نقد بازی رایانه ای" مارول علیه کپکام: بی نهایت"(Marvel vs Capcom infinite)

نقد بازی رایانه ای" مارول علیه کپکام: بی نهایت"(Marvel vs Capcom infinite)

آیا این بازی تونسته میراث بزرگ و درخشان مارول vs کپکام رو حفظ کنه؟

مقدمه: بازی های فایتینگ، یکی از پر طرفدار ترین بازی های جهان هستند.بازی هایی که دو نفر در مقابل هم قرار میگیرند و تا سر حد مرگ هم دیگر کتک میزنند و هر کس زود تر فرد مقابل را کشت برنده بازی میشود.بازی هایی که گاه در قالب یک شاهکار ظاهر میشوند و گاه هم بسیار ضعیف.از عنوان های این مجموعه ها می توان بازی هایی نظیر مجموعه های mortal combat،takken،street fighter و .... را نام برد.

اما امسال خبر آمدن بازی marvel vs Capcom infinite آمد.بازی ای که چهارمین قسمت از سری بازی های marvel vs Capcom حساب می شود.قسمت دوم مارول علیه کپکام آنقدر عالی بود که توانست جزء یکی از بهترین بازی های مبارزه ای تاریخ و حتی یکی از بهترین بازی های کپکام باشد.اما این بازی(marvel vs Capcom infinite) باید خود را نشان میداد و با رقیب اصلی خود یعنیinjustice 2 رقابت میکرد.

در واقع از زمان انتشار Marvel vs Capcom 2 :New Age of Heroes برای کنسول های Xbox،Ps2،Ps3،VMU،Arcade،Dreamcast و xbox 360 همه منتظرند تا یک شاهکار مانند قسمت دوم ببینند ولی آیا این بازی توانسته توقعات طرفداران را برآورده کند؟ آیا توانسته یک بازی فایتینگ یا مبارزه ای عالی باشد؟ پس با من همراه شوید تا به این سوالات پاسخ بدم در نقد و بررسی بازی مارول علیه کپکام: بی نهایت!!!

 

نام: مارول علیه کپکام: بینهایت Marvel vs Capcom: Infinite

سبک:مبارزه ای (fighting)

کنسول ها:Ps4/Xbox One/Pc

ناشر:کپکام

سازنده:کپکام

تاریخ انتشار: بیست و هشتم شهریور 1396

درجه ی سنی:+12

داستان: داستان بازی حدود 2 ساعت است.قسمت های قبلی فاقد بخش داستانی بودند و این اولین بار است که بخش داستانی به بازی اضافه شده و از این قرار است که موجودی به نام التران سیگما ultron sigma که ترکیبی از دو شخصیت منفی دنیای مارول و کپکام به نام های ultron و feature sigma است قصد دارد تا با دو سنگ بی نهایت حقیقت و فضا بر جهان حمرانی کند و میان قهرمانان اختلال ایجاد کند.او ابتدا دنیا ها را باهم ترکیب کرد تا منطقه ای به نام Xgard (که ترکیبی ازAsgard و Abel city است) را به وجود بیاورد. او با استفاده از ویروس Maverick ساکنان این دنیا را به فرمان خود درآورده است و حالا قهرمانان هر دو دنیا سعی می کنند با پیدا کردن دیگر سنگ های بی نهایت جلوی التران سیگما را بگیرند ولی آنها مکان دقیق سنگ ها را نمی دانند برنابراین می خواهند از ثانوس کمک بگیرند سپس ..

گرافیک:اولین چیزی که در بازی توجه شما را به خود جلب می کند گرافیک ضعیف بازی و طراحی بد شخصیت ها است.در واقع با اینکه بازی بر روی کنسول های نسل هشتم است ولی گرافیک بازی آزار دهنده است. کپکام فکر می کرد که گرافیک خیلی مهم نیست،گیم پلی مهم است و همین باعث شده تا گرافیک بازی چندان به مذاق هواداران خوش نیاید.در بخش داستانی بازی باید این گرافیک را تحمل کنید یا شاید هم به آن عادت کنید!!! در واقع گرافیک گیم پلی بسیار عالی است ولی گرافیک صحنه های سینمایی یا منوی بازی بسیار روی اعصاب است.ولی با این وجود برخی از محیط های بازی بسیار عالی طراحی شده اند. این محیط ها پس از رد کردن مراحل داستانی بازی به محیط های شما افزوده می شوند و مانند قسمت قبل می توانید میزان تخریب در محیط را انتخاب کنید.

ریو - کاپیتان مارول

گیم پلی : گیم پلی بازی نسبت به سال های قبل خیلی پیشرفت کرده است و خیلی فراتر از انتظار ها ظاهر شده و بازی از این نظر بسیار عالی عمل کرده و تقریبا میشه گفت بهترین گیم پلی در سری مارول علیه کپکام رو داره.هر شخصیت ضربه های مخصوص به خود را دارد که بسیار عالی و برنامه ریزی شده در بازی گنجانده شده اند.البته این بار بر خلاف قسمت قبل شما فقط می توانید یک شخصیت را به عنوان یار خود انتخاب کنید. استفاده از مبارزات هوایی ((air combo در این بازی لذت بخش تر شده و هنگام اجران فنون هوایی لذت بسیار خاصی به بازیباز منتقل می شود.سیستم assist هم که قبلا در سری های قبل وجود داشت در این بازی وجود ندارد ولی سیستمی به نام Active Switch جای آن را گرفته است که شما می توانید با استفاده از این قابلیت از یار خود استفاده کنید و جایتان را عوض کنید یا هنگامی که دارید به دشمن ضربه وارد میکنید یار شما هم بیاید و چند ضربه به حریف بزند یا حتی هنگام استفاده از Hyper Move یار شما هم یک Hyper Move دیگر اجرا کند!!!

بازی mvc4

همانطور که از اسم بازی پیداست،سنگ های بینهایت هم در بازی وجود دارند.این سنگ ها با رد کردن مرحله های بازی در طول داستان به دست می آیند.سنگ ها زمانی فعال می شوند که شما بسیار مجروح شده باشید یا خیلی کتک خورده باشید.البته این سنگ ها حکم مرگ حریفتان را امضاء نمی کردند ولی بسیار کاربرد داشتند و کار را برای شما راحت تر می کردند، ولی اگر حریفتان از این سنگ ها استفاده می کردند شما باید با تمام قدرت و هوش بازی می کردید تا از جانتان محافظت کنید. هر سنگ هم قابلیت مختلفی دارد: مثلا با استفاده از سنگ فضا می توانید حریفتان را در محفظه ای قرار دهید تا جای فرار نداشته باشد، با استفاده از سنگ زمان سرعت شما سریع تر میشد، با استفاده از سنگ روح می توانستید جان یارتان را زیاد کنید و دو نفری بریزید رو سر حریف، ولی برخی از سنگ ها هم خیلی کارایی آنچنانی نداشتند ولی در نوع خود جالب بودند. جالب اینجاست که رنگ این سنگ ها مانند سنگ های دنیای سینمایی مارول هستند.

مبارزه ی جدیدی هم به بازی اضافه شده که در قسمت های قبل نبودند، مثلا هنگامی که در بخش داستانی شما در Xgard هستید، التران سیگما Ultron Sigma ابتدا نوچه های خود که تحت فرمان او بودند را به مبارزه با شما می فرستد که گاهی تعداد این نوچه ها 2 یا گاهی هم به 6 عدد می رسیدند که مثلا دو نفر از آنها روی سر شما خراب می شدند و کار برای شما بسیار سخت می شد.

سنگ بینهایت

بخش دیگری که در بازی بسیار مهم است بخش داستانی بازی است که کپکام خیلی روی آن مانور داده بود.در واقع باید بگویم که بخش داستانی بازی بسیار ساده طراحی شده است!به طوری که شما به راحتی می توانید داستان بازی را حدس بزنید و حتی گاهی اوقات هم کلیشه یا مضحک می شود.البته صحنه های کمی از بازی بسیار ناب و فان هستند،مثلا در یکی از صحنه های بازی گروت از ایکس X می پرسد که آیا در لباس X باتری های قدرتمند به کار رفته؟ یا مثلا صحنه ی مبارزه ی مرد آهنی و فرانک وست در مقابل ثانوس بسیار نفس گیر است. ولی کلا داستان از عمق خوبی برخوردار نیست. در واقع کپکام نحوه ی آشنایی کاراکتر ها در بازی را به ما نشان نداده، به همین علت هم نحوه ی رابطه بر قرار کردن شخصیت ها با یکدیگر خیلی غیر طبیعی و مصنوعی است!!!همچنین خیلی از شخصیت ها مانند نمسیس Nemesis،پلنگ سیاهBlack Panther و دورمامو Dormammu (که بزرگترین دشمن دکتر استرنج است) در بازی اضافی هستند و فقط در یک تیکه از بازی حضور دارند و تا آخر بازی ما دیگر آن ها را مشاهده نمی کنیم.

نمسیس

البته این را هم بگویم که طنز بسیار خوبی در بازی وجود دارد:به عنوان مثال ما با یک مردعنکبوتی بذله گو و پویا رو به رو هستیم! در واقع کپکام می توانست با رعایت این طنز یک داستان کامل و بی نقص را بسازد ولی مثل اینکه خیلی به فکرش نبوده است.برخی از شخصیت های کپکام هم از داشتن یک شخصیت پردازی خوب رنج میبرند، به عنوان مثال شخصیت دانته که کارش کشتن شیطان هاست مدام میبینیم که مورد اصابت Jedah یا شخصیت های دیگر قرار میگیرد. در کل، داستان بازی خیلی سعی می کند خود را بزرگ جلوه دهد ولی متاسفانه شکست می خورد.

بخش داستانی بازی مارول

البته به جز بخش داستانی بخش های دیگری در بازی وجود دارند که می توانند سرگرمتان کنند.به عنوان مثال بخش تمرین بازی بسیار کابردی است و فن ها و کلک های زیادی را به شما برای از پا در آوردن حریفتان یاد میدهد که حتی فکرش را هم نمی کردید!!!یا بخش مبارزه با هوش مصنوعی بازی یا مبارزه دو نفره میان شما و دوست شما که جالب هستند البته این را هم از قلم نیندازم که بخش آنلاین بازی خوب طراحی شده است و شما بدون مشکل و با خیال راحت می توانید آنلاین بازی کنید.بخش آنلاین دارای دو بخش میباشد: بخش اول برای کسانی است بسیار حرفه ای هستند و بخش دوم برای تازه کاران است.ولی متاسفانه مانند قسمت قبل برای هر شخصیت پایان اختصاصی وجود ندارد و این از نکات منفی بازی است.

موسیقی منوی خیلی از کاراکتر خوب است ولی بقیه شان کمی بی ذوق طراحی شده اند وقتی در بخش آرکید arcade می خواهید شخصیتی را انتخاب کنید یک موسیقی خوب پخش می شود ولی وقتی که می خواهید به مبارزه بپردازید دوباره همان موسیقی با سرعت بالا پخش می شود که کمی اعصاب خورد کننده است.

ولی شخصیت هایی مثل مرد آهنی یا مردعنکبوتی یک موسیقی بسیار عالی و سرشار از هیجان دارند.

در بخش مبارزه با هوش مصنوعی شما می توانید از 15 قهرمان دنیای مارول و 15 قهرمان دنیای کپکام استفاده کنید که هر کدام قابلیت منحصر به فرد خود را دارا هستند (هر چند در قسمت دوم 65 کاراکتر وجود داشتند).ولی خیلی از این کاراکتر ها، کاراکتر هایی هستند که بهتر بود در بازی نبودند و جای آنها کاراکتر های مشهور تر و بهتری میبودند.

بازی مرد عنکبوتی

همانطور که در بالا گفتم مردعنکبوتی بسیار بذله گو است و فنون اش کاربردی تر شده است مثلا قابلیت Maximum Spider که طرفداران قسمت های قبل با آن آشنا هستند خیلی باحال تر شده و یا مدام می توانستید با استفاده از تار های مردعنکبوتی به سمت حریف یا هر منطقه از محیط را که می خواهید بروید ولی قابلیتی که خیلی مرگبار تر شده که در بازی قرار دارد مثلا مردعنکبوتی به حریف چند مشت میزد و حس عنکبوتیش فعال میشد و از بمب های گرین گابلین جاخالی می داد و آن ها را با تار به سمت حریف پرتاب می کرد، یا کریس از دنیای کپکام تفنگ ها و ابزار آلات مختلفی دارد که خیلی به کار می آید. برخی شخصیت ها هم اولین بار است که در این سری ظاهر می شوند مانند کاپیتان مارول یا گروت(البته این را هم بگویم که اگر می خواهید گروت را ببینید باید شخصیت راکت راکون را انتخاب کنید که در یکی از ضربه هایش از گروت کمک می گیرد.(

هر شخصیت هم دارای 4 لباس هست.اکثر این لباس ها رنگ شخصیت را تغییر داده اند ولی بی شک یکی از بهترین لباس ها لباس نگاتیو زون مردعنکبوتی است که بسیار خوب طراحی شده است.

البته بر خلاف قسمت قبل مردان ایکس در بازی حضور ندارند.مثلا ولورین،ددپول، جین گری یا استورم در بازی نیستند که دلیلش اعلام اعتراض مارول به شرکت فاکس است زیرا شرکت فاکس رایت فیلم های مردان ایکس را در دست دارد و آن را به این راحتی ها به مارول نمی دهد.بنابراین مارول از کپکام خواسته تا مردان ایکس در بازی حضور نداشته باشند.

بازی ثانوس

صداپیشگی ها هم در این بازی در سطح متوسط رو به بالایی انجام گرفته اند.این دفعه برخی صداپیشگی ها عوض شده.به عنوان مثال صداپیشه ی مردعنکبوتی آقای رابی دیموند هستند ولی در قسمت قبل صداپیشگی مردعنکبوتی آقای جاش کیتون بودند.

کسانی هم که نسخه ی Deluxe Edition بازی را خریدند به لباس های چهار شخصیت تور،هالک،ایکس،ریو که در بازی حضور داشتند دست پیدا کردند.

 

نتیجه گیری:در کل بازی مارول علیه کپکام بینهایت marvel vs Capcom infinite بازی ای است که اگر خیلی به آن سخت نگیرید می تواند لحظات عالی و خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد.این بازی هم می تواند یکی از بهترین بازی های چند سال اخیر باشد هم یکی از بد ترین بازی های اخیر ولی لحظات fun و مفرح خوبی دارد.حیف شد،کاش سازندگان به جای اینکه این همه بودجه برای داستان بازی مصرف کنند آن را برای دیگر بخش های بازی صرف می کردند.بازی خیلی پتانسیل بالایی داشت برای اینکه یک بازی مبارزه ای تمام عیار باشد و تا مدت ها در ذهن ما جا بگیرد ولی هم تا حدی موفق بوده هم تا حدی موفق نبوده.ولی اگر دلتان لک زده برای یک بازی مبارزه ای خوب و قابل قبول که سرگرمتان کند در خرید مارول علیه کپکام بی نهایت Marvel vs Capcom Infinite شک نکنید.

نکات مثبت:گیم پلی بسیار روان و عالی بازی،استفاده از سنگ های بی نهایت،بخش آنلاین بازی،سیستم active switch

نکات منفی:داستان قابل پیش بینی،طراحی بد خیلی از کاراکتر ها،گرافیک ضعیف صحنه های سینمایی،برخی از صحنه های بی خود بازی

 

امتیاز: 7.8 از 10

علیرضا نوروزی

alispider

All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 بازی کمیک بوکی که هرگز منتشر نشدند

بهترین و بدترین بازی های کمیک بوکی در سبک مبارزه ای (FIGHTING)

15 بازی برتر ساخته شده از روی شخصیت های مارول (Marvel)

10 بازی مارول که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

15 بازی برتر ساخته شده از روی شخصیت های دی سی (DC)

10 بازی دی سی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 بازی کمیک بوکی برتر تاریخ

بدترین بازی های ابرقهرمانی

10 بازی برتر مرد عنكبوتی

15 بازی برتر سبك "بزن بزن" (BEAT 'EM UP)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

a.v.s
#1 a.v.s 1396-08-05 12:13
واقعا ممنون از شما آقای نوروزی که این بازی را نقد کردید تا بفهمیم که آیا لازم است این بازی را بگیریم یا اینکه بازی را بگیریم، ضرر نمیکنیم.
ولی سوالاتی هم دارم چون برای آینده (اگر خدا بخواهد) یک PS4 نصیبم خواهد شد میخواهم چند بازی بگیرم پس نیاز به راهنمایی دارم: آیا این بازی واقعا برای کسی که تا به حال هیچ کدام از بازی های سری بازی مارول علیه کپکام را بازی نکرده، مناسب است یا خیر؟ آیا بازی اینجاستیس 2 بهتر است یا این بازی؟ آیا بهتر است که بازی اینجاستیس 2 را بگیریم یا این بازی را؟ (جدا از بحث مارول بهتر است یا دی سی، چون میخواهم که یک بازی مبارزه ای عالی بگیرم که بازی کردن آن، ارزشش را داشته باشد)
نقل قول کردن
alispider
#2 alispider 1396-08-05 12:21
به نقل از a.v.s:
واقعا ممنون از شما آقای نوروزی که این بازی را نقد کردید تا بفهمیم که آیا لازم است این بازی را بگیریم یا اینکه بازی را بگیریم، ضرر نمیکنیم.
ولی سوالاتی هم دارم چون برای آینده (اگر خدا بخواهد) یک PS4 نصیبم خواهد شد میخواهم چند بازی بگیرم پس نیاز به راهنمایی دارم: آیا این بازی واقعا برای کسی که تا به حال هیچ کدام از بازی های سری بازی مارول علیه کپکام را بازی نکرده، مناسب است یا خیر؟ آیا بازی اینجاستیس 2 بهتر است یا این بازی؟ آیا بهتر است که بازی اینجاستیس 2 را بگیریم یا این بازی را؟ (جدا از بحث مارول بهتر است یا دی سی، چون میخواهم که یک بازی مبارزه ای عالی بگیرم که بازی کردن آن، ارزشش را داشته باشد)

خیلی ممنون.خوشحالم‌ که خوشتون اومده.راستش رو بخواهید اینجاستیس ۲ از مارول علیه کپکام بی نهایت بهتره.خب اگه تا حالا سری های قبل مارول علیه کپکام رو تجربه نکردید گیم پلی بازی خیلی میتونه هیجان زدتون کنه ولی بخش داستانی بازی شاید کمی مایوس کننده باشه.همون طور که در مقاله گفتم اگه خیلی سخت گیر باشید مارول علیه کپکام بی نهایت خیلی به مذاقتون خوش نمیاد ولی اگه خوش بین باشید یک بازی فان با گیم پلی عالی برای شما به نمایش میزاره.
نقل قول کردن
mehran spidey
#3 mehran spidey 1396-08-05 12:42
نقد خیلی خوبی بود ، من به این بازی خیلی امید داشتم و خیلی هم ازش انتظار داشتم و فکر میکردم از اینجاستیس ۲ بهتر میشه اما اینطور نبود ، بخش داستانیش خیلی کلیشه ای و سطحی بود از نظر من ولی بخش های دیگه ی بازی خیلی خیلی خوب بود ، مخصوصا وقتی دو نفره بازی میکنی خیلی کیف میده اما خب راستش از نظر من اینجاستیس ۲ بخش داستانی خیلی قوی تری داره و بهتره نسبت به این بازی ....
نقل قول کردن
mehran spidey
#4 mehran spidey 1396-08-05 12:47
به نقل از a.v.s:
واقعا ممنون از شما آقای نوروزی که این بازی را نقد کردید تا بفهمیم که آیا لازم است این بازی را بگیریم یا اینکه بازی را بگیریم، ضرر نمیکنیم.
ولی سوالاتی هم دارم چون برای آینده (اگر خدا بخواهد) یک PS4 نصیبم خواهد شد میخواهم چند بازی بگیرم پس نیاز به راهنمایی دارم: آیا این بازی واقعا برای کسی که تا به حال هیچ کدام از بازی های سری بازی مارول علیه کپکام را بازی نکرده، مناسب است یا خیر؟ آیا بازی اینجاستیس 2 بهتر است یا این بازی؟ آیا بهتر است که بازی اینجاستیس 2 را بگیریم یا این بازی را؟ (جدا از بحث مارول بهتر است یا دی سی، چون میخواهم که یک بازی مبارزه ای عالی بگیرم که بازی کردن آن، ارزشش را داشته باشد)

ببخشید که دخالت میکنم خواستم بگم که هر دوشون قشنگن اما به نظرم اینجاستیس ۲ رو در اولویت قرار بدی خیلی بهتره راستی اگه سری آنچارتد رو بازی نکردی حتما حتما توصیه میکنم بازی uncharted : the Nathan drake collection و uncharted 4 رو تجربه کنی
نقل قول کردن
iron cap
#5 iron cap 1396-08-05 12:57
سلام به همه
من یه لیست از کمیک های که ناتموم مونده رو آماده کردم می خواستم ببینم کدوم یک از اینارو کامل می کنید
می دونم بی ربطه ولی ببخشید
1 superior carnage
2 the punisher
3 spider man & x men
4 hawkaye
5 moon knight
6 clone saga
7 the infinity gauntlet
8 the immortal iron fist
9 house of m
10 daredevil: the man without fear
11 ولوورین و مردعنکبوتی
12 مایلز مورالز
ببخشید اگه بی ربط بود ولی خواهشن جواب بدید
نقل قول کردن
a.v.s
#6 a.v.s 1396-08-05 13:55
2#
4#
بسیار ممنون از راهنماییتون
راستش من داستان بازی های مبارزه ای برای من ملاک نیست. اگر گیم پلی بازی عالی باشه و منو مجذوب کنه و بازی کلیشه ای نباشه، برای من کافیه. ولی با توصیه های شما عزیزان، اگر بتوانم برای بازی هایی که میخواهم بخرم جای خالی بگذارم، شاید هردو را بخرم
نقل قول کردن
22x5
#7 22x5 1396-08-05 14:01
این بازی چن تا ایراد بزرگ داره که در مطلب هم گفتید
مردان ایکس نیستن(حالا چرا ددپول و ولورین ؟ :cry: )
تعداد شخصیت ها بسیار کم شده ( اخه 15 تااا؟)
پایان اختصاصی هر شخصیت رو نداره (منو بگو هنو دارم سعی میکنم همه ی پایان هارو انجام بدم تو مارول علیه کپکام3)
یه چیزی رو نمیدونم فقط
اگه دقت کرده باشین تو مارول علیه کپکام 3 وقتی گالاکتوس رو شکست میدید یه گیم مود به اسم گالاکتوس مود باز میشه که امیدوارم تو سری4 اینکارو انجام بدن(التران سیگما مود!!!)
گرافیک که مهم ترینشه :o
اگه گرافیکش پایین باشه که بدرد نمیخوره و زود ادم رو زده میکنه
در کل امیدوارم کپکام یکم عاقل شه و تا عرضه شدن بازی این ایراداتش رو برطرف کنه
نقل قول کردن
a.v.s
#8 a.v.s 1396-08-05 23:20
به نقل از a.v.s:
2#
4#
بسیار ممنون از راهنماییتون
راستش من داستان بازی های مبارزه ای برای من ملاک نیست. اگر گیم پلی بازی عالی باشه و منو مجذوب کنه و بازی کلیشه ای نباشه، برای من کافیه. ولی با توصیه های شما عزیزان، اگر بتوانم برای بازی هایی که میخواهم بخرم جای خالی بگذارم، شاید هردو را بخرم

همان اینجاستیس 2 را در اولویت قرار دهم
من یک سوال دیگه هم دارم که البته میدانم نوعی اسپم محسوب می شود ولی چون شما عزیزان در عرصه بازی تخصص دارید این سوال را از شما دوستان می پرسم: به نظرتان بازی های Ratchet and Clank و Last Guardian را بازی کنم؟ آیا ارزشش را دارد تا آن را وارد لیست بازی هایم بکنم؟
نقل قول کردن
alispider
#9 alispider 1396-08-05 23:36
به نقل از a.v.s:
به نقل از a.v.s:
2#
4#
بسیار ممنون از راهنماییتون
راستش من داستان بازی های مبارزه ای برای من ملاک نیست. اگر گیم پلی بازی عالی باشه و منو مجذوب کنه و بازی کلیشه ای نباشه، برای من کافیه. ولی با توصیه های شما عزیزان، اگر بتوانم برای بازی هایی که میخواهم بخرم جای خالی بگذارم، شاید هردو را بخرم

همان اینجاستیس 2 را در اولویت قرار دهم
من یک سوال دیگه هم دارم که البته میدانم نوعی اسپم محسوب می شود ولی چون شما عزیزان در عرصه بازی تخصص دارید این سوال را از شما دوستان می پرسم: به نظرتان بازی های Ratchet and Clank و Last Guardian را بازی کنم؟ آیا ارزشش را دارد تا آن را وارد لیست بازی هایم بکنم؟

راجب last gaurdian اطلاعات ندارم ولی درمورد ratchet and clank باید بگم که بازی جالبیه.در واقع شاید گیم پلی اش کمی تکراری بشه ولی خلاقیت هایی هم درش به کار رفته.مهم ترین مسئله درباره ی این بازی گرافیک خیلی زیادشه.ولی به نظرم بازی خوبیه ولی شاهکار نیست و از تجربش هم کسی پشیمون نمیشه ولی بازی های بهتری برای جایگزینی هستند.
نقل قول کردن
a.v.s
#10 a.v.s 1396-08-05 23:44
به نقل از alispider:
به نقل از a.v.s:
به نقل از a.v.s:
2#
4#
بسیار ممنون از راهنماییتون
راستش من داستان بازی های مبارزه ای برای من ملاک نیست. اگر گیم پلی بازی عالی باشه و منو مجذوب کنه و بازی کلیشه ای نباشه، برای من کافیه. ولی با توصیه های شما عزیزان، اگر بتوانم برای بازی هایی که میخواهم بخرم جای خالی بگذارم، شاید هردو را بخرم

همان اینجاستیس 2 را در اولویت قرار دهم
من یک سوال دیگه هم دارم که البته میدانم نوعی اسپم محسوب می شود ولی چون شما عزیزان در عرصه بازی تخصص دارید این سوال را از شما دوستان می پرسم: به نظرتان بازی های Ratchet and Clank و Last Guardian را بازی کنم؟ آیا ارزشش را دارد تا آن را وارد لیست بازی هایم بکنم؟

راجب last gaurdian اطلاعات ندارم ولی درمورد ratchet and clank باید بگم که بازی جالبیه.در واقع شاید گیم پلی اش کمی تکراری بشه ولی خلاقیت هایی هم درش به کار رفته.مهم ترین مسئله درباره ی این بازی گرافیک خیلی زیادشه.ولی به نظرم بازی خوبیه ولی شاهکار نیست و از تجربش هم کسی پشیمون نمیشه ولی بازی های بهتری برای جایگزینی هستند.

ممنونم
میتوانید چند جایگزین برای این بازی معرفی کنید؟
مثلا آیا آنچارتد 4 یا سری تل تیل محافظین کهکشان، جایگزین های خوبی برای این بازی هستند؟ یک مسئله دیگر هم این است که آیا آنچارتد 4 بازی سختی است یا نه؟ آیا برای انجام این بازی باید یک گیمر حرفه ای باشید یا نه؟
نقل قول کردن
alispider
#11 alispider 1396-08-05 23:53
به نقل از a.v.s:
به نقل از alispider:
به نقل از a.v.s:
به نقل از a.v.s:
2#
4#
بسیار ممنون از راهنماییتون
راستش من داستان بازی های مبارزه ای برای من ملاک نیست. اگر گیم پلی بازی عالی باشه و منو مجذوب کنه و بازی کلیشه ای نباشه، برای من کافیه. ولی با توصیه های شما عزیزان، اگر بتوانم برای بازی هایی که میخواهم بخرم جای خالی بگذارم، شاید هردو را بخرم

همان اینجاستیس 2 را در اولویت قرار دهم
من یک سوال دیگه هم دارم که البته میدانم نوعی اسپم محسوب می شود ولی چون شما عزیزان در عرصه بازی تخصص دارید این سوال را از شما دوستان می پرسم: به نظرتان بازی های Ratchet and Clank و Last Guardian را بازی کنم؟ آیا ارزشش را دارد تا آن را وارد لیست بازی هایم بکنم؟

راجب last gaurdian اطلاعات ندارم ولی درمورد ratchet and clank باید بگم که بازی جالبیه.در واقع شاید گیم پلی اش کمی تکراری بشه ولی خلاقیت هایی هم درش به کار رفته.مهم ترین مسئله درباره ی این بازی گرافیک خیلی زیادشه.ولی به نظرم بازی خوبیه ولی شاهکار نیست و از تجربش هم کسی پشیمون نمیشه ولی بازی های بهتری برای جایگزینی هستند.

ممنونم
میتوانید چند جایگزین برای این بازی معرفی کنید؟
مثلا آیا آنچارتد 4 یا سری تل تیل محافظین کهکشان، جایگزین های خوبی برای این بازی هستند؟ یک مسئله دیگر هم این است که آیا آنچارتد 4 بازی سختی است یا نه؟ آیا برای انجام این بازی باید یک گیمر حرفه ای باشید یا نه؟

خب جایگزین ها زیاد هستند به عنوان مثال uncharted 4 و horizon zero down و batman arkham knight و batman return to arkham و resident evil 7 و blood born و the last of us و rise of the tomb rider.در واقع آنچارتد 4 یک بازی اکشن ماجراجویی عالیه که من با اطمینان میگم یکی از برترین بازی های عمرم بوده و هست.در واقع من هم اولین بار که آنچارتد 4 رو بازی کردم هیچی بلد نبودم ولی خود بازی کم کم بهتون یاد میده و واقعا میگم در تجربه ی آنچارتد 4 اصلا و ابدا شک نکنید.
نقل قول کردن
mani s.h
#12 mani s.h 1396-08-06 06:54
تبریک دوست خوبم عالی بود
نقل قول کردن
alispider
#13 alispider 1396-08-06 14:01
به نقل از steve ragers:
تبریک دوست خوبم عالی بود

به نقل از mehran spidey:
نقد خیلی خوبی بود

خیلی ممنون خوشحالم که خوشتون اومده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید