسخه بازسازی شده "هالووین" حضور داشته و همچنین در فیلم "عقرب شاه". اما علاقمندان به دنیای کمیک ایشان را حتما به خاطر ایفای نقش دشمن شماره یک «ولورین» یعنی «سیبرتوث» در فیلم "مردان ایکس 1" به یاد می آورند.

 

8- تام لیستر جونیور (Tom Lister Jr.)

 تام لیستر جونیور (Tom Lister Jr.)

« تام لیستر جونیور» را بیشتر به عنوان یک بازیگر میشناسند اما در دو دوره به طور کوتاه در مسابقات کشتی کج ظاهر شده است. در دهه 80 میلادی در کمپانی WWF با «هالک هوگان» رقابت کرد و سپس در سال 1996 در WCW دوباره برگشت . ضمن اینکه چشم راستش نابینا است. در فیلم های معروفی مثل "جکی براون" و "عنصر پنجم" ایفای نقش کرده ولی احتمالا نمیدانستید که در فیلم "شوالیه تاریکی" یک نقش ماندگار داشت (نقش اون محکومی که در آن شناور بود . اون چاشنی بمب «جوکر» رو گرفت و از پنجره پرت کرد بیرون).

 

7- بیل گلدبرگ (Bill Goldberg)

بیل گلدبرگ (Bill Goldberg)

ویلیام اسکات «بیل» گلدبرگ کشتی‌گیر حرفه‌ای، بازیکن فوتبال و بازیگر آمریکایی است. او اسطوره کمپانی WCW بود که با حملات و ضربات سهمگین خود مسابقاتش را به جذابترین و پرطرفدارترین مسابقات تبدیل می‌کرد و به دلیل طولانی ترین رکورد شکست‌ناپذیری ممتد در دنیای کشتی کج و ۱۷۳ برد متوالی و ۰ باخت معروف است. گلدبرگ در آن دوران توانست رکوردی عجیب بر حای بگذارد : در هیچ مسابقه یک به یکی شکست نخورد و شکستهایش مربوط به دخالت افراد دیگر بود. پس از تعطیلی WCW، او به WWE رفت و همین رویه را حفظ کرد و در هیچ مسابقه تک به تکی شکست نخورد. تا اینکه مدتی ازش خبری نبود و اخیرا دوباره به WWE بازگشت ( به خاطر قولی که به پسرش داده بود). در فیلم ها و سریال های زیادی هم بازی کرده و علاقمندان به دنیای کمیک حتما میدانند که او نقش «دیوید رچت» را در فصل 4 سریال "فلش" بازی کرد که در زندان از دوستان «بری آلن» و پدرش بود و بری بهش کمک کرد از زندان آزاد بشه (چون فهمید که بی گناهه و برایش پاپوش دوخته اند).

 

6- کوین نَش (Kevin Nash)

کوین نش (Kevin Nash)

«کوین نش» هم از اسطوره های بی بدیل دنیای کشتی کج است که تقریبا برای تمام کمپانی بزرگ این رشته کار کرده ، از WCW گرفته تا WWF و WWE و TNA. ضمن اینکه مجموعا 21 قهرمانی را در این کمپانی ها به دست آورده! او در ضمن اولین کسی بود که تونست «بیل گلدبرگ» را (که 173 پیروزی بدون هیچ باخت را در کارنامه خودش داشت) ، شکست بده (البته با نامردی!) در فیلم های زیادی هم حضور داشته چون بازیگر بسیار خوبی هم هست! ولی برای هواداران دنیای کمیک او همیشه با فیلم "مجازاتگر" (The Punisher) که سال 2004 ساخته شد و نقش یکی از دشمنان «فرانک کسل» به نام «راشن» را بازی کرد، شناخته میشود. همانطور که در این مقاله هم گفته شد، نبرد او با فرانک کسل در این فیلم یکی از برترین نبردهای تاریخ فیلم های کمیک بوکی است. ضمنا او به خاطر قد و هیکل بسیار بزرگی که دارد در فیلم "لاک پشت های نینجا 2" هم نقش «سوپر شردر» (Super Shredder) را بازی کرد.

 

5- رابرت مایلیت (Robert Maillet)

 رابرت مایلیت (Robert Maillet)

«رابرت مایلیت» کشتی گیر خیلی معروف و ستاره ای نشد و الان هم بازنشسته است ولی در زمینه بازیگری خیلی موفق بود. اولین فیلم سینمایی او مربوط میشه به "300" ساخته «زک اسنایدر» که از روی رمان گرافیکی به همین نام اثر «فرانک میلر» ساخته شد و به خاطرش جایزه بهترین صحنه نبرد را از MTV دریافت کرد. در فیلم "شرلوک هولمز" (با شرکت «رابرت داونی جونیور») هم حضور داشت. از دیگر فیلم های معروف او میشه به "پاسفیک ریم" و همچنین "پرسی جکسون: دریای هیولاها" اشاره کرد.

 

4- رابرت سونسون (Robert Swenson)

 رابرت سونسون (Robert Swenson)

«رابرت سونسون» ملقب به «جیپ» (Jeep) در اواخر دهه 80 میلادی یک کشتی کج کار نسبتا موفق به شمار می آمد . او سال 1989 کشتی را ول کرد تا بازیگر بشه و در فیلم های اکشن بیشتر نقش آدم های خلافکار و قلدر را بهش میدادند. گفته میشه او بزرگترین بازوهای دنیا را داشته است! طرفداران فیلم های کمیک بوکی احتمالا او را با نقش «بین» (Bane) در فیلم مزخرف"بتمن و رابین" ساخته «جوئل شوماخر» میشناسند که تا ابد یه عنوان یکی از بدترین نقش آفرینی های تاریخ سینما از آن یاد خواهد شد! متاسفانه در سال 1997 و چند ماه پس از اکران این فیلم در حالی که فقط 40 سال داشت، از دنیا رفت ( به خاطر سکته قلبی).

 

3- رندی سوج (Randy Savage)

 رندی سوج (Randy Savage)

«رندی سوج» ملقب به «ماچو من» (Macho Man) از اسطوره های دنیای کشتی کج بود که متاسفانه سال 2011 از دنیا رفت. کسانی که باهاش کار کرده اند او را یکی از 10 کشتی گیر برتر تاریخ این حرفه میدانند که استاد نمایش هم بود و تماشاچیان همواره از مسابقات او بسیار لذت میبردند. ظرف 32 سال، به 29 عنوان در کمپانی ها و رقابت های مختلف دست پیدا کرد. گفته میشه در دوران اوج خودش با محبوبیت امثال «هالک هوگان» و «استینگ» برابری میکرده. او در اوایل قرن بیست و یکم از کشتی کج فاصله گرفت و سپس در سال 2002 در فیلم "مرد عنکبوتی" ساخته جاودان «سم ریمی» نقش «بون سا مک گرا» (کشتی گیری که پیتر پارکر در دنیای کمیک و وقتی نیروهای خودش رو به دست میاره باهاش روبرو شد) را به زیبایی بازی کرد.

 

2- جسی ونتورا (Jesse Ventura)

جسی ونتورا (Jesse Ventura)

«جسی ونتورا» مرد همه فن حریف دنیای کشتی کج به حساب میاد که سابقه فعالیت های سیاسی و شهردار شدن را هم داره! او برای WWF کشتی میگرفت و در انتهای دوران کشتی گرفتن خودش به دنیای سینما آمد و در دو فیلم اکشن مطرح دهه 80 میلادی یعنی "غارتگر" (Predator) و "مرد فراری" (The Running Man) با «آرنولد شوارتزنگر» همبازی شد. او در فیلم "بتمن و رابین" نقش یکی از نگهبانان "تیمارستان آرکهام" را بازی کرد که قربانی فرومون های شخصیت خبیث این فیلم یعنی «پویزن آیوی» شد. این یک نقش بسیار کوچک بود و مطمئنم خبر نداشتید یه کشتی کج کار اون رو بازی کرده!

 

1- دیو باتیستا (Dave Bautista)

 دیو باتیستا (Dave Bautista)

«دیوید باتیستا» ملقب به «دیو باتیستا» تا قبل از ایفای نقش «درکس نابودگر» در سری فیلم های "نگهبانان کهکشان" فقط به عنوان یک کشتی کج کار شناخته میشد که در مسابقات WWE یک ستاره بود و قهرمانی های مختلفی را هم تجربه کرده بود . هیچ کسی هم انتظار نداشت بازیگر خوبی باشه چه برسه به اینکه استعداد کمدی هم داشته باشه! ولی الان واقعا بازیگر شناخته شده ای شده که در فیلم Spectre نقش یک خبیث ماندگار را داشت و حتی در فیلم اسکار گرفته و تحسین شده "بلید رانر: 2049" نقش احساسی شخصیتی به نام Sapper Morton را بازی کرد.  او را میتوان «پژمان جمشیدی» هالیوود دانست!!!

 

 مهدی ترابی مهربانی

مهدی ترابی مهربانی 

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

10 شباهت کشتی کج با دنیای کمیک بوک

کشتی کج کاران WWE در قالب قهرمانان مارول

20 بازیگر درجه 2 که به لطف فیلم های مارول درجه 1 شدند! 

15 دفعه ای که ستارگان مسابقات کشتی کج در فیلم ها و سریال های کمیک بوکی ظاهر شدند!

20 حقیقتی که درباره بازیگران فیلم های سینمایی مارول نمیدانستید

15 شخصیت گمنام دنیای کمیک که به شهرت دست یافتند!

اداي احترام به استينگ (ويدئو)

10 ضربه برتر استينگ (ويدئو)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mobin.md
#1 mobin.md 1397-01-21 17:13
مقاله عالی بود.
من عاشق کشتی کج و کمیک هستم و از مقاله هایی که به این دو مربوطه خیلی استقبال میکنم(البته همه مقالات این سایت عالین)
نقل قول کردن
Marc Spector
#2 Marc Spector 1397-01-21 17:22
سایت به این جامعی ندیدم (اونم چه برسه به سایت کمیک بوکی)
خدا به شما استاد ترابی یه نیروی مضاعف بده ،که روزی:7،8،10 تا مقاله هی شما بنویسید ما هی کفف کنیم!! :lol:
نقل قول کردن
mersad
#3 mersad 1397-01-21 21:25
مقاله بسیار جالبی بود و فقط 2 3 تاشو خبر داشتم



فقط استاد کودی رودز یه 2 سالی هست که از wwe جداشده و کمپانی های دیگه تو ژاپن و آمریکا فعالیت داره.

خسته نباشید
نقل قول کردن
LEG3ND
#4 LEG3ND 1397-01-21 22:16
بزودی هم دواین جانسن با نقش بلک آدام وارد این لیست میشه
نقل قول کردن
hassan91
#5 hassan91 1397-01-22 12:54
خوب دیواین جانسون خیلی وقته که معروفه، کاش بهش اشاره میکردین چون تو جی آی جو هم بازی داشت.
قبل نگهبانان کهکشان یه فیلم از دیو باتیستا دیده بودم که خیلی جالب نبود، مردی با مشت‌های آهنی. ولی نگهبانان کهکشان نقطه عطفی بود براش.
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1397-01-22 13:03
به نقل از hassan91:
خوب دیواین جانسون خیلی وقته که معروفه، کاش بهش اشاره میکردین چون تو جی آی جو هم بازی داشت.

جی ای جو از روی اسباب بازی ساخته شده ، نه از روی کمیک (البته ازش کمیک هم جاپ شده ولی اصلش از کمیک نبوده).
ضمن اینکه دواین جانسون مدام گفته میشه نقش بلک ادام رو بازی میکنه ولی فعلا که بازی نکرده. تا بازی نکنه هم که نمیشه آوردش تو مقاله
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45