بلاخره فیلم "بتمن علیه سوپرمن : آغاز عدالت" را دیدم و درست همانطور بود که تقریبا مطمئن بودم باشه! و حالا همانطور كه از مدتها پیش وعده داده بودم با این مقاله در خدمت شما هستم تا حسابی از خجالت این فیلم و زك اسنایدر دربیام! آره ... بلاخره روز داوری عمو مختار فرا رسید!
1- شیوه تدوین این فیلم افتضاحه
این یكی از اشكالاتیه كه تقریبا همه منتقدین و خیلی از هواداران دی سی هم بهش اشاره كردن. من تا به حال در طول عمرم فیلمی را ندیده بودم كه اینقدر شلخته و الكی صحنه های مختلف را بهم وصله پینه بكنه و به خورد تماشاچی بده. یعنی تدوینگر این فیلم اصلا توجهی به اصل انتقال روان داستان به بیننده، فضاسازی یا اوج گیری دراماتیك نداشته. بدون اغراق دیدن فیلم بتمن علیه سوپرمن بیشتر شبیه به دیدن صحنه های حذف شده در بخش ویژه یک DVD یا بلوری است!
بارزترین نمونه این تدوین افتضاح مربوط به جایی میشه که قراره شخصيت های جاستیس لیگ معرفی بشن و ما این رو در حالي میبینیم كه واندر ومن ایمیل خودش رو چك میكنه و فایلی رو به صورت ضمیمه شده باز میكنه. این بخش دقیقا وسط دو صحنه حیاتی و بسیار مهم فیلم رخ میده. یعنی واقعا تدوینگر یا اون زك بی استعداد نمیتونستن اون رو جای بهتری در فیلم بزارن؟!
2- هر صحنه از فیلم مذبوحانه تلاش میکنه ما رو "شگفت زده" بكنه
شاید در نگاه اول این نكته مثبتی به نظر بیاد. یعنی فیلم خیلی سعی میكنه پشت سر هم صحنه و لوكیشن شگفت انگیز جلوی دید تماشاچی بزاره ولی مشكل اینجاست كه وقتی هر لحظه فیلم، یك صحنه تماشایی (spectacle) باشه اون وقت انگار كل فیلم تماشایی نیست! بزارید ساده تر بگم ... وقتی فیلم اینجوریه برای تماشاچی یكنواخت میشه . تو سینما اصطلاحا بهش میگن دچار monotone شده. به عبارت دیگر ریتم طبیعی فیلم فدای تلاش كارگردان برای شگفت زده كردن كارگردان با هر لحظه از فیلم میشه.
3- سوپرمن خیلی شكست ناپذیره!
قدرت زیاد سوپرمن نمیتونه فی نفسه مشكلی محسوب بشه چون ما داشته ایم داستان ها و فیلم هایی كه در اونها سوپرمن خیلی قوی بوده ولی حضور موثری هم داشته. ولی مشكل اینجاست كه در فیلم bvs ، شكست ناپذیر بودن سوپرمن با دنیایی كه فیلم برای خودش خلق كرده در تضاده. یعنی وقتی یك كریپتونی دیگه به نام Zod در فیلم مرد پولادین گردنش میشکنه پس كریپتونی ها نباید زیاد هم قوی باشن. ولی در bvs انگار هیچی به سوپرمن اثری نداره! حتی اگر چیزی هم روش اثر بزاره فوری حالش خوب میشه. با بمب هسته ای بهش شلیك میكنن ولی اون فقط برای چند دقیقه متوقف میشه. این مسئله باعث میشه كه وقتی سوپرمن اخر فیلم میمیره، حتی یك نفر هم باور نكنه كه واقعا مرده!
4- شخصیت پردازی های نامنسجم و عدم تمركز روی یك تم خاص
یك عدم انسجام عظیم بین شخصیت پردازی ها در طول فیلم وجود داره و همچنین بین چیزهایی كه اونا بهم میگن. این مسئله به خصوص در هنگام نبرد بین سوپرمن و بتمن به چشم میاد . یعنی ما قراره این نبرد رو قبول كنیم و باورش كنیم چون سوپرمن و بتمن دو ایدئولوژی متضاد دارند ولی تنها انگیزه بتمن برای كشتن سوپرمن براساس یك سو تفاهم یا سوبرداشت از شخصیت سوپرمن شكل گرفته و انگیزه سوپرمن برای مبارزه با بتمن اینه كه لكس لوثر بهش گفته اگه با بتمن نجنگه مادرش رو میكشه!
فیلم كلا تمركز نداره. مدام از این شاخه به اون شاخه میپره . یعنی تا ادم میاد از یه چیزی خوشش بیاد فورا میره سراغ یه چیز دیگه.
5- داستان فدای تصویر سازی های خفن كارگردان میشه
یه مثال براتون میزنم. بتمن در نبرد خودش با سوپرمن بر او پیروز میشه، درسته؟ ولی كارگردان این نبرد رو الكی كشش میده و بتمن یك نیزه برمیداره تا باهاش بزنه به پهلوی سوپرمن. چرا بتمن كه در فیلم نشون داده بی درنگ قادره آدم بكشه، سوپرمن را فورا نمیكشه؟ بزارید جواب بدم: چون كارگردان میخواد با این كار یك صحنه مشابه با به صلیب كشیده شدن مسیح خلق كنه!
6- چرا سوپرمن مادرش رو به اسم صدا زد؟
در عالم واقعیت ادم وقتی جای سوپرمن باشه در اون لحظه ای كه بتمن میخواست اونو بکشه، فقط میگه" مادرم رو نجات بده" . ولی سوپرمن میگه : "مارتا رو نجات بده". این دیالوگ اصلا طبیعی و واقعی نیست ولی فیلمنامه نویس به كارش میبره چون میخواد با این كار بتمن اسم مارتا رو بشنوه و به یاد مادر خدا بیامرز خودش بیفته و از كشتن سوپرمن منصرف بشه.
بزارید یه مثال براتون بزنم. فرض كنید اسم مادر سوپرمن "سوسن" است. اون لحظه طبیعی تر اینه كه سوپرمن بگه "مادرم رو نجات بده" یا اینكه بگه "سوسن رو نجات بده"؟ اون وقت بتمن احتمالش نیست كه بگه "سوسن دیگه كیه؟!"
در كل فیلم پر است از این لحظات نامفهوم و غیر طبیعی كه فقط خلق میشن تا اون داستان مزخرفی كه فیلمنامه نویس و كارگردان در ذهن داشتن به جلو برن.
7- بتمن یهو با سوپرمن رفیق میشه!
كل اساس و بنیان فیلم برپایه جدال بین بتمن و سوپرمنه و تمام تبلیغات فیلم برای كشاندن مردم به سینماها به خاطر دیدن مبارزه این دو قهرمان بوده ولی همه چیز بینشون گل و بلبل میشه فقط به خاطر اینكه بتمن میفهمه اسم مادر سوپرمن هم مثل مادر خودش مارتا است؟!!!!! بدتر اینكه، فیلم اینجا كات میشه به فلش بكی از همین فیلم تا یادآوری كنه به تماشاچی كه مارتا كیه!!!! چون فیلمساز فكر كرده لازمه این كار رو بكنه و ما اونقدر احمق هستیم كه ممكنه نفهمیم مارتا كیه و با كی تشابه اسمی داره!!!
از همه مسخره تر اینه كه وقتی بتمن میره مامان سوپرمن رو نجات میده، بهش میگه : "مشكلي نيست . من از دوستان پسر شما هستم"!!!!!!!!!
یعنی از اول فیلم تا همین سه ثانیه پیش به خون پسرش تشنه بود ولی حالا ظرف 3 سوت باهاش دوست شده !!!!!!!!
8- پس مشكل بتمن با سوپرمن چی شد؟
اصلا فرض بر اینكه بتمن فهمید مامان سوپرمن اسمش مارتا است و دلش یهویی به درد اومد و یاد مامان خودش افتاد و درگیری رو متوقف كرد. پس یعنی اینكه دیگه هیچ مشكلی با سوپرمن نداره؟! مگه نمیگفت سوپرمن یك بیگانه خطرناكه و "اگه فقط 1 درصد هم احتمالش باشه كه برای بشریت تهدید باشه پس باید جلوش رو گرفت"؟ پس چی شد؟ یعنی چون اسم مادرش مارتا است ، بتمن دیگه اون رو تهدید محسوب نمیكنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
9- چرا بتمن نمیدونست اسم مادر سوپرمن ، مارتا است؟
الان دارید میگید بابا ول كن عمو مختار، دست از سر این مارتا بردار! ولی خداییش چرا بتمن تا به حال نفهمیده بوده اسم مادر سوپرمن مارتا است؟ از وقایع فیلم "مرد پولادین" چندین ماه گذشته. ایا در این مدت بتمن كه مشهوره بزرگترین كارآگاه جهانه، نتونسته بود درباره سوپرمن كه اونو بزرگترین تهدید میدونسته، اطلاعات جمع كنه و بفهمه مادرش كیه؟!!!!
10- چرا بتمن از سوپرمن اطلاعات جمع نكرده بود؟
الان 18 ماه از وقایع مرد پولادین گذشته ولی بتمن كه مشهوره درباره حریفان خودش تا میتونه اطلاعات جمع آوری میكنه، تقریبا هیچی از سوپرمن نمیدونه! پس تو این مدت داشته چیكار میكرده؟ یعنی واقعا قراره با خطرناك ترین موجود روی كره زمین روبرو بشه ولی اصلا نمیدونه كیه و از كجا اومده و كجا كار میكنه؟
میدونید مشكل چیه؟ مشكل اینه كه زك فقط و فقط میخواسته از روی كمیك Dark knight Returns كپی كنه و حال و هوای اون رو باز خلق كنه . در حالی كه نمیدونسته اون كمیك ماندگار شد چون در آن بتمن و سوپرمن قبلا با هم آشنا و دوست بودن و بعد با هم دشمن میشن ولی اینجا قراره اول با هم دشمن بشن و بعد دوست بشن!
به عبارتی دیگر، در bvs، بتمن و سوپرمن بدون اینكه با هم ملاقات كنند از هم متنفر میشن و ظرف 3 ثانیه هم با هم رفیق میشن و این یعنی خیانت به منبع اصلی !
11- بتمن آدم میكشه!
در كمیك "بازگشت شوالیه تاریكی" بتمن خشونت رو نفی میكنه و میگه نباید دست به سلاح برد ولی واقعا چرا این بتمن آدم میكشه؟ آیا اسنایدر كبیر (!) فكر میكنه نسخه ای كه از بتمن ارائه میده از نسخه «فرنك میلر» هم بهتره؟ بتمن همیشه در طول تاریخ منعكس كننده فرهنگ دهه های مختلف آمریكا بوده. بازگشت شوالیه تاریكی هم در دهه 80 میلادی چاپ شد كه جرم جنایت در اوج خودش بود و ما دیدیم كه حتی تیم برتون هم همچین بتمنی به ما داد . تازه بتمن تو کمیک "بازگشت شوالیه تاریکی" کسی رو نمیکشه و من به زودی در مقاله ای به این مساله خواهم پرداخت. پس زک بی استعداد که اینجا گفته بود بتمن تو اون کمیک ادم میکشه ، صدر در صد توهم زده! به علاوه، الان و در سال 2016 كه مدام خبرهایی مبنی بر كنترل اسلحه در آمریكا میشنویم و خیلی اوقات در آمریكا تظاهرات میشه چون پلیس ها الكی به بقیه شلیك میكنن و اونا رو میكشن (مخصوصا سیاه پوست ها رو) ، واقعا باید همچین بتمنی ببینیم؟
12- منابع به كار رفته برای این فیلم غلط بودن
كمیك های "مرگ سوپرمن" و "بازگشت شوالیه تاریكی" انتخاب های مناسبی برای این فیلم نبوده اند چون اولا كمیك میلر یك آینده نامعلوم رو نشون میده كه در عالم دی سی canon نیست . یعنی در دنیای اصلی اتفاق نمی افته و ممكنه رخ بده یا نده. دوما، هر دوی این كمیك ها درباره "پایان" بتمن و سوپرمن هستند و بنابراین برای فیلمی كه قراره "آغاز" دنیای سینمایی دی سی باشه ، مناسب نیستند.
13- شخصیت پردازی سوپرمن از بیخ و بن غلطه
این سوپرمنی كه در فیلم میبینیم هیچ شباهتی با سوپرمن دنیای كمیك نداره. انگار یه نفر كه از سوپرمن متنفره اومده و هر چیز جالب و درست در شخصیت پردازی سوپرمن را با یك سری مزخرفات بی معنی عوض كرده. نتیجه هم فاجعه آمیز شده. چون اسنایدر از كمیك "مرگ سوپرمن" استفاده كرده ولی نمیدونسته كه این كمیك ماندگار شد چون سوپرمن اش یك انسان شریف و دلسوز بود . ولی همین داستان برای این فیلم جواب نمیده چون سوپرمنی كه در این فیلم هست اون سوپرمنی نیست كه تو اون كمیك بود.
14- زک اسنایدر سوپرمن را با مسیح اشتباه گرفته!!!
اسنایدر در فیلم BVS به شدت سعی داره سوپرمن رو سمبل حضرت مسیح (ع) نشون بده . در حالی كه نمیدونه در كمیك ها سوپرمن سمبل موسی (ع) بوده. چون اولا خالقین او یهودی بودن. دوما قضیه گذاشتن نوزاد داخل سفینه و فرستادنش به زمین استعاره ای است از گذاشته شدن موسی در آب. ضمن اینكه سوپرمن هم درست مثل حضرت موسی به خاطر خوشبینی و امید ذاتی كه داره تبدیل میشه به رهبر و الگویی برای مردم خودش. حتی اینكه سوپرمن قدرت خودش رو از خورشید میگیره اشاره داره به داستان موسی و ظاهر شدن خدا بر او در بوته آتش گرفته (یعنی خورشید استعاره ای از بوته آتش گرفته است).
این در حالی است که عیسی (ع) یك شفا دهنده و ایثارگر است. او یك جنگجو نبود كه بخواهد با امپراتوری روم بجنگد. البته میشه به نوعی بین مسیح به عنوان "پسر خدا" و سوپرمن ارتباطاتی دید ولی همانطور كه گفتم منبع اصلی الهام بخش سوپرمن حضرت موسی بوده، نه مسیح. اما در طول فیلم اسنایدر مدام اصرار دارد كه سوپرمن را یك خدا یا یك نماینده خدا نشان دهد كه ازش انتظار داریم مثل حضرت عیسی تا حد یك انسان تنزل پیدا کرده و خودش را قربانی کند.
15- پس اخلاقیات سوپرمن كجاست؟
در طول فیلم سوپرمن به جز خودش و لوئیس و مادرش انگار برای هیچ كسی ارزشی قائل نیست. نكته جالب اینه كه در اون معدود صحنه هایی كه سوپرمن یه سری آدم رو نجات میده دوربین بیشتر روی صورت و واكنش های او زوم میكنه تا روی كسانی كه نجاتشون میده . مثل اون جایی كه اون مكزیكی ها میان دورش .
حالا اینو مقایسه كنید با صحنه ای که مرد عنكبوتی در فیلم اول اسپاپدرمن اون نوزاد كوچك را از ساختمان آتش گرفته نجات میده و برمیگردونه به مادرش . یادتونه كه دوربین در اكثر لحظات روی صورت مادر بچه زوم میكرد؟
در bvs تمركز دوربین روی قهرمانه چون كارگردان میخواد تمركز كنه روی اینكه سوپرمن دوست داره، دوستش داشته باشن و براش مهم نیست كه كار درست رو انجام میده یا نه . حتی موقعی هم كه میره با دومزدی مبارزه كنه آدم حس میكنه داره این كار رو برای نجات لوئیس لینی میكنه كه بهش لقب "دنیای من" داده، نه برای مردم شهر.
16- سوپرمن یك آدم پوچ گرا شده!
واقعا بده كه آدم ببینه كه شخصیتی مثل سوپرمن كه ذاتش بر پایه اخلاقیات بنا شده تا این حد با پوچی و پوچ گرایی عجین شده باشه. هر وقت اوضاع به هم میریزه سوپرمن هم غیبش میزنه. اصلا سعی نمیكنه با كسانی كه ازش متنفر هستند ارتباط برقرار كنه یا قانع شون كنه كه اشتباه میكنند. در سنا هم تا خواست حرف بزنه، انفجار شد! به عبارت دیگر، رخوت و بی تفاوتی او كه با پرخاشگری بیرونی او همراه شده، به شدت اعصاب خرد كن و غیر منطقی از آب درآمده . این باعث شده كه اصلا نشه باهاش ارتباط برقرار كرد.
17- فیلمبرداری فیلم خوب انجام نشده
البته در فیلم تا حدی میشه تكنیك دید ولی نوعی سردرگمی در سبك فیلمبرداری دیده میشه، به خصوص در صحنه های اكشن . یعنی جایی که باید كلوز آپ ببینیم، لانگ شات میبینیم و برعکس! سكانس های مربوط به بتموبیل اصلا خوب نیست . ما هیچ شات واضح و قهرمانانه از ماشین بتمن نمیبینیم و كلا تماشاچی تلقی خاصی از ماشین بتمن پیدا نمیکنه!
ضمنا، نوع فیلمبرداری فیلم در هنگام مبارزه بتمن و سوپرمن با دیگر بخش های فیلم متفاوته و سعی میکنه نوعی حالت مشوش و هنجار شکن خلق کنه و به همین دلیل نوعی دو دستگی از نظر بصری درفیلم ایجاد شده.
18- سوپرمن خلافكار ها را ول میكنه!
بتمن داره با ماشین خودش خلافكاران روسی رو تعقیب میكنه ولی یهو سوپرمن سر میرسه و بتمن رو تهدید میكنه و ميگه "خفاش ديگه مرده. دفنش كن"
بعد بهش میگه : "این رو ترحم محسوب كن" (Consider this mercy). بعد پرواز میكنه و میره!!!!! پس اون خلافكارها چی میشن؟ نمیخوای بری بگیریشون؟ اصلا برات مهم نیست چرا بتمن دنبالشون بود؟؟؟؟؟؟
19- زك اسنایدر ارزشی برای شخصیت های مكمل قائل نیست!
«جیمی اولسون» رو كه میشناسید، درسته؟ رفیق فابریك سوپرمن در كمیك هاست و از مهم ترین شخصیت های مكمل تاریخ كمیك های دی سی هستش. ولی این شخصیت بدون اینكه حتی متوجه بشیم در 10 دقیقه نخست فیلم كشته میشه!!! بزارید از اسنایدر نقل قول مستقیم بكنم: " ... ما برای جیمی اولسون دربین گروه بزرگ شخصیت های خودمون جا نداریم ولی میتونیم باهاش حال كنیم ، درسته؟
“…we don’t have room for Jimmy Olsen in our big pantheon of characters, but we can have fun with him, right?”
این بعنی اینكه اسنایدر یكی از مهم ترین شخصیت های دی سی رو بدون اینكه حتی معرفی اش كنه ، میكشه و بعد میگه میخواستم با این كارم باهاش حال كنم!
راستی یه چیز دیگه، چرا لكس اون خانومه كه ظاهر شرقی داره و دستیارش بود رو در انفجار ساختمان سنا میكشه؟
یعنی بهش اعتماد نداشت؟ اگر نداشت چرا اینهمه بهش بال و پر داده بود؟ اگر اعتمادش بهش از دست رفت، پس چرا ما چیزی رو ندیدیم؟
20- پنج تا صحنه رویا وجود داره!
در عالم سینما میگن كارگردان هر چی بیشتر از سكانس های رویا استفاده كنه یعنی كم آورده! زك اسنایدر هم كلا تو فیلماش از رویا زیاد استفاده میكنه. ولی دیگه تو این فیلم زیاده روی كرده. 5 تا رویا (تازه، داخل یكی از رویا ها یك رویای دیگه هم هست!) ولی آیا واقعا این رویاها داستان فیلم رو جلو میبرن ؟ یا شایدم مربوط به چیزهایی میشن كه اسنایدر قراره بعدا باهاشون "حال" (fun) كنه؟؟؟ حالا یه سئوال دیگه، «فلش» چطور میتونه به رویاهای دیگران سفر كنه؟؟؟؟؟ به خدا جدی میگم. كسی اگه بتونه جواب این سئوال رو بده ممنون میشم.
اون رویای كلارك كنت چطور؟ اصلا چطور شد كه یهو باباش رو در حال کوهنوردی (!) دید؟
داشت خواب میدید یا اینكه سوپرمن زده به سرش؟ چرا هیچ توضیحی ارائه نمیشه؟
21- اتفاقات فیلم عواقب ندارند
چیزی به نام علت و معلول در فیلم وجود نداره. یعنی اتفاقات زیادی می افته ولی انگار اهمیتی ندارن! مثلا سنای آمریكا منفجر میشه ولی خوب كه چی؟ اصلا قضیه پیگیری میشه؟ اصلا آیا عواقب این انفجار فاجعه آمیز رو میبینیم؟ میدونید تو عالم واقعیت همچین چیزی رخ بده، یعنی چی؟
22- بیست دقیقه پایانی فیلم زیادیه
تا به حال اینقدر از به پایان رسیدن یك فیلم خوشحال نشده بودم. به نظرم 20 دقیقه آخر فیلم زیادی بود. یكی نیست به وارنر بگه كه بابا شما خودتون یه كانسپت آرت از فیلم جاستیس لیگ منتشر كردید كه سوپرمن در آن بود پس چرا الكی سوپرمن رو كشتید و انتظار دارید که مرگش روی ما تاثیر بزاره ؟ از اون بدتر، چرا این همه الكی بهش آب و تاب دادید؟ وقتي معلومه ميخواد برگرده چرا اينقدر نشون ميديد كه اطرافيانش براش عزاداري ميكنند؟
23- این فیلم اصلا fun نیست
اره این فیلم به هیچ وجه fun نیست. منظورم از fun این نیست كه باید شوخی داشته باشه یا صحنه خنده دار داشته باشه . اصلا تو ایران معنی fun خوب جا نیفتاده. Fun به معنی لایت بودن یا فكاهی بودن نیست. به همین دلیله كه به نظر من فیلم "شوالیه تاریكی" fun هستش چون درسته كه جدی و خفن بود ولی من از تماشای تعامل كریستین بیل و هیث لجر حس fun بهم دست داد و اصطلاحا باهاش حال كردم. یعنی وقتی شخصیت های داستان را داخل یك تعامل و قصه منسجم میبینم حال میكنم حالا میخواد اون قصه دارك باشه یا لایت، طنز باشه یا جدی و ... ولی من با این فیلم و شخصیت هاش حال نكردم.
24- فیلم ناقصه
تو همین چند روز اخیر دیدیم كه وارنر صحنه حذف شده ای از bvs منتشر كرد. این كار تا جایی كه من میدونم بی سابقه است. كارگردان و بازیگران فیلم هم مدام دارند درباره شخصیت ها و انگیزه های آنها توضیح میدن. همین دیشب جسی ایزنبرگ درباره انگیزه های لكس لوثر به سایت comicbook.com داشت توضیح میداد و ... این یعنی اینكه خود وارنر هم قبول داره فیلمش ناقصه . و گرنه چه معنی داره برای فیلمی كه الان روی پرده است این همه كلیپ و مصاحبه و شرح و توضیح منتشر بشه؟ البته من میدونم زمان فیلم محدود بوده ولی به چه قیمتی فیلم رو كوتاه كردن؟ به قیمت گیج شدن تماشاچی؟! گور بابای نسخه 3 ساعته زك اسنایدر كه میخواد برای bluray بیاد. تماشاچی بلیت میخره كه بره سینما و یك فیلم كامل ببینه ، نه یك محصول ناقص و نامفهموم.
25- لكس لوثر فیلم افتضاحه
نقش آفرینی جسی آیزنبرگ در نقش لكس لوثر افتضاحه و بدتر از اون چیزی كه فكرش رو میكردم. شخصیت اش هم اعصاب خرد كنه و هم دست و پا چلفتی و ناراحت كننده است و نمیشه اصلا او رو جدی گرفت. جسی ایزنبرگ انگار داره نسخه پلید مارك زوكربرگ رو كه در فیلم "شبكه اجتماعی" نقشش رو بازی كرد، تحویل ما میده. اصلا اون شخصیتی كه بزرگترین دشمن سوپرمن و یكی از بهترین ویلن های تاریخه رو نمیشه در بازی یا شخصیت او دید.
26- انگیزه لكس لوثر برای تنفر از سوپرمن چیه؟
در طول فیلم لكس كلی چرت و پرت درباره خدایان و شیاطین و مزخرفات به ظاهر فلسفی میگه و با مشكلاتی كه با پدرش داشته قاطیشون میكنه ولی اخرش نفهمیدیم برای چی با سوپرمن مشكل داره؟
27- نقشه احمقانه لكس لوثر!
لكس این همه زحمت میكشه و برنامه پیچیده میریزه تا بتمن رو سوق بده به سمت كشتن سوپرمن ولی اصلا نيازي به این كار نبود! بتمن خودش تشنه به خون سوپرمنه. فقط كافی بود لكس به بتمن كمی كریپتونایت بده و مارتا كنت رو هم بدزده تا به هدف خودش برسه. منظورم اینه كه اصلا لازم نبود نقشه بچینه تا بتمن از سوپرمن متنفر بشه چون بتمن از مدتها قبل از سوپرمن متنفره. مردم هم كه اكثرا دل خوشی از سوپرمن ندارن. پس واقعا چرا این همه برای نقشه خبیثانه خودش وقت گذاشت؟ تازه، plan B لكس لوثر هم احمقانه است! فرض كنیم كه لكس با خودش فکر کرده كه اگه بتمن به هر دلیلی سوپرمن رو نكشه، چی میشه. در این صورت باید با یك سوپرمن خشمگین روبرو میشد. پس قرار بود چی كار كنه؟ درسته كه دومزدی رو داشت ولی اصلا از كجا میدونست آزمایشی كه در اون سفینه انجام داد قراره چی خلق كنه؟ و از كجا میدونست كه این چیزی كه خلق میشه میتونه و میخواد كه سوپرمن رو نابود كنه؟ !
جالب تر اینه كه بتمن و سوپرمن در فیلم اونقدر هوش ندارند كه از همون اول از این نقشه مضحك لكس باخبر بشن و جلوش رو بگیرن!
28- لكس لوثر برای چی زندانی شد؟
واقعا برای چی لكس لوثر زندانی شد؟ همه اونایی كه از خباثت های او خبر دارن یا مردن یا اینكه قادر نیستن مدرك علیه او ارائه بدن . لوئیس لین هم نمیتونه چون اگه مدرك ارائه بده و بگه مارتا رو دزدیده بوده پس بنابراین هویت مخفی سوپرمن هم فاش میشه. تازه، قبل از به زندان رفتن كلی باید محاكمه بشه ، نه اینكه فوری بره تو زندان. ضمن اینكه لكس یك میلیارد هستش و همه اینها زندان رفتن فوری او را غیر قابل باور میكنند.
(البته یك صحنه حذف شده در این باره منتشر شده كه به نوعی دستگیر شدن او را توجیه میكنه ولی این باز هم نشون میده كه فیلم ناقصه)
29- نوع كنار آمدن لكس با زندان
لكس لوثر از هویت مخفی بتمن و سوپرمن باخبره و همین طور از هویت دیگر اعضای احتمالی جاستیس لیگ ولی به هیچ كس تو زندان چیزی نمیگه؟؟؟؟؟ چرا؟ چون بتمن میاد و اونو میترسونه؟! منظورم اینه كه این لكس لوثره كه باید بتمن رو تهدید كنه، نه اینكه اینقدر مرعوب بتمن بشه.
ولي در عضو ما چي ميبنيم؟ لكسی كه دوباره داره مزخرف ميگه و از اومدن يه نفر حرف ميزنه كه ظاهرا خيلي هم گرسنه است!
30- تقابل "روز و شب" یا تقابل "شب با شب"؟!
براي اینكه فیلمی مثل bvs دیدنی بشه، باید تضاد و كنتراست بین شخصیت ها ایجاد كرد. لكس لوثر ميگه نبرد شما مثل نبرد روز با شبه.
ولی در bvs سوپرمن درست به اندازه بتمن بد اخلاق، دارك و خشنه. پس این فیلم نبرد بین روز و شب نیست. نبردیه بین 10:00 p.m با p.m 10:30 !!!!!!!!!!
31- دیالوگ های سوپرمن خیلی بده
به نظرم كلا سوپرمن اگه تو فیلم هیچی نمیگفت خیلی بهتر بود. یعنی كاش همش در حالت قهر و ساكت همیشگی خودش باقی میموند چون هر وقت دهنش رو باز میكنه یه جمله كلیشه ای یا نامفهموم ازش میاد بیرون.
به طور مثال: لوئیس لین از ساختمون پرت میشه پایین و سوپرمن اونو نجات میده. بعدش برمیگرده پیش لكس كه بالای پشت بام هستش و به جای اینكه یه چیز حسابی بگه،بروز جمله ای عجیب میگه كه اصلا با حال و هوای صحنه جور درنمیاد:
"من بدون اينكه تو رو بشكنم، تحويلت ميدم. كه البته بيش از اون چيزيه كه لياقتش رو داري"
اين يعني چي واقعا؟ يعني اين الان خيلي جمله عميقي بود مثلا؟! این اتفاق بارها و بارها میفته. انگار دیالوگ های bvs توسط دانشجویان ترم اول رشته فلسفه كه همین دیروز برای بار اول فیلم "ماتریكس" رو دیدن، نوشته شده.
32- چرا bvs باید اینقدر دارك باشه؟
ما در دنیایی زندگی میكنیم كه همش صحبت از تروریسم و داعش و ... در اون میشه. پس چرا باید در فیلمی كه سوپرمن در آن هست چنین چیزهایی ببینیم؟ چرا نباید تمركز اصلی روی امید و خوشبینی باشه؟ چرا اینقدر یاس و ناامیدی؟
33-بتمن تنها شخصیت فیلمه كه داستان داره
میدونید چرا خیلی ها میگن بهترین شخصیت این فیلم بتمنه؟ چون او تنها شخصیتی هستش كه برای خودش قصه داره. یعنی تماشاچی اریجین او را میبینه، انگیزه هاش رو میشناسه و ... ولی سوپرمن، لكس لوثر و واندر ومن هیچ كدوم برای خودشون قصه كاملی ندارن. به خاطر همینه كه آخر داستان ما واقعا نمیدونیم كه لكس چی میخواست، یا سوپرمن بلاخره حرف حسابش چی بود یا واندر ومن اون وسط چی میگفت!!!
34- موسیقی واندر ومن با كلیت فیلم جور نیست
درسته كه تم موسیقی واندر ومن كه حالت techno داره، جالبه و باحاله ولی با حال و هوا و تم های دیگر شخصیت ها هماهنگ نیست.
35- چرا لوئیس لین نیزه كریپتونایتی رو میندازه ولی بعد دوباره برش میداره؟
وقتی نبرد بین بتمن و سوپرمن تموم میشه، لوئیس لین نیزه كریپتونایتی بتمن رو میندازه تو آب (چون نمیخواد جون سوپرمن رو دوباره تهدید كنه) ولی بعد میره كه برش داره . لابد میگید كه میره برش داره تا بده به قهرمان ها تا با دومزدی بجنگن. ولی سئوال اینجاست كه لوئیس از كجا میدونه قهرمان ها به این نیزه نیاز دارن؟ اون از كجا میدونه دومزدی با این نیزه از پا در میاد؟؟؟؟؟؟؟؟
36- دومزدی چطور خلق شد؟
لكس لوثر خون خودش رو با جسد مرده «زاد» تركیب میكنه و در نتیجه هیولایی به نام دومزدی خلق میشه؟؟ اخه چطور؟ چرا؟
یك سئوال دیگه، چرا باید تركیب خون یك انسان نحیف و ضعیف مثل لكس لوثر با DNA یك موجود مرده از كریپتون، باعث خلق شدن موجودی بشه كه از سوپرمن قوی تره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
راستی لكس چرا اینقدر راحت و بدون دردسر وارد اون سفینه شد؟ یعنی اون سفینه كد امنیتی نداره؟
37- نحوه معرفی جاستیس لیگ!
جناب آقای اسنایدر گروه جاستیس لیگ رو بسیار هوشمندانه معرفی میكنه! میدونید چطور؟ از طریق یك ضمیمه ایمیل (email attachment)!!! یعنی خاك بر سرت كه شخصیت های نمادین دی سی رو با این شگرد مسخره معرفی كردی
خنده دار تر اینه كه روی پوشه هر كدوم از این metahuman ها یك لوگو وجود داره كه كاملا حرفه ای طراحی شده!!!!
یعنی لكس لوثر تو شركتش طراح گرافیك و لوگو داره و اونا هم برای هر پوشه یه لوگو ساختن؟؟؟؟!!! یعنی واقعا به جای اینكه هر پوشه رو كد مخفیانه یا اسم مستعار روش بزازن ، براشون لوگو ساختن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
38- چرا آكوامن اولش اونقدر كند حركت میكرد؟
در اون cameo كه از آكوامن دیدیم، چرا اولش اینقدر كند داره حركت میكنه ولی یدفعه سرعت میگیره؟ اولش كه آدم نیگاش میكرد یا غواص های تازه كار می افتاد! انگار نفسش رو هم در سینه حبس کرده بود. من که با دیدنش اصلا و ابدا به یاد پادشاه مقتدر اتلانتیس نیفتادم.
39- چرا سوپرمن اینقدر خشن عمل میكنه؟
در bvs، قهرمانان ما خیلی عصبانی و خشن هستند ولی واقعا چرا؟ چرا اینقدر كم حرف میزنن و كم ارتباط برقرار میكنن؟
مثلا در صحنه ای كه اون تروریست لوئیس رو گروگان گرفته میبینیم كه سوپرمن كه میتونه خیلی راحت یارو رو خلع سلاح یكنه ولی تصمیم میگیره از میون سه تا دیوار ردش كنه!
واقعا من چرا باید با قهرمانی كه اینقدر زود و سریع از كنترل خارج میشه ارتباط برقرار كنم؟
40- اُریجین بتمن درست روایت نمیشه
اگه به بخش اریجین بتمن خوب دقت کنید متوجه میشید كه این بابای بتمنه كه اولش مشتش رو گره میکنه تا به اون اقا دزده پرتاب میكنه. او در واقع با این كارش اقا دزده رو تحریك میكنه تا به زن و بچه اش شلیك كنه. در حالیكه در اریجین واقعی بتمن، پدرش سعی میكنه دزد رو آروم كنه تا شاید اینجوری از خانواده اش محافظت بشه.
بیخود نیست كه بتمن تو فیلم اینجوری عمل میكنه چون از باباش یاد گرفته اول مشت بزنه، بعد با یارو حرف بزنه! منطق بتمن هم شبیه منطق اون همشهری های ماست که میگن "مشکلی كه با چوپ میشه حل كرد، چرا باید با حرف و منطق حلش كرد؟"!!!
41- فیلم خیلی شلوغه
ما باید به جای این فیلم ادامه ای بر مرد پولادین میدیدیم. بعدش هم یك فیلم اختصاصی از بتمن كه در پایانش به نبرد احتمالی بین بتمن و سوپرمن اشاره میشد. بعدش مرگ سوپرمن رو میدیدیم . همزمان فیلم واندر ومن رو هم میدیدیم كه در اون به بازگشت احتمالی سوپرمن و تشكسل گروه جاستیس لیگ اشاره میشد. یعنی باید دی سی و وارنر برای خلق دنیای سینمایی خودشون وقت میزاشتن ولی تصمیم گرفتن راه میان بر رو انتخاب كنند كه نتیجه اش هم این كلاف سردرگم شده كه اسمش رو گذاشتن "بتمن علیه سوپرمن: آغاز عدالت"! این فیلم، فیلم نیست؛ بلکه یک تریلر 2 ساعت و 20 دقیقه ای هستش واسه فیلم جاستیس لیگ!
42- تریلرها همه داستان فیلم رو لو داده بودن!
تقریبا تمام خطوط اصلی داستان فیلم رو وارنر با ناشی گری در تریلرها لو داده بود . یعنی اون پیچش های اصلی كاملا معلوم بودن و هیچ غافلگیری بزرگی باقی نمونده بود به جز مرگ سوپرمن كه تقریبا برای همه قابل حدس بود.
43- هدف و انگیزه واندر وُمن چی بود؟
اصلا شما فهمیدید كه واندر ومن كیه و تو فیلم چیكار میكنه؟ حالا قرار نبود اریجین اش رو تو این فیلم كامل روایت كنند ولی لااقل نشون میدادن كه تو فیلم چی میخواد. ظاهرا او به متروپلیس میاد تا عكسی كه لكس لوثر ازش داره رو بدزده. ولی وقتی عكس رو پیدا نمیكنه انگار اصلا براش مهم نیست و میخواد بزاره و بره! پس اصلا برای چی این همه راه اومدی تا پیداش كنی؟
تازه، اصلا برای چی این عكس كه 100 سال پیش گرفته شده براش مهمه؟
مگه حالا اگه كسی این عكس رو ببینه میفهمه كه او همون واندر ومنه؟ خیلی راحت میتونه بگه عكس مادر بزرگمه و قیافه منم خیلی بهش رفته! در دنیایی که توش وقتی كلارك كنت عینك میزنه، ملت نمیفهمن سوپرمنه اون وقت عكس 100 سال پیش واندر ومن رو ببینن ، میفهمن دایانا همون واندر ومنه؟ اصلا حالا بفهمن، مگه چی میشه؟ آمازون به خطر می افته؟!
44- چرا كلارك كنت رو اخراج نمیكنن؟!
واقعا چرا كلارك كنت در دیلی پلنت كار میكنه؟ اون كه هیج تجربه روزنامه نگاری نداره. هیچ موفیقتی هم در این زمینه نداره. همیشه هم كه غایبه و رئیس اش هم كه از دستش ناراحته و بهش ميگه قضيه بتمن رو بيخيال بشه.
ولی چرا اخراج نمیشه. از اون مهم تر، چرا ماموریت های مهم مثل پوشش خبری مهمانی لكس لوثر رو بهش میدن؟ اینا همش مربوط میشه به ضعف های فیلمنامه.
45- چرا در ابتدای فیلم ، بروس تبدیل به بتمن نمیشه؟
ما در 10 دقیقه ابتدایی فیلم میبینیم كه بروس وین با مشقت و با ماشین میره به محلی كه سوپرمن داره با زاد میجنگه؟ ولی اخه چرا؟ چرا در قالب بتمن نمیره؟ چرا نمیره گاتام و با تجهیزاتش نمیاد به مردم كمك كنه؟ شاید بگید چون نمیخواد كاركنانش از هویت مخفی اش با خبر بشن ولی این عذر بدتر از گناهه! چون اون وقت میشه نتیجه گرفت كه برای بتمن هویت مخفی از جون آدما مهم تره!
46- كابوس بتمن از كجا پیداش شد؟
در سكانس كابوس بتمن میبینیم كه بیگانه ها به زمین حمله كردن و سوپرمن هم رهبر اونا شده و همه رو میكشه. ولی این كابوس از كجا اومد؟ چرا اینقدر بدون مقدمه پیدا شد؟ واقعا تماشاچی كه تو سالن سینما نشسته با دیدن این سكانس چی با خودش فكر میكنه؟
اصلا بروس چطور میتونه آینده رو ببینه؟ كسی میتونه برام توضیح بده؟
47- دستبندهای واندر وُمن و نحوه كشته شدن سوپرمن !
واند رومن جلوی اشعه دومزدی رو با دستبندهای معروف خودش میگیره. این در حالیه كه سپر هم داره! این هم از اون كارایی هستش كه اسنایدر میكنه تا مثلا یه صحنه خفن و ماندگار خلق كنه!
از طرفی دیگه آیا از خودتون پرسیدید كه اصلا چرا سوپرمن با اون نیزه به دومزدی حمله كرد در حالی كه میدونست كریپتونایت داره؟ چرا مثلا خودش كنار نرفت و نیزه رو نداد به واندر ومن تا به دومزدی ضربه بزنه؟
ما در فیلم میبینیم كه واندر ومن ، دومزدی رو نگه میداره تا سوپرمن بهش ضربه بزنه ولی چرا این كار رو برعكس انجام ندادن. یعنی سوپرمن با طناب واندر ومن دوزمدی رو نگه میداشت، بعد واندر ومن با نیزه میزد به دومزدی. به همین راحتی
كل فیلم برای من همین حالت رو داشت. یعنی خیلی چیزها رخ میدن فقط به خاطر اینكه زك فلان صحنه خفن رو خلق كنه در حالیكه هیچ دلیل منطقی براش نیست.
48- داغ بتمن (Batbrand) معنا نداره
بتمن علامت یا داغی رو خلافكاران میزاره و این باعث میشه وقتی میرن زندان كشته بشن. ولی اخه واسه چی؟ اتفاقا این باید باعث محبوبیت اونا بشه! واقعا جایی تو فیلم برای این قضیه توضیحی داده میشه؟
49- برای چی سوپرمن رو مقصر حادثه در كویر یا انفجار ساختمان سنا میدانند؟
در اون حمله تروریستی در آفریقا چرا سوپرمن رو مقصر میدونن؟ مگه اون بدبخت ها رو با گلوله نكشتن، پس چرا سوپرمن رو مقصر میدونن؟ تازه ، یك شاهد عینی به نام لوئیس لین میگه سوپرمن مقصر نیست ولی باز هم كسی حرفش رو باور نمیكنه ، تا حدی كه برای سوپرمن دادگاه هم میزارن!
مسخره اینه كه چرا اصلا باید سوپرمن رو مقصر اون انفجار در سنا دونست؟ آیا قدرت های سوپرمن انفجاری هستند؟!
جالبه كه هیچ كس توجه نمیكنه كه چرا لكس لوثر در اون جلسه غایبه ولی همه انگشت اتهام رو به سوپرمن نشانه میرن!
50- چرا سوپرمن گاهی نمیشنوه؟ چرا به بقیه كمك نمیكنه؟
در انتهای فیلم میبینیم كه سوپرمن صدای غرق شدن لوئیس لین رو میشنوه و میره به كمكش ولی در هنگام دادگاهی شدن نتونست صدای تیك تیك بمب رو بشنوه؟ این در حالیه كه باید در این هنگام بیش از هر موقعی هوشیار تر میبود.
بدتر اینكه وقتی بمب منفجر میشه قطعا كسانی هستند كه اون دور و بر زخمی شده باشند و به كمك نیاز دارند ولی به جای اینكه سوپرمن به كمك اونا بره، فقط داخل ساختمون قیافه عبوس به خودش میگیره و هیچ كاری نمیكنه. یعنی این سوپرمنیه كه زك به ما داده؛ حتی جایی كه باید قهرمان بازی دربیاره، اخم میكنه!
نتیجه گیری:
فیلم بتمن علیه سوپرمن : اغاز عدالت یكی از بدترین فیلم هایی بود كه در طول عمرم دیده بودم. خیلی بدتر از اون چیزی كه انتظارش رو داشتم. من این فیلم رو یكی از بدترین فیلم های تاریخ آثار كمیك بوكی میدونم و به نظرم جنایتی است علیه هواداران دی سی. زك اسنایدر نه تنها به شخصیت های محبوب دی سی تجاوز كرده بلكه فیلمی به شدت آبكی با فیلمنامه ای به شدت ضعیف و ضعف های آشكار سینمایی ساخته. این فیلم اگر فروشی داشته به خاطر شوق مردم برای دیدن شخصیت های محبوب دی سی در كنار هم بوده و الا نه تنها ظلمیه در حق هواداران كمیك بوكی بلكه بدترین شروعه برای دنیای سینمایی و یكپارچه دی سی.
نویسنده: عمو مختار
All rights reserved © Spidey.ir 2016
(هرگونه كپیبرداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز میباشد)
مطالب مرتبط:
نظر پیتر دیوید درباره سوپرمن در فیلم Batman vs Superman
نقد فیلم Batman vs Superman: Dawn of Justice (همراه با اسپویلر)
نقد فیلم بتمن علیه سوپرمن:طلوع عدالت (بدون اسپویلر)
بدترین فیلم های كامیك بوكی تاریخ سینما!
بدترین شخصیت های خبیث فیلم های کمیک بوکی
10 ابرقهرمان فوق العاده ای که در دنیای سینما خراب شدند
5 سئوال مهمی که فیلم بتمن علیه سوپرمن ایجاد میکند
بدترین پیچش های داستانی در فیلم های کمیک بوکی
دیدگاهها
یه سری جزيیات هست که باید در این ضمینه بیانشون کنم.
اولا با وجود احترامی که برای سایت و کاربراش و مدیران قايل هستم به جرات میتونم بگم با فصل افتتاحیه ی فیلم من دو با گریه کردم با این حال که هر کی از نظر فکری یا قلبی با این عنوان مشکل داره ولی بنده سکانس اغازین این فیلم رو شاهکار میدونم خارق العاده بود.
در مورد این 50 مورد نکاتی رو ذکر میکنم:
11.این صحنه رو دقیقا من در انیمیشن بازگشته.....دید م و در فیلم هم بتمن با شلیک به گازی که در هوا منتشر شده اون مکان رو به اصطلاح منفجر میکنه اما بعید میدونم اناتولی مرده باشه.
49.واضحه به دلیل بدنام کردن کال-ال و خوب نشون دادن لکس،و یه چیزی مقصر نشون دادن سوپرمن در افریقا میتونه واضح جلوه داده بشه،گلوله ها غیر قابل رد یابی بودن(اوایل فیلم)به همین خاطر کسی نتونست اثبات کنه که قربانیان رو چه کسی کشته به با تشویق لکس انگشت اتحام به سمت کال-ال گرفته میشه.
45.تو اون هیر و بیری بتمن وسط اون همه تجهیزات بگه چند منه؟اگه هم با لباس و تجهیزات میرفت بازم نمیتونست کاری رو انجام بده.
38.نحو ورود لکس به سفینه:zod"s fingerpoint
34.موسیقی واندرومن درسته با کلیت فیلم در تضاد بود اما دیدگاه دیگری در کنار دیگر ابرقهرمان ها رو به بیننده القا میکرد.
32.خب ممکنه در هر فیلمه سوپرهیرویی دیگه ای هم این اتفاق رخ بده،همیشه که نمیشه گفت خوب چون سوپرمن شخصیت لایتی هست و خواننده های کامیک بوکی باهاش رابطه ی عاطفی و خاصی دارن پس دنیاشم باید مثل خودش باشه؟بنظرم تغییرات محیط میتونن در ذات هر موجودی دیدگاه متفاوتی خلق کنن،چه میخواد انسان باشه چه حیوان یا غیره.....
26.لکسی که در این فیلم دیدم با قبلی ها کمی فرق داره،لکس از یک روحیه ی افسارگسیخته و بینظمی که درونش رخنه کرده رنج میبره و نمیتونه به خودش اجازه بده که کسی یا چیزی بالاتر از خودش به قدرت فراتر برسه و میخواد یه جورایی حرفشو هم به کرسی بنشونه،این در حالیه که وجودش رو به سمت جنون میکشونه و باعث میشه نتونه ضعفاش رو ببینه.
28.این رو اگه درست گفته باشم به این خاطره که بالاخره تونستن عامل قتل در افریقا و عواقب متروپلیس رو پیدا کنن با باهاش پرونده سازی کنن،بنظرم اون سناتور(همون مرده عینکی که همراه با سناتور فینچبود)در شورا سنا کشته میشه تا کسی شک نکنه که کی به لکس مجوز واردات اون سفینه رو داده،به همین خاطره که نفوذش بیشتره.
اما جدای از این ها با تمامی موارد موافقم!!!
#1 من کاری ندارم به بقیه نظرت فقط اون تیکه که گفته بودی چون سوپرمن لایته دلیل نمیشه دنیاشم مثل خودش باشه و تغییرات محیط میتونن دیدگاه متفاوتی خلق کنن ؛ اولا که هر شخصیت و مخصوصا هر ابرقهرمان جدا از شخصیت خودش دنیای مخصوص خودش رو داره ، حتی ممکنه این دنیا با دنیای شخصیت یا ابرقهرمان دیگه ای مشترک باشه اما به هر حال دنیای خودش داره ، چون دنیا بر اساس شخصیت تغییر میکنه اما اگر بشه گفت هر شخصیتی میشه در داستان های مختلف دنیاش تغییر کنه و مثلا دارک یا لایت یا فان و ... بشه ، اون شخصیت تحت تأثیر محیط و دنیاش قرار نمیگیره بلکه محیط تحت تأثیر خودش قرار میده ولی برای سوپرمن در فیلم BVS میشه این رو هم گفت که چون این سوپرمن چنین شخصیتی داره و با سوپرمن اصلی تفاوت داره پس حالا که شخصیتش اینه پس دنیاشم دیگه کاملا دارک میشه یعنی وقت هایی که شخصیت و محیط همخوانی دارن کاملا فضا براساس اونا میشه اما در کل دیدگاه براساس شخصیت با توجه به دنیا و محیط شکل میگیره و وقتی که شخصیت لایته و محیط دارکه ؛ پس دیدگاه یه شخصیت لایته که درباره یه محیط دارک قضاوت میکنه و در نتیجه دیدگاهشم لایت میشه و تصمیمات و کار هایی که انجام میده هم لایت میشن
امیدوارم فلش در زمان برگرده و این گند کاری رو درست کنه
به نظرم این مقاله میتونه حتی دهن اسی جون رو هم سرویس
کنه ( اسی = اسنایدر )
ولی خداییش این فیلم انقدر اشکال داشت که هیشکی فکرشو
نمیکرد ( حیفه اونوقتی که گزاشتم و نقاشی برای این فیلم کشیدم)
اصلا از دیدن فیلم نا امید شدم شاید موقعی نسخه بلوریش
اومد دیدمش به خاطر . . . . . .
البته اگه به وارنره قبل از اومدن نسخه بلور همه ی
صحنه های اضافی رو منتشر میکنه یا لو میره
ولی خداییش این فیلم دل تمام طرفداران کمیک چه مارول
چه دیسی رو به درد اورد من خودم مارولی ام ولی از ته دلم
امید وار بودم فیلم خوبی بشه الان این مقاله رو به هر دیسی
فنی نشون بدی فکر می کنه ایرادای الکی گرفتیم
ولی وقتی خود عوامل فیلم میدونن چه گندی زدن ما چی بگیم
خدا از سر تقصیرات این زک نگزره اه یه ملت پشتشه
ولی اگه من بخوام مشکل اصلی فیلم رو توی یه جمله و خیلی ساده بگم اینه که فیلم "بچه گونه" است.
درسته.بچه گونه است.نه به خاطر این که صحنه های خشن و دارک نداره.نه به خاطر این که شخصیت های اصلی فیلم لباس های مضحکی میپوشن.نه به خاطر این که با هم شوخی میکنن.نه به خاطر این که تو خیابون یا توی کارگاه ساخت زره آهنیشون میرقصن.نه به خاطر این که یه خلافکار رو گوشه خیابون با مسخره بازیاشون دست میندازن.
فقط و فقط به خاطر این که داستان فیلم مختص اطفال زیر ده ساله.یعنی به جرئت میتونم بگم فیلنامه ی این فیلم انقدر آبکی و سطحیه که فقط به درد ساخت یه کارتون برای رده ی سنی خردسالان میخوره.واقعا تیم داستان پردازی و فیلم نامه نویسی فیلم تماشاچی رو چی فرض کرده که همچین مزخرفی رو تحویل داده و انتظار داشته که تماشاچی هم تحت تاثیر قرار بگیره؟دیگه لازم نیست بگم که فیلم کلا شخصیت پردازی نداره یا اینکه زک اسنایدر چقدر بد کارگردانی کرده(بدون اغراق میزانسن هایی که توی Batman The Animated Series داده شده بسیار هنرمندانه تر و پخنه تر از میزانسن های زک اسنایدره) و ....
واقعا تنها حرفی که به ذهنم میرسه اینه که خاک بر سر وارنر کنن که معمار اصلی دنیای سینمایی دی سی رو زک اسنایدر قرار داد و اون هم به بدترین شکل ممکن گند زد به آمال و آرزوی میلیون ها هوادار.
من این کامنتت رو با توجه به اون کامنت جنجالی که یه بار گفتی امیدواری این فیلم دو زار هم فروش نکنه، معنی میکنم!!!!
نقشهای پدر (جر-ال)، پسر (کل-ال)، و روح القدس (روح جر-ال در سفینه)
شباهتهای اخلاقی و شخصیتی کلارک به مسیح
نقش سربازان آمریکایی و امپراتوری رم در دستگیری کلارک و مسیح
صحنه کلیسا و چهره مسیح در پشت سر کلارک در زمینه
نام ال-جر و ال-کل. اِل در زبانهای عبری عهد عتیق نام خداوند بوده است.[۱۶] جر-ال کسیست که بر سیستم زاد و ولد کریپتان (بعنوان رئیس آکادمی علوم و دانشمند تراز اولشان) و بنابراین خلق زندگی احاطه کامل داشت.
موقعیت آفتاب در هنگام رویارویی سوپرمن با سربازان (پشت سرش) و نقش آفتاب بعنوان چشمه قدرت فیزیکی او
نقش پدر و مادر زمینی کلارک و شباهت آن به داستان زندگی مسیح و نقش یوسف نجار (به نقش کوین کاستنر)
نقل قولهای متعدد فیلم که شباهتهای زیادی به گفتار و اعتقادات مسیحیان راجع به بازگشت مسیح در آخر الزمان دارد.
سمبلیسمهای متعدد در فیلم. بطور نمونه صحنه خداحافظی سوپرمن با روح پدر خود. در این صحنه روح پدرش به او میگوید «تو میتوانی بشر را نجات دهی» و سپس سوپرمن به شکل صلیب از سفینه به بیرون پریده و در صدد نجات زمین بر میآید.
که قشنگ با این نکات متوجه می شوید که زک کاملا از قصد و کاملا از روی اختیار این کار را انجام می دهد که یکی از دوستام می گفت این کار را انجام میده تا سوپرمنی که به مردم تحویل میده بینشون خیلی محبوب و پرطرفدار در بیاد که منم گفتم این سوپرمن بدرد هیچی جز لای جرز دیوار البته بازیگرش مشکل بیشتر به خاطر شخصیت پردازی غلطی است که زک اسنایدر انجام داده است
با این مقاله که دیگه حسابی گل کاشتی عمو
همه چی رو مو به مو گفتی
اون فروش بالای هفته اول فیلم هم به خاطر hype توقف ناپدیر وارنر بود. پیش فروش بلیت های فیلم رکورد زده بود و معلوم بوذ فروش خوبی میکنه. ولی بعد چند روز همه فهمیدن چه اشغالی بوده و فیلم با کله زمین خورد. 69 درصد افت فروش خیلی زیاده. تازه وارنر شامس اورد این یکی دو هفته فیلم بزرگی اکران نشد وگرنه شاید 80 درصد افت فروش میکرد
دلایل منطقی و درستی آورده بودید واقعا متشکرم.
من خیل دوست داشتم که این فیلم خوب و زیبا بشه ولی واقعا حیف که این جوری شد این فیلم میتونست فیلم زیبا و به یاد ماندنی بشه اما زک بدجور خرابکاری کرد.
بازهم متشکرم و عمو مختار لطفا بیشتر از این نوع مقاله ها بنویسین من عاشق مقاله های این چنینی هستم!
فقط یه سوالی:فیلم هیچ نکته ی مثبتی نداره؟یعنی کلا فیلم بده؟
تازه من شنیدم مارول داره به عمو زکی سجده میکنه که بیاد یک کاری برای دنیای گند سینمای مارول بکنه ولی عمو زک با ریخت زیبا و خوشگلش که دل آدمو میبره میگه نه (اینارم همونجوری معنی کن داداش ) دیگه من اعصاب ندارم قات زدم ناجور الان صفحه تبلتم خورد شده اینارو جدی گفتم
دوستان کسی راجب کامنت سیزده نظری نداره؟
سایت با نقص فنی روبه رو بود که آقای ترابی با مدیریت بحران مشکل رو حل کردند
* عمو پنجاه تا! اینطوری که حسابی گند زده راستی اگه زک کار خواست بگید، میخوام کلیپ موزیک بزنم با یه لایه خاکستری وصحنات نبرد اغراق آمیز مشتاق همکاری باهاشم
بپرس
ولی قول نمیدم جواب بدم
و ...
به صورت پست اختصاصی کار بشه؟
چون این کارتون واقعا قشنگ است و لیاقت چنین چیزی را دارد
والا الان سرمون شلوغه
چون خیلی پست جدید باید تو سایت بزاریم
ولی حالا شما لینکش رو ایمیل کن
هنگام مبارزه بتمن و سوپرمن ،سوپرمن هنگام زدن تير دوم كريپتونايت وايميسه بتمن خشاب رو بكشه و فقط داره استايل بيخودى مياد!!!
مرگ سوپرمن هم چرت ترين اشكالى بود كه حتى از زك انتظار نداشتم
آخه مرد ناحسابى الان بعد از چند فيلم و اندى كه هر شخصيت حداقل ٢ فيلم اختصاصى داشته قراره ٢ تا تشيع جنازه تو فيلم مهم جنگ داخلى اتفاق بيافته تازه معلوم نيس قهرمان هاى أصلى باشه
بعد زك عزيز مياد كميك مرگ سوپر من رو تو فيلم دوم ديسى كه قراره آجر اول ديسى رو بنا كنه اقتباس ميكنه
اين نابغه رو از كجا گير آوردن؟از تخم مرغ شانسى؟؟!؟
مسعود ده نمكى بهتر از زك حداقل شيوه داستان گويى رو بلده
ره صد ساله و برنامه ريزى شده و منسجم و زيبا كه حتى شخصيت كمتر محبوب اسكات لانگ(مرد مورچه اى)يا گروه كمتر شناخته شده محافظين كهكشان رو به اين زيبايى و fun خلق ميكنه و يا فيلم انتقام جويان ١و٢ رو به اين زيبايى با اين هم شخصيت مديريت ميكنه و كمپانى كه فاز بندى داره و فاز يك و دنياى سينمايش رو با رابرت داونى جنيور مشهور در نقش مرد آهنى آغاز كرده و...خلاصه اين ره صد ساله رو نميشه يك شبه رفت و اگه هم بشه جمع و جورش كرد با كارگردان كارپس داده اى هست كه ميتونم بهتون بگم اسمش زك اسنايدر نيست اميداورم با كارگردان هاى فيلم هاى فلش و اكوامن و.. اين دنيا تا حدى بهتر بشه و اين اشتباه جبران بشه فقط اميداورم..
ممنون واقعا
دستتون هم درد نکنه من فردا ایمیل می کنم چون الان سرعت اینترتم زیاد بالا نیست
آقای ترابی من یک پیشنهاد بهتون و لطفا و خواهشا ردش نکنید
دوباره سریال گاتهام را دنبال کنید چون واقعا فصل دومش خیلی جذاب است و شخصیت پردازی شخصیت ها نسبت به فصل اول خیلی بهتر شده و تم جنایی این سریال به شدت بالا رفته است و خیلی هیجان انگیز شده است و بهتون قول میدم ارزش دیدن دارد
آقای ترابی راستی قرار بود یه کارتون هم از دی سی بزارید که گفتید پسرتان هم خیلی دوست داشته اون چی شد؟؟؟
مختار نگفت اشکاله
منظورش این بود این نوع سوپرمن با دنیایی که اسنایدر برای فیلمش خلق کرده، در تضاده
باشه حتما میبینیم
فعلا که مشغول دیدن فصل دوم دردویل هستم ولی بعدش میبینم
راست میگی
ایشالا شنبه براتون اپ میکنم
متاسفانه باید بگم نزدیک 35 تا 40 تاشون درسته
ولی اینکه گفتین داستان تو تریلر ها لو رفته بود رو مخالفم
تنها پیچش داستانی که بود دوزمدی بود
یعنی دزدیده شدن مادر سوپرمن ، مرگ سوپرمن ؟ انفجار و مرگ سناتور فیچ یا همون داستان فرعی اش رو هیچی نمیدونستیم
از رفی گفتید مرگ سوپرمن قابل حدس بود ؟!؟!
شاید تو بدبینانه ترین حالت هم کسی مرگ سوپرمن رو پیش بینی نمیکرد
از اکشن مبارزه با دومزدی هم میشه گفت ما هیچی ندیدیم شاید رو هم رفته 20 ثانیه
ولی خب این گاف ها و شخصیت پردازی هارو کاملا موافقم
بخصوص فیلمنامه که اصلا فیلمنامه نویس و خود اسنایدر نمیدونستن دقیقا هدف از اتفاقاتی که میافتاد چی بود
ولی عمو خودمونیم بیش از حد سخت گیرانه بود مقاله . البته در عالی بودن مقاله شکی نیست ولی شخصا به نظرم جالب تر بود که در کنار ذکر این همه عیب و ایراد لاقل از نقطه قوت های فیلم هم میگفتین
تازه فهمیدم این اسنایدر (به قول شما ) کبیر چه گند بزرگی زده
یعنی انقدر فیلم بدی بود ؟ از چهار شگفت انگیز هم بدتر بود ؟ ( منکه از طرفداران واقعی مارول نیستم میگم FF خیلی گند بود ) TASM 2 رو زیاد یادم نمیادش ولی بد نبود . مرد پولادین یکم غیر منطقی بود داستانش .
ممنون عمو مختار . شما چشمان مرا گشودید
من بابت این مقاله همیشه قدر دان شما هستم
(من پدرم در اومد تا این نظر رو بفرستم ، آقای ترابی و Agent Spidey میدونن چرا)
نقل قول: هنوزم دارم میخندم
ولی در مورد رویا ها نمیتوانیم بگیم باعث تنفر میشه چون داره در مورد فیلم های اینده به ما خبر میده
البته به نظرم بتمن هنوز با سوپرمن کنار نیومده چون فلش در رویای بتمن بهش میگه حق با تو بود یعنی اون به ج استیس لیگ در اینده اختیار داده که سوپرمن مشکل ساز میشه پس در آینده هنوز خطر رو حس میکنه
تا بحال نشده اطرافیانتون بهتون بگن که:بیخیال این سایت این چیزا شو. یا مثلا بگن که:کمیک و کمیک بازی واسه بچه هاست و وقت و پولتو صرف این چیزا نکن!
اگه همچین چیز هایی گفته شده باشه چطور هنوز ادامه میدین؟من خیلی تحت فشارم الان!!
هم سن شما که بودم اره زیاد بهم میگفتن
ولی الان دیگه بهم نمیگن
یعنی سالهاست که دیگه بهم نمیگن کمیک برای بچه هاست دیگه ازت گذشته
چون برای خودم احترام کسب کردم. رفتم و کتابش رو نوشتم و از طریق خوندن همین ها بود که تو رشته دانشگاهی خودم (زبان انگلیسی) موفق شدم و تا جایی پیش رفتم که شدم مترجم رئیس جمهور! به هر کی میگم من داخل ایران زبان یاد گرفتم باورش نمیشه. میگه مگه میشه؟
ولی وقتی توضیح میدم که اونقدر این کمیک ها رو دقیق میخوندم و اونقدر لغت و اصلاح جالب ازشون یاد گرفتم تعجب میکنند
چن وقت پیش موقه ترجمه برای رئیس جمهور که اقای ظریف هم تو جلسه بودن، یه جمله رو جوری ترجمه کردم که اقای ظریف خیلی حال کرد. اخر جلسه گفت اینو از کجا بلد بودی؟ گفتم یه بار داخل یکی از کمیک های مرد عنکبوتی خونده بودم !
ولی اینکه این سایت رو بیخیال شو رو تقریبا یک شب در میون خانومم بهم میگه!
یعنی به خدا خیلی تحت فشارم ولی فقط به عشق شما ها و اینکه این نویسنده ها و مترجمین و ... اگه این سایت رو ببندم واقعا در حقشون نامردیه دارم ادامه میدم!
آههه!خب!نمیدونم چی بگم!یعنی خیلی باهال گفتید.یه جون دوباره گرفتم.ولی با عرض پوزش واسه جمله ی آخرتون خیلی خندیدم!
و باید بگم که اره منم با کمیک بود که زبانم بهتر شد البته نه مثل شما چون من بیشتر کمیک فارسی میخونم که اونم بخاطره سایته و به سایت همه ی کاربراش مدیونم.
بازم ممنون که جواب دادین و دوباره بهم روحیه دادین.
نقل قول: این دقیقا فرق دنیای سینمایی مارول و دی سی رو نشون میده. الان جنگ داخلی داستان خوبی خواهد داشت چون شخصیت ها قبلا معرفی شدن و چون قبلا دوست بودن و حالا دشمن میشن
#38
آقای ترابی !!!!!! شما این همه موقعیت برای معروف کردن سایت داشتید . برای مثال اون آقای سامورایی که یادتون هست ؟ میتونستید تو آخر یه جور غیر مستقیم بگید سایت ما رو تو سازمان ملل معرفی کنه !!!!!!!!!! ولی خداوکیلی خسته نباشید . این چند ساعتی که سایت گیر کرده بود دلم بد جور گرفت راستی
.
.
.
.
.
.
.
.
قسمت بعدی فان فرایدی رو از دست ندید !!!
یعنی ادم با چنگال اب دوغ خیار بخوره یا تو پیت حلبی که lucifer توش گیر کرده باد در کنه، ولی اینقدر poker face نشه
خدا پدر و مادر هر کی این poker face رو اختراع کرد، بیامرزه
آقای ترابی خیلی وقته مترجمه رییس جمهوره . نه فقط این دوره . دوره های قبلی هم همینطور .
كاملا جدى گفتن من از خيلى وقت پيش ميدونستم ايشونو تو تلويزيون ديده بودم بعضى موقع تو كامنت هام كه ايشون غيبت داشتن براى ماموريت زير پوستى اشاره ميزدم و باعث افتخار همه كاربر هاست
راستى اون اصطلاحى كه معنى كردين چى بود استاد؟بگيد اطلاعات ما هم بالاتر بره
!give the younger chance
به قول جناب خان يك چند وقتيه شب بيدارى گرفتم
بابا زك دست از سر كچل ديسى بردار كه اون ٢ تا دونه موى روى كلشم نكنى ول كن نيستى!!
اجازه بده که نگم چون یه جورایی اسرار مملکتی داخلش موجوده
این جور مسائل رو بهتره ایمیلی مطرح کنی
مسئول مربوطه پاسخ میده
تو خیلی جا ها دیدم دارن رفتار خشن بتمن را توجیح می کنند و با کمیک میلر مقایسه...
فکر کنم اون افراد به جای خوندن کمیک داشتن عبدالمالکی می خوندن !
چون توی کمیک اولا بتمن از گلوله پلاستیکی استفاده کرد دوما خودش اسلحه را شکست و گفت اسلحه یا همون تفنگ مخصوص ادم های بزدل هستش
به هر حال زک گند زد . باور کنید این فیلم رو دست هر کسی می دادن حتی مایکل بی فیلم خیلی بهتر از این می شد حداقل مایکل بی تو اکشن کارش درسته
آخه اشنایدر این همه قابلیت : بتمن،سوپرمن،وان درومن بعد خراب کنی؟ تو دیگه چه آدم بی استعدادی هستی :/
دوست عزیز در مورد تریلر جنگ داخلی حق با شماست که یکی از دلیل های مهم هم همین بازگشت اسپایدر من به خونه و جایگاه اصلیش بوده و این که مارول میتونه تو یونیورسش از اسپایدی استفاده کنه.همین باعث این شده بود که خیلی ها منتظر تریلر باشن.
اما در مورد عروسکها.اسپایدر من تو این قضیه فعالتره و عروسک ها و وسایل جانبی بیشتری ازش تولید میشه.من نمیخوام محبوبیت این شخصیت رو انکار کنم که نمیتونم این کار رو انجام بدم ولی یکی از دلایلش عرضه بیشتر محصولات هستش.کلا تو بحث درآمدزایی مارول جلوتر هستش.
اما در مورد فروش کمیک ها اگه منظورتون اینه که کمیک های اسپایدر من بیشتر میفروشه اشتباه میکنید.هم اسپایدر من شگفت انگیز و هم اسپایدر من که داستان های اصلی به حساب میان(منظورم از اصلی اینه که داستانهای مخصوص این کاراکترها هستن و به صورت مشترک با کاراکترهای دیگه یا با عناوین دیگه چاپ نمیشن)فروششون کمتر از کمیک بتمن هستش.
یه سر به comicsbeat.com بزنید.
یه مقدار جستجو بد نیستش.
شاید بتمن اسکات اسنایدر کمی فروشش از امیزینگ بیشتر باشه ولی دلیلش اینه که مرد عنکبوتی یک فرنچازه با عناوین مختلف و متعدد که وقتی مجموع فروششون رو جمع میزنیم خیلی بالاتر میره
دی سی تمام زورش رو زده برای بتمن اسنایدر ولی فرنچایز مرد عنکبوتی در دنیای کمیک خیلی گسترده تر و متنوع تره
در کل به نظر منم اسپایدی محبوب تر از بتمنه چون برای طیف گسترده تری جذابیت داره ولی دی سی سالهاست اصرار داره بتمن رو فقط برای یه قشر خاص محبوب نگه داره
در مورد تمرکز دی سی روی بتمن هم حق با شماست که البته این موضوع از قبل از اسنایدر شروع شده بود.
ولی قبول دارید همین تمرکز و کار خوب اسکات اسنایدر باعث شده داستانهای بتمن تو این چند وقت از کاراکتر های دیگه بهتر باشه.البته این نظر شخصی من هستش.
البته Dead no more پتانسیلش رو داره تا تو شماره های پیش رو به پرفروشترین کمیک تبدیل بشه.
بتمن اسکات اسنایدر بدون تعارف از اسپایدرمن اسلات بهتره
البته یکی از دلایلش اینه که تمرکز اصلی دی سی روی این عنوانه و این خیلی خوبه
ولی سیاست مارول گسترده تر کردن فرنچایز مرد عنکبوتیه
این باعث محببوبیت و فروش بیشتر میشه ولی کیفیت رو کاهش میده
در هر حال، من به عنوان یه فن سیاست دیسی رو بیشتر میپسندم چون به نظرم به کیفیت کمیک بتمن بیشتر اهمیت میده
ولی اسلات مدام از سوی مارول تحت فشاره که یه چیز جدید و متفاوت ارایه کنه
ولی اسکات اسنایدر بدون دغدغه و بدون اینکه مجبور باشه هر سال حتما یک event رو کنه، داستان هاش رو مینویسه
کاش پیتر دیوید نویسنده مرد عنکبوتی شگفت انگیز میشد و مارول فقط بهش میگفت «داستان خوب بنویس، فروش مهم نیست»
اون وقت متوجه میشدید کمیک اسپایدرمن یعنی چی!
من توصیه میکنم مقاله رو دوباره بخونید
به نظرم جا داره با دقت بیشتری اونو بخونید
چون نظراتی که گذاشتید اصلا در حد و اندازه اون جناب cap که من میشناسم نبود. شما قبلا اینقدر سطحی مقاله نمیخوندید یا نظر نمیدادید
فقط نصف فروش بلیت میره تو جیب استودیو
با توجه به هزینه بالای فیلم اگر میخواد سوددهی داشته باشه باید حتما بالای ١ میلیارد بفروشه
دیگه چه خبر؟!!!
می خوای هزار تا دلیل بیاره؟
بعدش هم مگه سایت اسپیدی سوپرماکت که عمو مختارتخفیف داده باشه؟
من اصلا نمیدانم تکلیف آدمایی مثل شما دقیقا چیه؟
میدانی از نظر من آدم هایی که فن کامیک هستند سه دسته هستند:
۱-اون هایی که به شدت و کورکورانه و با تعصب از چیز مورد علاقشون دفاع می کنند حتی اون چیز هم گند زده باشه باز هم ازش تعریف کنند
یک دسته هم هستند که ذهن و روحشون پر از تنفر و فساد است که فقط یک چیز را به شدت مورد نقد های شدید قرار می دهند تا اون چیز را به خاک سیاه ننشانند ول کن نیستند
یک دسته هم هستند که بینی و حد وسطی بین این دوتا هستند که هم در شرایط لازم از چیزی که بهش علاقه دارند دفاع می کنند و هم باز هم در شرایط لازم اشکلات و عیب ها و نقص هایی که داره را می گویند و کورکورانه فقط از اون چیزی که دوستش دارند دفاع نمی کنند
البته من هنوز متوجه نشدم شما جز کدام دسته هستی!
و امیدوارم دید گاهت به قضایا را تغییر بدی و دیدی مثبت داشته باشی
اینطوری واسسشون بهتره تا دو ساعت وقتشون رو حرام بکنند.
یادم نمیاد همچین مقاله ای برای فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ یا فیلمای دیگه ی مارولی نوشته شده باشه.
به خاطر اينكه هيچ كدوم از فيلماي مارول استوديوز به اين بدي نبوده اند. پس لزومي نداشته كه نوشته بشه
مرد عنكبوتي شگفت انگيز 2 هم خيلي از اين فيلم بهتر بود. امتيازاتش هم بهتر بود
دليل اصلي اينكه خيلي ها به اين فيلم گير ميدن يكي اينه كه زك اسنايدر پشت سر مارول خيلي حرف زد و جنگ لفظي راه انداخت. پس الان خيلي ها ميخوان ببينن كه پوزه اش به خاك ماليده شده. دليل ديگش اينه كه اين فيلم توقعات بالايي ازش ميرفت و پس از سالها سه شخصيت اصلي دي سي رو داشت و قرار بود استارتر دنياي سينمايي دي سي باشه ولي توقعات رو براورده نكرد
خودمم تو این چند سال کلا آرزوم این بود که وارنر زک رو اخراج کنه و الان حداقل آرزوم برای جاستیس لیگ این که زک اخراج بشه.
هر کسی این فیلم رو ببینه متوجه بد شدنش میشه دیگه نیازی به ۵۲ دلیل نیستش.
اخه همه مثل شما نيستن كه متوجه بدي فيلم بشن.
بايد دليل و مدرك ارائه كرد تا متوجه بشن
بخاطر اینکه انچیز که عیان است چه حاجت به بیان است، شما یه مارول فن پیدا کن از ff تعریف کنه، ولی این دی سی فنا دندون مارو شکوندن از پس توهین کردن و چرت و پرت گفتن، بعدم انتظاری که ازین فیلم میرفت از ff یا tasm2 نمیرفت، پس برای ff شکست و برای tasm2 ناامیدی میشه ولی برای bvs هم شکست میشه هم نامیدی
1. تو اون ویدئویی که من دیدم اشاره میکنه که صحنه ای که لوثور به بتمن داره در مورد دارک ساید میگه یه جاش هست که صدای زنگ رو در میاره و میگه دینگ دینگ، تو اون صحنه مردم تو سینما میزنن زیر خنده!!!!! تو صحنه ای که قراره ترس به انداممون بندازه!!!
(تو نسخه ای که من دارم هم به وضوح میشه صدای خنده ی مردم رو شنید)
2. تو یه ویدئوی دیگه هم اشاره میکنه که بتمن چجوری قهمید مامان سوپرمن کجاست؟؟؟
این هم دو دلیل دیگه برای تنفر از bvs
اون فیلمی که بن افلک نقش جورج ریوز مرحوم رو بازی میکنه، دیدی؟
اونجا بن افلک با خانمی همبستر میشه که بازیگرش همونیه که تو bvs نقش مادر سوپرمن رو بازی میکنه
جیمی کیمل تو برنامه اش به این موضوع اشاره کرد و گفت : دلیل اصلی تنفر سوپرمن از بتمن هم همینه، چون بن افلک با مادرش خوابیده!!!!!!'' '!!
اره عمو، دیدم، اگه اون موضوع رو دلیل تنفر بین بتمن و سوپرمن میزاشتن، منطقی تر بود، فقط اونموقع دیگه بتمن زنده نبود چون سوپرمن مثل اب خوردن گردنشو میشکوند. اونا که ادم عادی بودن مثل مورچه لهشون کرد، این یکی که دیگه وایولا. فقط اون برنامهه برنامه ی لیت نایت شو کانن او برایان نبود؟
به نظر من بزرگتزین نقطه ضعف فیلم لکس لوتر هست.اصن برای چی این همه شوخی با دیگران می کنه یا درباره باباش حرف میزنه.لکس لوتر یه ادم سنگینه که همیشه با سیاست عمل می کنه نه این که عین روانی ها باشه,من رو یک ذره هم یاد لوکی انداخت.حرکاتش شبیه اون بود
سوال : چرا بعضی ها خودشون رو میکشن که بگن این فیلم قشنگ بود ؟ بابا ۸ تا تمشک گرفت !!!(اونایی که نمیدونین ، تمشک رو به بدترین فیلم میدن )
!!!!!!!!!!!Holy SHIT!!!!!!!!!!! !!
فکر کنم طرفدار های این مقاله از فیلم BVS بیشتره
عمو گل کاشتی ایکاش بر گردی و دوباره مجسمه بسازی
تشکر
البته از زَکی بیشتر از اینم انتظار نمیرفت.
من مقاله عمو رو همون موقع خوندم و از فیلم زده شدم و حتی تا الان نگاش نکردم ، تا همین امروز هرموقع اسم این فیلم میاد لینک مقاله رو میفرستم و میگم بعد از خوندن این مقاله چرا باید ببینم این فیلمو.
خوراکخوان (آراساس) دیدگاههای این محتوا