نظر پیتر دیوید درباره سوپرمن در فیلم Batman vs Superman

پیتر دیوید -- سوپرمن و بتمن

پیتر دیوبد را که حتما میشناسید ، درسته؟

ایشون یکی از اسطوره های دنیای کمیک است که هم برای مارول و هم برای دی سی نویسندگی کرده. در واقع کمیک هایی که برای مرد عنکبوتی، آکوامن، هالک، ایکس فاکتور، سوپرگرل و .. نوشته که تا ابد در تاریخ کمیک ماندگار خواهند بود(در این مقاله  میتونید درباره این بزرگمرد اطلاعات خوبی کسب کنید). او در وبلاگ خودش نقدی درباره  فیلم "بتمن علیه سوپرمن : شروع عدالت" نوشته که میتونید به صورت کامل ان را اینجا بخونید. ایشون در نقد خودش از بازیگران نقش بتمن و واندر ومن تعریف کرده ولی نظرات بسیار مهم و تفکر برانگیزی درباره شخصیت سوپرمن در این فیلم نوشته که تصمیم گرفتم براتون ترجمه کنم. لطفا این مطالب را با دقت بخونید چون به نظرم فوق العاده عمیق و تخصصیه و از اون مقالاتیه که واقعا خوندنش معلومات آدم را بالا میبره:

"و اما درباره هنری کویل! .. خوب ... مشکلی هست.

مسئله این نیست که بازیگر بدیه. بازیگر بدی نیست. در واقع حتی یک صحنه است که این فرصت را پیدا میکنه که مثل یک انسان برخورد کنه و اونم اونجایی هستش که وارد وان حموم میشه که داخلش لوئیز لین (با بازی ایمی ادامز) هست. به نظر میرسه از این لحظه لذت میبره. یعنی هر کی جای او باشه میبره! من الان سالهاست که ازدواج کرده ام و خوشبختم و 4 تا هم بچه دارم ولی حتی مردی وفادار مثل من در پریدن داخل وان حمامی که ایمی ادامز در آن برهنه هستش، استقبال میکنم! شما هم قطعا این کار را خواهید کرد پس قضاوت الکی درباره من نکنید!

ولی از شوخی گذشته ... مشکل اینه که از اونجایی که سوپرمن مثل یک خدا به تصویر کشیده شده پس نمیتونه انسان باشه. و به عنوان یک تماشاچی سینما، شما با کسی همذات پنداری میکنید که شخصیتش انسانی باشه. 90 درصد زمانی که کویل روی پرده دیده میشه در حالت سوپرمن قرار داره، حتی وقتی کلارک کنته. به عنوان سوپرمن او هرگز لبخند نمیزنه، هرگز جوک نمیگه و هرگز اون لایه ای که در ان فرو رفته را نمیشکنه. حتی وقتی که یک ساختمان در کنارش منفجر میشه و همه رو به جز خودش میکشه ، او همین طور اونجا بی تفاوت ایستاده. او سعی نمیکنه بفهمه آیا کسی از این انفجار زنده مونده یا نه. او هیچ کاری نمیکنه. او فقط همونجا ایستاده؛ درست مثل خدایی که داره مشاهده میکنه این موجودات فانی و احمق (یعنی انسان ها) چطور عمل میکنند.

داستان فیلم لطفی یا خدمتی در حق او یا شخصیت های دیگر نمیکنه. مثلا او در یک شهر کویری بدون هیچ دلیل قانع کننده ای مقصر مرگ مردم دانسته میشه. وقتی لکس لوثر مادرش، مارتا، را میدزده بدون هیج دلیل قانع کننده ای نمیتونه پیداش کنه (در حالی که او میتونه بلافاصله لوئیز لین را هر جایی که باشه پیدا کنه). لکس لوثر هم تنها به خاطر اینکه دیوانه است میخواد سوپرمن را بکشه. شاید از سوپرمن متنفره چون سوپرمن یک خداست و به عنوان یک دانشمند او به وجود خدا اعتقاد نداره و بنابراین باید سوپرمن را تا حد انسان های فناپدیر تقلیل بده.

بتمن هم میخواد از شر سوپرمن خلاص بشه چون او هم به سوپرمن به چشم یک خدا نگاه میکند؛ خدایی که این پتانسیل را دارد که بشریت را نابود کند. چون، خوب ... این کاریه که خدا میکنه! شما فکر میکنید برای چی در زبان انگلیسی به زمین لرزه ، توفان ، سیل و ... "اعمال خدا گونه" (acts of God) گفته میشه؟!!! بیایید قبول کنیم که اگر خود خدا هم از آسمان ها به پایین بیاید بتمن احتمالا با او هم سر جنگ خواهد داشت!! در حقیقت بتمن تنها وقتی جنگش رو با سوپرمن متوقف میکنه که متوجه میشه یک نقطه مشترک با سوپرمن داره. اینجاست که او دیگر سعی نمیکنه سوپرمن رو بکشه. البته کشتن سوپرمن فقط به تعویق میافته چون هر کسی که تریلرهای این فیلم را دیده (و میدونم همتون دیده اید) میدونه که لکس لوثر دومزدی رو میسازه که قراره راه بتمن را ادامه بده!

خدای من، من واقعا خسته شده ام از دیدن تریلرهایی که کاملا داستان فیلم را لو میدهند. در این فیلم باید گفت که تک تک خطوط داستانی اصلی در تریلرها نشان داده شده بودند. تریلرها تقریبا همه چیز را به جز 10 دقیقه پایانی نشان داده بودند و البته هر کسی که با دنیای کمیک بوک آشناست میتونه حدس بزنه که پایان نبرد سوپرمن و دومزدی چه میشه. Superman vs. Doomsday. شما میدونید قراره این نبرد چطور تموم بشه.

و بله ... درسته. دومزدی میزنه سوپرمن را میکشه.

 و اینجاست که مشکلی که من با سوپرمن در این فیلم دارم به اوج خودش میرسه:

من اصلا اهمیتی به مرگ او ندادم.

اگر کریستوفر ریوز در فیلم "سوپرمن 2" میمرد من نابود شده بودم. حتی اگر براندون روث در فیلم "بازگشت سوپرمن" کشته میشد ، ناراحت میشدم.

اما وقتی سوپرمنِ هنری کویل مرد، من هیچ حسی نداشتم. کاملا بی تفاوت بودم. با خودم فکر کردم که قطعا مثل کمیک ها او را برمیگردونند ولی بعدش به خودم گفتم که اگه برش نگردونند بهتره. نبود او باعث میشه فیلم های جاستیس لیگ بهتر بشه چون بیایید قبول کنیم که اگه سوپرمن در تیم شما باشه به فرد دیگه ای نیاز ندارید (به همین دلیله که در برخی از کمیک های قدیمی تر جاستیس لیگ میدیدم که گاهی اوقات سوپرمن در ماموریت های این گروه در فضا غایب است چون معلومه که او میتونست یک تنه و به آسانی همون اول داستان قضیه رو حل کنه!)

برای من اصلا اهمیتی نداشت که سوپرمن مرد چون او کاملا از انسانیت خالی بود و بنابراین سرنوشت او برایم اهمیتی نداشت. چون در دنیای واقعی ما اهمیتی به خدایان نمیدهیم. در دنیای سینمایی مارول، ثور یک خدا نیست. چرا؟ چون پدرش (اودین) میگه: "ما خدا نیستیم" (We are not gods) به همین دلیله که ثور برامون مهمه. ما به مسیح اهمیت میدهیم چون درسته که مسیحیان می گویند او پسر خدا است ولی او یک انسان بود. ما برای هرکول اهمیت قائل هستیم چون او نیمه انسان – نیمه خدا است. اما سوپرمنِ هنری کویل باهاش مثل یک خدا برخورد میشه و مثل یک خدا هم رفتار میکنه و هر جا که عشقش بکشه وارد عمل میشه ولی اکثر اوقات از دایره بشریت خارج است. انگار که انسانیت یک میهمانی بزرگه که سوپرمن را بهش دعوت نکردن. او ما رو درک نمیکنه، ما رو نمیفهمه و نمیدونه که چه جایگاهی در میان انسان ها داره. پس من چطور قراره که به کسی اهمیت بدم و قلبم براش بتپد که تا این حد از نژادی که در میان آنها بزرگ شده، جدا افتاده؟

در نهایت میخوام نتیجه گیری کنم که این ماروله که لحن و سبک فیلم های ابرقهرمانی را تعیین کرده است چون شخصیت های مارول به طور یکپارچه ای "انسانی" هستند (حتی "راکون" مارول هم خصوصیات انسانی داره). فیلم های مارول مملو از شوخ طبعی هستند چون شوخ طبعی یکی از خصوصیات انسان هاست ولی در "بتمن علیه سوپرمن" دقیقا فقط دو تا جوک است که هر دوی آنها را در تریلرهای این فیلم دیده اید. در فیلم های مارول نوعی بلاهت در برخورد با قهرمان هایی که لباس مخصوص (costume) میپوشند وجود دارد ولی شرایط و وضعیت پیرامونی آنها به قدر کافی واقعی هستند که شما شخصیت ها را جدی بگیرید. در حالیکه که در فیلم بتمن علیه سوپرمن به طور غیر واقعی میبینیم که گاتام موفق میشود یک بخش کامل از شهر را تخلیه کنند تا قهرمان های ما در آن با هم مبارزه کنند.

آیا فیلم بتمن علیه سوپرمن ارزشش را دارد که در سالن سینما آن را تماشا کنید؟ فکر کنم نیازی نباشه که پاسخ بدم چون مطمئنم اگه دارید این مقاله رو میخونید پس حتما این فیلم را دیده اید یا قراره ببینیدش. این فیلم بزرگه، پر زرق و برقه و به طرز جنون آمیزی گسترده است و اونقدر بزرگه که صفحه تلویزیون شما گنجایش آن را نداره. ولی خودتون را آماده کنید تا با این حقیقت کنار بیایید که داستان و فیلمنامه هیچ لطفی به شخصیت های اصلی فیلم نمیکنند . میدونید چرا؟ چون درسته که لوثر همش ادعا میکنه که ما قراره مبارزه ای بین روشنایی و تاریکی یا نبرد بین روز و شب را ببینیم ولی ما همچین نبردی را نمیبینیم. چون در حقیقت بتمن و سوپرمن دقیقا مثل هم عمل میکنند. اونا هر دوشون دارک و خفن هستند و هر دو موجود تاریکی هستند. تنها تفاوت آنها اینه که یکیشون انگار خیلی سنگ انسان ها را به سینه میزنه و دیگری اصلا ککش هم نمیگزه!

 

نویسنده: پیتر دیوید

مترجم: مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2016

 (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

همه چیز درباره بتمن

50 دلیل برای تنفر از فیلم "بتمن علیه سوپرمن"

نظر پیتر دیوید درباره سوپرمن در فیلم Batman vs Superman

بدترین فیلم های كامیك بوكی تاریخ سینما!

بدترین شخصیت های خبیث فیلم های کمیک بوکی

10 ابرقهرمان فوق العاده ای که در دنیای سینما خراب شدند

بدترین پیچش های داستانی در فیلم های کمیک بوکی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Sherlock Holmes
#1 Sherlock Holmes 1395-01-10 23:39
نقد خیلی خوبی بود.خوشحالم بیخودی اسنایدر رو نکوبید.خیلی ها میگن مشکل کارگردانیه ولی به نظرم مشکل اصلی داستانه که اونم کار نویسندس.man of steel هم اکشن سرگرم کننده ای داشت ولی از یه داستان خوب رنج میبرد.مردم به یه شعوری رسیدن که بیشتر به داستان اهمیت میدن نه اکشن پر برخورد(نمونش رو تو بتمن نولان دیدیم)البته استثنا هم هست مثل سری ترنسفورمرز!DC برای تبلیغات هم که شده بود داشت خط داستانی رو لو میداد ولی بیاین حتی اگه بی طرف هم نگاه کنیم مارول حتی تو تریلر هم بهتر عمل کرده.اون کلیت داستان رو به ما نشون داده ولی آیا گفته چجوری این نبرد پیش میره؟منظورم اینه که الان کسی نمیدونه کدوم صحنه ماله کجای فیلمه؟ولی تو تریلر bvs کاملا نتیجه گیری فیلم نشون داده میشه.ویلن اصلی خودنمایی میکنه و بمتن و سوپرمن و واندرومن یه تیم آپ نصفه نیمه رو تشکیل میدن.خب اینطوری معلومه که هر چی تو چنته داشته رو رو کرده.امیدوارم در فیلم های آینده این اشتباه رو تکرار نکنه.گرچه خشت اول چو نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج!
نقل قول کردن
new avenger
#2 new avenger 1395-01-10 23:44
واقعا افرین بهترین نقدیه که از این فیلم شنیدم

( بند اولش که عالیه :-* )

درسته سوپرمن شخصیتیه که قدرت های خدا مانند داره

ولی اونارو به رخ کسی نمیکشه و تواضع داره و به انسان

ها علاقه داره و برای نجات جونشون اط تمام قدرتش استفاده

میکنه ولی سوپرمن کویل احساسات نداره و قدرتشو به رخ

همه میکشه ( یادتونه تو تریلرش یه جایی به بتمن گفت :

من اگه دلم بخواد میتونم نابودت کنم )

به نظرم زک اشتباه کرده که تو این فیلم سوپرمنو کشته

به نظرم باید اینکارو به قسمت اول جاستیس لیگ موکول

می کرد و تو این فیلم یه سوپرمن بهتر میساخت
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1395-01-10 23:49
به نقل از Sherlock Holmes:
نقد خیلی خوبی بود.خوشحالم بیخودی اسنایدر رو نکوبید.خیلی ها میگن مشکل کارگردانیه ولی به نظرم مشکل اصلی داستانه که اونم کار نویسندس.man of steel هم اکشن سرگرم کننده ای داشت ولی از یه داستان خوب رنج میبرد.مردم به یه شعوری رسیدن که بیشتر به داستان اهمیت میدن نه اکشن پر برخورد(نمونش رو تو بتمن نولان دیدیم)البته استثنا هم هست مثل سری ترنسفورمرز!DC برای تبلیغات هم که شده بود داشت خط داستانی رو لو میداد ولی بیاین حتی اگه بی طرف هم نگاه کنیم مارول حتی تو تریلر هم بهتر عمل کرده.اون کلیت داستان رو به ما نشون داده ولی آیا گفته چجوری این نبرد پیش میره؟منظورم اینه که الان کسی نمیدونه کدوم صحنه ماله کجای فیلمه.ولی تو تریلر bvs کاملا نتیجه گیری فیلم نشون داده میشه.ویلن اصلی خودنمایی میکنه و بمتن و سوپرمن و واندرومن یه تیم آپ نصفه نیمه رو تشکیل میدن.خب اینطوری معلومه که هر چی تو چنته داشته رو رو کرده.امیدوارم در فیلم های آینده این اشتباه رو تکرار نکنه.گرچه خشت اول چو نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج!

درسته ولی به نظر من این ایده و vision زک اسنایدر بوده که سوپرمن را اینجوری به تصویر بکشه
اصلا جذابیت سوپرمن در چیه؟ به قول انگلیسی ها what makes him tick؟ تم اصلی سوپرمن چیه؟
اینه: بیگانه ای که از فضا اومده و میشه ولی در بین انسان ها بزرگ میشه و خلق و خوی انسانی میگیره و میشه بزرگترین مدافع بشریت
من نمیدونم این ایده اینکه او یک خداست و باید جلوش رو گرفت از کجا اومده؟ و این دقیقا ایده ای است که زک در man of steel هم بهش پرداخت و اینجا اوج گرفته

واقعا سئوال من اینه که اگه سوپرمن و بتمن همچون خدایان اساطیری به تصویر کشیده بشن پس چه فرقی با داستان هایی که درباره نبرد خدایان یونانی خونده ایم، دارند؟ واقعا اون جنبه super hero چی میشه؟؟؟؟

پیتر دیوید کبیر مثال های خوبی میزنه . واقعا هرکول از همه خدایان یونانی جذاب تره برای ما چون نصفش انسانیه
شما این تم رو در بازی های god of war هم میبینی و به هیمن دلیله که کریتوس رو باهاش همذات پنداری میکنیم

یک نکته مهم دیگه چیزیه که من قبلا هم بهش اشاره کرده بودم. شما وقتی دو شخصیت داری که عین هم هستند (یعنی هر دو دارک هستند) دیگه اون کنتراست و تضاد جذاب ذاتی بین اونا بهم میخوره و از بین میره
الان این دقیقا مشکل فیلم شده چون هم بتمن و هم سوپرمن شدن دارک

و البته نکته مهم دیگه اینه که واقعا چرا باید همه چیز اینقدر تک بعدی و دارک باشه؟ چرا نباید مثل مارول همه جوانب انسانی رو در فیلم ها گذاشت؟ چرا دی سی و وارنر دارن سیاست no joke رو پیاده میکنن؟ این یعنی چی؟ یعنی اینجوری متفاوت میشن؟ با تک بعدی شدن؟
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1395-01-10 23:53
یادمه همیشه تو بحث های بین فن های مارول و دی سی این بحث مطرح میشد که میگفتن مارول بهتره چون شخصیت هاش خاکی ترن ، انسانی ترن و میشه باهاشون ارتباط برقرار کرد ولی شخصتی های دی سی مثل خدایانی میمونند که از فضا، امازون و اتلانتیس و مریخ و .... میان و نمیشه باهاشون ارتباط گرفت

دی سی سالها تلاش کرد شخصیت هاش رو از این وضعیت خارج کنه و خیلی هم موفق بود ولی زک اسنایدر با این فیلماش و نقشه راهی که برای dcu کشیده، همه چیز دی سی رو برگردونده به دهه 40 میلادی!
نقل قول کردن
Ice Man
#5 Ice Man 1395-01-10 23:57
واقعا به این میگن درک از شخصیت ؛ فقط کسی مثل خود پیتر دیوید لیاقت کارگردانی فیلمایی در حد BVS یا جاستیس لیگ رو داره
نقل قول کردن
taichi
#6 taichi 1395-01-10 23:57
با كمال تأسف بايد بگم تمام حرف هاي ايشون درسته. ..
شايد بزرگترين مشكل زك همين إغراق و بزرگ نماييش باشه.
فيلم واچمن يكي از بهترين فيلم هاي كميك بوكي بود كه من ديدم ولي يك چيز كم داشت اونم اين بود كه كميك واچمن درباره ي اين بود كه چه طور ابرقهرمانان إنسان اند و ابرقهرماناي خدا مانند رو ضعيف به و شكننده به تصوير كشيد در صورتي كه زك اونا رو بدون نقص به تصوير كشيد و نشون داد چه طور ابرقهرمانان خدان!!!
زك رو به هيچ وجه به خاطر گرفتن دست و پا چلفتگي و حس شوخ طبعي از سوپرمن نميبخشم هرچي نباشه اينا جز اصلي و جدا نشدني سوپرمن هستن! من كسي هستم كه من اف استيل رو دوست داشتم و دارم ولي ديگه از اين كارگردان پشتيباني نميكنم
ديگه اين فيلمهايي كه ايشون ميسازه رو به حساب نميارم، دنياي سينمايي دي سي من بدون ايشون تعريف شدست
نقل قول کردن
Sherlock Holmes
#7 Sherlock Holmes 1395-01-11 00:06
#3
دی سی انگار با هرگونه جنبه فان تو فیلمهای سینماییش مشکل داره.همین چند روز پیش تریلر lego batman اومد و چقدر هم ازش استقبال شدش و احتمالا نامزد اسکار هم میشه.چرا؟چون فانه.چون یه جنبه متفاوت از بتمن رو نشون میده.فکر کنم الان همه ی خوره های فیلم از ماهیت بتمن خبر دار شدن.یه فرمول رو نمیشه برای یه عمر استفاده کرد باید تنوع به خرج داد.همونطور که اونجرز هم تا 10 سال دیگه ادامه نداره و حتی اگه ادامه داشته باشه بدون شک شخصیت جدید واردش میشه.همونطور که آخر فاز 2 هم دیدیم.
یه جا تو نقد man of steel به طنز میگفت:
god forbid man of steel would be any damn fun for anybody!
بازم به نظرم اگه این خلا داستانی رو رفع میکرد و یه ماجرای درست و حسابی رو پرده میبرد اینقدر مشکل پیش نمیومد.درسته که فیلم حتی با شعار هاشم در تناقضه.لوثر میگه day vs night ولی ما چیزی جز night vs night نمیبینیم با خیلی ارفاق night vs sunset یا حتی تو تریلر بیان میشد که مردم همیشه دنبال یک ناجی هستن ولی به نظرتون ناجی نباید یک انسان باشه؟درسته سوپرمن در هیبت یک آدمه ولی جنبه انسانی ما درش نمیبینیم.هنری کویل بازیگر خیلی توانیاییه.تو سال 2015 یک فیلم دیگه هم بازی کرد.در اون فیلم واقعا نیاز بود نقش یک آدم بی روح رو بازی کنه ولی ناخواسته رو لب تماشاچی یه خنده ای رو به وجود می آورد.راستی مضمون و شالوده فیلم مگه عدالت نیست؟پس این عدالت کجاست؟عدالت مگه نباید نسبت به مردم برقرار بشه؟پس چرا به جون انسان های هیچ اهمیتی داده نمیشه؟این ها مشکلاتیه که خیلی ریشه ای و از عهده کارگردان هم خارج.درسته اسنایدر خیلی بد عمل کرد و با متای 44 یک شبه افتضاح چند صد میلیون دلاری تحویلمون داد ولی همه تقصیرات رو گردن یک نفر انداختن هم اشتباهه.این جا باز برمیگردیم به نبود یک فردی مثل فایگی در دی سی که بار ها بهش اشاره شدش.
نقل قول کردن
parker
#8 parker 1395-01-11 00:07
امیدوارم زن پیتر دیوید نقدش رو نخونه :-* با بترنگ میفته دنبالش :-* :D
ولی خودمونیم واقعا راست میگه . این فیلم هیچ لطفی در حق کاراکتراش نمی کنه . فقط سعی می کنه یه فیلم اکشن پر از ویرانی و دارک و خفن تحویل بده ( در حالیکه دارک باید حس تاریکی رو منتقل کنه ، مثل دردویل ) . و مشکل اصلی فیلم هم واقعا سوپرمنه !!! سوپرمن وقتی میمیره هیچ حسی در من ایجاد نمیشه . در حالیکه از مرگ کوئیک سیلور واقعا متاثر شدم . یا مرگ گوئن و یا مرگ اون دانشمند تو کاپیتان آمریکا 1.
این فیلم ثابت کرد تنها فیلمی موفق میشه که به منبع وفادار بشه . همین کافیه .
نقل قول کردن
parker
#9 parker 1395-01-11 00:12
وقتی این تریلر لگو بتمن رو دیدم به یه چیز رسیدم. اونم این که چرا همه فکر می کنن بتمن نباید فان باشه ؟ چرا بتمن همش باید جدی باشه ؟ چرا واقعا ؟؟
بذارید لگو بتمن بیاد میبینید پتانسیل فان بودن بتمن در برخی مواقع از ددپول هم بیشتره !!!!!!!
نقل قول کردن
Sherlock Holmes
#10 Sherlock Holmes 1395-01-11 00:17
به نقل از parker:
امیدوارم زن پیتر دیوید نقدش رو نخونه :-* با بترنگ میفته دنبالش :-* :D
ولی خودمونیم واقعا راست میگه . این فیلم هیچ لطفی در حق کاراکتراش نمی کنه . فقط سعی می کنه یه فیلم اکشن پر از ویرانی و دارک و خفن تحویل بده ( در حالیکه دارک باید حس تاریکی رو منتقل کنه ، مثل دردویل ) . و مشکل اصلی فیلم هم واقعا سوپرمنه !!! سوپرمن وقتی میمیره هیچ حسی در من ایجاد نمیشه . در حالیکه از مرگ کوئیک سیلور واقعا متاثر شدم . یا مرگ گوئن و یا مرگ اون دانشمند تو کاپیتان آمریکا 1.
این فیلم ثابت کرد تنها فیلمی موفق میشه که به منبع وفادار بشه . همین کافیه .

ولی من به هیچ وجه از مرگ کوئیک سیلور متاثر نشدم.مارول فقط میخواست یکی از اعضای اونجرز رو بکشه تا یه حس غم بین طرفدارا ایجاد کنه و از طرفی هم نمیخواست کاراکتر های اصلی رو زود از دست بده وگرنه کوئیک سیلوری که ما چیز زیادی ازش ندیدیم و در حد 4 تا جمله هم بیشتر دیالوگ نگفت نباید ما رو زیاد ناراحت کنه.اون مرگ مفتضحانه اگزویر تو last stand منو ناراحت کرد یا مرگ عمو بن تو سری اول اسپایدرمن من رو خیلی غمگین کرد و حتی بیشتر از اون وقتی فیلینت مارکو داشت داستان مرگ عمو بن رو تعریف میکرد ولی مرگ کوئیک سیلور یه حس گذرا بود که حتی تا آخر فیلم هم دووم نیاوردش.
نقل قول کردن
Ice Man
#11 Ice Man 1395-01-11 00:20
از این به بعد هر کی گفت سوپرمن Man Of Steel یا BVS ، سوپرمن خوبیه میشه که بش لینک این مقاله رو بدیم (هر چی باشه ، آقای ترابی بهترین نقد رو برای یه موضوع انتخاب میکنه ، اینم ایراد های سوپرمنی هنری کویل ، که برای بعضی ها که از سوپرمنه Man Of Steel دفاع میکردنم خوبه بخونن :-* )
اونایی که هم میگن کاری به نقد ها و فروش فیلم ندارن و فقط با خود فیلم کار دارنم ، دلیلشون خیلی مسخرست چون اگه نقدا بدن ؛ پس یعنی فیلم بده که نقدا بدن ، اگه فروش بد بوده هم برای اینه که فیلم بد بوده اگه هم کلا میگن این چیز رو قبول ندارن ؛ خب بقیه هم که رو فروش فیلم تأثیر گذاشتن ، خیلی هاشون ، کسایی بودن مثل این افراد که این عقیده رو دارن
نقل قول کردن
parker
#12 parker 1395-01-11 00:25
به نقل از Sherlock Holmes:
به نقل از parker:
امیدوارم زن پیتر دیوید نقدش رو نخونه :-* با بترنگ میفته دنبالش :-* :D
ولی خودمونیم واقعا راست میگه . این فیلم هیچ لطفی در حق کاراکتراش نمی کنه . فقط سعی می کنه یه فیلم اکشن پر از ویرانی و دارک و خفن تحویل بده ( در حالیکه دارک باید حس تاریکی رو منتقل کنه ، مثل دردویل ) . و مشکل اصلی فیلم هم واقعا سوپرمنه !!! سوپرمن وقتی میمیره هیچ حسی در من ایجاد نمیشه . در حالیکه از مرگ کوئیک سیلور واقعا متاثر شدم . یا مرگ گوئن و یا مرگ اون دانشمند تو کاپیتان آمریکا 1.
این فیلم ثابت کرد تنها فیلمی موفق میشه که به منبع وفادار بشه . همین کافیه .

ولی من به هیچ وجه از مرگ کوئیک سیلور متاثر نشدم.مارول فقط میخواست یکی از اعضای اونجرز رو بکشه تا یه حس غم بین طرفدارا ایجاد کنه و از طرفی هم نمیخواست کاراکتر های اصلی رو زود از دست بده وگرنه کوئیک سیلوری که ما چیز زیادی ازش ندیدیم و در حد 4 تا جمله هم بیشتر دیالوگ نگفت نباید ما رو زیاد ناراحت کنه.اون مرگ مفتضحانه اگزویر تو last stand منو ناراحت کرد یا مرگ عمو بن تو سری اول اسپایدرمن من رو خیلی غمگین کرد و حتی بیشتر از اون وقتی فیلینت مارکو داشت داستان مرگ عمو بن رو تعریف میکرد ولی مرگ کوئیک سیلور یه حس گذرا بود که حتی تا آخر فیلم هم دووم نیاوردش.

اینو واقعا میگی ؟ به هر حال اختلاف سلیقه هم هست .
مرگ کوئیک سیلور خیلی ناگهانی بود . یعنی میتونست تو اون شرایط کشته نشه . و اون جمله ی معروف فیلم و جیغ کشیدن خواهرش هم واقعا غم داشت.
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1395-01-11 00:26
به نقل از Ice Man:
از این به بعد هر کی گفت سوپرمن Man Of Steel یا BVS ، سوپرمن خوبیه میشه که بش لینک این مقاله رو بدیم (هر چی باشه ، آقای ترابی بهترین نقد رو برای یه موضوع انتخاب میکنه ، اینم ایراد های سوپرمنی هنری کویل ، که برای بعضی ها که از سوپرمنه Man Of Steel دفاع میکردنم خوبه بخونن :-* )
اونایی که هم میگن کاری به نقد ها و فروش فیلم ندارن و فقط با خود فیلم کار دارنم ، دلیلشون خیلی مسخرست چون اگه نقدا بدن ؛ پس یعنی فیلم بده که نقدا بدن ، اگه فروش بد بوده هم برای اینه که فیلم بد بوده اگه هم کلا میگن این چیز رو قبول ندارن ؛ خب بقیه هم که رو فروش فیلم تأثیر گذاشتن ، خیلی هاشون ، کسایی بودن مثل این افراد که این عقیده رو دارن

کسانی که از کاربران قدیمی سایت ما هستن میدونن که ما از همون اول همین حرفا رو تو سایت درباره من او استیل میزدیم
فکر نکنید این حرفا جدیده. نه! شما به کامنت های سایت ما سر بزنی کم و بیش همه این حرفهای پیتر دیوید رو میبینی
در هر حال ما دیگه داره 40 سالمون میشه و با این همه سابقه و تجربه در زمینه کمیک میدونیم چی خوبه و چی خوب نیست
نقل قول کردن
comic fan
#14 comic fan 1395-01-11 00:28
به نقل از parker:
وقتی این تریلر لگو بتمن رو دیدم به یه چیز رسیدم. اونم این که چرا همه فکر می کنن بتمن نباید فان باشه ؟ چرا بتمن همش باید جدی باشه ؟ چرا واقعا ؟؟
بذارید لگو بتمن بیاد میبینید پتانسیل فان بودن بتمن در برخی مواقع از ددپول هم بیشتره !!!!!!!

میدونی چرا فان بودن بتمن انقدر برامون جالبه ؟
حالا جدا از صدای کلفتش و اینا ...
چون همیشه از بتمن ی آدم اخمو و خشن یاد کردیم فان بودنش برامون جذابه
احتمالا انیمیشن هم مثل Lego Movie عالی میشه ( حالا کاندیدا اسکار و ایناشو نمیدونم ولی خب هممون میدونم لگو مووی بهترین انیمیشن سال 2014 بود )
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1395-01-11 00:29
به نقل از parker:
به نقل از Sherlock Holmes:
به نقل از parker:
امیدوارم زن پیتر دیوید نقدش رو نخونه :-* با بترنگ میفته دنبالش :-* :D
ولی خودمونیم واقعا راست میگه . این فیلم هیچ لطفی در حق کاراکتراش نمی کنه . فقط سعی می کنه یه فیلم اکشن پر از ویرانی و دارک و خفن تحویل بده ( در حالیکه دارک باید حس تاریکی رو منتقل کنه ، مثل دردویل ) . و مشکل اصلی فیلم هم واقعا سوپرمنه !!! سوپرمن وقتی میمیره هیچ حسی در من ایجاد نمیشه . در حالیکه از مرگ کوئیک سیلور واقعا متاثر شدم . یا مرگ گوئن و یا مرگ اون دانشمند تو کاپیتان آمریکا 1.
این فیلم ثابت کرد تنها فیلمی موفق میشه که به منبع وفادار بشه . همین کافیه .

ولی من به هیچ وجه از مرگ کوئیک سیلور متاثر نشدم.مارول فقط میخواست یکی از اعضای اونجرز رو بکشه تا یه حس غم بین طرفدارا ایجاد کنه و از طرفی هم نمیخواست کاراکتر های اصلی رو زود از دست بده وگرنه کوئیک سیلوری که ما چیز زیادی ازش ندیدیم و در حد 4 تا جمله هم بیشتر دیالوگ نگفت نباید ما رو زیاد ناراحت کنه.اون مرگ مفتضحانه اگزویر تو last stand منو ناراحت کرد یا مرگ عمو بن تو سری اول اسپایدرمن من رو خیلی غمگین کرد و حتی بیشتر از اون وقتی فیلینت مارکو داشت داستان مرگ عمو بن رو تعریف میکرد ولی مرگ کوئیک سیلور یه حس گذرا بود که حتی تا آخر فیلم هم دووم نیاوردش.

اینو واقعا میگی ؟ به هر حال اختلاف سلیقه هم هست .
مرگ کوئیک سیلور خیلی ناگهانی بود . یعنی میتونست تو اون شرایط کشته نشه . و اون جمله ی معروف فیلم و جیغ کشیدن خواهرش هم واقعا غم داشت.

مرگش خیلی بار عاطفی نداشت ولی اجرای فوق العاده ای داشت. یعنی کراگردان یه جور رقابت بین هاکای و کوئیک سیلور از همون سکانس های اولیه ایجاد کرد و وقتی کوئیک سیلور جون اون بچه و هاکای رو نجات داد، واقعا ادم جا میخوره
من از نحوه ادیت این سکانس و اونجایی که هاکای به عنوان کسی که خودش زن و بچه داره، اون بچه رو بغل میکنه و و چشماش رو میبنده و جوری میگیرتش که بهش تیر نخوره ولی ناگهان یه باد تندی از بغلش رد میشه و میفهمیم کوئیک سیلور کشته شده، خیلی خوشم میاد
نقل قول کردن
Sherlock Holmes
#16 Sherlock Holmes 1395-01-11 00:33
#12
خب بله اون مصیبتی که برای اسکارلت ویچ پیش اومد واقعا ناراحت کننده بود.ولی ما تو کل فیلم چه صحنه ی به یادموندنی از کوئیک سیلور میبینیم؟غیر از اون جمله:you didn't see that coming?
کوئیک اصلا با مخاطب هیچ رابطه ای برقرار نکرد.بر عکس اسکارلت ویچ پر بود از احساسات و قسمتی که هاکای باهاش حرف میزنه یکی از زیباترین جاهای فیلمه.گرچه مرگش هم زیاد قابل درک نبود.کسی که یک پیکان انفجاری رو اول فیلم میگیره یا اواسط فیلم دیدیم که گلوله رو بصورت آهسته میبینه چطور نتونست از چند تا گلوله خودشو نجات بده؟
نقل قول کردن
comic fan
#17 comic fan 1395-01-11 00:33
واقعا دلم برای سوپرمنای کریستوفر ریو تنگ شده :cry: :cry:
یادش بخیر سوپرمن 1 و 2 چه فیلمای محشری بودن
همین الان داشتم کلیپای توی گوشیمو میدیم به اون کلیپی رسیدم که سوپرمن لوییس لین که داره از ارتفاع میفته رو هوا نجات میده و بهش میگه نترس من گرفتمت لوییسم میگه تو منو گرقتی ؟! بعدش ی نگاه پایین میکنه محکم بغلش میکنه میگه : پس کی تو رو گرفته !! :sad:
واقعا هم دلم برای اون سوپرمن دست و پا چلفتی و خندون تنگ شده
کاشکی بجای کاویل ، تام ولینگ سوپرمن دنیای سینمایی دی سی بود ( تو اسمالویل عالی بود )
نقل قول کردن
Ice Man
#18 Ice Man 1395-01-11 00:36
#13استاد ، ببخشید باور کنید سوء تفاهم شده ؛ من منظورم شما و هیچ مدیر یا کاربری تو سایت نبود ، باور کنید من رکم اگر میخواستم حرفم منظور داشته باشه دقیقا میگفتم ؛ شما خودتون این مقاله رو گذاشتین و بقیه کاربرا هم دارن نظر میدن ، بعد یعنی من منظورم با خود شماست ! باور کنید نبود
نقل قول کردن
comic fan
#19 comic fan 1395-01-11 00:36
به نقل از Sherlock Holmes:
#12
خب بله اون مصیبتی که برای اسکارلت ویچ پیش اومد واقعا ناراحت کننده بود.ولی ما تو کل فیلم چه صحنه ی به یادموندنی از کوئیک سیلور میبینیم؟غیر از اون جمله:you didn't see that coming?
کوئیک اصلا با مخاطب هیچ رابطه ای برقرار نکرد.بر عکس اسکارلت ویچ پر بود از احساسات و قسمتی که هاکای باهاش حرف میزنه یکی از زیباترین جاهای فیلمه.گرچه مرگش هم زیاد قابل درک نبود.کسی که یک پیکان انفجاری رو اول فیلم میگیره یا اواسط فیلم دیدیم که گلوله رو بصورت آهسته میبینه چطور نتونست از چند تا گلوله خودشو نجات بده؟

یه سری کارتونی هم هست به نام چگونه باید تموم میشد .
قسمتی که مربوط به اونجرز 2 بود رو نشون میداد وقتی کوئیک سیلور میاد جلو تیرارو بگیره آهنگ اوت تیکه مخصوص کوئیک سیلور مردان ایکس روزای گذشته آینده پخش میشه و اونم تیرارو به همون حالت میزنه کنار !
نقل قول کردن
parker
#20 parker 1395-01-11 00:41
#15
منم منظورم همینه. وگرنه کوئیک سیلور شخصیت چندان موثری تو فیلم نداشت ولی نحوه ی کشته شدنش واقعا تاثیر گذار بود. ولی خدا بگم جاس ویدون رو چی کار نکنه . دو دقیقه هم از مرگ کوئیک سیلور نگذشته که هالک میپره تو هواپیمای الترون، اون هم میگه "غلط کردم ، ببخشید ". یه مرز بین خنده و گریه !!!! آدم می مونه اون وسط !!!!@$/^&
نقل قول کردن
Sherlock Holmes
#21 Sherlock Holmes 1395-01-11 00:41
#19
دقیقا من داشتم این نظر رو مینوشتم یاد اون لحظه افتادم و اصلا همون بود که این فکر رو تو ذهنم انداخت.اسمش how it should have ended یا به اختصار hishe هم میگن که چند قسمتش رو اینجا گذاشته بودند.
بهترین قسمت هاش هم به نظرم cafe superhero
هستش که یه مکالمه های فوق خنده دار بین سوپرمن و بتمن و گاهی وقت ها هم شخصیت های سینمایی دیگه شکل میگیره.
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1395-01-11 00:44
به نقل از Ice Man:
#13استاد ، ببخشید باور کنید سوء تفاهم شده ؛ من منظورم شما و هیچ مدیر یا کاربری تو سایت نبود ، باور کنید من رکم اگر میخواستم حرفم منظور داشته باشه دقیقا میگفتم ؛ شما خودتون این مقاله رو گذاشتین و بقیه کاربرا هم دارن نظر میدن ، بعد یعنی من منظورم با خود شماست ! باور کنید نبود

ولی من هیچ حس بدی از کامنت شما دریافت نکردم
فقط خواستم یاداوری کنم که ما مدتهاست داریم این حرفا رو میزنیم . همین ;-)
نقل قول کردن
young spider
#23 young spider 1395-01-11 00:47
من در کنار اینکه از زک اسنایدر خیلی بدم میاد ، از اینترنت ایران خیلی بیشتر بدم میاد . یه ۳۰ دقیقه ای شده بود داشتم می نوشتم که یک دفعه اینترنت قطع شد . تخصصی ترین کامنت عمرم بود . حیف . حالا برم ببینم فردا می تونم بنویسم.
نقل قول کردن
captain bat
#24 captain bat 1395-01-11 00:58
جدا در مورد سوپرمن و لکس درست گفته به نظرم حسی ایز برگ اصلا به عکس نمی خورد بیشتر به یه بچه پول داره بی ارزه میخورد نه ابهتی نه انگیزه ای نه حرکت خاصی به نظر بازیگری هم باید پیر تر می بود
نقل قول کردن
captain spidey
#25 captain spidey 1395-01-11 01:06
نقد بسیار فوق‌العاده بود ولی فکر کنم هنری کویل با خوندن این نقد درجا سکته کنه پیتر دیوید خیلی زیبا به کویل فهموند بدترین سوپرمن تاریخ است
نقل قول کردن
Ice Man
#26 Ice Man 1395-01-11 01:26
#22حالا خیالم راحت شد ، در این که مدت هاست این حرف ها رو مزنین هم در باره این موضوع هم خیلی موضوع هیچ شکی نیست
نقل قول کردن
Sentinel
#27 Sentinel 1395-01-11 01:41
حیف... یعنی شدیدا دارم میسوزم که چرا پتانسیل دیسی داره هدر میره... زک اسنایدر آخه شاخ کدوم گاویه که آوردنش بشه مغز متفکر دیسی؟ همین پیتر دیویدو میتونن بیارن سر هدایت دنیای دیسی... دیسی و وارنر چرا باید بیان به کارگردان افتضاح ساکر پانچ این همه حق بدن؟
واقعا از نسل فعلیم ناامید شدم... باید بتمنای نولانو پیش زمینه یونیورس قرار بدن و آدمی مثل کریستوفر نولانو بیارن سر هدایت یونیورس ، همون زمانی که گرین لنترن قرار بود ساخته بشه باید قدما محکم برداشته میشد... اگه اینطوری میشد الان جای اینکه هر هفته منتظر بشیم فلش با یه جلوه ویژه مسخره ( در حد سریال عالیه ها ) بیاد وسط سنترال سیتی بدوهه ، باید هر دوسال منتظر فیلم جدید فلش میشدیم...
نقل قول کردن
Ice Man
#28 Ice Man 1395-01-11 01:59
#27 حالا فیلمش که افتضاح شد ، حداقل ای کاش یه بازی خوب ازش بسازن که تحمل برامون راحت تر کنه
اگر زک بره و همه ی فیلم های بعدی ، خوب و قابل قبول باشن بعدا میتونیم این ها رو (یعنی گندای زک فراموش کنیم)
نقل قول کردن
Sentinel
#29 Sentinel 1395-01-11 04:44
به نقل از Ice Man:
#27 حالا فیلمش که افتضاح شد ، حداقل ای کاش یه بازی خوب ازش بسازن که تحمل برامون راحت تر کنه
اگر زک بره و همه ی فیلم های بعدی ، خوب و قابل قبول باشن بعدا میتونیم این ها رو (یعنی گندای زک فراموش کنیم)

خب یه مشکل هست :
مرگ سوپرمن توی این فیلم هدر رفت... ژنرال زاد به فنا رفته... مبارزه بین این دو نفر تموم شد... حضور واندروومن و بتمن برای اولین بار از کشک هم کمتره... لکس لوثورم شخصیتش آسیب دیده... حقیقتا با شانس کمی که میبینم توی قضیه رفتن زک ، بازم میدونم الان چقدر برنامه ریزی کرده و هر کارگردانی هم بیاد توی برنامه ریزی زک گم میشه..
نقل قول کردن
Ice Man
#30 Ice Man 1395-01-11 05:58
#29 آره درسته اینم هست ، خب یه دنیای سینمایی باید همش عالی باشه ، وقتی شروعش و بیشتر چیز هاش ایراد داشته باشه تو ادامش هم مشکل پیش میاد ، فقط من همش از این میترسم که دیگه به دنیای سینمایی DC امیدی نباشه
وارنر ؛ خیلی خیلی تلاش کنه ، میتونه یه جوری این قضیه رو درست کنه ، یعنی اگه تازه زک رو هم باز نگهداره ؛ دیگه هیچ امیدی نباید داشته باشیم .وقتی دقیق به گند هایی که زک زده نگاه کنیم ، وحشتناکه
وارنر و عوامل و بازیگرا و...فیلم تقصیری ندارن ؛ درسته فیلمی مثل این باید کوبوند اما من بازم از نابود کردنش بخاطر ایراد هایی که داره ؛ حس بدی بم دست میده ؛ واقعا فقط مشکلم با زکه
اما عاشق بتمن فیلمم و از بن افلک هم خوشم میاد ، برای همین هم ناراحتم ، چون بن افلک بخاطر این که نمیخواست آخرش اینجوری بشه تمام تلاشش کرد ... الانم فقط دلم میخواد یه فیلم اختصاصی از بتمن با بازی بن افلک بسازن که کارگردانشم کس دیگه ای باشه و فیلم عالی ای هم بشه
بعد کسی که هدایت کنه خوبه ؛ اما به شرطی که به گفته هاش عمل کنی اما زک اسنایدر رو که نمیشه هدایت کرد ، چون هر کی ، هر چی بش بگه باز کار خودش میکنه
نقل قول کردن
Farzan003
#31 Farzan003 1395-01-11 11:01
#9
از اون حرفها زدیا آقا عرفان.
خودت بهتر میدونی که ذات شخصیت بتمن دارکه.تم بیشتر داستانهاشم دارکه.یعنی به هر منطقی که حساب کنی یه شخصیتی که توی ده سالگی مادر و پدرش رو جلوی چشمش کشتن و از چهارده سالگی تمام دنیا رو گشته و بین خلافکار ها زندگی کرده و از همون موقع شروع به اموزش مبارزه کرده و حالا هم با یه لباس ترسناک سیاه به معنای واقعی کلمه دهن جنایت کاران رو سرویس میکنه شخصیت سیاه و دارکیه.
اگه میبینی یه بتمن فان انقدر تو لگو مووی جذاب بود و حالا هم تریلرهای فیلم اختصاصیش اینقدر جالبه به خاطر اینه که این بتمن یه جورایی داره شخصیت اصلی بتمن رو به هجو میکشه.این هم فقط تو عالم کارتون و انیمیشن جالبه.تازه به نظر من توی هر انیمیشنی هم جالب نمیشه.فقط تو انیمیشن های فانتزی و هجوآمیزی مثل همین لگو مووی جالب میشه.
البته میدونم خودت اینا رو میدونی و حرفت صرفا جهت مقایسه بود ولی کلا خواستم شفاف سازی کنم. ;-)
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#32 Samwel Tarly 1395-01-11 12:28
الان این نقد خوندم دیگه واقعا رغبتی برای دیدن فیلم ندارم یعنی همه میگن اون خداست و چون از ما بالاتره و باید کنترلش کنیم و تنها دلیل درگیری بتمن و سوپرمن این که بتمن میگه اون خداست و نباید بزاریم مردم دوستش داشته باشن و از اون طرف سوپرمن احساس پوچی می کنه و با خودش میگه با بقیه فرق داره.خب اگه اینجوری باشه سوپرمن چرا باید تو این سیاره بمونه؟بزاره بره
زک باید از دی سی بره و همین طور اون نویسنده ها
نقل قول کردن
Ali Faramarzpour
#33 Ali Faramarzpour 1395-01-11 13:15
احتمال دارد این خطر اسپویل باشد
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
فک کنم بین باکی و بلک وییدو یه رابطه باشه.شاید
شاید حرفم قدیمی باشه به هر حال من یه عکس دیدم که اینا تو بغل هم بودن
نقل قول کردن
Ali Faramarzpour
#34 Ali Faramarzpour 1395-01-11 13:48
اقا من ناراحتم که داستان جنگ داخلی رو بدونم .اقا یه جورایی میشه حدس زدش
نقل قول کردن
PashaxSpidey
#35 PashaxSpidey 1395-01-11 17:41
خیلی دوست دارم نظر ایشون رو در مورد کارکتر بتمن توی bvs بدونم
نقل قول کردن
Agent Marvel
#36 Agent Marvel 1395-01-12 02:45
به نقل از comic fan:
واقعا دلم برای سوپرمنای کریستوفر ریو تنگ شده :cry: :cry:
یادش بخیر سوپرمن 1 و 2 چه فیلمای محشری بودن
همین الان داشتم کلیپای توی گوشیمو میدیم به اون کلیپی رسیدم که سوپرمن لوییس لین که داره از ارتفاع میفته رو هوا نجات میده و بهش میگه نترس من گرفتمت لوییسم میگه تو منو گرقتی ؟! بعدش ی نگاه پایین میکنه محکم بغلش میکنه میگه : پس کی تو رو گرفته !! :sad:
واقعا هم دلم برای اون سوپرمن دست و پا چلفتی و خندون تنگ شده
کاشکی بجای کاویل ، تام ولینگ سوپرمن دنیای سینمایی دی سی بود ( تو اسمالویل عالی بود )

موافقم.کار ولینگ خیلی خوب بود.
نقل قول کردن
KKH-013
#37 KKH-013 1402-03-17 22:39
واو واقعا نظر خیلی عمیق و پر تحلیلی بود بیخود نیست که ایشون اینقدر ادم بزرگیه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید