15 کاراکتر دیزاین منحصر به فرد در انیمیش های ابرقهرمانی

15 کاراکتر دیزاین منحصر به فرد در انیمیش های ابرقهرمانی

اینها 15 دیزاین برتر سریال های ابر قهرمانی تلویزیون هستند!

مقدمه: یکی از عوامل موفقیت سریال های ابرقهرمانی طراحی شخصیت ها (Character Design) است. بعضی وقت ها ممکنه این طراحی ها خیلی بزرگ سالانه و بعضی وقت ها خیلی بچگانه باشد.در این مقاله میخواهیم به طراحی هایی بپردازیم که خیلی عالی بوده و برای هر سن و سالی مناسب بوده اند و با دیگر طراحی ها فرق داشته اند و خیلی سریع محبوب شده اند.

 

- تمام دیزاین های سریال SpectacuLar Spider-Man

- تمام دیزاین های سریال SpectacuLar Spider-Man

"مرد عنکبوتی خارق العاده" قطعا بهترین کارکتر دیزاین ها را در بین تمام سریال های ابرقهرمانی کارتونی داره ولی چون تغییر خاصی در لباس شخصیت اصلی یعنی اسپایدرمن نداده من اون رو توی لیست نمیارم . ببینید ... شما اگر به كارتون تحسین شده "بتمن: مجموعه کارتونی" دقت کنید متوجه میشوید كه چقدر كاراكترها ميني ماليستي و كارتونيزه شده اند. اتفاقا يكي از دلايل موفقيت اين كارتون هم همين بود. چون سبك بصري منحصر به فردي هم داشت. مرد عنکبوتی خارق العاده هم همين طور بود يعني اولش همه ميگفتن ديزاين ها خيلي كارتوني و بچه گانه هستند. در حاليكه يكي بايد بهشون ميگفت: "خوب اين يه كارتونه، ديزاين ها بايد هم كارتوني باشند!" به همين دليل من هم مثل استاد ترابی از سبك بصري كارتون هايي مثل "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" یا "مرد عنکبوتی نهایی" خوشم نمياد چون هر وقت ميبينمشون ياد كميك ها مي افتم! در حاليكه طراح بايد بياد ويژگي هاي ظاهري بارز و برجسته شخصيت ها رو بگيره و بعد به صورتي خلاقانه آنها رو منتقل كنه به قالب انيميشندر مجموع اسپایدرمن خارق‌العاده سبك هنری-بصری ساده‌ ای داشت ولی عناصر و جنبه‌های نمادین و ظاهری شخصیت‌های اصلی و فرعی به خوبی در آن حفظ شده بود. این سبك ساده كه شاید در نگاه اول تا حدودی غلو شده و كارتونی به نظر می‌رسید، عمداً به كار رفت تا كاراكتر‌ها خیلی سریع و انعطاف‌پذیر حركت كنند. برای این منظور، به درستی تصمیم گرفته شد تا بودجه و منابع انیمیشنی به جای دیزاین‌ها یا لوكیشن‌های پر جزئیات، برای خلق صحنه‌های اكشن و حركت‌های سیال هزینه شوند. این سریال دو بار كاندیدای جایزه آنی شد، یكبار در رشته بهترین كاراكتر دیزاین سال 2008 و یكبار هم در سال 2009 و در رشته بهترین استوری بُردینگ.

  

15- کید فلش (عدالت جویان جوان)

لباس کید فلش

لباس «کیدفلش» در این سریال خیلی به لباس کلاسیکش در دنیای کمیک شباهت داشت و فقط چند تغیر در آن ایجاد شده بود.این لباس توانست در دل هواداران جا باز کند و آن ها را عاشق خود بکند.این لباس دارای بالا تنه و چکمه های زرد،دستکش و شلوار قرمز و ماسک نصفه ای که موهای قرمز والی را نشان میدهد،است.این لباس انگار نسخه ی ارتقاء یافته ی لباس کلاسیک کیدفلش در کمیک بود و خیلی به دل هواداران نشست بطوری که یکی از عوامل محبوبیت زیاد والی همین لباس بود.او با همین لباس در قسمت آخر فصل دوم نیز کشته شد و هواداران امیدوار هستند که با همین لباس نیز به در فصل سه زنده شود.

 

14- لاک پشت های نینجا 2013

لاک پشت های نینجا 2013

لاکپشتها طی سالها با تفسیرها و ورژن های مختلفی روبرو بوده اند چه در دنیای کمیک و چه در دنیای کارتون و سینما.چه در کمیک و چه در اولین سریال و حتی سریالی که در سال 2003 ساخته شد آنها انگار شبیه هم هستند و رنگ ماسک ها و سلاح هایشان باعث میشود که ما بفهمیم آن ها کی هستند مثلا اگر لئوناردو ماسک و لانچیکوی مایکی را بگیرد ما نمیتوانیم او را از مایکی تشخیص بدهیم.در سریالی که در سال 2013 ساخته شد این اشکال برطرف و ظاهر آنها نیز کمی مدرن تر شد. اولا آنها در این سریال واقعا شبیه به لاک پشت هستند نه یک مشت آدم سبز رنگ با لاک بزرگ بر پشت.در این سریال آن ها همان طور هستند که باید باشند.دوما این شخصیت ها ویژگی های ظاهری دارند که میتوان آنها را از هم دیگر تشخیص داد مثلا داناتلو قد بلند و یک شکاف دندان دارد که نشان از شخصیت باهوش و درس خوانش دارد یا مثلا رافائل که دارای قد کوتاه و هیکلی ورزیده است و یک شکستگی در لاکش دارد که نشان دهنده ی عصبی بودن و جنگنده بودن او است.درست است که این سریال به پای سریال قبلی که در سال 2003 ساخته شد نرسید ولی توانست در طراحی شخصیت ها از تمام سریال ها و حتی بعضی از کمیک ها پیشی بگیرد و لقب بهترین طراحی برای لاک پشت ها نینجا را برای خودش برگزیند.

 

13- رابین (عدالت جویان جوان)

 رابین (عدالت جویان جوان)

بله یک گزینه ی دیگر برای سریال عدالت جویان جوان. ولی مگه تقصیر منه؟این سریال در طراحی شخصیت خیلی عالی عمل کرده مخصوصا در مورد پسر اعجاب انگیز (boy wonder).در این سریال دیک گریسون نوجوان است و سیزده سال سن دارد و همین نوجوان بودنش باعث شده که این لباس اینقدر خوب ازآب درآید.کفش های رابین واقعا خیلی خیلی عالی است و مثل کفش های ورزشی نینجایی است.کمربند زردش واقعا سر جایش و کاربردی است انگار که واقعا میتواند تمام ابزار ها را در خود جا دهد. لباس قرمز آدم را یاد لباس کلاسیک رابین میاندازد (با اینکه رنگ هاش فرق میکند) و علامت R با رنگ زرد در پس زمینه مشکی واقعا زیبا است.این لباس با اضافه شدن رگه های زرد رنگ قشنگ تر هم میشود.شنل این لباس بلند است و از داخل زرد و از بیرون مشکی است و کاری میکند که این لباس نمادین تر شود. دستکش های بزرگ برای هک کردن کاملا مناسب است و انگار که واقعا تکنولوژی پیشرفته ای در آن جاسازی شده است. و در آخر، مدل موی پسرانه ی دیک گریسون و نقاب ساده اما جذابش این لباس را کامل میکند و کاری میکند که رابین در سریال عدالت جویان جوان از همه ظاهری بهتر داشته باشد.متاسفانه در فصل دو با آمدن «تیم دریک» کمی از جذابیت این لباس کاسته شد چون تیم دریک قیافه و هیکل دیک گریسون را نداشت بخاطر همین در فصل دو تیم دریک زیاد محبوب نشد.

 

12- بیست بوی (تیتان های نوجوان)

بیست بوی

سریال "تیتان های نوجوان" یکی از برترین سریال های دی سی است و یکی از دلایلش طراحی شخصیت های سریال است. «بیست بوی» در این سریال واقعا پسرانه و کمی بچگانه به تصویر کشیده شده است.در دنیای کمیک لباس اش هم مشکی و قرمز بوده و هم مشکی و بنفش که در این سریال تصمیم گرفته شد از مشکی و بنفش استفاده شود.هیچ چیز این لباس اضافی نیست و کاملا برای این شخصیت مناسب است و به لباس کلاسیک او نیز ادای احترام میکند. این لباس واقعا در سبک قهرمانی است و همان طور که بالا گفتم از لباس کلاسیکش کلی الهام گرفته است. ولی چیزی که بیشتر از همه به کمیک هایش شبیه است دندان نیش مانندش و گوش های بزرگ و حیوانی او است که واقعا به لقبش، پسر حیوانی میخورد و نشان میدهد که او بیشتر از یه پسر معمولی با پوستی سبز است.

 

11- سایکلاپس (مردان ایکس:تکامل)

سایکلاپس

"مردان ایکس:تکامل" یک مثال عالی از اقتباس از روی کمیک برای انیمیشن است. درست است که به اندازه ی مردان ایکس دهه نود عالی نیست ولی سریال خوبی حساب می شود و شما را سرگرم میکند. سایکلاپس یکی از رهبرهای مردان ایکس است و لباسش دقیقا نشان از این ویژگی اش دارد. عینکش، موهایش و تقسیم بندی رنگ های آبی و زرد (آبی یا مشکی مطمئن نیستم) واقعا در این سریال دیدنی است و میشود گفت که این لباس یک سر و گردن از بقیه ی لباس ها در این سریال بهتر است. درسته که این لباس ساده است ولی در عین حال زیبا نیز است و با یک ایکس (X) بزرگ بر وسط سینه و با عینک کوچک و چکمه های زرهی زیباتر نیز میشود.ولی چیزی که این لباس را خاص میکند این است که دارد داد میزند «مردان ایکس» که این دقیقا چیزی است که رهبر مردان ایکس به آن نیاز دارد.

 

10- دنی فانتوم

دنی فانتوم

درسته که این لباس ساده است ولی خیلی عالی کارش را انجام میدهد. "دنی فانتوم" نام یک سریال قهرمانی است که در آن دنی به قدرت شبح ها دست پیدا میکند.یعنی میتواند از دیوارها عبورکند،پرواز کند و ناپدید شود. درسته که این لباس درست معنا و مفهوم شبح را نشان نمیدهد و سمبلی در آن بکار نرفته است ولی باز به این قهرمان نوجوان ظاهری شبح گونه میدهد.ولی همه چیز این شخصیت لباس نیست.طراحی بدن و صورت و انتخاب رنگ ها و تقسیم بندی آن ها بسیار عالی انجام شده و به چیزهای مثل رنگ موها در این دیزاین نیز اهمیت داده شده است.رنگ مو درست مثل رنگ پس زمینه لباس آبی است.خط دور کمر مثل یک کمربند عمل میکند و کفش ها بسیار عالی به چشم ها مینشیند. الکی که به یکی از بهترین و پربیننده ترین سریال های شبکه Nickelodeon تبدیل نشده است.

 

9- ماورای بتمن

بتمن بیاند

"ماورای بتمن" نام یکی سریال است که در دهه ی نود ساخته شد و در سال 2039 میلادی جریان داشت که در آن زمان بروس وین پیر شده بود و دیگر نمیتوانست با جرم و جنایت مبارزه کند در نتیجه جوانی به نام «تری مگنیس» جانشین بتمن میشود و از لباسی پیشرفته تر از نقاب و شنلی که بتمن قبلا میپوشید استفاده میکند.این لباس برخلاف لباس های قبلی بتمن تمام بدن تری بجز دهان را پوشانده است که همان جا هم سفید است.این لباس همان طور ان چشم های ریز و سفید ترسناک را دارد و با دهانی سفید رنگ و شاخ های بزرگ مسلح بسیار ترسناک تر میشود. علامت سینه در این لباس تغیر گسترده ای کرده و دیگر خبری از خفاشی کوچک وسط دایره ای زرد رنگ نیست و جایش را به یک خفاش بزرگ قرمز رنگ داده که الهام گرفته از علامت لباس «نایتوینگ» است. این لباس یک شنل بسیار باحال هم دارد که تری میتواند کنترلش کند یعنی شنل چسبیده به لباس و توی دست و پا نمیاد ولی موقعی که تری بخواد باز میشود و حتی قابلیت پرواز نیز دارد که یکی از کارایی های این لباس است.این لباس به تری قدرت فوق بشری نیز میدهد و قابلیت جاسوسی و پرتاب خودکار علامت خفاشی نیز دارد.

 

8- پاورمن (مردعنکبوتی پیشرفته)

 پاورمن (مردعنکبوتی پیشرفته)

درسته که سریال "مردعنکبوتی نهایی" خیلی دل هواداران مارول و مردعنکبوتی شکوند ولی در طراحی ظاهری شخصیت ها خیلی خوب عمل کرد. شخصیت های اصلی این سریال خود مردعنکبوتی،ایرون من ، نووا،ببر سفید و لوک کیج ملقب به پاورمن (Power Man) هستند. طراحی همه این شخصیت ها عالی است ولی طراحی لوک کیج واقعا خاص و از همه بهتر است.لباسش الهام گرفته از کمیک است و فقط کمی تغیر کرده است. لوک کیج تا به حال خیلی لباس داشته چه زشت چه قشنگ.در این سریال شاهد لوک کیجی کچل و بدون ریش و سیبیل هستیم که ما را به یاد اولین حضورش در دنیای کمیک می اندازد. لباسش در یک کلمه عالی است.رنگ این لباس زرد است که الهام گرفته از کمیک ها است همچنین این لباس دارای تکه هایی آهنی بر روی دو سر بازو است و با عینکی روی چشم،این لباس عالی میشود و ما را یاد اولین لباس لوک کیج در دنیای کمیک می اندازد.

 

7- سیتاما (وان پانچ من)

وان پانچ من

"وان پانچ من" نام یک انیمه ژاپنی است که در سال که در 2015 ساخته شده و همین طور ادامه دارد.یک ویژگی که در همه ی انیمه های ژاپنی وجود دارد طراحی های زرهی و کلاه خود های آهنی و... است.این که میگم چیز بدی نیست چون رنجر های قدرتمند و Kamen Rider بر اساس همین ویژگی ساخته و دارای لباس بینظیری هستند.ولی طراحی آمریکایی این شخصیت او را از بقیه شخصیت های انیمه ژاپنی جدا کرده است. چیزی که این لباس را منحصر بفرد میکند این است که در کمال سادگی بسیار مدرن و پیشرفته است و انگار یک نوجوان ان را ساخته است. لباس و شلوار زرد رنگ مانند لباس راحتی خانه است،دستکش ها نیز مانند دستکش ظرف شویی است و کفش ها هم مثل چکمه ی بارانی است.حتی شنل نسبتا بزرگش نیز مانند حوله ی حمام است و انگار یک بچه آن را به گردن اش وصل کرده تا ادای قهرمان ها را در بیاورد. این لباس واقعا عالی و لایق این رتبه است.

 

6- سایبورگ (تیتان های نوجوان)

 سایبورگ (تیتان های نوجوان)

همان طور که بالا گفتم سریال تیتان های نوجوان یکی از بهترین سریال های دی سی است. «ویکتور استون» ملقب به «سایبورگ» طی حادثه ای بیشتر اعضای بدنش را از دست میدهد.پدرش برای نجات جانش،او را با تکنولوژی های پیشرفته پیوند میزند در نتیجه او به سایبورگ تبدیل میشود.ویکتور استون یکی از شخصیت های محبوب این سریال بود و این سریال باعث شد محبوبیت او سر به فلک بکشد بطوری که الان شاهد حضور او در فیلم لیگ عدالت هستیم.یکی از دلایل محبوبیت زیاد سایبورگ در این سریال طراحی منحصر بفرد این شخصیت بود.این لباس حتی توانست از لباس اش در دنیای کمیک پیشی بگیرد و لقب بهترین لباس را برای خود برگزیند. بازوی آهنی آبی رنگ، چشم سایبورگی قرمز رنگ، بدنی آهنی و سری نصفه از عوامل زیبایی این طراحی است همچنین رنگ آبی نیز در این طراحی واقعا زیبا است و به چشم مینشیند.

 

5- کله الماسی (بن 10)

بن 10

دوران کودکی من با دو چیز گذشت:1-مردعنکبوتی  2-بن 10 ! سریال "بن تن" به معنای واقعا کلمه در ایران پرطرفدار بود و حتی با مردعنکبوتی نیز رقابت میکرد.داستان این شخصیت از آن جا آغاز میشود که پسری نوجوانی به نام بن ساعت فضایی پیدا میکند و مبتواند بوسیله ی آن به 10 موجود فضایی تبدیل شود(البته بعدا بیشتر شد)یکی از معروف ترین و محبوب ترین این موجودات کله الماسی بود.موجود فضایی که تمام پوستش از الماس های سبز رنگ محکمی ساخته شده بود.او در فصل اول لباسی سیاه و سفید و بعد در فصل های آخر لباسی سبز و سیاه میپوشید. در کمر این فضایی دو عدد تیغه ی بزرگ بیرون آمده است تا از حمله به کمرش جلوگیری کند.شکل سر و دهانش در نوع خود جالب است و باعث میشود این شخصیت ابهت خاصی داشته باشد. این فضایی یجورایی هیکلی است و این را میتوان از بازوهایش فهمید که نشات گرفته از مبارز بودن نژاد این فضایی است.چشم های زرد این فضایی هم باعث ترس دشمنانش میشود و باعث میشود آن ها پا به فرار بگذارند.البته باید بگویم که در طراحی این شخصیت از شخصیت های دیگری مثل ثینگ و کلوسوس استفاده شده است ولی این چیزی از این فضایی کم نمیکند.

 

4- استاتیک

کارتون static

درست است که این لباس با لباس معروفش در کمیک فرق دارد ولی دلیل نمیشود که لباس خوبی نباشد.طراحان این سریال توانستند بخوبی چیزهای اضافی را از لباس اصلی حذف و کمی خلاقیت به آن اضاف کنند و نتیجه اش میشود چیزی که بالا میبینید.این لباس واقعا زیبا است و ما را یاد استایل های هیپ آپ می اندازد.این لباس دارای هود(hood) و شلواری گشاد و سیاه رنگ است که نشان از رنگ پوست این شخصیت دارد. راستش خیلی سخته که بتوانیم لباسی مثل این پیدا کنیم چون این لباس دو ویژگی منحصر به فرد دارد.یکی اینکه به ما میفهماند که قهرمان ما یک نوجوان است و دوم این که سمبل وسط سینه به ما نشان میدهد که قدرت اش از رعد و برق نشات گرفته (مثل فلش).حتی ماسک و عینک بالای ماسکش نیز زیبا است و به دل مینشیند. واقعا هیچ کسی نمیتواند زیبایی و نمادین بودن این طرح را نادیده بگیرد.

 

3- سیامن کبیر (DRAGON BALL Z)

کارتون dragon ball z

 

«سیامین کبیر» یکی از شخصیت های اصلی انیمه محبوب و معروف Dragon Ball Z است.یکی از دلایل زیبایی این لباس این است که از لباس «کاپیتان آمریکا» و «سوپرمن» الهام گرفته شده است. ماسک و نحوه ی پوشیدن آن درست مثل لباس کاپیتان آمریکا است و حتی آنتن های روی ماسک هم نشان از دو بال سفید بر روی ماسک کاپیتان آمریکا دارد.حتی دستکش ها نیز از لباس کاپیتان آمریکا الهام گرفته شده است. شنل قرمز رنگ هم بنظرم از شنل سوپرمن گرفته شده چون واقعا ما را یاد او می اندازد. البته طراحان چیزهای جدیدی نیز به این طراحی اضاف کردن مثل ردای سبز که باعث جذاب تر شدن لباس میشود. همه چیز این لباس واقعا بدرد بخور است و چیز اضافی در آن وجود ندارد. ولی از حق نگذریم نوع تقسیم بندی رنگه و حتی خود رنگ ها در این لباس عالی است. رنگ های سبز و بنفش بسیار عالی است و به ترکیب بسیار عالی بدل میشوند و به دل مینشید.(خدایی بنظرتون ژست این شخصیت در عکس بالا از ژست معروف سوپرمن الهام گرفته نشده است؟)

 

2- واسپ (انتقام جویان:قویترین قهرمانان زمین)

عکس واسپ wasp

این سریال محبوب و فوق العاده  "انتقام جویان" به این معروف است که بیشتر از لباس های دوران نقره ای کمیک در سریال برای قهرمانان الهام گرفته است. قهرمانانی مثل ثور،کاپیتان آمریکا و هاک ای لباسی داشتند که فرق زیادی با لباس های اصلی شان در دنیای کمیک نداشت.ولی یکی بود که خیلی با بقیه از نظر طراحی فرق داشت و او کسی نبود جز «جانت ون داین» ملقب به «واسپ» که بهترین طراحی جدید را در این سریال داشت (البته خداییش لباس واسپ در دنیای کمیک زیاد جالب نیست!) این طراحی واقعا بدردبخور است و هیچ چیز اضافی ندارد و به همراه مدل موهای او و کمی زیبایی صورت واقعا عالی میشود.انگار که این لباس را یک فرد دانشگاهی و در خانه ساخته است. شاخ های هدفونی اش بهترین قسمت لباس است و آدم را واقعا بیاد زنبور ها میاندازد.این لباس انگار که واقعا توسط دختری دانشگاهی مثل جانت ساخته شده است.زیبا است و تقسیم بندی رنگ های زرد و مشکی به درستی انجام شده است و دقیقا همان کاری را میکند که باید انجام دهد: ما را یاد کمیک ها میندازد.

 

1- نایت وینگ (بتمن: مجموعه کارتونی)

 نایت وینگ (بتمن:سریال انیمیشنی)

تمام طرفداران کمیک لباس نمادین آبی و سیاهی که رابین اول (دیک گریسون) بعد از جدایی از بتمن برای خود درست کرد را میشناسند.واقعا آیا کسی هست که از این لباس خوشش نیاید؟حالا بریم سراغ تجزیه و تحلیل.اولا این سریال واقعا عالی به ذات و شخصیت دیک گریسون وفادار می ماند(البته یک ایرادی که داشت این بود که دیک خیلی جدی و خشن بود مثل بتمن.در اصل در کمیک دیک اصلا این طور نیست و او فرد بسیار بامزه ای است و کسی نیست که از او بدش بیاید) و کاری میکند که طرفداران اش از لحظه لحظه دیدن او خوشحال بشوند. طراحی این لباس واقعا ساده است.بیشتر قسمت های این لباس به رنگ مشکی است به همراه نماد معروف پرنده ی رابین که به شکل«V»است. در این طراحی نه کمربندی بزرگ وجود دارد و نه شنل بلند و دست و پا گیر و نه نقابی بزرگ. فقط یک لباس مشکی با یک نماد«V» شکل است و یک نقاب کوچک اما جذاب که لباس را کامل میکند.موهای بلند دیک در این سریال واقعا دیدنی است و به بیننده میفهماند که دیک بزرگ شده و اون بچه ای نیست که در نقش رابین به بتمن کمک میکرد.البته این موها الان زشت بنظر میرسند ولی در دهه ی نود بسیار محبوب بود و مد بود.ولی واقعا برای کسی که این لباس را طراحی کرده دست زد چون این لباس در کمال زیبایی،بسیار ساده است و سخت است که انکار کنیم که یکی از عوامل محبوبیت نایت وینگ در این سریال بوده است.

 

امیر حسین سخائی

nightspider

All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

15 انیمیشن تلویزیونی که وارد دنیای کمیک شدند

10 کارتون خاطره انگیز دهه 80 میلادی

10 کارتون ابرقهرمانی که هرگز پخش نشدند

زیرنویس فارسی تمام قسمت های كارتون SPECTACULAR SPIDER-MAN

20 شخصیت برتر مارول و دی سی كه خارج از دنیای كمیك بوک خلق شدند!

20 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ

لینك دانلود كارتون های مرد عنكبوتی

10 کارتون دی سی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 کارتون مارول که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

15 کارتون کمیک بوکی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

تمام حضورهای افتخاری مرد عنكبوتی در دنیای انیمیشن + لینك دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

phantom
#1 phantom 1396-11-21 13:09
از نویسنده مقاله میشد فهمید که رتبه اول کیه :lol:
مقالاتتون مثل همیشه عالی بود اکثرشون رو قبلا دیده بودم
نقل قول کردن
nightspider
#2 nightspider 1396-11-21 13:33
به نقل از phantom:
از نویسنده مقاله میشد فهمید که رتبه اول کیه :lol:
مقالاتتون مثل همیشه عالی بود اکثرشون رو قبلا دیده بودم

ممن.ن بابت نظرت
ولی من اصلا توی رتبه بندی مقاله ها دست نمی برم
توی خود مقاله اصلی نفر اول بود
اینم لینک مقاله:
www.cbr.com/.../
نقل قول کردن
Arshia1
#3 Arshia1 1396-11-21 14:59
ممنون عالی بود مقاله راجب بن تن هم بزارید لطفا
نقل قول کردن
Marc Spector
#4 Marc Spector 1396-11-21 18:40
درود بر شما
نقل قول کردن
tab
#5 tab 1396-11-21 20:32
خیلی لذت بردم،واقعا عالی بود.
نقل قول کردن
The Unique man
#6 The Unique man 1396-11-22 20:21
در رتبه‌ی هشتم به جای آیرون فیست نوشتید آیرون من.
لطفا اصلاحش کنید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45