بررسی تریلر انیمیشن "اسپایدرمن: به سوی دنیای عنکبوتی"

نگاهی به تریلر انیمیشن "اسپایدرمن: به سوی دنیای عنکبوتی"

دیشب تریلر جدیدی از انیمیشن سینمایی اسپایدرمن با محوریت مایلز مورالز منتشر شد که در این مقاله آن را تحلیل میکنم!

مقدمه: راستش اولش من هم مثل شما زیاد به این اثر سینمایی دل نبسته بودم. فکر میکردم سونی طبق معمول فقط میخواد از رایت اسپایدرمن که دستش افتاده استفاده کنه و پولی به جیب بزنه. ولی وقتی گفته شد که قراره با تمرکز روی «مایلز مورالز» ساخته بشه تا حدی خوشحال شدم چون با خودم گفتم لااقل به شخصیت پیتر پارکر گندی زده نمیشه! تیزر اول که اومد و اینجا نقدش کردم امیدواری بیشتری ایجاد کرد و حالا با تریلر شب گذشته کاملا بهش امیدوار شدیم. سبک این انیمیشن کاملا منحصر به فرد و کمیک بوکیه و مشخصه که قراره یک اثر متفاوت باشه. پس میتونه هویت و رنگ و بوی خودش رو داشته باشه. ضمن اینکه سازندگانش قبلا با ساختن Lego Movie ثابت کرده بودند به خوبی با قواعد انیمیشن سازی آشنا هستند. البته ما تقریبا چیزی از داستان این انیمیشن نمیدانیم. یعنی واقعا نمیدانیم برای چی مردان و زنان عنکبوتی مختلف در کنار هم جمع شده اند و هدفشون چیه. ولی این چیز بدی نیست و مشخصه که قراره ما رو غافلگیر کنند. شخصا اگه داستان این انیمیشن کاملا راجع به کمیک "دنیای عنکبوتی" (که اینجا ترجمه اش کرده ایم) نباشه هم برام فرقی نمیکنه. چون دوست دارم اولش با ایده نسخه های مختلف اسپایدرمن آشنا بشیم و اثری فان و جذاب ببینیم و بعدش در قسمت بعدی بروند سراغ داستان دنیای عنکبوتی و قضیه "وارثان"!

در هر حال سعی میکنم در این مقاله به نکاتی که به نظرم رسیدند بپردازم.

 

زندگی خانوادگی مایلز

پدر مایلز مورالز

به نظر میرسه این انیمیشن بسیار به دنیای کمیک وفادار باشه چون ما اقای «جفرسون مورالز» (پدر مایلز مورالز) را میبینیم که یک افسر پلیسه. او در دنیای کمیک هم سابقه اینکه افسر پلیس باشه رو داشته. در کل به نظر میرسه خانواده مایلز ، یک خانواده جالب باشه که شاید هم نوعی تنش دراماتیک بین اعضای خانواده ببینیم.   البته اینکه پدر مایلز از اسپایدرمن خوشش نمیاد نشون میده قراره تنش هایی نیز از این نظر در فیلم وجود داشته باشه. چون در جایی از تریلر بابای مایلز در یک کوچه بهش میگه دستا بالا:

مرد عنکبوتی سیاه پوست

(پس معلومه بابای مایلز  میخواد اسپایدرمن رو دستگیرش کنه)

راستش من خودم حس میکنم قراره یک تراژدی بزرگ برای پدر مایلز پیش بیاد که کل داستان فیلم رو تحت الشعاع خودش قرار بده.

 

دنیاهای دیگر

راستش گیج کننده ترین بخش داستان اینجاست! کاملا مشخصه که قراره با دنیاهای مختلف و مردان و زنان عنکبوتی مختلفی آشنا بشیم (هر چند که فکر میکنم تعداد اونا محدوده). ولی راستش معلوم نیست که این دنیایی که مایلز مورالز در آن است آیا قبلا پیتر پارکری داشته یا نه؟ (حدس میزنم برای اینکه تماشاچی گیج نشود، قبلا پیتر پارکر یا مرد عنکبوتی در این دنیا نبوده).

البته به نظرم در تیزر نخستین ما در یک صحنه مایلز را در بالای سر قبر پیتر پارکر دیدیم:

در هر حال هنوز هم اصلی ترین سوال اینه که این پیتر پارکر آیا از دنیای دیگری اومده به دنیای مایلز مورالز؟ اگه اینطوره اصلا برای چی اومده؟ ماموریتش چیه؟

 

ملاقات بین پیتر و مایلز

ملاقات بین پیتر و مایلز

اولین بار که پیتر و مایلز را در تریلر با هم ملاقات میکنند ، پیتر خیلی سریع میفهمه که مایلز هم قدرت عنکبوتی داره. ولی چطور؟ آیا اونا به نوعی با هم مرتبط هستند؟ آیا قضیه انرژی درونی عنکبوتی و شکار شدن اونا توسط دار و دسته «مورلان» (وارثان) در میونه؟

 

اریجین مایلز مورالز!

عنکبوت!

تریلر تایید میکنه که مایلز توسط یک عنکبوت خاص گزیده شده. در دنیای کمیک های التمیت هم دانشمندی در شرکت ازکورپ تونست اون عنکبوتی که پیتر پارکر رو نیش زده بود رو باز خلق کنه. بعدشم این عنکبوت به نوعی به عموی مایلز (آرون) ربط پیدا کرد و در نهایت باعث قدرت پیدا کردن مایلز شد.

 

مخفیگاه اسپایدرمن؟!

مخفیگاه اسپایدرمن؟!

به نظر میرسه پیتر پارکر در این کارتون مثل بتمن عمل کرده و یک مخفیگاه داره! چند تا لباس دیگه هم در این مخفیگاه دیده میشه. البته در دنیای کمیک هم دیده شده که برای مقاصد و اهداف خاص پیتر لباس های مختلفی بر تن کرده. ولی باید منتظر ماند و دید قضیه این لباس ها چیه. ولی هر چی هست پیتر قراره مایلز رو تعلیم بده.

 

پیتر پارکر متفاوت!

پیتر پارکر متفاوت!

بهترین شخصیت به نظرم در این تریلر پیتر پارکرش بود! من عاشق پیتر پارکر با تجربه هستم که نه زیاد پیره و نه زیاد جوون! و این دقیقا همون پیتر پارکره! به نظر خسته و داغون میاد ولی در عین حال خیلی هم به کار خودش وارده. رنگ موهاش هم نشون میده باتجربه است و البته اون جمله ای که تو رستوران به مایلز میگه "من که پول همراهم نیست و تو باید حساب کنی" دقیقا نشون میده که این همون پیتر همیشگی خودمونه!

پیتر پارکر

در هر حال او قراره نوعی مرشد و رهبر برای مایلز باشه.

 

قدرت های مایلز!

قدرت های مایلز!

قدرت های مایلز مورالز درست مثل کمیک ها میمونه. او  حتی نامرئی هم میشه!

مرد عنکبوتی نامرئی

این میتونه باعث خلق صحنه های متفاوت و منحصر به فردی بشه که قبلا نظیرش را در فیلم های اسپایدرمن ندیده ایم.

 

دشمنان مرد عنکبوتی!

یادتون باشه در این خبر اعلام کرده بودیم که قراره گرین گابلین و کینگ پین و پراولر در این کارتون باشند و این تریلر درستی این خبر رو ثابت کرد (آره spidey.ir همیشه خبرهاش درسته!).

اولش گرین گابلین رو میبینیم:

گابلین سبز - هیولا

خب معلومه که قراره با یک گرین گابلین متفاوت روبرو بشیم که البته از گرین گابلین نسخه دنیای التمیت الهام گرفته شده. یعنی همونی که ظاهرش کاملا هیولایی است و دو تا بال داره و میتونه از دستانش آتش شلیک کنه. البته در جایی از تریلر به نظر میرسه این گابلین داره اولش با پیتر پارکر میجنگه :

 

پس شاید پیتر پارکر از دنیای خودش اومده با این گرین گابلین بجنگه. یا اصلا شایدم قراره اول داستان شاهد این نبرد باشیم و بعد درست مثل دنیای کمیک، گرین گابلین این اسپایدرمن (پیتر پارکر) رو بکشه و در نتیجه مایلز مورالز جایش رو بگیره! در هر حال حس میکنم سونی با این تریلر خیلی داره سعی میکنه ما رو گول بزنه و داستان قراره دارای پیچ و تاب های غیر منتظره ای باشه.

اینهم از پراولر که البته در تیزر اول هم دیده بودیمش:

پرالر

جالبه که انگار پیتر پارکر داره باهاش مبارزه میکنه ، نه مایلز مورالز!

در حالی که در تیزر اول دیده بودیم که مایلز داره دنبالش میکنه:

در هر حال در دنیای التمیت ، «ارون دیویس» (عموی مایلز مورالز) زیر ماسک پراولر قرار داره ولی باید ببینیم در این کارتون هم همین طوره؟

در یک لحظه بسیار کوتاه هم میتونیم شاهد «کینگ پین» باشیم!

ویلسون فیسک

اینجا البته انگار ساختمونش منفجر شده (شاید کار گرین گابلین بوده باشه). راستش اولش فکر میکردم از کینگ پین استفاده نکنند چون این شخصیت الان در سریال های "بی باک" در شبکه نتفلیکس حاضره. قبلا هم یادمه سونی سر رایت این شخصیت مشکل داشت و نتونست او را در سریال کارتونی Spectacular Spider-Man مورد استفاده قرار بده (به خاطر همین هم تو اون کارتون معرکه از شخصیت «توم استون» در نقشی مشابه با کینگ پین استفاده شد). ولی انگار الان نوعی توافق بین سونی و مارول ایجاد شده که تونسته از کینگ پین استفاده کنه! در هر حال کینگ پین سالها از دشمنان اصلی اسپایدرمن بود و اصلا اولین بار در کمیک های مرد عنکبوتی خلق شد و باید در فیلم ها و سریالهاش باشه. 

 

لحن و حال و هوای کمیک بوکی

کمیک اسپایدرمن سیاه

تیزر اول هم به خوبی نشان داده بود که قراره از نظر بصری با اثری روبرو باشیم که خیلی به دنیای کمیک وفاداره . این تریلر هم دقیقا این رو ثابت میکنه. مخصوصا از یه جایی خوشم اومد که به حباب های گفتگو که ویژگی کمیک بوک است، اشاره شد:

 

 

گوئن عنکبوتی!

گوئن عنکبوتی

عجب غافلگیری بزرگی! واقعا خیلی خوبه که گوئن عنکبوتی رو قراره روی پرده سینما ببینیم. فقط امیدوارم شاهد دیگر نسخه های عنکبوتی مثل اسپایدرمن نوآر و اسپایدر پانک و .. هم باشیم.

 

کمیک کان!

کمیک کان

در انتهای تریلر اسپایدرمن به مایلز میگه باید تا کمیک کان صبر کنه تا بفهمه قراره چند تا ابرقهرمان عنکبوتی دیگر در "سفر به دنیای عنکبوتی" حضور داشته باشند . این میتونه یک نمونه از شکستن دیوار چهارم باشه که «ددپول» در انجامش استاده ولی من فکر میکنم یک سرنخه که نشون میده سونی در کمیک کان امسال میخواد اطلاعات خوبی راجع به این انیمیشن به هواداران بده.

 

صداپیشگان

خوب دیگه تایید شده که صداپیشگان این کارتون کی هستند.

«شامیک مور» بازیگر فیلم تحسین شده Dope ، به جای مایلز حرف میزنه:

شامیک مور

«جیک جانسون» که در فیلم های معروفی همچون "دنیای ژوراسیک" بازی کرده، نقش پیتر پارکر رو بازی میکنه:

جیک جانسون

«هیلی استاینفلد»، جوان با استعداد هالیوود که قراره نقش اصلی فیلم "بامبلبی" رو بازی کنه، جای گوئن عنکبوتی حرف میزنه:

 

«ماهرشالا علی» بازیگر برجسته و اسکار گرفته سینما (که در سریال «لوک کیج» هم نقش آفرینی ماندگاری در قالب «کاتن ماوث» داشت) قراره به جای آرون دیویس/پراولر حرف بزنه:

ماهرشالا علی 

«برایان تایری هنری» که به خاطر سریال This is Us کاندید جایزه امی شده، جای پدر مایلز حرف میزنه:

برایان تایری هنری

«لورین ولز» جای مادر مایلز مورالز (ریو) حرف میزنه.

ریو - مارد مایلز مورالز

«لیلی تاملین» جای «زن عمو می» حرف میزنه و البته « لیو شرایبر» که ما او را با نقش سیبرتوث در فیلم "ولورین" میشناسیم قراره جای کینگ پین حرف بزنه!

لیو شرایبر 

 

 

و در پایان لازم میدونم دو تا ایستراگ جالب رو براتون بگم که تو تریلر پیدا کردم:

اشاره به بتمن و سوپرمن و روبات اسپایدرمن!

درست در ابتدای تریلر ما مایلز را در اتاقش میبینیم که داخلش چیزها و اشیا زیادی هم هست. به نظر میرسه مایلز خیلی هم به نقاشی و طراحی علاقه داره. اگه خوب دقت کنید بالای سرش میتونید طراحی از بتمن و سوپرمن رو ملاحظه کنید:

اشاره به بتمن و سوپرمن

جالب بود نه؟

در همین سکانس ما در یک صحنه خیلی کوتاه تصویر یک روبات رو میبینیم :

لئوپاردون 

این روبات یک روبات معمولی نیست و هواداران قدیمی مرد عنکبوتی میدونند که در واقع اسمش هست «لئوپاردون» یا Leopardon ! این روبات عظیم الجثه در سریال تلویزیونی سال 1978 اسپایدرمن که در کشور ژاپن پخش شد ، دستیار اسپایدرمن بود!!!

سریال تلوزیونی مرد عنکبوتی

(میتونید راجع به این سریال در این مقاله اطلاعات کسب کنید).

 

در کل تریلر فوق العاده ای بود که کاملا ما رو هایپ کرد و به نظرم سعی شد خیلی چیزا رو لو ندن و معلومه سونی قراره با داستانش ما رو غافلگیر کنه! سونی خیلی با این ساختن این انیمیشن زرنگی کرد و میتونه حتی زودتر از MCU و DCEU پای دنیاهای موازی و نسخه های  دیگر ابرقهرمانان را به دنیای سینما باز کنه و این چیزیه که تماشاچی های سینما تا به حال ندیده اند. 

خب نظر شما چیه؟ شما چه نکاتی دیگری در تریلر کشف کردید؟ در بخش نظرات بگویید!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نقد انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" (SPIDER-MAN: INTO THE SPIDER-VERSE)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-03-17 11:25
من یه مقدار با عجله این مقاله رو نوشتم و تایپ کردم. چون خیلی برای عکساش وقت گذاشتم
بنابراین ممکنه غلط تایپی زیادی داشته باشه
اگه چیزی دیدید بگید تا تصحیح بشه
نقل قول کردن
mokhtar
#2 mokhtar 1397-03-17 11:27
تریلرش عالی بود
به نظرم سونی اگه عقل داشته باشه تو یه صحنه نشون میده که اسپایدرمن MCU (با صدا و شکل ظاهری تام هالند) تو فیلم هست!!! یعنی اینجوری نشون میده MCU تو یه دنیای دیگشت و اینا هم جای دیگه ای هستن
خیلی ایده خوبیه.
درسته از گرین گابلین التمیت بدم میاد ولی خوشحالم تو این کارتون ازش استفاده کردن. چون باعث میشه تو mcu اگه قراره گرین گابلین باشه پس دیگه از این ظاهر تکراری استفاده نکنن و برن سراغ ظاهر کلاسیک!
نقل قول کردن
mokhtar
#3 mokhtar 1397-03-17 11:32
ولی خداییش همین موشکافی کردن تریلرها توسط هواداران تو سایتایی مثل spidey.ir باعث شده استودیوها اینقدر تریلرها رو گول زننده بسازن
دیگه همه فهمیدن یه تیزر بدن بیرون ملت تمام صحنه هاش رو زیر رو رو میکنن
به سونی و مارول حق میدم اینقدر تو تریلرها ما رو گمراه کنن
ولی از خودم میپرسم ایا الان دیگه تریلر دیدن و تحلیل کردن معنی داره اصلا؟
نقل قول کردن
MCU lover
#4 MCU lover 1397-03-17 11:44
من که خیلی خیلی هایپ شدم مخصوصا از گوئن عنکبوتی :eek: * ممنون از مقالهتون :D
نقل قول کردن
Nima.gharibloo
#5 Nima.gharibloo 1397-03-17 11:49
به نقل از mokhtar:
ولی خداییش همین موشکافی کردن تریلرها توسط هواداران تو سایتایی مثل spidey.ir باعث شده استودیوها اینقدر تریلرها رو گول زننده بسازن
دیگه همه فهمیدن یه تیزر بدن بیرون ملت تمام صحنه هاش رو زیر رو رو میکنن
به سونی و مارول حق میدم اینقدر تو تریلرها ما رو گمراه کنن
ولی از خودم میپرسم ایا الان دیگه تریلر دیدن و تحلیل کردن معنی داره اصلا؟

شاید یک سری نکات تریلر ها غلط باشه ولی خب به نظرم یک سری شون هم درسته و یک سری اطلاعات به ما میده تحلیلشون که حداقل کمی از اون ها درستن و از تحلیل نکردن اونها بهتره
از آقای ترابی هم ممنونم بابت این نکاتی که با تیزبینی از تریلرها در میارن و در اختیار ما قرار میدن
نقل قول کردن
Hashem.egz
#6 Hashem.egz 1397-03-17 12:17
دوبلور هاش که عالی طراحی هاش هم عالی سازندگانشم که عالی جوووووووووووون نمیتونم براش صبر کنم
راستی اقای ترابی به تاریخ اکرانش اشاره نکردین...
تو تریلر دیدم نوشته کریسمس بیرون میاد یعنی ۱۱ دی ماه؟
نقل قول کردن
Reza
#7 Reza 1397-03-17 13:27
احساس میکنم پیتر خیلی بدفرم هست و چاق نمیدونم چرا
و البته مال هموندنیاس همینطور که تو اخبار میگفت

درضمن کاربر جدیدم :-)
نقل قول کردن
alihdz
#8 alihdz 1397-03-17 13:38
به نقل از Reza:
احساس میکنم پیتر خیلی بدفرم هست و چاق نمیدونم چرا
و البته مال هموندنیاس همینطور که تو اخبار میگفت
بخش قدرت های مایلز هم نوشتید درست مثل کمیک "میونه"
درضمن کاربر جدیدم :-)

14 دسامبر یه هفته قبل از اکران فیلم آکوامن
نقل قول کردن
C.s.r
#9 C.s.r 1397-03-17 13:58
دیشب داشتم تریلر رو میدیدم با خودم گفتم الان آقای ترابی عاشق طراحی شخصیت ها شده :lol: چون خیلی تاکید دارن روی کارتونی بودن شخصیت ها...راستش خودمم عاشقش شدم یکی از جذابیت های انیمیشن های کمیکی اینه که هیچ ترسی از استفاده لباس ها و قدرت های شخصیت های کمیک در انیمیشن ندارن ولی نمیدونم چرا هیچ وقت سراغ ساختن انیمیشن های سینمایی با کیفیت از روی کمیک های مارول نمیرن چرا دیزنی از این همه شخصیت باحال یه انیمیشن نمیسازه یا فاکس چرا نمیده بلو اسکای یه انیمیشن از مردان ایکس بسازه با اینکه انیمیشن های ابرقهرمانی معمولا پرفروش هستن (شگفت انگیزان ،مگامایند،6 ابرقهرمان...)مش خصه که سونی هم انتظاری از فروش این فیلم نداره
تشکر خیلی خوب بود از خوندن تحلیل تریلر از خود تریلر بیشتر لذت بردم چون من اصلا تیز بین نیستم :P
نقل قول کردن
D.PARKER
#10 D.PARKER 1397-03-17 14:04
بعید میدونم که شاهد مورلان باشیم. احتمالا یه اثر فان و باحال رو داریم که بیشتر رو جذابیت شخصیتا مانوور میده. خداروشکر که یه کارتون خوب از اسپایدرمن داریم میبینیم ( سینمایی ) ممنون استاد.

#3

البته تریلر باید سبک فیلم یا کارتون، شخصیت هاش و قسمت کم اهمیت داستان رو نشون بده همچنین بیننده رو با خطرات و قسمت های جالب اثر آشنا کنه تا به قولی هایپ بشه برای دیدن فیلم. ولی یه مدتی بود که قضیه تریلر از این ها فراتر رفت. به نظرم گمراه کردن راه خوبی برای شوکه کردن بینندست. همون کاری که تو جنگ بینهایت به خوبی از پسش بر اومدن. :-)
نقل قول کردن
Captain Logan
#11 Captain Logan 1397-03-17 14:28
من عاشق مرد عنکبوتی نوآرم لامصب خیلی خفنه اگه بیارنش چی میشه
نقل قول کردن
Spider-Fan
#12 Spider-Fan 1397-03-17 14:28
تریلر عالی بود!
اصلا توقع اسپایدر گوئن رو نداشتم دیگه!!!
بنظرم بهتره که سونی به ونوم در فیلم اختصاصی خودش و البته اسپایدرمن تام هالند هر چند کوتاه یه اشاره ای بکنه. (حتی در یک صحنه کوتاه به اندروگارفیلد هم اشاره کنه!!!)
سبک بصری انیمیشن واقع منحصر به فرد و خارق العاده‌ست. ولی امیدوارم اون Speech Bubble ها و اشاره های مستقیم به پانل های کمیک بوکی خیلی آزار دهنده نباشه و به روند فیلم لطمه ای نزنه.
احتمالا دلیل جمع شدن همه مردان و زنان عنکبوتی از دنیا های مختلف، مورلان و خانواده وارثان نباشن.‌ هرجور نگاه کنیم مناسب انیمیشن نیستن و یه مقدار خشونت آمیز هستن. برای همین ممکنه والدین بچه های زیر ۱۳ سال که شاید تا حدی مخاطبان اصلی انیمیشن هستن (بدون توجه به موضوع اون)، بچه هاشون رو به سالن سینما نیارن و به فروش فیلم لطمه ای وارد بشه. برای همین بعیده سونی ریسک کنه.
و همچنین برای Comic-Geek ها هم ممکنه داستان تکراری بشه. (البته که با وجود پیچش های مختلف داستانی نمیشه ولی خب اینکه انگیزه جدیدی برای جمع شدن افراد با نیروی عنکبوتی با کمیک متفاوت باشه، جذاب تر نیست؟!)
نقل قول کردن
Marc Spector
#13 Marc Spector 1397-03-17 14:31
لباس عنکبوتی پیتر توی مخفی گاه منو خیلی یاد لباس مرد عنکبوتی سری جدید کارتونی میندازه
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1397-03-17 14:34
به نقل از Marc Spector:
لباس عنکبوتی پیتر توی مخفی گاه منو خیلی یاد لباس مرد عنکبوتی سری جدید کارتونی میندازه


اره ولی اون لباس کناریش اگه گفتی کدوم لباسه؟ :-*
نقل قول کردن
Logan.Wolverine.Jackman
#15 Logan.Wolverine.Jackman 1397-03-17 15:03
سلام بر تمام دوستان
میخوام یکمی در مورد این انیمیشن به قول معروف کارشناسانه حرف بزنم(البته بنده جلوی مدیران سایت لنگ می اندازم) چون این اولین انیمیشن سینمایی مردعنکبوتی هستش(حالا درسته شخصیت اولش مایلز مورالز است ولی بالاخره نام مردعنکبوتی رو فیلم هست)
خب وقتی برای اولین بار اعلام شد که قراره اولین انیمیشن مردعنکبوتی ساخته بشه بشخصه خیلی ذوق کردم که بعد از اعلام این که شخصیت اصلی این انیمیشن مایلز مورالز است نا امید شدم.با خودم گفتم شخصیتی که هنوز ده سال از خلقش نمیگذره و هنوز آنچنان شخصیت پردازی محکم و قابل قبولی نداره و بیشتر شخصیت اش را از پیتر پارکر الهام گرفته میتونه یک انیمیشن یک ساعت و نیمه یا دوساعته رو به خودش اختصاص بده؟ بعدا که فهمیدم قراره دنیاهای دیگر رو به ما نشون بده و قرار شخصیت پیتر پارکر توی فیلم باشه خوشحال شدم ولی باز میگفتم که ممکن است مایلز به عنوان شخصیت اول فیلم زیر سایه شخصیت دوم فیلم(پیتر پارکر)قرار بگیره(بخاطر شخصیت پردازی) چیزی که در این تریلر هم دیدیم چون پیتر پارکر ستاره این تریلر بود و دیدین که چقدر سریع همه توجه ها رو به خودش جذب کرد و مایلز رو تحت شعاع خود قرار داد.حالا فکر کنین تو این انیمیشن قرار است پیتر شخصیت دوم باشه و توی فیلم هم قراره همه توجه ها رو به خودش جذب کنه و مایلز رو زیر سایه خودش ببره. بنظرتون این یک نقطه ضعف حساب نمیشه؟
البته درسته که قراره شخصیت های عنکبوتی دیگه ای رو در فیلم ببینم(البته امیدوارم زیاد نباشم و اگه قراره باشن در حد یک کامئو باشه چون میترسم باعث شلوغ شدن فیلم بشه) ولی کیه که انکار کنه قراره بیشتر تمرکز فیلم روی رابطه شاگردی استادی پیتر و مایلز باشه؟ با این حال با خودم میگفتم که بازم دلم راضی نیست اولین انیمیشن سینمایی مردعنکبوتی از کسی غیر از پیتر پارکر ساخته بشه. بعد که این تریلر را دیدم گفتم که این انگار بیشتر سونی سعی داره تا مقدمه چینی انیمیشن های بعدی را بکند مثل کاری که با امیزینگ 2 کرد.(برای کسانی که نمیدانند بگم که قرار سونی دنیای انیمیشنی مردعنبکوتی رو بسازه که قرار است از رویداد دنیای مردعنکبوتی الهام گرفته بشه) برای همین بعد از دیدن تریلر ترس برم داشت که نکنه اولین انیمیشن سینمایی مردعنکبوتی فدای حرص و طمع سونی بشه و همون اتفاقی که برای امیزینگ 2 افتاد برای این انیمیشن هم بیافتد.(که البته باید تا کریسمس صبر کرد تا ببینیم چه میشه)
البته من از این انیمیشن انتظارهایی هم دارم چون نمیخوام فقط تعامل بین پیتر و مایلزرو ببینم.دلم می خواد تعاملی رو هم بین مثلا پیتر و گوئن(عنکبوتی) یا دیگر عنکبوتی های دیگه هم ببینم.مثلا خیلی دلم میخواد پیتر با دیدن گوئن(عنکبوتی) یاد مرگ گوئن استیسی دنیای اصلی بیفته و مثلا بغض کنه یا گریه اش بگیره و بخواد از گوئن(عنکبوتی)مح افظت کنه.یه انتظار دیگه ای که دارم اینه که میخوام اکشن درست حسابی از مردعنکبوتی ببینم توی این انیمیشن. چون بعد از مردعنکبوتی های ریمی و سریال مردعنکبوتی خارق العاده دیگه اکشن درست حسابی از مردعنکبوتی توی دیگر فیلم ها و سریالهای مردعنبکوتی ندیدم(البته امیدوار بودم که توی بازگشت به خانه این مشکل اکشن مردعنکبوتی رفع بشه که متاسفانه اون هم نشد) و حالا که این انیمیشن داره ساخته میشه دلم میخواد حداقل سطح اکشن نسبتا خوبی به بالایی داشته باشه.
البته این تریلر چندتا سوال هم برام بوجود اورد که براتون مینویسم:
1-این پیتری که توی تریلر دوم است آیا پیتر پارکر دنیای اصلی است یا دنیای التیمات یا یک دنیای دیگر؟
2-آیا ما قراره در طول انیمیشن فلش بک هایی از گذشته باشیم چون توی این تریلر دیدیم که مردعنبکوتی در دنیای التیمات زنده است و داره با خلاف کارا میجنگه و بابای مایلز هم زیاد از او خوشش نمیاد.(برای کسایی که تریلر اول رو ندیدن بگم که در اون تریلر شاهد قبر پیتر پارکر بودیم)
3-پیتر پارکر دقیقا چند سال از مایلز بزرگ تره چون انگار توی تریلر یه ده سالی بزرگتر بود؟
4-ایا ما داریم پیتر پارکر دنیای التیمات را میبینیم که داره به مایلز تار اندازی رو یاد میده چون مایلز انگار تازه قدرت هاش رو بدست اورده و ایا ما قراره شاهد مرگ پیتر پارکر التیمات در این انیمیشن باشیم؟
5-آیا قراره است از مردعنکبوتی(پیتر پارکر) دنیای اصلی هم در این انیمیشن ببینیم؟
6-ایا قراره شاهد مورلان و خانواده اش باشیم؟
7-ویلین اصلی فیلم کیه؟هیولای سبز رنگ بالدار(به احتمال زیاد گابلین سبز التیمات) یا پراولر؟
8-ایا پراولر عموی مایلز است یا او هم از دنیای دیگه ای امده است؟
9-چطور قرار است با توجه به حضور پر رنگ پیتر پارکر و احتمالا گوئن(عنکبوتی) مایلز مورالز شخصیت اول فیلم باشه؟
این ها تنها بخشی از سوالاتی است که با دیدن این تریلر ایجاد میشود و تنها میشود منتظر بود تا این فیلم بیاد بیرون ولی بنده بشخه خیلی نگرانم که این انیمیشن ،اولین انیمیشن مردعنکبوتی چیز متوسطی یا ضعیفی در بیاد. به امید این که این انیمیشن اثر حداقل خوب و عالی شود.
نقل قول کردن
Marc Spector
#16 Marc Spector 1397-03-17 15:28
فقط لباس سمت راست رو نمیشه تشخیص داد،فک کنم اوریجینال باشه یا شایدم موقع پوشیدن طراحیش عوض بشه.
راستی من دقیق متوجه نشدم اون موزیک هیپ هاپ وسط تریلر که به نوعی اینترو مرد عنکبوتی مایلز مورالز با لباس اصلی خودش بود مال nf بود؟؟
نقل قول کردن
spidey kg
#17 spidey kg 1397-03-17 16:15
ببخشيد يه سوال داشتم درمورد cap.مگه سپر لباس نومد از وايبرينيوم نيست؟لباس بلک پنتر هم از همين جنسه.پس چطور تو فيلم سپر کپ بتل دميج داشت ولي لباس بلک پنتر نداشت؟
نقل قول کردن
Reza
#18 Reza 1397-03-17 16:25
به نقل از Marc Spector:
فقط لباس سمت راست رو نمیشه تشخیص داد،فک کنم اوریجینال باشه یا شایدم موقع پوشیدن طراحیش عوض بشه.
راستی من دقیق متوجه نشدم اون موزیک هیپ هاپ وسط تریلر که به نوعی اینترو مرد عنکبوتی مایلز مورالز با لباس اصلی خودش بود مال nf بود؟؟

بله NF بود
راستی استاد بخش ملاقات پیتر و مایلز نوشتید " اولین بار که پیتر و مایلز را باهم در تریلر ملاقات میکنند" اینم درستش کنید
نقل قول کردن
سید حمید رضا فتو کیان
#19 سید حمید رضا فتو کیان 1397-03-17 17:48
اول جا داره از استاد ترابی عزیز بابت این مقاله ی پرفکتِشون تشکر کنم. ;-)
راستش از این بابت خیلی خوشحال شدم که میبینم تو عصری زمده هستیم که اسپایدی به MCUوارد شده؛فیلم مجزای ونوم رو داریم و این انیمیشن که تقریبا فِرِیم به فریمش،پانل های کمیک بوکیه.از طرفی چیزی که ذهنمو مشغول کرد،شخصیت پیتر پارکره؛شاید تو اون سکانس دور میز بار کمیک زیادی داشته باشه که دو لپی برگر میخوره؛اما این دقیقا اون پیتر پاکری که من میشناسم نیست.این قضیه یه کم رو مخم بود!!منتها از باقی جهات،با فضای انیمیشن حال کردم.مایلز مورالز فِیو من نیست؛من پ.پ دنیای اصلی رو خیلی دوس دارم.اما حقیقتا منتظر این انیمیشنم. ;-) 8) :-)
نقل قول کردن
Amazing Spidey
#20 Amazing Spidey 1397-03-17 20:52
#21
به به آقای فتوکیان
چه عجب چشممون به جمال شما باز شد
خیلی خوشحال که شما رو دوباره تو این سایت میبینم
البته فکر نکنم شما منو بشناسی ولی من که همیشه از حضور شما فیض بردم
-------------------
واقعا تریلرش عالی بود
فضاش یه جورایی منو یاد انیمیشن paranorman میندازه
اونم یجورایی چنین فضایی داشت
از طراحی پیتر پارکرو مردعنکبوتیش خیلی خوشم امد
قیافه پیتر پارکرش هم اول یذره اذیت میکنه مثل بازی اسپایدرمن ولی بعدش ادم عادت میکنه
توی گوگل گفته که بازیگر سیبرتوث نقش مورلان رو بازی میکنه!

دیزاین هاشم خیلی خوبه مخصوصا دیزاین مردعنکبوتی
نورپردازیش منو یاد فیلم امیزینگ 2 میندازه منم که فیلم امیزینگو ... :-*
من فکر میکنم پیتر بعد از مبارزه با مورلان میمیره و اون سکانسی هم که پیتر بالای قبر پیتره اخرای فیلمه
البته این حدس منه خب طبیعتا ممکنه غلط دربیاد
امیدوارم که دقیقا عین کمیکش شاهد مردعنکبوتی های زیادی باشیم و تنش بین مردعنکبوتی ها داستان بنظرم یذره بیشتر میکنه
من اولش فکر میکردم اون صحنه ای که تو درختاس مردعنکبوتی هندیه ولی نگو همون میتره شلوار راحتی پاش کرده :lol:
در اخر اقای ترابی دستتون دردنکه خیلی زحمت کشیدید با این همه مشغله کاری که دارید
نقل قول کردن
Omid.J
#21 Omid.J 1397-03-17 23:04
بعد از یه مدت طولانی سلام :lol:
یه نکته جالبی که من دیدم اینه که یه سری المان توی تریلر بود که نشون می‌داد دنیایی که داستان توش جریان داره (دنیای آلتیمیت)‌ با دنیای ما فرق داره.
مثلا روی ماشینای پلیس نیویورک به جای NYPD نوشته PDNY

تبلیغ Koca-Soda به جای Coca-Cola

یا RedEx به جای FedEx
نقل قول کردن
mmh112
#22 mmh112 1397-03-18 00:00
به نظرم داستان از روی کمیک مردان عنکبوتی اقتباس شده :-*
نقل قول کردن
mmh112
#23 mmh112 1397-03-18 00:03
ممنون از بررسی تیز بینی تون!
نقل قول کردن
spiderpunisher
#24 spiderpunisher 1397-03-18 07:52
به نظر من انیمیشن خیلی خوبی به نظر میاد، امیدوارم که هم برای منتقدین و تماشگران عادی و کمیک فن ها عالی باشه.
راستی یه جای تریلر که انگار گابلین التیمیت حمله میکنه به اسپایدرمن و بهش مشت می زنه ما اون حرفایی که تو کمیک ها برای بیان صداهای پشت صحنه مث dwoof و bang رو می بینیم و آدم رو یاد لگو بتمن مووی می اندازه که اونا هم از همچین سبکی در اون انیمیشن استفاده کرده بودند.
در ضمن ظاهر پیتر خیلی گوگولی (!) به نظر می رسه و دیدن یه پیتر میانسال که کمی هم خپل هست خنده داره.
نقل قول کردن
A.cage
#25 A.cage 1397-03-18 16:27
باز هم مثل همیشه عالی،یعنی خوشم میاد قشنگ مو شکافانه بررسی می کنید.
در مورد این انیمیشن راستش من زیاد امید نداشتم چیز خوبی در بیاد ولی واقعا سونی خوب طراحی کرد.
نقل قول کردن
saniel
#26 saniel 1397-03-19 15:03
سلام من عضو جدیدم ولی چند ساله دارم دنبال میکنم. اسپم:شاید ندانید ولی توی سریال آبشار جاذبه اسم یکی از شخصیت ها استن لی هستش که توی تریلر فیلم سینمایی این سریال هم موجوده
نقل قول کردن
sourena1
#27 sourena1 1397-04-31 02:31
نه دلم میاد کیفیت پرده ببینم نه صبرشو دارم واستم برای بلوری :-?
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45