تحلیل و بررسی تریلر دوم فیلم ونوم

تحلیل و بررسی تریلر دوم فیلم ونوم

بعد از اون تریلر نا امید کننده این یکی ما رو واقعا امیدوار کرد!

تریلر دوم فیلم ونوم امروز صبح به طور رسمی منتشر شد که میتونید اینجا اون رو با زیرنویس فارسی تماشا کنید. البته به نظر نمیاد سونی میخواست اون رو به این زودی منتشر کنه ولی مساله اینه که که دیشب در جشنواره "سینما کان" منتشرش کرد ولی به طور کامل لو رفت و سر از اینترنت در آورد! (اینجا میتونید نسخه لو رفته رو تماشا کنید). بنابراین سونی یه جورایی مجبور شد نسخه اصلی رو سریع منتشر کنه!

در هر حال این تریلر از تریلر اول خیلی بهتره. چرا؟ چون به ما ونوم رو نشون داد! بنابراین من میخوام سنت شکنی کنم و از اون شات آخر تریلر شروع کنم که ونوم رو نشون میده! یعنی این صحنه:

ما ونوم هستیم

خداییش ظاهرش خیلی شبیه به دنیای کمیک است و اون چشم های بزرگ و سفید، دندان های تیز و اون زبان درازش همگی در ظاهر او به چشم میخورند.

ظاهر ونوم - ادی براک

پس واقعا سونی یک ظاهر کلاسیک از ونوم به ما تحویل داده. ولی برای هواداران این هم مهمه که بدونند آیا سمبل یا اون علامت سفید رنگ ونوم در دنیای کمیک روی سینه اش هست یا نه؟ این صحنه که در زیر مشاهده میکنید به نظر میاد همچین چیزی رو نشون نمیده:

 علامت ونوم

اما انگار نوعی رگ سفید رنگ  در بدنش جریان داره:

 رگ های ونوم

در مجموع این تریلر نسبت به اولین تریلر خیلی بهتر به ما توانایی های سیمبیوت ونوم رو نشون میده. مخصوصا اونجایی که اراذل و اوباشی که میان خونه ادی براک تا چیزی که متعلق به اربابشون هست رو ازش پس بگیرن:

 فیلم ونوم

اینجاست که ما بارها اون بازوهای معروف سیمبیوتی رو میبینیم که وارد عمل میشند تا از ادی براک دفاع کنند:

 ادی بروک

قدرت ونوم

ما صحنه های مشابه ای رو هم میبینیم که وقتی ادی براک داره با موتور سیکلت از دست اونا فرار میکنه دوباره سیمبیوت به صورت بازو میاد به کمکش که واقعا صحنه های جالبی هستن:

 

زور ونوم

(آدم با خودش میگه سونی چرا لااقل این بازوها رو در تریلر اول نذاشت؟ اینجوری مجبور نبود ظاهر ونوم رو لو بده و در عین حال به قدرت های سیمبیوت هم اشاره میکرد!)

خب حالا که به ونوم و قدرت هاش اشاره کردم اجازه بدید برگردم به اول تریلر چون به نظرم سونی میخواست با این تریلر یه تو دهنی بزنه به اون شایعاتی که اخیرا درباره این فیلم مطرح بود (اینجا میتونید بخونید این شایعات رو!). بنابراین سعی کرد روی داستان فیلم خیلی مانور بده.

خب اولش که ما اون صحنه سقوط سفینه فضایی رو میبینیم که قبلا هم در تریلر اول دیده بودیمش. تقریبا میشه صد در صد مطمئن بود که سیمبیوت فضایی ونوم از این طریق به زمین رسیده.

 

بعدشم میبینیم که سیمبیوت داخل یک محفظه به جایی برده میشه که باز هم میشه مطمئن بود اسمش هست "بنیاد حیات" (Life Foundation):

 سیمبیوت ونوم

این آقا اسمش هست «کارلتون دریک» که به نظر میرسه رئیس "بنیاد حیات" باشه و همه چیز زیر سر اونه:

 کارلتون دریک

در دنیای کمیک هم کارلتون دریک رئیس این بنیاد بود که اطلاعات خوبی هم راجع به سیمبیوت فضایی داشت و میخواست ازش سو استفاده کنه:

 کمیک ونوم

نقش کارلتون دریک رو در فیلم ونوم ، آقای «ریز احمد» بازی میکنه که اولش شایعه شده بود قراره نقش «کارنیج» رو بازی کنه! در هر حال بنیاد حیات در شهر سان فرانسیسکو قرار داره و جایی هستش که از بیرون به نظر خیلی خوب و موفق میاد ولی داخلش خبرایی هست!

بعد ما کمی با ادی براک و زندگی شخصی او آشنا میشویم. در این صحنه او را در کنار عشقش مشاهده میکنیم که نقشش رو خانم «میشل ویلیامز» بازی میکنه:

 میشل وییامز

چیزی که میشه فهمید اینه که ایشون ممکنه همسر سابق ادی براک باشه. در ضمن معلومه که او در جریانه که ادی میخواد بره و با رئیس بنیاد حیات مصاحبه کنه چون بهش میگه آیا این دفعه مواظب رفتارت خواهی بود؟! و این نشون میده که ادی کلا آدم پرخاشگری هستش و معمولا تو حرفه خودش با مشکلاتی مواجه میشه!

 انه وینگ

معلومه که به قول معروف سرش هم درد میکنه واسه دردسر چون میگه خبرنگاریه که میره دنبال آدمایی که دوست ندارن کسی بیاد سراغشون!

 

و این خیلی خوبه که ادی براک درست مثل دنیای کمیک یک خبرنگاره. و البته اون شایعاتی که میگفت قبلا یک خلافکار بوده رو منتفی میکنه.

بعدش هم که میبینیم صاف میره سراغ آقای دریک و بهش میگه "نظرتون راجع به این اتهامات که میگن روی آدم ها آزمایش میکنید و باعث مرگشون میشید چیه؟!"

همین باعث میشه مصاحبه متوقف بشه و ادی رو بندازنش بیرون. ولی او بیخیال نمیشه و با یکی از کارکنان بنیاد حیات قرار میذاره تا اطلاعات بیشتری به دست بیاره و او هم تایید میکنه که اتفاقات ناخوشایندی در اون بنیاد در جریانه.

 

بعد تعریف میکنه که چیزهایی پیدا کردن که بهشون میگن سیمبیوت، و کارلتون دریک اعتقاد داره با برقراری پیوند بین سیمبیوت و انسان میشه به اسرار تکامل انسان پی برد.

 

حداقل سه نفر رو در تریلر میبینیم که به عنوان میزبان انسانی سیمبیوت عمل میکنند:

 

اون خانمه به نظر میرسه به ادی براک حمله میکنه و احتمالا همون هم هست که باعث میشه ادی با سیمبیوت ونوم پیوند بخوره:

 

خب ما میدونیم که داستان این فیلم براساس کمیک "محافظ مرگبار" یا Lethal Protector ساخته میشه که در واقع نام محبوب ترین سری کمیک های اختصاصی ونوم است که توسط «دیوید میکلینی» و «مارک بگلی» خلق شد (میتونید این کمیک را اینجا دانلود کنید). در این سری ونوم با مرد عنکبوتی صلح میکنه و به شهر سن فرانسیسکو میره و یه جورایی به یک قهرمان تبدیل میشه (در واقع او آنقدر محبوب شده بود که مارول سعی کرد در این کمیک تبدیلش کنه به یه جور قهرمان). بعد اونجا متوجه میشه یه سری آدم های بی خانمان هستند که روشون آزمایش میشه بعد ونوم سعی میکنه به این آدم های بی خانمان کمک کنه.

کمیک ونم 

سپس معلوم میشه آنها چند سیمبیوت دیگر از روی ونوم ساختند به نام های Agony، Phage، Riot، Lasher و Scream (برای اشنایی با آنها این مقاله را بخوانید).

من حدس میزنم این سه نفری که در تریلر دیدیم که با سیمبیوت پیوند خورده اند، جزو همین 5 نفر باشند. یعنی اون خانمه احتمالا یا Agony هستش یا Scream. اون آقاهه که بسته شده هم میتونه مثلا Phage یا Riot باشه

 و حدس من اینه که یکی از دیگر کسانی که با سیمبیوت پیوند میخوره ، کارنیج هستش که شایعه شده آقای «وودی هارلسون» نقشش رو بازی میکنه.

وودی هارلسون

(البته احتمال قوی تر اینه که کارنیج در انتهای فیلم به وجود بیاد. یعنی اونجایی که بالاخره ادی رو میگیرن و سیمبیوت ونوم هم در خلق او نقش داره).

سپس میبینم که مبتلا شدن ادی به سیمبیوت باعث شده خیلی مریض و بدحال بشه :

 

صداهایی را هم در سرش میشنوه:

 

پس یعنی دیگه داره به ونوم تبدیل میشه و از این به بعده که به جای "من" (I) از "ما" (We) استفاده میکنه.

بعدشم که شاهدیم که افراد دریک میان سراغ ادی و سیمبیوت به طور ناخود آگاه از او دفاع میکنه و در ابتدای مقاله هم بهش اشاره شد.

اما نکته مهم و حیاتی درباره این تریلر اونجایی هستش که ادی داره با سیمبیوت مذاکره (!) میکنه و بالاخره با هم به توافق میرسن که فقط به آدم بدها آسیب برسونه!

 

این مساله ما رو به عنوان هوادار دنیای کمیک بوک امیدوار میکنه چون با دنیای کمیک همخوانی داره. یعنی ونوم بعد از مدتی از یک خبیث کامل تبدیل شد به یک ضد قهرمان که فقط حاضر بود به اونایی که به بیگناهان ضربه میزنند ، حمله کنه.

 

همچنین کاملا معلومه که او در طول فیلم کاملا با سیمبیوت از نظر درونی و ذهنی درگیره و همین ما رو یاد داستان کلاسیک «دکتر جکیل و مستر هاید» یا حتی بروس بنر/هالک میندازه .

 

 

و در انتهای تریلر شاهد هستیم که بنیاد حیات واقعا بدجوری دنبال ادی و سیمبیوتش هستش. این یعنی اینکه سیمبیوت ونوم براشون خیلی مهمه.

 

حالا چرا اینطوریه باید صبر کنیم و در طول فیلم متوجه بشیم. ولی حدس میزنم که سیمبیوت ونوم رو لازم دارند تا باهاش دیگر سیمبیوت ها را کنترل کنند و احتمالا همین جا هم هست که کارنیج خلق میشه.

 

و البته اون صحنه ای که میشنویم "آیا حاضری قربانی کنی اون چیزی رو که از همه بیشتر برات عزیزه"، اشاره داره به اینکه ما احتمالا شاهد این خواهیم بود که عشق ادی براک گروگان گرفته میشه تا او رو مجبور کنند سیمبیوت ونوم رو برگردونه.

 

و در پایان باید اشاره کرد به اینکه سونی خیلی داره روی جمله معروف ونوم یعنی "ما ونوم هستیم" (We are Venom) مانور میده و در پایان تریلر هم او همین رو میگه که البته میتونه اشاره و ادای احترامی  هم باشه به جمله معروف مایکل کیتون در فیلم "بتمن" یا رابرت داونی جونیور در فیلم "مرد آهنی":

 من بتمن هستم

من مرد آهنی هستم

ما ونوم هستیم

 

خب نظر شما چیه؟ چه نکات دیگری رو در این تریلر پیدا کردید؟ در بخش نظرات به ما بگید!

 

مهدی ترابی مهربانی 

(mtm)

All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

15 خبر و شایعه ای که درباره فیلم ونوم میدانیم!

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

بررسی و تحلیل تریلر نخست فیلم "ونوم" (VENOM)

تریلر داغ و معرکه جدید فیلم "ونوم" منتشر شد + زیرنویس فارسی + پوستر جدید

10 اطلاعات مهمی که از فیلم ونوم به بیرون درز کرده

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-02-04 16:51
این یکی رو خیلی سریع و وسط صد تا کار دیگه نوشتم. پس حتما غلط تایپی زیاد داره
با دقت مقاله رو بخونید و هر جایی اشتباهی دیدید بگید تا درستش کنم ;-)
نقل قول کردن
beyonder
#2 beyonder 1397-02-04 17:10
ایول اقای ترابی ...
توی تریلر اول سونی هوشمندانه بعضی از جلوه های ویژه ی ونوم رو حذف کرده بود
نقل قول کردن
iran_of_soldier
#3 iran_of_soldier 1397-02-04 17:10
والا تریلر خوبی بود امیدوارم ونوم شاخی در بیاد.
نقل قول کردن
Aref1011
#4 Aref1011 1397-02-04 17:16
واقعا عالی بود این تریلر.قبلا فکر میکردم ونوم قبلیه خوب بود اما الان که دارم کم کم و آروم آروم باهاش آشنا میشم و گذشتش رو میدونم خیلی بهتره.توی سه گانه سم ریمی واقعا همه چی یهویی رخ داد و این یکی واقعا شگفت انگیز بود.تریلرش هم آدم رو قانع کرد نسبت به تریلر اول که خیلی منتطرم ونوم موندیم.ممنون آقا ترابی بابت مقاله :-)
نقل قول کردن
Mr.Harper
#5 Mr.Harper 1397-02-04 17:22
همونطور که منتظرم هاردی رو تو نقش ونوم ببینم منتظر دیدن هارلسون تو نقش کارنیج هم هستم. مطمئنم هر دوشون خوب از پس نقششون برمیان
نقل قول کردن
THE MIX
#6 THE MIX 1397-02-04 17:25
مرسی استاد نقد خیلی خوب و کاملی بود . فقط ی نکته این اون مرده که سیاه پوسته میتونه اسکات واشینگتون هم باشه چون اونطوری که یادمه تو کمیک ها اسکات سیاه پوست یا دو رگه بود .در مورد کارنیج همه خیلی عالی میشه که سیمبیوت از ادی جدا شه و بندازنش زندان و آخر فیلم که داره فرار میکنه کارنیج به وجود بیاد ! درست مثل کمیک . و مثبت ترین نکته که این تریلر ثابت کرد کل اون شایعات الکی بودن.
نقل قول کردن
mokhtar
#7 mokhtar 1397-02-04 17:31
سلام به همگی! مهدی جان عزیز خسته نباشی
امروز خیلی زحمت کشیدی که هم تریلر رو زیرنویس کردی و هم نقدش کردی (حالا این وسط چند تا ترجمه کمیک ویرایش کردی یا چند تا خبر تو کانال گذاشتی خدا میدونه!)
ولی قبول داری تریلرش تقریبا همه داستان فیلم رو لو داد؟
یه مشکلی که دارم باهاش اینه که انگار داستانش خیلی خطی و قابل پیش بینی هستش. الان دوره زمونه این جور داستانا واقعا گذشته. ادم دوست داره مدام غافلگیری ببینه
یعنی شاید 10 سال پیش تازگی داشت ولی الان در عصر پسا-جنگ بینهایت دیگه اینجور فیلما زیاد مهیج نیستن
البته شایدم من اشتباه میکنم ولی این چیزی که مشخصه خیلی معمولیه: سفینه سقوط میکنه، بنیاد حیات میره سیمبیوت داخلش رو برمیداره و روی دیگران ازمایش میکنه، بعد ادی بو میبره به قضیه ولی خودشم به سیمبیوت الوده میشه ، بعدش میان سراغش، از دستشون فرار میکنه، بعد زنش رو گروگان میگیرن، بعد خودش رو تسلیم میکنه، بعد کارنیج تولید میشه، بعدش با هم میجنگن و ... تمام!
نقل قول کردن
milad dmc
#8 milad dmc 1397-02-04 17:42
مرسی بابت نقد....ببخشید واکنش اولیه فیلم avengers infinty war اومده...کی خبرش رو کار میکنید؟؟
نقل قول کردن
mokhtar
#9 mokhtar 1397-02-04 17:47
به نقل از milad dmc:
مرسی بابت نقد....ببخشید واکنش اولیه فیلم avengers infinty war اومده...کی خبرش رو کار میکنید؟؟

واکنش ها که مثبت بوده ولی تا جایی که یادمه سایت فقط امتیازات رو منتشر میکنه
واکنش اولیه مهم نیست
یادتون باشه واکنش های اولیه به جاستیس لیگ هم مثبت بود :D
نقل قول کردن
alihdz
#10 alihdz 1397-02-04 17:48
نقد و تریلر هردو عالی بودن
فقط خیلی خوشحال شدم چون دهن اونی که داستانو با چرتوپرت های الکیش اسپویل کرد بسته شد و اون لحظه که بازو هاش دراز میشد منو یاد نسخه سیمبیوتی از اسپایدرمن تو بازی shattered demension مینداخت
نقل قول کردن
Ehsan_Spidey
#11 Ehsan_Spidey 1397-02-04 18:15
فیلم Avengers: Infinity War تنها یک سکانس پس از تیتراژ خواهد داشت

به گفته کسایی که دیشب فیلم رو دیدن

پ.ن1: نمرات راتن تومیتوز فیلم Avengers: Infinity War تا ساعاتی دیگر منتشر میشه

پ.ن2: خواهشا هر کی فیلم رو دید اسپویل نکنه تا ما هم بتونیم همون لذتی که شما از دیدن فیلم میبرید رو ما هم تجربه کنیم

اصلا روایت داریم که خداوند اسپویل کنندگان رو دوست ندارد
نقل قول کردن
best of the best
#12 best of the best 1397-02-04 18:26
به نقل از Ehsan_Spidey:
فیلم Avengers: Infinity War تنها یک سکانس پس از تیتراژ خواهد داشت

به گفته کسایی که دیشب فیلم رو دیدن

پ.ن: نمرات راتن تومیتوز فیلم Avengers: Infinity War تا ساعاتی دیگر منتشر میشه

جالبه که یکی از کانال های تلگرامی ایرانی که خیلی هم ادعاش میشه خبر داده بودکه این فیلم صحنه پس از تیتراژ نداره!
نقل قول کردن
best of the best
#13 best of the best 1397-02-04 18:27
به نقل از mokhtar:
سلام به همگی! مهدی جان عزیز خسته نباشی
امروز خیلی زحمت کشیدی که هم تریلر رو زیرنویس کردی و هم نقدش کردی (حالا این وسط چند تا ترجمه کمیک ویرایش کردی یا چند تا خبر تو کانال گذاشتی خدا میدونه!)
ولی قبول داری تریلرش تقریبا همه داستان فیلم رو لو داد؟
یه مشکلی که دارم باهاش اینه که انگار داستانش خیلی خطی و قابل پیش بینی هستش. الان دوره زمونه این جور داستانا واقعا گذشته. ادم دوست داره مدام غافلگیری ببینه
یعنی شاید 10 سال پیش تازگی داشت ولی الان در عصر پسا-جنگ بینهایت دیگه اینجور فیلما زیاد مهیج نیستن
البته شایدم من اشتباه میکنم ولی این چیزی که مشخصه خیلی معمولیه: سفینه سقوط میکنه، بنیاد حیات میره سیمبیوت داخلش رو برمیداره و روی دیگران ازمایش میکنه، بعد ادی بو میبره به قضیه ولی خودشم به سیمبیوت الوده میشه ، بعدش میان سراغش، از دستشون فرار میکنه، بعد زنش رو گروگان میگیرن، بعد خودش رو تسلیم میکنه، بعد کارنیج تولید میشه، بعدش با هم میجنگن و ... تمام!

کاملا باهاتون موافقم استاد مختار
نقل قول کردن
علی قدیانی
#14 علی قدیانی 1397-02-04 18:36
استاد نظرتون راجب نقش افرینی تام هاردی چیه؟
بنظرم همونی بود که باید باشه. برای جذابیت بیشتر هم یه خورده بهش شوخ طبعی بیشتر اضافه کردن.
فقط امیدوارم از اون پنج سیمبیوت استفاده نشه فیلم شلوغ میشه همون کارنیج باشه بیشتر دوست دارم. همونطور که میدونین این فیلم با درجه R ساخته میشه پس یعنی کلی دستشون بازه برای صحنه های خشن و چندش و دوست دارم کارای ونوم شوکه کننده باشه چون شخصیت اصلی ما در این فیلم قهرمان نیست بلکه ضد قهرمان است. امیدوارم رومانس خوبی هم بین تام هاردی و خانم میشل ویلیامز داشته باشیم البته نمیدونم چرا احساس میکنم به هم نمیان البته شاید من فقط اینطوری حس میکنم
بنظرم تریلر یه خورده زیاده روی کرد تو ارائه داستان فیلم همون تمرکزش رو صحنه های اکشن بود بهتر بود
تشکر بابت وقتی که بابت تحلیل این تریلر گذاشتید.
نقل قول کردن
amirjjyy
#15 amirjjyy 1397-02-04 18:50
به نقل از mokhtar:
سلام به همگی! مهدی جان عزیز خسته نباشی
امروز خیلی زحمت کشیدی که هم تریلر رو زیرنویس کردی و هم نقدش کردی (حالا این وسط چند تا ترجمه کمیک ویرایش کردی یا چند تا خبر تو کانال گذاشتی خدا میدونه!)
ولی قبول داری تریلرش تقریبا همه داستان فیلم رو لو داد؟
یه مشکلی که دارم باهاش اینه که انگار داستانش خیلی خطی و قابل پیش بینی هستش. الان دوره زمونه این جور داستانا واقعا گذشته. ادم دوست داره مدام غافلگیری ببینه
یعنی شاید 10 سال پیش تازگی داشت ولی الان در عصر پسا-جنگ بینهایت دیگه اینجور فیلما زیاد مهیج نیستن
البته شایدم من اشتباه میکنم ولی این چیزی که مشخصه خیلی معمولیه: سفینه سقوط میکنه، بنیاد حیات میره سیمبیوت داخلش رو برمیداره و روی دیگران ازمایش میکنه، بعد ادی بو میبره به قضیه ولی خودشم به سیمبیوت الوده میشه ، بعدش میان سراغش، از دستشون فرار میکنه، بعد زنش رو گروگان میگیرن، بعد خودش رو تسلیم میکنه، بعد کارنیج تولید میشه، بعدش با هم میجنگن و ... تمام!



من هم واقعا موافقم تنها سوپرایز میتونه اسپایدرمن باشه
نقل قول کردن
Unknown
#16 Unknown 1397-02-04 19:00
به نقل از mokhtar:

ولی قبول داری تریلرش تقریبا همه داستان فیلم رو لو داد؟
یه مشکلی که دارم باهاش اینه که انگار داستانش خیلی خطی و قابل پیش بینی هستش. الان دوره زمونه این جور داستانا واقعا گذشته. ادم دوست داره مدام غافلگیری ببینه
یعنی شاید 10 سال پیش تازگی داشت ولی الان در عصر پسا-جنگ بینهایت دیگه اینجور فیلما زیاد مهیج نیستن
البته شایدم من اشتباه میکنم ولی این چیزی که مشخصه خیلی معمولیه: سفینه سقوط میکنه، بنیاد حیات میره سیمبیوت داخلش رو برمیداره و روی دیگران ازمایش میکنه، بعد ادی بو میبره به قضیه ولی خودشم به سیمبیوت الوده میشه ، بعدش میان سراغش، از دستشون فرار میکنه، بعد زنش رو گروگان میگیرن، بعد خودش رو تسلیم میکنه، بعد کارنیج تولید میشه، بعدش با هم میجنگن و ... تمام!

حرف شما کاملا درسته عمو مختار،منم باشما موافقم،ولی اگه سونی یک فیلم خوب و قابل قبول از شخصیتی مثل ونوم بسازه(ونوم سم ریمی که متاسفانه افتضاح بود :-x )ما به همونشم راضیم :-) بلکه یک تصویر خوب جدیدی از ونوم تو سینما داشته باشیم.فقط خداکنه فیلم خوبی در بیاد به لطف تام هاردی
نقل قول کردن
Ultimate spider-man
#17 Ultimate spider-man 1397-02-04 19:13
هالیوود قشنگ بهترین فیلماش واسه سالی نگه داشته که من میخوام کنکور بدم :-|

ولی نقد عالی بود و منم خیلی میترسم که این تریلر خیلی چیزا رو لو داد ولی بیاین زود قضاوت نکنیم فیلم بازگشت به خانه هم تریلراش جوری بود که آدم فکر میکرد کل داستان میدونه.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#18 Spider-Fan 1397-02-04 19:22
خسته نباشین

واقعا عجب تریلری بود! هرچی اعصابمون از تریلر اول و بعدم اون شایعات خورد بود، این تریلر جبران کرد.

ولی تریلر عملا کل داستانو لو داد دیگه!!!

بعد از سقوط سفینه فضایی ادی براک سر از کار خبیثانه بنیاد آینده در میاره، دزدکی میره اونجا و اونجا به طور اتفاقی با سیمبیوت ونوم پیوند میخوره.

دیگه عذر میخوام داستان خیلی "خز" شده دیگه :lol:

ولی خوشم اومد از قدرتی مثل تار افکنی اسپایدی بدون نیاز به وجود اون استفاده کردن.
یعنی اون بازو های سیمبیوتی خود تار اسپایدرمن هست.


احتمالا بنیاد آینده بعد از آزمایش و تحقیق در مورد سیمبیوت، سعی در تکثیر ش داشته؛ و سیمبیوت ونوم هم که از این اتفاق زجر میکشیده، به ادی براک که مخفیانه وارد شده میچسبه و توی جسم، روح و روانش تاثیر میگذاره.
توی هم باهاش در طول فیلم کلنجار میره تا بتونه کنترلش کنه.

خیلی ممنون بابت تحلیل و زیرنویس
نقل قول کردن
Amir_marvel
#19 Amir_marvel 1397-02-04 19:23
تریلر و نقد عالی بود از همه باحال تر این حرف زدن ونوم و ادی براک باهم بود خیلی کیف کردم
نقل قول کردن
ELEGANT
#20 ELEGANT 1397-02-04 20:55
با سلام ، ممنون بابت بررسی تریلر جناب ترابی
تریلر به نظرم یه حرکت انتحاری کامل بود از سونی . چون تریلر قبلی کاملا همه رو ناامید کرده بود و نیاز داشتن که ملت رو هایپ کنن پس تا حد زیادی از داستان کلی رو لو دادن ، شمایل ونوم رو لو دادن و توپو انداختن تو زمین تام هاردی و نوع بازیش . این حرکتشون میتونه تا حدودی هوشمندانه باشه اگه داستان فیلم همینقد یک خطی و ساده باشه ، تام هاردی و خود کاراکتر ونوم تنها چیزایین که فیلم واسه فروش داره .
درباره خود تریلر باید بگم دوتا چیز نظرمو جلب کرد ، اول اینکه سیمبیوت کاراکتر شخصیتی داره و صرفا یه نوع لباس نیست . با صداشم به شدت حال کردم امیدوارم تو نسخه نهایی تغییرش ندن . دوم نوع شخصیت پردازی ادی براک که تا حدودی میشد دید از پیوند خوردن با سیمبیوت ترسیده و امیدوارم این رابطه ادی و سیمبیوت رو خوب دراورده باشن چون راحت میتونه یه نکته مثبت تو فیلم باشه .
ریز احمد رو نمیدونم خبیث اصلیه یا نه ، ولی تو تریلرها که اصلا تهدید امیز نیست .
حضور میشل ویلیامز هم امیدوارم صرفا در حد یه عشق سابق یا عشق فعلی ضعیف و رومخ نباشه که تو فیلم هست تا گروگان گرفته بشه ، اگه بتونه یه وزنه تعادل عاطفی باشه واسه ادی خوب میشه
جلوه های ویژه فیلم هم قابل قبوله ، عالی نیست ولی خوبه
و باز هم امیدوارم حداقل تو یک سوم نهایی فیلم ونوم رو بیشتر از یک صحنه کوتاه ببینیم
کلا انتظارمو واسه این فیلم اوردم پایین که اگه خیلی عالی نبود شوکه نشم و اگه هم عالی بود که چه بهتر . امیدمونو میزاریم رو تام هاردی و دعا میکنیم سونی اینبار گند زیادی نزده باشه :lol:
یه نکته دیگه هم که دیدم‌تو اینترنت زیاد درباره اش بحثه شباهت خیلی زیاده موزیک تریلر این فیلم با موزیک تریلر جنگ بینهایته . و واقعا هم شبیهه
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#21 Captain Steve Lover 1397-02-04 21:02
با تشکر از نقد استاد عزیز...
راستش تریلر نیمه ی دومش خوب هایپ می‌کرد و تریلر خوبی بود...
از اون دسته فیلم هاییه که ظاهر منحصر به فرد و جذابی داره؛ اما محتوا ی تکراری و کلیشه ای...یعنی به قول استاد مختار داستانش یکم قابل پیش بینیه ...

د موده و قدیمیه...سادس...
چیز چالش برانگیزی نیست واسه ساختن...فقط سبکش خاصه...
ولی بازی تام هاردی بنظرم نقطه ی قوت اصلی فیلم خواهد بود و تر تریلر محشر بود...


نمرات فیلم ساعت سه صبح به وقت ایران (سه بعد از ظهر به وقت اونا حدودا) منتشر میشه
April 24th,3pm
يعنی حدود شش ساعت دیگه...
نقل قول کردن
red-spider
#22 red-spider 1397-02-04 21:04
این تریلر واقعا محشر بود
واقعا از اون دیالوگ سیمبیوت خیلی خوشم اومد :

If i see it we can do whatever we want. Do we have a ؟deal
یه جورایی این دیالوگ نشونه مذاکره ادی با سیمبیوت هستش چون دارن واسه هم شرط و شروط می زارند
جالبه که ادی میگه فقط ادم بدا رو می زنیم و سیمبیوت میگه پس اگه گیرشون بیاریم می تونم هرکاری دلم بخواد(احتمالا منظورش خوردن مغزه) بکنم
نقل قول کردن
amirx79x
#23 amirx79x 1397-02-04 21:08
تا قبل از این تریلر دوست نداشتم که این فیلم توی mcu باشه
ولی الان که این تریلر رو دیدم واقعا دلم میخواد این ونوم جزئی از mcu باشه خدا کنه دوطرف سر عقل بیان
نقل قول کردن
blackspidey
#24 blackspidey 1397-02-04 21:54
ایول عالی بود تحلیل
بنظرم فیلم خوبی بشه.این تریلر نظرمو عوض کرد.ولی بازم یکم فیلم بوی سونی میده...
از یه طرفم تام هاردی درباره فیلمنامه خیلی سخت گیره و چندین ساله فیلم بد بازی نکرده...امیدوار م اینم همین باشه.

من به Mcu بودن این فیلم امید دارم . چون کوین فایگی آدمیه که هرجور شده مخفی میکنه تو اون مصاحبه هم حتما یه دلیلی داشن که ایمی پاسکال گفت جزو Mcuـه . رو هوا که نیست این حرفا

پ . ن
اقا ولی شاید داستان فیلم اونجوری نباشه هاااا...اگه یادتون باشه تام هاردیم اون شایعه حضور ونوم تو دقایق پایانی رو رد کرد.بنظر منم اون سکانسی که میرن خونش و تعقیب بازی میشه واسه 30 40 دقیقه اول فیلمه . بعدش گیرش میندازن و اونجا تازه ونوم میشه. کارنیج هم زودتر به وجود میاد و ویلن اصلی فیلمه ، تو اون صحنه هم دیدیم که داشتن یک سیمبیوت رنگی رو روی ینفر آزمایش میکنن که خیلی شبیه کلیتوس کسدی بود.اول تریلر هم دیدیک مه تام داره به ریز احمد میگه باید بشدت بترسی . یک شات هم بود که توی شرکت همه پرت میشن اینور اونور..اینا بنظرم مشکوکه . شاید تو اون آزمایش کارنیج به وجود میاد و ...
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#25 M.ALI.S.S 1397-02-04 22:00
دمتون و دمشون گرم ، من که خیلی حال کردم به خصوص با دیالوگ we are venom . یه چیزی از اول برام سوال بوده : دندون های ونوم موقع تبدیل شدن و گفتن اون دیالوگ از کجا میان ؟ چون دندون اصولا چیز سفتی است . امیدوارم ونوم از اونی که توی تریلر دیده شد هیکلی تر باشه تا بتونیم ونوم مزخرف فیلم مرد عنکبوتی 3 رو فراموش کنیم.
نقل قول کردن
hassan91
#26 hassan91 1397-02-04 22:00
شکل و ظاهر ونوم عالی بود. این تریلرش عالی بود. باید دید که فیلمنامه چه شکلیه.
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#27 M.ALI.S.S 1397-02-04 22:03
به نقل از Ultimate spider-man:
هالیوود قشنگ بهترین فیلماش واسه سالی نگه داشته که من میخوام کنکور بدم :-|

ولی نقد عالی بود و منم خیلی میترسم که این تریلر خیلی چیزا رو لو داد ولی بیاین زود قضاوت نکنیم فیلم بازگشت به خانه هم تریلراش جوری بود که آدم فکر میکرد کل داستان میدونه.



الهی بمیرم برات ، خیلی سخته ؟ روایت تو روایت فیلم مرد عنکبوتی 2 است . "مارول فن بودن مسوليت زیادی به همراه میاره" :lol:
نقل قول کردن
Ultimate spider-man
#28 Ultimate spider-man 1397-02-04 23:00
به نقل از M.ALI.S.S:
به نقل از Ultimate spider-man:
هالیوود قشنگ بهترین فیلماش واسه سالی نگه داشته که من میخوام کنکور بدم :-|

ولی نقد عالی بود و منم خیلی میترسم که این تریلر خیلی چیزا رو لو داد ولی بیاین زود قضاوت نکنیم فیلم بازگشت به خانه هم تریلراش جوری بود که آدم فکر میکرد کل داستان میدونه.



الهی بمیرم برات ، خیلی سخته ؟ روایت تو روایت فیلم مرد عنکبوتی 2 است . "مارول فن بودن مسوليت زیادی به همراه میاره" :lol:


اوه چجورم حالا مال ما نظام جدیده دیگه بماند
ولی من میبینم :lol: نسخه پرده هم باشه میبینم من با مردعنکبوتی ۳ با ونوم آشنا شدم که اون موقع دقیقا حالیم نبود دقیقا چیه ولی الان میدونم و من این فیلم میبیینم...البته اگه گوشیم ازم نگیرن :-|
نقل قول کردن
A.E
#29 A.E 1397-02-05 01:05
به نقل از red-spider:
این تریلر واقعا محشر بود
واقعا از اون دیالوگ سیمبیوت خیلی خوشم اومد :

If i see it we can do whatever we want. Do we have a ؟deal
یه جورایی این دیالوگ نشونه مذاکره ادی با سیمبیوت هستش چون دارن واسه هم شرط و شروط می زارند
جالبه که ادی میگه فقط ادم بدا رو می زنیم و سیمبیوت میگه پس اگه گیرشون بیاریم می تونم هرکاری دلم بخواد(احتمالا منظورش خوردن مغزه) بکنم


نه دوست عزیز اگر دقت کنی ونوم میگه:

the way i see it. we can do whatever we want

یعنی اینطوری که من میبینم هر کاری که دلمون بخواد میتونیم انجام بدیم و واسه نشون دادن قدرتش ادی رو میچسبونه به دیور و اون هرچقدر تلاش میکنه توانایی حرکت نداره.
داره بهش میفهمونه که قدرت برتر منم.
نقل قول کردن
Ultimate spider-man
#30 Ultimate spider-man 1397-02-05 06:49
دوستان بابت اسپم شرمنده



نمره های اولیه اینفینیتی وار اومد و من رسما خودم به خاطر نقدا خراب کردم...مطمئنا همون فیلمیه که این همه مدت منتظرش بودیم :cry:
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#31 M.ALI.S.S 1397-02-05 22:06
به نظرتون اینی که بعضی ها میگن آهنگ زمینه تریلر مال AIW هست میتونه نشانگر این باشه که ممکنه اسپایدی لباس سیمبیوت رو بدست بیاره ؟ :o
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#32 M.ALI.S.S 1397-02-05 22:07
به نقل از Ultimate spider-man:
به نقل از M.ALI.S.S:
به نقل از Ultimate spider-man:
هالیوود قشنگ بهترین فیلماش واسه سالی نگه داشته که من میخوام کنکور بدم :-|

ولی نقد عالی بود و منم خیلی میترسم که این تریلر خیلی چیزا رو لو داد ولی بیاین زود قضاوت نکنیم فیلم بازگشت به خانه هم تریلراش جوری بود که آدم فکر میکرد کل داستان میدونه.



الهی بمیرم برات ، خیلی سخته ؟ روایت تو روایت فیلم مرد عنکبوتی 2 است . "مارول فن بودن مسوليت زیادی به همراه میاره" :lol:


اوه چجورم حالا مال ما نظام جدیده دیگه بماند
ولی من میبینم :lol: نسخه پرده هم باشه میبینم من با مردعنکبوتی ۳ با ونوم آشنا شدم که اون موقع دقیقا حالیم نبود دقیقا چیه ولی الان میدونم و من این فیلم میبیینم...البته اگه گوشیم ازم نگیرن :-|



:lol: :lol:
نقل قول کردن
m.h.f
#33 m.h.f 1397-02-06 11:51
تحلیلتون عالیه آقای ترابی خیلی عالیه
من از ونوم که لذت بردم صداش.قیافش که واقعا مثل کمیک هستش.ادی هم که خیلی عالیه
و به نظر میاد اینجا ونوم آدم بدی نیست.چون اونو و ادی با هم معامله کردن که به آدم های بد آسیب بزنن.
مقاله عالی بود خسته نباشی.
نقل قول کردن
AMIN
#34 AMIN 1397-02-06 15:02
به نقل از mokhtar:
سلام به همگی! مهدی جان عزیز خسته نباشی
امروز خیلی زحمت کشیدی که هم تریلر رو زیرنویس کردی و هم نقدش کردی (حالا این وسط چند تا ترجمه کمیک ویرایش کردی یا چند تا خبر تو کانال گذاشتی خدا میدونه!)
ولی قبول داری تریلرش تقریبا همه داستان فیلم رو لو داد؟
یه مشکلی که دارم باهاش اینه که انگار داستانش خیلی خطی و قابل پیش بینی هستش. الان دوره زمونه این جور داستانا واقعا گذشته. ادم دوست داره مدام غافلگیری ببینه
یعنی شاید 10 سال پیش تازگی داشت ولی الان در عصر پسا-جنگ بینهایت دیگه اینجور فیلما زیاد مهیج نیستن
البته شایدم من اشتباه میکنم ولی این چیزی که مشخصه خیلی معمولیه: سفینه سقوط میکنه، بنیاد حیات میره سیمبیوت داخلش رو برمیداره و روی دیگران ازمایش میکنه، بعد ادی بو میبره به قضیه ولی خودشم به سیمبیوت الوده میشه ، بعدش میان سراغش، از دستشون فرار میکنه، بعد زنش رو گروگان میگیرن، بعد خودش رو تسلیم میکنه، بعد کارنیج تولید میشه، بعدش با هم میجنگن و ... تمام!

سلام به اعضای اسپایدی به ویژه استاد ترابی و عمو مختار من چند مدتی تو سایت نظر نمی دادم ولی خبرها رو دنبال می کردم ولی می خوام از این فعال تر باشم می خواستم بگم عمومختار با این نظرتون درباره تریلر مشکل دارم میدونی چرا چون به نظر اینطوری نشان دادن تازه تقریبا خوبم بود بعد از اون تجربه ناموفق شخصیت ونوم در اسپایدرمن باید تریلر به طوری بود که بتونه مخاطب جذب کنه خصوصا اونایی که از شخصیت ونوم اطلاع چندانی ندارن حالا من البته با این هم کاملا موافق نیستم کل فیلم نشون داد ولی تقریبا بخش عمده ی فیلم رو لو داد که به نظرم میشه گفت برای تبلیغ خوب بود به نظرم اون تریلر مد نظر شما باید تو قسمت دوم اتفاق بیفته چون مخاطبان فیلم ونوم سطح انتظارشون از ونوم انتظار حداکثری نیست خصوصا هم انگار تو mcu نیست و فیلم متوسط رو به بالا به نظرم رضایت بخشه
نقل قول کردن
AHspidy
#35 AHspidy 1397-02-11 21:46
تریلر خیلی باحالی بود ممنون از مقاله خوبتون نسبت به مقاله های قبلی معلوم بود یکم سر سری نوشتین :lol:
نقل قول کردن
best of the best
#36 best of the best 1397-07-11 08:55
به نقل از mokhtar:
سلام به همگی! مهدی جان عزیز خسته نباشی
امروز خیلی زحمت کشیدی که هم تریلر رو زیرنویس کردی و هم نقدش کردی (حالا این وسط چند تا ترجمه کمیک ویرایش کردی یا چند تا خبر تو کانال گذاشتی خدا میدونه!)
ولی قبول داری تریلرش تقریبا همه داستان فیلم رو لو داد؟
یه مشکلی که دارم باهاش اینه که انگار داستانش خیلی خطی و قابل پیش بینی هستش. الان دوره زمونه این جور داستانا واقعا گذشته. ادم دوست داره مدام غافلگیری ببینه
یعنی شاید 10 سال پیش تازگی داشت ولی الان در عصر پسا-جنگ بینهایت دیگه اینجور فیلما زیاد مهیج نیستن
البته شایدم من اشتباه میکنم ولی این چیزی که مشخصه خیلی معمولیه: سفینه سقوط میکنه، بنیاد حیات میره سیمبیوت داخلش رو برمیداره و روی دیگران ازمایش میکنه، بعد ادی بو میبره به قضیه ولی خودشم به سیمبیوت الوده میشه ، بعدش میان سراغش، از دستشون فرار میکنه، بعد زنش رو گروگان میگیرن، بعد خودش رو تسلیم میکنه، بعد کارنیج تولید میشه، بعدش با هم میجنگن و ... تمام!

نمرات ونوم منتشر شد و افتضاح بوده!
واقعا عمو دمت گرم که چند ماه قبل از اکران ایرادات فیلمو گفتی
باز هم ثابت کردی چقدر کارت درسته
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید