نقد و بررسی فیلم ثور: راگناروک (Thor: Ragnarok)

نقد و بررسی فیلم ثور: راگناروک (Thor: Ragnarok)

این نقد اسپویلر ندارد.

من همان روزهای اول اکران این فیلم موفق شدم آن را در سالن سینما و به صورت سه بعدی تماشا کنم.  اینهم از نقد بنده.

 

خلاصه داستان:

ثور که در گوشه پرتی از عالم زندانی شده است ( به دست سورتور) ولی موفق میشود خودش را آزاد کند. او به ازگارد برمیگردد و میبیند که برادرش لوکی با فریب دیگران جای پدرش را گرفته است. سپس به همراه لوکی به زمین میروند تا پدر (اودین) را پیدا کنند. بعدش هم اتفاقاتی میفتد که باعث میشود چکش نیرومند  او (میولنیر) توسط هلا نابود شود و سر از سیاره ای به نام سکار در بیاورد. حالا باید با شرکت در مسابقات گلادیاتور مانند بر رقیب قدیمی خودش هالک پیروز شود و به ازگارد برگردد تا جلوی هلا را بگیرد و همچنین جلوی وقوع راگناروک (پایان ازگارد) را بگیرد. این وسط او به کمک ولکرای که سابقا با ازگارد ارتباطاتی هم داشته و به دنبال گرفتن انتقام از هلا است، نیاز پیدا میکند و ...

هالک و ثور

خب ... راستش من با کمی ترس و لرز وارد سالن سینما شدم. چون میترسیدم این فیلم نتواند من را راضی کند. یعنی شنیده بودم زیاد از حد کمدی هستش و بار شوخی ها زیاده. بنابراین میترسیدم که نکنه این مساله باعث بشه نتونم با لحظات مهم و عاطفی فیلم ارتباط مناسبی برقرار کنم. اما خوشبختانه اصلا اینطور نبود. در واقع ثور: راگناروک یکی از جامع ترین و کمیک بوکی ترین فیلم هایی بود که تا به حال دیده بودم. اونایی که فکر میکردند این فیلم نمیتونه به ذات کمیک بوک های ثور و شخصیتش وفادار باشه کاملا در اشتباه هستند . چون اتفاقا این فیلم کاملا حس و حال کمیک بوکی داره . یعنی مملو از لحظات و تصاویر و سکانس هایی هستش که بوی انرژی و حس و حال اغراق آمیز کمیک بوک های سوپرهیرویی میدهند. از ادای احترام به استاد جک کربی و طراحی های او و یا دیگر خالقین کمیک های برتر ثور مثل والت سایمنسون هم هر چی بگم بازم کم گفته ام. چون این فیلم انگار ساخته شده تا تجسم عینی کمیک های جک کربی بر صحنه سینما باشه.

لوکی

شخصیت پردازی ثور به عنوان شخصیت اصلی داستان دچار تغییرات زیادی نسبت به دو فیلم قبلی خودش شده ولی من اصلا باهاش مشکلی نداشتم. ثور درست مثل هر شخصیت دیگری در دنیای کمیک یا سینما و تلویزیون حق داره که رشد کنه و دچار تکامل بشه. اگه در فلان فیلم طور خاصی بوده پس قرار نیست تا ابد همانطور باقی بمونه. اتفاقا من خوشم میاد که دیگه اون خدای عصا قورت داده ازگاردی نیست. چون او با زمینی ها در ارتباط بوده و خلق و خوی آنها را به خودش گرفته اما همچنان در ته وجود خودش رگه هایی از آن شاهزاده وظیفه شناس و هنوز کمی مغرور همیشگی دیده میشه. منتهی از نظر من توسعه شخصیتی او در طول فیلم وقتی رخ میده و وقتی صورت میگیره که متوجه حرف پدرش میشه که ازگارد خودش  به خودی خود اهمیتی نداره و این مردمش هستند که بهش هویت میدن و ثور هم در آخر سعی میکنه آنها را نجات بده و اون تصمیم خیلی بزرگ رو میگیره.

ثور خدای رعد وبرق 

گفتم که این فیلم یکی از جامع ترین فیلم های کمیک بوکی هستش که تا به حال دیده ام. منظورم از جامع بودن یعنی چی؟ یعنی لحنش هم میتونه فان باشه و لایت و هم دارک و خفن. فیلم پر از صحن های شوخی بامزه است و در عین حال پر از صحنه های جدی و دارک و خفن. شوخی ها بسیار خلاقانه هستند و به قول معروف لحظات دیدنی زیاده و از طرفی هر وقت هم لازم باشه  حس و حال فیلم جدیی یا عاطفی میشه . حالا کارگردانش (تایکا وایتیتی) چطور این کار رو کرده من نمیدونم ولی راگناروک فیلمی هستش که هم شما رو میخنداند و هم شما را متاثر میکند و تحت تاثیر قرار میدهد. واقعا نمیدونم چطوری این کار را کرده اند ولی انصافا باید به مارول آفرین گفت که اینچنین همه جانبه تماشاچی را با خود همراه میکنند. من تقریبا آخرای فیلم بود که با خودم گفتم اون لحظه ماندگاری که باید از قهرمانان اصلی یعنی هالک و ثور ببینیم بالاخره کی از راه میرسه. یعنی میترسیدم اون لحظه ای که تو فیلم های ابرقهرمانی آدم رو به وجد میاره و من بهش میگم لحظه Oh" "YEEEEESSSSSSSSS!!! از راه نرسه ولی از راه رسید و عجب لحظه ای هم بود. منظورم اونجایی هستش که ثور درمانده و بی یاور اسیر هلا شده و ناگهان به تجسم عینی رعد و برق تبدیل میشه و دمار از روزگار افراد هلا درمیاره . هالک هم همین لحظه رو وقتی با اون گرگ عظیم الجثه به نام Fenris میجنگه پیدا میکنه.

هالک - فنریس

حالا که صحبت از هالک شد باید بگم من از این نسخه از هالک را واقعا دوست داشتم. من رو یاد کمیک های برتر هالک به قلم «پیتر دیوید» انداخت. یعنی اون تصویر کلیشه ای از هالک را که ازش در ذهن داشتیم رو کاملا پاک میکنند و درست مثل پیتر دیوید که از به وجود آوردن تغییرات جذاب در هالک ابایی نداشت ، وایتیتی هم همین کار را میکند و هالکی که در فیلم میبینیم دیگر اون هیولای بی مغز و تک بعدی نیست و تماشاچی باهاش ارتباط برقرار میکنه. ضمن اینکه حس میکنیم چرا از بودن در سیاره سکار لذت میبره چون برخلاف کره زمین مردم اون سیاره دوستش دارند و نامش را فریاد میزنند و اونجا محبوبیت داره. به خاطر همینه که اگه اشتباه نکنم وقتی تبدیل به بروس بنر میشه متوجه میشیم که دوساله تو حالت هالکه (یعنی دقیقا از بعد از وقایع فیلم عصر الترون) . ولی همین بروس بنر وقتی میدونه که اگر بار دیگر به هالک تبدیل بشه شاید دیگه نتونه به حالت انسانی خودش برگرده، در انتهای فیلم اون فداکاری رو میکنه و برای نجات زن و بچه های بی پناه دوباره هالک میشه و با Fenris میجنگه. و همینه که اون لحظه Oh YEEEEESSSSSSSSS!!! را به یاد ماندنی و تاثیر گذار میکنه. من از تعامل بروس بنر با ثور یا هالک با ثور هم خیلی خوشم اومد. کلا تعاملات شخصیت ها بسیار جالب از آب درآمده اند. 

کریس همزورث

و اما لوکی. او کسی هستش که باید باشه. نه کمتر و نه بیشتر. در این فیلم درست همان لوکی سابق بود. مکار و حیله گر که نمیشه بهش اعتماد کرد ولی انگار ته دلش بدش نمیاد کار خوبی هم بکنه. او برخلاف فیلم های قبلی، ستاره فیلم نبود . شایدم دیگه به حضورش عادت کرده ایم و برامون عادی شده. در عوض ولکرای که نقشش را تسا تامپسون با استادی تمام بازی میکنه ستاره جدید دنیای سینمایی مارول هستش. او یک یاغی هستش که اولش انگار هیچ چیز و هیچ کسی برایش مهم نیست. فقط پول براش مهمه و مشروب ولی وقتی از سرگذشتش آگاه میشویم برامون جذاب تر میشه. ضمن اینکه خیلی هم کله شقه و آدم رو یاد «هان سولو» در فیلم های اولیه "جنگ ستارگان" میندازه. از اون شخصیت هایی هستش که به قول معروف روح دارن و همین باعث میشه تماشاچی نسبت بهش کشش پیدا کنه و ازش خوشش بیاد. 

ولکرای

 ولی به نظرم نقطه اصلی فیلم مربوط به هلا میشه. البته خانم کیت بلانشت بازیگر بزرگیه و نقشش رو خوب بازی میکنه ولی باید قبول کرد شخصیت هلا عمق چندانی نداره. از اون دسته ویلن هایی هستش که میشه گفت کلیشه ای هستش و  فقط باید داستان فیلم را جلو ببرند و انگیزه درست و درمون و منطقی ندارند . به همین دلیل مخاطب نمیتونه باهاش همذات پنداری کنه. او کسی هستش که از گذشته تاریک اودین نشات گرفته و حالا برگشته تا مثل سابق خون و خونریزی به پا کنه و ازگارد را به شکوه و جلال از دست رفته اش برگردانه. همین!

هلا ثور 3

البته انصافا صحنه های اکشن هلا واقعا عالیه. کلا این فیلم صحنه های اکشن و جلوه های ویژه بینظیری داره که در میان فیلم های کمیک بوکی واقعا برجسته و دیدنی هستند. ظاهر هلا و نوع بازیگری خانم بلانشت باعث شده اند که حداقل از نظر بصری یک ویلن تماشایی باشه. اون سکانس مبارزه ثور با هالک که شگفت انگیزه. نفس گیر و تماشایی. یکی از بهترین سکانس های مبارزه و اکشن در تاریخ فیلم های ابرقهرمانی که تا لحظه آدم رو مشتاق نگه میداره و نمیدونیم که بالاخره کی برنده میشه.

عکس hulk 

یکی دیگر از نقاط ضعف فیلم به نظرم اینه که دو تکه به نظر میرسه. یعنی نیمه سیاره سکار و قضیه مبارزات گلادیاتوری با نیمه مربوط به ازگارد و هلا خوب به هم وصل نمیشوند و کمی از هم گسیخته هستند. اتفاقا شاید اگر ما بیشتر بخش ازگارد را میدیدم هلا هم خبیث بهتری میشد. اما در نهایت خوشم اومد که سورتور را خوب به پایان فیلم ربط دادند.

دیگر شخصیت های فرعی مثل گرند مستر یا کورگ و اسکرج هم عالی بودند. گرند مستر که با بازی استاد جف گلدبلام شدیدا تماشاییه. کورگ هم که واقعا صحنه های بامزه ای در فیلم داره و اسکرج هم با اون فداکاری که اخر فیلم میکنه خودش را در دل تماشاچی جا میکنه و اون لحظه ماندگاری را که در تاریخ کمیک های مارول جایگاه ویژه ای داره (و در این مقاله راجع بهش توضیح داده شده) بی هیچ گونه نقصی به تصویر میکشه. و تا یادم نرفته بهتون بگم که این بهترین شخصیت پردازی بود که تا به حال از هایمدال در فیلم های ثور دیده بودیم. او بالاخره یک نقش در خور نام و جایگاه اقای ادریس آلبا پیدا کرد.

کورگ - korg

 یکی دیگر از نقاط قوت فیلم اینه که بر خلاف تصورات ما ربط چندانی به جنگ بینهایت یا سنگ های بینهایت نداره. سازندگان فیلم در طول مدت زمان آن فقط به روایت داستان اصلی میپردازند و اصلا سعی نداشته اند حتما برای فیلم های مارول زمینه سازی کنند. من همین حس را موقع تماشای محافظین کهکشان 2 در سینما داشتم . چون فکر میکردم اون فیلم هم حتما برای جنگ بینهایت زمینه چینی میکنه ولی اینطور نبود و جیمز گان با حوصله قصه خودش رو روایت کرد. این نشون میده مارول به استودیویی کارگردان محور تبدیل شده است که اجازه میده کارگردان کار خودش رو بکنه و فیلم خودش رو بسازه بدون اینکه بخواد تو کارش دخالت بکنه. ثور راگناروک هم فیلمیه کاملا با مختصات اقای تایکا وایتیتی. او هر کاری که دلش خواسته با این فیلم کرده! و البته یادمون نره که این فیلم شماری از بهترین و خنده دارترین کامئو (حضور کوتاه و افتخاری) ها را در دنیای سینمایی مارول داره. از حضور باحال دکتر استرنج گرفته تا مت دیمون (آره درست شنیدید، مت دیمون!) و استن لی که یکی از بهترین کامئوهای خودش را در این فیلم داشته!

 نقد فیلم ثور راگناروک

در کل "راگناروک" فیلمی هستش که خیلی جسوره. از اینکه متفاوت باشه  و شخصیت هایی که باهاشون کاملا آشنا هستیم را تغییر بده هیچ ترسی نداره و در نهایت موفق میشه. این فیلم باعث تعجب شما خواهد شد. اتفاقاتی در آن میفته که نمیتونم بهتون بگم چون شما را اسپویل میکنه ولی وقتی خودتون ببینید به جسارت مارول و تایکا وایتیتی واقف میشوید و به خودتون میگید مگه همچین چیزی امکان داره؟ اما مهم اینه که همه اتفاقات باعث پیشرفت و بلوغ هر چه بیشتر شخصیت ها میشوند و پسرفت نیستند. هر کی هم خلاف این رو میگه نه چیزی از دنیای کمیک سرش میشه و نه دنیای سینما.

 

 و در آخر یک حسرته که باقی میمونه و اونم اینه که ای کاش جک کربی زنده بود و این فیلم رو میدید .... البته نه ... حسرتی نیست چون اون حتما این فیلم رو داره میبینه ... از اون بالا ....

 

امتیاز: 8.75 از 10

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

ایستراگ (EASTER EGG)ها و اشارات فیلم "ثور: راگناورک"

10 مبارزه برتر هالک با ثور (HULK VS. THOR) + ویدئو

10 نسخه عجیب و غریب از ثور در دنیای کمیک !

15 لباس برتر ثور (THOR)

10 كمیك برتر ثور (THOR)

15 سلاح برتر در کمیک های ثور (THOR)

10 دشمن برتر ثور (THOR)

100 شخصیت برتر مارول : ثور

10 نسخه عجیب و غریب از هالک در دنیای کمیک !

رتبه بندی اقتباس های هالک در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

10 کمیک برتر هالک (HULK)

10 دشمن برتر هالک (HULK)

20 هیولای برتر مارول (TOP 20 MARVEL MONSTERS)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Superior avenger
#1 Superior avenger 1396-08-15 16:18
Wowww
مثل اینکه وایتیتی حسابی ترکونده
ولی از این که شخصیت هلا عمق زیادی نداره یکم ناراحت شدم بهش خیلی امید بسته بودم.
من فیلمو ندیدم ولی فکر کنم تنها فیلمی باشه که تا اومدن بلوریش نتونم صبر کنم
از اینکه هالک دیگه نمیتونه به بنر تبدیل بشه هم ناراحت شدم :cry: ولی فکر کنم تو جنگ بینهایت یه راهی براش پیدا میشه چون تو تصاویر لو رفته بروس بنر چند بار دیده شد.
درسته فیلمو ندیدم ولی حدس میزنم هالک به زمین برنمیگرده :-*
در ضمن خسته نباشید استاد که تو این چند روزه روی کلی مقاله کار کردین واقعا سنگ تموم گذاشتین واسه این فیلم.
راستی دکتراسترنج چطور بود تو فیلم؟
نقل قول کردن
Superior avenger
#2 Superior avenger 1396-08-15 16:27
شاید زیاد به موضوع ربط نداشته باشه ولی من یه فرضیه ای درباره لوکی دارم:
به نظرم لوکی از زمان اونجرز 1 داره واسه تانوس کار میکنه یعنی فکر کنم بعد از اینکه آخر تور 1 تو فضا سرگردان شد توسط تانوس پیدا میشه و ماموریتش دادن سنگ فضا به تانوسه که آخر راگناروک اینکارو میخواد بکنه.لوکی عمدا به زمین حمله کرد تا شکست بخوره و با سنگ فضا بتونه به ازگارد برگرده و تو موقعیت مناسب اونو به تانوس بده
نقل قول کردن
mr.nobody
#3 mr.nobody 1396-08-15 17:05
میدونستم که ثور میترکونه و حتی از مردعنکبوتی بازگشت به خانه و محافظین دو هم بیشتر بهش امید داشتم.
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#4 Captain Steve Lover 1396-08-15 17:06
Wow
با اشكر فراوان از استاد عزيز...تايكا وايتيتي كارگردان با استعداديه و اميدوارم در اينده هم مارول باهاش همكارى بكنه...
شخصيت پردازى ثور و هالك بدون شك بهترين شخصيت پردازى اين دو كركتر بود تو سينما...اين فيلم بنظرم بهترين فيلم كميك بوكى سال ٢٠١٧ هست...هلا زياد جالب نيست...و مشكل فيلم اينه كه اين فيلم بيشتر درمورد هلا هست تا ثور...
حضور دكتر استرنج هم واقعاً تو فيلم بجا و عالى بود...
شخصيت هاي جديد همشون عالى هستن...
(اميدوارم فيلم اختصاصى والكرى در اينده ساخته بشه...)
ثور راگناروك فيلم خيلى خوبيه و قطعاً براي كميك فن ها و خضوصاً مارول فن ها جايگاه بالايي در ranking فيلم هاي Mcu داره(به نظرم عضو Top 5هست) ;-)
نقل قول کردن
Doctor.Strange
#5 Doctor.Strange 1396-08-15 17:16
ممنون بابت نقد فقط اون خط اخر بجای میگه نوشتید میکه
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#6 Cap-Spider Potter 1396-08-15 17:18
نقد بسیار خوندنی ای بود...
خیلی خوب شد که نقد بدون اسپویل بود !(حداقل برای منی که تا بلوری میمونم)
راستشو بگم، اصلا فکر نمیکردم تا این حد موفق بشه ! یعنی میدونستم یه چیز مشتی ای ازش درمیاد اما نه به این اندازه که تعریفشو شنیدم !... از گرند مستر و والکری هم زیاد تعریف میکنن و توی این مقاله هم اشاره شده بود...
2017 واقعا بهترین سال برای آثار سینمایی کمیک بوکه...
حتی یه شکست هم نداشته ! همگی عالی بودند...
رتبه بندی من برای این 4 تا فیلم امسال (تا به حال) اینطوریه :
3- Wonder Woman , Guardians of the Galaxy 2 ( تقریبا در یه سطحن, ولی gotg 2 کمی بهتر بود)

2- Spider Man Homecoming

1- Logan
ببینم راگناروک و لیگ عدالت چی بشن...


راستی اون جمله اخر مقاله با روح و روان من بازی کرد !
اشاره به جک کربی... خدا رحمتش کنه...

ممنون بابت مقاله...
نقل قول کردن
Amir_marvel
#7 Amir_marvel 1396-08-15 17:38
ایول مارول بازم ترکوند امیدوارم جاستیس لیگ هم موفق بشه دیگه امسال سال فیلم های کمیک بوکی بشه کاش یکم هم از دکتر استرنج میاوردید تو نقد و یه چیز دیگه هالک چطوری رفته به سیاره ساکار؟
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#8 Captain Steve Lover 1396-08-15 17:50
به نقل از Amir_marvel:
ایول مارول بازم ترکوند امیدوارم جاستیس لیگ هم موفق بشه دیگه امسال سال فیلم های کمیک بوکی بشه کاش یکم هم از دکتر استرنج میاوردید تو نقد و یه چیز دیگه هالک چطوری رفته به سیاره ساکار؟

اسپويل...


بوسيله كوين جت...يعنى اون جتى كه اخر اونجرز ٢ هالك سوارش بود رسوندتش به ساكار...از جو خارجش كرده...توي اين فيلم هم اون جت هستش و در ساكار نشون داده ميشه ...
توي كميك اگر اشتباه نكنم اينكار رو ايرون من ميكنه و هالك رو به يه سياره ديگه ميفرسته...بنظرم توي فيلم هم همين طورى بوده! بعد اون خرابكارى هالك تو دوران الترون ايرون من اونو ميفرسته تا از زمين خارج بشه...
نقل قول کردن
Unworthy Thor
#9 Unworthy Thor 1396-08-15 18:25
نقد بسیار خوبی بود و به تمام نکات اشاره شد. دقیقا همین نکته که بیشتره فیلم توی سیاره ساکار بود هم مقداری منو اذیت میکرد اما یکی از بهترین فیلم های کمیک بوکی تاریخ بود.

در مورد دکتر استرنج هم که دوستان سوال کردند با عرض معذرت از اقای ترابی توضیح کوتاهی در موردش میدم.
دکتر استرنج نقش خیلی کوتاه ( در حدود 3 دقیقه) و به جایی در فیلم داشت و بیشتر این زمان تعامل کمدی با ثور برای پیدا کردن اودین بود
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#10 Miguel-OHara 1396-08-15 18:51
با خوندن این نقد واقعا به این نتیجه رسیدم که باید همچین شاهکاری رو فقط با کیفیت بلوری ببینم.
ما که 3 ماه صبر کردیم 3ماه هم روش :sad:
نقل قول کردن
hzdmc
#11 hzdmc 1396-08-15 18:51
من بازیگر ثور رو خیلی دوس دارم خیلی خوب بازی میکنه(ایمیلی دیگه براتون زدم)
نقل قول کردن
zahed arazi
#12 zahed arazi 1396-08-15 19:40
استاد واقعا ازتون ممنونیم که همچین نقدیو بدون کمترین اسپویلی برامون نوشتین با این مقدمه چینی خیلی بهتر میشه فیلمو فهمید
من هنوز فیلمو ندیدم چون مطمینا کیفیت پرده ای جالب نمیشه و اون صحنات اکشن رو نمیشه اونطور که باید دید و ب وجد بیاردت استاد واقعیتش منم مثل شما نگران این بودم که صحنه های کمدیش بیش از حد باشه و لحظات عاطفی اونطور که باید خوب از اب در نیاد ولی همین که شما گفتین همه چیزش بجاس خیالم راحت شد و بیشتر از قبل مطمین شدم که با ی شاهکار طرفم
امسال سال فیلمهای کمیک بوکیه هم تو گیشه هم نزد منتقدا هم نزد مردم حوب ظاهر شدن و این خیلی خبر خوبی برا ما و همه کمیک دوست هاست
راستی میگن وارنر فیلم جاستیس لیگ رو تو سینمای ایمکس ب منتقدا نشون داده ولی اجازه نداده فعلا چیزی بگن ولی یکیشون خیلی از فیلم تعریف کرده و گفته فیلم حماسی هستش امیدوارم اینم فیلم خوبی بشه منکه از اول خیلی خیلی ب JLامید داشتم کاش فیلم خوبی بشه

فقط مشکل بزرگ برای ثور و جاستیس لیگ اینه که اکرانشون خیلی بهم نزدیکه و قطعا خیلی رو فروش همدیگه تاثیر میزارن الان JL یکی دو هفته بعد تقریبا اکران میشه بعدش انیمشن کوکو بعدش استار وارز و همین خیلی باعث میشه فروششون از اونی که باید خیلی کمتر بشه البته ثور که نهایت استفادرو برد چون هم قبل تر از همشون اکران شد و فاصلشم تا اکران جاستیس لیگ خوبه و هم اینکه زمانی اکران شد که اکثرا فیلمهای ترسناک مثل IT درحال اکران بودن و مدتی بود که مردم بخصوص کودکان فیلم کودک پسندانه عامیانه ای هم ندیده بودن و خیلی از ثور استقبال کردن از فروشش هم میشه اینو فهمید
نقل قول کردن
Marc Spector
#13 Marc Spector 1396-08-15 19:51
درودبر شما استاد،با اینکه فیلم رو حالا حالاها نمیبینم ولی با خیلی از قسمتای نقدتون موافقم. اینکه ممکن بوده که یه زمانی مارول به کارگردانا میگفته چیکار بکنن یا چیکار نکنن اونم برای این بوده که mcu که الان داریم میبینیم شکل بگیره ولی الان دیگه کامل اختیار عمل بهشون داده که این نقد خیلی از سایتا مثل زومجی رو نقض میکنه.فقط امیدوارم این اختیار عمل دیگه به جایی نرسه که به نقطه ضعف تبدیل بشه.فقط استاد با اجازتون یه شوخی با نقدتون بکنم،اونم اینه که اصلا اسپویل نداشت :lol: مخصوصا اونجا فهمیدیم هالک فقط یه بار دیگه میتونه به هالک تبدیل بشه.
نقل قول کردن
Ɛɾƒąղ
#14 Ɛɾƒąղ 1396-08-15 21:16
چه میکنه این مارول
یه شاهکار دیگه
نقل قول کردن
marshal2020
#15 marshal2020 1396-08-15 21:23
خسته نباشید استاد.واقعا تو این چند هفته برای اکران فیلم ثور کلی مقاله گزاشتید و این یعنی که نه تنها بهترین سایت اسپایدرمن در ایران بلکه بهترین سایت کمیک بوکی ایران هستید.

شاید اسپویل



من دقیقا قدرت هلا رو نفهمیدم ,قدرتش این بود که می تونه شمشیر درست کنه و پرتش کنه؟
نقل قول کردن
Benjamin.s
#16 Benjamin.s 1396-08-15 21:23
منتظر یک نقد اسپویل دار و بسیار جامع از بنده باشید :):):):):
نقل قول کردن
S.ras
#17 S.ras 1396-08-15 21:57
به نقل از marshal2020:
خسته نباشید استاد.واقعا تو این چند هفته برای اکران فیلم ثور کلی مقاله گزاشتید و این یعنی که نه تنها بهترین سایت اسپایدرمن در ایران بلکه بهترین سایت کمیک بوکی ایران هستید.

شاید اسپویل



من دقیقا قدرت هلا رو نفهمیدم ,قدرتش این بود که می تونه شمشیر درست کنه و پرتش کنه؟

هلا الهۀ مرگه. علاوه بر این که همینجوری شمشیر و تبر و خنجر و نیزه میتونه درست کنه و پرتشون کنه بهت، خیلی هم به لحاظ بدنی قدرتمنده و مهارت های مبارزه ای خوبی داره. وقتی اون شاخاشو در میاره دیگه هیچی جلودارش نیست.
نقل قول کردن
C.s.r
#18 C.s.r 1396-08-15 23:17
خیلی خوب بود خداروشکر نقدتون اینبار مث مردعنکبوتی دیر نرسید چون هر فیلم و سریال کمیکی که میرسه و اقای ترابی چیزی نمیگه من فک میکنی فیلم مورد قبولی نبوده
نقدهم خیلی خوب بود فیلم همون چیزیه که فک میکردم و بی صبرانه منتظرشم ولی خیلی ناراحت شدم که گفتید هیچ ارتباطی به جنگ بی نهایت نداره من خیلی دوست داشتم چه در این فیلم چه محافظین کهکشان داستان جوری باشه که در حالی که تمرکز فیلم روی ابرقهرمان ها و داستان خاص خودشون باشه ولی یه پیش زمینه واسه فیلم های بعدی مارول و یه چیزی هم به دنیای سینمایی اضافه کنه نه یه داستان اول فیلم شروع بشه و همه چیزهم در همون قسمت تموم بشه و فیلم اضافه بنظرم بیاد
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+1 #19 Samwel Tarly 1396-08-19 01:21
ممنون استاد به خاطر نقد
من متاسفانه هنوز موفق به دیدن این فیلم نشدم و احتمالا فردا بتونم نگاه کنم چون ازش تعریف زیاد شنیدم و احتمال این که اسپویل بشم هم هست پس تصمیم گرفتم بیخیال کیفیت بلوری بشم و همین پرده ای ببینم!
نقد استاد هم خوندم و دیگه کامل اطمینان پیدا کردم که فیلم خوبیه و وقتم رو موقع نگاه کردن این فیلم تلف نمی کنم البته وقتی نمرات متا منتشر شد متوجه شدم که مارول دوباره موفق شده و خوش به حال ما هوادارها که این همه اخبار این فیلم ها رو دنبال می کنیم و این که تو ذوقمون بخوره واقعا سوزش شدیدی داره :D
بازم از استاد ترابی تشکر می کنم به خاطر نقد خارق العاده شون و خوب مارو وسوسه کردن که هر چه زودتر این فیلم رو ببینیم.
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+1 #20 Samwel Tarly 1396-08-27 10:50
سلام
بالاخره موفق شدم این فیلم رو دیروز با یک.کیفیت درب و داغون و بعضی جاها هم که زبونش اسپانیایی میشد ببینم چون دیگه نمیتونستم منتظرش بمونم و از اون طرف ممکنه یهویی اسپویل بشم پس رفتم سراغش و حالا میخوام نظر خودم راجع به این فیلم بدم(اگه نمیخواید اسپویل بشید ادامه کامنتم رو نخونید!!)
اول از همه باید بگم که از فیلم خوشم اومد و تایکا وایتیتی واقعا کارگردان خوبیه و امیدوارم مارول در اینده هم باهاش همکاری کنه و یک نکته دیگه هم اینه که از قبل خیلی راجع به این که چرا این فیلم باید صحنه های کمدی دلشته باشه بحث شد و ... و باید بگم صحنه های بامزه فیلم خیلی باحال بودن و خودم هم خنده ام میگرفت به غیر از یک مورد اونم مال زمانی که برای اولین بار والکری رو نشون دادن و درست نبود اونجوری تلو تلو میخورد و برای من اون صحنه اصلا بامزه نبود و جلف بود!
از دیگر نکات مثبت فیلم به نظرم شخصیت پردازی عالی ثور و هالک و لوکی بود و شم بالایی با هم داشتن و به نظر من که خوب بود و مشکلی نداشت.
نبرد گلادیاتوری ثور و هالک هم محشر بود و از ایده های جالبی توش استفاده کردن البته باز من نبرد هالک و ایرون من با لباس هالک باستر تو اونجرز 2 رو بیشتر دوست داشتم و به نظرم.اون خیلی هیجانی تر بود البته این یکی هم خوب بود ولی اون برای من لذت بیشتری داشت.
از یه نکته دیگه فیلم هم که خوشم.نیومد کشته شدن 3 جنگجو بود و به نظرم میتونستن نقش موثرتری تو فیلم داشته باشن و حیف شد که راحت کشته شدن هر چی باشه دو تا فیلم قبلی ثور از یاران باوفای ثور بودن و حقشون این نبود!
در مورد هلا هم باید بگم ایده خوبی بود که شد خواهر خود ثور به جای این که دختر لوکی باشه و واقعا ویلن خطرناکی بود ولی به یه ویلن ماندگار به نظرم تبدیل نشد ولی خیلی هم ضعیف نبود و در کل بهتره بگم معمولی بود.
اگه بخوام به این فیلم نمره بدم بهش 7 از 10 میدم.
در بین فیلم های کمیکی امسال رتبه بندی من اینجوریه(جاستیس لیگ هم که هنوز ندیدم):
1:لوگان
2:بازگشت به خانه
3: واندرومن
4: گاردینز 2
5: ثور رگنورک
بازم از استاد به خاطر نقدشون ممنونم
نقل قول کردن
tab
#21 tab 1396-11-08 19:14
نقد مثل همیشه عالی بود.واقعا وایتیتی شاهکار ساخته بود.ثور بالاخره به فیلمی که حقش بود رسید.من به فیلم 9 از 10 می دم.یه چند روز تو سایت نبودم وقتی برگشتم کلی خبر و مقاله و کمیک بود.وقت خالیم رو خوب پر کرد.واقعا امسال سال عجیبی بود،بعد از اکران ثور خیلی می گفتن لیگ عدالت از این بهتره می شه،یه عده ای هم می گفتن نباید لیگ عدالت رو با ثور مقایسه کرد باید به اونجرز مقایسش کرد.اونوقت بعد اکران لیگ عدالت آدم دلش نمیاد با ثور مقایسش بکنه چه برسه به اونجرز.در هر صورت امیدوارم وارنر سر عقل بیاد و یه فیلم خوب از لیگ بسازه
نقل قول کردن
Spider-Fan
#22 Spider-Fan 1396-11-09 14:05
سلام
آقا نقد مثل همیشه عالی.
انقدر واسه فیلم هیجان داشتم با بدترین کیفیت ممکن (پرده ای) دیدم. ای کاش تا نسخه باوری صبر میکردم :cry:
تایکا وایتیتی کارگردان قدرتمندی و مثل اینکه برای THOR 4 هم تایید شده علی رقم خداحافظی همسورث از mcu بعد از اونجرز ۴ مثل اینکه گوین فایگی گفته که به این راحتی ها همسورث رو از دست نمیدیم.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#23 Cap-Spider Potter 1396-12-01 13:26
سلام ..!
دیشب راگناروک رو دیدم ! (اره میدونم، یکم دیر رسیدم !)
به هر حال تا بلوری صبر کردم ! (صبر عیوب لازم بود !)

و باید اعتراف کنم یکی از عظیم ترین و برترین آثار کمیکی تاریخه ..! (بدون اغراق)

راستش من اولین باری که Gotg قسمت نخست رو دیدم خیلی کیف کردم ! یه حس و حال عجیب و متفاوت داشت و واقعا منو جذب کرد... دیشب دوباره همین اتفاق رخ داد...
و خیلی خوشحالم که مارول این چنین پر قدرت و بدون شکست در حال حرکته... جنگ بی نهایت چه کنه !..

و اما رتبه بندی من برای آثار 2017 (Justice Leagie رو هنوز ندیدم، ولی یقینا جایگاهی هم نداره !) :


5 - Wonder Woman ------> Rank : 8/0

4 - Guardians of the Galaxy 2 -----> Rank : 8/2

3 - Spider Man : Homecoming -----> Rank : 8/5

2- Thor Ragnarok ------> Rank : 9/2

1 - Logan -----> Rank : 9/5
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#24 Pooyan mirzahosseini 1400-05-02 03:45
سلام استاد مقاله خیلی خوبی بود راستش من هم اگر بخوام نظر خودم رو درباره فیلم بگم این میشه
خب شروع فیلم بنظرم جذاب بود که سورتور اون رو گرفته بود در ادامه هم باید بگم که راستش فیلمی که داخلش هم هالک و هم ثور حظور داشته باشن خیلی سخت میشه چون هم باید صحنه های اکشن و خفن رو داشته باشه هم باید اون حالت fun و جذاب رو داشته باشه و البته لحظاتی که به اون قسمت مسئولیت پذیری و خوش قلبی و مشکلات اون ابرقهرمان رفت برای همین من واقعاً استرس داشتم چون واقعاً هم سخت بود که تمام این هارو در یک فیلم رعایت کرد و اونم نه به حالتی که فقط بره و بگذره به حالتی که روی تماشاچی تأثیر بزاره و خب راستش همه این ها حفظ شده بود و من واقعاً جذب فیلم شدم درمورد ابرقهرمان های داستان باید بگم که راستش بنظرم اگر اون شخصیت تاحدودی مغرور شاهزاده ازگارد از بین نره و باشه بهتره که اینطوری هم بود اما در کنار این شخصیت ثور شخصیت خیلی مسئولیت پذیر و خوبی هم داشت یعنی ما شاهد تکامل شخصیتی ثور شدیم که خیلی هم خوب بود همینطور هالک همون‌طور که خودتون گفتین اینجا هالک یک هالک تک بعدی نبود برخلاف اینکه بعضی جا ها خیلی شخصیت کوچک و تک بعدی براش میزاشتن ایندفعه شخصیت خوب و جالبی داشت راستش بنظرم ارتباط بین هالک و بروس چیز خیلی خوبی هست که متأسفانه بعضی جاها بهش بی توجهی میشه این ارتباط خیلی حالت جذابی پیدا می‌کنه که تماشاچی رو تحت تأثیر قرار میده و درمورد ثور همون‌طور که خودتون گفتین تکامل اصلی زمانی اتفاق میوفته که ثور می‌فهمه که مردمان آزگارد هستن که مهم هستن من از اون لحظه خیلی خوشم میاد راستش از صحنه های خوب میتونم به اونجایی که ثور یاد اون حرف اودین میوفته که میگه به تو میگن خدای پتک یا میگن خدای رعد و برق (دقیقا یادم نمیاد فکر کنم این بود ) و ثور به تجسمی از صاعقه تبدیل میشه و اونجایی که بروس بنر برای نجات بقیه حاظر میشه که هالک بشه و بمونه و اون صحنه های کمدی که در مبارزه های گلادیاتوری دیدیم اینا بنظرم برمیگردن به همون جامع بودن فیلم که سبک های مختلفی داره اما در همشون توانایی ارتباط برقرار کردن با بیننده رو داره
درمورد والکری و لوکی باید بگم لوکی شخصیت خوبی و جالبی داشت مثل همیشه اما بنظرم میشد که استفاده بیشتری ازش بکنن اما این کارو نکردن تا از شخصیت جدیدشون والکری در فیلم استفاده بکنن تاحدودی هم جالب شد شخصیت خوب و باحالی داشت در آخر هم به نوعی برگشت به ذاتش و برای محافظت از آزگارد جنگید حالا فکر کنم وقتش باشه که برم سراغ هلا ویلن فیلم راستش بنظرم بازیگری خوبی داشت اما میدونین انگار یک شخصیت عقده ای داره که همه چیزشو از دست داده و حالا داره هرکاری می‌کنه تا دوباره پسشون بگیره هدف خیلی خوبی نداره من نتونستم باهاش ارتباط خاصی برقرار کنم اما از شخصیت اون میگذرم میرسم به صحنه های اکشن اونا عالی بود هیچ اشکالی نمیشه ازشون گرفت دقیقاً مبارزه دو آزگاردی قدرتمند خیلی خوب بود اما خب من نمیتونم به هلا بگم ویلن عالی چون عمق شخصیتی و هدف خوبی نداره
راستش استاد همون‌طور که خودتون هم گفتید اون قسمت سکار و آزگارد به هم خوب وصل نمیشن با اینکه بعد از هم میان تو یک حال و هوای متفاوت هستن که با هم همخونی ندارن از شخصیت های فرعی خیلی خوشم اومد طنز خوبی رو به فیلم آوردن و از نقش سورتور در فیلم خیلی خوشم اومد شرور اصلی نبود اما بنظرم حیف میشد اگر صحنه های بیشتری نداشته باشه که در اون صحنه آخر خیلی خوب شد
راستش نمره من به این فیلم 8.5 هست کاملاً با نظر شما موافقم ولی اصلاً از شخصیت پردازی و هدف ویلن خوشم نیومد درسته اکشن های فوق العاده ای داشت اما بنظرم هدف و عمق ویلن که بتونیم باهاش ارتباط برقرار کنیم از اکشن اون مهمتر هست مقاله خوبی بود مرسی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید