15 ایده فیلم های سینمایی مارول که علم هنوز پاسخ آن ها را کشف نکرده !!

15 ایده فیلم های سینمایی مارول که علم هنوز پاسخ  آن ها را کشف نکرده !!

در این مقاله به دنیای سینمایی مارول از جهت علمی، کمی دقیق تر نگاه می اندازیم.

مقدمه : در کل موضوع ابرقهرمان ها و قدرت های مافوق طبیعی ، موجودات عجیب و جهش های ژنی یا... شاید برای برخی تخیلی و دور از واقعیت به نظر برسد. البته در فیلم هایی که از این قهرمان ها ساخته میشه سعی شده بیشتر به واقعیت نزدیک شود تا مردم فقط به چشم کارتون های خیالی به این اثر ها نگاه نکنند. علم طی سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده و بشر اکتشافاتی رو داشته که هرگز تصورش رو هم نمیکرد. یادمه خود من قبلا ایده های اینجور فیلم ها را، رویایی ناممکن میدیدم و گاهی خندم میگرفت. اما یه بار؛ یه نفر بهم گفت : اگه چند قرن پیش کسی صحبت از وسیله ای برای پرواز و سفر به مناطق دیگه میکرد، همه مسخرش میکردند اما الآن انسان ها دارن روی هواپیماهایی برای پرواز با سرعت مافوق صوت کار میکنن ! از اونجا بود که جدی تر و البته دقیق تر به فیلم های کمیک بوک نگاه کردم. خوشبختانه فیلم های مارول از جنبه علمی بالایی برخورداره و اکثر مباحث درون فیلم بی دلیل و بچه گانه نیست. هرچند گاهی برای بهتر جلوه دادن فیلم باید کمی پیاز داغشو زیاد کنن تا مردم بیشتر جلب حال و هوای داستان بشن. جدا از بحث کمیک بوک، فیلم های علمی تخیلی سینما نظر دانشمندان زیادی رو جلب کرده و حتی گاهی باعث میشه که اونا به دنبال چیزهایی برن که تا قبل از اون غیرممکن به نظر می رسید. حالا در این مقاله به گزینه هایی اشاره میکنیم که در فیلم های مارول مورد استفاده قرار گرفته و علم در به در به دنبال پاسخ اوناست. به مباحثی از علم اشاره میکنیم که هنوز جوابی براشون پیدا نشده اما در فیلم های مارول به تصویر کشیده شدن.

 

 

15- مرد عنکبوتی و بالا رفتن از دیوار !

مرد عنکبوتی - دیوار

وقتی به مرد عنکبوتی نگاه میکنی که چطور به دیوار میچسبه و عین یه عنکبوت واقعی از در و دیوار بالا میره یه حس هیجان بهت دست میده. خب خوشبختانه دانشمندانی هم هستن که دنبال این چیزا باشن و ثابت کنن حتما لازم نیست یه عنکبوت رادیو اکتیوی شما رو گاز بگیره تا بتونین این کارارو کنین ! توانایی چسبیدن به دیوار از ویژگی های منحصر به فرد اسپایدی هست. به همین سبب دانشمندان که این ایده رو یک امتیاز برای ارتش آمریکا دونستن دست به کار شدن و ظاهرا تو این مسیر پیشرفت های چشمگیری داشتند !

 

14- اونجرز و نامرئی کردن تجهیزات !

در فیلم اول انتقام جویان میبینیم برای اینکه از چشم دشمن پنهان بشن، پانل های نامرئی کننده رو فعال میکنن و بدین ترتیب وسیله ءشون رو نامرئی میکنن. به کل نامرئی کردن اجسام و چیز های دیگه یکی از مسائلی بوده که همیشه داره روش کار میشه. دانشمندان هم در این زمینه خیلی جلو هستن. البته در نامرئی کردن چیزهای کوچک یا اجسامی با شرایط مناسب موفق شدن راه حلی پیدا کنن اما هنوز سال های زیادی زمان نیازه تا بتونن به چنین مرحله ی علمی در بخش نامرئی کردن برسن.

 

13- کاپتان آمریکا و سرم ابر سرباز !

کاپتان آمریکا شخصیت مورد علاقه من در دنیای ماروله. اریجین او هم قطعا یکی از اریجین های خلاق و برتر ماروله. همه ما میدونیم که جوانی لاغر و ضعیف بعد از آزمایشی تبدیل به شخصی قدرتمند میشه و کاپتان آمریکا کنونی رو به وجود میاره. خب، قطعا "اشخاصی فراتر از انسان های معمولی" از موضوعات پخته به خصوص برای ارتش آمریکا محسوب میشه. در حال حاضر هم دنبال راهی هستن تا بتونن سربازانی با استقامت و قدرت بیشتر از قبل داشته باشن. آن ها برای تغییر ژن و ساخت ابر سرباز ها راه های مختلفی پیشنهاد کردن و حتی دارو هایی که باعث بشه انسان نسبت به قبل مقاوم تر بشه رو هم ساختن. شاید هنوز برای جهشی همانند استیو راجرز زود باشه اما با چنین  پیشرفت هایی، به حقیقت پیوستن این رویا در آینده چندان هم بعید نیست.

 

 

12- مرد عنکبوتی و وب شوتر !

کدوم توانایی مرد عنکبوتی کودکان و حتی بزرگتر ها رو بیشتر از بقیه ویژگی هاش جلب میکنه ؟ یقینا قدرت پرتاب تار اسپایدی و پرواز کردن در سطح شهر جذاب ترین بخش توانایی هاشه. همونطور که چندی پیش هم گفتیم دانشمندان تا ساخت اسپایدرمنی حقیقی فاصله ندارن. مانند بقیه توانایی های مرد عنکبوتی، وب شوتر هم تا لبه بهحقیقت پیوستن جلو رفته. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ساخت مردعنکبوتی از نظر علمی میتونین این مطلب رو مطالعه کنید.

 

11- فالکون و بال های پرنده !

پروژه پرواز انسان همواره یکی از عجیب ترین و در عین حال هیجان انگیز ترین مسائلی هست که مورد برسی قرار گرفته. انسان ها همیشه دوست داشتن مانند پرنده ای پرواز و احساس سبکی کنن. فالکون از بال های مجهزی برای این عمل استفاده میکنه. پرواز انسان در حال حاضر به روش های متفاوت تری انجام میگیره. پرواز شبیه به فالکون شاید هنوز در مراحل اولیه و ساده تری باشه اما مطمئنا روزی میرسه که همه یه پا سم ویلسونن برا خودشون !

 

10- آرنیم زولا و پیچیدگی های کامپیوتر !

آرنیم زولا یکی از دشمنان کاپتان آمریکا، در فیلم اولین انتقام جو برای رد اسکال کار میکرد اما میمیره و خبری ازش نیست تا اینکه در فیلم سرباز زمستان کاپتان دوباره باهاش رو به رو میشه ! او زنده مونده اما به وسیله تجهیزات کامپیوتری و دنیای مجازی ! او مغز خودش رو اینگونه زنده نگه داشته. این مسئله پیچیده ایه اما مثل اینکه علم بشر در حال ترقی در اتصال مغز با کامپیوتر هست و اگر بشه به چنین درجه ای رسید با چیزهایی رو به رو میشیم که حتی فکر کردن به اونا سخته چه برسه باورشون کرد ! اتصال مغز و کامپیوتر نتایج عجیبی رو به دنبال داره و تنها با تفکر میتونیم کار های باورنکردنی ای بکنیم ! طبق گزارشات چنین اتفاقی خیلی نزدیکه !

 

9- دکتر استرنج و حقایق روح !

اول اینکه اینو بگم فیلم دکتر استرنج واقعا در زمینه علمی یک شاهکار بود. در فیلم ما شاهد هستیم که روح استفان استرنج از بدنش جدا و در بعد دیگری وارد میشه. بعضی دانشمندان حتی وجود روح را قبول ندارن. وجود انسان در دو بخش مادی و روحانی (غیرمادی) قرار داره و قرن هاست که درباره اون قسمت دیگر انسان صحبت ها و فرضیه هایی داده شده اما در واقع این مسئله هم یکی از راز های وجود انسان می باشد و درک بخش غیرمادی سخته. احتمالا رفته رفته بیشتر درباره حقایق این قسمت انسان اطلاعات به دست میاریم و میتونیم به سطح بالاتری برسیم.

 

8- نگهبانان کهکشان و سفینه های پیشرفته !

امان از دست نگهبانان کهکشان و تجهیزات عجیب غریبشون ! سفینه هایی که در این فیلم مشاهده میکنیم بسیار پیشرفته هستن و سرعت بسیار بالایی هم دارن. علم در این مسیر خدارو شکر خیلی پیشرفته ءس. حالا شاید هنوز برای سفینه هایی دارای این تجهیزات، به این بزرگی و با این سرعت کمی زود باشه اما در همین عصر هم ما جت هایی داریم که چندین برابر سرعت صوت حرکت میکنند و این خودش کم چیزی نیست. با پیشرفت فناوری در آینده میتونیم به سفینه هایی کپی برابر اصل داستان های نگهبانان کهکشان برسیم! پس خودتونو آماده کنید (ماجراجویی تو راهه !)

 

7- مرد آهنی و مرد آهنی !!

اخه به من بگین کی دوست نداره زره ای داشته باشه مقاوم و مستحکم که جدا از توانایی پرواز، یک اسلحه جنگی به تمام معنا باشه و قدرت انسان رو چندین برابر بکنه ؟ خب مسلما همه از چنین تکنولوژی ای استقبال میکنن. دستیابی به زره ایرون من برای حالا حالا ها نیست و باید صبر کرد دید اصلا ممکنه به همچین تکنولوژی دست یافت. البته زره هایی که نیرو رو بیشتر کنه و به مقاومت و ایستادگی دربرابر گلوله کمک کنه در حال حاضر هم وجود دارن اما اینا درصد کوچیکی از زره مرد آهنی به حساب میان. راستش راکتوری با این نیرو در این ابعاد ممکن نیست اگرم بشه صدمات جبران ناپذیری به انسان درون زره وارد میکنه.

احتمالا هنوز برای رسیدن به این زره خیلی زود باشه اما با این حال فیلم های مرد آهنی خیلیا رو به فکر فرو برد و باعث شد نابغه های زیادی به فکر حقیقی کردن مرد آهنی بشن و تا جاهایی هم موفق شدن.

 

6- ثور و تلپورت !

وقتی در مکانی هستی و از مکان دیگری سر در میاری در واقع تلپورت شدی. در فیلم دکتر استرنج، استفان با استفاده از باز کردن دریچه ای به جای دیگه ای منتقل میشه. در فیلم تور ما هایمدال رو میبینیم که میتونه دیگران رو به مکان دیگری در کهکشان انتقال بده. خیلیا حتی به این عمل فکر هم نکردن چه برسه دنبال راه حلش باشن. اما در چند سال اخیر این قضیه بیشتر مورد توجه قرار گرفته و در کمال تعجب هم موفقیت هایی رو به دنبال داشته. محققان تونستن ، تله پورت رو ممکن کنن و دیگه فقط به چشم یه رویا بهش نگاه نکنن. اینکه تا تله پورت انسان هنوز کلی راه مونده صحیح. اما همین که تا به حال تله پورت رو در اندازه دیگری ممکن کردن خودش قدم بزرگیه.

 

5- انت من و اسرار دنیای زیراتمی (کوانتوم)

"هر کس بگه کوانتوم رو فهمیده؛ پس چیزی نفهمیده !" علم کوانتوم از عجیب ترین دانش های بشره. به شخصه شگفت انگیز ترین دانشی هست که باهاش برخورد کردم. در فیلم انت من به ویژه در آخرای داستان میبینیم که به دنیای زیر اتمی میره جایی که قبل از اون هنک پیم بهش هشدار اینو داده بود که در قلمرو کوانتومی تمام مفاهیم زمان و مکان معنای خودشو از دست میده. در دنیای علم، هر مدتی یک بار رازی دیگر درباره کوانتوم فاش می شود و تا حالا خیلی چیزا درباره کوانتوم کشف کردیم، با این حال تمام اطلاعات ما احتمالا درصد کوچیکیشو پر میکنه. کوانتوم خیلی از قوانین رو توضیح میده و اسرار مرموز و زیادی در این دانش نهفته. و ابهامات زیادی هنوز وجود داره که باید شفاف سازی بشه.

 

4- عصر التران و دوره ربات های پیشرفته !

قسمت دوم اونجرز که عصر التران نام داشت، درباره ربات ساخته شده توسط استارک هست که نتیجه متفاوتی با چیزی که انتظار داشتن، به همراه داشت و اون ربات نجات دنیا را با نابودی بشریت اشتباه گرفته بود. دنیای ربات ها همیشه یک بحث بزرگ و جذاب در میان دانشمندان می باشد. جالب اینجاست در زمینه ربات ها، علم خیلی در سطح بالایی قرار داره و تا سال های آینده گفته شده ربات هایی بسیار پیشرفته همانند یک انسان ساخته میشه ! البته برخی از دانشمندان بزرگ هم گفتن که از آینده چنین ربات هایی میترسن (!) و دقیقا همانند الترون، ربات میتونه با الگویی که خودش برا خودش خلق میکنه، نسل انسان ها رو در معرض انقراض قرار بده !

 

3- نگهبانان کهکشان و بیگانگان !

کسر زیادی از شخصیت های دنیای مارول رو موجودات غیرانسان تشکیل میدن. به تصویر در آوردن فضایی ها و چهره و رفتار های متنوع اونا رو در فیلم نگهبانان کهکشان به خوبی دیدیم. از طرفی بسیاری از انسان های باهوش و نابغه به تحقیق و جستجو درباره بیگانگان و نحوه ارتباط با اونا علاقه دارن. دانشمندان الآن بیشتر از هر دفعه به وجود بیگانگان فضایی مطمئنن و دنبال راهی برای ارتباط با اونا میگردن. از طرفی بعضی هم اونارو خطرناک میدونن و فکر میکنن ممکنه برای زمین و ساکنانش یک سلاح مخرب باشن. در هر حال فیلم ها و داستان های زیادی میزبان چنین موجوداتی بودن و ممکنه هم واقعا در این جهان عظیم ما تنها موجودات زنده نباشیم !

 

2- دنیای مارول و وجود جهان های دیگر !

رسیدیم به سرفصلی که ذهن خیلی ها رو درگیر خودش کرده. در فیلم های متعددی از مارول من جمله نگهبانان کهکشان یا آثار تور و دکتر استرنج که سال پیش اکران شد، دیدیم که جهان های دیگر به نحوی نشان داده میشن و دنیا رو فقط به این جهان ما محدود نمیکنن. در فیلم دکتر استرنج جایی که برای بار اول استفان، با ایشنت وان ملاقات میکنه و وارد ابعاد دیگه ای میشه سخنان بسیار پرمعنا و مفهومی ای توسط ایشنت وان زده میشه که یکی از اونا اینه : این جهان فقط یکی از بی نهایت جهان هاست؛ جهان هایی بی پایان. یا مثلا میگه : افکار ما واقعیت رو شکل میدن اینها همه دانش گسترده کوانتومه. و از طرفی هم احتمال وجود جهان های موازی کم که نیست هیچی، تازه بالا هم
هست و به گفته عده زیادی از دانشمندان جهان موازی وجود داره. علم کوانتوم و نظریه ها و پارادوکس های مختلفش، همه از وجود این جهان ها حرف میزنن. درسته که هنوز هیچ راهی برای ارتباط با اون جهان ها نیست اما بودنشون
برای برخی اثبات شده.

 

1- دکتر استرنج و سفر در زمان !

سال های سال است که ایده سفر در زمان و رفتن به آینده یا گذشته مثل خوره به جون فیزیک دان ها و دانشمندان افتاده ولی هنوز راهی برای سفر زمانی پیدا نشده. در داستان ها و فیلم های علمی تخیلی زیادی سفر های زمانی و رفتن با استفاده از ماشین های عجیب و غریب یا انتقال به گذشته یا آینده وجود داشته و خیلی وقته که بشریت به دنبال کلید دستیابی سفر در زمانه. درسته که با کشف راه حل آن هنوز خیلی فاصله داریم اما امکان پذیر بودنش تا حدی اثبات شده. البته این وسط بازگشت به گذشته یک مشکله و دانشمندان معتقدند سفر به گذشته ناممکنه و فرضیه ها و پارادوکس هایی از قبیل پارادوکس پدربزرگ هم برای اثبات عقیدشون وجود داره. راه هایی برای سفر زمانی داده شده مانند حرکت با سرعت نور که گفته شده وقتی که بشه با سرعت نور حرکت کرد زمان به حدی کند میشه که امکان رفتن به آینده فراهم میشود. یا سفر از طریق کرمچاله ها. ما در فیلم دکتر استرنج دیدیم که از طریق جادو در زمان سفر کرد و در انتهای فیلم هم با همین روش موفق به توقف دورمامو و نجات مردم شد. خب، ما هم امیدواریم روزی علم به جایی برسه که رویای سفر در زمان به حقیقت تبدیل بشه.

 

و در آخر تصمیم گرفته بودم مقاله ای بنویسم که از دید دیگری به دنیای مارول نگاه کنیم و متوجه عمق این فیلم هایی که گاهی ساده از کنار آن ها میگذریم، شویم. خب؛ و اما نظر شما چیست ؟ شما چه گزینه های دیگه ای
میشناسید ؟ اگر سوالی چیزی داشید حتما در بخش نظرات بیان کنید تا پاسخ بدم. منتظر نظرات شما هستم.
خداحافظ !


نویسنده : Cap-Spider Potter

spidey.ir All rights reserved Copyright © 2017

(هر گونه کپی برداری از مطالب و تصاویر تنها با ذکر منبع و نام نویسنده مجاز می باشد)


مطالب مرتبط :

دانشمندان به دنبال ساخت مرد عنکبوتی واقعی

مصاحبه با جانورشناس و پژوهشگر ایرانی عنکبوت ها

معرفی دانشمندان برتر جهان مارول

گلایدر گرین گابلین ساخته شد

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spider pool
#1 spider pool 1396-05-24 17:07
مقاله بسیار جالبی بود اقای پاتر و خیلی باهاش حال کردم به شخصه فکر میکنم که اشعه گاما که باعث شد بروس بنر اون شکلی بشه یا ساخت هوش مصنوعی که البته یک اشاره کوچک شده بود هم میتونستن باشن
نقل قول کردن
علی قدیانی
#2 علی قدیانی 1396-05-24 17:20
مرسی بابت مقاله.ولی یه چند تایی رو جا انداختی که میگم:
هولوگرام
تصاویر مجازی سه بعدی که اغلب در فیلم های مختلف مثل جنگ ستارگان برای ارتباط و رساندن پیام استفاده شده است و در فیلم هایی مثل آیرون من و عصر آلترون (اون سکانس هایی که تونی و بروس سعی میکردند آلتران رو بسازند. اصلا همون اشکال هندسی که قبل از اینکه ویژن و آلترون وارد بدن هاشون بشن همان هولوگرام هستند که دانشمندان در تلاشند که کم کم این تکنولوژی رو بسازند.

سپر کاپیتان آمریکا و چکش ثور
این دو سلاح رو به عنوان شیئی اینجا تعریف میکنم که مثلا به هر طرفی پرتاب بشه (مخصوصا چکش ثور) بتونه به سر جای اولش و یا دست پرتابگر برگرده که بومرنگ نمونه اولیه اش هست که فعلا ساخته شده است.

توقف زمان (دکتر استرنج)
این یکی هم تقریبا جزئی از مقوله زمانه. واقعا هیجان انگیزه که انسان بتونه زمان رو نگه داره. توی فیلم دکتر استرنج هم خوب دیدیم که چطور میتونه زمان رو نگه داره. خود من بارها اینو تصور کردم و به نظرم فیلم خارق العاده "کلیک" با بازی مایکل نیومن خیلی خوب تونست این ویژگی رو نشون ما بده.

هوش مصنوعی فوق پیشرفته
در فیلم عصر آلترون ما دیدیم که ویژن چطوری به عنوان یک هوش مصنوعی فوق پیشرفته کار های مهم و گاها سخت رو برای تونی انجام میده و وقتی هم که صاحب بدن شد نیز واقعا هیجان انگیز تر شد و فکرش رو بکنید که بشه هوش مصنوعی رو خلق کرد که بتونه در حد ویژن کار های زیادی رو انجام بده و کمی هم دارای احساسات باشه و ما در فیلم جنگ داخلی هم شاهد علاقه مندی ویژن به اسکارلت ویچ بودیم. البته هوش های دیگری مثل friday تونی استارک و هوش مصنوعی لباس پیتر در هوم کامینگ که میتونه باهاش گپ بزنه واقعا جالبه و در زمینه هوش مصنوعی هم دنیا داره خوب پیشرفت میکنه.

بزرگ شدن انت من
واقعا دلم میخواست درباره بزرگ شدن انت من که در مقابل کوچیک شدنشه هم مینوشتی ولی خب ننوشتی.بزرگ شدن اجسام هم بسیار میتونه جالب باشه خیلی جالب. اتفاقا برای من از کوچک شدن و ورود به دنیای اتم حتی جالب تره. مثلا بزرگ کردن موجودات ذره بینی برای آزمایش راحت تر و بیشتر روی آنها.

کنترل اشیا با ذهن
البته این یکم بی ربطه ولی فکرشو بکنین یه تکنولوژی ساخته بشه و به سر ما وصل بشه و ما بتونیم با قدرت ذهن و مغزمان اشیا رو کنترل کنیم و به حرکت دربیارویم تقریبا مثل اسکارلت ویچ.

ساخت ابر انسان
ساختن ابر انسان های قدرتمندی مثل هالک یا اصلا ساخت ابر حیوان و ابر جانور واقعا میتونه جذاب باشه. مثلا ممکنه با تغییرات در ژن بتونن این کار رو انجام بدن و حتی الان هم ابر انسان هایی هستند که مثلا ژن هایشان آن ها را از بیماری های کشنده مصون نگه میدارن یا بهبود بدن انسان و... که البته شما در بخش اوریجین کاپیتان آمریکا اشاراتی داشتی و البته چندان در mcu به بروس بنر پرداخته نشد.

کلا تا دلتون بخواد میتونه ایده باشه حتی میتونستی مقاله رو وسیع تر کنی و فیلمهایی که سونی و فاکس و حتی دی سی هم ساختن رو هم واردش کنی که از هر نظر کامل میشد ولی البته اینطوری کارت یه خورده سخت میشد.
انتظار داشتم حداقل شاهد یه top 20 یا حتی بیشتر از این باشم ولی خب دیگه اینطوری نوشتیش.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#3 Cap-Spider Potter 1396-05-24 17:33
#1 #2

خواهش و خوشحالم خوشتون اومده...
اما درباره هالک و اشعه گاما بگم که من گفته بودم درباره مباحثی حرف میزنم که علم بیشتر روشون تاکید داره و جدا از اینکه در فیلم های مارول نشون داده شدن، خود علم هم در به در دنبال پاسخشونه... قضیه هالک اینطوری نیست....
سلاح هاشونم مثل سپر و پتک همچینم به مقاله من نمیخورد...
توقف زمان هم که وقتی بحث سفر در زمان رو پیش کشیدم، جالب نمی شد که گزینه دیگه هم به توقفش اختصاص بدم !
بزرگ شدن انت من و کنترل اشیا هم همون دلیل اولیه ءس که برا هالک اوردم...نمیخواس تمم زیاد مقاله رو طولانی کنم، موضوع مقاله یکم ریسکی بود و گفتم شاید به ذائقه عده ای خوش نیاد چه برسه اینکه طولانی تر هم باشه...
نقل قول کردن
علی قدیانی
#4 علی قدیانی 1396-05-24 17:58
به نقل از Cap-Spider Potter:
#1 #2

خواهش و خوشحالم خوشتون اومده...
اما درباره هالک و اشعه گاما بگم که من گفته بودم درباره مباحثی حرف میزنم که علم بیشتر روشون تاکید داره و جدا از اینکه در فیلم های مارول نشون داده شدن، خود علم هم در به در دنبال پاسخشونه... قضیه هالک اینطوری نیست....
سلاح هاشونم مثل سپر و پتک همچینم به مقاله من نمیخورد...
توقف زمان هم که وقتی بحث سفر در زمان رو پیش کشیدم، جالب نمی شد که گزینه دیگه هم به توقفش اختصاص بدم !
بزرگ شدن انت من و کنترل اشیا هم همون دلیل اولیه ءس که برا هالک اوردم...نمیخواستمم زیاد مقاله رو طولانی کنم، موضوع مقاله یکم ریسکی بود و گفتم شاید به ذائقه عده ای خوش نیاد چه برسه اینکه طولانی تر هم باشه...


بله میدونم قضیه هالک اینطوری نیست مثالش زدم. اتفاقا تویک نشریه ایرانی هم برای این مبحث تصویر هالک رو گذاشته بودن
نقل قول کردن
Morteza.az
#5 Morteza.az 1396-05-24 18:04
مقاله خوبی بود ای ول
بیشترشون هم جدا از فیلمای مارول تو انیمیشن های دی سی دیده بودم مثل سفر در زمان و تله پورت کردن و رفتن به دنیای موازی یا نامرئی کردن جتی که سوار شده بودن
حالا تو فیلمای دی سی هم مثل سیاره سوپر من یا فیلم گرین لنترن موجودات فضایی دیگه
یا فیلمای مردان ایکس بازم خیلیاشون بودن شاید بهترشم بود مثل ترمیم بدن آسیب دیده و...
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#6 Cap-Spider Potter 1396-05-24 18:13
#4

بله میدونم...
من قسمت هالک رو بیشتر در جواب جناب اسپایدر پول بیان کردم... ;-)

#5

صحیح، اما مطمئن باش نه تو فیلم سوپرمن به اندازه دکی استرنج و تور و... به جهان های دیگه میپردازن نه در فیلم گرین لنترن در حد نگهبانان کهکشان زندگی و رفتار های فضایی ها رو به نمایش در میارن... ;-)
نقل قول کردن
زرتشت
#7 زرتشت 1396-05-24 18:24
مقاله بسیار عالی بود.راستش قضیه دکتر استرنج به علم مربوط نمیشه و اثبات هم شده.پرواز روح و تلپورت و... ازکارهاییه که از نظر عرفانی تایید شده.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#8 Cap-Spider Potter 1396-05-24 18:28
#7

صحیح. ولی تلپورت رو برای ثور مثال زدم و در حال حاضر هم از پروژه های خیلی از محققانه... درباره روح هم من از جنبه علمی بهش نگاه کردم و در حقیقت هم خیلی از دانشمندا یه توهم میدوننش... خیلیا هم براشون ثابت شدس...
نقل قول کردن
Ahmad
#9 Ahmad 1396-05-24 18:51
ممنون
ولی من دوست ندارم همه چیز توجیح و دلیل علمی داشه باشه!
اینا هم خوبن که دلیل علمی ندارن ;-)
نقل قول کردن
sib khan
#10 sib khan 1396-05-24 19:52
خیلی مقاله باحالی بود.اینا دقیقا چیزایی هستن که من و یکسری از دوستام داریم روشون کار میکنیم(فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه :lol: )
ولی دوست دارم نظرمو در باره هر کدوم بیان کنم:
15-به نظرم خعلی باحاله ولی دل و جیگرشو باید داشتهه باشی :D
14-چی بگم والا
13-اونو که مطمعنا میشه شاید دقیقا مثل کمیک نشه ولی به نظرم بهش نزدیکیم
12-این جزو اولین پروژه هامون بوده.واقعا داریم بهش نزدیک میشیم ولی مشکل استحکامشه.
11-این از پروژه هاییه که صد در صد شدنیه.اگر کشور ها بخوان براش سرمایه گذاری کنن یه چیز حسابی در میاد!
10-اصلا حاضر نیستم برم سراغش :-|
9-به نظرم افرادی که به درجات بالایی از عرفان رسیدن اینو هر روز تجربه میکنن
8-اینم مشکله.خیلی خیلی مشکله ولی بازم مطمعنم 20 سال شایدم بیشتر بهش مونده
7-اگر یادتونن باشه یه جا سایت گفته بود که یه مخترع بریتانیایی تونسته همچین چیزی بسازه اما به قول اقا محمد خیلی دوره
6-من یه ویدیو مبنی بر اینکه همچین انسان هایی در بین وجود دارند اما هویت مخفی دارن
5-وقتی بهش فکر میکنم سرگیجه میگیرم
4-به نفعمونه که ساخته نشه
3-من با این صد در صد موافقم.اصلا نگه داریم؟مگه میشه؟توی یه همچین جهان بزرگی فقط ما باشیم؟
2-جهان های دیگر وجود داره به خصوص جهان های موازی.به شخصه خیلی این فرضیه رو قبول دارم
1-این خیلی پیچیدست.حتما قبلش باید خدا باشه رو بگه تا ساخته شه 8)
خیلی ممنون بابت مقاله عالی عالی و بازم عالی خیلی حال کردم یه چند تا ایده هم در اوردم :roll:
خسته نباشی
نقل قول کردن
ghost spider
#11 ghost spider 1396-05-24 20:11
ببخشید برای اسپم چگونه میشه درون سایت پست گذاشت
نقل قول کردن
muhammad
#12 muhammad 1396-05-24 20:23
عالی بود . فقط ای کاش در باره ضد قهرمانها هم مینوشتید . راستی دکتر استرنج مربوط به علم نمیشه
والبته جای ولورین هم خالی حس میشد :-)
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#13 CAPTAIN DIAR 1396-05-24 20:30
دوستان ببخشید بابت اسپم ولی خواهش میکنم هرکی لینک دانلود تمام کمیک های captain america:steve rogers رو داره بهم بده چون کامپیوترم مشکل پیدا کرد و خیلی از کمکی هام از جمله این سری پاک شدن.بقیشونو تونستم دانلود کنم ولی این سری رو پیدا نکردم.
نقل قول کردن
sib khan
#14 sib khan 1396-05-24 20:44
به نقل از CAPTAIN DIAR:
دوستان ببخشید بابت اسپم ولی خواهش میکنم هرکی لینک دانلود تمام کمیک های captain america:steve rogers رو داره بهم بده چون کامپیوترم مشکل پیدا کرد و خیلی از کمکی هام از جمله این سری پاک شدن.بقیشونو تونستم دانلود کنم ولی این سری رو پیدا نکردم.

من یه سایت سراغ دارم ولی باید با فیلتر شکن بری getcomics.info امیدوارم تونسته باشم کمکت کنم ;-)
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#15 CAPTAIN DIAR 1396-05-24 20:52
به نقل از sib khan:
به نقل از CAPTAIN DIAR:
دوستان ببخشید بابت اسپم ولی خواهش میکنم هرکی لینک دانلود تمام کمیک های captain america:steve rogers رو داره بهم بده چون کامپیوترم مشکل پیدا کرد و خیلی از کمکی هام از جمله این سری پاک شدن.بقیشونو تونستم دانلود کنم ولی این سری رو پیدا نکردم.

من یه سایت سراغ دارم ولی باید با فیلتر شکن بری getcomics.info امیدوارم تونسته باشم کمکت کنم ;-)

حاجی دمت گرم خیلی گلی ;-)
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#16 Captain Steve Lover 1396-05-24 20:57
اين مقاله ((شاهكار)) بود!
واقعاً گل كاشتى...
.....
خب هيچ چيز نشدنى نيست از نظر من...حالا در هر اينده دور و نزديكى كه ميخواد باشه...هيچ چيز غير ممكن نيست!
يكى از دلايلى كه مارول رو دوست دارم همينه كه مسائل علمى رو قاتى با كميك هاي خوبش ميكنه و يه چيز ((علمى تخيلى)) كه به واقعيت از جهاتى نزديك باشه ميسازه!خيلى إينو دوست دارم...
همين باعث ميشه گاهى با خودم بگم...با اون مثال هواپيما كه زدى واقعا ديوانه شدم...خيلى عالى بود مقالت Cap Potter...
منتظر مقاله بعدين هستم...نوع نگارشت هم عاليه
نقل قول کردن
علی قدیانی
#17 علی قدیانی 1396-05-24 21:36
به نقل از ghost spider:
ببخشید برای اسپم چگونه میشه درون سایت پست گذاشت

خبر و پست رو فقط مدیران میتونن بذارن ، اگر به مقاله و یا هرچیزی نیاز داشته باشیم ، اطلاعیه میدیم.
نقل قول کردن
Marc Spector
#18 Marc Spector 1396-05-24 21:46
آفرین کارت درسته ;-)
نقل قول کردن
hassan91
#19 hassan91 1396-05-24 22:33
مقاله ی خوبی بود آقای کپ اسپایدر پاتر!
یکی از موضوعات جالب سفر در زمانه که یاد و خاطره ی خیلی از فیلما احیا شد، ولی بیشتر سفر به آینده ممکنه اونم با سفر به یه سیاره ی دیگه، خوب یه چیزی که زمان تعیین میکنه خورشیده، بنابراین سفر به گذشته غیر ممکنه چون باید خورشید و جریانشو رو تغییر بدن. ‌‌
یکی از دوستان یه بار میگفت ناسا تایید کرده موجودات بیگانه هم هستن و تو هر منظومه ای یه سیاره ی زنده ای هست‌.
توانایی های اسپایدی هم که اگه هر کسی به این توانایی ها برسه عالیه.
توی سال ۲۰۵۰ قراره منتخب جهان با رباتا مسابقه ی فوتبال بدن و هر ساله هم بین کشورها مسابقه ی ربات ها برگزار میشه. واقعا علم رباتها هر ساله داره پیشرفت میکنه.
سفینه های فضایی!!! قرار بود چندین نفر سال دوهزار و شونزده به کره ی ماه برن، اتفاقا دوتاشون هم ایرانی بودن ولی نهایتا معلوم نشد چی شد. روی این موضوع هم خیلی دارن کار میکنن.
تله پورت شدن فعلا که در حد حرفه.
هوش مصنوعی هم که روز به روز داره پیشرفت میکنه و پایه همشونم الگوریتمه که جهان اینو مدیون خوارزمی دانشمند ایرانیه.
ولی به نظرم علم زیاد با موضوعات عرفانی سازگار نیست، کلا عالم ارواح قوانین فیزیک رو نقض میکنن، به همین دلیل بسیاری از دانشمندان تو این زمینه مشکل دارن.
ولی به شخصه خیلی عاشق تکنولوژی گلایدر گرین گابلین و چهار بازوی دکتر اکتاویوس هستم.

خوندن این مقاله خیلی برام لذت بخش بود، با تشکر از نویسنده.
نقل قول کردن
amazing barbod
#20 amazing barbod 1396-05-24 22:43
مقاله باحالی بود .ممنون .البته نامیرا بودن و ترمیم بدن اشخاصی مثل ددپول و ولورین هم میتونست باشه چون خدایی عجیبه یکی تیر بخوره تو مخش و بعد پاشه راست راست راه بره!
نایت کرالر هم میتونست واسه تلپورتش باشه...ولی ثور بود ;- 8)
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#21 j.jonah jameson 1396-05-24 22:51
آفرین پسر ! خیلی موضوع خوبی رو انتخاب کردی.
دانشمندان در این زمینه بشدت پیشرتف های خوبی داشتند
14)
برای این کار راهکار های ساده ولی پر خرجی وجود داره از صفحات ال ای دی استفاده میشه کرد که بتونه تصویر پشت این صفحات رو منعکس کنه ... مثلا دوبین هایی در سطح این ناوگان یا هرچیزی گذاشته بشه و از آسمان در حال فیلمبرداری باشه و به صورت مستیقیم این تصویر رو به صفحات زیرین منتقل کنه انگار که دارند مستقیم به آسمان نگاه میکنند.
12)
چسب هایی ساخته شده که توانایی کشانسی بشدت بالایی دارند و از چسبندگی زیادی هم برخود دارند ..... فقط مشکل اینه برای استفاده از این چسب ها باید از یک دستگاه اماده سازی بزرگ استفاده کنند. یه چیزی مثل اسلحه !!!
یادم میاد توی کمیک مبارزان عنکبوتی یک پیتر پاکری رو دیدیم که در زمان خیلی قدیم بوجود اومده بود و تم آنتیک داشت از یک کوله پشتی به عنوان منبع تار استفاده میکرد. اگر دانمشندان بتونند دستگاه اماده سازی این چسب را به صورت کوله پشتی در بیارند .... شاید بتونیم شاهد یه مردعنکبوتی واقعی باشیم.
10)
این شاید بهترین کار ممکن برای بشریت باشه . ترکیب ذهن انسان ( که از تمام عالم هم پیچیده تر است ) با یک دستگاه کامپیوتری که برنامه های اون رو خودمون مینویسیم. برای این کار هم میشه از سیستم های اندازه گیری شدت پیام های عصبی استفاده کرد .... بطوری که شخصی به مدت طولانی مود آزمایش قرار بگیره و تمام رفتار ها و واکنش های عصبی اش رو توسط این دستگاه ها اندازه بگیرند و براشون ترتیب مراحل درنظر بگیرند . به عنوان مثال اگر دست ما با چسبیدن به یه سطح داغ سریع واکنش نشون میده و به عقب برمیگرده این دستگاه شدت سرعت واکنش و شدت نیروی واکنش رو اندازه میگیره ولی نمیدونه که باید با اون چی کار کرد .... اینجاست که علم برنامه نویسی وارد عمل میشه و از تمام داده ها یه الگوریتم درست میکنه و که ترتیب انجام کار ها به شرح زیر بشه :
برخود دست به جسم داغ ،احساس داغ شدن، شروع فرستادن پیام عصبی، فرمان دادن مغز به دست برای جداسازی،کشیده شدن دست .....
البته همونطور که گفتم این عمل سالها زمان نیاز داره ....
9)
خب در حقیقا چنین چیزی وجود داره !! البته به اسم دیگری شناخته میشه «متافیزیک» یا «لیبرترینیسم» خب راجب این .... نه این که نخوام توضیح بدم بلکه اصلا حالش رو ندارم چون خیلی خیلی راجبش میشه بحث کرد و مهم تر از این باید به موضوع اش علاقه داشته باشید وگرنه چیزی دستگیرتون نمیشه. ولی سرچ کنید چیز های خوبی وجود داره.
7)
این یکی دیگه خیلی حتمیه ! چون زره هایی ساخته شده که بتونه توان جسامی فردی رو بالا ببره. اما باز هم مشکلاتی مقل سنگینی ، زیادی قطعات، وجود اندازه زیاد انها و گرون بودن قطعات وجود داره . ولی طرح های ابتدایی زره های مبارزه ای در اینترنت وجود داره که در حد امکان صدمات رو کاهش میده ولی اطمینان میدن بهتون که هیچ چیز کاملی نیست که بشر بتونه اون رو بسازه و همیشه یه جایی تو خالی در کارهای ما وجود خواهد داشت .

تا یادم نرفته بگم علم کلون سازی هم آلان وجود داره ( کلون شخصی است که از DNA شما ساخته میشه و لپ کلام اینکه خود شماست و هیچ تفاوتی با شما نداره ) هرچند که سازمان ها و ارگان های علمی با کلون سازی بشدت مشکل دارند و این عمل رو غیر اخلاقی قلمداد میکنند ( فکرش رو بکنید یه آدم بسازید که معلوم نیست روح داره یا نه ، آدمی بسازید که پدر و مادر نداره ، و توی سن 20 و 30 سالگی تازه متولد شده باشه !! البته توی سنین پایین تر این عمل ممکنه فقط مثال زدم) و کلون سازی هم موضوع اصلی یکی از بهترین داستان های مردعنکبوتی است به اسم سرگذشت کلون !! که اگر نخوندید حتما اون رو بخونید چون نشون میده چطوری زندگی با این مخلوقات میتونه بهشت یا جهنم بشه .

در کل مقاله بسیار خوبی بود.
نقل قول کردن
Mehrdad 127
#22 Mehrdad 127 1396-05-24 23:08
مقاله عالی بود.یکی از بهترین مقاله هایی که خوندم.به همه چیز اشاره شده بود .واقعا کاشکی یک روزی یکی از اینا به واقیعت تبدیل شه
نقل قول کردن
amiralispiderman1
#23 amiralispiderman1 1396-05-24 23:44
عالی بود نظر من :
15.این خیلی دور از ذهن نیست یجا خونده بودم دانشمندا دارن
دستکسایی میسازن کا میتونه به دیوار بچسبه و طرفی که دستش میکنه از دیوار بالا بره
14. نامر ءی کردن پ اجسام میتونه خیلی باحال باشه!!! اگه یکی بیاد پیشتون و شما نخواید یکی از وسایلتونو ببینه نامرءیش
میکنیو خلاص! تو جنگم برا قافل گیری به درد میخوره
13.کپ اگه واقعی بشه واقعا برای دشمنان امریکا خطر ناکه
مردی با اون قدرت اقعا برای دشمنای امریکا خطرناکه
12. یکی از ارزو های منه که بتتونم تو شهر تاب بخورم شنیدم به ساخت یکیش نزدیک شدن
11.این دیگه حتما شدنیه
10. خدا خدا میکنم نشه اصلا دوست ندارم وقنی لپ تاپم روشن میکنم یکی بهم بگه سلام
9.نظری ندارم
8.این میتونه یه چیزی مثل اون اینده ای که تو فیلما میبینیم باشه فقت بجای ماشین پرنده این سفینه ها باشن
7. فک نمیکنم بتونه از کف دستش لیزر بزنه یعنی یه سربا ز باید اسلحه دستش بگیره یه چیزی مثل زره مستر چیف بشه
6.تلپورت برا منی که هی سفر میرم خوبه از تهران تلپورت میشم به زنجان از کانادا تلپورت میشم به ایرا خیلی خوبه
5.نمیدونم چی بگم فقت اینکه خیلی از اسرار جهان کشف میشه
4. اوه اوه اصن نمیخوام فکرشو بکنم وایییییییی اصلا دوست ندارم بشه
3. این که احتمال سوپر بالایی داره این همه کره و سیاره و کهکشان مگه میشه موجود زنده ای جز ما و حیوانات وجود نداشته باشه
2.پارسال دوستم یه فیلم بهم داد که نظریه ی مالتی ورسو توضیح میداد احتمال واقعی بودنش خیلی بالاست من مغزم سرش پوکید
1. اگه این واقعی بشه میخوام از اتفاقات بدم جلو گیری کنم
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#24 Cap-Spider Potter 1396-05-25 00:14
#10
سلامت باشی... به امید موفقیتت تو پروژه هات ! :D ;-)
#11
مدیرا میتونن... نمیدونم میتونی (از طریق ایمیل) درخواست بدی شاید حالا هر طوری تونستی... ولی فک نکنم فعلا نیاز داشته باشن...
#12
بله ولی از جنبه های علمیشو برسی کردم تو مقاله...
و اینکه، ولورینکه تو MCU نیست...
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#25 Cap-Spider Potter 1396-05-25 00:23
#16

ایول داری داداش... خوشحالم که همه مقاله هامو میخونی و نظر میدی... پرچمت بالاست...! ;-)
#19
سلامت باشی....
ولی به نظر من علم با هر موضوعی منطبق میشه. درسته که گاهی دانشمندان مثلا در موضوعات عرفانی به بن بست میخورن ولی بعد یا این سد و میشکنن یا راه دیگه ای پیدا میکنن، علم میتونه منبعی برای توضیح (شرح) هر چیزی باشه...
#20
ولورین و ددپول و نایت کرالر که جز مارول استودیو نیستن دوست عزیز... ;-)
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#26 Cap-Spider Potter 1396-05-25 00:42
#21
نظر خیلی خوبی دادی... استفاده کردیم..!
درباره کلون و این چیزا هم خیلی شنیده بودم، راستش قضیه کلون یکم ترسناکه ها ! :o :D
از دست بشر هر چیزی بر میاد، کی میدونه، شاید 10 سال دیگه بهترین دوست هر کسی، کلون خودش باشه ! :o فکرشو کن ...
#22
اقا یکم توقعاتت رو بالاتر ببر... یکی از اینا ؟ خیلی هاشون تا مرز حقیقت که پیش رفتن، بقیشونم در آینده پیش میرن ! دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره... ;-)
#23
درباره جهان های موازی چند وقت پیش فیلم همبستگی(Coheren ce) رو دیدم... از تمام جهات درسته فیلم ضعیفی بود، اما از نظر علمی خیلی خوب مفهوم رو رسوندن و واقعا خلاقانه به تصویر کشیده شده بود... کلا جهان های دیگه خیلی چیزا رو توضیح میدن و احتمال بودنشون زیاده...دنیا رو چه دیدی، هر چیزی ممکنه. به قول ایشنت وان " واقعا فکر میکنی میدونی این جهان چجوری کار میکنه ؟!"
نقل قول کردن
ghost spider
#27 ghost spider 1396-05-25 01:16
به نقل از Gobby:
به نقل از ghost spider:
ببخشید برای اسپم چگونه میشه درون سایت پست گذاشت

خبر و پست رو فقط مدیران میتونن بذارن ، اگر به مقاله و یا هرچیزی نیاز داشته باشیم ، اطلاعیه میدیم.
ممنون
نقل قول کردن
ghost spider
#28 ghost spider 1396-05-25 01:18
به نقل از Cap-Spider Potter:
#10
سلامت باشی... به امید موفقیتت تو پروژه هات ! :D ;-)
#11
مدیرا میتونن... نمیدونم میتونی (از طریق ایمیل) درخواست بدی شاید حالا هر طوری تونستی... ولی فک نکنم فعلا نیاز داشته باشن...
#12
بله ولی از جنبه های علمیشو برسی کردم تو مقاله...
و اینکه، ولورینکه تو MCU نیست...
ممنون در ضمن پستتون هم عالیه
نقل قول کردن
amazing barbod
#29 amazing barbod 1396-05-25 02:55
به نقل از Cap-Spider Potter:
#16

ایول داری داداش... خوشحالم که همه مقاله هامو میخونی و نظر میدی... پرچمت بالاست...! ;-)
#19
سلامت باشی....
ولی به نظر من علم با هر موضوعی منطبق میشه. درسته که گاهی دانشمندان مثلا در موضوعات عرفانی به بن بست میخورن ولی بعد یا این سد و میشکنن یا راه دیگه ای پیدا میکنن، علم میتونه منبعی برای توضیح (شرح) هر چیزی باشه...
#20
ولورین و ددپول و نایت کرالر که جز مارول استودیو نیستن دوست عزیز... ;-)

ببخش داداش فک کردم کمیک هم حسابه ولی ممنون عالی بود
نقل قول کردن
A Great Captain
#30 A Great Captain 1396-05-25 08:57
همانطور که جناب حیاتی گفتند وجود جهان های موازی با استفاده از علم کوانتوم اثبات شده.اگر علاقه مند هستید ، آزمایش خود کشی کوانتومی رو سرچ کنید. این آزمایش به خوبی وجود جهان های موازی رو توضیح میده تنها ایرادش اینه که این مسئله فقط برای کسی که مورد آزمایش قرار می گیره اثبات میشه.
نقل قول کردن
spider-man
#31 spider-man 1396-05-25 11:13
کشور خودمون روش کار میکنه؟
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#32 Cap-Spider Potter 1396-05-25 11:46
#31

اگر منظورت اون 15 گزینهءس که هنوز ایران تو فکر این جور چیزا نیست... نه این که کلا نباشه ها، الان خیلی ایرانی رو داریم که خودشون فیزیک دانن یا.... بعد دنبال جواب مسئله های حل نشده میگردن. اما در کل ایران هنوز به طور اختصاصی روی اینا کار نمیکنه...
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#33 Cap-Spider Potter 1396-05-25 11:58
#30

دقیقا درسته. اما چرا رفتی سراغ خشن ترین آزمایش ممکن !! :D
در کل خودکشی کوانتومی خشن ترین ازمایشیه که برای اثبات جهان های موازی به کار میره. جدا از اون پارادوکس گربه شرودینگر یا فرضیه "سیاه چاله ها" برای اثبات جهان ها و حتی انرژی تاریک یا مثلا نظریه "ریسمان" از جمله ایده هایی هستن که برای اثبات جهان های موازی هم میشه ازشون استفاده کرد...
نقل قول کردن
A Great Captain
#34 A Great Captain 1396-05-25 13:12
#33

هرچی فکر می کنم خودکشی کوانتومی رو خشن نمی بینم.
فرد مورد آزمایش که ت آخر زنده هست. فقط می مونه بقیه افراد که در بقیه جهان ها مرگ فرد رو می بینند و مشکلی هم نیست چون فرد مورد آزمایش دیگه تو اون دنیا ها نیست و تو دنیایی که زنده مونده و بقیه هم زنده موندنش رو می بینن.
اونقدر ها هم خشن نیست(در واقع از دیدگاه فرد آزمایش شونده)
نقل قول کردن
civil war 2
#35 civil war 2 1396-05-25 13:21
بازم یه مقاله عالی با موضوعی داغ دمت گرم به نظر من تو این لیست بیشتر در عالم واقعیت دنبال مرد آهنی هستن و احتمالش بیشتره
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#36 Cap-Spider Potter 1396-05-25 13:52
#34
ببین... بقیه چیزایی که میتونن مارو به اثبات جهان های موازی برسونن هیچ کدوم به این شیوه عملی نیستن پس هیچ خطری ندارن.... اما، اولا این ازمایش اثبات نشده و فقط یه احتمال قوی برا بعضیاس، پس ممکنه نتیجه اون چیزی که انتظار می رفت نشه و در بار اول بووم ! بمیره و اصلا به جهان های موازی کشیده نشه... اگرم فرضیه درست باشه پس چون این یه ازمایشیه که توسط ذرات کوانتوم در جریانه جهان دو قسمت میشه و یه قسمتش میمیره !... خب حالا اثبات جهان های دیگه از راه مثلا ریسمان ها که فقط با تحقیق به نتیجه میرسی خشن تره یا این آزمایش ؟ قطعا خودکشی کوانتومی خشن ترین راه (نسبت به بقیه گزینه ها !) برای اثبات جهان هاست...
(یعنی در حقیقت درسته فردی که نمرده چیزی حس نمیکنه اما در واقع او هم مرده و هم زندس، اون نسخه در واقع مرده---البته این آزمایش هنوز اثبات نشده وگرنه همه دانشمندا تا حالا انجامش داده بودن... بعضیا اصلا قبولش ندارن....)
نقل قول کردن
spider-man
#37 spider-man 1396-05-25 14:09
به نقل از Cap-Spider Potter:
#31

اگر منظورت اون 15 گزینهءس که هنوز ایران تو فکر این جور چیزا نیست... نه این که کلا نباشه ها، الان خیلی ایرانی رو داریم که خودشون فیزیک دانن یا.... بعد دنبال جواب مسئله های حل نشده میگردن. اما در کل ایران هنوز به طور اختصاصی روی اینا کار نمیکنه...


یعنی تو ایران هیچکی نیست تار مرد عنکبوتی رو درست کنه؟
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#38 Cap-Spider Potter 1396-05-25 14:25
#37

نه...گفتم که...
گفتم شاید عده ای خودشون که مثلا به این چیزا علاقه دارن روش کار کنن اما به طور اختصاصی نه... اون ور اونا برای ارتش آمریکا دارن تمام ویژگی های مرد عنکبوتی رو ممکن میکنن تا سودی براشون داشته باشه... این طرف نه...
نقل قول کردن
S. Mahdi
#39 S. Mahdi 1396-05-25 21:21
مقاله خیلی جالب و خوبی بود آقای Cap-spider potter، ایده و موضوع خیلی جالبی رو هم برای این مقاله انتخاب کردین. به شخصه اصلا با این اتفاقات و لوازم و نیروی های عجیب (حالا چه در کمیک ها و چه در فیلم ها) مشکلی ندارم؛ چون همین نوآوری ها و دنیا ها و قدرت های خلاقانه است که باعث شده دنیای کمیک رو اینقدر دوست داشته باشم. خلاصه بگم که مقاله خیلی خوبی بود. خسته نباشید :-)
نقل قول کردن
Unknown
#40 Unknown 1396-05-25 22:39
مقاله بسییییاار عالی بود خیلی ممنون
این مقاله ی خوبی که داشت این بود که افرادی که میگن اینا همش تخیلی هستند و واقعیت ندارند جواب محکمی داد اما همه میدونن اینا فیلما همش از روی علم و واقعیت درست شده( منظورم فیلم های غیر کمیکی هم بود)
اما حتی اگه بیام به فیلم های مارول به عنوان فیلم های علمی تخیلی هم نگاه کنیم باز هم از دیدن فیلم هاش لذت میبریم (البته از یاد نبریم که همه این ایده های فیلم های مارول از کمیک الهام گرفته شده و ممنون از مارول استدیو که این هارا به خوبی به تصویر کشیده)
و یک تشکر ویژه و خسته نباشید از اقای cap_spider potter بابت مقاله شون :-) :-)
نقل قول کردن
fe
#41 fe 1396-05-26 02:28
باید با اکانتم میومدم و بابت این مقاله ازت تشکر میکردم CSP
(خب نمیشه که سه ساعت بنویسی کپ اسپایدر پاتر :-* )
واقعاً مقاله ـت ذهنم رو قلقلک داد!
خب خوشبختانه به بعضی موارد خیلی نزدیکیم، و البته به بعضیاشون هم نه!
شماره یک که کلاً عالیه اصن!!
چند وقت پیش یه دوست درباره کرمچاله یه چیزایی بهم گفته بود
واقعاً از این موضوع خوشم میاد. در واقع عاشقشم!!
به شخصه که خیلی دوست دارم به گذشته برم(اغلب دوست دارن برن به آینده!)
شش و یازده و دوازده و... هم خیلی خوبن...
بازم ممنون سی اس پی!!!
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#42 Cap-Spider Potter 1396-05-26 02:59
#41

اره خب... کرمچاله ها باعث خم شدن فضا و زمان میشن !
زمان تغیییر نمیکنه فقط کش میاد و جمع میشه... کرمچاله ها یه جور میانبر محسوب میشن... تصور کن، فضا رو خم میکنن ! :o و در نتیجه ی نظریه های فضا-زمان انیشتین، زمان هم خم میشه و این میتونه کلیدی برای سفر در زمان باشه !

و اینکه اسم خودم هم بالای مقاله هست !! :D اگر راحت تری میتونی ازش استفاده کنی !! ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45