6 تغییر بزرگ در كمیك های X-men

تغییرات در کمیک های ایکس من

 در این  مقاله به 6 تغییر بزرگی كه تا به حال در سری کمیک های x-men رخ داده میپردازیم.

 

- احیای مردان ایكس با كمیك شماره 1 Giant-Size X-Men

- احیای مردان ایكس با كمیك شماره 1 Giant-Size X-Men

ابتدا وقتی مردان ایكس در دهه 60 میلادی خلق شد، محبوبیت چندانی نداشتند تا اینكه پس از تقریبا یك دهه  كمیك Giant-Size X-Men عرضه شد و ایكس من را كاملا احیا كرد. كسی انتظار این همه موفقیت را نداشت . در این كمیك میوتانت های قدیمی مردان ایكس، گروه را ترك كرده و اعضای جدید از سرتاسر جهان مثل ولورین، استورم و كلاسوس و ... جای آنها را گرفتند. این كمیك در ضمن آغازگر دورانی شد كه مارول را به محبوبیتی زیادتر رساند و x-men را تبدیل به فرنچایز شماره 1 دنیای كمیك كرد.

 

- كشتار میوتانت ها

- كشتار میوتانت ها

دورانی كه با كمیك Giant-Size X-Men شروع شد به لطف نویسنده ای به نام كریس كلرمانت و طراحی به نام جان بیرن با موفقیت هر چه تمام تا سالها ادامه یافت تا اینكه در دهه 80 ميلادي  داستان "كشتار میوتانت ها" (the Mutant Massacre) منتشر شد و همه چیز را دارك كرد. در نتیجه این داستان میوتانت های مهم و باارزشی مثل كیتی پراید و نایت كراولر از گروه حذف شدند. استورم هم قدرت هایش را از دست داد . مگنتو مسئول موسسه پرفسور اگزاویر شد و البته X-men مردند(البته ظاهرا).

نفرت از میوتانت ها به اوج خودش رسیده بود و گروهی كه مردان ایكس را كشته بود (یعنی Marauders) به دنبال كشتن میوتانت های دیگری هم بود. استورم و تیم او تصمیم گرفتند تا جوری وانمود كنند كه انگار مرده اند . آنها سپس به بيابان هاي استراليا نقل مكان كردند. بله .. دورانی جدید اغاز شده بود كه در آن كیتی پراید و نایت كراولر جای خود را به هاوك (برادر سایكلاپس)، سایلوك، دزلر و لانگ شات دادند. این دوره شاهد تغییرات اساسی در كمیك های مردان ایكس بود و هواداران هم به نیكی از آن یاد میكنند.

 

- ریبوت دهه 90

كميك هاي مردان ايكس دهه 90

سرانجام مردان ایكس فاش كردند كه زنده هستند و در نتیجه در دهه 90 میلادی شاهد ریبوت جدیدی در كمیك های مردان ایكس بودیم كه «جیم لی» طراح بزرگ، در راس طراحی كمیك های مردان ایكس قرار گرفت. در این دهه پس از 17 سال شاهد بودیم كه كریس كلرمانت از نویسندگی مردان ایكس كناره گیری كرد. سپس عنوان دومی هم از مردان ایكس شروع به چاپ كرد و مردان ایكس به دو دسته تقسیم شد: گروه آبی رنگ سایكلاپس و گروه طلایی رنگ استورم! اعضای اریجینال مردان ایكس دوباره به عرصه برگشتند و گروهی هم به نام X-Factor تاسیس شد كه رهبرش هاوك بود و دولت آن را تامین مالی میكرد. گروه The New Mutants كه اعضای آن را سابقا میوتانت های نوجوان و كم سن و سال تشكیل میدادند، تبدیل شدند به گروه X-Force (این گروه را Cable رهبری میكرد). این دوره ای بود كه هر جا نگاه میكردی اثری از x-men میدیدی! همه جا پر شده بود از كمیك های مردان ایكس كه خیلی هم پرفروش بودند ...

 

- دوران New X-men

كميك new x-men

بلاخره درپایان دهه 90 كمیك های x-men زیر بار خودش فرو پاشید ! آنقدر داستان ها و ماجراهای پیچیده و طولانی در دهه 90 چاپ شد كه یك continuity سنگین پیش آمد كه برای خیلی از مخاطبین جدید غیر قابل فهم بود. مارول برای اینكه دوباره مردان ایكس را قابل فهم كنه به نویسنده برجسته ای به نام گرنت موریسون رو انداخت و او هم سری فوق العاده New X-men را خلق كرد. موریسون تمركز خودش را روی مدرسه میوتانت ها گذاشت و اعضای اصلی كمیك او معلمین این مدرسه بودند. لباس های پر زرق و برق اعضا كنار گذاشته شدند و به جای آنها از یونیفرم های متحد الشكل كه سیاه و  زرد رنگ بودند استفاده شد. اگزاویر رویای خودش را توسعه داد و X-Corp را تاسیس كرد. موریسون همچنین نشان داد جهش یافتگی میتواند خیلی هم چیز باحالی نباشد و منجر به از ریخت افتادن صورت هم بشود! در كل تم اصلی این دوران تكامل یا evolution بود و اینكه جهش ژنتیكی قدم بعدی در مسیر تكامل بشر است. برخی از طرفداران قدیمی مردان ایكس از این سری استقبال نكردند ولی خیلی ها از تغییرات و ایده ای جدید آن خوششان آمد.

 

- دوران كاهش جمعیت میوتانت ها

كميك house of m

جمعیت میوتانت ها داشتند به سرعت افزایش میافت و از جمعیت انسان های معمولی پیشی میگرفت . مارول احساس خطر میكرد و حس میكرد میوتانت ها دارند از كنترل خارج میشوند . بنابراین اسكارلت ویچ در داستان House of M عبارت كلیدی "دیگر میوتانتی نباشد" (No More Mutants) را بر زبان آورد. در نتیجه فوراً جمعیت میوتانت ها به كمتر از 200 نفر كاهش پیدا كرد! آنها حالا به گونه ای در حال انقراض تبدیل شده بودند و در مدرسه اگزاویر گرد هم آمدند (در حالی كه روبات های سنتینل از انها محافظت میكردند) . اوضاع بدتر هم شد و گروه ایكس من مجبور شد كشور آمریكا را ترك و به یك جزیره نقل مكان كند. سپس فهمیدند كه از آن روز كه اسكارلت ویچ آن جمله را بر زبان آورد، دیگر هیچ میوتانتی متولد نشده ولی با تولد «هوپ سامرز» ، امید دوباره به قلوب میوتانت ها بازگشت ...

 

- دوران تفرقه (Schism)

كميك Schism

بازگشت هوپ سامرز شروعی بود برای دوره ای جدید برای میوتانت ها. البته مشكلات همچنان ادامه داشت. مثلا بلاخره اختلاف نظرهای بین سایكلاپس و ولورین موجب شد تا گروه مردان ایكس از هم بپاشد . ولورین جزیره Utopia را ترك كرد تا مدرسه جدیدی بسازد (مدرسه ای به نام "مدرسه جین گری برای آموزش عالی" در  وستچستر) ولورین خودش مدیر این مدرسه شد. در رویداد Avengers vs. X-Men، جزیره Utopia نابود شد ولی هوپ سامرز (كه نیروی فونیكس او را تسخیر كرده بود) به كمك اسكارلت ویچ توانست میوتانت ها را به دنیا بازگرداند.  سپس شاهد دورانی روشن برای میوتانت ها بودیم و میوتانت های جدیدی در سرتاسر دنیا ظهور میكردند و به مدرسه ولورین می آمدند . در همین اثنا، سایكلاپس رهبر انقلاب میوتانت ها شد كه سازمان شیلد و اونجرز به دنیال سركوب آن بودند.

سپس «وحشی» (Beast) یك كار غیرمنتظره كرد و برای اینكه به سایكلاس نشون بده داره اشتباه میكنه، اعضای اریجینال مردان ایكس را از گذشته به زمان حال آورد و آنها را مجبور كرد با سرنوشت خود در آینده روبرو شوند! آنها هنوز هم در زمان حال گیر افتاده اند.

حالا باید ببینیم پس از وقفه 8 ماهه ای كه از رویداد "جنگ های پنهان" سپری شده است چه بر سر مردان ایكس آمده ....

 

مترجم: امیرعلی قادری

منبع: سايت comicbook.com

All rights reserved © Spidey.ir 2016

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

:مطالب مرتبط

20 حقیقتی که باید درباره کمیک بوک های X-MEN بدانید

20 کاور برتر کمیک بوک های X-MEN

20 کاور مردان ایکس که مورد تایید قرار نگرفتند! 

15 دفعه ای که از ایکس من (X-MEN) تقلید شد!

15 کاور برتر ولورین

10 قهرمانی که از ولورین (WOLVERINE) تقلید کرده اند

10 تیم برتر تاریخ مردان ایکس 

تقلید در دنیای کمیک بوک، سینما، تلویزیون و انیمیشن

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

10 كمیك برتر افراد ایكس (X-MEN)

10 چیز مهمی که باید درباره گروه "ایکس فورس" (X-FORCE) بدانید

شماره آخر از کمیک "مردان ایکس حیرت انگیز" (ASTONISHING X-MEN) ترجمه شد + لینک دانلود

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

سیری در کمیک بوک های ایکس من 

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

کمیک "سرگذشت مردان ایکس" ترجمه شد + لینک دانلود

6 تغییر بزرگ در كمیك های X-MEN

10 كمیك برتر افراد ایكس (X-MEN)

قسمت آخر از کمیک بوک "مردان ایکس شگفت انگیز" ترجمه شد + لینک دانلود

شماره آخر كمیك ولوورین و مرد عنكبوتی ترجمه و ادیت شد + لینك دانلود

نخستین حضور ولوورین در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک SPIDER-MAN & X-MEN ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Human Torch
#1 Human Torch 1394-10-05 17:56
خدا قوت بابت ترجمه خسته نباشى امير على خان،اطلاعات كمى درباره مردان ايكس داشتم كه باعث شدى اطلاعاتم بالاتر بره،ممنون ;-) اينم أضافه كنم كه استن لى هميشه از موضوع جهش ژنتيكى به عنوان سمبل تبعيض نژادى استفاده ميكرد و ترس و نفرت آدم هاى عادى ازجهش يافته ها نشان دهنده تحولات سياسى و أوضاع آشفته آمريكا در دهه ٦٠ ميلادى بود،به نظر من زيبا ترين داستان هاى ايكس من براى سرى كميك هاى giant size xmen هست
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#2 j.jonah jameson 1394-10-05 18:03
آقای قادری دم شما گرم
خیلی ترجمه خوبی بود و همینطور موضوع خوبی هم داشت
مثل درس تاریخ شده
شوخی : یه لحظه فکر کنید یه مدرسه درست میشد که ما در آن باید درس های کمیک بوکی میخوندیم! بعد مثلا سوال می پرسیدند دوران کاهش جمعیت میوتنات. را توضیح دهید
با دونستن همچین اطلاعاتی از مردان ایکس برای دیدن فیلم اش بیشتر هیجان پیدا میکنم
نقل قول کردن
Human Torch
#3 Human Torch 1394-10-05 18:17
راستى مارول از جيم لى خواست كه براى ريبوت دهه ٩٠ مردان ايكس ٤روى جلد مختلف خلق كنه كه باعث شد اين كميك ركورد فروش رو هم بزنه
نقل قول کردن
beast boy
#4 beast boy 1394-10-05 18:28
راستش مقاله را که دیدم فکر کردم علی آقا نوشت است :-?
اما جدا از این مقاله و ترجمه خیلی فوق العاده یود و اطلاعات در مورد ایکس من خیلی کم بود اما با این مقاله اطلاعاتم خیلی بالا رفت واقعا ممنون آقای قادری ;-)
راستی دوتا سوال
چرا اسکارلت ویچ گفت جهش یافته ها بس است؟
و
جهش یافته مورد علاقه شما کیه؟
من استورم و اونی که خودشو همش تلپورت می کنه اسمشو یادم رفته است
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#5 j.jonah jameson 1394-10-05 18:42
#4
من فقط میتونم راجب سوال دوم شما پاسخ بدم :
سلیقه ات خوبه ! آفرین :D
تلپورتگر در X-Men زیاده ( Azazel / Blink و یه کس دیگه که در فیلم مردان ایکس اورجین ولورین دیدیم)
ولی فکر کنم منظور شما نایت کرالر باشه

nightcrawler ( خزنده شب / شبگرد ) معروف ترین تلپورتگر همینه ! :-)
نقل قول کردن
farhood7
#6 farhood7 1394-10-05 18:47
در واقع ایکس من فراز و فرودهای زیادی داشته.
نقل قول کردن
beast boy
#7 beast boy 1394-10-05 20:03
بله دقیقا منظورم همینه می بینمش به یاد بست بوی می افتم نه از نظر قدرت از نظر شباهت قیافه
نقل قول کردن
beast boy
#8 beast boy 1394-10-05 20:04
به نقل از farhood7:
در واقع ایکس من فراز و فرودهای زیادی داشته.

چه نظر پر حجم و تخصصی اطلاعاتم به شدت زیاد شد :-*
نقل قول کردن
Spectacular Deadpool
#9 Spectacular Deadpool 1394-10-05 20:39
خیلی ممنون از آقای قادری بابت ترجمه این مقاله، مقاله ی خوبی هم برای ترجمه انتخاب کردین و اطلاعاتم درمورد کمیک های ایکس من خیلی بیشتر شد ;-)
#4
فکر کنم بخاطر اینکه بچه هاشو از دست داده بود و پدرش که مگنتو هستش رو مقصر این میدونست که تبدیل به میوتانت شده بخاطر همینم همچنین جمله ای رو گفته حتی مگنتو هم قدرتشو از دست داد!!
نقل قول کردن
alvingray13
#10 alvingray13 1394-10-05 21:13
ببخشید بابت اسپم ولی یه سوال:
جدیدا از الفا {دستیار مردعنکبوتی} خبری نشده؟
اخه خیلی وقته ندیدمش
اگه کسی خبر داره بگه
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1394-10-05 21:41
به نقل از alvingray13:

جدیدا از الفا {دستیار مردعنکبوتی} خبری نشده؟
اخه خیلی وقته ندیدمش
اگه کسی خبر داره بگه

نه، خبری نشده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید