10 کمیک برتر جنگ ستارگان (Star Wars)

10 کمیک برتر جنگ ستارگان (Star Wars)

به مناسبت اکران فیلم "جنگ ستارگان : آخرین جدای" این مقاله دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیره.

 

10- شماره 16 از سری اول کمیک های Star Wars

شماره 16 از سری اول کمیک های Star Wars

مارول اولین شرکتی بود که در دهه 70 میلادی با بستن یک قراداد پرسود تونست رایت چاپ کمیک از روی فیلم های جنگ ستارگان را به دست بیاره . کمیک های زیادی هم چاپ کرد که اکثرشون اریجینال بودند و شخصیت های تازه ای هم در آنها خلق شد. البته گفته میشه شماره های ابتدایی بهتر و منسجم تر از شمار های بعدی بودند. ما در این داستان با Valance آشنا شدیم که به عنوان یکی از سربازان موسوم به Stormtrooper برای امپراتوری کار میکرد ولی به شدت زخمی شد و برای اینکه جونش رو نجات بدن مجبور شدن به یک سایبورگ تبدیلش کنند ولی او از این قضیه خوشش نیومد و تلاش کرد با پوست مصنوعی ظاهر روباتیک خودش را مخفی کنه. بعدش هم به عنوان یک جایزه بگیر مشغول کشتن روبات ها شد ولی بعدش فهمید که لوک (اسکای واکر) با روبات ها دوسته و بنابراین تصمیم گرفت با وضعیت جدیدش کنار بیاد. در هر حال Valance یکی از بهترین و جذاب ترین شخصیت های اریجینالی بود که مارول برای جنگ ستارگان خلق کرد ولی متاسفانه خیلی زود و بی موقع از داستان ها کنار گذاشته شد.

  

9- شماره 24  از سری اول کمیک های Star Wars

 شماره 24  از سری اول کمیک های Star Wars

میگن  «جورج لوکاس» شخصا به مارول گفته بوده که اجازه نداره در کمیک های خودش به گذشته استاد لوک اسکای واکر یعنی «بن کنوبی» (Ben Kenoobi) اشاره کنه ولی این داستان استثنا هستش و اطلاعاتی درباره او به ما میده. یعنی شاهزاده «لیا» (خواهر لوک اسکای وارکر) یادش میاد که کنوبی قبلا چطور از دست جنگنده های TIE فرار کرده و بنابراین شاهد نوعی داستان فلش بکی هستیم. لباسی که در این داستان تن کنوبی هستش خیلی باحاله و نشون میده که لوکاس واقعا اشتباه کرد که در پیش درآمدهای جنگ ستارگان همه جدای ها را با یک لباس متحد الشکل نشان داد. در هر حال همونطور که گفتم در این داستان تا حدی از گذشته کنوبی خبردار میشیم و ضمن اینکه میفهمیم او میتونه در کشف حقیقت تا چه حد مثل کارآگاه های خبره عمل کنه.

  

8- جنگ ستارگان: میراث (Star Wars: Legacy)

جنگ ستارگان: میراث (Star Wars: Legacy)

پس از مارول ، این شرکت "دارک هورس" (Dark Horse) بود که در دهه 90 میلادی  رایت چاپ کمیک از روی جنگ ستارگان را به دست آورد و انصافا در طول مدت طولانی که این رایت دستش بود داستان های فوق العاده ای هم خلق کرد. یکی از آنها سری Legacy نام داشت که داستانش 100 سال پس از فیلم های جنگ ستارگان رخ میداد. ما شاهد ماجراجویی های «سید اسکای واکر» (Cade Skywalker) هستیم که از نوادگان لوک اسکای واکر است و پس از اینکه یک جدای میشه از زندگی هم نا امید و به یک دزد دریایی تبدیل میشه. اما همزمان میبینیم که جدای ها ضعیف و فرقه شرور "سیث" (Sith) به قدرت رسیده. جدای ها منتظر هستند تا کسی از نسل اسکای واکر بیاد و کمکشون کنه ولی سید علاقه ای به این کار نداره.

نقطه قوت این سری هم در نحوه شخصیت پردازی سید بود که خیلی جذاب و قابل باور بود و لایه هایی از خاکستری در آن به چشم میخورد. او کسی بود که با اکراه قرار بود قهرمان بشه و همچنین این احتمال وجود داشت که به سمت تاریکی کشیده بشه. بنابراین خواننده باهاش کاملا ارتباط برقرار میکرد. Darth Krayt هم خبیث معرکه ای بود که او هم میراثی برایش به یادگار گذاشته بودند. در هر حال این داستان یکی از بهترین های تاریخ جنگ ستارگانه. 

   

7- جنگ ستارگان: چوباکا (Chewbacca)

جنگ ستارگان: چوباکا (Chewbacca)

این مینی سریز 5 قسمتی سال 2015 توسط مارول چاپ شد (بله، از وقتی دیزنی صاحب جنگ ستارگان شد ، مارول هم دوباره رایت کمیک های جنگ ستارگان را به دست آورد). درسته که اسم این کمیک «چوباکا» است و قراره درباره دستیار باوفا و پشمالوی «هان سولو» باشه ولی در واقع درباره تاثیراتی است که جنگ بین شورشی ها و امپراتوری روی دیگر موجودات و بخش های کهکشان میگذارد. طراحی این کمیک واقعا زیباست و شخصیت پردازی چوباکا هم حرف نداره . شخصیت های فرعی و جذابی هم داره.

 

6- شماره 52  از سری اول کمیک های Star Wars

شماره 52  از سری اول کمیک های Star Wars

میدونید مشکل نویسنده های مارول چی بود؟ مشکل این بود که وقتی فیلم "جنگ ستارگان: امپراتوری دوباره ضربه میزند" اکران شد ، اونا خبر داشتند که قراره قسمت بعدی هم  به نام "بازگشت جدای" بیاد ولی نمیدونستند چه داستان هایی برای کمیک های جنگ ستارگان بنویسند که هم به فیلم بعدی ربط داشته باشه و هم اینکه اون رو نقض نکنه! به عبارتی دیگه، جورج لوکاس هیچی از فیلمنامه بازگشت جدای به مارول نگفته بود و بنابراین اونا باید خودشون از عالم غیب حدس میزدند که تو قسمت  قراره چه اتفاقاتی رخ بده!!

در هر حال این وسط داستان فوق العاده ای چاپ شد به نام To Take the Tarkin که در آن امپراتوری خبیث تصمیم میگیره پس از نابودی سلاح مخرب خودش یعنی death star، یک سلاح دیگه بسازه به نام Tarkin . لوک اسکای واک رو دوستانش ماموریت پیدا میکنند به Tarkin   نفوذ و از داخل به امپراتوری ضربه بزنند. در کمال شگفتی این داستان به زیبایی حفره های میان دو فیلم "امپراتوری دوباره ضربه میزند" و "بازگشت جدای" را پر میکند و حتی بهتر از بازگشت جدای، شکست امپراتوری را نشان میدهد. Tarkin یک تهدید بسیار بزرگ است و تیم لوک اسکای واکر با نبوغ خود موفق به شکست آن میشود. واقعا یک داستان با ضرب آهنگ زیبا و خلاقانه را شاهد هستیم که متاسفانه تنها ایرادش اینه که خیلی زود تموم میشه!

  

5- جنگ ستارگان: دارث ویدر و زندان ارواح

(Star Wars: Darth Vader and the Ghost Prison)

جنگ ستارگان: دارث ویدر و زندان ارواح

داستانی شگفت آور محصول دارک هورس که باعث میشه کاملا نظرتون درباره «دارث ویدر» عوض بشه. در واقع گاهی اوقات داستان ها و فیلم های جنگ ستارگان جوری هستند که همه چیز انگار به دو دسته خوب و بد تقسیم میشن ولی در این کمیک خواننده با امپراتوری همذات پنداری میکنه. داستان این فیلم بین داستان اپیزود های سوم و چهارم  رخ میده و در آن با Laurita Tohm آشنا میشویم که به تازگی از کالج امپراتوری فارغ التحصیل شده . او با دارث ویدر متحد میشه  و در اینکه آیا باید از قلبش اطاعت کنه یا به دستورات امپراتوری گوش بده، دچار سردرگمی میشه. بعدش یک حمله ویروسی باعث میشه تا امپراتور تا مرز کشته شدن پیش بره . بنابراین ویدر پیشنهاد میکنه تا برای مدتی در یک زندان قدیمی جدای ها پنهان شوند تا تجدید قوا کنند . این زندان "زندان ارواح" نام داره و میتونه باعث نجات امپراتور بشه. نکته قابل توجه این داستان اینه که به طرز خارق العاده ای بین سه گانه اول و دوم فیلم های جنگ ستارگان و داستان های اریجینالی که دارک هورس خلق کرده پیوند برقرار میکنه.

 

4- جنگ ستارگان: امپراتور تاریکی (Star Wars: Dark Empire)

جنگ ستارگان: امپراتور تاریکی (Star Wars: Dark Empire)

این داستان که سال 1991 عرضه شد،  اولش قرار بود توسط مارول چاپ شود ولی ناگهان دارک هورس تونست رایت جنگ ستارگان را بگیره و در نتیجه خودش هم این ایده رو پرورش داد. ولی در هر حال با این داستان بود که خط مشی اصلی کمیک های جنگ ستارگان دارک هورس مشخص شد: اگه لوک اسکای واکر به سمت نیروی تاریکی بره، چی میشه؟

این داستان پس از قضیه شکست Thrawn شروع میشود و میبینیم که چطور امپراتور خبیث از طریق کلون هایی که حامل ذهن و حافظه اش هستند دوباره از نو متولد میشود  و با اتکا به قدرت جوانی خود کنترل کهکشان را بار دیگر به دست میگیرد. بعدش هم میبینیم که لوک به سمت این امپراتور جوان کشیده  و شاگردش میشود. عجیبه؟ بله خیلی عجیبه ولی این داستان ایده عجیب خودش را به بهترین نحو ممکن روایت میکند.

 

3- جنگ ستارگان : لاندو (Lando)

جنگ ستارگان : لاندو (Lando)

این هم یک مینی سریز 5 قسمتی دیگر که مارول سال 2015 براساس یکی از شخصیت های فرعی ولی مهم فیلم های جنگ ستارگان چاپ کرد و معرکه بود (کلا اقای «چارلز سول» که نویسنده این کمیک بود تخصص زیادی در نوشتن داستان های جنگ ستارگان داره. ضمن اینکه طراحی های «الکس مالیف» هم غوغا میکنه! در واقع طراحی ها اونقدر باحاله که آدم فکر میکنه داره یک فیلم تماشا میکنه!) نکته ای که باعث میشه این کمیک برجسته بشه اینه که کاملا با جان و دل قبول میکنه که قراره یک پیش درامد (prequel) باشه و بنابراین خیلی fun هستش  و دیگه خیلی مجبور نیست خودش رو به فیلم های فعلی جنگ ستارگان ربط بده. ما شاهد اولین رویارویی لاندو با امپراتوری هستیم. ضمنا درسته که این داستان خیلی پرتنشه و اکشن خوبی داره و نویسنده هم شخصیت پردازی ها را عالی انجام داده ولی در عین حال قلب خواننده را به درد میاره. نمیخوام براتون اسپویلش کنم ولی داستان به اینکه چطور دستیار قابل اعتماد لاندو به نام Lobot به اون وضعیت دچار میشه، میپردازه. امیدواریم در آینده مارول کمیک های بیشتری از این شخصیت چاپ کنه.

 

2- تریلوژی ثراون (The Thrawn Trilogy)

 تریلوژی ثراون (The Thrawn Trilogy)

داستانی حماسی و  زیبا که سعی میکند ادامه ای باشد بر اولین سه گانه فیلم های جنگ ستارگان. میبینیم که پنج سال از وقایع فیلم "بازگشت جدای" گذشته . تهدید جدیدی به نام  فرمانده "ثراون" ظهور کرده  که از یک  جدای کلون شده و دیوانه و سلاح های امپراتوری استفاده میکنه تا کهکشان را تسخیر کنه. در این داستان با شخصیت ها و رخدادهای جدید و شگفت انگیزی مثل تولد فرزندان «هان سولو» و «شاهزاده لیا»  روبرو میشویم. این داستان عالی به سه گانه اصلی جنگ ستارگان و حتی کمیک های مارول ادای احترام میکند و در عین حال دنیا و شخصیت های خاص خودش را نیز می آفریند. ضمن اینکه تا حد زیادی الهام بخش فیلم "نیرو بیدار میشود" نیز بوده.

 

1- دارث ویدر (Darth Vader)

 دارث ویدر (Darth Vader)

شک نکنید که بهترین کمیک تاریخ جنگ ستارگان همینه! مارول از سال 2015 تا به حال این کمیک را منتشر کرده و تا الان 25 شماره ازش بیرون اومده. واقعا به سختی میشه توضیح داد چرا بهترینه . چرا؟ چون همه چیزش عالیه! طراحی هاش که توسط «سالوادور لاروکا« انجام میشه بسیار زیباست و نویسنده اش (کائرون جیلیان) به طور هوشمندانه ای اون رو مینویسه که به شعور مخاطب احترام گذاشته بشه. ضمن اینکه به خوبی به ژرفای شخصیتی «آناکین اسکای واکر» یا همون  دارث ویدر (که میگن بزرگترین و برترین ویلن تاریخ سینماست) میپردازه. رابطه او با امپراتور هم به خوبی به نمایش در میاد و میبینیم که چطور امپراتور احساسات او را به بازی میگیره و باهاش مثل یک برده رفتار میکنه. حتی میبینیم که دارث ویدر چطور توسط دشمنانش احاطه شده (این دشمنان هم شورشی های هستند و هم سربازان امپراتوری!) . ضمن اینکه این کمیک توضیحات خوب و مفیدی درباره شخصیت های مکمل پیرامون دارث ویدر میده. اگه از دارث ویدر خوشتون میاد پس باید حتما این کمیک رو بخونید. راستی تا یادم نرفته بگم که دارث ویدر دو روبات قاتل که نسخه پلید R2-D2 و C-3PO هستند هم داره و البته باحال ترین شخصیت اریجینالی که مارول برای جنگ ستارگان خلق کرده هم در این کمیک حضور داره: Doctor Aphra!

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط: 

کمیک "جنگ ستارگان: سقوط ویدر" (STAR WARS: VADER DOWN) ترجمه شد + لینک دانلود

مسابقه ابرقهرمانان مارول علیه جنگ ستارگان!

20 خبیث برتر دنیای سینما به انتخاب مجله امپایر

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

DC E.R.F.A.N
#1 DC E.R.F.A.N 1395-09-30 16:50
آقای ترابی خسته نباشید، مثل همیشه مقاله فوق العاده ای بود، فکر کنم به زودی باید این سری دارث ویدر رو تهیه کنم(حتی به زبان انگلیسی) و بخونمش، اینطور که در مقاله گفته شد فکر کنم یکی از به یادماندنی ترین کامیک هایی باشه که میخونم
ولی آقای ترابی یک سوال، آیا با وجود همه این موارد باز هم میشه گفت شخصیت های جنگ ستارگان شخصیت های کامیک بوکی اند؟ چون آخه تا جایی که میدونم اول فیلم جنگ ستارگان ساخته شد و بعدش شرکت هایی مثل مثلا مارول تونستند کامیک هایی از جنگ ستارگان چاپ کنند، وبعدش هم که همانطور که شما گفتید شرکت های دیگه ای مثل دارک هورس و... کامیک هایی از جنگ ستارگان چاپ کردند، پس شخصیت های جنگ ستارگان، شخصیت های سینمایی هستند درسته؟
راستی سلام به همگی بالاخره بنده پس از ۲ ماه دوباره تونستم وارد سایت بشم، البته نمیدونم چی شد که نتونستم دیگه وارد بشم، به هر حال من برگشتم، راستی شب یلدای همگی مبارک ;-)
نقل قول کردن
Emerald Archer
#2 Emerald Archer 1395-09-30 16:54
به نقل از MARVEL E.R.F.A.N:
!

چه نظره عمیقی. :/
خدا بعضی کاربرانو شفا بده که عقده اول شدنو دارن انگار مسابقس.
به هر حال دارث ویدر واقعا عالیه. اگه کمیکش خونده باشین امکان نداره عاشق این شخصیت و دنیای جنگ ستارگان نشید.
من خودم استاروارز فنم و واقعا اشک آدم از تبدیل شدن جوان با استعداد و مغرور جدای به دارث ویدر درمیاد. :cry:
تو سینما این تبدیل شدن در فیلم انقام سیث عالی به نمایش دراومد.
نقل قول کردن
Emerald Archer
#3 Emerald Archer 1395-09-30 16:58
یه سوال دارم لطفا جواب بدین.
به نظرتون ممکنه جنگ ستارگان و با مارول کراس اور داشته باشن؟(تو عالم سینما)
{به هر حال دوتاشون تو دیزنی هستن}
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#4 Ultimate Comic Fan 1395-09-30 17:24
به نقل از comicworm:
یه سوال دارم لطفا جواب بدین.
به نظرتون ممکنه جنگ ستارگان و با مارول کراس اور داشته باشن؟(تو عالم سینما)
{به هر حال دوتاشون تو دیزنی هستن}

ببخشید شما الان داشتی شوخی میکردی یا جدی گفتی؟
:-|
آره کراس آور خواهند داشت ولی توی خواب ما! :-* :D
نقل قول کردن
mysterio
#5 mysterio 1395-09-30 17:48
کمیک دارث ویدر حرف نداره
ممنون از مقاله خوبتون :lol:
نقل قول کردن
spider.ali
#6 spider.ali 1395-09-30 17:49
عالی شاید باورتون نشه ولی من شخصیت مورد علاقم تو جنک ستارگان چوباکا هستش!و بعدش دارث ویدر
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#7 Ultimate Comic Fan 1395-09-30 18:33
خسته نباشید آقای ترابی.
اگر امکانش هست میتونید لینک دانلود کمیک های Cataclysm که یک رویداد بزرگ تو دنیای آلتیمیت بوده رو بزارید؟
و همچنین Miles Morales Ultimate Spider Man؟
نقل قول کردن
Spectacular wolverine
#8 Spectacular wolverine 1395-09-30 18:34
ممنون اقای ترابی عالییی بودد
من همه ی این کمیمک ها رو خوندم و به نظرم انتخاب های بسیار خوبی رو انجام دادید
نقل قول کردن
mehran spidey
#9 mehran spidey 1395-09-30 19:15
این کمیک های دارث ویدر رو خوندم کمیک های جالبیه پیشنهاد میکنم بخونیدش ;-)
نقل قول کردن
parsa.ls
#10 parsa.ls 1395-09-30 20:15
با این مقاله خیییللللییییی مشتاق شدم این سری هارو به خصوص Darth vaderوDarth vader and ghost prisonرو بخونم
شرمنده ولی سایتی هست برای دانلود اینا؟آخه comics4freeبسته شده :sad:
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#11 Cap-Spider Potter 1395-09-30 22:08
مقاله عالی بود آقای ترابی...
ممنون...
در کل وقتی فیلمی یا داستانی مهم انتشار یا اکران میشه سایت دربارش مقاله میده و نشون میده تو هر زمینه ای کامل هست...
وقتی این مقالرو خوندم برای فیلم جدید جنگ ستارگان خیلی اشتیاق پیدا کردم و این از مزایا حرکت شماست...
نقل قول کردن
Nightwatcher
#12 Nightwatcher 1395-10-01 15:40
بسیار عالی! واقعا شگفت زده شدم! مقاله جالب و البته غیر منتظره بود...
از مورد شماره 1 و 5 خوشم اومد.
آقای ترابی ممنون و خسته نباشید.

من درست متوجه نشدم... رایت کامیک استار وارز رو اول به مارول دادن و بعدش دادن به دارک هورس و بعدش دوباره دادن به مارول؟

راستی چرا همیشه star wars "جنگ ستارگان" ترجمه میشه؟
نقل قول کردن
Hobbit
#13 Hobbit 1395-10-03 10:20
یادم میاد وقتی سنم پایین تر بود علاقه عجیب غریبی به جنگ ستارگان داشتم....در واقع تنها سری فیلمی هست که توی طول شبانه روز یه جا نگاش کردم!...اونم چندبار!!!
اما یه مدتیه دیگه دنبالش نمیکنم!!!
اطلاعات زیادی درمورد کمیکاش ندارم ولی از اینکه استاد به فکر این سری هم بودن خیلی ازشون متشکرم کلا دیگه سایت در زمینه مقاله تمام اون چیزایی که به فکرم خطور نمیکرده رو در خودش گنجونده و به یه منبع معتبر و بسیار بزرگ برای این دست مقالات تبدیل شده!برای همین از همه کسانی که این دست مقالات رو آماده میکننند بی نهایت سپاس گزارم
#12
این سوال منم هست :lol:
در واقع این اشتباه در مورد استارترک هم در ترجمه رخ داده! :lol:
ولی چه میشه کرد ما با این اسما بزرگ شدیم دیگه تصحیح کردنش تو این زمان خیلی میتونه عذاب آور باشه :D
نقل قول کردن
Emerald Archer
#14 Emerald Archer 1395-10-25 21:56
به نقل از Ultimate Comic Fan:
به نقل از comicworm:
یه سوال دارم لطفا جواب بدین.
به نظرتون ممکنه جنگ ستارگان و با مارول کراس اور داشته باشن؟(تو عالم سینما)
{به هر حال دوتاشون تو دیزنی هستن}

ببخشید شما الان داشتی شوخی میکردی یا جدی گفتی؟
:-|
آره کراس آور خواهند داشت ولی توی خواب ما! :-* :D

کمیکجنگ ستارگان و محافظین کهکشان
چرا که نه!؟ چرا نباید این کمیک ساخته بشه؟
شباهت های زیادی بین این دو سری کمیک ها هست.
و بدون شک هم کمیک موفقی میشه اگه یه روزی ساخته بشه!
نقل قول کردن
red-spider
#15 red-spider 1396-09-25 12:19
به نقل از Emerald Archer:
به نقل از Ultimate Comic Fan:
به نقل از comicworm:
یه سوال دارم لطفا جواب بدین.
به نظرتون ممکنه جنگ ستارگان و با مارول کراس اور داشته باشن؟(تو عالم سینما)
{به هر حال دوتاشون تو دیزنی هستن}

ببخشید شما الان داشتی شوخی میکردی یا جدی گفتی؟
:-|
آره کراس آور خواهند داشت ولی توی خواب ما! :-* :D

کمیکجنگ ستارگان و محافظین کهکشان
چرا که نه!؟ چرا نباید این کمیک ساخته بشه؟
شباهت های زیادی بین این دو سری کمیک ها هست.
و بدون شک هم کمیک موفقی میشه اگه یه روزی ساخته بشه!

اگر کراس اور لاکپشت های نینجا و بتمن هست پس چرامحافظان کهکشان و جنگ ستارگان کراس اور نداشته باشن ؟ فقط توی سینما مسخره از اب در میاد
در ضمن یه بار کراس اور بین جنگ ستارگان و بیگانگان منتشر شده بود
نقل قول کردن
mmm
#16 mmm 1396-09-25 13:52
اسپم : ببخشید چطور میشه قیمت های فروش کلی فیلم های mcu که تا الان اکران شدن رو فهمید؟
نقل قول کردن
zahed arazi
#17 zahed arazi 1396-09-25 14:54
استاد ببخشید لاست جدای رو هم نقد میکنید؟البته اگه وقت کردین خیلی میخام بدونم این سری چطور شده منتقدا که گفتن فیلمیه که همه چیز داره تا کیفیت خوبش بیاد فک کنم نزدیکای عید باشه
نقل قول کردن
Doctorwho4
#18 Doctorwho4 1396-09-25 16:42
عاشق این دنیای جنگ ستارگانم و حتما اگر کمیکش گیرم اومد می خونم
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1396-09-25 19:26
به نقل از iron-bat:
استاد ببخشید لاست جدای رو هم نقد میکنید؟البته اگه وقت کردین خیلی میخام بدونم این سری چطور شده منتقدا که گفتن فیلمیه که همه چیز داره تا کیفیت خوبش بیاد فک کنم نزدیکای عید باشه

بعیده. نه. فکر نکنم نقدش کنیم
ولی من خودم هفته بعد بلیت گرفتم قراره تو سینما ببینمش
نقل قول کردن
THEthinker
#20 THEthinker 1396-09-25 21:59
راستش متاسفانه هیچوقت نتونستم با جنگ ستارگان و حال و هوای فیلم هاش و کلا دنیاش ارتباط برقرار کنم به چن دلیل یکی این که کلی انیمیشن سریالی و فیلم و کمیک ازش اومده که یجورایی مثل دنیای کمیک ادم گیج میشه که اول کدومو باید شروع کنه و کدومه بعد این بخونه و دلیل دوم اینکه بنظرم جنگ ستارگان یه نوع نوستالژی فرهنگی غربی و یه ایرانی چون باهاش مثل یه امریکایی چون بزرگ نشده نمیتونه انچنان ارتباط برقرار کنه و از دید همچین شخصی فیلم ها لووس به نظر میرسن
نقل قول کردن
Dr_AM
#21 Dr_AM 1396-09-29 16:01
به نقل از mtm:
به نقل از iron-bat:
استاد ببخشید لاست جدای رو هم نقد میکنید؟البته اگه وقت کردین خیلی میخام بدونم این سری چطور شده منتقدا که گفتن فیلمیه که همه چیز داره تا کیفیت خوبش بیاد فک کنم نزدیکای عید باشه

بعیده. نه. فکر نکنم نقدش کنیم
ولی من خودم هفته بعد بلیت گرفتم قراره تو سینما ببینمش

خب استاد دیدین ؟
چطوری بود ؟
خوب بود ؟
من دارم میمیرم چون نمیتونم فیلمو ببینم :cry:
کیفیت اچ دی کم هست اما زیرنویس نداره :cry:
انگلیسیم خوبه اما همه حرفاشونو دقیق متوجه نمیشم :cry:
خب وللش ...
اگه دیدین لطفا مختصر مفید نظرتون رو در مورد فیلم بگید باتشکر ...
نقل قول کردن
ArmanTah
#22 ArmanTah 1398-12-20 21:10
واقعا عالی بود. مخصوصا با شماره یک خیلی حال کردم و پیشنهاد می دم اگه نخوندینش حتما برید همین الان دست به کار شید!
اواسط این سری به رویداد ویدر داون می رسه که به نظرم واقعا محشر بود و بی بروبرگرد بهترین کمیکی بود که خوندم. جیسون آرون واقعا شاهکار کرده بود تو این رویداد و به خوبی می تونست قدرت و خشم ویدر رو نشون بده. و البته دکتر افرا شخصیت دوست داشتنی کمیکیمون هم توش حضور داره.
حتما به همه ی کمیکخون ها توصیه می کنم این سری رو دنبال کنند.
نقل قول کردن
spiderling
#23 spiderling 1399-01-12 21:20
من تو این ایام شروع کردم کالکشن جنگ ستارگان رو ببینم. به نظرم واقعا جذابه و نمیدونم چرا قبلا ندیده بودمش. از ادمین های عزیز تقاضا دارم اگر امکانش هست چندتا مقاله مختص بنویسن که لذت دیدن این سری رو دو چندان بکنن.
سپاس
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید