40 فیلمی که (احتمالا) نمیدانستید کمیک بوکی هستند – قسمت اول

40 فیلمی که (احتمالا) نمیدانستید کمیک بوکی هستند – قسمت اول

 احتمالا تا قبل از خواندن این مقاله خبر نداشتید  این فیلم ها از روی کمیک بوک یا رمان های گرافیکی اقتباس شده بودند!

 

 

40- علوم عجیب وغریب (Weird Science)

علوم عجیب وغریب (Weird Science)

کارگردان: جان هیوز

محصول سال: 1985

واقعا سخته تصور کنیم «جان هیوز» (ملقب به استاد فیلم های تین ایجری در دهه 80 میلادی)  از منبعی غیر از خودش استفاده کرده باشه ولی در هر حال او برای داستان فیلم خودش از شماره 5 کمیک قدیمی شرکت EC یعنی Weird Science استفاده کرد (EC ناشری بود که در دهه 50 میلادی کمیک های ترسناک، ماورالطبیعه و علمی تخیلی ماندگاری خلق میکرد) . البته اقتباس او از این داستان کمیک بوکی بسیار آزاد بود. در فیلم میبینیم که دو تو جوان خرخوان (nerd) سعی میکنند زنی از هر جهت کامل خلق کنند. البته این فیلم از اثار ضعیف هیوز به شمار میاد ولی اونقدر موفق بود که یک سریال موفق تلویزیونی در دهه 90 از رویش ساخته بشه . شایعه شده که قراره به زودی این فیلم دوباره بازسازی بشه.

 

39- وایت اوت (Whiteout)

وایت اوت (Whiteout)

کارگردان: دومنیک سنا

محصول سال 2009

کمیک 4 قسمتی White Out به قلم «استیو لیبر» و «گرگ روکا» سال 1998 به بازار آمد و ایده خلاقانه ای در استفاده از فضاهای سفید رنگ در پانل های کمیک بوکی داشت. قسمت های بعدی اش هم منتشر شدند. اما فیلمی که از روی این کمیک با بازی «کیت بکینسیل» مشهور ساخته شد یک اثر خنثی و عاری از هرگونه سبک و تعلیق خاص بود. البته خالقان کمیک از این فیلم راضی بودند ولی واقعا فیلمی که دیدیم هیچ نشانی از خلاقیت کمیکش نداشت.

 

38- آر.آی.پی.دی (R.I.P.D)

آر.آی.پی.دی (R.I.P.D)

کارگردان: رابرت شوانتکه

کمیک های R.I.P.D که سال 2003 توسط انتشارات دارک هورس منتشر شدند نسبتا گمنام و بسیار کارتونی بودند ولی فیلمی که از روی این کمیک ساخته شد بسیار پر طمطراق تر و گران قیمت تر از کمیک اش بود. در هر حال این فیلم به معنای واقعی کلمه افتضاح بود و شاید تنها نکته نسبتا مثبت اش نقش آفرینی «جف بریجز» در آن بود. به قول یکی از منتقدین بزرگ سینمایی " R.I.P.D پس از "جونا هکس" بدترین فیلم کمیک بوکی تاریخ است"!

 

37- مرد راکتی (The Rocketeer)

مرد راکتی (The Rocketeer)

کارگردان: جو جانستون

محصول سال: 1991

کمیک های "مرد راکتی" از سال 1982 تا به حال در حال چاپ شدن هستند و از هم ابتدا زمزمه های ساخته شدن فیلمی کم بودجه و سیاه و سفید از رویش به گوش میرسید ولی در نهایت سال 1991 دیزنی یک فیلم معرکه ازش ساخت. درسته که تغییراتی نسبت به کمیک در آن به وجود آمد ولی لحن اش دست نخورده باقی ماند. متاسفانه و با وجود آنکه هواداران و منتقدین خیلی از فیلم راضی بودند ولی آنقدر فروش نکرد که قسمت دومش هم ساخته شود. در ضمن در این فیلم میتوانید از حضور یک «جنیفر کانلی» جوان لذت ببرید!!!

 

36- آنسوی پرچین (Over The Hedge)

آنسوی پرچین (Over The Hedge)

کارگردان: تیم جانسون، کاری کرک پاتریک

محصول سال: 2006

کمیک استریپ  روزنامه ای "انسوی پرچین" و انیمیشن آن خیلی مشابه هستند. البته برخی از جنبه های کنایه آمیز کمیک در کارتون یافت نمیشوند ولی خوشبختانه بسیاری از شوخی هایش با دنیای مصرف گرا و تکنولوژیک  امروزی باقی مانده اند . منتقدین به این کارتون روی خوش نشان دادند و فروش خوبی هم داشت ، البته نه خیلی خوب . به همین خاطر هرگز قسمت دومی برایش بیرون نمیامد.

 

35- مردان مرموز (Mystery Men)

فیلم مردان مرموز - میستری من - mystery men

کارگردان: کینکا آشر

محصول سال: 1999

"مردان مرموز" فیلمی بود که شاید برای اولین بار در سینما دست به هجو ژانر ابرقهرمانی زد و ایده هایی داشت که زمان خودش جلوتر بودند ولی بد موقعی اکران شد و شکست سختی در گیشه خورد. این فیلم داستان یک عده ابرقهرمان خل و چل رو روایت میکنه. جالب اینه که شخصیت های این فیلم به طور آزادانه ای براساس های کمیک بوک های که آقای «باب بردن» تحت عنوان The Flaming Carrot Comics از اواخر دهه 70 میلادی چاپ کرد اقتباس شدند   . شخصیت اصلی این کمیک "هویج مشتعل" (The Flaming Carrot) نام داشت  که شخصیتی بود  که واقعا ماسک یک هویج رو بر صورت میزد! او عضو موسس گروه مردان مرموز بود ولی در کمال تعجب اصلا در فیلم حضور ندارد. 

 

34- ماجراجویی های غیر عادی ادل بلان - سک

(The Extraordinary Adventures Of Adèle Blanc-Sec)

ماجراجویی های غیر عادی ادل بلان-سک

کارگردان: لوک بسون

محصول سال: 2010

فیلم های «لوک بسون» همیشه یه جور حال و هوای کمیک بوکی قدرتمندی  داشته اند به طوری که آدم واقعاً فکر میکنه "لئون" و "عنصر پنجم" از رمان های گرافیکی اقتباس شده اند! در هر حال سال 2010 او بالاخره کمیک قدیمی «ژاکوس تاردی» را اقتباس کرد که از دهه 70 میلادی  تا به حال در کشور فرانسه چاپ شده اند. بسون به لحن مفرح و ماجراجویانه کمیک ها وفادار ماند و به همین خاطر هم این فیلم نقدهای خوبی نصیبش شد و اکثر منتقدین فیلم را بسیار سرگرم کننده لقب دادند. البته برخی هم یک سوم انتهایی فیلم را تا حد زیاد طولانی و کِشدار میدانستند که باید کوتاه میشد. خلاصه داستان: خواهر آدِل بلان-سِک در هنگام بازی تنیس آسیب می‌بیند و آدِل خود را مقصر میداند. به همین دلیل به مصر سفر می‌کند تا با کمک گرفتن از مومیایی پزشک مخصوص فرعون، خواهرش را درمان کند و به زندگی عادی برگرداند.

 

33- تحت تعقیب (Wanted)

تحت تعقیب (Wanted)

کارگردان: تیمور بکمامبتوف

محصول سال: 2008

این فیلم رو احتمال به خاطر حضور آنجلی جولی میشناسید ولی شاید ندانید که از روی کمیکی با همین نام نوشته نویسنده معروف دنیای کمیک یعنی «مارک میلار» خلق شده، ساخته شده. البته کمیک میلار خشونت خیلی بیشتری دارد (شخصیت هاش هم بیشتره) . در هر حال این فیلم هم مثل کمیک هایش موفق بود (دیالوگ های ماندگاری هم داشت)

 

32- جانشین ها (The Surrogates)

جانشین ها (The Surrogates)

کارگردان: جاناتان موستو

محصول سال: 2009

فیلم "جانشین ها" (با آن کلاه گیس مضحک «بروس ویلیس») چیز دندان گیری از آب درنیامد ولی کارگردانش (که سابقه ساختن "ترمیناتور 3" رو داره) سعی کرد به ایده اریجینال کمیک هاش وفادار باشه: انسان هایی که میان روبات های انسان نما زندگی میکنند تا اینکه یک قتل همه چیز را مختل میکند. در واقع این شاید از معدود فیلم های باشد که موفق میشود حتی به منبع الهام بخش خود هم چیزهای جدیدی اضافه کند ولی در هر حال فیلم خیلی خوبی  نیست.

 

31: جاده ای به سوی فنا (Road To Perdition)

جاد ای به سوی فنا (Road To Perdition)

کارگردان: سم مندز

محصول سال: 2002

این فیلم تحسین شده از روی رمان گرافیکی اقتباس شده که خودش از مانگای "گرگ تنها و بچه اش"  (Lone Wolf and Cub) الهام گرفته بود، ساخته شد. سام مندز سعی کرد در فیلم خود فقط روی بخش دهه 30 میلادی کمیک ها تمرکز کند. البته شاید نشانه های چندانی از کمیک بوک در این فیلم یافت نشود ولی فیلمبرداری اش بسیار نوآر گونه است و حتی ادم را یاد کمیک های «فرانک میلر» میاندازد. بازی های «تام هنکس» و «پل نیومن» کبیر هم قطعا در ذهنتان خواهد ماند.

 

30- گینزبورگ : یک زندگی قهرمانانه (Gainsbourg: A Heroic Life)

گینزبورگ : یک زندگی قهرمانانه (Gainsbourg: A Heroic Life)

کارگردان: جوآن سفار

محصول سال: 2010

شاید نویسنده و کارگردان این فیلم قبول نکند که فیلمی کمیک بوکی ساخته چون خودش عقیده دارد که همیشه فیلمنامه هایش را به صورت مصور خلق میکند ولی در هر حال میتوان به وضوح ریشه های کمیک بوکی را در این فیلم دید.

 

29- پلیس زمان (Timecop)

 پلیس زمان (Timecop)

کارگردان: پیتر هایمس

محصول سال: 1994

این فیلم  جالب با شرکت رزمی کار معروف «ژان کلود ون دام» ساخته شد و جالبه که سال 1997 یک سریال تلویزیونی و یک بازی رایانه ای هم ازش ساخته شد. جالب تر اینه که خالق کمیک "پلیس زمان" یعنی اقای «ورهایدن» فیلمنامه فیلمش را هم نوشت و بنابراین فیلم خیلی به کمیکش وفاداره و در آن میبنیم که یک پلیس چطور به زمان های مختلف سفر میکنه تا از قتل زنش جلوگیری کنه. ون دام هم به طور غافلگیر کننده ای بازی خوبی از خودش به نمایش گذاشت. البته سال 2003 دنباله این فیلم تحت عنوان Timecop 2: The Berlin Decision هم ساخته شد که اصلا خوب نبود .

 

28- بارب وایر (Barb Wire)

بارب وایر - barb wire

کارگردان: دیوید هوگان

محصول سال: 1996

"بارب وایر" یکی از بدترین فیلم های کمیک بوکی تاریخه که از یکی از بهترین اثار کلاسیک تاریخ سینما یعنی "کازابلانکا" الهام گرفته است!!! در این فیلم خانم «پاملا اندرسون» با آن برجستگی های فیزیکی چشمگیر (!!) خود نقش یک صاحب کافه در جنگ داخلی آمریکا را بازی میکند که البته یک مزدور و جایزه بگیر هم هست. پاملا اندرسون نه تنها نمیتونه بازی کنه بلکه بلد نیست دیالوگ های خودش رو هم با حداقل بار دراماتیک بگه!  "بارب وایر"  نامزد بدترین فیلم سال هم شد. 

 

27- چشمه (The Fountain)

 چشمه (The Fountain)

کارگردان: دارن ارونوفسکی

محصول سال: 2006

این فیلم قصه جالبی داره. «دارن ارونوفسکی» فیلمساز صاحب سبک اول میخواست این فیلم رو با بودجه ای بالغ بر 70 میلیون دلار و  با حضور «برد پیت» و »کیت بلانشت» بسازه. ولی وارنر مخالفت کرد. (داستان درباره جستجوی سربازان اسپانیایی برای ساختن درخت حیات بود)  بعد ارونوفسکی فیلمنامه اش رو برد و تبدیلش کرد به یک رمان گرافیکی!!! اونوقت وارنز که این رمان رو دیدند موافقت کردند تا با نصف بودجه اولیه یه ارونوفسکی اجازه بدن فیلمش رو بسازه !!! ارونوفسکی هم به جای برد  از «هیو جکمن» استفاده کرد.  ولی انصافا رمان گرافیکی اش بهتره از فیلمشه و نشون میده اگه وارنر بودجه بیشتری به فیلم اختصاص میداد با چه اثر بزرگتری طرف بودیم .

 

26- خانواده آدامز (The Addams Family)

 خانواده آدامز (The Addams Family)

کارگردان: بری ساننفلد

محصول سال : 1991

خیلی ها با این خانواده عجیب و غریب از طریق فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی و  کارتونی آشنا هستند ولی شاید ندانند که به مدت نیم قرن (یعنی از سال 1938 تا 1988) طراحی به نام «چارلز آدامز» در نشریه نیویورکر کارتون استریپ این خانواده را خلق میکرد. البته فیلم موفقی که سال 1991 از روی این کمیک ساخته شد حال و هوای آن را مدرن تر و جزئیات بیشتری هم به آن داد.

 

25- از جهنم (From Hell)

از جهنم (From Hell)

کارگردان: برادران هیوز

محصول سال 2001

درسته که "از جهنم" خیلی از کمیک اش فاصله گرفته ولی در هر حال از روی کمیک نویسنده معروف دنیای کمیک یعنی اقای «الن مور» اقتباس شده. در کمیک "در جهنم" شخصیت اصلی «فردریک ابرلین» نام داره که یک کارآگاه اخمو، بدقلق ،  باجذبه و البته معتاد به تریاکه  که  سرسختانه به دنبال قاتل سریالی معروف انگلستان یعنی «جک قصاب» میگرده. ولی در فیلم نقش این شخصیت را «جانی دپ» بازی میکنه. الن مور خودش  در مصاحبه ای گفته: "چانی دپ از این کاراگاه یک کاراکتر سوسول و بچه ننه ساخته"! البته این فیلم پیچیدگی های کمیک اش رو نداره ولی در کل فیلم خوبیه و معمای خوبی رو هم روایت میکنه. ولی در هر حال با این فیلم بود که الن مور سوگند خورد دیگه هرگز فیلم هایی که از روی کمیک هاش ساخته میشن رو نبینه!

 

24- فراموشی (Oblivion)

فراموشی (Oblivion)

کارگردان: جوزف کوزینسکی

محصول سال: 2013

درست مثل فیلم Gainsbourg یا "چشمه" (که در پیشتر در این مقاله بهشون اشاره شد ) این فیلم  هم یه جورایی شاید نشه گفت کاملا از روی کمیک بوک اقتباس شده. در واقع سال 2009 «جوزف کوزینسکی» با شرکت "رادیکال کامیکس" همکاری کرد تا بتونه ایده خودش رو در قالب یک رمان گرافیکی خلق کنه و بعد اونو به یک استودیو هالیوودی نشون بده تا بهش اجازه بدن  از روش فیلم بسازه. ایده او جواب داد و سال 2013 فیلم "فراموشی" با شرکت «تام کروز» و «الگا کریولنکو» اکران شد که انصافا فیلم بدی نبود  و ایده جالبی هم داشت.

 

23- تاریخچه خشونت (A History Of Violence)

تاریخچه خشونت (A History Of Violence)

کارگردان: دیوید کرانبرگ

محصول سال: 2005

این فیلم کلاسیک توسط کارگردان صاحب نامی مثل «کرانبرگ» ساخته شد و یکی از بهترین اقتباس های کمیک بوکی هم به شمار میاد. "تاریخچه خشونت"  داستان مردی به ظاهر آرام رو روایت میکنه که در شهری کوچک رستوران دارد (با بازی «ویگو مورتنسن» ) ولی وقتی دو سارق را در هنگام دفاع از خود میکشه مجبور میشه با گذشته خشن خودش بار دیگر روبرو بشه. با این حال فیلمنامه نویس خیلی از چیزها رو تغییر داد. مثلا با وجود اینکه در کمیک "تاریخچه خشونت" به صورت فلش و به خیلی هم طولانی به سابقه شخصیت اصلی داستان و گروه خلافکاران اشاره میشه اما فیلم حالتی خطی داره. شخصیت پردازی و اریجین شخصیت منفی فیلم هم خیلی فرق کرده.

 

22- بیگانه علیه غارتگر (Alien Vs. Predator)

بیگانه بر علیه غارتگر (Alien Vs. Predator)

کارگردان : پل اندرسون

محصول سال: 2004

شاید خیلی ها ندانند که این فیلم معروف (که در واقع با حضور هیولای معروف هالیوود ساخته شده بود) از روی کمیک بوکی به همین نام که انتشارات دارک هورس از سال 1989 تا حالا داره چاپشون میکنه، اقتباس شده. البته  یادمون باشه که شخصیت های «بیگانه» (Alien) و «غارتگر» (Predator) ابتدا در دنیای سینما خلق شدند، نه در دنیای کمیک. ولی ایده رویارویی انها ابتدا در عالم کمیک انجام شد و سپس دو بازی باحال از روی این کمیک برای سیستم آرکید و سوپر نینتندو به بازار آمد. در هر حال فیلم سینمایی "بیگانه علیه غارتگر" اصلا چیز جالبی از آب درنیامد (از فیلم های اقای «اندرسون» مگه بیش از این انتظار دارید؟!). سال 2007 هم قسمت دوم این فیلم با نام Requiem عرضه شد که حتی از قسمت اول هم بیخود تر بود!

 

21- مردان سیاه پوش (Men In Black)

مردان سیاه پوش (The Men In Black)

کارگردان: بری ساننفلد

محصول سال: 1997

کیست که با سری فیلم های مردان سیاه پوش آشنا نباشد؟ این فیلم ها به لطف شیمی فوق العاده بین «ویل اسمیت» و «تامی لی جونز» به موفقیت های زیادی دست یافته اند. در این فیلم ها شاهد یک سازمان فوق پیشرفته هستیم که به صورت مخفیانه با تهدیدات فرا زمینی میجنگند. ولی احتمالا تعداد انگشت شماری میدانند که این فیلم ها بر اساس کمیکی که  اوایل دهه 90 میلادی  چاپ شدند ساخته شده اند (البته بعدا مارول از طریق شرکت زیر مجموعه خودش یعنی "مالیبو" صاحب این کمیک شد). جالبه که بدونید کمیک های مردان سیاه پوش خیلی دارک بودند و قهرمان هایش علاوه بر تهدیدات فرا زمینی با موجودات ماورالطبیعه مثل خون آشام ها و گرگینه هم روبرو میشدند! (برای آشنایی با کمیک بوک های مردان سیاه پوش حتما این مقاله را بخوانید) . 

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

65 فیلم ابرقهرمانی و کمیک بوکی برتر تاریخ سینما

15 شخصیت دنیای کمیک که یادتون رفته قبلا هم در تلویزیون دیده شده بودند!

20 سریال ابرقهرمانی/کمیک بوکی فراموش شده تلویزیون

40 فیلمی که (احتمالا) نمیدانستید کمیک بوکی هستند – قسمت دوم

10 کارتون مارول که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 سریال برتر کمیک بوکی 

15 کارتون کمیک بوکی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

s.kraven
+2 #1 s.kraven 1394-05-26 00:11
ممنون استاد ولی:

مردان سیاه پوش؟کمیک؟
آنسوی پرچین؟کمیک؟
UNBELIEVABLE
:eek:
نقل قول کردن
M. goblin
+2 #2 M. goblin 1394-05-26 00:16
اقای ترابی واقعا عالی بود!!!
خیلی کیف کردم!!
ولی برعکس همه من بچه که بودم بعضی مواقع فکر میکردم همه ی فیلما از کمیک و کارتونه!! مثلا میگفتم چجوری یه ادم میتونه داستانی به این بزرگی مثل جنگ ستارگارن خلق کنه؟!!!
فقط این رایت MIB هنوز دست ماروله؟
نقل قول کردن
mtm
+1 #3 mtm 1394-05-26 00:34
به نقل از M. goblin:
فقط این رایت MIB هنوز دست ماروله؟

نه
همون موقع به پشیزی فروختش به کلمبیا پیکچرز (سونی)
نقل قول کردن
The Rock
+1 #4 The Rock 1394-05-26 00:50
خیلی ممنون آقای ترابی عالی بود
من یه دو سه تا از این فیلما رو دیدم ولی اصلا فکر نمیکردم از روی کمیک اقتباس شده باشن مخصوصا MIB
فقط آقای نرابی میگم اون فیلم فراموشی همونیه که زمین نابود شده و تام و یه زن فقط تو زمین موندن؟یا من اشتباه میکنم؟
نقل قول کردن
s.kraven
+1 #5 s.kraven 1394-05-26 00:55
#3
میگم استاد این سونی هم خوب مارولو تیغ زده؛اسپایدی ، ثور،پانیشر،MIB میگم همینطوری پیشمیرفت الآن دنیای مارول به جای دیزنی دست سونی بود. :-* البته سونی انقدر دخالت الکی میکرد که به رداسکال گوش پشمکی اضافه میکرد یه وقت بچه ها از دماغش نترسن :lol: ولی خدایی شرکت بچه ها یعنی دیزنی انقدر به ترس بچه ها فکر نمیکنه تا سونی!!اگه اون دخالتها نبود هیچکس تو نقدهاش ماسک دووم رو با ماسک گرین گابلین مقایسه نمیکرد
نقل قول کردن
Odyssey
+1 #6 Odyssey 1394-05-26 00:59
خیلی ممنون آقای ترابی !
کامیک بوک قبلا یه لیست پنج تایی داده بود ول حالا شما می خواین 40 تا معرفی کنید ! این نشون میده چقدر ما جلوییم !
راستی می دونستید تو اون ایمیل های هک شده از سونی نوشته بود که 21 jump street که دو قمتش با کارگردانی فیل لرد و کریس میلر پخش شده قرار با مردان سیاه پوس کراس اور داشته باشن !
راستی این فیلم های جامپ استریت هم از اولین سریال شبکه فاکس به همین نام تو دهه هشتاد با بازی جانی دپ گرفته شدن !
نقل قول کردن
Bad joke
+1 #7 Bad joke 1394-05-26 01:06
فعلا مشغول دانلود کردنم پس فردا میام درباره هر کدومشون یه صفحه مینویسم :lol:
نقل قول کردن
Odyssey
+1 #8 Odyssey 1394-05-26 01:16
ولی جدا از بین اون همه بازیگرای تینیجری دهه هشتاد شاید دو نفر هستن که هنوزم رو بورسن !
یکی رابرت داونی جونیور
یکی هم آنتونی مایکل هال که کم و بیش حاضره و آخرین نقشش اون کشتی گیره تو فیلم Foxcatcher که گلدن گلوب هم رفت بود
یه یادی هم بکنیم از جان هیوز مرحوم :cry:
جدا الی شیدی بهترین گزینه واسه ایقای نقش مری جین تو دهه هشتاد یا نود بود !
نقل قول کردن
Odyssey
#9 Odyssey 1394-05-26 01:25
جاده ای به سوی فنا بنظرم فیلم خیلی جالبی نبود!
یعنی سر و ته نداشت مثل کمیک های what if که آدم آخرش میگه خب که چی ؟!
رو شخصیت ها زیاد مانور ندادند مثلا اون یارو عکاسه صحنه جرم با بازی جود لاو کبیر که وقتی مقتول زنده است میکشتش ت عکس بگیره جالب بود ولی خیلی آدم هیجان زده نمیشد حتی وقتی او شخصیت با بازی تام هنکس رو کشت !
نقل قول کردن
Odyssey
+1 #10 Odyssey 1394-05-26 01:39
راستی آقای ترابی شما برترین فیلم های کمیک بوکی از نگاه متاکریتیک دیدن ؟!
این لیستشه :
ََََAmerican Splendor
دومی رو نمیذارم چون به شخصه باهاش مخالفم
ghost world
Superman : the movie
Spider-Man 2
The Dark Knight
A History Of Violence
Iron Man
Akira
The Crow
من خودم یه جورایی با این لیست مخالفم چون جدا آیرون من چطوری وارد لیست شده ؟
تازه آکیرا با چهار تا نقد به اونجا رسیده و فیلم کلاغ با بازی برندون لی مرحوم پسر بروس لی کبیر اصلا تو متا حتی صفحه هم نداره !
و سوپرمن هم موقعی اومده که اصلا این سایت نبوده !
نقل قول کردن
Bad joke
#11 Bad joke 1394-05-26 01:46
به نقل از Odyssey:
ولی جدا از بین اون همه بازیگرای تینیجری دهه هشتاد شاید دو نفر هستن که هنوزم رو بورسن !
یکی رابرت داونی جونیور
یکی هم آنتونی مایکل هال که کم و بیش حاضره و آخرین نقشش اون کشتی گیره تو فیلم Foxcatcher که گلدن گلوب هم رفت بود
یه یادی هم بکنیم از جان هیوز مرحوم :cry:
جدا الی شیدی بهترین گزینه واسه ایقای نقش مری جین تو دهه هشتاد یا نود بود !


بازیگر از دهه 80 میگی اسم سلطان اون عصر را نمیاری
تام کروز
خدایی رابرت هرچی بزرگ باشه بازیگر عالی هم هست ولی تام کروز نمیشه توی فیلم تاندر استوایی با هم بازی کردن(البته یه صحنه مشترک هم نداشتن )ولی تام با اینکه نصف رابرت تو فیلمه فیلما مال خود میکنه

به شخصه تام کروز سه دهه نفر اول بوده و هست رابرت تو دهه 80 فیلمای خوب داشته بعد یهو منقرض میشه و بعد با شرلوک و ایرون من زنده میشه
نقل قول کردن
The Assassin
#12 The Assassin 1394-05-26 02:19
over the hedge ---Men in Black----Addams family :o
ینی حتی ی درصد هم احتمالش رو نمی دادم اینا کمیکی باشن
نقل قول کردن
Odyssey
+1 #13 Odyssey 1394-05-26 02:19
11
تام کروز که زمانی واسه خودش یه شاه کلید بوده !
حتی خیلی از کارگردانای بزرگ الان مثل ریدلی اسکات می خواستن کل فیلماشونو باهاش بدن که اتفاقا اسکات یه فیلم هم باش داد که اسمش بود Legend .
ولی راست میگین ، تام کروز رو کلا یادم رفته بود !
راستی چند وقت پیش سایت استن لی یه چیز جالب داده بود بیرون که چه بازیگری بزرگی چه نقشی رو می خواست ! اینم لیستشه :
لئوناردو دی کاپریو تو لباس اسپایدی
جک بلک تو لباس گرین لنترن
نیکلاس کیج تو لباس سوپرمن
تام کروز تو نقش آیرون من

اون tropic thunder که خیلی باحال بود ! نقش تام کروز هم خیلی متفاوت بود
عاشق این جمله شم :
اسپیدمن : چرا فکر می کنی هر حرفی که بزنی درسته ؟!
لازاروس : چون من تو فیلمایی که صحنه ی اکشن داشتن بیشتر بودم و همیشه نقش هام بالاتر از یه نگهبان موزه (!) بوده !!!!

هرکی دیده باشه می فهمه من چی می گم !
نقل قول کردن
Mehran-47
#14 Mehran-47 1394-05-26 03:13
بعضی فیلمها واقعا باورش سخته که از روی کمیک ساخته شده باشن البته معلومه همشونم اقتباس های خوبی نبودن این مقاله واقعا جالبه ممنون آقای ترابی
نقل قول کردن
aryan.m
#15 aryan.m 1394-05-26 09:13
سلام آقای ترابی ممنون بابات نقاله همش دوست داشتم بدونم کدوم فیلما کمیک بودن.
من که خیلی تعجب کردم !
مگه داریم؟مگه میشه؟ :-*
نقل قول کردن
DAREDEVIL
#16 DAREDEVIL 1394-05-26 09:44
ممنون آقای ترابی واقعا بی نظییر بود!
اول از همه بیشتر از این فیلم ها رو نمی شناختم :lol: :lol:
ولی وقتی به اسم آن سوی پرچین برخوردم شاخ دراوردم.
آقای ترابی میخوام اسم یکی از فیلم های قسمت دوم مقاله حدس بزنم:
Priest درست گفتم آیا؟؟ :-* :oops: :-*
نقل قول کردن
young spider
#17 young spider 1394-05-26 09:58
ممنون از مقالتون استاد. فقط این بازیگر ددپول( رایان چی چی ) خیلی بدبخته. کلا دوتا فیلم درست و حسابی نداره: این از ار.ای .پی .دی.، گرین لنترن، ایکس من اریجینز.
ً...............................
مردان ساهپوش و تحت تعقیب و فراموشی ، بیگانه دربرابر غارتگر رو میدونستم که کمیک بوکی هستند ولی انسوی پرچین!!!!!! انصافا هم انسوی پرچین خیلی انیمیشن خوبی بود .
نقل قول کردن
arsalan-goblin
#18 arsalan-goblin 1394-05-26 10:18
عجب مقاله توپی بود :-)
اصلا فکرشو نمیکردم آنسوی پرچین از رو کمیک باشه :o
نقل قول کردن
spider emad
#19 spider emad 1394-05-26 10:29
خیلی قشنگ بود.خیلی هم عجیب بود!مردان سیاهپوش؟!؟!
هیچکس هم فکرشو نمیکرد آنسوی پرچین هم از روی کمیک ساخته شده باشه
نقل قول کردن
2m-had
#20 2m-had 1394-05-26 10:58
سه کاراگاه هم واسه کمیک بوده درسته؟
یه بار تو نمایشگاه کتاب ، کمیک هایی دیدم ک روشون نوشته بود ۳ کاراگاه!
نظرتون چیه آقای ترابی؟
نقل قول کردن
2m-had
#21 2m-had 1394-05-26 11:00
آقای ترابی راستی هابیت ممکنه در قسمت های بعدی قرار بگیره؟
نقل قول کردن
parker
#22 parker 1394-05-26 11:18
یکی دیگه از مقاله های باحال استاد.
ولی آقای ترابی بابت دیشب من هنوزم دارم می خندم.لا اقل بهلول می گفتید . یه لحظه اومدیم سخنرانی کنیم ، اون چه شوخی ای بود ؟؟ :lol: خوب بود منم اندرو رو برای سخنرانیش ضایع می کردم ؟ :-*
نقل قول کردن
parker
#23 parker 1394-05-26 11:21
میگم این آنسوی پرچین خیلی کیمکی نبود انگار . آخه تو دوره کارتونش مثل خودش خیلی بود خیلی !!
نقل قول کردن
Doc Strange
#24 Doc Strange 1394-05-26 11:22
من فقط 2 تا از این فیلم هارو توی این لیست رو دیدم....... اینا دیگه چه فیلم هایین!؟ اصلا وجود خارجی داشتن؟!
من فقط آنسوی پرچین و مردان سیاه پوش (هی میخواستم بنویسم مردان ایکس!) رو دیدم!
واقعا دوبله آن سوی پرچین عالی بود!
نقل قول کردن
amirreza_f79
#25 amirreza_f79 1394-05-26 11:29
,مگه میشه؟!!! مگه داریم؟!!!
یعنی واقعا من به غیر از R.I.P.D, و مردان سیاه پوش هیچکدام دیگه ای نمی دانستم که از کامیک هست واقعا آدم شاخ درمیاره :o :eek: :-|
نقل قول کردن
amirreza_f79
#26 amirreza_f79 1394-05-26 11:36
به نقل از Doc Strange:
من فقط 2 تا از این فیلم هارو توی این لیست رو دیدم....... اینا دیگه چه فیلم هایین!؟ اصلا وجود خارجی داشتن؟!
من فقط آنسوی پرچین و مردان سیاه پوش (هی میخواستم بنویسم مردان ایکس!) رو دیدم!
واقعا دوبله آن سوی پرچین عالی بود!

دقیقا و کاملا فکرکنم اصلا این فیلم وجود خارجی ندارند این اولین باره که اسم بعضی از این فیلم ها می شنوم
نقل قول کردن
parker
#27 parker 1394-05-26 11:37
من فقط MIB و فراموشی وAvP و مرد راکتی و تحت تعقیب و بارب وایر :oops: رو دیدم و می دونستم کمیکیه .
نقل قول کردن
young spider
#28 young spider 1394-05-26 11:38
21#
جان؟!؟!؟!؟!؟!؟! ؟!
عزیزم فیلم های ارباب حلقه ها و هابیت اقتباسی از کتاب تالکین با نام های خودشون هست. اون کمیکی که شما می گید زمانی بود که کمیک خوب جواب داده بود بهمین خاطر یکی اومد یه کمیک از هابیت داد تا مردم با قیافه گندالف و..... آشنا بشن. انصافا می گفتی میکی موس یه چیزی ولی هابیت؟!؟!!!؟!؟؟ ؟؟؟!!!!!!!!!
نقل قول کردن
New Goblin
#29 New Goblin 1394-05-26 12:03
من تو این لیست فقط آنسوی پرچین و مردان سیاهپوش رو میشناختم که فقط آنسوی پرچین برام غیر منتظره بود!
به شخصه عاشق انیمیشن هستم!جدا از اینکه هر دفعه منو گرسنه میکنه!ولی واقعا داستان جالبی داشت!

مردان سیاهپوش رو هم از یه مستند تو شبکه تهران متوجه شدم از روی کمیک ساخته شده.فیلماشو ندیدم ولی چندتا کلیپ ازش تو اون مستند پخش شد جالب بود!
نقل قول کردن
siavashg0021
#30 siavashg0021 1394-05-26 12:08
واقعا جالب بود فک نمیکردم MIB و Oblivion از رو کمیک اقتاس شده باشه
نقل قول کردن
Agent spidey
#31 Agent spidey 1394-05-26 12:12
بازم یه مقاله عالی از استاد فقط ...
.
.
.
.
.
.
.آنسوی پرچین؟!
نقل قول کردن
a.v.s
#32 a.v.s 1394-05-26 12:13
آنسوی پرچین ؟!؟!؟!؟!
alien vs predator ؟!؟!؟!؟!
خانواده ی آدامز و فراموشی ؟!؟!؟!؟!
نگو . واقعا ؟
من واقعا از این مقاله خوشم اومد
یه جورایی میدونستم مردان سیاه پوش کمیک بوکیه ولی اینم انتظار نداشتم کمیک های مردان سیاه پوش رو مارول ساخته باشه !!!!!!
نقل قول کردن
SLH Hero
#33 SLH Hero 1394-05-26 12:57
خیلی مقاله جالبی بود. یک چیزایی از روی کمیک ها ساخته شده که آدم باورش نمیشه.

البتّه مردان سیاه پوش و AVP رو می دونستم بقیه هم که کلاً نمیشناختم ولی آنسوی پرچین خیلی متعجّبم کرد...
نقل قول کردن
s.kraven
#34 s.kraven 1394-05-26 12:57
17#
رایان رینولدز.شوهر سابق اسکارلت یوهانسون بودا :-*
نقل قول کردن
MohammadThanos
#35 MohammadThanos 1394-05-26 12:59
آقا این ها همشون کمیک بوک هاشیان معروفن
نقل قول کردن
s.kraven
#36 s.kraven 1394-05-26 13:28
35#
نخیر.همونطور که بالا نوشته همه معروف نیستند.
نقل قول کردن
young spider
#37 young spider 1394-05-26 13:36
به نقل از MohammadThanos:
آقا این ها همشون کمیک بوک هاشیان معروفن


اگه معروف بود خوب ما می دونستیم که این فیلم ها کمیک بوکی هستند.
............... .......
نقل قول کردن
real spidey
#38 real spidey 1394-05-26 13:37
ممنون استاد همه یه این ها رو میدونستم ولی آن سوی پرچین مگه میشه مگه داریم؟؟؟؟
نقل قول کردن
young spider
#39 young spider 1394-05-26 13:38
خبر داغ:
کاکترهای ۶ قهرمان بزرگ در کینگدام ۳ حضور دارند یا به عبارتی دیگر ۶ قهرمان بزرگ به دنیا کینگدام می روند.
نقل قول کردن
sobhani
+1 #40 sobhani 1394-05-26 13:41
خیلی ممنون بابت مقاله.واقعاً عالی بود خیلی منتظر ادامه هستم.
راستش خیلی از فیلم هایی که گفته شد رو ندیدم ولی از همه عجیب تر برام آنسوی پرچین بود!یادش بخیر خدا میدونه تا حالا چند بار دیدمش.حتی بازی کامپیوترش رو هم بازی کردم واقعاً جفتشون قشنگ بودن کاش قسمت دومش هم ساخته میشد.
نقل قول کردن
s.kraven
+1 #41 s.kraven 1394-05-26 13:51
38#
حالا که شده،حالا که داریم :P
اینم از پایتخت کمیک بوکی:
نقل قول کردن
s.kraven
+1 #42 s.kraven 1394-05-26 13:55
40#
من هم همینطور آقای سبحانی.یادمه بازی کامپیوتریش از آخر داستان فیلم شروع میشد و باید دو نفر میشدید و به جنگ اون شکارچی میرفتید.اون هم حیوانات رو در کنترلش گرفته بود و کلی تله و ... من عاشق اونجاییم که تو شهر بازی بود.چقدر بچگی قشنگ بود :cry:
نقل قول کردن
sobhani
+1 #43 sobhani 1394-05-26 14:07
42#:آره خیلی بازی قشنگی بود مخصوصا اون مرحله شهر بازی و چرخ و فلک.
یه قسمت هایی که هم داشت که باید از دست یکی فرار میکردی مثلا یه قسمتش یه سگ بود که باید از دستش فرار میکردی یا باید مواد غذایی رو برمیداشتی و از خونه میرفتی یا یه قسمت تو مراحل فرعی بود سوار ماشین گلف بودی و هرکس در آخر ماشینش سالم میموند برنده بود و...
نقل قول کردن
pedramEP.the.Joker.Vendetta
#44 pedramEP.the.Joker.Vendetta 1394-05-26 14:08
جناب ترابی شما انیمیشن next avengers رو دیدید؟
از روی کمیک ساخته شده؟
نقل قول کردن
s.kraven
#45 s.kraven 1394-05-26 14:18
43#
ّبله.یه جاهاییش هم باید توی مدت کوتاه غذا جمع میکردی یا از غذا مواظبت میکردی.با اینکه بازیهایی که از انیمیشنهای جدید ساخته میشه رو بازی نکردم اما به نظر بهترین بازی ایه که از یک انیمیشن ساخته شده.
نقل قول کردن
Agent carnage
+1 #46 Agent carnage 1394-05-26 14:46
آنسوی پرچین ؟؟؟؟!!!!! :eek: :o مردان سیاه پوش مال مارول ؟؟؟؟!!!؟!؟!؟!؟! ؟؟!؟!؟!؟!؟! :o :o :eek: :eek:
مگه میشه ؟ مگه داریم ؟؟؟!!! :o :eek:
نقل قول کردن
blackspidey
+1 #47 blackspidey 1394-05-26 15:00
استاد دمت گرم با این مقاله منو در افق محو کردی :o آنسوی پرچین....oblivi on.... :eek: :eek:
ripd ک اصلا مذخرف ب تمام معنا.فکر کنم بتونم بگم بدترین فیلم عمرم بود
نقل قول کردن
mtm
+1 #48 mtm 1394-05-26 15:40
به نقل از pedram.alireza:
جناب ترابی شما انیمیشن next avengers رو دیدید؟
از روی کمیک ساخته شده؟

از روی کمیک خاصی نبوده
شخصیت هاش اریجینال بودن (منظورم بچه های اونجرز بوده)
البته بعدها برایان مایکل بندیس در یک کمیک اونجرز بهشون اشاره کرد
از انیمیشن های قابل قبول ماروله
نقل قول کردن
mtm
+3 #49 mtm 1394-05-26 15:46
به نقل از Odyssey:
راستی آقای ترابی شما برترین فیلم های کمیک بوکی از نگاه متاکریتیک دیدن ؟!
این لیستشه :
ََََAmerican Splendor
دومی رو نمیذارم چون به شخصه باهاش مخالفم
ghost world
Superman : the movie
Spider-Man 2
The Dark Knight
A History Of Violence
Iron Man
Akira
The Crow
من خودم یه جورایی با این لیست مخالفم چون جدا آیرون من چطوری وارد لیست شده ؟
تازه آکیرا با چهار تا نقد به اونجا رسیده و فیلم کلاغ با بازی برندون لی مرحوم پسر بروس لی کبیر اصلا تو متا حتی صفحه هم نداره !
و سوپرمن هم موقعی اومده که اصلا این سایت نبوده !


American splendor و ghost world از روی کمیک بوده ولی اصلا کمیک بوکی فرضشون نکن. بیشتر فیلم های هنری هستن. یعنی المان های کمیک بوکی نداره. یا حتی "تاریخچه خشونت"
crow هم فیلم خوبیه و لی مثل سوپرمن نقدهایی کمی ازشون تو متاکریتیک هست

در هر حال برای من مرد عنکبوتی 2 مهمه که امتیازش تو متاکریتیک از همه فیلم های سوپرهیرویی بالاتره! همن و بس!
ضمن اینکه من و بقیه قبلا هم گفتیم که فیلم های قدیمی چون به مناسبت انتشار dvd یا bluray براشون نقد مینوسین موارد فنی مثل صدا، کیفیت تصویر ، مرمت فیلم و حتی special features هم در آنها مدنظر قرار میگیره

بنابراین شما کلا فیلم های قدیمی رو تو متاکریتیک دنیال امتیازشون نگرد که خیلی گمراه میشی
نقل قول کردن
shocker
-1 #50 shocker 1394-05-26 17:30
جابه 8)
نقل قول کردن
pedramEP.the.Joker.Vendetta
#51 pedramEP.the.Joker.Vendetta 1394-05-26 17:49
به نقل از mtm:
به نقل از pedram.alireza:
جناب ترابی شما انیمیشن next avengers رو دیدید؟
از روی کمیک ساخته شده؟

از روی کمیک خاصی نبوده
شخصیت هاش اریجینال بودن (منظورم بچه های اونجرز بوده)
البته بعدها برایان مایکل بندیس در یک کمیک اونجرز بهشون اشاره کرد
از انیمیشن های قابل قبول ماروله

آها. چون من فیلمشو دانلود کردم هنوز ندیدم یکی نوشته بود از رو کمیکه ، منم تعجب کردم چون فک نمی کردم بچه های اونا با هم بوده باشند.
ممنون از اطلاعاتتون.
نقل قول کردن
mop
#52 mop 1394-05-26 18:23
بی صبرانه منتظر قسمت دومشم
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#53 Samwel Tarly 1394-05-26 18:32
#42 بازی قشنگی بود.
من اونو رو ps2 داشتم.
انسوی پرچین و the ultimate spider-man اولین بازی های من رو ps2 بودند.
هیچ وقت فکرشو نمی کردم که men in black از کمیک بوده باشه.
نقل قول کردن
pedramEP.the.Joker.Vendetta
#54 pedramEP.the.Joker.Vendetta 1394-05-26 19:22
IMDb لیست 250 سریال برتر انتخاب کرد.
رتبه اول شد سریال Band of Brothers.
Planet Earth دوم شد.
Breaking Bad رتبه 3.
بازی تاج و تخت 4.
شرلوک 10.
در کمال تعجب انیمیشن آواتار 16 شد. :o :o
25 هم سریال کارتونی قدیمی بتمن.
بقیشو دیگ نخوندم.
نقل قول کردن
pedramEP.the.Joker.Vendetta
#55 pedramEP.the.Joker.Vendetta 1394-05-26 19:27
بجز انیمیشن بتمن اولین کمیک بوکی دردویل شده.
رتبه 44
نقل قول کردن
SLH Hero
#56 SLH Hero 1394-05-26 19:34
#54:
میشه اینقدر IMDb رو جدّی نگیرید؟ پشه هم نمیشه حسابش کرد.
نقل قول کردن
pedramEP.the.Joker.Vendetta
+1 #57 pedramEP.the.Joker.Vendetta 1394-05-26 19:51
به نقل از SLH Hero:
#54:
میشه اینقدر IMDb رو جدّی نگیرید؟ پشه هم نمیشه حسابش کرد.

برای فیلم کمیک بوکی آره به قول شما پشه هم نیست ، ولی برای فیلم خوبه.
بعدش مگه من گفتم عالیه؟
منم فقط اطلاع رسانی کردم.
نقل قول کردن
a.v.s
-2 #58 a.v.s 1394-05-26 22:07
به نقل از SLH Hero:
#54:
میشه اینقدر IMDb رو جدّی نگیرید؟ پشه هم نمیشه حسابش کرد.

imdb بعضی حرفاش درسته بعضیاشم نه
بعد اگه لیست بازیگرای بعضی فیلم هارو ببینید میبینید جلوی اسم بعضی بازیگرا توی پرانتز نوشته rumored (یعنی شایعاتی هستش و تایید نشده ) بعضی وقتا هم اگر خودش بعدا اشتباه کرد اصلاح میکنه متن هارو . ولی بله , بعضی حرفاش هم چرنده و هم غلط . البته بعضی حرفاش بعضی وقتا درست از آب در میاد
نقل قول کردن
s.kraven
+2 #59 s.kraven 1394-05-26 22:12
58#
imdb نمره ای که به فیلمها میده از نظر افراده پس نباید جدیش گرفت.شاید آقای x از کارگردان فیلم y بدش بیاد بهش صدبار صفر بده.برای همین نمیشه روش حساب کرد.در نتیجه اعتبارش کمه.برای همین اندازه پشه هم روش حساب نمیشه کرد.
نقل قول کردن
pedramEP.the.Joker.Vendetta
+1 #60 pedramEP.the.Joker.Vendetta 1394-05-26 22:51
به نقل از s.kraven:
58#
imdb شاید آقای x از کارگردان فیلم y بدش بیاد بهش صدبار صفر بده.

فک نکنم کسی همچین کاری بکنه ولی خب ممکنه یه دیوونه از تیمارستان فرار کنه پس باز هم هنوز آی ام دی بی پشه هست. :lol: :lol:
نقل قول کردن
Maximum Venom
#61 Maximum Venom 1394-05-26 23:23
شرط میبندم تو قسمت دوم v for vendeta و priest هست :lol:
نقل قول کردن
Arian94
#62 Arian94 1394-05-27 12:34
what? انسوی پرچین؟مردان سیاه پوش؟r.i.p.d؟این ا کمیک دارن؟ :o :o
نقل قول کردن
Mehrad Davaii
#63 Mehrad Davaii 1394-05-27 12:49
ممنون آقای ترابی ...عالی بود
( دیروز می خواستم کامنت بدم که مرورگرم خراب شده بود!)
MIB رو میدونستم ولی آنسو ی پرچین؟
نقل قول کردن
Arian94
+1 #64 Arian94 1394-05-27 17:35
به نقل از s.kraven:
40#
من هم همینطور آقای سبحانی.یادمه بازی کامپیوتریش از آخر داستان فیلم شروع میشد و باید دو نفر میشدید و به جنگ اون شکارچی میرفتید.اون هم حیوانات رو در کنترلش گرفته بود و کلی تله و ... من عاشق اونجاییم که تو شهر بازی بود.چقدر بچگی قشنگ بود :cry:

داغ دلم رو تازه کردی کریون جان یادش بخیر اون مرحله ای هم که تو مرکز کنترل حیوانات بود جالب بود :cry: یادش بخیر :cry:
نقل قول کردن
Mg.sp
+1 #65 Mg.sp 1394-05-28 00:56
حالا كه همه سوالات تعجبي مي پرسن ما هم بپرسيم
ژان كلود ون دام؟؟؟؟؟؟...... .......فيلم كميك بوكي؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
Navid
#66 Navid 1394-11-12 07:43
خیلی خیلی جالب بود !
مخصوصا مردان سیاه پوش!!!
نقل قول کردن
amin Hajati
#67 amin Hajati 1400-11-26 12:45
من فقط دو تا از این فیلم ها رو میشناختم :D
مردان سیاه پوش و انرسوی پرچین و برام جالب بود از روی کمیک بوک اقتباس شدن.
مقاله هم جالب بود شاید تو قسمت دوم فیلم های بیشتری رو بشناسم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

تولد مجدد قهرمانان

گرین گابلین

تاپ 20 - سایت spidey.ir

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

51

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

008

009

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

35

46

45

44