15 بازیگر بزرگی که هم در فیلم های مارول بوده اند هم در فیلم های دی سی!

15 بازیگر بزرگی که هم در فیلم های مارول بوده اند و هم در فیلم های دی سی!

مقاله جالبیه . حتما بخونیدش!

الان واقعا زمان خوبیه برای اینکه یک هوادار کمیک بوک باشیم. مارول و دی سی که چپ و راست دارن فیلم تولید میکنند و بازیگران بزرگ هم که دارند برای نقش های کمیک بوکی سر و دست میشکنند! گذشت دورانی که حضور در این نوع  فیلم ها کسر شان محسوب میشد. الان دنیای سینمایی مارول اونقدر بزرگ و گسترده شده که تقریبا هر بازیگر مطرحی که فکرش را بکنیم در آن به نوعی حضور داشته. دی سی هم داره کم کم گسترش پیدا میکنه.  بنابراین جای تعجبی نداره اگه بازیگری باشه که هم برای مارول جلوی دوربین رفته و هم برای دی سی. در این مقاله به معرفی 15 تا از این بازیگران میپردازیم.

 

15- بن افلک (Ben Affleck)

 بن افلک (Ben Affleck)

قبل از آنکه سریال تحسین شده "بی باک" (Daredevil) از شبکه نتفلیکس پخش بشه، «بن افلک» نقش این وکیل نابینا را که محافظ محله "هلیز کیچن" نیویورک است در فیلمی با همین نام در سال 2003 ایفا کرد. متاسفانه این فیلم شخصیت بی باک را خوب درک نکرد و داستانش خوب نبود و منتقدین و هواداران ازش انتقاد کردند (حتی خود بن افلک هم ازش راضی نبود!). اون مبارزه لوس در زمین بازی بچه ها هم که دیگه شورش را درآورد! افلک تا اونجا پیش رفت که گفت از فیلم متنفره! سالها بعد بن افلک برای نقش بتمن در فیلم "بتمن علیه سوپرمن" بازی کرد. درسته که خیلی ها گفتند نقش افرینی افلک خوب بوده و او را یکی از نقاط مثبت فیلم خواندند (سبک مبارزه او شبیه به "شوالیه آرکام" بود که خیلی جالب بود) ولی این فیلم هم حسابی توسط منتقدین به باد انتقاد گرفته شد.  خود افلک هم به اشکال مختلف نشون داد که ازش راضی نیست.

 

14- مایکل فسبندر (Michael Fassbender)

 مایکل فسبندر (Michael Fassbender)

«مایکل فسبندر» بازیگر توانایی است که در برخی فرنچایزهای پرهزینه هم حضور داشته. او سال 2010 به همراه «جاش برولین» در فیلم مزخرف «جونا هکس» که یکی از بدترین فیلم های کمیک بوکی تاریخه، ظاهر شد. نقش منفی هم بود. دیوانه ای زنجیری که با اون کلاهش به جنگ جونا هکس میرفت. و البته میدونیم که فسبندر مدتیه در فیلم های ایکس من نقش نسخه جوان تر «مگنتو» را بازی میکنه. او برای ایفای نفش «اریک لنشر» سعی  نکرد از بازی «ایان مک کلن» (که قبلا نقش نسخه مسن تر مگنتو را  در سری نخست مردان ایکس بازی کرده بود) تقلید کنه. در واقع فسبندر بیشتر از دنیای کمیک الهام گرفت و انصافا هم خوب نقش مگنتو را بازی کرد. او یک مگنتوی خاکستری را که لزوما پلید نیست، به ما نشان داد.

 

13- دنی هوستون (Danny Huston)

 دنی هاستون (Danny Huston)

برخی بازیگران هستند که انگار در قالب نقش منفی گیر میکنند و نمیتونند ازش خلاص بشوند! «دنی هوستون» هم از اون دسته بازیگرانه. اولین حضور او در فیلمی کمیک بوکی در "ریشه های مردان ایکس: ولورین" بود و در نقش «ویلیام استرایکر» خبیث دیده شد، مردی که ولورین را به برنامه "سلاح ایکس" آورد و سعی کرد  یک گروه قاتل از جهش یافته ها بسازه. او در ضمن کسی بود که نسخه مزخرف «ددپول» را در این فیلم خلق کرد.

هوستون امسال با فیلم "واندرومن" وارد DCEU شد و نقش خبیثی نازی به نام ژنرال «لودندورف» را بازی کرد. تا اینکه آخر فیلم معلوم شد او خبیث اصلی نیست و «آرس» بوده که در پشت پرده هدایتش میکرده. نقش آفرینی او قابل پیش بینی و تا حد زیادی کلیشه ای است و از نقاط ضعف فیلم به شمار میره (اون صحنه ای که میاد یه سری ژنرال های نازی رو میکشه و بعدش با اون خانمه میخنده واقعا اوج لوس بودنه!).

 

12- هالی بری (Halle Berry)

 هالی بری (Halle Berry)

بله ... متاسفامه قراره دوباره درباره "زن گربه ای" صحبت کنیم! این فیلم فاجعه آمیز سال 2004 و با حضور خانم «هالی بری» (که اتفاقا برنده جایزه اسکار هم شده)، ساخته شد و به معنای واقعی کلمه گند زد. اسم زن گربه ای شده بود «پیشنس فیلیپس» و هیچ ربطی به «سلینا کایل» نداشت . اما همانطور که میدانید قبل از این فیلم بری شروع کرد به ایفای نقش «استورم» در سری فیلم های موفق مردان ایکس. البته در مجموع شخصیت استورم در فیلم های مردان ایکس خیلی عمیق و کلیدی نبود ولی ایراد خاصی هم نمیشه ازش گرفت (اون کلاه گیس اش ولی خیلی روی اعصاب بود!) کاش رایت مردان ایکس هم دست مارول بود تا ما شاهد تعاملات جالب استورم با عشقش، «پلنگ سیاه» در دنیای سینما بودیم.

  

11- مایکل کیتون (Michael Keaton)

 مایکل کیتون (Micheal Keaton)

اولین کسی که در یک فیلم سینمایی اختصاصی هالیوودی نقش بتمن را بازی کرد کسی نبود جز «مایکل کیتون». کیتون قبلا بیشتر در نقش های کمدی ظاهر شده بود ولی سابقه همکاری با «تیم برتون» در فیلم "بیتل جوس" را داشت بنابراین وقتی برتون او را برای نقش بروس وین/بتمن در فیلم خودش انتخاب کرد خیلی ها تعجب کردند ولی بعدا فهمیدند اشتباه میکنند و کیتون به نظر خیلی ها بهترین بتمن تاریخه (منم شخصا همینطور فکر میکنم).

تا اینکه  پس از 28 سال کیتون که به خاطر بازی در فیلم Birdman کاندید اسکار شده بود و از نظر حرفه ای جان تازه ای در هالیوود گرفته بود، نقش شخصیت خبیث فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" یعنی «والچر» (آدریان تومز) را بازی کرد و واقعا نقش آفرینی درخشانی هم داشت. نویسندگان این فیلم ویلن عالی از او ساختند و کاری کردند تماشاچی باهاش همذات پنداری بکنه.

 

10- مایکل کلارک دانکن (Michael Clarke Duncan)

 مایکل کلارک دانکن (Michael Clarke Duncan)

فیلم سینمایی "بی باک" (2003)، از «کینگ پین» به عنوان شخصیت خبیث اصلی خودش استفاده کرد که نقشش را مرحوم «مایکل کلارک دانکن» بازی میکرد. او کسی بود که «بولزآی» را استخدام کرد تا بی باک را شکار کنه و «الکترا» را بکشه. البته معلوم شد کینگ پین بوده که پدر «مت مورداک» را کشته. نقش آفرینی دانکن در قالب کینگ پین به طور شگفت انگیزی رعب آور بود. او حتی صداپیشه کینگ پین در سریال کارتونی Spider-Man: The New Animated Series هم شد. دانکن سال 2011 و در فیلم ضعیف "گرین لنترن" صداپیشه شخصیت خلق شده توسط رایانه  به نام Kilowog شد که «هل جوردن» (رایان رینولدز) را آموزش میده.

 

9- جیمز مارسدن (James Marsden)

 جیمز مارسدن (James Marsden)

«جیمز مارسدن» سال 2000 با ایفای نقش «سایکلاپس» وارد دنیای فیلم های مردان ایکس شد. البته بعدها «تای شریدان» نقش نسخه جوان تر او را در فیلم "مردان ایکس: آپوکالیپس» بازی کرد. ولی از یاد نبریم که مارسدن در سال 2006 در فیلم "بازگشت سوپرمن" (که آنهم مثل فیلم ایکس من توسط «برایان سینگر» ساخته شد) نیز حضور داشت. او نامزد جدید «لوئیس لین» بود و «ریچارد وایت» نام داشت (چون برادرزاده، «پری وایت» بود). در واقع  شخصیتی بود که تشابهات زیادی با یک ابرقهرمان داشت ولی نیروی فوق بشری نداشت. در طول فیلم معلوم میشه که پسر لوئیس، پسر او نیست بلکه پسر سوپرمنه. ولی ریجارد در انتهای فیلم نقش مهمی در نجات جان سوپرمن و لوئیس و پسر آنها ایفا میکنه.

 

8- تامی لی جونز (Tommy Lee Jones)

 تامی لی جونز (Tommy Lee Jones)

درسته که بازیگر معروف «بیلی دی ویلیامز» در فیلم بتمن تیم برتون به عنوان بازیگر نقش «هاروی دنت» حضور داشت و همه انتظار داشتند در قسمت های بعدی به «دو چهره» تبدیل بشه ولی «جوئل شوماخر» کارگردان فیلم "بتمن برای همیشه" ، «تامی لی جونز» را برای نقش دوچهره برگزید. کلا نقش آفرینی او خیلی کلیشه ای و اغراق آمیز بود و ماندگار نشد. تامی لی جونز، سال 2011 در فیلم "کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو" در نقش سرهنگ «فیلیپس» ظاهر شد. او و «پگی کارتر» (هیلی اتول) وظیفه داشتند گزینه مناسبی را از بین سربازان برای پروژه "ابرسرباز" انتخاب کنند. او اولش از «استیو راجرز» خوشش نمی آمد ولی کم کم وقتی شجاعتش را دید تحت تاثیر قرار گرفت و بهش احترام گذاشت.

 

7- ناتالی پورتمن (Natalie Portman)

 ناتالی پورتمن (Natalie Portman)

خانم «ناتالی پورتمن» از آن دسته بازیگرانی است که یکی در میان در فیلم های هنری – کم بودجه و فرنچایزهای پرهزینه بازی میکنه. یعنی ممکنه یک سال در فیلمی مثل "قوی سیاه" بازی کنه و به خاطرش جایزه اسکار ببره و  سال بعدش هم تو فیلم "ثور" نقش "جین فاستر" رو ایفا کنه! البته مشخصه که با مارول به مشکل برخورده و زیاد با میل و رغبت زیادی این نقش رو بازی نمیکنه. در هر حال چیزی که مشخصه اینه که بر خلاف کمیک ها، جین فاستر قرار نیست در دنیای سینمایی به ثور مونث تبدیل بشه.

پورتمن قبل از ثور، یعنی در سال 2005،  در فیلم مشهور "الف مثل انتقام" (V for Vendetta) که از روی یکی از کمیک های معروف «الن مور» اقتباس شده بود بازی کرده بود. این کمیک توسط انتشارات "ورتیگو" که از زیر مجموعه های دی سی هستش چاپ شده بود. او در این فیلم که در ویران شهری در آینده جریان داره ، درگیر انقلاب مردی به نام V میشه. نقش آفرینی او در این فیلم با تحسین مواجه شد و به خصوص صحنه ای که سرش به زور تراشیده میشه بسیار قدرتمند است. «هوگو ویوینگ» در نقش V نیز بسیار تاثیرگذار ظاهر شده است.

 

6- لارنس فیشبورن (Laurence Fishburne)

 لارنس فیشبورن (Laurence Fishburne)

«لارنس فیشبورن» یکی از پرکارترین بازیگران هالیوود است که در فرنچایزهای زیادی حضور داشته (مثلا "ماتریکس") ولی خیلی ها نمیدونند که او در فیلم "چهار شگفت انگیز 2" به جای موج سوار نقره ای حرف زده است. او سال 2013 در فیلم "مرد پولادین" نقش «پری وایت» سردبیر  روزنامه "دیلی پلنت" رو بازی کرد. فیشبورن این نقش را در فیلم "بتمن علیه سوپرمن" نیز تکرار کرد. کلا شوخ طبعی این شخصیت در فیلم های «زک اسنایدر» غنیمتی بود! خودش گفته برای این نقش از مرجوم «اد برادلی" که از روزنامه نگاران معروف بود و با فیشبورن هم دوست بود، الهام گرفته است.

جالب اینه که فیشبورن چندی پیش برای ایفای نقش «بیل فاستر» در فیلم "مرد مورچه ای و واسپ" انتخاب شد و بنابراین به زودی در MCU دیده خواهد شد.

 

5- رایان رینولدز (Ryan Reynolds)

 رایان رینولدز (Ryan Reynolds)

ایشون یکی از مثال های بارزی است برای بازیگرانی که بین دی سی و مارول تردد دارند! همه هم میدونند که رینولدز ایفاگر نقش «هل جوردن/گرین لنترن» بود که فیلم ناموفقی از آب درآمد ولی جالب اینه که خود رینولدز این نقش را در فیلم "ددپول" مسخره میکند! در صحنه ای از این فیلم به بقیه میگه که لطفا لباسش رو "سبز یا کامپیوتری (CGI)" نکنند !!! و  اینطوری با لباس مورد انتقاد قرار گرفته گرین لنترن در اون  یکی فیلم شوخی میکنه.

خود رینولدز گفته که بعد از ناکامی گرین لنترن دیگر کسی حاضر نبود استخدامش کنه ولی خوشبختانه در فیلم ددپول دوباره مطرح شد و به موفقیت عظیمی دست یافت. البته یادمون نره که قبلا هم  رینولدز در فیلم "ریشه های مردان ایکس: ولورین" هم این نقش را بازی کرده بود که هر چی کمتر ازش بگیم بهتره! و البته رینولدز در فیلم "بلید: تثلیث" هم نقش "هانیبال کینگ" را بازی کرد. بنابراین تا به حال نقش دو شخصیت مارولی حضور داشته.

  

4- تیلدا سوینتن (Tilda Swinton)

 تیلدا سوینتون (Tilda Swinton)

«تیلدا سوینتن» در فیلم های زیادی بازی کرده ولی اولین نقش کمیک بوکی اش ، «جبرئیل» یا «گابریل» در فیلم "کنستانتین" بود که از کمیک های Hellblazer اقتباس شده بود. این کمیک هم که توسط "ورتیگو" خلق شده بود و همانطور که در بالا هم گفته شده ورتیگو  به دی سی تعلق داره. کلا این فیلم کمتر از اونی که استحقاقش رو داره تحویل گرفته میشه ولی واقعا فیلم خوبیه . «کیانو ریوز» در نقش جان کنستانتین درسته که خیلی به کمیک ها وفادار نیست ولی نقش آفرینی خوبی داره.

و البته همانطور که میدانید سال 2016 خانم سوینتن را در نقش «اینشنت وان»  در فیلم "دکتر استرنج" دیدیم. اولش جنجال شد که چرا این شخصیت یک خانوم شده و چرا چهره شرقی نداره ولی وقتی فیلم منتشر شد نه تنها کسی ازش انتقاد نکرد بلکه او را یکی از نقش های کل فیلم برشمردند. او در این فیلم راه و رسم جادوگری و قهرمان بودن را به دکتر استفن استرنج آموخت. 

  

3- جاش برولین (Josh Brolin)

جاش برولین (Josh Brolin)

جناب «برولین» نقش تایتان دیوانه مارول یعنی «ثانوس» را بازی میکنه و قراره حسابی در فیلم "جنگ بینهایت" گرد و خاک کنه . ولی قبل از این نقش در فیلم منفور "جونا هکس" نقش اصلی رو ایفا کرد (شاید اگر این فیلم الان و با درجه R ساخته میشد خیلی بهتر ازش استقبال میشد). البته نقش آفرینی برولین در قالب جونا هکس مشکلی نداشت ولی شخصیت های مکمل به همراه حفره های داخل فیلمنامه باعث شد ناموفق بشه. و البته از یاد نبریم که جاش برولین قراره در فیلم "ددپول 2" نقش «کیبل» رو بازی کنه! پس فعلا تو اردوگاه مارول جا خوش کرده!

 

2- کریس اوانز (Chris Evans)

کریس اوانز (Chris Evans)

 خب دیگه همه میدونیم که «کریس» بزرگ تا به حال دو نقش برای مارول بازی کرده یکی از یکی بهتر! «هیومن تورچ» و «کاپیتان آمریکا» . ولی ایشون در چند فیلم کمیک بوکی دیگر هم ظاهر شده که یکی از آنکه "بدبخت ها " (Losers) نام داره؛ فیلم فوق العاده باحال و بانمكی كه در آن گروهی 5 نفره از ماموران  ویژه  كاركشته بايد پس از خیانتی كه سازمانشان به آنها میكند خودشان را تبرئه كنند. این فیلم  براساس كمیك های Losers كه انتشارات Vertigo سالها منتشر میكرد خلق شده. البته گفته میشه كمیك هاش از خود فیلم پیچیده تر هستند. ولی در هر حال فیلمش هم خیلی fun بود. بازی های خوبی هم شاهد بودیم. اوانز هم نقش «جیک جنسن» را بازی میکرد که حالت طنز داشت و یک Nerd فنی بود!

 

1- جان فاورو (Jon Favreau)

جان فاورو (Jon Favreau)

«جان فاورو» کارگردان /بازیگری است که فیلم های مرد آهنی 1 و 2 رو ساخته و در آنها نقش «هپی هوگان» که دوست و بادی گارد تونی استارکه رو بازی کرده. در فیلم "مرد عنکبوتی : بازگشت به خانه" هم این نقش را تکرار کرد. اما قبل از آن هم در فیلم "بی باک" (2003) نقش رفیق «مت مورداک» یعنی «فاگی نلسون» رو بازی کرده بود. ولی حالا از خودتون میپرسید مگه فاورو در فیلمی از دی سی هم بوده؟ کمی فکر کنید.... چیزی به یادتون نیومد؟ حق هم دارید اگه نیاد چون این نقش خیلی کوچیک و کوتاه بود. بله ... فاورو در فیلم "بتمن برای همیشه" حضور داشته!!! وقتی دارن به  بروس وین  داخل آزمایشگاه «ادوارد نیگما» را نشان میدهند چند دستیار را میبینیم که یکی از آنها جان فاورو است که آن موقع خیلی جوان تر بود. واقعا جالبه که فاورو نقش دستیار دو شخصیت نمادین دنیای کمیک یعنی مرد آهنی و بتمن رو بازی کرده، نه؟

خب، نظر شما چیست؟ ایا گزینه های دیگری هم بودند که در این مقاله جاشون خالیه؟ بذارید کمکتون کنم : جی کی سیمونز، ویلم دفو و .... بقیه را شما در بخش نظرات نام ببرید!

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع:سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 بازیگر مشهوری که برای نقش های ابرقهرمانی له له میزنند!!!

انتخاب هنرپیشه های ایرانی برای فیلم مرد عنكبوتی!

10 بازیگر که چند نقش کمیک بوکی بازی کردند‎

10 نقش آفرینی برتر فیلم های کمیک بوکی

بدترین بازیگرانی که برای فیلم های ابرقهرمانی انتخاب شدند

15 شخصیت مارول که توسط دیگر استودیوهای هالیوودی نابود شدند!

5 بازیگری که با فیلم های کمیک بوکی ستاره شدند

40 فیلمی که (احتمالا) نمیدانستید کمیک بوکی هستند – قسمت اول

40 فیلمی که (احتمالا) نمیدانستید کمیک بوکی هستند – قسمت دوم 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Captain Majid
#1 Captain Majid 1396-06-14 22:54
واو مقاله خیلی عالی بود . انصافا چیزی کم نذاشته بودید واسه مقاله . فقط ۱ نکته . یه کوچولو با ترتیب بندی ها مشکل دارم البته فقط با ۲ تاش . به نظر من کسایی که نقش های مهم تری تو فیلم های ۲ شرکت بودن باید رتبه های بالاتری میداشتن . مثل بن افلک یا رایان رینولدز . یا حتی هال بری ولی ما که به نظرات اقای ترابی احترام میذاریم و اون رو به خودمون ترجیح میدیم :-)
بازم ممنون
نقل قول کردن
fbs
#2 fbs 1396-06-14 23:06
مقاله عالی بود خسته نباشید اقای ترابی همه شان عالی بود ولی به نظرم یه نفر موند هوگو ویوینگ در نقش v و red skull
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1396-06-14 23:07
به نقل از Captain Majid:
فقط ۱ نکته . یه کوچولو با ترتیب بندی ها مشکل دارم البته فقط با ۲ تاش . به نظر من کسایی که نقش های مهم تری تو فیلم های ۲ شرکت بودن باید رتبه های بالاتری میداشتن . مثل بن افلک یا رایان رینولدز . یا حتی هال بری ولی ما که به نظرات اقای ترابی احترام میذاریم و اون رو به خودمون ترجیح میدیم :-)

والا این مقاله سایت cbr هستش. من فقط ترجمه اش کردم
www.cbr.com/.../

ضمن اینکه تو این مقاله به نظرم رتبه بندی مطرح نیست. اگر هم باشه شاید بر پایه گمنام بودن نقش هستش که باعث شده که فاورو اول بشه!
نقل قول کردن
PersonalCipher
#4 PersonalCipher 1396-06-14 23:15
درود
بن افلک نقش سوپر من رو هم بازی کرده ها /:
نقل قول کردن
real spidey
#5 real spidey 1396-06-15 00:01
موضوع جالبی رو برای مقاله انتخاب کردین استاد...

یکی دو تا هم به ذهن من رسید که گفتنشون خالی از لطف نیست:
ادریس البا تو همین فیلم losers همبازی کریس اوانز بوده و تو فیلم های مارول هم نقش هامیدال رو بازی کرده.
زویی سالدانا هم تو اون فیلم بود که بعدا نقش گامورا رو بازی کرد.

هوگو ویوینگ هم نقش رد اسکال رو بر عهده داشته و هم تو فیلم وی فور وندتا نقش وی رو بازی کرده.

همون یارو ای که تو دارک نایت به گوردون شلیک کرد هم تو انت من بود (اسمش رو نمیدونم)
نقل قول کردن
real spidey
#6 real spidey 1396-06-15 00:03
#5
اقا یه سرچی کردم یارو ارمنیه: دیوید دستمالچیان :D
نقل قول کردن
amazing barbod
#7 amazing barbod 1396-06-15 00:13
ممنون.مقاله عالی بود.من به شخصه یکی از بازیگر هایی که دوستش دارم کریس اوانزه.با نقش هایی که واسه کپ بازی کرده خیلی محبوبیت پیدا کرده.هر وقت اونجرز یا فیلم های کپ رو میبینم حال میکنم باکریس.بدن ورزیده و هیکلی داره و واقعا به کپ میخوره.
ببخشید بابت اسپم:استاد منظورتون از شوالیه آرکام بتمنش بود یا جیسون تاد؟(ببخشید اگه سوال مسخره ای هستش!)
نقل قول کردن
Frank castle
#8 Frank castle 1396-06-15 01:06
فکر میکردم کریس پرت و جیمز مک اوی و چند تا بازیگر دیگه هم بواسطه فیلم wanted وفیلم های مارول شامل ایکس من و GOG هم توی لیست باشه اما تحقیق کردم دیدم فیلم تحت تعقیب ماله انتشارات top cow هست(نفهمیدم زیر شاخه کدوم کمپانی هست شاید ماله image comics باشه).شاید محدوده انتخاب ها بین دی سی و مارول نبود و بین شرکتهای کمیک سازی بود این فردها هم در لیست اضافه میشد.
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#9 Captain Steve Lover 1396-06-15 01:13
مقاله بسيار زيبا بود...با تشكر از استاد...
١٥-بن افلك بازيگر تواناييه...من به شخصه فيلم Argo رو خيلى دوست دارم ولى نتونسته تو ژانر ابرقهرمانى بدرخشه ...بيچاره همين پارسال بود بخاطر Bvs تمشك طلايى رو نامزد شد...درديولش هم مزخرف بود...

١٤-مايكل فاسبندر نقش مگنيتو رو خيلى زيبا بازى كرد...من جونا هكس رو ديدم و بايد بگم هرچند شخصيت جونا هكس تو كميك شخصيت جالبى هست ولى فيلمش (جز بازى تاثير گذاشت استاد جاش برولين) هيچ نكته مثبتى نداشت...مگان فاكس هم فاجعه بٰار ترين حضورش رو تو كل فيلم هاش تو اين فيلم داشت...
١٣-من متاسفانه هنوز WW رو نديدم كه درباره فيلمش نظر بدم ولى همه ميگن فيلمش (به جز ويلين كليشه اى و بيخود) نكته منفى نداشت...
ولى از بازى هادسون تو فيلم بيخود و مزخرف و شلوغ ريشه مردان ايكس خوشم نيومد...

١٢-هل برى بازيگر خوبيه ...اينو تو نقش استورم ثابت كرده...فيلم هاي اول ايكس من هم دوتاشون خوب بودن ولى سوميش فاجعه بود...كت وومن مزخرف ترين فيلم كميك بوكى عمرم بود (FF ٢٠١٥ با فاصله زياد ازش بهتر بود !)

11-مگه استاد مايكل كيتون كبير نقش بد هم بازى ميكنه؟! يكى از اسطوره هاي بزرگ تاريخ سينما ؛بدون شك بهترين بتمن تاريخ...در مورد والچر هم بنظرم مارول استوديوز اين چند وقته ديگه مشكل ويلين هاش رو حل كرده...ايگو و والچر و زيمو كه درخشان بودن...كايسيليو س هم با توجه به اينكه خيلى تو كميك شخصيت سطحي هست ولى تو سينما منطقى و خوب به تصوير كشيده شد و بازي فوقالعاده استاد ميكلسون هم داشت ويلين خوبى شد...بنظرم مارول متوجه شده داشت راه رو اشتباه ميرفت و دگ مشكل ويلين هاش رو حل كرده ...حالا ثور ٣ كه بياد ببينيم ايا هلا هم ويلين خوبى ميشه ايا؟!...
والچر بينظير بود...

١٠-ايشون احتمالاً بد شانس ترين ليست بوده چون هر دونقش و هر دو فيلم فاجعه هستن...

٩-نظرى ندارم...اين بازيگر رو نميشناسم...نقش هاش هم بد بازى نكرد...

٨-تامى تامل تامى...از حضور جالبش تو نخستين انتقام جو خيلى ترضى بودم و بنظرم نقشش رو عالى بازى كرد...ولى دو چهرش با توجه به چيزايي كه شنيدم ازش افتضاح بوده...

٧-پورتمن در فيلم هاي ثور نقشش رو قابل قبول بازى كرد ولى تو ثور ٢ يكم افت داشت...قوي سياه سباستين استن رو هم داشت تا جايى كه من يادم هست...

٦-اينم از اون بد شانس هاس...ولى حضورش تو مَرد پولادين جذاب تر بود بنظرم...

٥-ددپول فيلم خوش فروش و خوش نقدى بود و تو جوايز هم بدجور درخشيد و در موفق بودنش شكى نيست...علت اصلى موفقيتش هم متفاوت بودن فيلم و أدى همين رايان رينولدز با استعداد هست...ولى از اون طرف فاجعه اى بنام گرين لنترن رو هم داريم كه يكى از ضعف هاش بازى همين رايان رينولدز بى استعداد هست :-|
يجا كليد موفقيت بوده و يجا كليد ناموفق بودن فيلم...

٤-تيلدا سوئينتون جزى نقاط قوت فيلم فوقالعاده و توهم برانگيز دكتر استرنج هست و بنظرم خيلى بهتر از انچنت وان كميك ها به تصوير كشيده شد...من اون يكى فيلم رو نديدم و تعريفي هم ازش نشنيدم ولى ظاهرش تو عكس جالبه

٣-استاد جاش برولين هم بازيگر فوق توانمنديه و اينو تو فيلم Old Boy يا Sicario نشون داد...تو تريلر بنظر ميومد يه ثانوس بينظير رو تحويل داده و شگفت انگيز ظاهر شده...


٢-برخى بازيگر ها...صد سال هم كه بگزره...ضد تا فيلم هم كه بازى كنند...يجورايى تو يه نقششون گير كردن...كريس ايوانس هم از همون بازيگراي كه تا هميشه تو نقش كاپيتان امريكا گير كرده! و راه فرارى نداره...هميشه تو ياد ها لاقى ميمونه كريس ايوانس از كركتر نچسب استيو راجرز چه اسطوره اى تو سينما ساخت ...بنظر من برترين بازيگر ژانر ابرقهرمانى همين ايشون هستن(با فاصله كم از رابرت داونى و تام هالند و بنديكت كامبربچ و هيو جكمن) ...كريس ايوانس انقدر تو نقش استيو راجرز داخل ٥ تا فيلم فوقالعاده درخشيد كه خودشو تو اين نقش گير انداخته به طورى كه هربار ببينيمش تو يه فيلم ميگيم ياد كاپيتان امريكا و Mcu ميفتيم...بازى ايشون تو ff و Losers هم فان و جالب بود...

١-جان فاورو بيشتر حضورش تو فيلم بتمن به يه ايستراگ ميخوره...ولى حضورش تو سرى ايرون من عالى بوده...
نقل قول کردن
Bullseye
#10 Bullseye 1396-06-15 03:29
ممنون از استاد و مرشدمون اقای ترابی.مقاله ی عالی بود.الان یه نفرو به ذهنم رسید ولی اسمشو نمیدونم همون مرده که توی فیلم بتمن علیه سوپرمن میخواد به مادر سوپرمن شلیک کنه بعد بتمن سر میرسه و اون مرده میگه شلیک میکنم باور کن بعد بتمن میگه باور میکنم بعد بتمن شلیک میکنه به کپسول گازی ک به پشتش بسته بود.این اقا توی فیلم سرباز زمستان هم هستش که رفیق کراس بونزه یکی تو درگیری اسانسور میاد پشتشو میکنه به کاپیتان امریکا یبارم وقتی استیو رو دستگیر میکنن میخواد شلیک کنه به سر استیو ولی کراس بونز نمیزاره میگه اینجا نه اینجا جاش نیس
نقل قول کردن
hassan91
#11 hassan91 1396-06-15 03:40
خوب باید بگم تام هاردی هم بزودی به این لیست اضافه میشه بین و ونوم. نقش بین واقعن خوب بازی کرد خوفناک بود ولی زیر دست یکی دیگه بودن خرابش کرد، از همه بدتر نحوه ی مردنش. هر وقت اسم ویل دفو میاد موهای تنم سیخ میشه، نورمن آزبورن عالی، هنوز نمیدونم چه نقشی قراره بازی کنه، ولی فک کنم تو فیلم آکوامن بازی خواهد کرد. و همچنین جی کی سیمونز که جیم جونا جیمسون رو خیلی خوب بازی کرد، ولی حیف که جیم گردون رو تو جاستیس لیگ داره، کاش تو فیلم اختصاصی بتمن میدیمش.
نقل قول کردن
Armin2
#12 Armin2 1396-06-15 07:37
ممنون از اقاي ترابي. مقاله ي خوبي بود ولي يه بازيگر معروف رو فكر كنم سايت cbr و اين مقاله يادتون رفته اونم جيم كرس هست كه هم تو فيلم ماسك، ماسك رو بازي كرد و همينطور ريدلر رو در فيلم batman forever
نقل قول کردن
Armin2
#13 Armin2 1396-06-15 07:44
به نقل از Armin2:
ممنون از اقاي ترابي. مقاله ي خوبي بود ولي يه بازيگر معروف رو فكر كنم سايت cbr و اين مقاله يادتون رفته اونم جيم كرس هست كه هم تو فيلم ماسك، ماسك رو بازي كرد و همينطور ريدلر رو در فيلم batman forever

جيم كري
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1396-06-15 08:01
به نقل از Armin2:
ممنون از اقاي ترابي. مقاله ي خوبي بود ولي يه بازيگر معروف رو فكر كنم سايت cbr و اين مقاله يادتون رفته اونم جيم كرس هست كه هم تو فيلم ماسك، ماسك رو بازي كرد و همينطور ريدلر رو در فيلم batman forever

من بالا هم گفتم که بنده مترجم این مقاله هستم
در ضمن ماسک فیلم کمیک بوکیه ولی مربوط به مارول نمیشه.
spidey.ir/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/top-news/top-10/1910-10-%D9%82%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D9%83%D9%85%DB%8C%D9%83-%D9%83%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%84-%DB%8C%D8%A7-%D8%AF%DB%8C-%D8%B3%DB%8C-%D8%AA%D8%B9%D9%84%D9%82-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF.html
نقل قول کردن
spidey noir
#15 spidey noir 1396-06-15 09:01
  • ممنون استاد ترابی.مقاله ی خیلی خوبی بود.ولی فکر کنم اسکارلت یوهانسون هم میبود.چون در مارول نقش بلک ویدو و در فیلم اسپریت هم بازی کرده.
نقل قول کردن
spidey noir
#16 spidey noir 1396-06-15 09:04
  • اقای ترابی از شما یه سوال داشتم.فیلم(lusy )رو دیدین؟نظرتون دربارش چیه؟و همینطور بقیه اعضای سایت.
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1396-06-15 09:15
به نقل از spidey noir:
  • اقای ترابی از شما یه سوال داشتم.فیلم(lusy)رو دیدین؟نظرتون دربارش چیه؟و همینطور بقیه اعضای سایت.

نه ندیدم
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1396-06-15 09:16
به نقل از spidey noir:
  • ولی فکر کنم اسکارلت یوهانسون هم میبود.چون در مارول نقش بلک ویدو و در فیلم اسپریت هم بازی کرده.

اسپریت متعلق به دی سی نیست
نقل قول کردن
spidey noir
#19 spidey noir 1396-06-15 09:24
به نقل از mtm:
به نقل از spidey noir:
  • ولی فکر کنم اسکارلت یوهانسون هم میبود.چون در مارول نقش بلک ویدو و در فیلم اسپریت هم بازی کرده.

اسپریت متعلق به دی سی نیست

اسپریت متعلق به دیسی نیست؟پس اشتباه از من بوده ببخشید استاد. :oops: :oops:
نقل قول کردن
spidey noir
#20 spidey noir 1396-06-15 09:28
به نقل از mtm:
به نقل از spidey noir:
  • ولی فکر کنم اسکارلت یوهانسون هم میبود.چون در مارول نقش بلک ویدو و در فیلم اسپریت هم بازی کرده.

اسپریت متعلق به دی سی نیست

اقای ترابی این فیلم رو ببینید.خیلی جالب هست.فیلم رو بر اساس این ساختند که اگر انسان از بیشتر از ده درصد از مغز خود استفاده می کرد چه میشد.اسکارلت یوهانسون هم خوب نقششو بازی کرده.اصلا این فیلم چنان جذاب و جالب هست که ادم چشم ازش برنمیداره!!!
نقل قول کردن
real spidey
#21 real spidey 1396-06-15 12:21
راستی وقتی عوامل فیلم مردان سیاه پوش نام برده میشدن گفته شد که این فیلم بر مبنای کمیک بوک های شرکت ماروله پس ویل اسمت و اقای تامی لی جونز(که به لطف نقش دیگه ای تو مقاله هست) هم تو این گروه میافتند.
نقل قول کردن
spidey noir
#22 spidey noir 1396-06-15 12:34
  • اقای ترابی اخر هفته شد شما فراخوان ادیتور ومترجم ندادین؟
:o
نقل قول کردن
Azabdideh2017
#23 Azabdideh2017 1396-06-15 13:29
استاد ترابی بابته نوشتنه این مقاله ممنونم
همیشه واسم سوال بوده که کدوم بازیگرا هم تو فیلمای دی سی و مارول ظاهر شدنو نقششون چی بود :-) :lol:
نقل قول کردن
m.k.t
#24 m.k.t 1396-06-15 14:14
به نقل از hassan91:
همچنین جیم جونا جیسون که جی کی سیمونز رو خیلی خوب بازی کرد، .

چپه نگفتی.
نقل قول کردن
hassan91
#25 hassan91 1396-06-15 15:34
به نقل از m.k.t:
به نقل از hassan91:
همچنین جیم جونا جیسون که جی کی سیمونز رو خیلی خوب بازی کرد، .

چپه نگفتی.

آره چپه گفتم، اصلاح کردم :lol: :D مرسی
نقل قول کردن
AMiR Hossein
#26 AMiR Hossein 1396-06-16 00:50
من یه نفر دیگه هم پیدا کردم
Ayelet Zurer
درسته بازیگر بزرگی نیست ولی نقش هایی که بازی کرده از یکی دو مورد تو این لیست مهمتر بوده
اون در Man of Steel نقش مادر سوپرمن و در سریال دردویل نقش معشوقه کینگ پین رو بازی کرده و انصافا هم توش خوب بود
نقل قول کردن
AMiR Hossein
#27 AMiR Hossein 1396-06-16 00:57
به نقل از spidey noir:
  • اقای ترابی از شما یه سوال داشتم.فیلم(lusy)رو دیدین؟نظرتون دربارش چیه؟و همینطور بقیه اعضای سایت.

لوسی فیلم خوبیه و جدا از اکشن متوسطش سعی می کنه اونجور که میخواد فکر کنی و دو نظریه رو با هم به خوردت می ده اول اینکه منشا خلقت چیه که البته این برا خود جوامع غربی تقریبا حل شدست و دوم اینکه اگر انسان بتونه از بیشتر از آنچه که تا بحال بوده از مغزش استفاده کنه چی میشه
در کل فیلم خوبی بود و من اون رو دوبار دیدم
تو همون سبک ولی با «چگونگی» متفاوت فیلم Transcendence رو پیشنهاد میکنم که اونم جالبه
نقل قول کردن
Unknown
#28 Unknown 1396-06-17 00:21
ممنون استاد مقاله عالی بود :D
راستی تا حالا به این دقت کرده این که کینگ پینگ توی فیلم بی باک 2003 خیلی شبیه کینگ پینگ کارتون مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی جدید هستش؟؟؟(چون هردو سیاه پوستن و هر دو تو سال 2003 ساخته شدن)
نقل قول کردن
naymor
#29 naymor 1399-01-25 15:00
استاد جا داره به عشق زکری لی وای تو شزم و تور، این مقاله آپدیت بشه ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید