10 كمیك برتر افراد ایكس (X-men)

10 كمیك برتر افراد ایكس (X-men)

به مناسبت اكران فیلم جدید مردان ایكس ، 10 داستان برتری كه تا به حال در كمیك های X-men به چاپ رسیده را معرفی میكنم.

 

10- شماره های 114 تا 154 از سری اول كمیك های New X-men

10- شماره های 114 تا 154 از سری اول كمیك های New X-men

در سال 2001 و پس از اكران فیلم موفق "مردان ایكس" ، سری اول  كمیك های X-men، از شماره  114 به بعد كه گرنت موریسون نویسنده آنها شد، به New X-men تغییر نام داد. گرنت موریسون نویسنده ای بود كه گروه مردان ایكس را با قدرت تمام وارد قرن بیست و یكم كرد و داستان های مدرنی برای آنها نوشت. در دورانی كه او نویسنده كمیك های New X-men بود شاهد بودیم كه لباس های كلاسیك و پر زرق و برق قدیمی جای خود را به یونیفرم های چرمی و سیاه رنگ متحد الشكل (كه آرم X روی آنها خودنمایی میكرد) دادند (درست مثل فیلم "مردان ایكس 1") . از تعداد اعضای گروه هم كاسته شد تا فقط اعضای اصلی و ضروری در گروه باشند. تمركز داستان ها هم روی مبارزه با خباثت بود و هم روی تدریس و روابط عمومی! به عبارتی دیگر، كمیك های New X-men هم مایه های سوپرهیرویی داشتند و هم تم های دراماتيك، علمی و تخیلی و سریال های soap opera. البته متاسفانه مهم ترین مشكل این كمیك ها این بود كه یك طراح ثابت نداشت و به همین دلیل نوعی بی ثباتی از نظر سبك طراحی در آن به چشم میخورد. البته هر وقت «فرانك كوآیتلی» طراح مجموعه بود، طراحی های این كمیك هم شگفت انگیز بود. ولی در هر حال دورانی كه گرنت موریسون نویسنده كمیك های New X-men بود یكی از پویا ترین و خلاقانه ترین دوران مارول به شمار میرود.

 

9- شماره های 251 تا 253 از سری اول كمیك های Uncanny X-men

9- شماره های 251 تا 253 از سری اول كمیك های Uncanny X-men

این داستان كه به "ولورین علیه ریورز" (Wolverine vs. The Reavers) مشهور است ، را با تصوير نمادين و فراموش نشدنی به صلیب كشیده شدن ولورین روی حرف ایكس میشناسند. همین تصویر به طور كامل نبرد بيرحمانه ای كه بین ولورین و گروه ریورز در این داستان رخ میدهد را نشان میدهد. این داستان ضمنا به خاطر طراحی های بینظیر نویسنده ای معركه به نام «مارك سیلوستری» هم شناخته میشود. به علاوه، نه تنها شاهد یكی از سخت ترین نبردهای لوگان در این كمیك هستیم بلكه رابطه محبت آمیز و پدر-فرزندی او با عضو نوجوان گروه ایكس من یعنی «جوبیلی» نیز در این كمیك به شكل تاثیرگذاری به نمایش در می آید.

 

8- شماره های 1 تا 4 كمیك Uncanny X-Force

کمیک uncanny x-force

نویسنده ای جوان و پرانرژی به نام «ریك رمندر» در این داستان سبك قصه گویی مدرن را با المان هایی كه كمیك های ایكس من را در دهه های 80 و 90 میلادی به اوج محبوبیت رساندند، تركیب و آركی بینهایت سرگرم كننده و شلیكی خلق كرد. در این نسخه از گروه "ایكس فورس"، ولورین و آركانجل تبدیل شدند به گروهی مخفی از آدم كش های میوتانت! این در حالی بود كه دیگر اعضای ایكس من از این گروه نوظهور بیخبر بودند). در اولین نبرد آنها شاهد هستیم كه چطور با یك اپوكالیپس زنده شده و سواركاران (horsemen) جدید او میجنگند. طراحی های «ژرم اوپنا» در این آرك حیرت انگیز است. او در خلق صحنه های اكشن نظیر ندارد. ضمنا نویسنده با استادی تمام بر غنای شخصیت هایی همچون سایلاك و فانتومكس میپردازد.

 

7-  كشتار ميوتانت ها (Mutant Massacre) 

كشتار ميوتانت ها

این داستان "كشتار میوتانت ها" (Mutant Massacre) نام دارد و در آن گروهی از مزدوران به نام Marauders كه شخصیت هایی مثل سیبرتوث، بلاك باستر و مالیس عضوش بودند، توسط شخصیت خبیثی به نام «مستر سینیستر» اجیر میشوند تا «مورلاك ها» (Morlocks) را  قتل عام كنند (مورلاك ها جامعه ای از میوتانت ها بودند كه دچار نقص عضو بودند و چهره اي كريه داشتند و زیرزمین زندگی میكردند). سپس مورلاك ها به شكلی وحشیانه و خشن نابود شدند. البته گروه ایكس من و ایكس فاكتور دخالت كردند و سعی كردند آنها را نجات دهند ولی حتی انها نیز تلفات دادند (آنجل در این میان از همه بیشتر صدمه دید. من نمیخوام اسپول كنم و بهتون بگم كه چه بلایی بر سرش آمد ولی بلای بدی بود!) . چیزی كه باعث شده این داستان در این لیست قرار گیرد این است كه به نویسنده های كمیك نشان میدهد چطور باید یك كراس اور موفق بنویسند. چون درسته كه داستان بسیار چند لایه و دارای اجزای زیادی است كه در عناوین مختلف به سرانجام میرسند، ولی همه چیز در نهایت به نقطه اوجی قانع كننده منتهی میشود.

 

6- عصر اپوكالیپس

عصر اپوكاليپس

گاهی اوقات مشكلی كه معمولا با كمیك های مردان ایكس به وجود می آید این است كه خیلی وقت ها شخصیت های بیش از حد یا زمان ها و دنیاها و timeline های خیلی زیادی در انها به چشم میخورد كه باعث گیج شدن خواننده میشود. در این بین اما داستانی "عصر اپوكالیپس" (Age of Apocalypse) كه در یك دنیای دیگر میگذرد و در واقع یك كراس اور عظیم بود كه در دهه 90 میلادی در بسیاری از كمیك های مربوط به مردان ایكس چاپ شد، فرق دارد. این داستان هم به نوعی درباره سفرهای زمانی است. میوتانتی به نام Legion كه قدرت های ذهنی دارد و فرزند نامشروع «پرفسور ایكس» است به گذشته سفر میكند تا مگنتو را بكشد ولی به طور تصادفی پدرش را میكشد. سپس آپوكالیپس كه از دشمنان بزرگ مردان ایكس است و شاهد این قضایا بوده ، به این  نتیجه میرسد كه الان بهترین زمان برای تصاحب دنیا است و در نتیجه "عصر اپوكالیپس" به وجود می آید. از اینجا به بعد دیگر دنیای ایكس من وارونه میشود. یعنی خبیث ها، قهرمان میشوند و قهرمان ها خبیث میشوند! در هر حال اگر دنبال یك كمیك fun و باحال هستید كه در آن مگنتو تبدیل شده به رهبر گروه مردان ایكس ، این داستان برای شماست.

 

5- شماره های 1 تا 5 كمیك Magneto: Testament

شماره های 1 تا 5 كمیك Magneto: Testament

قبلا اریجین «مگنتو» فاش شده بود ولی این كمیك نشان داد كه هنوز خیلی چیزها درباره این اریجین نمیدانیم. این مینی سریز 5 قسمتی نگاهی دقیق تر به زندگی این میوتانت در دوران نوجوانی و كودكی در آلمان نازی داشت. اینجا بود كه هواداران نام واقعی مگنتو را كشف كردند: مكس ایزنهاردت (Max Eisenhardt). در این كمیك همچنین با خانواده او آشنا شدیم و اشاراتی هم به رومانسی بین او و همسر آینده اش یعنی «مگدا» (Magda) شد. ولی از همه مهم تر اینكه شاهد بودیم كه چطور تجربیات سخت و طاقت فرسا از پسری مصوم و زجر كشیده قهرمانی كاریزماتیك برای حقوق میوتانت ها میسازد. نویسنده (گرگ پك) در این كمیك تصویری سیاه از وضعیت یهودیان در المان نازی و آردوگاه كار اجباری "آشویتس" نشان ما میدهد . طراح این كمیك (كارماین دی جیان دو منیكو) چنین تصویری را با قدرت تمام نشان ما میدهد. این داستان آنقدر قدرتمند و غم انگیز است كه باعث میشود به طور كامل خشمی كه وجود مگنتو را فرا گرفته برایمان قابل توجیه شود. این كمیك را میتوان معادل كمیك تحسین شده Maus، در عالم ابرقهرمانان دانست.

 

4- شماره های 141 و 142 سری اول كمیك های Uncanny X-Men

كميك  days of future ast 

این همان داستان معروف "روزهای "آینده و گذشته" (Days of Future Past) است. یكی از بهترین داستان های run تاریخی نویسنده ای نابغه به نام «كریس كلرمانت» و طراحی به نام «جان بیرن» در كمیك های مردان ایكس (در واقع این داستان آخرین همكاری بین كلرمانت و بیرن  بود) . با این داستان تم آشنای سفر میوتانت ها از آینده به گذشته برای جلوگیری از حوادث فاجعه آمیز در عالم كمیك های ابرقهرمانی تثبیت شد.  در این داستان، «كیتی پراید» از زمان اینده به زمان حال می آید تا جلوی قتلی را كه باعث ظهور روبات های "سنتینل" خواهد شد را بگیرد. در حقیقت اگر این اتفاق بیفتند، باعث میشود تا روبات های سنتینل در اینده به شكار میوتانت ها بپردازند. این داستان كلاسیك هرگز قدیمی یا كلیشه ای نخواهد شد. كلرمانت و جان بیرن با این داستان وداعی باشكوه بر یك همكاری ماندگار داشتند.

 

3- "خدا دوست دارد، بشر میكشد" (God Loves, Man Kills)

كميك fod loves man kills

ميوتانت ها در عالم مارول استعاره ای هستند برای اقلیت ها در دنیای واقعی كه مجبور هستند با تعصبات یا ظلم روبرو شوند. این استعاره به طور كامل در رمان گرافیكی "خدا دوست دارد ، بشر میكشد" متجلی میشود. اگر فیلم موفق "ایكس 2: اتحاد مردان ایكس " را دیده باشید ، با تم های این كمیك هم اشنا هستید چون این فیلم از این داستان الهام گرفته است. به عبارتی  دیگر، در این داستان مردی به نام «ویلیام استرایكر» كه با میوتانت ها خصومت دارد، نقشه ای میكشد برای نابودی میوتانت ها و به همین دلیل گروه مردان ایكس و مگنتو مجبور میشوند تا با هم در مقابل او متحد شوند. البته بر خلاف فیلم كه در آن استرایكر یك فرد نظامی بود، اما در این داستان او یك واعظ كاریزماتیك است كه از پیروان خویش میخواهد تا میوتانت ها را برای رضای خدا بكشند! این داستان فوق العاده دقیقا درباره  ذات مردان ایكس است و نشان میدهد چرا آنها اینقدر جذاب هستند. درسته كه شاید برخی اوقات ناراحت كننده و تكان دهنده باشد ولی آدم دوست داره هر چه سریع تر تا آخر آن را بخوانه.

 

2- شماره های 1 تا 24 سری سوم كمیك های Astonishing X-Men

 كمیك های Astonishing X-Men 

این داستان از نظر پیچش های دراماتیك ، بهترین داستان تاریخ مردان ایكس است و تركیبی دلپذیر است از هر آنچه باعث شده مردان ایكس در طول سالها اینقدر محبوب و موفق باشند: اكشن + شخصیت پردازی + طنز + لحظات ماندگار + استعاره + دیالوگ های ماندگار + قهرمانان و خبیث های دوست داشتنی و چند لایه. میدونید كی اون رو نوشته؟ «جاس ویدون»! بله درست شنیدید ... همون كارگردان فیلم های اونجرز!!! ویدون در این داستان تمركز رو قرار داده روی  شخصیت مورد علاقه خودش یعنی كیتی پراید. او همچنین «كلاسوس» را هم پس از سالها دوباره زنده كرد (بازگشت او بسیار دردناك بود. برای كسب اطلاعات بیشتر در باره بازگشت كلاسوس ، این مقاله را بخوانید). ویدون همچنین رابطه عاشقانه میان «اما فراست» و «سایكلاپس» را نیز مستحكم كرد. پایان داستان هم به معنای واقعی كلمه "حیرت انگیز" (astonishing) بود.  از نظر طراحی هم واقعا در سالهای اخیر نمیشه كمیكی از ایكس من پیدا كرد كه چنین طراحی های زیبایی داشته باشه.

 

1- شماره های 129 تا 138 از سری اول كمیك های Uncanny X-Men

كميك دارك فونيكس

 واقعا انتظار داشتید رتبه اول این لیست به داستانی غیر از "حماسه فونیكس سیاه" (The Dark Phoenix Saga) تعلق بگیره؟ اگر اینطوره پس متاسفانه باید بگم  هیچی از مردان ایكس و تاریخچه آنها نمیدونید! این داستان نقطه اوج همكاری بین جان بیرن و كریس كلرمانت است؛ یكی از نمادین ترین و ماندگار ترین داستان های تاریخ كمیك! همانطور كه حتما شنیده اید، در این داستان «جین گری» توسط گروهی خبیث به نام Hellfire Club ، دچار فساد و خباثت میشود و سپس نیروی مخرب فونیكس در او آزاد میشود.  كه باعث به وجود آمدن خرابی های فراوانی میشود و در نهایت مردان ایكس بر سر دو راهی گیر میكنند كه واقعا باید آیا جین گری را مجازات كنند یا نه؟ (براي فهميدن پايان داستان، اين مقاله را بخوانيد) بدون هیچ اغراقی هنوز هم داستانی اینچنین چند لایه در عالم كمیك بی سابقه است. یعنی واقعا باور كردنی نیست كه نویسنده توانسته باشد اینقدر دقیق و با حوصله از مدتها قبل نكات ریز و متنوع داستانی را كنار هم پیش ببرد و دست آخر به طور استادانه آنها را به هم وصل كند. طراحی های جان بیرن هم بهترین های او در حرفه خودش است. نقطه اوج هنر او در مبارزه حیرت انگیز مردان ایكس با Imperial Guard و جانفشانی تراژیك جین گری دیده میشود. ضمنا پایان جنجالی این داستان باعث ایجاد تغییراتی بزرگ در عالم كمیك های مارول و مردان ایكس گردید. به علاوه، در جریان این داستان، شاهد لحظاتی ماندگار در شخصیت پردازی ولورین بودیم و در نتیجه این داستان، شخصیت او تبدیل شد به چیزی كه الان اینقدر دوستش داریم (برای كسب اطلاعات بیشتر درباره لحظه ماندگار ولورین، این مقاله را بخوانید)

 

نویسنده و مترجم: عمو مختار

  All rights reserved © Spidey.ir 2016

       (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

  مطالب مرتبط:

شماره آخر از کمیک "مردان ایکس حیرت انگیز" (ASTONISHING X-MEN) ترجمه شد + لینک دانلود

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

سیری در کمیک بوک های ایکس من 

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

کمیک "سرگذشت مردان ایکس" ترجمه شد + لینک دانلود

6 تغییر بزرگ در كمیك های X-MEN

10 كمیك برتر افراد ایكس (X-MEN)

قسمت آخر از کمیک بوک "مردان ایکس شگفت انگیز" (THE AMAZING X-MEN) ترجمه شد + لینک دانلود

شماره آخر كمیك ولوورین و مرد عنكبوتی ترجمه و ادیت شد + لینك دانلود

نخستین حضور ولوورین در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک SPIDER-MAN & X-MEN ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

captain spidey
#1 captain spidey 1395-03-05 15:02
ممنونم عمو مختار مثل همیشه perfect
نقل قول کردن
captain spidey
#2 captain spidey 1395-03-05 15:06
ببخشید گروه ریورز چیه ?????????
نقل قول کردن
TheBLoodynine
#3 TheBLoodynine 1395-03-05 15:19
خدا قوت عمو رتبه بندی عالی بود
به راستی که حماسه فونیکس سیاه برترین داستان مردان ایکسه حتی یکی از بهترین کمیک های ماروله شماره سه هم عالیه هر کی نخونده این دو تا رو حتما بخونه.روزهای اینده و گذشته هم کمیک قشنگیه و فداکاری ولورین....کشتار میوتانت ها هم قشنگه و age of apocalypse.یجور ایی همه این کمیکا قشنگن. این مقاله درست به موقع نوشته شد همزمان با اکران فیلم جدید مردان ایکس
نقل قول کردن
علی قدیانی
#4 علی قدیانی 1395-03-05 15:24
عالییییی بود عمو مختار من خودمم دارم روی تاریخچه بازی های X-men کار میکنم و برای ایمیل سایت میفرستم که انشا الله که شما مدیران قبول کنید که بره رو سایت
نقل قول کردن
TheBLoodynine
#5 TheBLoodynine 1395-03-05 15:39
به نقل از captain spidey:
ببخشید گروه ریورز چیه ?????????

یه گروه خلافکارن که ادم مکانیکین و دشمن خونی ولورین هستن.اولین حضورشون تو کمیکuncanny در سال1988 بود اعضاشم اینانpretty boy,skullbuster ,bone breaker و لیدی دث استراک و...
خالقانشون هم chris claremont و marc silvestri هستن
نقل قول کردن
captain spidey
#6 captain spidey 1395-03-05 15:47
#5:
ممنون
نقل قول کردن
Victor
#7 Victor 1395-03-05 16:19
ممنونم عمو
همشونو خوندم و عاشقشونم
دوره گرنت موریسون فوق العاده بود آرک سیاره ایکسش دیگه اخرش بود چقدر خوب مگنتو رو در اورده بود لامصب
شماره 9 همیشه جز کمیک هایی بوده که تاثیر گزارترین و دردناکترین لحظه رو برای ولورین به ارمغان آورده (کلا تو هر کمیکی دیدید که ولورین رابطه پدر و فرزندی با یکی داره بدونید که اون کمیک خیلی تاثیر گذاره) اون کمیکی که ولورین داکن رو کشت هرگز از یادم نمیره :cry:
این نوع طراحی که در این شماره ها به کار گرفته شد دیگه تبدیل شد به پای ثابت طراحی های کمیک های ایکس فورس. تو این کمیک های ایکس فورس همیشه به اون شخصیت هایی که بهشون کمتر توجه میشده بیشتر پرداخته میشه
عاشق کمیک قتل عام میوتانت ها هستم نمیدونم چرا ولی همیشه جایگاه خاصی پیش من داشته و داره و واقعا اون زمان نقطه عطفی بود بر کمیک های ایکس من
عصر اپوکالیپس دیگه نیاز به تعریف کردن نداره مطمئنم همه اونو خوندن
تو مقاله 10 کمیک برتر مگنتو نبود و من واقعا در عجب بودم چون همیشه جز بهترینا بوده. این مینی سری وصیت بی نهایت زیباست و فکر کنم حتی بهترین مینی سری سال هم لقب گرفت (حیف که سال 2011 به جای فیلم اقتباسی از روی این کمیک فیلم کلاس اول رو ساختن)
برای کسی پوشیده نیست که این گرافیک نوول چقدر زیبا و تکه (خیلیا از حماسه فونیکس هم سرتر میدونن)
در کل مقاله خیلی خوبی بود و جایگاه ها به حق
فقط مطمئنم اگه سری افراد ایکس حیرت انگیز 24 شماره حساب نشده بود کمیک دیگه ای جاشو میگرفت ;-)
کمیک حماسه فونیکس سیاه هم چیزی جز شاهکار برازنش نمیتونه باشه
ولی کمیک های دیگه ای هم میتونستن باشن مثل شاهکار اینفرنو و یا حتی کمیک 5 قسمتی سایکلاپس و جین گری و ...
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1395-03-05 18:50
#7:
علی اقا! اینفرنو چیز جالبی نبود. یه کراس اور معمولی در حد همه کراس اورهای تیپیکال دهه نودی! اون کمیک جین گری و سایکلاپس همونیه که دهه 90 چاپ شد رو میگی؟ داستانش تو اینده رخ میده؟ اگه اونه که باید بگم طراحی هاش خوب بود ولی داستانش خیلی معمولی بود.
نقل قول کردن
Victor
#9 Victor 1395-03-05 19:03
#8
ولی بنظرم خیلی خوب بود
بخاطر میستر سینیسترش :-) یجورایی یه رفرش اساسی زد به ایکس همین حضورش
نقل قول کردن
captain spidey
#10 captain spidey 1395-03-05 19:04
به نقل از TheBLoodynine:
به نقل از captain spidey:
ببخشید گروه ریورز چیه ?????????

یه گروه خلافکارن که ادم مکانیکین و دشمن خونی ولورین هستن.اولین حضورشون تو کمیکuncanny در سال1988 بود اعضاشم اینانpretty boy,skullbuster,bone breaker و لیدی دث استراک و...
خالقانشون هم chris claremont و marc silvestri هستن

خیلی خیلی ممنونم
نقل قول کردن
TheBLoodynine
#11 TheBLoodynine 1395-03-05 19:20
#10خیلی خیلی ممنونم
خواهش میکنم ;-)
نقل قول کردن
parker
#12 parker 1395-03-05 20:51
شماره 5 واقعا معرکه ست !!!!!!!!!
تا قبل خوندن این سری کمیک با این شدت فضای تاریک و ناامیدی ندیده بودم. علاوه بر طراحی و رنگ آمیزی فوق العاده ، داستانش هم واقعا عالی بود!!!!!!!!!!
اما خب راستش من خیلی کمیک های ایکس من رو نخوندم. ولی احتمالا فونیکس سیاه رو بعد امتحان ها میخونم.
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1395-03-05 21:44
علی اقا ولوری. نشریه ویزارد چند سال پیش یه کتاب چاپ کرد تحت عنوان "برترین داستان های ایکس من": (برای مرد عنکبوتی هم داره که اون رو من تو ارشیوم دارم)



لیستش تقریبا همونیه که انتظار میره. ولی یه داستان داره به نام the power of proteus که شماره های 126 تا 128 uncanny xmen چاپ شد که من خیلی دوستش دارم
نقل قول کردن
Victor
#14 Victor 1395-03-05 22:01
#13
آره
کلا از شماره 100 کمیک افراد ایکس غیر طبیعی داستان ها خیلی بهتر شدن
بازگشت فونیکس، کی جلوی جاگرنات رو میگیره، بازی های ذهنی و ...
ایکس من کمیک خوب زیاد داره حتی التیمت هاشم عالین
نقل قول کردن
mokhtar
#15 mokhtar 1395-03-05 22:03
نمیدونم چرا جدیدا حتی راه میرم تو خیابون یه حس خوبی بهم دست میده. قدیما هم اینطور بودما ولی جدیدا بیشتر شده. یادته بچه بودیم همش بهمون میگفتن "به جیبوتی خودت دست نزن"؟ الان حس میکنم ولی از دور اونقدر از جیبوتی من تو یه چنل تلگرامی بالا و پایین میرن که هر لحظه حس خوب بهم دست میده. در هر حال خواستم بگم که می دونم که اینو میبینی. خیالت راحت باشه. به قدر کافی واسه خودت که هیچی، واسه مامانت و ابجی و دختر خاله، عمه و خاله و حتی پسرهای فامیلتون هست. تا میتونی ازش مایه بزار. جیبوتی مختار اونقدر گنده است که چندین کانال دوزاری و اعضای علاف شون را جواب بده. ادامه بدید که دارم کیف میکنم. خوشحالم که اونقدر مهم هستم که بادی ازم در بره، کانال هاتون تا مدت ها باهاش خنک میشن :lol
نقل قول کردن
Victor
#16 Victor 1395-03-05 22:05
استاد شما کمیک هایی که سال 2004 مارول تحت عنوان The End چاپ میکرد رو خوندین؟ اکثرا حالت غم انگیز داشتن
نقل قول کردن
TheBLoodynine
#17 TheBLoodynine 1395-03-05 22:33
ببخشید چنتا خبر اومدی یکیش درباره فیلم ولورین سه هست اگه کسی تونست بزاره رو سایت
نقل قول کردن
Sherlockian
#18 Sherlockian 1395-03-05 22:59
ممنون مقاله عالی عمو مختار.
از همه بیشتر جذب داشتن god loves man kills شدم . یه حس خاصی بهم دست میده.
کمیک های ایکس منو به صورت جدی یمخوام واردش شم و مقاله کمک خیلی خوبی کرد برای شروع .
راستش یک سوال داشتم.
اون آرکی که در بین شماره های 1 تا 4 سری کمیک های Uncanny x-force چام شد اسمش چی بود؟
بعد یه کار دیگه
میخواستم حالا که دارم نظر میدم یه عذر خواهی جدی ازتون بکنم بابت همون قضایایی که باعث شد یه مدت بن شم.
خلاصه که معذرت میخوام و خیلی پشیمونم.
نقل قول کردن
Victor
#19 Victor 1395-03-05 23:16
#19
Uncanny x-force رو سرچ کن میاد اسم ارکش هم همینطور
در ضمن حالا که میخوای به صورت جدی وارد دنیای ایکس من بشی از همین الان بگم که کمیک و دنیای کمیک پیش روت دردویل نیست :lol: راحت یه هزار تا کمیکشو بخون فول فول میشی :lol:
راستی حسام، اگه وقت کردی یه دستی به این کلاس های ایکس من بکش همون کلاس امگا و اینا چون لازمه دوستان در موردش بدونن
نقل قول کردن
Sherlockian
#20 Sherlockian 1395-03-05 23:28
به نقل از Wolverine:
#19
Uncanny x-force رو سرچ کن میاد اسم ارکش هم همینطور
در ضمن حالا که میخوای به صورت جدی وارد دنیای ایکس من بشی از همین الان بگم که کمیک و دنیای کمیک پیش روت دردویل نیست :lol: راحت یه هزار تا کمیکشو بخون فول فول میشی :lol:
راستی حسام، اگه وقت کردی یه دستی به این کلاس های ایکس من بکش همون کلاس امگا و اینا چون لازمه دوستان در موردش بدونن

کلاس امگا دیگر چیست؟ :lol:
نقل قول کردن
Victor
#21 Victor 1395-03-05 23:34
#21
میوتانت ها کلاس دارن یا همون لول
مثلا انسالت در کلاس امگاست و یا وولکان
متناسب با قدرتشون تو یه گروه قرار میگیرن
First class بیخودی نیست
یه سرچ بکن میفهمی
نقل قول کردن
I am the best
#22 I am the best 1395-05-16 02:07
ببخشید این کمیکای مردان ایکس دنیای اولتیمات ارزش خوندن دارن؟؟؟
نقل قول کردن
I am the best
#23 I am the best 1395-05-16 12:13
ببخشید میشه به سوال بالام جواب بدین
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#24 S.T.A.R.K 1395-05-16 12:19
به نقل از I am the best:
ببخشید این کمیکای مردان ایکس دنیای اولتیمات ارزش خوندن دارن؟؟؟

من نخوندم ولی ارزش خوندن داره. بستگی داره از دنیای التیمت خوشت بیاد یا نه من خودم با کمیک های التیمت حال نمیکنم
نقل قول کردن
I am the best
#25 I am the best 1395-05-16 12:25
به نقل از S.T.A.R.K:
به نقل از I am the best:
ببخشید این کمیکای مردان ایکس دنیای اولتیمات ارزش خوندن دارن؟؟؟

من نخوندم ولی ارزش خوندن داره. بستگی داره از دنیای التیمت خوشت بیاد یا نه من خودم با کمیک های التیمت حال نمیکنم

گفتم اول یه تحقیقی بکنم اخه تو چندتا مقاله های سایت انگار دنیای التیمات زیاد دنیای محبوبی نبوده کمیکای التمیتس رو هم خوندم به نظرم خیلی کمیکای کثیفی بودن
این کمیکای مردان ایکس رو هم انتظار داستان های انچنانی ندارم فقط دوست دارم ببینم شخصیت پردازیشون چه تفاوتی با دنیای اصلی داره
در هر حال ممنونم از پاسخ گوییتون
نقل قول کردن
I am the best
#26 I am the best 1396-03-06 15:05
سلام ببخشید یه سوال از اعضایی که انگلیسیشون خوبه دارم اخه چند وقت پیش داشتم یه کمیک از x-force می خوندم توی یکی از دیالوگا سایکلاپس از اصطلاح crossing the lines استفاده می کنه هرچی تحقیق کردم معنی دقیشو پیدا نکردم اگه کسی میدونه جواب بده ممنونش میشم.
نقل قول کردن
mokhtar
#27 mokhtar 1396-03-06 15:12
به نقل از I am the best:
سلام ببخشید یه سوال از اعضایی که انگلیسیشون خوبه دارم اخه چند وقت پیش داشتم یه کمیک از x-force می خوندم توی یکی از دیالوگا سایکلاپس از اصطلاح crossing the lines استفاده می کنه هرچی تحقیق کردم معنی دقیشو پیدا نکردم اگه کسی میدونه جواب بده ممنونش میشم.

احتمالا منظورش "افراطی عمل کردن " و "عبور از خطوط قرمز" هستش
نقل قول کردن
I am the best
#28 I am the best 1396-03-06 15:34
ممنون از پاسخگوییتون فقط یه سوال این اصطلاحات و کلا اصطلاحات کوچه خیابونی انگلیس و امریکاییو چه جوری میشه یاد گرفت؟مثلا کتابشون موجود هست؟
نقل قول کردن
mokhtar
#29 mokhtar 1396-03-06 17:49
به نقل از I am the best:
سلام ببخشید یه سوال از اعضایی که انگلیسیشون خوبه دارم اخه چند وقت پیش داشتم یه کمیک از x-force می خوندم توی یکی از دیالوگا سایکلاپس از اصطلاح crossing the lines استفاده می کنه هرچی تحقیق کردم معنی دقیشو پیدا نکردم اگه کسی میدونه جواب بده ممنونش میشم.

احتمالا منظورش "افراطی عمل کردن " و "عبور از خطوط قرمز" هستشبه نقل از I am the best:
ممنون از پاسخگوییتون فقط یه سوال این اصطلاحات و کلا اصطلاحات کوچه خیابونی انگلیس و امریکاییو چه جوری میشه یاد گرفت؟مثلا کتابشون موجود هست؟

قبلا یه کتابی بود به نام انگلیسی خیابونی یا slanguage
شاید هنوزم منتشر میشه
نقل قول کردن
I am the best
#30 I am the best 1396-03-06 19:13
بازم تشکر میکنم
نقل قول کردن
moali
#31 moali 1398-03-18 15:54
یه لحظه فکر کردم عمو مختار هم مثل خانم ساداتی‌فر به وب‌سایت برگشتن، نزدیک بود از خوشحالی بپرم رو لوستر که متاسفانه دیدم آرشیویه :cry:

کاش میشد ی جوری ایشون رو هم برگردوند، اثر مقالاتشون هنوز ...... خیلی ها رو میسوزونه ;-)
به هر حال جاشون خخخخیلی خالیه، به امید بازگشتشون...
نقل قول کردن
Kaladin Stormblessed
#32 Kaladin Stormblessed 1402-04-04 18:39
سلام و درود
آقای ترابی به نظرم این چنین مقالاتی نیاز به آپدیت داره و کمیک House of X/Power of X میتونه بین 5 تا کمیک برتر باشه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

تولد مجدد قهرمانان

گرین گابلین

تاپ 20 - سایت spidey.ir

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

51

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

008

009

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

35

46

45

44