مدیران و نویسندگان SPIDEY.IR فیلم "دکتر استرنج" را نقد میكنند

نقد فیلم دکتر استرنج

سایت spidey.ir به عنوان مرجع اصلی و پرطرفدارترین سایت كمیك بوكی در ایران از نویسندگان و مدیران خود خواسته است تا نقد كوتاهی بر فیلم "دکتر استرنج" داشته باشند.

دکتر استرنج را می توان متفاوت ترین فیلم مارول تا حالا دانست. از لوگوی جدید مارول استودیوز گرفته تا داستان و سایر عناصر.فیلم ابتدا با نبردی هیجان انگیز شروع می شود و گوشه ای از جلوه های ویژه ی خارق العاده ش را به نمایش می گذارد.سپس به معرفی استیفن استرنج به عنوان جراح مغز و اعصابی زبده ولی مغرور و خودخواه می پردازد.در تک تک روابطی که استیفن با همکاران و همچنین دکتر پالمر که عاشق اوست حس تکبر او به نمایش گذاشته می شود و چه کسی بهتر از بندیکت کامبربچ برای نمایش این حس؟

و بعد از آن تلاش های استیفن را برای ترمیم دستانش در اثر آن حادثه می بینیم که به نظر من خیلی دردناک و تاثیر گذار است.در نهایت او از درمان سنتی آگاه می شود و به کاتماندو می رود تا ان را پیدا کند و اینجاست که سیر تحول شخصیتی او آغاز می شود.اینشنت وان استاد او چیز هایی به او نشان می دهد که باور هایش را به کل عوض می کند.جلوه های ویژه در این صحنات سنگ تمام می گذارند و اگر نمی خواهید این فیلم کوفتتان شود،تا کیفیت بلوری آن صبر کنید و اگر می توانید نسخهسه بعدی  آنرا ببینید!

شخصیت پردازی نقش اصلی مانند دکتر استرنج در سطح بسیار خوبی قرار دارد.او با وجود اینکه به این قدرت ها دست یافته باز هم به سوگندی که ابتدای پزشک شدنش خورده وفادار است و نمی خواهد کسی را به قتل برساند.شخصیت پردازی های شخصیت های مکمل هم در حد قابل قبولی قرار دارند به خصوص موردو که یک بعدی و همراه همیشگی قهرمان نیست و تغییراتی در او روی می دهد.

با این حال فیلم خالی از ضعف نیست.صحنات طنز فیلم گرچه بامزه اند ولی بعضی اوقات واقعا بی جا هستند مثلا شما بعد از یک صحنه احساسی یا حین یک نبرد هیجان انگیز ناگهان با شوخی ای مواجه میشوید.این شوخی ها لحن فیلم را به یک باره تغییر میدهند و کمی نچسب است.از دیگر ضعف های فیلم می توان به مدت زمان کم آن اشاره کرد.فیلم می توانست طولانی تر باشد و بیشتر به شرح و بسط داستان بپردازد و ریتم ملایم تری داشته باشد با این حال در این مدت زمان بازده خوبی داشته است که باید به کارگردان فیلم آفرین گفت.

شرور اصلی فیلم دورمامو است که باز هم هنر بالای بازیگری بندیکت کامبربچ را به نمایش می گذارد.پیش از این بندیکت را چنین نقش های خوف انگیزی مانند اسماگ دیده بودیم ولی باز هم جای تحسین دارد.کایسیلیوس با بازی مدس میکلسن هم تقریبا خبیث چالش برانگیزی است و ممکن است به نظر بعضی انگیزه او از خباثت کمی کلیشه ای باشد ولی به نظر من کاملا درست و منطقی است.

نبرد نهایی فیلم از خلاقانه ترین نبرد هاییست که در یک فیلم ابرقهرمانی می توان دید.چیز دیگری نمی گویم چون واقعا نباید چیزی بدانید و این سکانس حیف می شود!

امتیاز: 8 از 10

وحید رضا اویسی (New Goblin)

 

فیلم دکتر استرنج اصلا چیزی نبود که انتظارش رو داشتیم ، چیزی فراتر از انتظارمان بود ... داستان فیلم بسیار برای اهل کمیک جذاب و مهیج است . زیرا بسیار به اصل کمیک ها وفاداری دارد .... به عنوان مثال ؛ شما به راحتی میتونید زمانی که استفان تصادف میکنه ... جملات و حالی که در فیلم داره رو با کمیک ها مقایسه کنید ( درست مثل همان جا پرخاشگری ها ی مکرر میکنه و امید اش رو از دست داده ) از نکات خیلی خوب این فیلم بیشک میشود به موسیقی فیلم اشاره کرد . عملکر بازیگری مثل «بندیک کامبریج» در نوع خود واقعا درجه یک و منحصر به فرده ( به راحتی بغض ، فقدان ، متلک اندازی ، جدیت رو در صدا و بازیش نمایان کرد ) چیزی که خیلی در این فیلم باید براتون جالب باشه اینه که پر از «طنز در لحظه» های زیاده ... حتی در جدی ترین شرایت هم باز اون حس شوخ طبعی رو میشه دید .... نکته دیگه ای که میشه گفت اینه که شخصیت پردازی «وانگ» در این فیلم و چگونگی توصیف اون به خوبی شکل گرفت . و قشنگ برای قسمت بعدی میشه به راحتی وارد داستانی شد که استرنج و وانگ کم کم از اون رابطه ی ارباب و پیشخدمت در میاند و رابطه ای بسیار زیبا رو شکل میدهند . تنها نکته ی منفی داستان شاید نحوه ی شکست خوردن کیسیلیوس از دکتر بود ( البته میشه گفت به روش خاص خودش اون رو شکست داد و از طرفی برای نشان دادن یکی از سنگ های بینهایت در این فیلم بود که این صحنه رو نمایش دادند.) اگر فیلمی میخواید که تا مدت ها بهش فکر کنید یا ازش نقل کنید دکتر استرنج بهترین گزینه است .

در پایان جا داره یه نگاه کوتاهی هم به خالق شخصیت محبوب دکتر استرنج داشته باشیم که کمئو ای بسیار خوب و زیبا داشت .استن لی

امتیاز 10 از 10

محمد مسیح نیا (J Jonah Jameson)

 

وقتی قرار شد فیلم دکتر استرنج ساخته بشه خیلی ها نگران بودن که اون جلوه های بصری ای که در این کمیک ها هست رو میشه تو فیلم اعمال کرد ؟ وقتی تریلر اول فیلم امد بیشتر مردم شکشون برطرف شد ولی وقای تریلر دوم و تیزر های بعدی امد دیگه شکی جا نذاشت . وقتی هم فیلم امد و نقد ها منتشر شد طرفدارا مطمعن شد این همون چیزیه که میخواستن . اسکات دریکسون که واقعا گل کاشته بود . نبرد نهایی این فیلم واقعا ایده ای نو بود چون ما در تمام فیلم های مارول نبرد تن به تن میدیدیم ولی این فیلم قضیش فرق داشت . موسیقی هم واقعا اون حس لحظه های فیلم رو به آدم میداد و واقعا این فیلم سنگ تموم گذاشت . ولی تنها ایرادی  که این فیلم داشت زمان بندی فیلم بود . اگه زمان فیلم بیشتر میشد ما میتونستیم اریجین دکتر استرنج و زندگی قبلیش رو بیشتر به عنوان یه صحنه سینمایی ببینیم ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد . (خطر اسپویل) به نظرم مرگ انشینت وات هم یه ذره زود بود . میتوتستن زنده نگهش دارن و در قسمت دوم بوسیله موردو بمیره اینجوری خیلی بیشتر تاثیر گذار تر بود .شخصیت پردازی موردو هم با کمیک هاش فرق داشت ولی بنظرم مشکلی توش نبود و از نظر من قانع کننده بود . شخصیت پردازی استیفن استرنج هم واقعا عالی بود .

امتیاز: 9.5 از 10

مبین امیری (Amazing Spidey)

 

 

مواد لازم براي تهيه ي دكتر استرنج:

-كپي كردن فيلمنامه ي فيلم هاي گرين لنترن + پانداي كنگفو كار

-كمي از جلوه هاي ويژه فيلم اينسِپشِن

-توني استارك به مقدار خيلي خيلي زياد به جاي استيون استرنج

- جُك هاي نسبتاً بي مزه ي مارولي به مقدار لازم

بياين با هم صادق باشيم، اين فيلم يك كپي برداري تمام عيار است از فيلم هاي ديگر كه به صورت ابكي و تكراري اورجين دكتر استرنج را روايت ميكند. داستاني بسيار كليشه اي، ويلني بسيار ضعيف و بدرد نخور(البته اين كه تو فيلم هاي مارول چيز جديدي نيست)، جك هايي كه به زور جا شده تا فيلم "مارولي" بشه، و از همه مهم تر فدا كردن داستان فيلم براي ايجاد كردن راهي به ديگر فيلم هاي مارول يونيورس.

واقعا نا اميد كننده بود. باورم نميشه اگه واقعاً كسي از اين فيلم خوشش اومده باشه.

امتياز: 3 از 10

اميررضا طلوعي (The Furious)

 

این فیلم قرار بود که برای اولین بار دکتر استرنج رو در دنیای سینمایی مارول معرفی کنه و خیلی از افرادی هم که میخواستن این فیلم رو ببینن اطلاعات زیادی از این شخصیت نداشتن برای همین اوریجین این شخصیت به طور کامل در فیلم روایت شد و همونطور که خودتون میدونید دکتر استرنج یکی از بهترین اوریجین ها بین شخصیت های کمیکی رو داره و از این نظر نمیشه ایرادی گرفت و از نظر خودم اوریجین نقطه قوت فیلم بود و نشون داد که چطور یک پزشک مغرور به یک جادوگر متواضع تبدیل میشه.از دیگر نقاط قوت فیلم به داستان خوب فیلم و شخصیت پردازی استفان میشه اشاره کرد و از هر نظر در این زمینه ها کامل بود و به نظر میرسید که بندیکت کامبریج برای این نقش متولد شده ولی یکسری نقاط ضعف هم داشت که مهم ترینش, شخصیت موردو بود که اون خباثتی که در کمیک ها ازش سراغ داشتیم رو نداشت و صحنه های بامزه فیلم خیلی خوب بود ولی متاسفانه در بعضی قسمت ها یک ذره لوس شده بود ولی در کل خوب بود. ویلن فیلم هم راضی کننده بود ولی ای کاش دورمامو رو تو فیلم نمی اوردن و فقط همون اشاره ای بهش میکردن چون هر چی باشه از قوی ترین ویلن های دنیای کمیکه.بیش از این چیزی نمیتونم بگم ولی باید بدونید که این فیلم فوق العاده بود و قطعا جزو بهترین های مارول هست

امتیاز:7.5 از 10

ارشیا غفاری (agh)

 

در سالی که گذشت شاهد انواع و اقسام شخصیت های کمیک بوکی روی پرده سینما بودیم. یه سری فیلم ها سعی کردن مثل ددپول با شوخی های درجه R مشتری جمع کنن، یه سری فیلم ها مثل جنگ داخلی و Bvs با به جان هم انداختن ابرقهرمانان، یه سری هم مثل خودشون سعی کردن با جمع کردن ستاره ها این کار رو بکنند (جوخه خودکشی). دکتر استرنج هم در نگاه اول شاید به نظر برسه که داره با اتکا به جلوه های ویژه بکر و منحصر به فرد مشتری جمع میکنه ولی در عمق این فیلم نکته مهمی وجود داره که رمز موفقیت اش هستش: حدیث نفس انسانی که از فرش به عرش میرسه. بله دوستان ... دکتر استرنج بار دیگر ثابت میکنه که اگه فیلم قصه داشته باشه و به قول مسعود فراستی "قصه خودش رو بدون لکنت تعریف کنه" میتونه موفق باشه. بنابراین برای موفقیت لازمه قصه داشت و البته شخصیت هایی که میشه باهاشون ارتباط برقرار کرد و خوشبختانه دکتر استرنج همه این ها رو داره. درود بر دکتر استرنج و درود بر مارول که هنوز"محتوا" را بر "فرم" ترجیح میدهند.

امتیاز: 9.5 از 10

سونیا ساداتی فر (Sonya)

 

 

فیلم دکتر استرنج عالم سینمایی مارول را متحول و گسترده تر از قبل کرد. پایه فیلم های مارول بر اساس وفاداری به منبع و اقتباسی به جا از عالم کمیک است که این قضیه به صورت آشکاری در فیلم موج میزد. این فیلم به طور شگفت انگیزی جلو میرود و به آرامی با آن همراه میشویم. داستان فیلم بسیار کامل است و ما را وادار به تفکر درباره آن میکند.

شخصیت پردازی عمیق کاراکتر ها (به ویژه دکتر استرنج) از نکات چشمگیر و مثبت فیلم است.

در حقیقت کامبربچ با بازی کم نظیر و بی نقص خود در این نقش از مکمل های اساسی فیلم محسوب میشود، او تمامی حالت ها ، رفتارها و البته ذات و خلق و خوی درونی استیفن استرنج را به تصویر کشید. سازندگان به طرز فوق العاده ای داستان فیلم را با دیگر آثار های مارول مرتبط ساختند و از همین حالا پیش زمینه ای برای حضور دکتر استرنج در کنار دیگر قهرمانان فراهم کردند. اکشن آن حیرت انگیز و یقینا جز بهترین اکشن های مارول است.    به طور عجیبی از موسیقی متن فیلم لذت بردم و کاملا متناسب با داستان بود و صحنه های فیلم را بهتر جلوه داد. جنبه فان موجود در آن از خصوصیات سرگرم کننده فیلم است. بر همگان آشکار است که شخصیت های داستان به نحوی احسنت به نمایش درآمدند، به عنوان مثال استاد دکتر استرنج (اینشنت وان) حضوری عالی و کامل در فیلم داشت. دورمامو دوپینگ فیلم بود (!) و برای بار اول به شیوه ای عظیم این خبیث بزرگ را با ما آشنا کرده و راهی مستقیم برای حضور کامل او در آینده باز کردند.

فیلم دکتر استرنج اثری ماندگار و بزرگ از سوی مارول است و از اینکه موفق و سربلند از آب دراومد خوشحالم، بعد از نگهبانان کهکشان ، جنگ داخلی ، سرباز زمستان و برابر با مرد آهنی 1 این فیلم را قرار میدهم، بار دیگر مارول یک شاهکار دیدنی را به ما تحویل داد،        شاهکاری به نام دکتر استرنج...

امتیاز: 8.9 از 10

Cap-Spider Potter

 

خب در یک کلام زیبا، به نظر من فیلم عملکرد بهتری نسبت به جنگ داخلی داشت البته، کلا مقایسه این دو غلطه چون اون ادامه چند فیلم بود و این فیلم اولین حضور یک شخصیت توی دنیای سینمایی مارول بود. داستان روند بسیار سریعی داره ، اورجین دکتر استرنج نقطه قوت فیلمه و طنز فیلمم به نظرم عالیه! فقط رابطه رومانتیک فیلم به نظرم بیشتر بود زیباتر میشد و  اینکه باز هم مارول نتونست زیادی در امر ویلین فیلم درست عمل کنه و ... یجورایی این داستان خود شخصیت موردو بود! و حالا نمیدونیم موردو در قسمت های بعدی چجوری میخواد طرف منفی فیلم باشه البته شاید کلا دیگه حضور نداشته باشه. جلوه های بصری عالی و مارول هنوز هم راه های زیادی برای مجذوب کردن هوادارا داره! مثل صحنه های مبارزه در بعد آیینه ای، مبارزه در حالت غیر فیزیکی، مبارزه نهایی فیلم، و ...

دورمامو هم که ... عالی بود! ولی از شکست راحت ویلین فیلم راضی نبودم .

امتیاز: 9 از 10

امیر حسین صادقی (Doc Strange)

 

 

دکتر استرنج همون فیلمیه که ازش انتظار داشتیم. این فیلم به زیبایی اوریجین دکتر استرنج رو به تصویر میکشه و کاملا به اون وفاداره و همچنین به بهترین شکل بخش جدیدی از دنیای سینمایی مارول رو معرفی میکنه.دوران آموزش استرنج هرچند کوتاهه اما کامله و چیزی رو از قلم نمیندازه. کسیلیوس شخصیت خبیث جذابیه و به عنوان یه واسطه که قراره پای دورمامو رو به زمین باز کنه خوب عمل کرده و همچنین شخصیتی داره که میشه باهاش ارتباط برقرار کرد. به نظرم انشینت وان پرفکت بود به عنوان جادوگر اعظم و استاد دکتر استرنج تیلدا سویینتون واقعا عالی عمل کرده. بارون موردو در کمیک ها یکی از معروفترین و بزرگترین دشمنان دکتر استرنج بوده در فیلم هم وی ابتدا از شاگردان انشینت وان هست و در طول فیلم شکل گیری اختلافات بین موردو و استادش رو میبینیم میکنه اما دلیل اینکه موردو جزو نقاط ضعف فیلم شمرده میشه اینه که ما به جای یه شخصیت خشن،مغرور و قدرت طلب فردی احساساتی رو دیدیم که چندان پتانسیل تبدیل شدن به یه خبیث رو نداشت.به نظرم دورمامو بسیار عالی به تصویر کشیده شد و در طول فیلم هم به شکل مناسبی پیش زمینه ورودش مهیا شده بود. فکر میکردم با یک فیلم کاملا دارک طرف هستیم اما مارول نشون همیشه در فیلماش تعادل رو رعایت میکنه و در این فیلم هم شاهد صحنات فان فوق العاده ای هستیم(واسه من از سیویل وار هم فان تر بود). واقعا این فیلم دوست داشتم بالاخره یک فیلم تکی و اوریجین از مارول دیدیم که شخصیت جدید و جذابی رو معرفی کرد مثل فیلم آیرون من. فیلم با اینکه در دنیای اونجرز در جریانه اما کاملا مستقله و همچنین بر این دنیا تاثیر میذاره و مارو با بخش های جدیدی از این جهان گسترده آشنا میکنه.

امتیاز :  9 از10   

طاها حامدی (S.T.A.R.K)

 

موفقیت های فیلم دکتر استرنج خیلی منو سر ذوق آورده. کی فکرش رو میکرد که شخصیتی که بیرون از دنیای کمیک تقریبا کاملا گمنام به حساب میاد همچین موفقیت هایی کسب کنه؟ یه بنده خدایی میگفت به خاطر جلوه های ویژه است. بهش گفتم بودن فیلم هایی که جلوه های ویژه بهتری داشتن ولی حتی یک دهم دکتر استرنج هم فروش نکردن. پس دلیلش چیه؟ دلیلش اینه که دکتر استرنج قلب داره. دلیلش اینه که قلب و روح به جلوه های ویژه اضافه میکنه. ولی دلیل اصلیش که خیلی هم باعث خوشحالی منه اینه که دقیقا از فرمول همیشگی و امتحان پس داده مارول استفاده میکنه:  قهرمانی با عیب و نقص که میشه باهاش همذات پنداری کرد. و این است رمز موفقیت مارول. در واقع از همان ابتدای دهه 60 که چهار شگفت انگیز توسط جک کربی و استن لی خلق شد رمز برتری مارول نسبت به حریفان این بوده که قهرمانانی خلق کرده که از جنس خودمون هستند ، با همون نقایصی که خودمون هم در زندگی عادی باهاش مواجه هستیم. یه بنده خدایی هم میگفت که اریجین دکتر استرنج چرا شبیه تونی استارکه؟ چرا دکتر استرنج هم مثل ثور، مغروره؟ بهش گفتم تو چیزی از دنیای کمیک نمیدونی. شخصیت های مارول همشون تو دنیای کمیک همین خصلت ها رو دارن. و به خاطر همینه که دوستشون داریم. چون میشه خصلت های خودمون رو مثل یک آئینه درون آنها دید.

امتیاز : 9 از 10

عمو مختار (Mokhtar)

 

دکتر استرنج، چهاردهمین فیلم از مارول که با استقبال از سوی منتقدین و مردم روبرو شده.

کامبربچ به بهترین شکل ممکن نقشش را به یاد ماندنی بازی کرد. البته نباید بازیگرانی چون ریچل مک آدامز، تیلدا سوئینتن و... را از یاد برد. جلوه های ویژه و بصری این فیلم عالی هستند.

کارگردانی و عوامل هم چیزی کم نگذاشتند و کار خودشان را به بهترین نحو ممکن انجام دادند. مبارزات فیلم خیلی خوب و هیجان انگیز بودند و بیننده را به اوج هیجان میبرد.

یکی از دلایل موفقیت این فیلم عزت بخشیدن به داستان با استفاده از کادر بازیگری و عوامل صحنه حرفه ای بود.

لحظات احساسی قوی ای در فیلم وجود داشت و همچنین فیلم کاملا آگاه است که کی باید خندید و کی باید جدی بود. تعادل بین فضای مثبت و منفی خارق العاده بود. در این فیلم اشاراتی آگاهانه به نیرو های خیر و روشنایی و شر و تاریکی  میشد. این فیلم من را به یاد فیلم های نولان مثل تلقین مینداخت. ایده های تغییر در داستان نسبت به کمیک (زن شدن ایشنت وان، انگشتان دکتر و... ) در فیلم بجا بود. این فیلم یک ایشنت وان خارق العاده، یک دکتر استرنج حیرت انگیز و یک داستان عالی به ما تحویل میدهد. اما زمان فیلم باید حدود 2 ساعت و 20 دقیقه میشد چون مدت زمان فیلم کوتاه بود و سریع از تعلیم دکتر استرنج، کتاب ها و پرداختن به ریشه  و... میگذشت.

در آخر فیلم دکتر استرنج شما را پیگیر و سرگرم به خودش می کند.. مطمئین باشید از تماشای این فیلم عاجز نخواهید شد.

امتیاز : 8 از 10

آرش مرادی  (A,morradi)

 

فیلم دکتر استرنج فیلمی اریجین محور و با القای افق های وسیعی از عرفان  و فلسفه ی هستی بود؛ بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج بی نظیر بود. او  پزشکی مغرور  رو در طی رسیدن به نوش دارو بعد از سیری تکاملی به نوعی بینش عرفانی و منش پاک رسوند. دیالوگ های این فیلم و مخصوصا نوع نگرش فیلم، بیننده رو به افق های تازه ای هدایت میکنه که باعث پرسش این سوالات میشه:"حقیقت این هستی چیست؟ ما چقدر از این هستی بی انتها میدونیم؟"چی شد که ما نسبت به درک خودمون مغرور شدیم؟در حالی است که ما ذره ای از این عالم محسوب نمیشیم! دکتر استرنج نمادی از فطرت غرور آمیز انسان است که بر پایه ی هدایت استادی مانند اینشنت وان به راه رستگاری و خردمندی کشیده میشه. اینشنت وان در  این فیلم رضایت بخش بود اما می توسنت بهتر هم باشه. وجود شخصیت هایی مثل دکتر پالمر و وانک در  فیلم واقعا دل نشین بودند. از مشکلات فیلم میشه به شوخی های بی جا(به جز اون قسمت وای فای! و ادل!) اشاره کرد که گاهاً منجر به خراب کردن لحظات احساسی و حماسی این فیلم شدند. دورمامویی متفاوت (کالاگتوس نما) و فدا شدن کسیلیوس که خبیثی با پتانسیل خوب بود به خاطر دورمامو  از  نقص های بزرگی به حساب میومد. اما مهم ترین مشکل فیلم متعلق به نقش بارون موردو  بود. او در این فیلم اصلاً چیزی نبود که انتظار داشتم و کار رو خراب کرد.(در اصل کسیلیوس هاله ای از  وجود موردو محسوب میشد.) این فیلم بی شک جز 5 فیلم برتر تاریخ مارول استودیو  هست و بدون شک فیلمی است که همه رو راضی خواهد کرد.

امتیاز: 8 از 10

راک استار (Rock Star)

 

 

دکتر استرنج شخصیت متفاوتی در دنیای کمیک هستش،همیشه از خودمون سوال میکردیم که آیا فیلم اختصاصی این شخصیت هم همین ویژگی رو خواهد داشت و میتونه یه فیلم متفاوت و صد البته فیلم تحسین برانگیزی باشه؟

جواب این سوال بله هستش! این فیلم آغازگر دنیای جادویی در یونیورس سینمایی مارول هست و خیلی ازش انتظار میرفت که فیلم خوبی باشه و همینطور هم شد!

این فیلم دقیقا همان چیزی هست که باید باشه.جلوه های ویژه فیلم همانطور که انتظار میرفت واقعا عالیه و آدم رو میخکوب میکنه! و مطمئنن باید منتظر باشیم تا این فیلم از نامزد های بهترین جلوه های ویژه امسال باشه.

میشه گفت تیم بازیگران این فیلم یکی از پر استعداد ترین تیم ها در بین دیگر فیلمهای یونیورس سینمایی ماروله،نقش آفرینی بندیکت کامبربچ در نقش استفان استرنج تحسین برانگیزه! همینطور نباید از بازیگران دیگه این فیلم مثل تیلدا سوئینتن،مدس میکلسن و دیگر بازیگران قافل بشیم.

روایت داستان خیلی خوبه و با اینکه خیلی سریعه ولی از نظر من به فیلم ضرری نرسونده،ولی نکته ای که خیلی برای من اهمیت داره اینه که اورجین دکتر استرنج که یکی از بهترین اورجین های دنیای کمیک هستش به بهترین نحو روایت میشه و شخصیت استفان استرنج کاملا یک مسیر کامل رو از یک آدم مغرور به یک قهرمان طی میکنه.

این فیلم،فیلم خیلی خوبی هست اما نکات منفی هم داره،یکی از این نکات ویلن فیلم یعنی کایسیلیوس هستش،در نگاه اول ممکنه که بخاطر بازی خیلی خوب مدس میکلسن در این نقش این شخصیت رو تحسین کنیم اما اگر جدی بخوایم به این مسئله نگاه کنیم پی میبریم که این شخصیت یکی از ضعف های فیلم هستش. به این شخصیت زیاد در فیلم پرداخته نمیشه و فقط به نظر میاد که طعمه ای برای حضور شخصیتی بزرگتر به نام دورمامو هستش.همینطور شخصیت بارون موردو هم مشکلاتی داشت،موردو بیشتر در این فیلم یه آدم احساسی و محافظ کار بود تا یک آدم سنگ دل و بیرحم. و خدا میدونه که در آینده چطور میتونه یه خبیث بشه!

به غیر از این دو نکته این فیلم نکته منفی که زیاد به چشم بیاد نداره.

در آخر باید بگم که این فیلم تونست که انتظارات من رو برآورده کنه! روایت داستان خوب، صحنه های اکشن دیدنی،لحظات فان و بامزه،بازیگری عالی و به علاوه یک دورماموی خفن!!! باعث شده که این فیلم یکی از بهترین فیلمهای مارول باشه! به هیچ وجه از دستش ندید.

امتیاز: 8.5 از 10

عادل اسلامی (Reverse Spidey)

 

آدم عادی ای که چیز مهمی در زندگی اش را از دست میدهد ولی بعد قدرت های خارق العاده به دست میاورد. کمی کلیشه ای به نظر میرسد، اینطور نیست؟ ولی این موضوع درباره ی دکتر استرینج صدق نمیکند!

در ابتدا اینطور به نظر میرسد که دکتر استرینج در بهترین حالت یک فیلم بسیار خوب باشد، اما همینکه فیلم شروع  میشود شما فورا جذب آن میشوید.

داستان به خوبی و با ریتم مناسبی پیش میرود و شما فورا متوجه میشوید که موضوع فیلم چیست، روایت عالی اوریجین همراه با کارگردانی فوق العاده از نکات برجسته ی این فیلم میباشد.

شخصیت دکتر استرینج خیلی عالی به تصویر در آماده و سفر اون از یک جراح مغرور یه یک جادوگر فداکار دیدنی است، لحن فیلم بسیار دلنشین هست و شوخی ها و لحظات خنده دار فوق العاده ای دارد، البته لحظات جدی و بعضا تفکر برانگیز هم در فیلم وجود دارد، جلوه های ویژه ی فیلم یکی از بهترین های تاریخ این ژانر میباشد و در یک کلام دیوانه وار است. این نکات در کنار بازی فوق العاده ی بازیگران همه و همه باعث شدند تا ما با یکی از بهترین آثار دنیای سینمایی مارول مواجه شویم.

پیام این فیلم این است که هیچگاه مغرور نشوید چون که نمیدانید در آینده چه قرار است پیش بیایز و با خاکی بودن و عدم کبر و غرور میتوانید به جاهای بهتری برسید.

کلام آخر :

It’s strange, but who am I to judge?

امتیاز: 8.5 از 10

کوشا شاهسون (Kousha-Spider)

 

شاید خیره کننده بهترین توصیف ممکن برای فیلم جدید دریکسون باشه. واقعا خیره کننده !!! دکتر استرنج از همان ابتدا نشان میدهد که فیلم عجیبی ست . نه خودش را جدی میدهد و نه آنقدر شوخی میکند که خودش را بی مزه کند. تمام سکانس ها (به جز یک تعداد کم) در سرنوشت فیلم نقش دارد. از همان سکانس های بیمارستان ، تصادف ، نپال تا آخرین سکانس همگی شما را هیجان زده میکند . بندیکت کامبربچ فوق العاده است . هر دفعه که اون رو در فیلم میبینم با خودم میگویم او برای همچین نقشی آفریده شده!!!! البته همه بازیگران به بهترین شکل کار کرده اند .  سکانس های اکشن فیلم غیر قابل وصف اند .به خصوص سکانس دورمامو . جلوه های ویژه فیلم به حدی خیره کننده ست که فقط باید سه بعدی دیده بشه ، اون هم با بالاترین کیفیت! البته فیلم بی نقص نیست. شخصیت منفی فیلم خیلی عمیق کار نمیشه  و این کمی آزار دهنده ست . ونکته دیگر این که موسیقی هم اصلا اونطور که باید نیست و اصولا نقش زیادی در حس و حال سکانس ها ایفا نمیکنه.اما خب باز هم یک سر و گردن از بقیه فیلم های کمیکی امسال بالا تر است و انقدر ارزش دارد تا چندین با تماشایش کنید و باز هم شما را به وجد بیاورد.

امتیاز: 8.5 از 10

عرفان صالحی (Parker)

 

من تقریبا تمام حرف های خودم رو درباره این فیلم در اینجا زدم و نمیخوام با تکرار حرفام خسته تون کنم. اما به عنوان یک فن بزرگ شخصیت دکتر استرنج باید بگم خیلی خوشحالم که این فیلم ساخته شد چون مخلوق استیو دیتکو لیاقت بهترین ها را دارد. یک چیز دیگه هم بگم و اونم اینکه، وقتی تو سالن سینما نشسته بودم و فیلم رو میدیدم صحنه ای بود که با دیدنش واقعا geek out کردم  geek out) رو نمیدونم دقیقا تو فارسی باید چی معنی کرد. ولی اصطلاحی هستش که وقتی یه خوره کمیک از دیدن شخصیت  مورد علاقه اش از ته دل ذوق میکنه به کار میبرن). این صحنه مربوط به جایی میشه که دکتر استرنج داره با کلسیوس و افرادش داخل خونه اش میجنگه و ناگهان میفته پایین و یهو میبنیم که شنل معراج میره دنبالش و بعدش دکتر استرنج میاد بالا (در حالی که شنل تنشه). و اینچنین تبدیل میشه به همون دکتر استرنجی  که تو کمیک ها دیده بودیم.  این لحظه که با موسیقی گوش نواز مایکل جیاکینو همراه شده باعث شد حسابی geek out کنم. به همسرم که کنارم نشسته بود گفتم: "تمام عمرم منتظر دیدن این لحظه روی پرده سینما بودم".

لحظه برتر دکتر استرنج

امتیاز 9 از 10

مهدی ترابی مهربانی (mtm)

 

تیم بازیگری عالی ( مخصوصا ستاره بی چون و چرا امروز هالیوود یعنی بندکیت کامبربج ) + اکشن محشر و جذاب +  شخصیت پردازی خوب دکتر استرنج + کمدب مناسب + وفاداری لازم + درست + صحنه های بصری فوق العاده + چند اشکال ریز و درشت

قطعا دکتر استرنج بهترین فیلم مارول نیست ولی هر فیلم مارول در سبک خودش و در چیز خاصی ، عالی یا خوب است . مثلا شاید دکتر استرنج بخترین ویلن رو نداشته باشد ولی صحنه های بصری دگرگون کننده ای دارد . شاید حتی کسیلیوس جزؤ بیخودترین ویلن های دنیا سینمایی باشد ولی در عوضش شخصیت استیفن استرنج به خوبی پرداخته می شود . اصلی ترین مشکل من با فیلم ، ترسناک نبودن هیچکدوم از ویلن ها بود . دورمامو که قرار بود عظمت خاصی داشته باشد ، داشت ولی نه در شخصیت بلکه در اندازه . کسیلیوس هم یک ویلن تکراری و کلیشه ای دیگر بود . پس هنوز مارول در داشتن یک ویلن درست و حسابی ، ضعیف عمل می کند .

بندکیت کامبریج بهترین دکتر استرنج ممکن را روی پرده نقره ای آورده . درست کاری که کریس اوانز یا رابرت دانی جونیور و ... انجام داده اند . اکشن فیلم هم نسبت به بقیه فیلم های ماذول متفاوت تر بود . شاید قبلا اگر مارول در نبرد تن به تن خیلی خیلی متمرکز بود ، حالا با دکتر استرنج چیزهای متفاوتی را نشان داد .  کمدی فیلم هم مثل دیگر فیلم های مارول به جا و درست بود و حتی در بعضی سکانس های مهم ، خنده دار بود .  تنها چیزی که میتونم درباره صحنه های بصری فیلم بگم اینکه کارگردان فیلم بسیار خلاق هستش و این فیلم رو حتما با کیفیت خوب تماشا کنید تا به بزرگی اش پی ببرید .

اشکال دیگر در شخصیت پردازی موردو و ایشنت وان بود . ایشنت وان رو میشه فقط یک جادوگر ماهر دانست . یعنی اون عرفان و بزرگی و والا مقامی خودش رو نداشت و انگار مارول ازش به عنوان مهره از دست رفته استفاده کرد و خیلی سریع ....... ( اسپویل نمی کنم )  . موردو هم که یهویی و خیلی ساده عوش شد .  انگاری مارول ویلن خیلی کم داشتش ، به همین خاطر به موردو نیاز داشت .

پس فیلم یک شاهکاری هنری در تمامی زمینه ها نیست و بهترین فیلم مارول هم نیست ولی بسیار جذاب و سرگرم کننده و جالب است و می شود با هر کسی اون رو دید . توصیه من اینکه حتما اون رو با کیفیت خوب تماشا کنید .  در آخر :

امتیاز: 8 از 10

علیرضا عسگری (Young Spider)

 

دکتر استرنج همواره یکی از مورد انتظارترین فیلم های کمیک بوکی امسال بود چون نه تنها قرار بود پای جنبه ای جدید از دنیای سینمایی مارول را به میان بکشد بلکه قرار بود بزرگترین جادوگر مارول را آن هم با بازی یکی از برترین بازیگران حال حاظر بر روی پرده سینما بکشاند . خوشبختانه دکتر استرنج اولین ماموریت خود با موفقیتی کامل عمل میکند و همچنین اوریجین این شخصیت که یکی از برترین اوریجین های دنیای کمیک است را به همراه دوران کمیک های استن لی و استیو دیتکو با وفاداری کامل به تصویر میکشد . جلوه های فیلم - اکشن و بازیگران همگی در سطح بالایی قرار دارند و داستان هم نیز فراتر از انتظارات ظاهر میشود . شاید تنها ایرادای که بتوان از فیلم گرفت ویلن ضعیف آن است که نهایت پرداخت به او چند خط دیالوگ میباشد .

دکتر استرنج با اختلاف کمی نسبت به جنگ داخلی برترین فیلم کمیک بوکی امسال میباشد که تمامی انتظارات بینندگان را به بهترین نحو ممکن بر آورده میکند . ضمن اینکه چه کسی نمیخواهد دورمامو را آن هم با آن هیکل غول آسا و پر ابهتش بر روی پرده سینما نبیند !

امتیاز: 9.5 از 10

حسام رنجبر (Hesam Avenger)

 

فیلم دکتر استرنج یه موهبتی بود که نازل شد تو دورانی که کمیک محبوبتم فیلم داره و وقتی نگاه میکنی کل رویای جوونیتا نابود میکنه(جوخه خودکشی) دکتر استرنج یه موهبت بود

داستانی که با وسواس کار شده تم داره روح داره واقعا خوب بود ممنونیم که بازم حس و حال اولین فیلمای ابر قهرمانی را زنده کردی

فیلم با تم زمان و تنهایی شروع میشه با همون تم تموم میشه صحنه آخر واقعا از قهرمانانه ترین صحنه هایی هست که مارول خلق کرده

شخصیت پردازی فیلم هم واقعا خوبه هر کاراکتری تم و حال و هوای خاص خودشا داره واقعا جز بهترین شخصیت پردازی فیلمهای ابر قهرمانیه از نظر وفاداری هم واقعا خوب بود فقط بخشی از شخصیت بارون موردو به شخصیت خبیث فیلم کاسیلیوس انتقال پیدا کرده ولی فضای خالی با چیزی پر نشده که زیادم مهم نیست چون در فیلمهای بعدی پر باید بشه در بخش اکشن هم فیلم بخصوص در نبرد آخر ایده های خارق العاده ای رو میکنه درسته الهام از فیلمهایی مثل اینسپشن  ماتریکس به وضوح قابل مشاهدست ولی اصلا عیب نیست

فیلم اصلا عاشقانه نیست ولی تم عشق جالبی ایجاد کرده ساعت نماد این عشق شده و از تم قسم و اون دستای مریض دکتر بهترین استفاده را کردند عالی بود ولی واقعا قهرمان بودن استرنج را از همه قهرمانای دیگه میشه حس کرد

خوب چون منم انتقاد نکنم میمیرم 1. دورمامو از نظر بصری خاص بود ولی چون با وضوح بالا ندیدیم شاید انتقادم درست نباشه ولی خیلی قشنگ نبود و کاش اون شایعات مبنی بر گالاکتوس کردنش درست نباشه

در کل فیلم اینقدر حال خوب داره چون تمش واقعا از مارول اونقدر جداست که خوبه فیلمهای مارول اینقدر داره به هم نزدیک میشه که داشتن تکراری میشدن ولی استرنج یه روح تازست    ممنونم دکتر استرنج عزیز

حسن ریاحی (Bad Joke)

امتیاز: 8.8 از 10

 

یک فیلم فوق العاده دیگر به جمع فیلم های مارول پیوست. با سبکی خاص و متفاوت که به راحتی به دل مینشیند. این فیلم قبل از هر چیزی اریجین دکتر استرنج رو برای ما روایت میکنه که همین موضوع مهم به همراه ماجراها و حوادث پیرامون آن قشر عظیمی از این فیلم را تشکیل میدن. فیلم تمام شاخصه ها و ویژ گی های یک فیلم خوب را داشت . تونست خیلی راحت و زیبا اریجین دکتر استرنج رو روایت کنه. موضوع اصلی فیلم هم همونطور که گفنتم سرگذشت دکتر استرنج و روزهای اولیه که به جادوگر اعظم تبدیل شده رو به ما نشون میده. اما صحنه های اکشن این فیلم حرف اول رو میزنند. نبرد دکتراسترنج و ایشنت وان با مدز مایکلسون و دار و دسته اش که کل فیلم را در بر میگیره. نبرد های سهمگینی که دکتراسترنج در حالت کارآموزی داشت و از آن ها سربلند بیرون آمد باعث شده که جذابیت های فیلم بیش از پیش بیشتر شده و دلخوشی برای بینندگان در حین فیلم باشه اما کلیت و مفهوم فیلم این رو به ما میگه که استفان استرنج پس از تعلیماتی که نزد ایشنت وان دیده به آدم دیگری تبدیل شده و شایستگی مقام "چادوگر اعظم" رو داره. نقش های مکمل نیز بار سنگینی را به دوش میکشن و بارون موردو هم در این فیلم به عنوان نقش مثبت ، نقش پررنگی رو در این فیلم بسیار مهم داشت. بازیگران هم فوق العاده بودند و نقششون رو به نحو احسنت ایفا کردند. موسیقی فیلم نیز به خوبی با فضا و جو حاکی از فیلم مطاقبت داشت. اما این تمام جذابیت های فیلم نبود... خدمت بزرگی که استفان استرنج به دنیا کرد و ناجی آن از دورماموی پلید شد، این فیلم فوق العاده رو کامل میکنه و دیالوگ های بین آن ها نیز خیلی خوب زمینه دشمنی آن ها را در MCU فراهم میکنه و یجورایی این فیلم رو به جنگ بینهایت ربط میده... و در نهایت باید گفت که این فیلم هم در کنار شاهکارهای دیگر مارول می ایسته و یکی از مکمل های فیلم های بعدی مارول و شاهکارهای بعدی آن خواهد بود.

امتیاز: 8 از 10

پویا صدیف (Magnus)

امتياز spidey.ir به اين فيلم: 8.5 از 10

All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Omid_Spider
#1 Omid_Spider 1395-09-08 10:05
سلام و عرض ادب
آقا مهدی عزیز شما قرار بود اطلاع رسانی کنی فیلمو ببینیم
نقدو به شما برسونیم
شما خبری ندادی

چی شده؟

یه موضوع دیگه هم خدمتت عرض کنم
چند وقیته ایمیل میدم یه بنده خدا دیگه جواب میده
داستان چیه؟
نقل قول کردن
Emerald Archer
#2 Emerald Archer 1395-09-08 10:10
عجب نقدیه...نقد دکیه
قصه دکی و... بارون موردو
میرن دکیا...از اونا فقط
جادوهاشون ...به جا می مونه
کجاست اون ورده؟
کجاست اون خونه؟
استفان می دونه...
:-) :lol: :D ;-)
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1395-09-08 10:30
به نقل از Omid_Spider:
سلام و عرض ادب
آقا مهدی عزیز شما قرار بود اطلاع رسانی کنی فیلمو ببینیم
نقدو به شما برسونیم
شما خبری ندادی

چی شده؟

یه موضوع دیگه هم خدمتت عرض کنم
چند وقیته ایمیل میدم یه بنده خدا دیگه جواب میده
داستان چیه؟

سلام خوبی؟ 21 نوامبر یعنی 7 روز پیش بهت ایمیل زده شده که لطفا نقدت رو بفرست
inbox ات رو چک کنی میبینی
در ضمن الان مدتیه چون سرم شلوغه یکی از دوستان ایمیل سایت رو چک میکنه
نقل قول کردن
A,morradi
#4 A,morradi 1395-09-08 10:37
سلام
بسیار متشکرم از همه
واقعا نقد های بجا و خوبی بود. ( تقریبا )
من یه سوال دارم از شما
یکی از نقد ها ( نمیشه اسمشو گذاشت نقد ولی دیگه مجبوریم ) خیلی آبکی و کلیشه ای و ضعیف نبود؟
نمیدونم حالا شاید من اینطوری حس کردم. ولی قضاوتش با شما :o البته دمش گرم . من با خوندن اون چند جمله ترکیدم :D

بازم ممنونم از تمام کسایی که نقد این فیلم زیبا رو نوشتند.
نقل قول کردن
Omid_Spider
#5 Omid_Spider 1395-09-08 11:16
3
آقا مهدی
الحمدااله خوبم
اون ایمیلی که زحمت کشیدید فرستادید من خیلی کم از اون استفاده میکنم
به هر حال شرمنده
و از شما عذر خواهی میکنم که نشد نقد رو برسونم
ایشااله فرصت های بعدی جبران میکنم

در مورد ایمیل به خودتون
بعضی مواقع یه سوالاتی پیش میاد که باید از خود شما سوالاتی بپرسم آیا اون دوست به شما میرسونه یا نه اگه نمیرسونه یه راه دیگه بگید که با خود شما در ارتباط باشم؟
نقل قول کردن
young spider
#6 young spider 1395-09-08 11:19
من موندم که ثانوس خودش شخصا میاد زمین یا کس دیگه ای رو میفرسته ؟؟ چون فعلا ۲ تا سنگ روی زمین هستش . سومی هم من احتمال میدم ( احتمال ) تو واکاندا باشه و تو فیلم بلک پنتر ببینیم .
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#7 S.T.A.R.K 1395-09-08 11:25
به نقل از young spider:
من موندم که ثانوس خودش شخصا میاد زمین یا کس دیگه ای رو میفرسته ؟؟ چون فعلا ۲ تا سنگ روی زمین هستش . سومی هم من احتمال میدم ( احتمال ) تو واکاندا باشه و تو فیلم بلک پنتر ببینیم .

احتمالش هست که تانوس شخصا به زمین حمله کنه(2 بار کار رو به دیگران سپرد و نا امیدش کردن)
سنگ soul هم که هنوز معرفی نشده مطمءن باش تو زمین نیست. فیلم بلک پنتر هم اصلا مناسب نیست واسه معرفی این سنگ. احتمالش بود که این soul gem تو گاردینز2 معرفی بشه ولی خب با صحبت های جیمز گان بعید میدونم. بیشتر از همه من به تور3 مشکوکم احتمال میدم سنگ دست هلا باشه یا اون رو در فیلم بدست بیاره
نقل قول کردن
HOPE
#8 HOPE 1395-09-08 12:05
من هنوز موفق به دیدن این فیلم نشدم ولی با توجه به تعریف هایی که ازش شنیدم بنظرم جای همچین فیلم هایی تو سینمای دنیای کمیک خالیه که در بخشی از این فیلم ها به تحولات شخصیتی یک فرد تا قهرمان شدن و همچنین در دوران قهرمانی بپردازه که خیلی میتونن تاثیرگذار باشن من این فیلم های قهرمانی رو به سایر فیلمایی که فقط تاکید بر نبرد خیر و شر و صحنه های اکشن نبرد دارن ترجیح میدم وشاید از نمونه موفق این فیلم ها بشه سه گانه مرد عنکبوتی ساخنه سم ریمی و فیلم های اول و سوم سه گانه شوالیه تاریکی ساخته نولان رو نام برد
نقل قول کردن
SPIDEY DED
#9 SPIDEY DED 1395-09-08 12:12
واقعا نقد های زیبایی بود. با این که من زیاد از این فیلم خوشم نمی یومد ولی با خوندن نقد واقعا مشتاق دیدن فیلم شدم.
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1395-09-08 13:37
-
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1395-09-08 13:38
کاربر گرامی Hero،
اگه همین طور به مزخرفاتت ادامه بدی اخراج میشی
این اخرین اخطار بود
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#12 Cap-Spider Potter 1395-09-08 13:43
فیلم دکتر استرنج تو نوع خودش واقعا ترکوند...
مارول نشون داد تو هر زمینه ای موفق هست...
بین تمامی فیلم های ساخته شده توسط مارول استودیو جایگاه ششم رو به این فیلم اختصاص میدم ( بعد از مرد آهنی و اونجرز و نگهبانان کهکشان و سرباز زمستان و جنگ داخلی )
.
.
.
#10

Woow
ایوللل
منتظرم...
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1395-09-08 13:56
نقل قول:
مواد لازم براي تهيه ي دكتر استرنج:

-كپي كردن فيلمنامه ي فيلم هاي گرين لنترن + پانداي كنگفو كار

-كمي از جلوه هاي ويژه فيلم اينسِپشِن

-توني استارك به مقدار خيلي خيلي زياد به جاي استيون استرنج

- جُك هاي نسبتاً بي مزه ي مارولي به مقدار لازم
- من شباهتی بین فیلمنامه این فیلم با پاندای گونگ فو کار و گرین لنترن نمیبینم! اگر هم هست ربطی به اونا نداره چون فیلمنامه درست براساس اریجین و کمیک های دکتر استرنج که 50 سال پیش نوشته شدن ، نوشته شده. 50 سال پیش هم که نه پاندای کونگ فو کار بود و نه فیلم گرین لنترن!

- جلوه های ویژه این فیلم براساس طراحی های منحصر به فرد خالق دکتر استرنج یعنی استیو دیتکو ساخته شده. ربطی به اینسپشن نداره.






- تونی استارک؟ چرا چون استفن هم مثل تونی مغروره؟ تو کمیک هاش هم همین بوده. خیلی از شخصیت های کمیک بوکی مارول نقایص انسانی مثل مثل غرور دارن و بعدش یاد میگیرن چطور غرورشون رو کنار بزارن.
اه ... شایدم منظورت اینه هر دو شون ریش پرفسوری دارن!

- جک های بیمزه؟ والا که تو سالن سینما بودیم و با چشمای خودمون دیدیم ملت چطور قاه قاه میخندیدن.
نقل قول کردن
A,morradi
#14 A,morradi 1395-09-08 14:10
به نقل از mtm:

- تونی استارک؟ چرا چون استفن هم مثل تونی مغروه؟ تو کمیک هاش هم همین بوده. خیلی از شخصیت های کمیک بوکی مارول نقایص انسانی مثل مثل غرور دارن و بعدش یاد میگیرن چطور غرورشون رو کنار بزارن.
اه ... شایدم منظورت اینه هر دو شون ریش پرفسوری دارن!
- جک های بیمزه؟ والا که تو سالن سینما بودیم و با چشمای خودمون دیدیم ملت چطور قاه قاه میخندیدن.

آقای ترابی میشه از ایشون درخواست کنید نمره خودشون رو به تمام فیلم های مارول و دی سی بدن؟
واقعا با نمراتشون تحت تاثیر قرار گرفتم.
آقای طلوعی لطفا امتیازتون رو به فیلم های زیر بدین. ( میدونم اسپمه ولی لطفا کامنت رو حذف نکنید. )
1. گرین لنترن یا همون فانوس سبز
2. bvs
3. هاوارد اردکه
4. اسپایدرمن 3
5. اسپایدرمن 2
6. اونجرز 2012
نقل قول کردن
civil war 2
#15 civil war 2 1395-09-08 14:21
به نقل از A,morradi:
به نقل از mtm:

- تونی استارک؟ چرا چون استفن هم مثل تونی مغروه؟ تو کمیک هاش هم همین بوده. خیلی از شخصیت های کمیک بوکی مارول نقایص انسانی مثل مثل غرور دارن و بعدش یاد میگیرن چطور غرورشون رو کنار بزارن.
اه ... شایدم منظورت اینه هر دو شون ریش پرفسوری دارن!
- جک های بیمزه؟ والا که تو سالن سینما بودیم و با چشمای خودمون دیدیم ملت چطور قاه قاه میخندیدن.

آقای ترابی میشه از ایشون درخواست کنید نمره خودشون رو به تمام فیلم های مارول و دی سی بدن؟
واقعا با نمراتشون تحت تاثیر قرار گرفتم.
آقای طلوعی لطفا امتیازتون رو به فیلم های زیر بدین. ( میدونم اسپمه ولی لطفا کامنت رو حذف نکنید. )
1. گرین لنترن یا همون فانوس سبز
2. bvs
3. هاوارد اردکه
4. اسپایدرمن 3
5. اسپایدرمن 2
6. اونجرز 2012

آقایان ترابی و مرادی عزیز به نظر من اصلا نباید به این مطلبی که این دوست محترم گذاشته اهمیتی بدهید چون کاملا واضحه که یا اون موقعی که می نوشته حالش خوب نبوده یا برای اینکه واکنش بعضی ها رو به دنبال داشته باشه نوشته من از طرف خودم از این آقا می خواهم که یک بار دیگه فیلم رو ببینه بعد دوباره نظرش رو بگه با تشکر :-)
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#16 Cap-Spider Potter 1395-09-08 14:40
اقای The Furious عجب نقدی نوشتی ! خودت تنهایی این همه رو فکر کردی ؟!
چیز دیگه ای نمیخواستی ؟! مثلا صحنه های نبرد ارباب حلقه ها به میزان لازم (!) یا مثلا 25گرم جلوه های بصری انیمیشن شرک 2 !!...
3 از 10 ؟!!! باور کن به فیلم لاکشپتها که فقط به چشم یه سرگرمی گذران نگاش کردم بیشتر این حرفا رتبه میدم...
فک کنم کلا با این فیلم مشکل داری :D
بیخیال راحت باش

#2
:D :D
پوکیدم از خنده...
نقل قول کردن
Miguel ohara
+1 #17 Miguel ohara 1395-09-08 14:55
من این کمیک جدید توطوئه کلونی به زبان انگلیسی خوندم باید بگم که مهشره و خیلی از جواب هارو می ده ولی معلوم نیست که اون مردی که ماسک شغال می زنه کیه
در ضمن بازم "اسلات گیج" می تونم ثابت کنم
هشدار اسپویل
.
.
.
در کمیک یک کین دیگه از یک دنیای دیگه می بینیم :eek: جای جالبش اینجاست که ما در شماره ی 10 سریه سوم مرد عنکبوتی شگفت انگیز از ازیکیل شندیم به کین گفت:"موجودی که در هیچ دنیا مثل ان وجود نداره" البته مطمئن نیستم که دقیقا چی گفت ولی منظورش این بود
نقل قول کردن
ThuNdeR
#18 ThuNdeR 1395-09-08 15:11
اینجور که آقای The Furious نمره دادن ما بهتره بریم فیلم هندی ببینیم :-* :lol:
نقل قول کردن
Rock star
#19 Rock star 1395-09-08 15:43
خب واقعاً از کلام این طرف The Furious معلومه که داره کجا رو جبهه گیری میکنه؛ خیلی دوست دارم بدونم چی رو میخواد ثابت کنه؟!

از اون مواد لازمت هم کاملاً معلومه که نه، فهمیدی که فیلمی به زیبایی اینسپشن چیه و نه، فهمیدی که تونی استارک چه شخصیتی داره!

والا شما رو باید سپرد دست مجسمه سازی که یه تندیسی ازتون کنار زک اسنایدر بسازند.
آخه چرا باید 3 داد؟ حداقل دلایلی بیار که قابل قبول باشند.

-------------------
#4
آقای مرادی سیاست سایت اسپایدی همینه که حتی میذاره نقد منفی هم گذاشته بشه.
ما که متعصب نیستیم و نظر منفی هم قابل قبوله ولی این یارو دیگه اصلاً درجه ی شعور خودش رو با این نقدش رسوند!
مهم نیست باز هم که نمره ی کل اسپایدی به این فیلم به حقه و 8.5 هم نمره ی عالی و در خور این فیلم هست.
-------------------------

به بقیه ی بحث ها حول محور این فیلم بپردازیم.
خب به نظرتون می تونه فروش جهانی 750 میلیون رو رد کنه؟ یا شایدم میتونه بیشتر فروش کنه؟

فکر می کنید خبیث قسمت دوم موردو باشه؟ آیا شخصیتش بهتر از الان میشه؟

کسیلیوس و دورمامو قراره تو فیلم بعدی باشند؟ اصلا فیلم بعدی دکتر استرنج توی فاز سومه یا فاز چهارم؟

به نظرتون قراره دورمامو بعد از ثانوس خبیث کل دنیای سینمایی مارول بشه؟

خب یه چندتا بحث خوب راه بندازید لذت ببریم...
نقل قول کردن
A,morradi
#20 A,morradi 1395-09-08 15:58
به نقل از Rock star:

#4
آقای مرادی سیاست سایت اسپایدی همینه که حتی میذاره نقد منفی هم گذاشته بشه.
ما که متعصب نیستیم و نظر منفی هم قابل قبوله ولی این یارو دیگه اصلاً درجه ی شعور خودش رو با این نقدش رسوند! معلومه که میخواد چی رو ثابت کنه و دستش روی کجای زک اسنایدره بازه!
مهم نیست باز هم که نمره ی کل اسپایدی به این فیلم به حقه و 8.5 هم نمره ی عالی و در خور این فیلم هست.

:lol:
من که نگفتم اون چند جمله مسخره رو حذفش کنید :-)
به نقل از Rock star:

به بقیه ی بحث ها حول محور این فیلم بپردازیم.

خوبه.. همه میدونند که من از بحث کردن خوشم میاد ;-)
به نقل از Rock star:

خب به نظرتون می تونه فروش جهانی 750 میلیون رو رد کنه؟ یا شایدم میتونه بیشتر فروش کنه؟

به احتمال زیاد 750 میلیون فروش میکنه و احتمالا 750 رو رد کنه
به نقل از Rock star:

کسیلیوس و دورمامو قراره تو فیلم بعدی باشند؟ اصلا فیلم بعدی دکتر استرنج توی فاز سومه یا فاز چهارم؟

کیلیسیوس رو که فکر نکنم ولی دورمامو 100 درصد هست. خب معلومه دیگه، برای فاز چهارم
به نقل از Rock star:

فکر می کنید خبیث قسمت دوم موردو باشه؟ آیا شخصیتش بهتر از الان میشه؟

یقینا اگه شخصیت منفی فیلم بعدی موردو باشه دیگه شخصیتش هم خبیث میشه ( که امیدوارم با دلایل منطقی باشه )
به نقل از Rock star:

به نظرتون قراره دورمامو بعد از ثانوس خبیث کل دنیای سینمایی مارول بشه؟

اصلا گزینه خوبی نیست. به هیچ عنوان دورمامو برای شخصیت خبیث کل یونیورس سینمایی مناسب نیست!
نقل قول کردن
Hero
#21 Hero 1395-09-08 16:04
به نقل از civil war 2:
به نقل از A,morradi:
به نقل از mtm:

- تونی استارک؟ چرا چون استفن هم مثل تونی مغروه؟ تو کمیک هاش هم همین بوده. خیلی از شخصیت های کمیک بوکی مارول نقایص انسانی مثل مثل غرور دارن و بعدش یاد میگیرن چطور غرورشون رو کنار بزارن.
اه ... شایدم منظورت اینه هر دو شون ریش پرفسوری دارن!
- جک های بیمزه؟ والا که تو سالن سینما بودیم و با چشمای خودمون دیدیم ملت چطور قاه قاه میخندیدن.

آقای ترابی میشه از ایشون درخواست کنید نمره خودشون رو به تمام فیلم های مارول و دی سی بدن؟
واقعا با نمراتشون تحت تاثیر قرار گرفتم.
آقای طلوعی لطفا امتیازتون رو به فیلم های زیر بدین. ( میدونم اسپمه ولی لطفا کامنت رو حذف نکنید. )
1. گرین لنترن یا همون فانوس سبز
2. bvs
3. هاوارد اردکه
4. اسپایدرمن 3
5. اسپایدرمن 2
6. اونجرز 2012

آقایان ترابی و مرادی عزیز به نظر من اصلا نباید به این مطلبی که این دوست محترم گذاشته اهمیتی بدهید چون کاملا واضحه که یا اون موقعی که می نوشته حالش خوب نبوده یا برای اینکه واکنش بعضی ها رو به دنبال داشته باشه نوشته من از طرف خودم از این آقا می خواهم که یک بار دیگه فیلم رو ببینه بعد دوباره نظرش رو بگه با تشکر :-)

به اطلاعت برسونم من این فیلم رو از همین سایت دانلود کردم و چهار بار دیدمش و دربارش تحقیق کردم و دیگه نمیخوام ادامه بدم چون اصلا نمیخوام آقای ترابی ناراحت بشه و این رو بگم من این چیزایی که گفتم یه تحلیلگر سیاسی اسلامی گفته که با صنعت سینمای آمریکا کاملا آشناست و چون دیدم نقد یکی از مدیران سایت با اون همخونی داره خواستم نظرمو به اشتراک بزارم همین و حالا که دیدم آقای ترابی توی نظراتشون نقد ایشون رو با دلیل و منطق رد کرده حرفمو پس میگیرم شاید حق با ایشونه ایشون معلوماتش در این زمینه ها از من خیلی خیلی بیشتره و خیلی هم برای آقای ترابی احترام قائل ام و هم از آقای ترابی و همه ی شما معذرت میخوام.
نقل قول کردن
Sherlockian
+1 #22 Sherlockian 1395-09-08 16:19
۱۹
برای قسمت دوم بنظرم شخصیت نایتمر کاملا مناسبه چون الان هم جادو و هم بعدهای مختلف به خوبی معرفی شدند و کار اقای دریکسون برای معرفی بعد رویا راحت تره .
و اینکه میتونن شخصیت مورودو رو توی قسمت دوم نشون بدن که الان در حالت مستقله و میاد به وانگ و دکتر استرنج در شکست نایتمر کمک میکنه و در پشت پرده هم دسیسه چینی انجام میده .
همچنین به راحتی میتونن بین نایتمر و دورمامو یه ارتباطی ایجاد کنن و ایندفعه دورمامو رو یکم بیشتر از قسمت اول نشون بدن اما بازم به مرکز همه چیز تبدیلش نکنن و بزارن نایتمر بدرخشه .
برای قسمت سوم هم مورودو و دورمامو رو به عنوان خبیث های اصلی بیارن.
ضمنا فکر کنم مدس میکلسن هم در طی یکی از مصاحبه های اخیرش به طور غیر مستقیم اشاره کرد که کسیلیوس قراره برگرده !
نقل قول کردن
Nightwatcher
#23 Nightwatcher 1395-09-08 17:15
خیلی ممنون از مدیران و نویسندگان عزیز
نقد ها مثل همیشه عالی و تخصصی بودن. در تمام نقد ها به نکات خوبی اشاره شده بود.

از خواندن نقدهای فیلم دکتر استرنج یه نکته میشه فهمید... اونم اینه که واقعا زبان از توصیف این فیلم عاجزه!
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
+1 #24 Captain Steve Lover 1395-09-08 18:00
عالی بودن تمام نقد ها. با تشکر و خسته نباشید استادان عزیز.
.....
فقط یکی دو مورد دوستان در مورد ضد قهرمان فیلم کم لطفی کرده بودند(مثلا گفته بودند کلیشه ای-بی دلیل-بیخود-بد و...)
مدس میکلسون واقعا با تمام تلاش به نحوه خوبی این شخصیت به تصویر کشید تقریبا ۸بار یا ۷ بار فیلمو دیدم. اما واقعا هیچ نقصی تو کیسیلیوس نیست. شخصیتی که به گمراهی کشیده شده تدریس استادش رو زیر سوال برده و البته حق هم داشت خود انشنت وان اون استادی نبود که فکرشو میکردیم و (اسپویل نمی کنم) از...... قدرت میگرفت. کیسیلیوس از نظر قدرت زیاد ویلین قدرتمندی نبود وگرنه عالی به تصویر کشیده شد و با دلیل اگر ازش ایراد بیان کنید ممنون میشم چون واقعا قانع کننده و راضی کننده و مهیج و ولین توپی بود
..........
خسته نباشید آرزوی موفقیت برای سایت اسپایدی و مارول. تمام نقد ها عالی بود.
نقل قول کردن
Nightwatcher
#25 Nightwatcher 1395-09-08 18:23
ببخشید. میخواستم بدونم برنامه ای برای نقد فیلم fantastic beasts and where to find them دارید؟
اگه این فیلم هم نقد بشه عالیه. هم اینکه توی این سایت پاتر فن زیاد داریم و هم اینکه به نظر فیلم موفقی بوده.
نقل قول کردن
A,morradi
#26 A,morradi 1395-09-08 18:48
به نقل از Nightwatcher:
ببخشید. میخواستم بدونم برنامه ای برای نقد فیلم fantastic beasts and where to find them دارید؟
اگه این فیلم هم نقد بشه عالیه. هم اینکه توی این سایت پاتر فن زیاد داریم و هم اینکه به نظر فیلم موفقی بوده.

تا چه کیقیتش اومده؟
نقل قول کردن
Hobbit
+1 #27 Hobbit 1395-09-08 18:50
اول از همه خیلی خوشحالم این رسم اسپایدی تریک!دوباره انجام شد و ما از نقد اساتید و دوستان تونستیم بهره لازم رو ببریم.
تقریبا هم نمرات قابل قبول بودن و همینطور نظرات واقعا خوبی هم ارائه شد!
*من یکی مدت زمان طولانی نیست که با دنیای بزرگ کمیک آشنا شدم و در کل همیشه نگرانم که بالاخره یه روزی تمام اندیشه ها و فکرهای خوب یه زمانی داخل کمیک (هر چیز دیگه ای)بالاخره یه روز تموم بشن ولی خدا رو شکر هر روز آدم داخل این دنیا با شخصیت های با پتانسیلی آشنا میشه که تا دلتون بخواد دارای عمق و داستان های متنوع هستند تا بتونه روح سیری ناپذیر ما بتونه در موردش به فکر فرو بره و چه بسا در تخیل ما جا بگیره!

دقیقا یادم هست همین تابستون از طریق کمیک خوب سوگند از همین سایت تونستم با شخصیت دکتر استرنج آشنا بشم و شاید در طی این مدت یکی از بهترین کمیک هایی بوده که تا حالا خوندم و از شانس ما زد و اکران این فیلم هم درست بعد از این کمیک انجام شد و تونستیم از جمله دوستداران این شخصیت باشیم که خیلی سریع به آرزومون برسیم و با این شخصیت از طریق سینما هم ارتباط بر قرار کنیم(مثل دوستداران قدیمی این شخصیت نباشیم تا مدت چندین دهه منتظر بمونیم!)
البته از این موضوع هم نگذریم که طی این مدت چندماهه مخصوصا نزدیکی های اکران این فیلم استاد حق یک طرفدار واقعی رو به شخصیت محبوبش رو ادا کردند و مقالات مفیدی رو برای ما اماده کردند و به جرات میتونم بگم من یکی رو خیلی برای پی گیری این شخصیت مشتاق کردند و مطمئنا اگه وقتی پیش بیاد حتما سراغ این شخصیت میرم و از کمیک هاش لذت میبرم(البته اگر وقتی پیش بیاد و من تنبلی رو بزارم کنار! :lol: )
البته یه نکته خیلی من یکی رو نسبت به شخصیت و دنیای دکتر استرنج به تفکر واداشته و انوم نوع جادوی داخل این دنیا است!به نظر من بیشتر اسم دکتر استرنج با ابعاد پیوند خورده تا جادو!اگه همین الان شروع به خوندن مقاله از این شخصیت بکنید مطمئنا کلمه بعد در این مقالات بیش هر کلمه ای به گوش میخوره!در واقع به نظر میرسه که جادو یه چیزی در وجود روحانی تمام موجودات هست و فقط به یه نگاه عمیق از طرف آدمی نیاز داره تا با این دنیا خارق العاده آشنا بشه و 100 البته این ظرفیت در هر فردی کاملا متفاوته!
در واقع به نظرم دکتر استرنج بیشتر به یک جستجوگر ابعاد و روح بیشتر شباهت داره تا یک جادوگر که ما معمولا در دنیای معمولی انتظار داریم!(البته هنوزم من دارم در مورد این موضوع فکر میکنم!)
#یه سوال داشتم که این مدت یادم رفت از دوستان مطلع بپرسم... یادم هست قبل از اکران فیلم دکتر استرنج یه پیج به عنوان سالروز تولد استیو دیکتو بزرگ تو سایت بالا اومد حالا سوالم اینه آیا این موضوع اتفاقیه! یا اینکه فیلم دکتر استرنج درست زمان تولد این اسطوره اکران شده؟!
نقل قول کردن
Hobbit
#28 Hobbit 1395-09-08 18:54
به نقل از Nightwatcher:
ببخشید. میخواستم بدونم برنامه ای برای نقد فیلم fantastic beasts and where to find them دارید؟
اگه این فیلم هم نقد بشه عالیه. هم اینکه توی این سایت پاتر فن زیاد داریم و هم اینکه به نظر فیلم موفقی بوده.

از لحاظ نمره خیلی نمرات خوبی گرفته ولی متاسفانه شروع خوبی نداشته!(از لحاظ فروش میگم!)
در کل هزینه 180میلیون دلاری این فیلم با این مقدار فروشش تا الان همخونی نداره!و به نظر میرسه بدشانسی ول کن وارنر نیست!
موقعی که میسازه داستان و نمره داغونه ولی میفروشه! :o
ولی موقعی که داستان و نمره خوبه فروش کمه! :o
البته از این نگذریم طی این مدت در واقع سیاست خود وارنر باعث یجور دل زدگی طرفداران این کمپانی شده! :sad:
نقل قول کردن
A,morradi
#29 A,morradi 1395-09-08 19:15
#25
الان رفتم توی سایت های مختلف دیدم
نقد هاش واقعا مثبت هستن!!!!!!!!
کاربرا هم خیلی ازش تعریف کردن
مشتاق شدم ببینمش
اگه کیفیت HDTC بیاد خودم نقدش میکنم
نقل قول کردن
TheBLoodynine
#30 TheBLoodynine 1395-09-08 19:34
#28
اره متاسفانه فروشش ناامید کنندست البته بودجشو که در میاره راحت فکر کنم سیصد میلیون دلار خارج از آمریکا فروخته
من فکر میکردم بترکونه...
رقیباش گنده هستند از یه سمت موآنا از یه سمت دکتر استرنج و فیلم جدید برد پیت و arrival همه این فیلما هم خوبند
نقد ها مثبت بودن منتقدا گفتن طرفدارای هری پاتر ناامید نخواهند شد
متا 66 داده
روتن 77 وimdb هم که 7/9 شده که نشون از رضایت مردم هم هست
نقل قول کردن
Hobbit
#31 Hobbit 1395-09-08 19:43
به نقل از TheBLoodynine:
به نقل از Hobbit:
[quote name="Nightwatcher"]ببخشید. میخواستم بدونم برنامه ای برای نقد فیلم fantastic beasts and where to find them دارید؟
اگه این فیلم هم نقد بشه عالیه. هم اینکه توی این سایت پاتر فن زیاد داریم و هم اینکه به نظر فیلم موفقی بوده.

از لحاظ نمره خیلی نمرات خوبی گرفته ولی متاسفانه شروع خوبی نداشته!(از لحاظ فروش میگم!)
در کل هزینه 180میلیون دلاری این فیلم با این مقدار فروشش تا الان همخونی نداره!و به نظر میرسه بدشانسی ول کن وارنر نیست!

اره متاسفانه فروشش ناامید کنندست البته بودجشو که در میاره راحت فکر کنم سیصد میلیون دلار خارج از آمریکا فروخته
من فکر میکردم بترکونه...
رقیباش گنده هستند از یه سمت موآنا از یه سمت دکتر استرنج و فیلم جدید برد پیت و arrival همه این فیلما هم خوبند
نقد ها مثبت بودن منتقدا گفتن طرفدارای هری پاتر ناامید نخواهند شد
متا 66 داده
روتن 77 وimdb هم که 7/9 شده که نشون از رضایت مردم هم هست

فیلم ساختن که برای درآوردن بوجه خود فیلم نیست که وگرنه خیلی از فرنچایزهای لغو شده هنوزم ادامه داشتن!

البته دلایل این فروش کم برای این فیلم باید بررسی بشه که چطور فیلم خوب بوده البته این فیلم تازه دنباله دار هم هست!این مسئله رو جدی تر هم میکنه! و از یه موضوع پر طرفدار ساخته شده(البته در حد هری پاتر عمرا نیست!)ولی فروش نکرده!!؟

البته اگه منم جای مخاطب داخل سینما بودم با این سیاست وارنر که تمام فیلماش موقعی تازه بلوریش میاد یکم میشه درکش کرد هم صبر میکردم بلوریش بیاد پامو میزاشتم روی پامو با خانواده (تازه با دقایق بیشتر!)نگاه میکردم!

نتیجه توهین به شعور مخاطب همینه!کاریشم نمیشه کرد!
نقل قول کردن
Captain Dead Pool
#32 Captain Dead Pool 1395-09-08 20:03
اقای مبین اگه انقدر افتضاح دلیل بیشتری میاوردی احتمالا طلوع عدالت برات نمره 10 از 10 داره
نقل قول کردن
A,morradi
#33 A,morradi 1395-09-08 20:16
به نقل از Captain Dead Pool:
اقای مبین اگه انقدر افتضاح دلیل بیشتری میاوردی احتمالا طلوع عدالت برات نمره 10 از 10 داره

نه اشتباه نشه
آقای امیر رضا طلوعی اونو نوشته بود
اسم نویسنده ها پایین نوشته میشه
نقل قول کردن
Amazing Spidey
#34 Amazing Spidey 1395-09-08 21:15
#32
شرمنده که من از این فیلم خوشم نیومد به نظرم چنگی به دل نمیزنه :lol:
نقل قول کردن
Rock star
#35 Rock star 1395-09-08 21:59
#32
داداش اشتباه دیدی... :lol: :-*
نقل قول کردن
Nightwatcher
#36 Nightwatcher 1395-09-08 22:10
#28 #30
واقعا؟! آخه چرا؟ حیفه. خود خانم رولینگ فیلمنامشو نوشته. باید فیلم خوبی باشه. تریلرهاش که خیلی چشم نوازه. موسیقی متنش هم به موسیقی فیلمهای هری پاتر وفاداره. خدا کنه حداقل 500 میلیون دلار بفروشه.

#29
ممنون. لطف میکنید. البته اگه مثل دکتر استرنج همه نویسندگان نقدش کنن عالی میشه.
نقل قول کردن
The Rock
+1 #37 The Rock 1395-09-08 23:25
بذارید من فقط نظرم رو درباره نبرد پایانی فیلم بدم که واقعا خلاقانه بود و و ایدش بسی جالبه
یعنی شکست دادن کسی که فرای زمانه(beyond time) یعنی زمان اصلا براش معنی نداره بوسیله ی خود زمان
کسی که زمان هیچ تاثیری روش نداره ولی به وسیله همین زمان زندانیش کنی و یک لحظه رو بارها و بارها تکرار کنی
من که خیلی حال کردم با این ایده
درسته دکتر استرنج هنوز خیلی استاد نشده بود ولی با هوش و زکاوتی که داشت تونست کسی مثل دورمامو رو شکست بده
ایول به دکتر استرنج
نقل قول کردن
The Furious
#38 The Furious 1395-09-09 02:33
به نقل از A,morradi:
آقای طلوعی لطفا امتیازتون رو به فیلم های زیر بدین. ( میدونم اسپمه ولی لطفا کامنت رو حذف نکنید. )
1. گرین لنترن یا همون فانوس سبز
2. bvs
3. هاوارد اردکه
4. اسپایدرمن 3
5. اسپایدرمن 2
6. اونجرز 2012

چرا که نه!
گرین لنترن:2
بتمن علیه سوپرمن: 6.5
هاوارد اردکه رو ندیدم
اسپایدرمن 3: 3
اونجرز:8.5
سینما جای نواوری و حرکت به جولوست. من هم به دنبال همین میگردم. فیلم باید جرأت ریسک کردن داشته باشه. فیلم هر چقدر هم که خوب باشه اگه تکراری و کپی برداری باشه من هیچ احترامی براش قائل نیستم.
نقل قول کردن
Robin
#39 Robin 1395-09-09 09:08
من این فیلم رو ندیدم.
نقدها که خوبه.
فقط یکی از بچه ها دلش از این فیلم پر بود!!!
به هر حال ارزش دانلود کردن رو داره. :-)
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#40 Cap-Spider Potter 1395-09-09 11:24
#25

اقا منم موافق اندر موافق...
;-)
ولی فکر نکنم قبول کنن که همگی فیلمو نقد کنن... :-?
نقل قول کردن
A,morradi
#41 A,morradi 1395-09-09 13:31
به نقل از The Furious:
به نقل از A,morradi:
آقای طلوعی لطفا امتیازتون رو به فیلم های زیر بدین. ( میدونم اسپمه ولی لطفا کامنت رو حذف نکنید. )
1. گرین لنترن یا همون فانوس سبز
2. bvs
3. هاوارد اردکه
4. اسپایدرمن 3
5. اسپایدرمن 2
6. اونجرز 2012

چرا که نه!
گرین لنترن:2
بتمن علیه سوپرمن: 6.5
هاوارد اردکه رو ندیدم
اسپایدرمن 3: 3
اونجرز:8.5
سینما جای نواوری و حرکت به جولوست. من هم به دنبال همین میگردم. فیلم باید جرأت ریسک کردن داشته باشه. فیلم هر چقدر هم که خوب باشه اگه تکراری و کپی برداری باشه من هیچ احترامی براش قائل نیستم.

یعنی شما اسپایدرمن 3 رو با دکتر استرنج یکی میکنید؟ :o :-x
یعنی بتمن علیه سوپرمن بیشتر از 2 برابر دکتر استرنجه؟
یعنی برای شما دکتر استرنج فقط یک امتیاز از گرین لنترن بالا تره؟
یعنی شما خودتونو از منتقد های حرفه ای مجله های مختلف و معروف جهان بیشتر میدونید؟
تنها نمره ای که قبول دارم اونجرز ـه
هر فیلم آشغالی بسازن نمیشه بهش 2 یا 3 داد!! (البته بعضی از فیلم ها واقعا چرته )
هاوارد اردکه هم یکی از مسخره ترین فیلم های جهانه!
حالا امتیازات من:
گرین لنترن: 3.5
BVS : ( آشغال نبود ولی خوب هم نبود ) 4.5
هاوارد اردکه: 3
اسپایدرمن 3 : 6.5
اسپایدرمن 2: 9.1
اونجرز: 7.8
یعنی به نظر شما منتقدین فیلم هاوارد اردکه و دکتر استرنج رو یکی میدونند؟ :o :o :-x :-x
:o :-x
نقل قول کردن
Sherlockian
#42 Sherlockian 1395-09-09 14:22
#24
من بشخصه با آپدیت شخصیتی که برای کسیلیوس ایجاد کردن مشکلی ندارم اتفاقا این اوریجینشو تحسینم میکنم چون کسیلیوس تو کمیکا از نظر من واقعا شخصیت بیخودی بود و همچین آپدیت شخصیتی هم براش تو فیلم واجب بود . اوریجین جدیدشم یه جورایی شبیه اوریجین دکتر استرنجه آدم زخم خورده ای که به کامار تاج اومده تا بلکه راه رستگاری رو پیدا کنه اما پاش به دنیای تاریکی باز میشه .
اما حرف من اینکه نباید تمرکزشون رو این شخصیتو فقط به چند خط دیالوگ خلاصه میکردن بلکه حداقل باید بخش بیشتری رو بهش اختصاص میدادن . مثلا میتونستن قبل و بعد زندیگشو ( نهایت تو ۵ دقیقه ) نشون بدن . اینجوری هم انگیزهاش قابل درک تر میشد هم مدس میکلسن فرصت های طلایی بیشتری برای خودنمایی بدست می آوورد .
نقل قول کردن
Rock star
#43 Rock star 1395-09-09 15:47
#38
آقای طلوعی چه ربطی داشت الان؟
کجای دکتر استرنج از منشا اصلیش یعنی کمیک فاصله گرفته بود و رفته بود به سمت اینسپشن؟
کجایی استفان استرنج شبیه میلیونر های خوش گذرون و دخترباز بود؟
غرور فرق داره تا غرور اصلاً شخصیتی که کامبربچ بازی کرد با تونی استارکه رابرت دونی جونیور زمین تا آسمون فرق داشت.

یکمی دلیل درست و حسابی برای نقدت بیار. سینما جای پیشرفته درست ولی همون بتمن علیه سوپرمنی که بهش 6.5 دادی چی رو تو سینما به سمت جلو پیش برد؟ چه ریسکی داشت که به نظر مهم میومد؟ چه نوآوری و پتانسیلی داشت که شما تونستی ببینی یه ملت نتونستند ببینند!
با این دلایلت کاملاً معلومه که می خواستی چیکار کنی، یکمی بهتر فکرت رو عمق بدی و بعد نظراتی به قول خودت ریسکی بدی! دلایلی بیار که سرش بحث بشه نه اینکهه درجا بگند مزخرف گفتی...
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#44 j.jonah jameson 1395-09-09 17:48
زرشک ! پس نقد آقا امید و آقا میرابلس چی شد ؟؟؟ :eek: :cry: لعنت به تمامی معضلات جامعه !! ای کاش مینوشتند .
احست به همه ی کسایی که نقد نوشتند .( حتی اون یه مورد ) خیلی خوب بود . بالاخره همه رو تونستم با خیال راحت بخونم .
چیزی که خیلی باهاش توی این فیلم حال کردم «موسیقی» خاص اون بود. بهترین فیلمی که از مارول دیدم و خیلی دوستش دارم «مردعنکبوتی 1»ــه اونم به خاطر موسیقی خارق العاده اش ( کاری از Danny Elfman ) هنوز هم فیلمی نتونسته جای اون خاطره ی زیبا از دیدنش رو برام بگیره ولی دکتر استرنج تونست تا حد خیلی زیادی به اون مقام برسه . و بخاطر همین بهش 10 دادم !
#2
اگر اهلش باشید میفهمید که شعرش خیلی جالب بود ! :lol: :lol:
راجب اون نقد دوست عزیزمون که همه دارند راجب بهش صحبت میکنند بگم که :
برادر نمیدونم از کجا داری نخ میگیری ولی حال که داری میگری اگر دست و بالت بازه بیا شلوار و جوراب های مارو هم بدوز ... دوستانی که شرکت بخش نخ و کلاف به سراسر نقاط رو دارند به اهلش نخ بدند . من با هیچ تیکه ی متنی که زحمت کشیدی و روش فکر کردی و عرق ریختی کاری ندارم فقط با اون بخش «بیاید با هم صادق باشیم» کار دارم که اصلا انگار دارم نور رو توی اعماق تاریکی میبینم .... اوه ... داره منو با خودش میبره .. خدایا دیگه دروغ نمیگم ، قول میدم در تمام مراحل زندگیم تابع حق و حقیقت و راستگو باشم .( بر گرفته از گنجینه ی شخصی اینیشت وان)
نقل قول کردن
Captain Dead Pool
#45 Captain Dead Pool 1395-09-28 23:53
من بابت اشتباهم معذرت می خواهم ولی من اگه بعد چند سال فیلم خوب نداشته باشم و حال مردم از فیلمام بهم بخوره
معلومه از فیلم های خوب نقد های بد میکنم
نقل قول کردن
Captain Dead Pool
#46 Captain Dead Pool 1395-09-28 23:56
به نقل از A,morradi:
به نقل از The Furious:
به نقل از A,morradi:
آقای طلوعی لطفا امتیازتون رو به فیلم های زیر بدین. ( میدونم اسپمه ولی لطفا کامنت رو حذف نکنید. )
1. گرین لنترن یا همون فانوس سبز
2. bvs
3. هاوارد اردکه
4. اسپایدرمن 3
5. اسپایدرمن 2
6. اونجرز 2012

چرا که نه!
گرین لنترن:2
بتمن علیه سوپرمن: 6.5
هاوارد اردکه رو ندیدم
اسپایدرمن 3: 3
اونجرز:8.5
سینما جای نواوری و حرکت به جولوست. من هم به دنبال همین میگردم. فیلم باید جرأت ریسک کردن داشته باشه. فیلم هر چقدر هم که خوب باشه اگه تکراری و کپی برداری باشه من هیچ احترامی براش قائل نیستم.

یعنی شما اسپایدرمن 3 رو با دکتر استرنج یکی میکنید؟ :o :-x
یعنی بتمن علیه سوپرمن بیشتر از 2 برابر دکتر استرنجه؟
یعنی برای شما دکتر استرنج فقط یک امتیاز از گرین لنترن بالا تره؟
یعنی شما خودتونو از منتقد های حرفه ای مجله های مختلف و معروف جهان بیشتر میدونید؟
تنها نمره ای که قبول دارم اونجرز ـه
هر فیلم آشغالی بسازن نمیشه بهش 2 یا 3 داد!! (البته بعضی از فیلم ها واقعا چرته )
هاوارد اردکه هم یکی از مسخره ترین فیلم های جهانه!
حالا امتیازات من:
گرین لنترن: 3.5
BVS : ( آشغال نبود ولی خوب هم نبود ) 4.5
هاوارد اردکه: 3
اسپایدرمن 3 : 6.5
اسپایدرمن 2: 9.1
اونجرز: 7.8
یعنی به نظر شما منتقدین فیلم هاوارد اردکه و دکتر استرنج رو یکی میدونند؟ :o :o :-x :-x
:o :-x

اصلا اقای مرادی کسی که بهbvs 6.5 و اصلا اسپایدرمن 2 که یکی از شاهکار ها بود نمینویشه چه انتظاری داری؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45