مدیران و نویسندگان spidey.ir فیلم "كاپیتان آمریكا: جنگ داخلی" را نقد میكنند

مدیران و نویسندگان spidey.ir فیلم "كاپیتان آمریكا: جنگ داخلی" را نقد میكنند

 سایت spidey,ir به عنوان مرجع اصلی و پرطرفدارترین سایت كمیك بوكی در ایران از نویسندگان و مدیران خود خواسته است تا نقد كوتاهی بر فیلم "كاپیتان آمریكا: جنگ داخلی داشته باشند.

 عظیم ترین فیلم مارول !!! واقعا این بهترین لقبی هست که میشه برای کاپیتان آمریکا : جنگ داخلی گذاشت . شخصیت های فیلم قابل باور ند ، دلایل قانع کننده س ، داستان خسته کننده نیس ، نبرد ها بهترین نقطه ی قوت فیلمن .  اما خب در واقع مواردی که تو فیلم به بهترین شکل به تصویر کشیده نشدن هم هستن ، برای مثال به پلنگ سیاه در فیلم به اندازه ای که باید پرداخته نمیشه . در واقع از نظر من پلنگ سیاه جزو 4 شخصیت برتر فیلمه و اونقدر جذابه که بیننده دوست داره خیلی بیشتر و تاثیر گذار تر ببیندش. یا مثل مرد عنکبوتی !!!!! واقعا نمی دونم چطوری بعضی از دوستان تام هالند رو فقط با نیم ساعت ، بهترین مرد عنکبوتی سینما کردن !؟  ما نه رابطه ی پیتر با دوستانش رو دیدیم ، و نه مسئولیت پذیریش رو و نه دشمنانش رو !!!! البته این وسط از پتانسیلی که نبرد فرودگاه داره خیلی خوب استفاده نمیشه. در وافع سکانس فرودگاه هیچ تمرکزی رو موضوع خاصی نداره و هدف مرد آهنی گرفتن کاپیتانه ولی اصلا سمتش نمیره و مرد عنکبوتی که بی تجربه ست میره باهاش میجنگه!!! ولی خب جاینت من انقدر خوبه که همه اینه رو فراموش می کنی .بریم سراغ یه بحث دیگه ......بارون زیمو . راستش بر خلاف خیلیا که زیمو رو نقطه ضعف فیلم میدونن ، از نظر م یکی از نقاط قوته. زیمو واقعا قابل درکه و همین که مدام به صدای ضبط شده زنش گوش میده ، نشون میده واقعا حس انتقام جویی داره . در کل این فیلم انقدر خوب هست که بهترین فیلم کمیک بوکی باشه و بیننده رو برای یک سورپرایز عظیم به نام جنگ بینهایت آماده کنه ولی یکسری فرصت ها رو هم داشته که فراتر از این ها ظاهر شه .

امتیاز : 9.25 از 10

عرفان صالحی  (Parker)

 

این یک جنگه . یک جنگ بزرگ . جنگی که با تمامی جنگ های این دنیا فرق داره . جنگی که بعضی از دوست ها رو که تا چند لحظه پیش کنارهم می جنگیدند را ، روبرو هم گذاشته .این فیلم ، فیلمنامه ای داره که نه سیخ رو می سوزونه و نه کباب رو .مارول حاضر نبود بخاطر این فیلم آیرون من رو ، یک آدم بد جلوه بده . هر بار که آیرون من مبارزه می کرد یا بحث می کرد ، شما به اون حق می دادید .اون صحنه ای که ژنرال راس میره و اونجرز بحث می کنن یک بار دیگر ببینید .ببینید که فیلنامه نویس با چه مهارتی هر دو تیم و گروه رو منطقی نشون میده .تا الان حتما نقدهای زیادی از آنی فیلم خوندید و من هم به صورت خلاصه می گم که این فیلم نسبت به دیگر آثار هنری دیگر جهان « پدرخوانده ، رهای از شائوشنگ ، تلقین و .... » شاید اثری متوسط باشد ولی در ژانر ابرقهرمانی یک شاهکار است . یک شاهکار تمام عیار . موسیقی خوب + اکشن خوب + داستان خوب + ریتم و سرعت داستان خوب + شخصیت پردازی خوب + شخصیت منفی + کارگردانی و فیلمبرداری خوب + به همراه کلی بازیگر ریز درشت و معروف و حرفه ای = کاپیتان آمریکا : جنگ داخلی . این فیلم رو همه می تونن ببینید
:
بچه ، جوان ، بزرگسال یا منتقد یا افراد عاشق اکشن . این فیلم دوساعت و چند دقیقه از عمرتان را الکی هدر نمی کند . دوساعت و چند دقیقه سرگرمی و دوری از هر چیزی . پس به سرعت برید این فیلم رو ببینید . این فیلم همان چیزی است که هر کمیک خوان می خواهد .

در آخر می خوام بگم که مارول در هر شات یا سکانس فیلم های خود برنامه دارد . با یک ایستراگ ، پیش زمینه و قول فیلم های آینده را می دهد . اگه فیلم اونجرز : دوران التران ساخته نمی شد ، قطعا فیلم یک طرفه می شد . پس الان خوشحال باشید که التران را تونی استارک ساخته ، وگرنه اگر هنک پیم ساخته بود ، جنگ داخلی یک شاهکار نمی شد . این یلم در کنار قسمت اول اونجرز و محافظین کهکشان ، ( به نظر من ) بهترین فیلم مارول است

امتیاز: 10  از 10

یانگ اسپایدر (Young Spider)

 

 

 

 

نبرد اسطوره ها.... قطعا فیلم جنگ داخلی در بین تمامی عناوین فیلم های مارول موفق تر بوده است... طی۱۲ فیلم و چندین سریال چنان پیش زمینه ای فراهم شد که بزرگترین گردهمایی قهرمانان را در اثر جدید برادران روسو ببینیم. داستانی مجسم ، پیش زمینه ای قوی ، جلوه های ویژه خارق العاده ، شخصیت پردازی ها و نقش آفرینی های بی نقص... همه و همه در فیلمی۲ ساعته جمع شده اند که همه طرفداران حدود ۸ سال است که انتظارش را میکشند. فیلم کاپتان امریکا : جنگ داخلی ساختار شکن است ؛ دلیلش هم مشخص است ، چون در نهایت قهرمانان به جان هم میفتند و یک انسان عادی و صد البته شرور ، تنها با امید و صبر تمام جهان را به لرزه در میاورد و بر تمامی قهرمانان پر ادعای زمین غالب میشود. با اینکه این فیلم برخلاف سری اونجرز ، شخصیت های پرداخته نشده زیادی داشت ، اما به راحتی توانست از پس شخصیت پردازی ها بر آید و در نگاه اول مردم را عاشق بلک پنتر و اسپایدرمن کند... و بله ، اسپایدرمن ، گوهر این قسمت از کاپتان امریکا ؛ به یاد ندارم که هیچ وقت اسپایدرمنی بهتر و وفادار تر از این ورژن جدید وجود داشته باشد... انگار که تمامی اسپایدرمن های تاریخ میراث خود را برای تام هالند و ورژن اسپایدرمن او به جا گذاشته اند.
تا به حال داستانی پر تنش تر و ساختار شکن تر از این فیلم در بین فیلم های ابرقهرمانی ، تنها سه گانه بتمن نولان بود و بس. به نظر همانند فیلم قبلی کاپتان امریکا ، میتوانم آن را چندین بار ببینم و هر بار لذتی برابر با دفعه اول را داشته باشم... امیدوارم که چنین آثار با ارزشی دوباره در تاریخ کمیک به وجود بیاید.

 امتیاز: 8.8 از 10

مهراب مهری (arkham knight)

 

 

بهترین فیلم مارول تا به این تاریخ؛ مبارزه های فیلم واقعا هیجان انگیزند. از نظر داستانی، به اکثر نکات ریز پرداخته شده و ابتدا هدف فیلم پرت کردن حواس تماشاچی هاست، اما در آخر متوجه هدف واقعی فیلم میشید و حتی دلایل اعمال Zemo رو درک میکنید. بازیگرهای pider-Man و Black Panther نقطه قوت فیلم هستند و شما رو مشتاق دیدن فیلم اختصاصیشون میکنند.

امتیاز: 9 از 10

Red Plasm

 

 

امروز سنت شکنی کردم و فیلم جنگ داخلیو با کیفیت پرده ایی دیدم و باید بگم کیفیت خوبی داشتشروع فیلم از سال 1991 جایی که کم کم تا پایان فیلم بهش پرداخته میشه که چه اتفاقاتی افتاده ،صحنه بعد کار گروهی  رو میبینیم کاپیتان ، بلک ویدو،اسکارلت ویچ،سم ویلسون هر کدومشون فوق العاده خودشون رو نشون دادند حرکات رزمی یا همون به اصطلاح بزن بزن خودمون واقعی بودند و حرکات تخیلی نداشتند و این خیلی خوبه همکاری گروهیشون در کنار هم دیگه واقعا هیجان انگیز بود و خراب کاری که اسکارلت ویچ کرد باعث شد همه مون بگیم (اوه مای گاد)،صحبتهای مادری که در مورد مرگ پسرش حرف میزنه حسابی ببیندگان (ما)و تونی رو تحت تاثیر قرار میده اینجا متوجه شدم فیلم روح داره،مرگ پگی و صحبتهایی که بلک ویدو با استیو میکنه و ابراز تاسف شون بازم اینجا بهم ثابت شد فیلم روح داره،خیلی دوست داشتم به هالک و تور اشاره بشه در فیلم و خوشحالم این اتفاق در دو و سه صحنه فیلم افتاد،مرگ پدر پلنگ سیاه، دیوانه شدن باکی و بازم دیدن یک دعوا با باکی ، هیجان انگیز ترین بخشی که منو به وجد آورد دیدن تونی تو خونه پیترشون عمه می هم که بماند،ویدیو هایی که تونی از اسپایدر من نشون داد به پیتر بخشی که اینقدر قدرتمند و قوی بود اسپایدی جالب بود فکر نکنم جایی اشاره کرده باشند تو فیلمهای قبلی اسپایدی که اینقدر قدرت داره اگرم گفتند دیگه انقدر مثل فیلم جنگ داخلی شفاف سازی نکردند ، نبود هاکای خیلی حس میشد همش به خودم میگفتم که پس کی میاد ، رویاروی انت من با کاپیتان جالب بود و صحنه فرودگاه  جدی جدی با هم جنگیدند البته  قبل از این هم جنگیدین ولی یکی از مهمترین صحنه ها تو فرودگاه بود،دیدن مرد عنکبوتی کنار اونجرز باور نکردنیه هنوز نتونستم هضمش کنم ، بزرگ شدن انت من ،دو جانبه بودن بلک ویدو خوب بود ، فلج شدن دوست تونی وار ماشین اتفاق بدی بود من تمام این لحظات داشتم با همه  کارکترا همزاد پنداری میکردم و واقعا درکشون میکرددم و این خیلی خوبه ، به اسکارلت ویچ و ویژن کم لطفی کردند مثل اونجرز 2 صحنه های کمی داشتند،بلک پانتر نقش قابل قبولی داشت ،تونی به اشتباهش پی برد و رفت به کمک کاپیتان ، بارون زیمو نقشش کم نبود به اندازه بود ، سکانس پایانی فیلم و مهمترین بخش  همه مون شوکه شدیم(ببیندگان) وقتی فهمیدیم استیو میدونسته باکی پدر و مادر تونی رو کشته ، استیو تا جون داره از باکی محافظت میکنه اینو میگند رفاقت ، هرلحظه فکر میکردم یکی از این 3 نفر میمیره و خوشحالم نمردند و استیو و تونی تا سرحد مرگ پیش رفتند واقعا اینو از ته دل میگم اصلا دوست نداشتم اینقدر با هم جنگو دعوا داشته باشند ،انتظار داشتم ویژن و اسکارلت ویچ از هم بوسه بگیرند ولی واقعا تعجب کردم استیو با شارون از هم بوسه گرفتند،فیلم با اومدن مرد عنکبوتی یک کلاس رفت بالاتر،در مورد تیتراژ پایانی باید بگم احتمال اینکه استیو ، باکی و سم تو فیلم اختصاصی پلنگ سیاه باشند زیاده ، تیتراژ دیگه که مرد عنکبوتی بود مارو مشتاق تر کرد برای دین فیلم خودش با اون عمه جیگرش

امتیاز: 8.5 از 10

 امید كاویانی (Omid_spider)

  

 

 

جنگ داخلی دنیای مارول را برای همیشه تغییر میدهد. جنگ داخلی با کارگردانی برادران روسو توانست به نکات مثبت زیادی دست یابد و دنیای مارول را برای همیشه تغییر دهد و تحول جدید در آن ایجاد کند.توانست با معرفی عالی شخصیت ها و وفادار بودن به ذات آنها داستان جنگ داخلی با تعداد کمتری از قهرمانانی که در کمیک بودند به بهترین شکل ممکن اقتباس کند. جنگ داخلی میتونه با خیلی از فیلم های برتر غیر کمیک بوکی هم رقابت کنه . چیزی که این فیلمو منحصر به فرد میکنه اینه که به ذات شخصیت ها وفادار بوده و هیچ دستی توشون نبرده ، چیزی که دیسی و وارنر باید از مارول یاد بگیرن . مارول اسپایدرمنو بدون روایت اوریجینش به بهترین نحو به تصویر کشید . دست مریزاد مارول. در ضمن از یاد نبریم اگه رایت مردعنکبوتی به دستش باز نمیگشت هنوز باید منتظر یه اسپایدرمن عالی میمونریم با اینکه اندرو گارفیلد خیلی خوب بود .مارول لیاقت برترین بودن رو داره !
امتیاز: 10 از 10

مبین امیری (Amazing Spidey)

 

جنگ داخلی فیلمی بود که به محض تایید ساختش حتی لحظه ای نمیتونستم صبر کنم.جنگ داخلی از اولین کمیک هایی بود که خوندم و مشتاق بودم ببینم در یونیورس مارول این داستان چجوری اقتباس میشه.به محض اومدن فیلم(که خداروشکر نسخه ی تقریبا با کیفیتی هم اومد اونم 5روز بعد اکران) دیدمش و باید بگم فوق العاده تاثیر گذار بود.همچنین پایانی کاملا متفاوت با سایر فیلمای مارول داشت و همچنین به شدت منو مشتاق فیلمای بعدی به خصوص پلنگ سیاه کرد.نکته ی دیگه ای که مد نظرم بود فیلم با وجود اعضای دیگه اونجرز کاپیتان آمریکا محور اصلی موند.سکانس فرودگاه یقینا از بهترین سکانسهای اکشن درفیلمای کمیک بوکیه.  نکته منفی زیادی من در فیلم ندیدم بارون زیمو هم با اینکه میگفتن زیاد جالب نیست ولی من خوشم اومد دلایلش برای دشمنی کاملا منطقی بود و تا حدودی هم حس ترحم بیننده رو برمی انگیخت.یکی دیگه از موفقیت های فیلم این بود که احساسات در فیلم موج میزد و ما شاهد چند ابرقهرمان تک بعدی نبودیم ونشون داد حتی قهرمان ها هم غم و غصه دارن. 

نکات مثبت:تعاملات بین شخصیت ها(مخصوصا تونی و استیو در نبرد پایانی)،دیالوگ ها،منظقی نشون دادن عقاید هر دو گروه،بازی بازیگران مخصوصا رابرت داونی جونیور که واقعا بهترین بازیش در کل سری فیلمای مارول بود (مخصوصا وقتی از حقیقت مرگ پدر و مادرش آگاه شد)،اسپایدرمنی کاملا خوب اونم بعد از دو بازیگری که طرفدارای بسیاری دارن و واقعا سخت بود محبوب بشه ولی تام هالند به خوبی از پس این نقش براومد.

 نکاتی که میتونست بهتر باشه(منفی نمیگم چون همه چیز به نظرم به جا بود):فیلم میتونست کمی منسجم تر باشه البته با این حجم از شخصیت ها انسجام خوبی داشت و باید به کارگردانان آفرین گفت،ویژن هم تا حدودی عجیب و غریب

امتياز: 8.5 از 10

وحيد رضا اويسي (New Goblin)

 

 

 در یک کلام فوق العاده ترین فیلم مارول. بهترین فیلمی که در تمام عمرم دیدم. از همون اول که تریلر اومد خودم رو براش آماده میکردم. شاید براتون عجیب باشه ولی من اسپویلرا رو هم رد نمیکردم و همه رو میدیدم و میخوندم. ولی با همه این اسپیولا از هیجان فیلم برام کم نشد. و راستش هنوزم هم که هنوزه ورود اسپایدی رو به جمع دنیای مارول باور نکردم و هنوز تو شوکشم به طوری که وقتی صحنه ی آخر تریلر دوم رو دیدم اولش فکر کردم فن میده و باید بگم تام هالند جای اندرو گارفیلد رو با همین سی دقیقه برای من گرفت. هر چی از بازیگریش بگم کم گفتم. به معنای واقعی تحت تاثیر قرار گرفتم. بیصبرانه منتظر فیلم اختصاصی ش هستم
چادویک بوسمن هم خیلی خوش درخشید خصوصا تو سکانس پایانی با بارون زیمو و این نشون دهنده ی قدرت مارول در انتخاب بازیگره. ولی نباید از ضعف نسبی زیمو هم نگفت و همون طور که تو اکثر نقدا میگفتن درسته انگیزه هاش خوبه ولی تو یادها نمیمونه مثل اکثرا نقش منفی های مارول و هنوز هم که هنوزه تام هیدلستون در نقش لوکی به عنوان بهترین ویلین دنیای سینمایی مارول شناخته میشه و امیدوارم در فیلمای بعدی مارول دشمنان بهتری ببینیم . و اما آیرون من. بهترین بازی رابرت در نقش آیرون من از نظر من همین فیلمه . مخصوصا در نبرد آخر. و احساسی که از خودش بعد از متوجه شدن قاتل واقعی پدر و مادرش بروز داد واقعا دیدنی بود . و کاپیتان محبوب مارول با وجود درخشش اسپایدی و پلنگ سیاه و آیرون من به هیچ وجه زیر سایه ی اونا قرار نمیگیره و هم چنان یکی از جذاب ترین شخصیت های mcu هست. و همون طور که برادارن روسو قول داده بودند دلایل هر دو طرف قابل درک و باورپذیر بود و از نظر من نقطه قوت اصلی فیلم همینه . و اما هیجان انگیز ترین بخش فیلم یعنی نبرد فرودگاه به معناب واقعی perfect و عالی بود و منو میخکوب کرد ولی کاش ریتمش رفته رفته کند تر نمیشد ؛ تنها نقطه ضعف این نبرد از نظر من ریتم بود و اگر ریتمش حفظ میشد بنظرم بهتر تر میشد و نبرد پایانی هم انصافا خیلی نفس گیر بود ولی نبرد فرودگاه مهیج تر بود
و باید در آخر به روسو ها بگم: ممنون ممنون و ممنون
امتیاز: 8 از 10

 سهیل قادری (Soheil Spidey)

 

 

جنگ داخلی یکی از بهترین و شلوغ ترین داستان های دنیای مارول را به بهترین شکل روایت می کند و یک اثر سینمایی بی نقص خلق می کند. شخصیت های جدیدی که به فیلم اضافه شده اند فوق العاده هستند. چادویک بوزمن در نقش تی چالا خود را به خوبی در دل هواداران جا کرده و پلنگ سیاه هم با حرکات دهن سرویس کن خودش با روح و روان هواداران کمیک بوکی بازی کرده است. اسپایدر من نیز دقیقا همان چیزی است که سالها انتظارش را داشتیم. به جرأت میتوانم بگویم تام هالند عالی است. فقط کافی است نبرد مرد عنکبوتی با فالکون و سرباز زمستان را ببینید تا متوجه شوید نویسندگان چقدر به ذات شخصیت وفادار بوده اند. فیلم خیلی به رابطه بین تونی و استیو و خراب شدن آن نمی پردازد اما به جای آن مقدار زیادی به رابطه بین استیو و باکی میپردازد. این فیلم دنیای مارول را تا مدت ها تغییر خواهد داد. 

امتیاز: 9 از 10

 محمد شیرزاده (Banshee)

 

بالاخره، انتظارها تموم شد و فیلم جنگ داخلی هم به اکران در اومد. یک فیلم بسیار خوب که  اگه بهترین فیلم کمیک بوکی نباشه قطعا جزو سه تای برتر هست. خب سریع بریم سراغ اصل مطلب. خب حتما همونطور که خودتون تو خیلی از نقدها خوندید گفتن که این فیلم تو هر تله ای که bvs میفته قرار میگره و موفق بیرون میاد، ولی از نظر من این فیلم حتی از اشتباهاتی هم که تو فیلم های قبلی مارول دیدیم هم درس گرفته، به عنوان مثال سرعت فیلم نسبت به دوران اولتران خیلی بهتره، مثلا تو فیلم قبلی یه مقدار زیاد به رابطه ی هالک و بلک ویدو پرداخته شده بود ولی تو فیلم جنگ داخلی به داستان ما بین ویژن و اسکارلت ویچ به خوبی پرداخته میشه. ویلین فیلم هم از نظر انگیزه و شخصیت پردازی مشکلی نداره ولی شخصا (تقریبا یکی از همون مشکلاتی که لکس داشت) یکم بیش از حد نسبت به نقشش تو فیلم با نفوذ و قدرتمند بود. اما اکشن فیلم، اکشن این فیلم صرفا بزن بزن نیست مثلا تو نبرد فرودگاه با هر مشتی که بین ابر قهرمانامون رد و بدل میشه به ما هم همون حسی که خود قهرمانامون دارن دست میده، چون در واقع تو این جنگ هیجکدوم مقصر نیستن که شما بخواید طرفشونو بگیرید و انتخاباشون رو نمیشه محکوم کرد، که همین باعث میشه شما هم تو دلتون بیگید:" نه بس کنید، دست از جنگ بردارید." ولی مهمتر از جنگ فرودگاه جنگ اخر بین کپ و ایرون منه، جایی که قشنگ میشه دارک بودن فیلم رو حس کرد، چون دیگه موضوع از یه اختلاف نظر ساده گذشته و تبدیل به یه قضیه ی شخصی شده. مرد عنکبوتی و پلنگ سیاه و مرد مورچه ای هم معرکه بودن، و هرکدومشون برامون تو فیلم سوپرایز داشتن و نقششون صرفا فقط سپر دست گرفتن و جملات به اصطلاح تاثیر گذار نبود.

امتیاز: 9.5 از 10

رد مانستر (redmonster)

 

 

جنگ داخلی فیلمی بود که علاوه بر برآورده کردن انتظارات ما آن ها را به سطح بالاتری برد. کارگردانی منسجمم برادران روسو سبب شد تا جنگ داخلی به فیلمبی با بازیگران عالی - داستان عالی - جلوه های ویژه عالی - اکشن فوق العاده و شخصیت خبیثی با پرداخت کم اما جذاب شود. فیلم به راحتی شکا داستان و شخصیت ها را حفظ میکند و در نهایت سه مهره اصلی داستان را بر روی صفحه شطرنج قرار میگیرد و با کیش و مات نهایی بدون آنکه کسی ببازد یک دنیا را دچار یک تحول بزرگ میکند.

امتیاز: 9.75 از 10

 امیر حسام رنجبر (Hesam Avenger)

 

 


اول از همه شاهد فلش بکی از سابق هستیم که میبینیم باکی داره شستشو مغزی داده میشه و بهش یک ماموریت میدن اما نمیدونیم که دقیقا چیکار کرده؟سپس برمیگردیم به زمان حال و در اخر فیلم دوم اونجرز هم که دیدیم گروه جدیدی از انتقام جویان وارد شدن که رهبری اونا رو کاپیتان و بلک ویدو به عهده دارن و این قسمت برای اول فیلم خارق العاده بود که شاهد یک تعقیب و گریز سریع بودیم و کراس بونز واقعا قوی شده اما دوست نداشتم که بمیره و بهتر میبود که زنده بمونه تا بازم دردسر درست کنه. حالا به جایی میرسیم که داستان تازه شروع میشه و ژنرال راس میاد درباره خرابی های که به وجود اوردن بازخواستشون میکنه(واقعا از این مرد بدم میاد اگه اونا نبودن اتفاقای بدتری می افتاد)تا قبل از دیدن فیلم طرفدار کپ بودم اما وقتی حرفای تونی شنیدم یکم شک کردم.بارون زیمو هم وارد عمل میشه و دقیقا کاری میکنه که مشکلات استیو بدتر بشه و پای باکی کشوند وسط.صحنه ای که پدر تچالا فوت کرد واقعا قلبم جریحه دار شد و واقعا خوب صحنه سازی کردند. تعقیب و گریز بلک پنتر با باکی و کپ در حالی که پلیس المان تعقیب میکرد جالب بود و از صحنه تعقیب فیوری تو کپ 2 زیبا تر شده بود. از دیگر قسمت های مهم فیلم باید به حضور پیتر پارکر اشاره کنم با اینکه مدت زیادی نبود اما در کل راضی کننده بود و میشه امیدوار بود. صحنه نبرد فرودگاه هم که از قبل انتظار داشتیم و همه چیز فوق العاده بود اما هیچ کدوم به جاینت من نمیرسه که همه چیز تحت تاتیر خودش قرار داده بود. نبرد اخر فیلم هم واقعا یک نبرد جدی بود که دیگه خبری از شوخی نبود.
نقاط ضعف:کراس بونز اول فیلم نباید میمرد.بارون زیمو باید نقش پررنگ تری میداشت
نمره:8.5 از 10

ارشیا غفاری (agh)

 

 

اولش كه اعلام شد جنگ داخلی قراره روی پرده های سینما بیاد، راستش یكم ناراحت شدم و احساس كردم هنوز برای اقتباس این داستان عظیم زوده. ولی بیاین با هم رو راست باشیم، این لعنتی بهترین فیلم كامیك بوكی تا این ثانیه است! هر چیزی كه از یك اقتباس ابر قهرمانی انتظار میره در این شاهكار سینمایی وجود داره.اكشن، پر از سوپرایز و از همه مهم تر داستانی روان فوق الاده ای كه به تك تك شخصیت هاش بها میده. و اون صحنه فرودگاه... ای خدا اخه این مبارزه چرا  انقدر خوب بود؟ چقدر هیجان تو ی یك صحنه؟ اسپایدرمن چجوری انقدر عالی بود؟! مارول ازت ممنونم به خاطر انقدر خوب بودن. تو حق موفقیت هایی كه بدست میاری رو داری.

امتیاز: 9 از 10

امير رضا (Furious)

 

انتظارات از این فیلم بسیار بالا بود.و بعد از این که عصر آلترون در حد انتظارات نبود، نگران بودم این فیلم ناامید کننده باشه و در موج انتظارات غرق شه.اما باید بگم خوشحالم که اینطور نشد... از کاراکتر ها شروع میکنم.هر کاراکتری در این فیلم به اندازه کافی حضور پیدا کردند و کسی اضافی یا کم نیست.روابط بین اون ها باعث میشه بیننده بخواد درباره تک تک کاراکترها بدونه و نگرانشون باشه. تنها ایرادی که در این مسئله وجود داره کاراکتر بارون زیموست.البته باید بگم که به عنوان یک شخصیت خبیث بارون زیمو عالیه(بازیگرش هم همینطور) اما حضور هاش اواسط فیلم غیر جذاب به نظر میاد.یعنی در حالی که بیننده میخواد بدونه جدال بین آیرون من و کاپیتان آمریکا به کجا کشید.بارون زیمو ظاهر میشه و بیننده تا آخر از کارهاش سر در نمیاره.البته باید بگم که این حضور های کوتاه اصلا به ارزش فیلم ضربه جدی ای نمیزنه و حضورش در اواخر داستان واقعا زیباست به طوری که وقتی درباره خانوادش در اواخر فیلم حرف میزد اشک منو درآورد.از بارون زیمو که بگذریم.دو کاراکتر جدید دنیای سینمایی (اسپایدرمن و بلک پنتر) نیز عالی هستند.کاراکتر اسپایدرمن به گونه ایه که انگار یک قطعه از کمیک هارو پاره کردند و گذاشتند تو فیلم و این برای بلک پنتر هم صدق میکنه.و در نهایت بقیه ستاره های فیلم که طبق انتظار.عالی عمل کردند. داستان این فیلم هم فوق العادست.و چیزی که درش رعایت شده و شاید مهمترین فاکتور یک داستان کمیک بوکی باشه،وفاداری به کمیک هاست.جدال بین استیو و تونی،رابطه بین واندا و ویژن،پشیمانی آیرون من از واقعه آلتران و... داستانی شاهکار رو پدید آوردند که یکی از بهترین داستان های تاریخ فیلم های کمیک بوکیست.صحنه های اکشن فیلم هم مطمئنا با بقیه فیلم های مارول(به جرات میگم حتی اونجرز) فرق دارند و عالی هستند.صحنه های نبرد فرودگاه،دعوای تونی و استیو در مقر نازی ها،تعقیب و گریز کاپیتان آمریکا،بلک پنتر و باکی و نبرد واکاندا(که کراس بونز هم در اون هست) همه مثال هایی از این اکشن متفاوت هستند.

جنگ داخلی،شاهکار است.یکی از ماندگارترین و بهترین فیلم های کمیک بوکی و بهترین فیلم مارول استودیوز.

امتیاز:10 از 10

سیاوش پور فلاح (Si@Vash)

 

 

«مارك وید» نویسنده مطرح و برجسته دنیای کمیك در یك مصاحبه ای داشت شكوه و شكایت میكرد درباره پایان جنجالی فیلم "مرد پولادین" (منظورم شكسته شدن گردن ژنرال زاد است به دست سوپرمن) . وید میگفت كه مسئولین وارنر بهش گفتن كه به نظرشون سوپرمن شخصیت كسل كننده و غیر جذابیه و باید شبیه بتمن های  نولان بشه تا فیلماش بیشتر بفروشن. به عقیده آنها سوپرمن یك شخصیت به شدت مثبته كه آدم حوصله اش ازش سر میره. من این جمله رو كه شنیدم به فكر فرو رفتم. با خودم گفتم كاپیتان آمریكا هم در دنیای كمیك همچین شخصیتی داره. او هم درست مثل سوپرمن خیلی بچه مثبته و آرمان گرا و ایده الیسته. پس چرا تو فیلمای مارول ازش خوشمون میاد؟! میدونید واقعا دلیلیش چیه؟ دلیلش اینه كه شخصیت ها را باید در تعامل با دیگر شخصیت ها دید. شما وقتی شخصیتی دارید مثل Cap كه به قول معروف  یك boy scout ایده آل گرا است، باید سعی كنید كه شخصیت های پیرامونی او را جوری درست كنید كه وقتی Cap باهاشون تعامل برقرار میكنه ، جذاب به نظر میرسه. به عبارتی دیگر، شما هر شخصیتی را با هر نوع ویژگی هایی میتونی وارد تعاملات و شرایط متضاد بكنی تا در نتیجه اونا بتونی جذابیت به شخصیت تزریق بكنی. و این دقیقا چیزیه كه فیلم های مارول دارند انجام میدن. ما این رو كاملا در جنگ داخلی مشاهده میكنیم. یعنی تصور كنید اگر شخصیت پردازی Cap اون چیزی نبود كه باید باشه و همیشه تو كمیك ها دیدیم ، پس آیا هنوز هم میشد داستان معركه ای مثل جنگ داخلی  داشت؟ منظورم اینه كه شخصیت تونی استارك بدون هیچ تعارفی از شخصیت استیو راجرز باحال تر و  جذاب تره ولی اگه استیو هم شخصیت هاش مثل تونی میشد، آیا اصلا تناقضی میشد به وجود آورد كه از دل اون "جنگ داخلی" خلق بشه؟ و این دقیقا چیزیه كه وارنر و دی سی از دركش عاجز هستند....

امتياز:  9 از 10

مختار (Mokhtar)

 

 فیلم جنگ داخلی ، اوج دنیای سینمایی مارول است ، تمام آنچه که تا بحال ساخته و پرداخته شده بود ، در فیلمی چند ساعته به هم پیوند میخورد . علاوه بر روایت داستانی سرباز زمستانی و ادامه دادن آن ، شخصیت ها و داستان های جدیدی را وارد آن میکند و معجونی حیرت انگیز به وجود می آورد .

بازی های مناسب ، فیلم نامه ای منسجم و ویلنی متفاوت ، از نکات قوت این فیلم به شمار میرود ، چیزهایی که این فیلم را ، از فیلم های کمیکی امسال تا به اینجای کار متمایز میسازد صد البته . روبارویی دو دوست نیز تاثیر به سزایی در جذابیت بیشتر این فیلم دارد .

وجود کاراکتر های نه چندان مهمی هم چون سرهنگ اورت راس یا سرانجام و حضور کوتاه کراس بونز و مشخص نشدن چگونگی شناسایی پیتر به عنوان اسپایدرمن ، از جمله نقاط ضعف فیلم است که گویی برای پر کردن اکشن و خرابی های بیشتر و البته ظاهر گشتن کاراکترهای جدید ، ضمیمه ی کار گشته بود . اسپایدرمن در این فیلم ، پدیده ای شگفت انگیز بود که بی شک پیش زمینه ای مناسب برای فیلم آتی خودش ، ایجاد کرد ، تام هالند ، پیتر پارکری را به نمایش گذاشت که تا به حال در هیچ فیلم دیگری ندیده بودیم ، دقیقا همان پیتری که برای اولین بار در کمیک ها ظاهر گشت و تمایزی خاص با سایر ابرقهرمانان ایجاد کرد ، چهره ای عادی ، جوانی جویای نام و صد البته فیزیک مناسب ، تام هالند را اسپایدرمنی کامل میسازد . بلک پانتر نیز ، نقش بزرگ و به سزایی ایفا کرد ، یک جنگ جو ، یک پادشاه فراری از سیاست و یک پسر غم دیده ، تمام آنچه که از بلک پانتر میخواستیم در این فیلم میبینید ، ذات شخصیت همانیست که باید باشد . حرف بسیار است و مجال کم ، باری ، این فیلم یکی از فیلم های خوب کمیکی تاریخ است که ارزش چند بار دیدن را نیز داراست ، امید میرود انفجار تروریستی وین ، به نوعی با کلاو پیوند بخورد و ما شاهد فیلمی دیدنی از بلک پانتر و نیز اسپایدرمن باشیم .

 امتیاز: 8.5 از 10

میرابیلیس (mirabilis)

 

 

بالاخره امسال آرزوى خیلى از طرفداران مارول برآورده شد و ما شاهد اقتباس جنگ داخلى در دنیاى سینمایى مارول بودیم. از همان اول در كنار هیجانى كه هواداران داشتند این نگرانى وجود داشت كه تعدد شخصیت ها در این فیلم كار دست برادران روسو بده.خوشبختانه با اكران فیلم متوجه شدیم كه نه تنها مشكلى ایجاد نشد بلكه این تعداد شخصیت به بهترین شكل مدیریت شده و هر كدام لحظات ناب خود را داشتند. این فیلم شخصا محبوبترین فیلم من در بین فیلم هاى ساخت مارول است! داستانى گیرا و جذاب،شخصیت پردازى هاى معركه،مبارزات ناب و البته اسپایدى! این فیلم به اندازه ى سرباز زمستانى یكپارچه نیست و ریتم سریع و عالى اون رو نداره كه با وجود این همه شخصیت و داستانك امر عادى اى حساب میشه. در بعضى قسمت هاى فیلم احساس میشه ریتم داستان خیلى سریع پیش میره و اگر براى بعضى قسمت ها وقت بیشترى گذاشته میشد با فیلم بسیار بهترى رو به رو میشدیم. ولى متاسفانه این فیلم ٣ ساعته نیست. به نظر من تنها ایراد فیلم همین بود و بعضا بیننده گیج میشد و نیاز پیدا میكرد تا دوباره بعضى سكانس ها رو ببینه. این فیلم سراسر نكات مثبت است. شخصیت پردازى و اهداف استیو و تونى عالى به تصویر كشیده شده، شما به هر دو حق میدید و در عین حال نمیدونید كدام یك مطلقا درست میگوید! صحنه ى نبرد فرودگاه بهترین صحنه ى نبرد كمیك بوكى تاریخ است! نكته جالب اینه تو این نبرد هیچ خبیثى وجود نداره و قهرمانان محبوب ما مشغول مبارزه با یكدیگرند.

پلنگ سیاه فوق العاده بود و من رو براى فیلم اختصاصى خودش مشتاق كرد. اما بهترین بخش این فیلم بى شك اسپایدى بود! به خونه خوش اومدى پیتر. در این فیلم شاهد یك اسپایدى نوجوان كه مشغله هاى زیادى داره و زندگیش سراسر استرس هست رو به رو هستیم.وقتى تونى به خونش سر میزنه میبینیم كه چطور مشغول درس و مدرسه هست و چقدر نگران زن عمو مى هست و رابطشو خیلى خوب نشون میده مخصوصا اونجا كه میگه "When she freaks out,I freak out" بعد هم كه در مبارزه به بهترین شكل توانایى ها و البته بى تجربگى خودش رو نشون میده! من از جانب تام هالند نگران بودم ولى الان خیالم راحت شده و نمیتونم براى دیدن فیلم اسپایدى صبر كنم. این اسپایدى بى نقص بود! فیلم Captain America : Civil War دستاورد سال ها تلاش از جانب مارول است كه به بهترین شكل ممكن به روى پرده ى سینما رفته و فیلمى هست كه تا سال ها درباره اش صحبت میكنیم.

امتیاز: 9 از 10

 كوشا شاهسون (kousha-spider)

 

بدون مقدمه میگم . جنگ داخلی واقعا عالی بود. جنگ داخلی به بهترین شکل ممکن نشون داد که 10 سال وقت گذاشتن و پیشینه و اشنایی با کرکتر چقدر میتونه به عمیق کردن شخصیت ها کمک کنه .تمام این اتفاق ها زمانی به اوج خودش میرسه که انتونی و جو روسو در نهایت پختگی خودشون قرار دارن و کلکسیونی از صحنه ها اکشن و ناب رو به نمایش میگذارن .برای مثال نبرد 15 دقیقه ای فرودگاه که با پیشرفته ترین امکانات و دوربین ها فیلمبرداری شده یک پکیج کامل از یک صحنه ی اکشنه. همکاری ، درام و احساس ، شخصیت پردازی ، طنز و بذله گویی و ... همه چیز تو این نبرد بجا و به اندازه استفاده شده. ولی بزرگترین نقطه قوت و برگ برنده این فیلم نسبت به دیگر آثار مارول اینه که فیلم چقدر خوب تونست بین شخصیت ها تعادل ایجاد کنه . به شکلی بیننده کاملا میتونه دو طرف رو درک کنه و بهشون حق بده و به مرور زمان و هر چقدر از فیلم میگذره این وضعیت قوی تر و قوی تر میشه . به شکلی که کسی که اول کار طرفدار کپ بود به آیرون من حق بیشتری بده و حتی بالعکس !فیلم به زمانش جایی که باید جدی باشه ، جدیه . جایی که باید بخندونه ، این کار رو به بهترین شکل انجام میده و جایی که باید احساس داشته باشه ، داره . تمام ویژ"ی هایی که در یک بلاک باستر استاندار باید وجود داشته باشه در این فیلم وجود داره . شاید بعد از اونجرز 2 خیلی ها فکر میکردن فرمول مارول داره تکراری و خسته کننده میشه ولی جنگ داخلی نظرشون رو عوض میکنه . بارون زیموی فیلم هم خوب بود ولی بنظرم جای کار و پرداخت بیشتری داشت که امیدوارم در اینده رخ بده همچین چیزی . در کل حسابی از جنگ داخلی لذت بردم و یک تجربه ی فوق العاده رو برام رقم زد . باید به مارول افرین گفت که با ارائه همچین فیلمی نشون میده که اگر هم 10 تا فیلم بسازه فیلم هاش هنوز جذابن و هنوز بیننده میتونه ازشون لذت ببره . لذتی که با ایرون من شروع شد ، با گاردینز آو گلکسی و سرباز زمستان اوج گرفت و با جنگ داخلی الان به بلندترین مرتبه خودش رسیده .

امتیاز : 9.5 از 10

علیرضا سلیمی (comic fan)

 

 

من زیاد اهل نقد نوشتن نیستم. ولی چون ازم خواسته شده این چند خط رو براتون مینویسم. یادمه وقتی از سالن سینمای نمایش دهنده BvS داشتم برمیگشتم خیلی افسرده بودم. اصلا هم كاری ندارم كه فیلمش چقدر ضعف داشت و سوپرمنش چطور بود یا چرا بتمن ادم میكشت و ... اصلا با این چیزا كاری ندارم. ذهنم بیشتر درگیر واندرومن بود و هست. به عنوان دختری كه عاشق شخصیت های مونث كمیك بوكی هستم (به خصوص واندر ومن) واقعا عصبانی بودم چون به نظرم واندر ومن در این فیلم واقعا بدرد نخور بود. او فقط اومد ژست بگیره! هیچ داستان یا arc خاصی نداشت. اصلا وجودش تو فیلم هیچ ضرورتی نداشت. فقط یه قیافه و ظاهر خوشگل و تو دل برو داشت و همین. و این یعنی توهین. یعنی استفاده ابزاری از زن! ولی الان خوشحالم كه پس از دیدن فیلم جنگ داخلی از نحوه به تصویر كشیده شدن اسكارلت ویچ ، بلك ویدو و حتی شارون كارتر بسیار راضی هستم. هر كدومشون بخشی از پازل بزرگ فیلم  هستند و به پیشبرد داستان كمك میكنند. دست مارول استودیوز درد نكنه كه اینقدر به همه شخصیت پردازی ها و  مخصوصا زن ها توجه میكنه.

امتیاز: 9 از 10

سونیا ساداتی فر (sonya)

 

 

 

 

نمیدونم دقیقا چی بگم,این فیلم آنقدر زیبا و پر از نکات مثبته که نمیتونم به همشون اشاره کنم ,این فیلم به زیبایی شخصیت های جدید را معرفی میکند و انگیزه آنها را به زیبایی نشان میدهد.مرد عنکبوتی در این فیلم بهترین در تاریخ سینماست در این مقاله بهش پرداختم(در مقاله مبارزه عظیم 15 دقیقه ای فیلم جنگ داخلی کاپیتان آمریکا-لینک مقاله خودم رو قرار بدین)و ستاره بعدی پلنگ سیاه هستش با هنر نمایی فوق العاد ه عالی چادویک بوزمن..... ما هم حق را به تونی و هم به استیو میدیم و مبارزه آنها واقعا نفس گیر و در عین حال غم انگیزه به حدی که منتظر توقف هرچه سریعتر این مبارزه هستیم و .... با این که لحن فیلم کاملا جدیه و ما هر لحظه منتظر یک رخداد هولناک هستیم .... ولی در عین هنر نمایی برادران روسو شاهد لحظات خنده دار و جالب هم هستیم که بیشترش را مرد عنکبوتی و Ant man (مرد مورچه ای) به وجود میارن.... در قسمت های مبارزه و اکشن خلاقیت موج میزنه و شاهد صحنه های نابی هستیم که از همکاری ابرقهرمانان هر گروه با هم بدست می آید ,نبرد فرودگاه بهتربن نبرد در بین تمام فیلم های کمیک بوکی است... خبیث فیلم یعنی بارون زیمو بر خلاف نظر منتقدان کاملا بی رحم و متفاوته به نظر من نکته منفی فیلم نیست ....

در آخر این فیلم اثرات بزرگی روی دنیای مارول و فیلم های آینده می گذارد ....

نمره 10 از 10

 احمد رضا بیداری (Human Torch)

 

 

 

راجب فیلم زیاد چیزی نمیگم چون واقعا چیزی برای گفتن نمیزاره ! عملکر بازیگرای این فیلم به شدت بیننده رو تحت تاثیر میزاره :  رابرت دونی جونیور مردآهنی رو به نمایش میزاره که اونقدر غرق در کارهای گذشته ، عذاب وجدان و خانواده ی خودشه که تمام اون سختی ها و ریفلکس های عصبی که موقع عصبانیت از خودش نشون میده رو به ما میگه ! اسکارلت جوهانسون در این فیلم به نظرم شاید تنها کسی باشه باید نقش سنگینی رو بازی میکرد . چون اینطور که در فیلم پیدا بود بلک ویدو کسی بود که از هر طریق میخواست به 2 طرف کمک کنه ولی در آخر تسلیم راهی شد که سالها بود اینطوری باهاش زندگی میکرد . ( بدون آقا بالا سر )  تام هالند مردعنکبوتی رو نشون داد که شخصا بلافاصله گفتم این باید زجر بکشه . چون بازی پخته شده ای از خودش نشون داد و آمادگی خودش رو نسبت به مردعنکبوتی بودن نشون داد .

اگر دنبال فیلمی هستید که از هر صحنه ای لذت ببرید « جنگ داخلی » بهترین گزینه است .

امتیاز : 9 از 10

محمد مسیح نیا (j.jonah jameson)

 


 
همیشه همین بوده.یک سمت خوبی و یک سمت بدی.حالا چه میشود اگر هر دوسمت یک دعوا خوب ها باشند.تصمیم گیری چگونه است؟سمت کدام طرف میروید؟این پرسش اصلیcaptain America : civil war  است.اگر فیلم را دیده باشید  یا حداقل نگاهی به نبرد فرودگاه انداخته باشیدمیبینید که هیچ کدام از دو طرف این جنگ را جنگ واقعی نمیدانند.اگر به یاد داشتهباشید ما یک نیمه نبرد را در عصر التران هم شاهد بودیم.در یک گروه همیشه اختلافنظر هست.هیچ وقت یکدستی به معنای کامل وجود ندارد حتی اگر خودشان هم آن را قبول نداشتهباشند.حال باید دید چه میشود که کار از بحث فراتر میرود و باید در میدان جنگ آنراحل کرد.جنگ داخلی قصد نشان دادن تضادها را دارد.میخواهد بگوید:ببینید درستهاین ها انتقامجویان هستند، درسته بهترین قهرمانان جهان هستند ولی زمانی که پایدوستی و شرافت و امنیت پیش می آید ممکن است با هم اختلاف نظر داشته باشند.مطمئنا خیلی ها در اوایل راه و قبل از دیدن فیلم حق را به کاپیتان میدادند.اعمالشان تحت نظارت کامل قرار میگرفت، عملا به یک سلاح در دست قدرت هایسیاسی تبدیل میشدند یا اگر آنرا رد میکردند باید بعد از زحمت های فراوانی که کشیدهاند خانه نشین  میشدند.حالا چه از این بهتر که علیه این حرف ها قدعلم کنیم و راه خودمان را برویم؟ منطقی به نظر میرسد مگر نه؟از طرفی قبل از تماشا برای همان دسته تونی استارک به شخصیتی منفورتبدیل شده بود.کسی که بدون هیچ احتیاطی فقط میخواهد زیر چتر قدرت ها برود.عواقب آنبرایش هیچ اهمیتی ندارد و در هر صورت میخواهد نظر خود را به کرسی  بنشاند.تونی استارک با بیان حقیقت و روشن نگری که دارد در پی رسیدن به مسیری درست و یکپارچه نگه داشتن انتقام جویان است و دستیابی به هدف همیشگی خود یعنی صلح جهانی.حرفیکه ما از زبان استارک زیاد شنیدیم.گرچه هربار با شنیدن این جمله انتظار چیزی غیراز صلح و آرامش را داشتیم!!!در سمت دیگر کاپیتان هم حرف نابجایی نمیزند.چه بلایی سر دنیا می آیدزمانی که مشکلی عظیم در گوشه ای از جهان رخ دهد و قدرت ها مصلحت را در پادرمیانینبینند.کاپیتان و گروهش چاره ای جز اطاعت ندارند و برخلاف عقیده شان باید سوختنجهان را شاهد باشند.از طرفی زمانی که بهترین دوست شما آن هم بدون هیچ اراده ایدرصدد نابودی دنیاست شما حاضرید هر فداکاری انجام دهید تا او به سمت شمابرگردد.حتی اگر به قیمت جان خودتان هم باشد.در آخر باید گفت هواداری مطلق از یک سمت این جنگ اشتباه محض است.هر دو بر اساس باورهای خود که هر کدام تا حدودی درست است عمل میکنند و نمیتوان از هیچکدام خرده گرفت گرچه در اواخر ممکن است تلفیقی از این دو عقیده را شاهد باشیم ولیدر نهایت باز هم به نتیجه گیری نهایی نمیرسیم و به هیچ عنوان نمیتوانیم کسی رابرنده یا مقصر بدانیم یا کسی را به خاطر تصمیمش سرزنش کنیم.

امتیاز: 9.5 از 10

Sherlock Holmes

 

 قطعا نمیتوان یک فیلم عظیم به نام جنگ داخلی را به همین سادگی و کوتاهی توصیف کرد و حتما ارزش آن را دارد که برایش وقت گذاشت و چیزی خاص مثل خودش برایش نوشت.ولی چیز کوتاهی که میتوانم به عنوان یکی از اعضای کوچک و حقیر این سایت برایش بگویم این است که این فیلم کمیک بوکی قطعا به معنای کلمه ی فوق العاده،اثری با همین صفت است که تمامی داستان ها وآرک های سینمایی مارول را پایان میدهد و در عین حال داستان فیلم قبلی و همینطور داستان جدیدش را شروع می کند و به پایان میرساند.این فیلم دارک ترین و بهترین فیلم مارول تا به این جاست که از هر لحاظ کمیک بوکی و سینمایی خوب عمل کرده است.

امتیاز 8 از 10

علیرضا محمدی  (As Responsible as Spider-Man)

 

 

 

فیلم کاپیتان آمریکا جنگ داخلی با کمیک هایش خیلی فرق می کند اما هرآنچه که طرفدار ها از آن انتظار دارند را  بر آورده می کند     فیلم از نظر داستان ادامه کاملا قابل قبولی از فیلم سرباز زمستان است و از آن طرف به اتفاقات پیش آمده در فیلم اونجرز  عصرالترون به خوبی می پردازد.رابطه باکی و کاپیتان آمریکا در این فیلم با اینکه بدون نقص نیست اما واقعا زیبا کار شده است و معنای واقعی دوست یودن رابه بینندگان می فهماند. کاپیتان آمریکایی که حاضر است به خاطر دوستش باکی رویروی دولت ها و کشور ها و حتی دوستان سابقش هم بایستد اما جدا از رابطه باکی و کاپیتان موضوع جدیدی که برای اولین بار در عالم یونیورس سینمایی مارول و در این فیلم رخ می دهد تحت نظارت بودن ابرقهرمان ها بود که متاسفانه با اینکه این موضوع پتانسیل بالایی داشت اما در فیلم به خوبی به این موضوع پرداخت نشده است اما فیلم کاراکتر هایی را هم برای اولین بار در این فیلم رونمایی می کند یکی اسپایدرمن و دیگری بلک پانتر که به راستی باید برادران روسو را تحسین کرد که واقعا به طور فوق العاده ای در یک فیلم به طور قابل قبولی به این دو کاراکتر پرداخته است و این دو را به یکی از بهترین ها در این فیلم تبدیل می کند از دیگر نکات مثبت این فیلم رابطه مرد آهنی و کاپیتان است که به خوبی عقیده های خود را در فیلم به نمایش می گذارند و بینندگان هم نمیتوانند عقیده های یکی از این دو را بر دیگری برتری بدهند چونکه واقعا هردو حق دارند و به نوعی دارند درست می گویند و به خاطر این عامل باز هم باید به فیلم نامه نویسان این اثر افرین گفت. از لحاظ اکشن هم این فیلم اکشن فوق العاده ای دارد به خصوص در نبرد فرودگاه و نبرد اخر فیلم واقعا پر از شگفتی و احساسات برای طرفداران دنیای مارول هستند به طور کلی جنگ داخلی اوج پختگی کاراکتر های دنیای سینمایی مارول را نشان می دهد فیلمی که هم به وقتش شما را به خنده وادار می کند و به وقتش هم مجبورتان می کند اشک بریزید

امتیاز: ۹ از 10

 محمد حسین علیجانی (Iron Man)

 

خوب فیلم واقعا عالی بود. صحنه های اکشن خارق العاده بودن ،شخصیت پردازی ها هم خوب بودن و شخصیت های جدید مثل بلک پنتر و اسپایدی خیلی خوب به تصویر کشیده شدن. ( اسپایدرمن واقعا معرکه بود ) دلایل مبارزه بین کپ و آیرون من قبل دیدن فیلم برام  زیاد منطقی نبود ولی هرچی فیلم رفت جلو منطقی تر شد. بارون زیمو اوایل فیلم خیلی بی رحم و پلید بود و معلوم بود خیلی نقشه داره اما وقتی به اواخر فیلم نزدیک میشیم وقتی همه منتظر نقشه نهایی ـش هستن همه رو ناامید میکنه و یه نکته منفی دیگه به نظرم این بود که ( به نظرم ) به رابطه استیو و شارون بیشتر پر و بال ندادن. غیر اینا فیلم واقعا یه شاهکار دیگه از ماروله که خیلی از کمیک ها الهام گرفته.

نمره: 9 از 10

امیر صادقی (Doc Strange)

 

 

جدید ترین فیلم کمپانی مارول اکران شد و توانست انتظارات را به خوبی براورده .این فیلم جزو بهترین فیلم های دنیای سینمایی مارول هست و داری نکات مثبت خیلی زیادی است.بهترین ویژگی این فیلم پرداختن به اندازه به تمامی کاراکتر های فیلم هست که واقعا کار برادران روسو را قابل تحسین می کند.با این حال فیلم همانطور که از اسمش پیداست درباره کاپیتان راجرز مرد زمان گم کرده است داستان اختلاف او با ایرون من به زیباترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده است. رابطه ای که از اونجرز شروع شد و در جنگ داخلی به کمال سید.لحظات عاطفی فیلم بدون  پیش درامد هایی که از اختلافات این دو دوست دیده بودیم غیر ممکن بود . ایرون من داستان با بازی رابرت دانی جونیور فوق العاده است .با اطمینان می شه گفت که رابرت یکی از بهترین بازی های خود را به نمایش گذاشته.به شخصه وقتی از تونی استارک خوشم اومد و  تیم ایرون من را انتخاب کردم که دیدم بزرگ ترین ترس تونی از دست دادن گروه اونجرز یعنی خانوادش است(اونجرز2).در فیلم جنگ داخلی می توان تلاش او برای جلوگیری ازهم پاشیدن اونجرز را دید حتی فشاری که دارد احساس می کند .نمونه بارزش در نبر فرودگاه که در لحظه ای باعث گرفتن زبانش شد جلوه های ویژه فیلم فوق العاده اند و از اون نوعی هستند که من دوست دارم .نبرد فرودگاه نیز بسیار زیبا است اما بالاخره طرفدار مارول هستم و بیشترین خواسته را از مارول دارم و هرگز تعریف بی خود نمی کنم . به نظرم نبرد فرودگاه می تونست بیشتر حماسی باشه حتی درگیری بین استیو و تونی البته منظورم نبر پایانی فیلم نیست چون اون فوق العاده بود مخصوصا از نظر عاطفی.منظورم درگیریی بود که در فیلم در حال دنبال کردن آن بودیم چون در تمام فیلم و موقع تعامل این دوشخص با خودم می گفتم ای کاش این جمله را می گفت و یا کاش به این صورت بیانش می کرد به هر حال این فیلم جزو بهترین فیلم های مارول تا کنون هست و امیدوارم اونجرز3 و4 عمل کرد فوق العاده بهتری داشته باشند.اسپایدی را هم فقط باید استاد نقدش کند و بس.
امتیاز: 9.5 از 10

حامد هاشمی (Batspider)

 

از وقتی که جنگ داخلی تایید شد، من یکی از اولین نفرات در هرچیزش بودم اولین نفری بودم که خبرشو کار کرد. کمیکشم ادیت کردم. تریلراشم گذاشتم. کلا هی دنبالش بودم. اسپویلر ها رو هم نخوندم. به هیچ کس هم نظرمو درموردش نگفتم. و وقتی فیلم شروع شد، با خودم گفتم که: آیا همون چیزی که فکر میکردم هست؟ اولین کمیکی هم که خوندم جنگ داخلی بود. پس مطمئنا برام خیلی اهمیت داشت. یه جورایی قضیه personal بود.برای همین هی از خودم میپرسیدم: آیا میتونه برعکس الترون و شگفت انگیز 2 و  bvs که منو ناامید کردن، منو به وجد بیاره؟ این فیلم اکشن داره، طنز داره، هیجان داره، عصبانیت داره، ولی من به خاطر ایناش خوشم نیومد. همیشه دنبال فیلمی بودم که از نظر احساسی ادم رو به فکر بیاره. دنبال یه  Sad Ending بودم. از پایان خوش خسته شده بودم. و باید بگم که این فیلمی بود که آرزوی منو برآورده کرد. 

تمامی صحنات آخر فیلم. جنگ کاپ و تونی. ویدیوی مرگ استارک ها. صحبت های زیمو. بلک پانتر و تمامی اون لحظات من رو به وجد آورد. اونجایی که تونی میپرسه آیا میدونستی؟ ، میدونستم که جنگ داخلی اصلی شروع شده. بیشتر از همه دلم برای تونی و زیمو سوخت. هردوشون میشه گفت همه چیزشون رو از دست دادن. تونی دوستاشو، و زیمو خانوادشو. صحبت های زیمو قلب من رو شکست. البته یه سری مشکلات هم فیلم داشت. مثلا ویژن که به نظرم بعضی کاراش خیلی عجیب بود. و بعضی صحنات اضافی بودن یه جورایی. یه نفر یه بار به من گفت که همه چیز رو خیلی از نظر احساسی میبینی و درموردش فکر میکنی. شاید شما هم همینو بگین. ولی من اینم. این فیلمی بود که من خیلی وقت بود دنبالش میگشتم. فکر میکردم BVS بتونه چیزی که میخوام رو بهم بده ولی نداد.

 و باید بگم که بعد دیدن فیلم، تیم  Iron Man شدم.

امتياز : 9 از 10

محمد اسدپور (M.Goblin)

 

جنگ داخلی...این روز ها آنقدر نقد های مثبت و نمرات عالی برای این غول این روزهای باكس آفیس منتشر میشود كه دیگر نقد نوشتن برای این فیلم غیر ممكن است! چون این فیلم از آن بلاك باستر هایی نیست كه بودجه میلیاردی برایش خرج شود و در آخر شخصیت های داستان بخاطر تشابه اسمی مادرشان دست از نبرد بردارند...این فیلم با معرفی شخصیت جدید اسپایدرمن خودش را در دل تمام هواداران جا كرد! اسپایدرمنی شوخ و شنگ و بذله گو كه انگار از صفحات كمیك هایش به روی پرده ی نقره ای تار تنیده و آمده! من به شخصه بزرگترین نقطه قوت فیلم جنگ داخلی را پیش زمینه ی خوب داستانش میدانم! زمانی كه كاپیتان آمریكا و آیرون من در حال نبرد هستند من به فكر نتیجه نبرد و پیروزی یكی از طرفین نبودم! من به فكر رفاقتی بودم كه تمامش را با چشم دیدیم و حال این رفاقت در حال فروپاشی بود،. بدون شك فیلم جنگ داخلی برترین فیلم تولید شده در صنعت فیلم های ابرقهرمانی است .

امتیاز: 10 از 10

 امیرعلی آصفی (a god name sparkles)

 

 

میخواستم تو نقدم درباره بزرگترین دستاورد این فیلم بگم. اولش به طور طبیعی یاد مرد عنكبوتی افتادم ولی به نظرم بهترین شخصیت پردازی و بهترین پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی رو قبلا در   شاهكاری به نام "مرد عنكبوتی 2 " دیده ایم و هیچ چیز دیگه ای بهتر از اون نخواهد اومد. خواستم راجع به زیمو بگم ولی دیدم با وجود تمام ویژگی های مثبتی كه داره اما نمیدونم چرا نمیتونم باور كنم كه یك نفر یك تنه و بدون كمیك دیگران بتونه همچین نقشه ای رو اجرا كنه. خواستم از اكشن فیلم بگم كه به نظرم همه به قدر كافی ازش تعریف كردن و قطعا جنگ بینهایت اكشنی از این هم بهتر خواهد داشت. خواستم بزرگترین دستاورد فیلم رو وفاداری به ذات شخصیت ها بدونم كه اونم به نظرم در تمام فیلم های مارول استودیزو بوده. پس بزرگترین دستاورد این فیلم چیه؟ به عقیده من بزرگترین دستاورد فیلم اینه كه بر خلاف كمیك "چنگ داخلی" هر دو تیم رو كاما محق در ایده های خودشون نشون میده و این كار كمی نیست. یادتون باشه تو كمیك جنگ داخلی ، تونی استارك دقیقا شبیه به یك شخصیت خبیث شده بود و همه دوست داشتیم استیو و رفقاش پیروز بشن. ولی این فیلم به لطف فیلمنامه درخشان خودش كاری میكنه كه انگار دوست داریم هر دو تیم پیروز بشن. انگیزه ها و دلایل استیو و تونی اونقدر منطقی جلوه میكنند كه واقعا آدم نمیتونه طرف هیچ كدومشون رو بگیره. و این به نظر من بزرگترین دستاورد فیلمه.

امتیاز: 8.75 از 10

مهدی ترابی مهربانی (mtm)

 

 

فیلم کاپیتان آمریکا بر خلاف اسمش مانند یک فیلم اونجرزی است تا کاپیتان آمریکایی، کسایی هم که همیشه به دنبال دیدن کتک خوردن قهرمانانشون هستن این فیلم نامیدشون نمیکنه، درسته که دراین فیلم روی رابطه بین باکی و کاپیتان تمرکز وجود داره اما جدای از این رابطه این فیلم بیشتر درباره اضافه کردن المان های واقع گرایانه به فیلمه مثل مواردی مانند نارضایتی جهانی در مورد اقدامات خودسرانه این قهرمانان به طور کل اتفاقاتی که در حالت عادی هم قطعا رخ دادنش اجتناب ناپذیر است. در فیلمی مانند بتمن علیه سوپرمن داستان بر سر کشتارهای جانبی ابر قهرمانان است و همین قضیه در کاپیتان آمریکا به چشم میخوره اما چیزی که این فیلم رو متمایز میکنه نوع برخورد واقع گرایانه دولت‌ها و افراد با این قضایا است، مسیری که بتمن علیه سوپرمن به طور کامل به اشتباه به تشریحش پرداخت. و اما مبحث اصلی در مورد شخصیت ها و نوع پرداخت اونها در این فیلم یکی از مباحث اصلی هست شاید گفته بشه که تعدادی زیادی شخصیت و تعداد زیادی سکانس در این فیلم وجود داره که میتونه کابوس بزرگی برای هر کارگردانی باشه اما پرداخت شخصیت‌ها به گونه‌ای دلچسب انجام شده که حتی پسرخاله 8 ساله من هم از دیدن فیلم به این شلوغی لذت برد پس میشه گفت هیچ سردرگمی و اضافه کارایی چه در داستان و چه در شخصیت‌ها  وجود ندارد.

به عنوان خاتمه مثالی از برنامه خوب مارول استودیو میزنم و اونم اینه که دادن یک فیلم اختصاصی به شخصیت مرد مورچه‌ای آزاد اندیشی و انسجام داستانی این کمپانی رو نشون میده چون با این قبیل کارهاست که کاراکترها در جای خود مناسب دیده میشند و هیچ بار اضافه به فیلم وارد نمی کنند. با این اوصاف به نظر بنده هنوز انتقام جویان بهترین فیلم مارولی است اما جنگ داخلی بهتر از اونجرز 2 و بتمن علیه سوپرمن است.

امتیاز: 8 از 10

بهزاد صادقی (Benjamin.s)

 

بهترین فیلم مارول تا به اینجا. جنگ داخلی هرچیزی كه یك فیلم كمیكی باید داشته باشه رو داره. داستان جذاب، شخصیت پردازی عالی، ایجاد رابطه با مخاطب و از همه مهمتر انگیزه ای برای دیدن فیلم. برادران روسو ثابت كردند فیلم سوم یك سه گانه میتونه عالی از آب در بیاد و بهتر از قسمت های بعدی باشه! با توجه به حضور افراد زیادی در فیلم تمركز اصلی روی كپتین، آیرون من و باكی باقی مونده. بازی فوق العاده بازیگران، بهترین اسپایدرمنی كه روی پرده سینما رفته، نقاط اوج داستان و پایان بینظیر فیلم باعث شد مارول دیسی و قرن 20 رو از رقابت در فیلم های كمیك بوكی تقریبا خارجكنه! شخصیت های مثبت و منفی عالی واقع شدند. در ضمن وقتی تونی استارك و استیو راجرز هستن كی به شخصیت منفی نیاز داره؟

مهمترین عامل موفقیت جنگ داخلی فیلم های قبلی مارول و ایجاد رابطه بین كاراكتر و تماشاگر بود. كاری كه برای بتمن علیه سوپرمن صورت نگرفت و فیلم با شكست مواجه شد.

امتیاز: 9.5 از 10

ارشیا حسینی (arshia3000)

 

 

جنگ داخلی را باید یک موفقیت جدی برای مارول دانست.فیلمی که با کلی سر و صدا و یک دوجین رقیب جورواجور پا به عرصه گذاشت و البته سربلند بیرون آمد.نویسندگان فیلم واقعا کار بزرگی انجام دادند و توانستند تعداد زیادی شخصیت که البته تثبیت شده بودند را در داستان به شکل مطلوبی قرار بدهند و چند شخصیت جدید را به بهترین نحو معرفی کنند و البته یک داستان منسجم خلق کنند.برخلاف عده ای که می گویند زیمو جذابیت لازم را به عنوان یک خبیث نداشته بنده معتقدم که زیمو تا اینجا بعد از لوکی دومین خبیث برتر مارول بوده.انگیزه ها و شیوه های زیمو بسیار نو و جذاب بود و شاید تنها مشکل این بود که این زیمو، زیموی کمیک ها نبود.عملکرد کارگردانان فیلم بسیار درخشان بود و آنها چه در صحنه های درام و چه در صحنه های اکشن عالی عمل کردند.همچنین توانستند به خوبی تیمی از ستارگان هالیوود را مدیریت کنند و بهترین بازی ها را از آنها بگیرند.موارد فنی اعم از جلوه های ویژه و فیلم برداری و صدا و ... نیز در حد بسیار خوبی بود.در پایان اینکه جنگ داخلی تا به اینجا بهترین فیلم دنیای مارول بوده و تاثیر بزرگی بر این دنیا می گذارد.

امتیاز: 9.75 از 10

فرزان صدیقی (Farzan003)

 

 

 

جنگ داخلی بدون شک بهترین فیلمیه که مارول استودیوز ساخته. این فیلم کاملا ایده‌های کلیشه‌ای رو کنار گذاشته و داستان جدید و تلخی رو به نمایش گذاشته که در اون نه تنها نبرد میان خیر و شر نیست بلکه نبردیه بین قهرمان‌ها که حتی در انتهای فیلم خودشونم می‌دونن برنامه ریزی شده توسط دشمنه، ولی دلایلی منطقی برای این نبرد دارن. در نهایت هم تنها برنده داستان خبیث داستانه و اونجرز نابود می‌شه. بارون زیمو و کراس بونز قطعا جزو برترین خبیث‌های MCU نبودند، ولی این مسئله چندان هم مهم نیست، چون جنگ داخلی نبرد میان قهرمانانه که بارون زیمو این وسط فقط نقش کاتالیزور رو داشت. برادران روسو با موفقیط به هر یک از کارکتر‌های فیلم می‌پردازن و با وجود این که این فیلم بیش ترین تعداد ابرقهرمان رو داشت، هیچ کارکتری حدر نمی‌ره. اسپایدرمن فیلم فوق‌العاده بود. از خود پیتر پارکر گرفته و رابطش با تونی استارک تا اسپایدرمن در نبرد و حرکات پر جنب و جوشش و بی تجربگیش. این فیلم همه چیز داشت، از لحظات عاطفی گرفته تا اکشن عالی و ریتم فیلم انقدر خوب بود که من شخصا اصلا نفهمیدم دو ساعت و نیم چجوری گذشت و قطعا این فیلم از کمیک جنگ داخلی بهتر بود، برعکس کمیک در فیلم هیچکس مقصر نبود و همه قهرمان بودند و همین مسئله بود که داستانو  تلخ کرد.

امتیاز: 9 از 10

امید جابری (Omid.J)

 

 

جنگ داخلی بدون هیچ حرف اضافه ای خودش رو در لیست 5 فیلم برتر مارول جا میده!این فیلم به قدری بزرگه که واقن جای تعجب داره که نویسندگان این فیلم چجوری تونستن به تمامی شخصیتها به اندازه کافی بپردازن!در این فیلم برای اولین بار شاهد حضور 2 شخصیت مرد عنکبوتی و پلنگ سیاه در دنیای سینمایی مارول بودیم که به قدری خوب معرفی میشن که همرو برای فیلمهای اختصاصیشون مشتاق میکنن!اما جنگ داخلی هم مثل هر فیلم دیگه ای مشکلات و نقطه ضعفهای خودش رو داره،داستان این فیلم انسجام فیلم قبلی(سرباز زمستان) رو نداره،قطعا به دلیل وجود تعداد بیشتر شخصیت هاست ولی متاسفانه در این فیلم Jump های بدموقع زیاد میبینیم،برای مثال در حالی که همه چیز به اوج خودش رسیده و داریم از سکانس نبرد فرودگاه لذت میبریم ناگهان در عطف سوم داستان به سراغ بارون زیمو میره،شاید تنها نقطه ضعف فیلم همین باشه که انتقام بارون زیمو در عطف آخر به اوج خودش رسید،شاید این کار درستی باشه ولی برای فیلمی مانند جنگ داخلی که تمرکز اصلی باید روی درگیری و خصومت بین ابرقهرمان ها باشه اوج گرفتن بارون زیمو در اون لحظه کمی مشکل ایجاد کرد!اکشن این فیلم با وجو فوق العاده بودنش صحنه های اضافی زیادی داشت،ولی باز هم به قدری خوب بود که سایه این خوبی ها اون مشکلات کوچیک رو میپوشونه،در کل جنگ داخلی بدون هیچ شکی یکی از برترین فیلمهای ابرقهرمانی به حساب میاد که حاصل چندین سال برنامه ریزی و زمینه چینی و خلاقیت ماروله،واقعا این فیلم برای مارول و طرفدارانش جای افتخار داره.

امتیاز: 8.75 از10

پویا پاکزاد (BlackSpidey)


 

امتياز spidey.ir به اين فيلم: 9.1 از 10

 

All rights reserved © Spidey.ir 2016

       (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد) 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Spectre.M
#1 Spectre.M 1395-03-01 23:22
عالی بود
نقل قول کردن
Amazing Spidey
#2 Amazing Spidey 1395-03-01 23:40
تا قبل اینکه نقد هارو بخون فکر میکردم بدترینش مال منه :-* ولی نگو مال حسام بوده (حسام یه ذره قوه نقد نویسیتو قوی کن این چه وضعشه :-* [شوخی])
ولی جای یه نفر تو این نقد خالیست
منظورم علی اقاست
علی اقا خیلی وقته که از مقاله خودشو دور کرده و خیلی وقته نقاله ای ازش ندیدیم
دوست داشتم حداقل نظرشونو درباره فیلم بدونم (جوری میگم انگار اصلا باهاش رابطه ای ندارم :-* )
ولی تنها نقدی که واقعا به فکر منو فرو برد نظر اقای ترابی بود
خیلی خوب به هدف و دستاور فیلم اشاره کرد
بعد اقای ترابی راستی از فتوکیان خبری نیست ؟ :-*
یعنی اون نقد نمیکنه ؟
نقل قول کردن
Human Torch
#3 Human Torch 1395-03-01 23:50
نقد من بالای عکس آواتارم هست نه پایینش اشتباه نخونیدا !
اصلا تمام نقد ها بالای عکس آواتار هستش!!
نقل قول کردن
Human Torch
#4 Human Torch 1395-03-01 23:55
جناب ترابی اگر میخواستین به این فیلم در بین فیلم های کمیک بوکی رتبه ای اختصاص بدین چه رتبه ای میگرفـت؟؟
top 10 فیلم های کمیک بوکی شما چیست؟
راستی نمیخواین اون مقاله قدیمی بهترین فیلم های کمیک بوکی رو آپدیت کنین؟؟
نقل قول کردن
Amir spidey
#5 Amir spidey 1395-03-01 23:57
اگه منم فیلم رو دیده بودم حتما یه چیزی می نوشتم(من همه ی فیلم های رو بلو ری می بینم ) ;-)
نقل قول کردن
captain bat
#6 captain bat 1395-03-01 23:58
به به بالاخره آقای آصفی هم اومدن راستی جدیدا مقاله کار نمی کنید آقای اصفی؟؟؟ :oops:
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1395-03-02 00:01
به نقل از Human Torch:
جناب ترابی اگر میخواستین به این فیلم در بین فیلم های کمیک بوکی رتبه ای اختصاص بدین چه رتبه ای میگرفـت؟؟
top 10 فیلم های کمیک بوکی شما چیست؟
راستی نمیخواین اون مقاله قدیمی بهترین فیلم های کمیک بوکی رو آپدیت کنین؟؟

من که چند ساله یه TOP 10 نوشتم. ولی امسال به روزش میکنم . احتمالا میشه TOP 30
نقل قول کردن
Human Torch
#8 Human Torch 1395-03-02 00:07
به نقل از mtm:
به نقل از Human Torch:
جناب ترابی اگر میخواستین به این فیلم در بین فیلم های کمیک بوکی رتبه ای اختصاص بدین چه رتبه ای میگرفـت؟؟
top 10 فیلم های کمیک بوکی شما چیست؟
راستی نمیخواین اون مقاله قدیمی بهترین فیلم های کمیک بوکی رو آپدیت کنین؟؟

من که چند ساله یه TOP 10 نوشتم. ولی امسال به روزش میکنم . احتمالا میشه TOP 30

استاد دارین طفره میرین!
این فیلم جزء 3 فیلم برتر کمیک بوکی شما هست؟
بعد از spider man 2 بهترین فیلم کمیک بوکی هست یا نه؟
و دلیلش
اصلا من همینجا از این تریبون از بهتربن نفر کمیک ایران درخواست میکنم یک نقد مفصل برای این فیلم بنویسه
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1395-03-02 00:08
به نقل از Human Torch:
به نقل از mtm:
به نقل از Human Torch:
جناب ترابی اگر میخواستین به این فیلم در بین فیلم های کمیک بوکی رتبه ای اختصاص بدین چه رتبه ای میگرفـت؟؟
top 10 فیلم های کمیک بوکی شما چیست؟
راستی نمیخواین اون مقاله قدیمی بهترین فیلم های کمیک بوکی رو آپدیت کنین؟؟

من که چند ساله یه TOP 10 نوشتم. ولی امسال به روزش میکنم . احتمالا میشه TOP 30

استاد دارین طفره میرین!
این فیلم جزء 3 فیلم برتر کمیک بوکی شما هست؟
بعد از spider man 2 بهترین فیلم کمیک بوکی هست یا نه؟
و دلیلش

من که نمیتونم مقاله ام رو اسپویل کنم، میتونم؟ :-*
نقل قول کردن
Human Torch
#10 Human Torch 1395-03-02 00:11
#9
نه ولی قول بدین یک نقد مفصل بنویسین
بعد از 45 سال رفاقت این درخواست زیادیه؟ :cry:
نقل قول کردن
a.v.s
#11 a.v.s 1395-03-02 00:12
ممنون از نقد های این بزرگان سایت ، واقعا جنگ داخلی میون اینا تک بود و واقعا یک بلاک باستر عظیم بود . تنها مشکلی هم که داشت این بود که به شخصیت ها و به بعضی چیز ها زیاد و خوب پرداخته نشد و انسجام نداشت . نبرد فرودگاه زیاد اون چیزی نبود که انتظارش رو داشتم ولی میتونه به عنوان یکی از بهترین سکانس ابرقهرمانی نام بگیره . مرد عنکبوتی در فیلم عالی بود ولی در هر حال من انتظار داشتم به مرد عنکبوتی بیشتر پرداخته بشه . فیلم صحنه و دیالوگ های ماندگار و خفن زیاد داره ولی اون طوری که انتظار داشتم نبود و به نظر من به خیلی چیز ها باید بیشتر پرداخته میشد . مثلا گذشته بلک ویدو . یا کاراکتر هایی همچون هاکای ،مرد مورچه ای و . . . یاد کردن بیشتر از ثور و هالک . مرد آهنی بر خلاف خود کمیک که شخصیت خبیثی داشت ، چهره معصوم و فداکارش در فیلم موج میزد . در هر حال من از فیلم به کلی راضی هستم و به معنای واقعی یک جنگ و سقوط یک امپراطوری بود راستی تا یادم نرفته بگم که بارون زیمو فیلم عالی بود و انگیزه هاش برای متنفر بودن و نبود کردن اونجرز درست و دقیق بود . فقط موندم چجوری یک تنه انتقام جویان رو زیر خاک برد ؟ پلنگ سیاه عالی بود و همون طور که دوستان گفتند باید بیشتر بهش پرداخته میشد . ای کاش کراس بونز رو هم توی فیلم بیشتر میدیدیم

من منتقد نیستم و زیاد منتقد خوبی نیستم ولی در هر حال من نظر خودمو درباره فیلم گفتم


نمره من

9 از 10

هر چه از فیلم گفتم واقعا کم گفتم . ای کاش بیشتر از این حرف میزنم ولی الان وقت خوابمه

اسپم:راستی . اون عکس رایت شخصیت ها بود که دوستمون گذاشت ، اون عکس قدیمی بود


اگه ببینید میبینید رایت man-thing دست خود ماروله
نقل قول کردن
Human Torch
#12 Human Torch 1395-03-02 00:16
خوب بود نقدتون
نقل قول کردن
Human Torch
#13 Human Torch 1395-03-02 00:36
راستى منتظر فرصت بودم كه اينو به امير على آصفى بگم
چند وقته پيدات نيست پسر
يك چند سالى ميشه!!
چى شد ديگه زياد مقاله نمى نويسى؟
بابا ما عاشق مقاله هاى گرين لنترن هاى مهم و تاثير گذار و گرين لنترن هاى زمينى بوديم
قرار بود كلى مقاله درباره ى ديسى كار كنى
قرار بود تمام رنگ هاى مختلف لنترن ها رو توضيح بدى
كجايى؟
جات تو سايت خاليه!! :cry:
نقل قول کردن
Rock star
+1 #14 Rock star 1395-03-02 00:42
مرسی از مدیران و اساتید محترم سایت که واقعاََ نقدِ منصفانه ای نوشتند و به نکات خوبی اشاره کردند ، امیدوارم که مارول به همین طریق ادامه بده و بتونه پیشرفت کنه و ما به طور پیوسته با دیدنِ شاهکار های این کمپانی لذت ببریم.
- راستی جای علی آقا و دیگر اساتید سایت خالی بود...
آقای ترابی واقعاََ به نکته ی خوبی اشاره کردید (البته تمامِ اساتید هم همین طور) که چرا ایین فیلم موفق بود واقعاََ شخصیت پردازیو واقع گرایی در این فیلم یک کلید برای موفقیت بود و یکی از بهترین ویژگی های فیلم جایگاه مناسب شخصیت ها بود و ما در طولِ فیلم میدونیم با چه شخصیت هایی سر و کار داریم و نقشی که دارند دقیقاََ چیه که این موارد و شحصیت پردازی درست واقعاََ این فیلم رو تبدیل به یک شاهکار سینمایی میکنه.

--------------
ببخشید بابت اسپم ولی فکر کردم لازمه کهاین موارد رو بیان کنم:
مواردی هست در موردِ ریبوت جدید DC که از قراره معلوم واقعاََ DC داره با برنامه جلو میره و میخواد کولاکی از کمیک های سطح بالا راه بندازه...
توجه کنید!
جف جانز نویسنده ی مشهور و حرفه ای DC (که در حال حاضر به عبارتی کوین فایگی DCU هست!) کمیک DC Rebirth رو که یکی از مهم ترین کمیک های دنیای جدید DC هست رو به بهترین شکل ممکن نوشته و این کمیک از منتقد ها نمره ی 9.5 رو دریافت کرده که واقعاََ عالیه!
این نشون میده DC به مشکلاتش پی برده و الان میدونه باید چی کار کنه و کاملاََ معنی تحول و تکامل (پیشرفت) رو درک کرده و جف جانز هم به عنوان مغز متفکر(و یک کمیک فن و نویسنده ی حرفه ای) طبق گفته ی خودش میخواد ((امید ، بینش مثبت و میراثِ DC را برگرداند.)) و DC واقعاً میخواد پیشرفت کنه و به اوج موفقیتش دست پیدا کنه.

- ببخشید استاد ترابی در دو جای دیگه این سوال رو ازتن پرسیدم متاسفانه فکر کنم نتونستید بخونید ، پرسیده بودم که اگر کمیک های Rebirth کمیک های خوبی باشند (مثلِ همین کمیک اصلی DC Rebirth) ممکنه سایت اسپایدی پوشش بده (مثلِ Secret Wars ) یا نه؟
پی نوشت: ببخشید فقط توجه داشته باشید فقط عناوین Rebirth مد نظرم بود یعنی فقط اونایی که تک قسمتی هستند نه سری هایی که با شماره 1 شروع میشوند.
------------------
راستی این کمیک های DC Rebirth حواشی و شایعاتِ زیادی هم دارند (که از اساتید سایت خواهشمندم بصورتِ یک پست و یا مقاله این موضوعات رو بررسی کنند.) : 2-3 تا شو میگم:
(((((هشدار اسپویل)))))
.
.
.
.
.
.
.
.
.
-یکی از شایعاتی که موردِ توجه هست اینه که -واندروومن دارای برادر دوقلو هست!!!
-والی وست بر میگردد (در اصل زنده است.)
-دو تا والی وست وجود خواهند داشت(یکی مو قرمز آمریکایی - یکی سیاهپوست آمریکایی آفریقایی)
-یکی هم در مرود جوکر هست که بهترِ نگم چونکه موجب بحث و جدل میشه و بهتره در پست مربوط به خودش که استید روش کار میکنند(یعنی خواهند کرد) بهش بپردازیم.



_ باز هم ببخشید بابت اسپم ولی خواهشا دوستان زیر این پست به بحث و گفت و گو در موردش نپردازند . من فقط میخواستم جواب سوالمو بگیرم و این مطالب رو به استید بزرگوار سایت انتقال بدم.
نقل قول کردن
Qeiji
#15 Qeiji 1395-03-02 00:42
چیزی که واسه من جالب بود، استفاده از هر پلان و صحنه برای شخصیت پردازی بود، مثال:
صحنه آشپزی ویژن و اسکارلت ویچ؛ خیلی قشنگ بود تعامل این دو و حرفهایی که ویژن میزد و تمام سعی فیلمنامه برای نزدیک کردن این دو به هم. اونوقت وقتی جلوتر اسکارلت (واقعا اسمش اسکارلته یا لقب قهرمانیشه؟) اون بلا رو سر ویژن میاره و میگه «متاسفم»، آدم قشنگ حس میکنه که چرا احساس تاسف میکنه.
صحنه بعدی، پدر تی چالا س. تا حالا دقت کردین؟ کل فیلم این بازیگر چند دقیقه تونست خودشو نشون بده؟ تو یه صحنه، تو یه سکانس، من گفتم ای ول عجب بابای باحالیه. اونموقع وقتی تی چالا زار زار گریه میکرد براش آدم با خودش نمیگفت خب باباش بوده دیگه طبیعیه درحالی که قشنگ رابطه خوب این پدر و پسر رو تو یه صحنه نشون دادن.
صحنه مورد علاقه من تو کل فیلم، جایی بود که تونی از پیتر میپرسه چرا اینکارا رو میکنی که در جواب میگه:
وقتی یه نفری که قدرتایی مثل من داره و کارهایی میتونه بکنه رو انجام نمیده -همون کمک کردن و نجات بقیه و...- اونوقت اتفاقای بدی میفته! خداییش اون لحظه شماها یاد اون صحنه که پیتر میذاره اون دزدی که بعدا عموش رو میکشه دربره، نیفتادین؟
یه صحنه هم از آخرای فیلم دوست داشتم، اینکه استیو میفته به جون تونی و با سپرش میاد ضربه نهایی رو بزنه بعد تونی صورتشو میگیره و استیو میزنه رآکتور رو داغون میکنه. با خودم گفتم: «تونی تو هنوز استیو رو نشناختی؟» خیلی جالب که تونی فکر میکنه استیو داره به قصد کشت میزنتش (کاری که خودش داشت اون لحظه انجام میداد)
دوست داشتم درباره تم انتقام و تصمیم نهایی تی چالا هم بگم ولی خب قبلا یه بار گفتم و این تم چیز جدیدی نیست و کلیشه ای شده تقریبا پس میگذریم ازش.

در کل فیلم خوبی بود و به دلم نشست. تو کل MCU تعداد کمی از فیلما به دلم نشستن و اینم یکی از اونا بود. (خوشبختانه)
نقل قول کردن
Rock star
#16 Rock star 1395-03-02 00:43
#12
دمت گرم عالیه!!!!
نقل قول کردن
Doc Strange
#17 Doc Strange 1395-03-02 01:09
اقا من یکی از مشکلات من با فیلم ...

خطر اسپویل ب ای اونایی که ندیدن هنوز ...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

یکی از مشکلات من با فیلم اینه که چرا قضیه بقیه ابر سرباز هارو اینقدر راحت ول کردن؟ بهتر نبود از اول بهشون پرداخته نمیشد؟
نقل قول کردن
Hamidw84itnj
#18 Hamidw84itnj 1395-03-02 01:19
سلام به همه بچه هاى سايت.
من عضو جديد سايت هستم.
بابت اسپم هم ببخشيد.
نقل قول کردن
Qeiji
#19 Qeiji 1395-03-02 01:20
به نقل از Doc Strange:
اقا من یکی از مشکلات من با فیلم ...

خطر اسپویل ب ای اونایی که ندیدن هنوز ...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

یکی از مشکلات من با فیلم اینه که چرا قضیه بقیه ابر سرباز هارو اینقدر راحت ول کردن؟ بهتر نبود از اول بهشون پرداخته نمیشد؟

اتفاقا حرکت باحال و غیرمنتظره ای بود. همه با خودشون گفتم باز یه اسگولی پیدا شده که میخواد دنیا رو با استفاده از این ابزارا تصرف کنه ولی بعدش نویسنده به همه شون میگه: «آنّاناس» :D
نقل قول کردن
Victor
#20 Victor 1395-03-02 01:26
#14
من بدجوری میخواستم تو ترجمه این تولد دوباره جدید داوطلب بشم ولی متاسفانه نمیتونم
بعد خوندن تولد دوباره گرین لنترن و ارک های اسکات ( از دی سی میشه گفت اصلا نمیخونم) چند روزیه زدم تو کار دی سی
مدتی هم هست دارم بهترین کمیکای دی سی رو جمع میکنم تا در زمان مناسبش تقدیم کمیک دوستان کنم (به زودی اولیش رو خواهید دید ;-) )
نقل قول کردن
arkham knight
#21 arkham knight 1395-03-02 01:34
از آقای ترابی واسه پذیرش نقدا ممنونم... انقدر نقدا زیاده آدم سرش گیج میره :)) در بین نقدا ، نقد استاد میرابلیسو بیشتر پسندیدم که واقعا یه نقد کامل بود... و نقد خودمو کمتر از همه چون دید شخصیم زیاد واسم مهم نبود ؛)

14#
من چند روز دیگه وقتم آزاد میشه.... مطمئن باش چیزی از این رویداد از چشم ما پنهان نمیمونه :lol:
اگه بشه یه سری برنامه دارم واسه رویداد...

15#
علی ، برو ترجمه کمیک آکوامن و گرین لنترنا... اونجا یه اسمایی هست مطمئنم باهاشون حال میکنی :lol:
نقل قول کردن
امیرحسین مارول
#22 امیرحسین مارول 1395-03-02 01:41
عالی بود
نقل قول کردن
Parsoo
#23 Parsoo 1395-03-02 01:51
راستی کسی متوجه شد ،اونی که توی جلسه سازمان ملل تو بلند گو اعلام میکنه : لطفا همه بشینند ،این مجمع الان نشست رو شروع میکنه

آلترونه (جیمز اسپیدر)

جالبه بعدش بلک پانتر این دیالوگو میگه :

این یعنی صدا کردن آینده


یا شاید هم من توهم زدم :-* :-* :-* :lol:
نقل قول کردن
Parsoo
#24 Parsoo 1395-03-02 02:44
به نقل از Parsoo:
راستی کسی متوجه شد ،اونی که توی جلسه سازمان ملل تو بلند گو اعلام میکنه : لطفا همه بشینند ،این مجمع الان نشست رو شروع میکنه

آلترونه (جیمز اسپیدر)

جالبه بعدش بلک پانتر این دیالوگو میگه :

این یعنی صدا کردن آینده


یا شاید هم من توهم زدم :-* :-* :-* :lol:




کسی میدونه جریان اون حالت جاذبه ای که بین انگشتر بلک چانتر و دست فلزی باکی به وجود اومد چی بود؟ :-*

هر دوتاشون از وایبرینیوم ساخته شدن




به نظرم حرکات کلینت دقیقا به شخصیت آرچر سریال والکینگ دد اشاره داره ،کسایی که والکینگ دد رو دیدن میدونن چی میگم
جا هایی که درل شونشو حرکت میده یا میندازه بالا یا حرکت سرش
نقل قول کردن
مرد ویبرانیومی
#25 مرد ویبرانیومی 1395-03-02 05:31
عالی بود
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#26 j.jonah jameson 1395-03-02 08:32
Ha Ha Ha Ha
اصلا باورم نمیشه ! ماشالله اعضای سایت چه کردند !
مدیران سایت که کارشون درسته ( من در حدی نیستم بخوام چیزی راجب نقد هاشون بگم چون بسیار نکته داره .)

Sherlock Holmes عزیز !
نقدت بشدت هیجانی و خواندنی بود ! نقدت رو چارچوب گذاری کرده بودی که اصلا همین باعث شد که برم تو کف نقدت !

عمو مختار عزیز !
نقداتون مثل همیشه یه حس خفن به آدم میده ( آخر سر من میمیرم و باد نمیگرم چطوری چنین جمله بندی کنم تا خواننده فیوز بپرونه ! :sad: )
به نقل از Mokhtar:

Cap هم درست مثل سوپرمن خیلی بچه مثبته و آرمان گرا و ایده الیسته. پس چرا تو فیلمای مارول ازش خوشمون میاد؟! میدونید واقعا دلیلیش چیه؟ دلیلش اینه كه شخصیت ها را باید در تعامل با دیگر شخصیت ها دید.


خیلی با این جمله حال کردم .

خانم ساداتی فر هم به نکته خوبی اشاره کردند .
البته من به زک اسنایدر در این باره حق میدم چون دیگه آب از سرش گذشته بود ! مجبور بود یه حرکت غیر حرفه ای بزنه ( که تخصص اصلیش همینه )
من هم شخصیت بلک ویدو رو توی این فیلم خیلی دوست داشتم ! ( امیدوارم فیلمش مخصوص اش زودتر بیاد )

راجب نقد جناب ترابی هم میخواستم یه 2 خطی یه چیزی بگم که یادم افتاد از اول سال تا آخر سال همیشه ایشون به نکات کلیدی اشاره میکردند .
ایشون طوری نگارش میکنند که در ذهن ما سوالاتی بوجود میاره که تابحال هیچ دقتی روش نداشتیم و بعد خودشون به این سوالات پاسخ میدند . :D

الان انقدر خوشحالم میبینم انقدر آدم با فرهنگ و با شعور دو هم هستند !
نه یه مشت بچه کانالی !
ممنونم از همگی دوستانی که نقد نوشتند !
خوشم میاد همتون از نقد نوشتن انگیزه داشتید .

New Avengers و sherlock عزیز اگر این کامنت رو میخونید ازتون میخوام شما هم نقدتون رو بنویسید !
فکر نکنید من یادم رفته . شما هم منتقدان بسیار خوبی هستید !
نقل قول کردن
young spider
#27 young spider 1395-03-02 08:33
وقتی استیو هیچ چیزی ( پدر و مادر ، سپر ، قدرت ابرقهرمانی ) نداشت ، باکی رو داشت . حالا که باکی هیچ‌ چیزی نداره‌ ولی استیو رو داره . وقتی استیو قدرت فیزیکی نداش باکی رو داشت ، حالا که باکی ذهن و حافظه نداره ، استیو رو داره


جواب دوستانی که می گفتند رابطه باکی و استیو خیلی مسخرس . درضمن بهترین ویلن مارول زیمو هست . وقتی اونجوری تو نبرد آخر با بلک پنتر صحبت می کنه ، آدم بهش حق میده که اونجرز رو بپاشونه . دنیا بدهی زیادی به اونجرز دارند ولی این بدهی با اون خسارات از بین رفت
نقل قول کردن
young spider
#28 young spider 1395-03-02 08:37
در ضمن یجورایی سریال جدید « damage control » در جنگ داخلی ایستراگ و پیش زمینه داشت . اون صحنه ای که ژنرال راس میزان خسارت و نبرد های اونجرز و کاپ رو نشون میداد ، یک ایستراگ و پیش زمینه بود برای این سریال . شاید شاید شاید ماترین فریمن یا ژنرال راس در این سریال حضور یابند
نقل قول کردن
Victor
#29 Victor 1395-03-02 08:38
#21
نخیر عمرا طرف اونا برم :P
نقل قول کردن
young spider
#30 young spider 1395-03-02 08:41
به نقل از Wolverine:
#21
نخیر عمرا طرف اونا برم :P


علی آقا هنوز قولی که درباره معرفی شخصیت سایلاک و آپوکالیپس دادی ، یادمون نرفته . تو بنویس کامنت بحث و سوال از من .
نقل قول کردن
young spider
#31 young spider 1395-03-02 09:07
-
نقل قول کردن
Omid.J
#32 Omid.J 1395-03-02 09:23
ببخشید دیشب فرصت نشد نقدو بفرستم، امروز صبح ایمیلش کردم و اگه هنوز هم می‌شه لطفا اضافش کنید.
راستی دقت کردین این فیلم کاپیتان آمریکا بود ولی آخرش ننوشت "Captain America will return" یا حتی "Avengers will return" بلکه نوشت "Spider-Man will return" که نشون می‌ده اسپایدرمن چقدر براشون مهمه.
نقل قول کردن
Reverse Spidey
#33 Reverse Spidey 1395-03-02 09:32
به نقل از Omid.J:

راستی دقت کردین این فیلم کاپیتان آمریکا بود ولی آخرش ننوشت "Captain America will return" یا حتی "Avengers will return" بلکه نوشت "Spider-Man will return" که نشون می‌ده اسپایدرمن چقدر براشون مهمه.
نقل قول کردن
Victor
#34 Victor 1395-03-02 09:41
#30
:-*
نقل قول کردن
Sherlock Holmes
#35 Sherlock Holmes 1395-03-02 09:54
#26
ممنون نظر لطفته.
________________________
#28
فکر نکنم اگه سریال هم ساخته بشه مارتین فریمن توش باشه چون برای همچین سریالی زیادی بزرگه.
نقل قول کردن
spider emad
#36 spider emad 1395-03-02 10:07
خسته نباشید به همه کسانی که نقد نوشتن.نقد های خیلی خوبی بود.حیف من برای بلوری صبر میکنم و فیلمو ندیدم وگرنه خیلی حرفا تو نقدم داشتم که نقد رو زیبا میکرد.چند تا نقد عالی بودن.مثل نقد عمو مختار,نقد مهراب مهری,نقد محمد حسین عزیز,محمد اسد پور عزیز.این ها خیلی عالی بودن.در اخر هم...استاد ترابی عزیز حالا که این فیلم اکران شد دمتون گرم اون مقاله بهترین مبارزات کمیک بوکی رو آپدیت کنید!بخدا این جنگ فرودگاه حقشه اول شه!و جنگ اخر بین استیو و تونی و باکی دوم شه...
نقل قول کردن
mtm
#37 mtm 1395-03-02 10:15
#14:
اگه مترجم و ادیتور داشته باشیم، چرا که نه؟ اما در حال حاضر با کمبود مترجم و ادیتور باقابلیت مواجه هستیم
نقل قول کردن
J.A.R.V.I.S
#38 J.A.R.V.I.S 1395-03-02 10:20
دیزنی یه اپلیکیشن برای واقعیت مجازی ارایه کرده که با اون میشه به صورت واقعیت مجازی به بخش هایی از فیلم های jungle book و civil w و star wars دسترسی پیدا کرد!!!
فکر کنید مثلا نبرد فرودگاه رو به صورت واقعیت مجازی ببینید!!!
نقل قول کردن
mtm
#39 mtm 1395-03-02 10:21
#36:
باید صبر کرد تا بقیه فیلمای کمیک بوکی امسال هم اکران بشه تا بهتر بشه مقاله رو اپدیت کرد
نقل قول کردن
mtm
#40 mtm 1395-03-02 10:25
به نقل از Omid.J:
ببخشید دیشب فرصت نشد نقدو بفرستم، امروز صبح ایمیلش کردم و اگه هنوز هم می‌شه لطفا اضافش کنید.

چشم اضافه میکنیم .
نقل قول کردن
mtm
#41 mtm 1395-03-02 10:26
ولی جای حسن اقای ریاحی و نقدش خیلی خالیه. واقعا جاش خالیه :cry:
نقل قول کردن
Amazing Spidey
#42 Amazing Spidey 1395-03-02 10:28
#41
:cry:
نقل قول کردن
Red Plasm
#43 Red Plasm 1395-03-02 10:51
آقا نمیدونم قبلا کسی به این اشاره کرده بود یا نه، ولی بنظرتون توی شعار این فیلم Easter egg نیست؟ :-*

United we stand. Divided we fall.

هم به داستان فیلم اشاره داره، هم به اینکه اگه شرکتهای دیگه ای که رایت شخصیت های دیگه مارول رو دارن اگه با هم متحد نباشن، دودش تو چشم همشون میره (البته تو چشم مارول نرفت مثل اینکه)، مثل رایت Spider-Man.
ولی اگه همه با هم شراکت داشته باشن قوی تر از همیشه میشن؛ البته فعلا رقیب جدی ای ندارن، ولی تا چند سال دیگه ...

البته این شعار، شعار معروفی هست و مخصوص این فیلم نیست.

#33 :D
#27 دقیقا باهات موافقم
نقل قول کردن
spider emad
#44 spider emad 1395-03-02 10:53
به نقل از J.A.R.V.I.S:
دیزنی یه اپلیکیشن برای واقعیت مجازی ارایه کرده که با اون میشه به صورت واقعیت مجازی به بخش هایی از فیلم های jungle book و civil w و star wars دسترسی پیدا کرد!!!
فکر کنید مثلا نبرد فرودگاه رو به صورت واقعیت مجازی ببینید!!!

میشه اسمشو بگی؟َ
نقل قول کردن
Omid.J
#45 Omid.J 1395-03-02 11:07
#40
خیلی ممنون، شرمنده من استعداد زیادی در دیر انجام دادن کارها دارم.
نقل قول کردن
Red Plasm
#46 Red Plasm 1395-03-02 11:16
آقای ترابی، پیشنهاد میکنم امتیاز کلی سایت رو هم اضافه کنید.

من محاسبه کردم از 32 نقد، امتیاز کلی 9.1 بدست اومد.
نقل قول کردن
Victor
#47 Victor 1395-03-02 12:27
#1
آقا من این فیلم رو دانلود کردم و الان که میخواستم ببینم به یه چیز بسیار عجیبی برخوردم
ابتدای فیلم ایکس من اپوکالیپس آرم "مارول استودیوز" میاد :o
مثل اینکه واقعا توافق کردن
من برم سراغ فیلم تا ببینم چه اتفاقی تو فیلم میافته
نقل قول کردن
Sherlock Holmes
#48 Sherlock Holmes 1395-03-02 12:31
به نقل از Wolverine:
#1
آقا من این فیلم رو دانلود کردم و الان که میخواستم ببینم به یه چیز بسیار عجیبی برخوردم
ابتدای فیلم ایکس من اپوکالیپس آرم "مارول استودیوز" میاد :o
مثل اینکه واقعا توافق کردن
من برم سراغ فیلم تا ببینم چه اتفاقی تو فیلم میافته

تو اول تمام فیلمای ایکس من آرم مارول هم هست.
نقل قول کردن
Red Plasm
#49 Red Plasm 1395-03-02 13:05
#48 نه Marvel با Marvel Studios فرق میکنه، مارول خالی یعنی شخصیتا از کمیکای مارول هستن ولی مارول استودیوز یعنی مارولی که فیلمای خودشو میسازه.
نقل قول کردن
Rock star
#50 Rock star 1395-03-02 13:15
#37
آقای ترابی بعد از امتحانا شاید من به تیم ترجمتون اضافه شدم :-) (البته اگه قابل بدونید)
البته خب لازم نیست همه رو با هم پوشش بدید به نظرم بهتره آروم آروم همه رو ترجمه کنیم و بعد از دو سه هفته همشون تموم میشه.
نقل قول کردن
mtm
#51 mtm 1395-03-02 13:30
به نقل از Rock star:
#37
آقای ترابی بعد از امتحانا شاید من به تیم ترجمتون اضافه شدم :-) (البته اگه قابل بدونید)
البته خب لازم نیست همه رو با هم پوشش بدید به نظرم بهتره آروم آروم همه رو ترجمه کنیم و بعد از دو سه هفته همشون تموم میشه.

خیلی هم عالی. ولی مشکل اینه که با کمبود ادیتور مواجه هستیم. قحطی ادیتور اومده
نقل قول کردن
Victor
#52 Victor 1395-03-02 13:39
#48
دارم میگم مارول استودیوز
-------
اعتراف میکنم که فیلم ایکس من اپوکالیپس اصلا فیلم خوبی نبود اصلا
یعنی گند زد به هرچی اپوکالیپس بود و هرچی ابهت داشت و هر چی که ازش تصور داشتیم
نقل قول کردن
Human Torch
#53 Human Torch 1395-03-02 13:45
به نقل از mtm:
به نقل از Rock star:
#37
آقای ترابی بعد از امتحانا شاید من به تیم ترجمتون اضافه شدم :-) (البته اگه قابل بدونید)
البته خب لازم نیست همه رو با هم پوشش بدید به نظرم بهتره آروم آروم همه رو ترجمه کنیم و بعد از دو سه هفته همشون تموم میشه.

خیلی هم عالی. ولی مشکل اینه که با کمبود ادیتور مواجه هستیم. قحطی ادیتور اومده

,I am volunteer for editing comics
نقل قول کردن
TheBLoodynine
#54 TheBLoodynine 1395-03-02 13:48
به نقل از Wolverine:
#48
دارم میگم مارول استودیوز
-------
اعتراف میکنم که فیلم ایکس من اپوکالیپس اصلا فیلم خوبی نبود اصلا
یعنی گند زد به هرچی اپوکالیپس بود و هرچی ابهت داشت و هر چی که ازش تصور داشتیم

واقعا :sad: مگه چجوری بود اپوکالیپسش علی اقا؟شخصیت پردازیا چجوری بود؟اکشن چی؟
نقل قول کردن
Victor
#55 Victor 1395-03-02 14:07
#54
اپوکالیپس تو فیلم بود چون اسمش اپوکالیپس بود
اون شخصیتی که تو فیلم دیدم اصلا به اپوکالیپس کمیک ها شباهتی نداشت
هیچ اخر الزمانی در کار نبود
بیشتر اتفاقا خیلی آبکی بود
بقیه اسپویل
موی استورم بخاطر اپوکالیپس سفید شد، قدرت مگنتو بخاطر اپوکالیپس شکوفا شد، سر پروفسور بخاطر اپوکالیپس کچل شد
گند اساسی زده شد به شخصیت انجل، یعنی اون twist شخصیتی که انجل تو کمیک ها داشت کاملا به گند کشیده شد، هیچ بلایی به سر بال های انجل نمیاد بلکه اپوکالیپس در عرض چند ثانیه میاد و بال هاشو اونجوری میکنه و بعد میگه بریم و تموم
نحوه تشکیل چهار سوار:
اپوکالیپس به استورم: با من بیا فرزندم. باشه
اپوکالیپس به سایلاک: با من بیا فرزندم. باشه
اپوکالیپس به انجل: با من بیا فرزندم
اپوکالیپس به مگنتو: بیا و خودت ببین
وضعیت لباس ها اگه قراره یه ضعف محسوب بشه (که نیست) باور کنید اخرین و کوچکترین ضعف فیلمه
نقل قول کردن
TheBLoodynine
#56 TheBLoodynine 1395-03-02 14:13
به نقل از Wolverine:
#54
اپوکالیپس تو فیلم بود چون اسمش اپوکالیپس بود
اون شخصیتی که تو فیلم دیدم اصلا به اپوکالیپس کمیک ها شباهتی نداشت
هیچ اخر الزمانی در کار نبود
بیشتر اتفاقا خیلی آبکی بود
بقیه اسپویل
موی استورم بخاطر اپوکالیپس سفید شد، قدرت مگنتو بخاطر اپوکالیپس شکوفا شد، سر پروفسور بخاطر اپوکالیپس کچل شد
گند اساسی زده شد به شخصیت انجل، یعنی اون twist شخصیتی که انجل تو کمیک ها داشت کاملا به گند کشیده شد، هیچ بلایی به سر بال های انجل نمیاد بلکه اپوکالیپس در عرض چند ثانیه میاد و بال هاشو اونجوری میکنه و بعد میگه بریم و تموم
نحوه تشکیل چهار سوار:
اپوکالیپس به استورم: با من بیا فرزندم. باشه
اپوکالیپس به سایلاک: با من بیا فرزندم. باشه
اپوکالیپس به انجل: با من بیا فرزندم
اپوکالیپس به مگنتو: بیا و خودت ببین
وضعیت لباس ها اگه قراره یه ضعف محسوب بشه (که نیست) باور کنید اخرین و کوچکترین ضعف فیلمه

پس خراب کرده ما رو باش فکر میکردیم یکی از رقبای جنگ داخلی خواهد شد بین فیلمای کمیک بوکی.واقعا نحوه جمع شدن چهار سوار خیلی مضحکه.یه منتقد گفته بود این فیلم نابود کننده تمام مجموعه مردان ایکس بود.واقعا حیف شد این فاکس لعنتی چرا این رایت شخصیتا رو نمیده به مارول اون ازff اینم از این...
نقل قول کردن
captain bat
#57 captain bat 1395-03-02 14:18
به نقل از Wolverine:
#54
اپوکالیپس تو فیلم بود چون اسمش اپوکالیپس بود
اون شخصیتی که تو فیلم دیدم اصلا به اپوکالیپس کمیک ها شباهتی نداشت
هیچ اخر الزمانی در کار نبود
بیشتر اتفاقا خیلی آبکی بود
بقیه اسپویل
موی استورم بخاطر اپوکالیپس سفید شد، قدرت مگنتو بخاطر اپوکالیپس شکوفا شد، سر پروفسور بخاطر اپوکالیپس کچل شد
گند اساسی زده شد به شخصیت انجل، یعنی اون twist شخصیتی که انجل تو کمیک ها داشت کاملا به گند کشیده شد، هیچ بلایی به سر بال های انجل نمیاد بلکه اپوکالیپس در عرض چند ثانیه میاد و بال هاشو اونجوری میکنه و بعد میگه بریم و تموم
نحوه تشکیل چهار سوار:
اپوکالیپس به استورم: با من بیا فرزندم. باشه
اپوکالیپس به سایلاک: با من بیا فرزندم. باشه
اپوکالیپس به انجل: با من بیا فرزندم
اپوکالیپس به مگنتو: بیا و خودت ببین
وضعیت لباس ها اگه قراره یه ضعف محسوب بشه (که نیست) باور کنید اخرین و کوچکترین ضعف فیلمه

لینک شو قرار نمیدین
نقل قول کردن
TheBLoodynine
#58 TheBLoodynine 1395-03-02 14:20
قرار داده یکی از اعضا کامنت اول فقط کیفیت پرده ایه با لینک مستقیم
علی اقا اگه وقت داشتی حتما یه نقد واسش بنویس
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#59 Samwel Tarly 1395-03-02 14:22
باید از اقای ترابی بابت فرصتی که به من دادن تشکر کنم و نقد دیگر دوستان خوندم خیلی لدت بردم و دوستان اگه کم و کاستی در نقد من دیدن به بزرگی خودشون ببخشن چون این نقد اولم بود.
تو بین نقدها از نقد محمد اسدپور خیلی خوشم اومد چون خیلی به جنبه احساسی فیلم توجه کرده بود
نقل قول کردن
Rock star
#60 Rock star 1395-03-02 14:31
بله متوجه ام الان هم که زمان امتحانات هست و از قطحی یه چیزی اونورتره ...!!!

ببخشید آقای ترابی اون مطلبی که گفتم در مورد نمرات کمیک DC Rebirth ، حرف های جف جانز در مورد آینده ی DC و اسپویلر های DC Rebirth رو خواهشاََ در سایت قرار بدید.
منتقد Jesse Schedeen (از منتقدان معروف سایت IGN ) توضیحات جالبی در مورد کمیکِ DC Rebirth گفته : Amazing
DC Universe Rebirth #1 is return to form for this superhero universe and a worthy farewell for Geoff Johns.
نکات مثبت:
+ Very personal quality despite massive scope
+ Talented art team working in Sync
+ Many Terrific emotional beats
+ Brings joy back to the DCU

خیلی مطالب خوبی نوشته و به آینده ی DC خیلی امیدوار هست.
نقل قول کردن
Victor
#61 Victor 1395-03-02 14:33
#56
دقیقا اینجاست که دوباره میبینم forbs چرا همیشه تو نقد ها بهترینه
حضور ولورین چیز خاصی نبود
ما دقیقا همین حضور رو در دو فیلم قبلی دیده بودیم: یکی ولورین اوریجینز و دیگری هم فکر کنم ایکس 2
این بار سومه که ولورین استخوان هاش ادمنتینیومی میشه و این بار سومه که استراکر رو با بازی یه بازیگر جدید میبینیم
از جین گری خیلی ناامید شدم همین اول کاری خیلی خیلی بزرگش کردن و همین اول کاری گل سر سبد افراد ایکس شده و همین اول کاری مثلث ولورین،جین و سایکلاپس میشه گفت شکل گرفت
یعنی خیلی واضحه که میخوان برای فیلم بعدی دارک فونیکس ساگا رو اقتباس کنن
تنها نکته مثبت فیلم مگنتو و کوئیک سیلور بود
اون میستیک لعنتی تو افریقا هم دست بردار نبود
یه چیز بگم:
باورتون نمیشه که اون ویرانی که اپوکالیپس ببار میاره و همه چیز به خاکستر میشه برای چی بود
نقل قول کردن
Rock star
#62 Rock star 1395-03-02 14:34
#60
نمره اش هم شده 9.5
استاد ترابی اگه برید اسپویلر های DC Rebirth رو بخونید شاخ در میارید این قدر قراره فرق داشته باشه!!
از والی وست و جوکر و دکتر منهتن و گروه عدالت آینده و ... خیلی قراره تغییر و تحولات زیادی انجام بگیره!!
نقل قول کردن
TheBLoodynine
#63 TheBLoodynine 1395-03-02 14:40
به نقل از Rock star:
#60
نمره اش هم شده 9.5
استاد ترابی اگه برید اسپویلر های DC Rebirth رو بخونید شاخ در میارید این قدر قراره فرق داشته باشه!!
از والی وست و جوکر و دکتر منهتن و گروه عدالت آینده و ... خیلی قراره تغییر و تحولات زیادی انجام بگیره!!

شنیدم قراره بگن جوکر کیه و هویتشو اشکار کنن درسته؟!
نقل قول کردن
Rock star
#64 Rock star 1395-03-02 14:44
#61
علی آقا اصلاََ بازیگر سالاری خیلی تو فیلم موج میزد در موردِ جنیفر لارنس که نگم خودتون میدونید به بازیگر جین گری هم که اشاره کردید فقط بخاطر اینکه بازیگر نقشِ سانسا در Game of Thrones هست خیلی کشیدنش بالا و کاملاََ معلوم بود که همه چی فقط بزرگ نمایی و جو سازی الکی بوده ، من بخاطر دو فیلم قبلی یعنی First class و Days of Future past خیلی به این فیلم امید داشتم ولی اصلاََ اون چیزی که فکر میکردم نشد، واقعاََ از برایان سینگر بعید بود ، مخضوضاََ اگه من جاش بودم نقش ولورین رو خلیل قوی تر میکردم آخه یکی نیست بگه این هیو بره که داستان فاکس سر میرسه ، خب لاقل این ولورین و هیو جکمن رو یه جوری بیشتر پر رنگش کنید تا فیلم یکم قوی تر بشه...
خداوکیلی این فاکس باید رایت چندتا شخصیت رو به مارول برگردونه (مخصوصاََ 4 شگفت انگیز رو حتماََ باید پس بده :-x ) و اگه یه چیزی مثلِ همین توافق سر اسپایدرمن با سونی برای فاکس هم رخ بده و مارول تسلط بیشتری رو داستان داشته باشه خیلی بهتر میشه (فاکس خیلی داره بد عمل میکنه)
نقل قول کردن
TheBLoodynine
#65 TheBLoodynine 1395-03-02 14:45
به نقل از Wolverine:
#56
دقیقا اینجاست که دوباره میبینم forbs چرا همیشه تو نقد ها بهترینه
حضور ولورین چیز خاصی نبود
ما دقیقا همین حضور رو در دو فیلم قبلی دیده بودیم: یکی ولورین اوریجینز و دیگری هم فکر کنم ایکس 2
این بار سومه که ولورین استخوان هاش ادمنتینیومی میشه و این بار سومه که استراکر رو با بازی یه بازیگر جدید میبینیم
از جین گری خیلی ناامید شدم همین اول کاری خیلی خیلی بزرگش کردن و همین اول کاری گل سر سبد افراد ایکس شده و همین اول کاری مثلث ولورین،جین و سایکلاپس میشه گفت شکل گرفت
یعنی خیلی واضحه که میخوان برای فیلم بعدی دارک فونیکس ساگا رو اقتباس کنن
تنها نکته مثبت فیلم مگنتو و کوئیک سیلور بود
اون میستیک لعنتی تو افریقا هم دست بردار نبود
یه چیز بگم:
باورتون نمیشه که اون ویرانی که اپوکالیپس ببار میاره و همه چیز به خاکستر میشه برای چی بود

ضایع بود که حضور ولورین فقط واس فروشه.منم قبول دارم بازیگر نقش مگنتو خیلی خوبه قراره در فیلم اساسین نقش اصلی باشه و کویک سیلور هم این ورژنش از مال اونجرز۲ بهتره
مطمنا گند میزنن به داستان به اون زیبایی فونیکس ساگا.اخه چرا انقدر زود میخوان برن سر این داستان.مردان ایکس که یه عالمه ایده وجود داره واسشون.
نقل قول کردن
Victor
#66 Victor 1395-03-02 14:50
#61
مثلث اپوکالیپس، میستر سینیستر و کیبل رسما نابود شد
اسپویل:
اخرای فیلم فونیکس ظهور میکنه و اپوکالیپس رو در هم میشکنه
بعدش سایکلاپس، استورم و مگنتو همزمان به اپوکالیپس لیزر و رعد و برق و خورده فلز و اهن میزنن عین صحنه اخر اونجرز عصر اولتران که اونجا هم ویژن و ایرون من و ثور همزمان بهش شلیک کرده و ذوبش میکنن اینجا هم همینطوری میشه
نتیجه:
منتظر فیلم فاجعه تری از last stand باشید
نقل قول کردن
Ali-agent knight
#67 Ali-agent knight 1395-03-02 14:55
بازم تناقض تو سری ایکس من شروع شد...آخر فیوچر پست دیدیم که استرایکر ولورین رو از رودخانه کشید بیرون و لحظه آخر چشماش زرد شد که معلوم شد میستیک هستش.....اسپویل .....اما تو این فیلم اصلا اون زرد شدن چشم ها نادیده گرفته میشه و ولورین یه راست رفته دست استرایکر !
نقل قول کردن
Victor
#68 Victor 1395-03-02 14:58
#64
بله بازیگر سالاری موج میزنه
اخه چه وضعشه میستیک میره اعضا انتخاب میکنه؟ چرا سخنرانی و رهبری رو اون بدست میگیره همش؟
استورم اشغال به تمام معناست اون نایت کرالر هم که ...
#65
کوئیک سیلور خیلی عالیه واقعا
گند میزنن؟ گند زدن
چون لابد میخوان بگن فونیکس قدرت مادرزادی جین هستش
نقل قول کردن
Victor
#69 Victor 1395-03-02 15:02
یادمه استاد یبار گفتن چه قدر دوست دارن صحنه های مشابه با صحنه نصف کردن ماشین توسط سایلاک ببینن
اونموقع منم با خودم گفتم عجب سایلاکی قراره ببینیم تو فیلم
ولی اگه بگم مهمترین و تنهاترین حرکتی که سایلاک تو فیلم میزنه همون صحنست چی میگید؟
نقل قول کردن
TheBLoodynine
#70 TheBLoodynine 1395-03-02 15:23
به نقل از Wolverine:
یادمه استاد یبار گفتن چه قدر دوست دارن صحنه های مشابه با صحنه نصف کردن ماشین توسط سایلاک ببینن
اونموقع منم با خودم گفتم عجب سایلاکی قراره ببینیم تو فیلم
ولی اگه بگم مهمترین و تنهاترین حرکتی که سایلاک تو فیلم میزنه همون صحنست چی میگید؟

نگو که جیگرمون میسوزه از این بعد دیگه لست استند اشغالترین فیلم مردان ایکس نیست این از اونم بدتره
نقل قول کردن
Reverse Spidey
#71 Reverse Spidey 1395-03-02 15:51
عالی بود
نقل قول کردن
spidey123
#72 spidey123 1395-03-02 16:41
عاشق نقد های شمام واقعا بهترین نقد هایی بود که از جنگ داخلی خونده بودم خیلی زیبا و رک به شخصیت پردازی ها ، وفاداری به کمیک و به تک تک صحنه های فیلم پرداخته بودید به خاطر همین عاشق این سایتم :D
نقل قول کردن
young spider
#73 young spider 1395-03-02 19:14
به نقل از mtm:
به نقل از Rock star:
#37
آقای ترابی بعد از امتحانا شاید من به تیم ترجمتون اضافه شدم :-) (البته اگه قابل بدونید)
البته خب لازم نیست همه رو با هم پوشش بدید به نظرم بهتره آروم آروم همه رو ترجمه کنیم و بعد از دو سه هفته همشون تموم میشه.

خیلی هم عالی. ولی مشکل اینه که با کمبود ادیتور مواجه هستیم. قحطی ادیتور اومده



استاد ، بقیه دوستان مثل پارسال هستند ، رو یه تازه نفس حساب کنید . ( اگه اجازه بدید )
نقل قول کردن
mokhtar
#74 mokhtar 1395-03-02 20:24
بابا متاکرینیک رو ول کنید، اسپایدی کریتیک رو بچسبید!!! :lol:
ولی جدی به نظرم باید همین کار رو برای فیلمای کمیک بوکی جدید هم بکنیم. همین منتقدین + افراد دیگه مثل راک استار، qeiji و حین ریاحی و علی اقا ولورین و ...
40 نفر بشیم و نمره بدیم ، خودمون میشیم یه پا متاکریتیک. بعد نمرات رو تو صفحه اول سایت بزنیم. یه بنر ثابت بزنیم به نام "نمرات منتقدبن spidey.ir" نظرتون چیه ؟
نقل قول کردن
TheBLoodynine
#75 TheBLoodynine 1395-03-02 20:40
اسپایدی تریک :lol: :lol: واقعا ایده باحالیه عمو هم سایت رو جذاب میکنه هم اینکه نظر افرادی هست که کمیک شناسن
نقل قول کردن
Human Torch
#76 Human Torch 1395-03-02 20:43
مختار جان برنامه های ویژه ای برای خرید کمیک فیزیکی در تهران ممکن شد داریم :-*
اول از همه با یک گابلین دیگه شروع میکنیم
نمیتونم اسمش رو بگم چون اسپویله
ولی با M شروع میشه
نقل قول کردن
beast boy
#77 beast boy 1395-03-02 22:16
به نقل از mokhtar:
بابا متاکرینیک رو ول کنید، اسپایدی کریتیک رو بچسبید!!! :lol:
ولی جدی به نظرم باید همین کار رو برای فیلمای کمیک بوکی جدید هم بکنیم. همین منتقدین + افراد دیگه مثل راک استار، qeiji و حین ریاحی و علی اقا ولورین و ...
40 نفر بشیم و نمره بدیم ، خودمون میشیم یه پا متاکریتیک. بعد نمرات رو تو صفحه اول سایت بزنیم. یه بنر ثابت بزنیم به نام "نمرات منتقدبن spidey.ir" نظرتون چیه ؟


وای عمو مختار نظر خیلی خوب وفوق العاده ای دادید راستیتش من هم دست به نقدم خوب است هم اطلاعاتم بالاست الان هم دارم یک نقد خیلی خفن برای قسمت های سه گانه بتمن می نویسم که ایشاالله ارسال می کنم و اگه مورد پسند مدیریت قرار گرفت توی سایت قرار بگیره و نمیدانستم میشه از جنگ داخلی نقد بنویستی وگرنه یک نقد خوب همچنین فیلم خوبی می نوشتم اگه اجازه باشه من عضو تیم بشم شما هم بشو کاپیتان تیم :lol: ;-)
عمو میگم میتوانی چهل نفر هم خودتون یا آقای ترابی انتخاب کنید
بعد عمو یک سوال شما سریال گاتهام را نگاه می کنید؟
نقل قول کردن
blackspidey
#78 blackspidey 1395-03-03 12:24
راستی دقت کردید SpideyCritic این فیلم چقد میشه؟؟

9.1 :-)
نقل قول کردن
redmonster
#79 redmonster 1395-03-05 16:39
فقط خواستم تشکر کنم از مدیرای محترم سایت که بنده رو قابل دونستن، امیدوارم تونسته باشم جمع بندی خوبی داشته باشم
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#80 Cap-Spider Potter 1395-03-22 14:01
سلام


نقد های قشنگ بودن



حالا نوبت منه که مثل سه فیلم مرد عنکبوتی این فیلمم نقد کنم
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#81 Cap-Spider Potter 1395-03-22 14:25
نقد فیلم Captain America Civil War :



خب بعد از کلی صبر و لحظه شماری برای این فیلم بالاخره اکران شد و از همین الان بگم که واقعا موفق و جز بهترین فیلم های مارول است




بعد از دیدن فیلم کاپتان امریکا سرباز زمستان توقعات بالا رفت از قسمت سوم این فیلم .


این فیلم ادامه عصر التران است و نسبت به اونجرز ۲ حقیقتا موفق تر است
حالا چرا ؟

در ادامه میبینیم


بر اثر اختلافاتی سر امضای قراردادی که باعث میشود قهرمانان تحت نظر دولت باشند استیو راجرز و تونی استارک با تشکیل دادن دوگروه مختلف جنگ داخلی را شکل میدهند


فقط بگم که اکشن این فیلم واقعا عالیه و خیلی نسبت به فیلم های قبلی مارول بهتر شده


رابرت و کریس هرکدام در نقش های خود یعنی ایرون من و کاپتان امریکا درخشیدند


بعضی صحنه های فیلم به جلوه های بصری بهترین نیاز داشت مثل نبرذد باکی و بلک پنتر روی پشت بام و فرار باکی و به وجود اومدن تعقیب و کریز سه نفره کپ و تچالا و باکی


تام هالند

اولین مرد عنکبوتی تاریخ عالم اصلی مارول
خیلی خوب تونست از عهده نقش مرد عنکبوتی بر بیاد و با استفاده از حرکات ، نحوه رفتار و گفتار ، نوع جنگیدن ، امداختن تیکه به حریف موقع جنگیدن و ... همه و همه تونستن یک مرد عنکبوتی واقعی رو به ما نشون بدن و این خصوصیات رو در تام هالند دیدیم



ولی بازم به نظر من توبی مگوایر و اندرو گارفیلد نسبت به تام بهتر عمل کردند و بازی پردید تر و جذاب تری نسبت به مرد عنکبوتی جنگ داخلی داشتند




بارون زیمو رسیدگی خوبی در فیلم بهش شده بود و اون بی رحمی رو تقریبا کامل در این شخصیت در فیلم دیدیم


نبرد فرودگاه فان و خنده دار میباشد و در عین حال صحنه های بی نظیری دارد و نبرد اخر فیلم (( کوهستان )) جدی و احساسی میباشد و بهترین نبرد فیلم است


مثل همیشه برقراری ارتباط با کاپتان امریکا در عالم اصلی خیلی راحت تر است نسبت به کمیک .





حس یک فیلم عالی رو در جنگ داخلی تقریبا دیدم ولی راحت تر تونستم در نگهبانان کهکشان و مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ پیدا کنم




بر خلاف کمیک در فیلم ما نمیتونیم حق رو به کاپتان بدیم و یه جورایی دو طرف کاملا حق دارند



در این فیلم یکی از نکات مثبتش اینه که شخصیت های فیلم ارتباط مستقیمی با بیننده ایجاد میکنند و این فیلم بهتر شدن فیلم کمک زیادی میکند



درسته فیلم کاملا شلوغ است اما برادران روسو با وجود تعداد زیاد کراکتر ها تونستن فیلمی بسازن که این حس شلوغ پلوغ بودن به ما دست ندهد و کاملا متعادل باشد







جنگ داخلی همانطور که انتظار میرفت است و بیننده را مطمن باشید نا امید نمیکند ، بلکه بیننده اون لذتی که باید رو از این فیلم میبرد

جنگ داخلی یک فیلم موفق دیکر از سوی کمپانی مارول است و ادامه کاملا موفقی برای فیلم های قبلیه .












رتبه من به این فیلم : 9.3
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید