مسير پر پیچ و خم مرد عنكبوتی تا پرده سینما!

تاریخچه-مرد-عنكبوتی-در-سینما

آیا میدانستید هالیوود از سال 1985 تصمیم داشت فیلم سینمایی اسپایدرمن را بسازد اما هر بار بنا به دلایلی این امر میسر نشد؟

 مقدمه: در حال حاضر فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی در دنیا بسیار شناخته شده مي باشند و طبق آمار مجموعاً چیزی در حدود 6 و نیم ميليارد   دلار  در سطح جهان فروش كرده اند که از این نظر در میان تمامی فرنچایزهای سینمایی که براساس تک شخصیت های کمیک بوکی ساخته شده اند رکورد دار هستند.  اما آیا میدانستید كه سونی با چه زحمتی اجازه ساخت این فیلم ها را پیدا كرد؟ آیا میدانستید كه پرونده فیلم اسپایدرمن یكی از گیج كننده ترین و پیچیده ترین پرونده های حقوقی تاریخ سینما بوده است كه تقریباً تمام استودیوهای بزرگ هالیوود را درگیر خود كرده بود؟ آیا میدانستید كه برخی از مشهورترین كارگردانان سینما برای ساخت اسپایدرمن پیش قدم شده بودند؟ در واقع داستان ساخته شدن فيلم سينمايي اسپايدرمن خودش قصه اي جذاب و پركشش است كه ميتوان درباره اش فيلمي جداگانه ساخت!

اولین استودیویی كه به طور رسمي  حقوق ساخت فیلم سینمایی بر اساس كاراكتر اسپایدرمن را به دست آورد، "كنن فیلمز" (Cannon Films) نام داشت (البته قبل از آن هم براي مدت كوتاهي مارول رايت اسپايدرمن را به شركت سينمايي «راجر كورمن» داده بود). كنن فيلمز  كه به ساخت فیلم هایي با بودجه متوسط شهره بود، دو مدیر معروف داشت به نام های « مناهم گولان» و «يورام گلوبوس». این دو نفر هیچ درك درستی از شخصیت اسپایدرمن نداشتند و به همین دلیل میخواستند یك فیلم نیمه ترسناك از مرد عنكبوتی بسازند!!! به همین خاطر در نخستین فیلمنامه ای كه برای اسپایدرمن نوشته شد، «پیتر پاركر» عكاسی گمنام بود كه مورد اصابت اشعه ای ناشناخته كه از دستگاه دانشمندی دیوانه ساطع شده بود، قرار میگرفت و  به هیولایی پشمالو و  رتیل مانند تبدیل میشد و باید با موجودات جهش یافته ای كه این دانشمند درست كرده بود میجنگید تا نگذارد دنیا را به تسخیر خود درآورند!!!! حتی قرار شد  از كارگردان مشهور ژانر وحشت یعنی «توب هوپر» (Tobe Hooper) كه سابقه ساخت فیلم معروفی همچون "كشتار با اره برقی در تگزاس" را در كارنامه اش داشت، دعوت شود  تا فیلم اسپایدرمن را بسازد.

marvel-zombie-spiderman ابتدا قرار بود يك فيلم ترسناك از اسپايدرمن ساخته شودولی خوشبختانه «استن لي» (یكی از دو خالق اسپایدرمن) شدیداً به این ایده اعتراض كرد و به همین دلیل "كنن فیلمز" و مدیرانش یعنی «گولان» و «گلوبوس» تصمیم گرفتند به جای یك فیلم ترسناك، اثری اكشن از اسپایدرمن بسازند.  آنها «جوزف ویتو» (كارگردانی كه فیلم های Missing in Action و Invasion U.S.A را با شركت بازیگر معروف فیلم های اكشن دهه 80 میلادی يعنی «چاك نوریس» ساخته بود) را استخدام كردند تا فیلم اسپایدرمن را كارگردانی كند. نسخه جدیدی از فیلمنامه نوشته شد كه در آن دانشمندی به نام «اتو اكتاویس» و دستیارش به نام «پیتر پاركر» هر دو در نتیجه یك آزمایش خطرناك به نیروهای فوق بشری دست پیدا میكنند. در نتیجه «دكتر اختاپوس» به وجود می آید و اسپایدرمن باید جلوی او را قبل از دستیابی به دستگاهی مخرب به نام "ضد جاذبه" (anti-gravity) بگیرد!!! «باب هاسكینز» (Bob Hoskins) بازیگر مطرحی كه عمده شهرت خود را بابت نقش آفرینی در فیلم "چه كسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت" به دست آورده بود،  قرار بود نقش دكتر اختاپوس را بازی كند !

hoskins-as-doc-ock باب هاسكينز قرار بود نقش دكتر اختاپوس را بازي كند

حتی بازیگران نام آشنایی همچون «ادری هپبورن» و «لورن باكال» برای ایفای نقش «زن عموی» پیتر پاركر مد نظر قرار داشتند.  بدلكاری به نام «اسكات لاوا» (Scott Lava) هم قرار بود نقش پیتر پاركر/اسپایدرمن را بازی كند. (در پایین میتوانید عكس های آزمایشی او را ببینید)

levaspider-man1 لاوا قرار بود پيتر پاركر شود

levaspider-man2

قضیه آنقدر جدی شده بود كه تصویری از  آقای لاوا در لباس اسپایدرمن به عنوان كاور شماره 262 از "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" مورد استفاده  قرار گرفت:

asm-262

كانن فیلمز حتی یك تیزر و پوستر هم برای این فیلم منتشر كرد!

 spiderman85 پوستر فيلمي كه شركت كانن ميخواست بر اساس اسپايدرمن بسازد

(برای دانلود و تماشاي  تیزر مذكور  اینجا را كلیك كنید)

 

ولی متاسفانه (و شاید هم خوشبختانه!) كانن فیلمز به شدت با مشكلات مالی مواجه شد. گولان و گلوبوس به نویسندگان خود دستور دادند فیلمنامه را جوری بازنویسی كنند تا هزینه تولید كاهش یابد. مشكلات مالی آنقدر ادامه یافت تا اینكه كانن فیلمز در سال 1993 ورشكسته شد. ولی آقای گولان همچنان حقوق سینمایی اسپایدرمن را حفظ كرد و حتی نزد  با كمپانی های بزرگی همچون Viacom و كلمبیا پیكچرز رفت تا در ساخت فیلم اسپایدرمن با آنها شریك شود (این موضوع بعدها موجب پدید آمدن دعواهای حقوقی بسیاری گردید كه در ادامه مقاله به آن اشاره شده است)

در هر حال كلمبیا پیكچرز علاقمند شد فیلم مرد عنكبوتی را بسازد اما به گولان فشار آورد تا فیلمنامه را مورد بازنویسی مجدد قرار دهد. اما گولان به جای این كار، خبری را در نشریه Variety منتشر و در  آن اعلام كرد كه كارگردان معروف «جیمز كامرون» قرار است فیلم اسپایدرمن را كارگردانی كند! ابتدا همه خیال كردند گولان دارد بلوف میزند ولی به زودی مشخص شد كه جیمز كامرون واقعاً قصد انجام اين كار را دارد.

cameron جيمز كامرون قرار بود فيلم مرد عنكبوتي را بسازد

 در واقع، كامرون از كودكی عاشق كاراكتر اسپایدرمن بود و حتی در مصاحبه های اعلام كرد كه به خاطر كاراكتر  اسپایدرمن بوده كه یك فیلمساز شده است! او كه به تازگی فیلم فوق العاده موفق "ترمیناتور 2" را ساخته بود، تصمیم داشت از بازيگران اصلي اين فيلم يعني «آرنولد شوارتزنگر» به جای  «دکتراختاپوس» و از «ادوارد فرلانگ»  (بازیگر نوجوان فیلم "ترمیناتور 2") در نقش اسپایدرمن استفاده کند.

بازيگران ترميناتور 2 در فيلم مرد عنكبوتي جيمز كامرون

 كامرون سپس  خودش فیلمنامه ای برای اسپایدرمن نوشت كه در آن دكتر اختاپوس حذف و به جای او «الكترو» و «مرد شني» شخصیت های منفی فیلم شده بودند. گفته میشود كه كامرون این فیلمنامه را خیلی عجله ای نوشته بود و بنا داشت  در مراحل بعد آن را بازنویسی كند. دلیل عجله او این بود كه تهیه كنندگان اصرار داشتند ابتدا یك فیلمنامه نوشته شود  تا استودیو را برای مجاب كنند حداقل 60 میلیون دلار هزینه كند (60 میلیون  دلار در دهه 90 میلادی خیلی پول هنگفتی بود!)  در هر حال كامرون در فیلمنامه خود نكات جالبی گذاشت. مثلاً  نبرد نهایی قرار بود بالای برج های دوقلوی تجارت جهانی رخ دهد. البته در كل لحن فيلمنامه كامرون كمي بيش از حد بزرگسالانه بود و برخي از صحنه هاي آن هم براي كودكان و نوجوانان مناسب نبود (مثل يك صحنه رومانتيك كه بين پيتر و «مري جين» و در بالاي يكي از پل هاي معروف شهر نيويورك اتفاق مي افتاد و احتمالاً باعث ميشد پدر و مادرها با ديدن آن صورتشان از خجالت سرخ شود و پشيمان شوند كه چرا بچه هاي خردسال خود را به سالن سينما آورده اند!!!) 

كامرون از همان ابتدا  اصرار داشت كمپانی "كارولكو" (Carolco) كه رابطه خوبی با آن داشت و "ترمیناتور 2" را آنجا ساخته بود، اسپایدرمن را تولید كند. در نتيجه آقاي گولان بركنار شد و كامرون خودش علاوه بر كارگردانی، تهیه كنندگی فیلم را نیز برعهده گرفت. به همین دلیل گولان كه سالهای سال حقوق سینمایی اسپایدرمن را حفظ كرده بود، از دست كامرون و كارولكو شكایت كرد. بدین ترتیب پای شركت Viacom و كلمبیا پیكچرز هم به میان آمد (چون گولان پیشتر با آنها شریك شده بود). دعواهای حقوقی بالا گرفت و كامرون كه از صبر كردن خسته شده بود سراغ ساخت فیلم های "دروغ های حقیقی" و "تایتانیك" رفت ولی در تمام این مدت منتظر بود تا به محض رفع موانع حقوقی ، اسپایدرمن را بسازد. او حتی این بار قصد داشت از «لئوناردو دی كاپریو» (كه در "تایتانیك" با وی همكاری كرده بود) برای نقش پیتر پاركر/اسپایدرمن استفاده كند و حتی استوری بردهایی برای فیلم خلق شد كه برخي از آنها را در زیر میبینید:

0 1 1.5

2 3 4

5

6 7 8

 ولی درست زمانیكه به نظر میرسید طلسم ساخت اسپایدرمن شكسته شده است، ناگهان كمپانی "فاكس قرن بیستم" اعلام كرد كه كامرون نمیتواند برای استودیوی دیگری فیلم بسازد چون با فاكس قرن بیستم قرارداد اختصاصی دارد! در نتیجه، او باید  اسپایدرمن را برای آنها بسازد!  همزمان با این اعلامیه، شركت كارولكو هم ورشكسته شد. آقای گولان هم تمام دارایی های خود را به كمپانی "مترو گلدن مایز" (MGM) فروخت. بدین ترتیب مترو گلدن مایر هم وارد میدان شد و ادعا كرد كه حقوق ساخت فیلم سینمایی اسپایدرمن را از گولان خریده و بنابراین از دست Viacom، كارولكو، كلمبیا پیكچرز و فاكس قرن ببیستم شكایت كرد! جالبتر اینكه خود مارول هم مدعی شد كه قراردادش با گولان 5 ساله بوده و چون او  نتوانسته در این مدت فیلمی از اسپایدرمن بسازند،  پس بنابراین حقوق ساخت فیلم اسپایدرمن دوباره باید در اختیار خود مارول قرار ميگرفته! (می بینید چه شیر تو شیری شده بود؟!)

خلاصه اینكه انگار تمام استودیوهای بزرگ هالیوود بر سر ساخت اسپایدرمن به جان هم افتاده بودند. قضیه آنقدر كش پیدا كرد كه جیمز كامرون هم خسته شد و پروژه را رها كرد. اما در نهایت و پس از پرونده های حقوقی فراوان ، شركت سونی (كه مالك "كلمبیا پیكچرز" است) توانست برنده شود و اجازه ساخت فیلم اسپاپدرمن را به دست آورد  (سوني مجبور شد براي به دست آوردن رايت اسپايدرمن، از سهم خود در فيلم هاي «جيمز باند» بگذرد!)

سونی   لیست بلندی از كارگردان مطرح هالیوود را برای ساخت اسپایدرمن در دست داشت: «تیم برتون» (كارگردان فیلم های مثل  "بتمن"، "بازگشت بتمن" ، "ادوارد دست قیچی" ، "آلیس در سرزمین عجایب" و ...) ، «دیوید فینچر» (كارگردان فیلم هایی نظیر  "هفت" ،  "باشگاه مشت زنی" و ...) ، «كریس كلمبوس» (كارگردان  فیلم های "تنها در خانه" ، "خانم دابت فایر" "هری پاتر" و ...)  و «رولند آمریخ» (كارگردان فیلم "روز استقلال" ). جالب است  كه بدانید كه دیوید فینچر بسیار برای ساخت فیلم مصر بود و حتی میخواست فیلم را بر اساس داستان مشهور "مرگ گوئن استیسی"  بسازد. ولی سونی درخواست او را رد كرد چون فكر میكرد نسخه فینچر بیش از حد دارك و خشن است! (این مقاله را بخوانید).

david-fincher-spiderman

 در هر حال در نهایت «سام ریمی» برای ساخت فیلم انتخاب شد چون روسای سونی از ایده های او خوششان آمد. سپس قرار شد به جای «الكترو» و «مرد شنی» از «گرین گابلین» و «دكتر اختاپوس» به عنوان شخصیت های خبیث داستان استفاده شود. پس از مدتی ریمی به این نتیجه رسید كه بهتر است تنها از گرین گابلین استفاده كند و دكتر اختاپوس را برای فیلم بعدی نگه دارد. البته برخی از ایده هایی كه جیمز كامرون در فیلمنامه خود استفاده كرده بود، همچنان در نسخه نهایی باقی ماند مثل  ایده تارهای ارگانیك (یعنی این كامرون بود كه به ذهنش رسید اسپایدرمن به جای استفاده از دستگاه تارانداز یا webshooters ، خودش به صورت طبیعی در  بدنش تار تولید كند)  و یا  آنجایی كه در فیلم ریمی ، «نورمن ازبورن» با خودش جلوی  آیینه حرف میزند در واقع از صحنه مشابه ای (كه الكترو با خودش حرف میزد)، گرفته شده است. در ضمن در فیلمنامه كامرون هم صحنه ای وجود داشت كه در آن  اسپایدرمن متوجه میشود یك سری اراذل و اوباش در حال تعقیب «مری جین» هستند و سپس مری جین را از دست آنها نجات میدهد (درست مثل فيلم ريمي)

در هر حال اسپایدرمن خیلی صبر كرد تا بلاخره سال 2002 پرده های سینماهای چهان را به تسخیر خود درآورد و ركوردهای فروش را یكی پس از دیگری جابجا كرد. شاید هم مقدر بود آنقدر مشكلات حقوقی بر سر راه او قرار گیرد تا اینكه سینما از نظر تكنولوژیكی به چنان سطحی برسد كه بتوان به طرز قانع كننده ای او را به تصویر كشید!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2014

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقتی که باید درباره ی فیلم مردعنکبوتی جیمز کامرون بدانید

جیمز کامرون: "اسپایدرمن" بهترین فیلم ساخته‌نشده من است!

فیلم مرد عنکبوتیِ «دیوید فینچر» (DAVID FINCHER) ممکن بود چطور باشد؟

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 41

فیلمی که هرگز ساخته نشد: مرد عنکبوتی جیمز کامرون

15 بازیگری که قرار بوده نقش مرد عنکبوتی را بازی کنند!

15 داستان مرد عنکبوتی که هرگز به سرانجام نخواهند رسید!

آیا میدانستید که مرد شنی به دلیل اینکه قرار بود در فیلم مرد عنکبوتی ساخته جیمز کامرون مورد استفاده قرار بگیرد در سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" غایب بود؟!

10 رویه متداول در فیلم های ابرقهرمانی که فیلم "مردعنکبوتی" (2002) ایجاد کرد

مصاحبه سم ریمی به مناسبت بیستمین سالگرد اکران فیلم "مرد عنکبوتی"

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی" (2002)

ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم مرد عنکبوتی (2002)

10 تاثیر فیلم های مرد عنکبوتی ساخته سم ریمی بر روی دنیای سینمایی مارول

10 نکته جالبی که احتمالاً درباره "اسپایدرمن" های «سام ریمی» نمیدانستید!

نظر سم ریمی درباره فیلم جدید مرد عنکبوتی

طرح های به كار گرفته نشده از دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سم ریمی!

پشت صحنه فیلم های اسپایدرمن ساخته سام ریمی + لینك دانلود!

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

10 حقیقتی که باید درباره فیلم کنسل شده "مرد عنکبوتی 4" بدانید

آیا قراره داستان فیلم "مادام وب" به "ترمیناتور" شباهت داشته باشه؟!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

As Responsible As Spider-Man
+3 #1 As Responsible As Spider-Man 1393-10-13 14:44
واقعا مقاله خوبی بود دستتون درد نکنه! کاشکی اون موقع که کمپانی های مختلف بر سر حق و حقوق فیلم مردعنکبوتی با هم دعوا میکردند مارول پیروز این میدان میشد و ادعای خودش را که گفته بود اگر پس از پنج سال فیلمی براساس مردعنکبوتی ساخنه نشود رایت مردعنکبوتی به مارول بر میگردد عملی میشد!! این جوری شاید میتونستیم مردعنکبوتی رو توی فیلمی همچون انتقام جویان ببینیم!!! راستی فاصله ی بین اخرین فیلم سم ریمی یعنی مردعنکبوتی 3 تا اولین فیلم مارک وب چقدر است؟ دقیقا پنج سال. واااااای پس چرا اون موقع مارول اعتراض نکرد؟؟
نقل قول کردن
The Assassin
+1 #2 The Assassin 1393-10-13 22:20
خیلی جالب بود هر چند سام ریمی تو ساخت اسپایدر من 3 خیلی موفق نبود اما خیلی خوب میشد گه اسپایدر من 4 ساخته میشد
نقل قول کردن
spidey 4ever
+3 #3 spidey 4ever 1393-10-14 00:54
چه مقاله جالبی
معلومه اکثر کارگردان های بزرگ هالیوود از تیم برتون گرفته تا جیمز کامرون و دیوید فینچر میخواستن اسپایدی بسازن
این خیلی خوبه. ولی معلوم نیست سونی بعدش از کجا این عتیقه مارک وب رو پیدا کرد :o
نقل قول کردن
spidey 4ever
+3 #4 spidey 4ever 1393-10-14 00:56
ولی ای کاش جیمز کامرون اسپایدرمن رو میساخت
حتما پرفروش میشد
اما من خودم بیشتر دوست داشتم اسپایدرمن دیوید فینچر رو میدیدم. وای خدا یعنی اگه کارگردان فیلم هفت فیلم مرد عنبکوتی رو هم میساخت چه شکلی میشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟
نقل قول کردن
s.kraven
#5 s.kraven 1394-03-31 15:07
همین بهتر که ساخته نشد ، تا یک فیلم در حد لیاقتش براش ساخته بشه.من فیلنامه ی کامرون رو خوندم؛مری جین رو سوءاستفاده کننده از پیتر جلوه میده.بدترین نکته تو فیلنامه اش همین تار ارگانیک بود که متاسفانه تو سری سم ریمی هم اجرا شد.خیلی چندش آور و غیر منطقی بود(مثل این هستش که من دستم رو به حالت تلفن بگیرم و یکهو دستم زنگ بخوره :P ).
نقل قول کردن
Sherlock Holmes
+1 #6 Sherlock Holmes 1394-03-31 15:13
خیلی جالب بود.یه سری از این مسائل رو دست و پا شکسته میدونسنم ولی فکرش رو هم نمیکردم اینقدر پیچیده باشه!!!
با این تفاسیر اگه کامرون فیلمو میساخت حسابی چیز میشد.....اکشن :-) (منحرفم خودتونین :-* )
نقل قول کردن
Doc Strange
#7 Doc Strange 1394-03-31 16:03
راستی توی مجله دانستنی ها یه آمار و ارقام جالب منتشر کرده بود که الان مینوسیم:
50
تعداد لباسهایی که برای شخصیت اسپایدرمن در فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز طراحی شد تا رکورد طراحی 40 لباس در فیلم مردعنکبوتی 3 شکسته شود.
30
تعداد اتومبیل هایی که واقعا در مردعنکبوتی 2 نابود میشود.
25000
تعداد کاگردانان کمیکی (comics director) که سم ریمی برای کارگردان فیلم مردعنکبوتی در اختیار داشت.
3000
تعداد کتاب های تو خالی در صحنه ی نبرد مردعنکبوتی با لیزارد در کتابخانه در فیلم (مرد عنکبوتی شگفت انگیز)
580
تعداد تکه هایی که در کنار هم لباس گرین گابلین در فیلم مردعنکبوتی 1 را تشکیل دادند.پوشیدن لباس برای ویلم دفو،بازیگر نقش گرین گابلین یک ساعت زمان برد.
نقل قول کردن
Agent Marvel
#8 Agent Marvel 1394-03-31 16:05
مقاله عالی بود.تیم برتون هم بد نمیشد یه اسپایدی میساخت....
نقل قول کردن
zse
#9 zse 1394-03-31 16:31
به نقل از s.kraven:
همین بهتر که ساخته نشد ، تا یک فیلم در حد لیاقتش براش ساخته بشه.من فیلنامه ی کامرون رو خوندم؛مری جین رو سوءاستفاده کننده از پیتر جلوه میده.بدترین نکته تو فیلنامه اش همین تار ارگانیک بود که متاسفانه تو سری سم ریمی هم اجرا شد.خیلی چندش آور و غیر منطقی بود(مثل این هستش که من دستم رو به حالت تلفن بگیرم و یکهو دستم زنگ بخوره :P ).

از نظر من عاقلانه ترین تصمیم همین بکد که وب شوتر حذف بشه چون اینکه عنکبوت نیش بزنه و به همراه قدرت ها این قدرت هم اضافه بشه خیلی بهتر از اینه که طرف تنهایی توی یه روز بره دستگاهی بسازه که بتونه الکی الکی تار پرتاب کنه،اینطوری هر کسی میتونست با ساختن این دستگاه تبدیل به اسپایدرمن بشه و چیزی که زیاده توی این دنیا دانشمند.وقتی یه بچه دبیرستانی میتونه اینو بسازه بقیه نسازن؟
نقل قول کردن
s.kraven
+1 #10 s.kraven 1394-03-31 17:07
دوست عزیز
انگار شما از قدرت های اسپایدرمن چیز زیادی نمیدونید.
1-اسپایدرمن میتونه به سطوح بچسبه
2-قدرت . دوام بالا دارد
3-حس پیش بینی خطر یا حس عنکبوتی دارد
4-توانایی بالا در انجام حرکات آکروباتیک دارد
(اینها رو عمه من هم میدونه)
الآن اگر به یکی وب شوتر اسپایدرمن را بدهند ، فکر میکنی بتونه مثل اسپایدرمن از اون حرکات بزنه؟؟
به هیچ وجه :P
علاوه بر این ها ، به نظر تو غیر منطقی نمی آد که یک انسان انگشت انگشتری و وسطش را بخواباند و همین طور تار بتند؟؟ :-*
احتمالا شما در فیلم های مارک وب یا به عبارتی سری amazing با وب شوتر آشنا شدید و به نظرتون غیر منطقی میاد که تارش رو از کجا تامین میکنه ؛ و چرا تموم نمیشه.این اشتباه تیم amazing بود و ربطی به مرد عنکبوتی ندارد.اون از سال 1962 یه دستگاه دارد به اسم وب شوتر و تارش را از طریق ماده ای ،که چندان بوی خوشایندی ندارد، تامین میکند.
به هر حال شاید تقصیر مارک وب و تیم امیزینگ هست که هواداران را گمراه میکنه اما ایده جیمز کامرون در مورد مردعنکبوتی خیلی بد بود.شاید چون عاشق اسپایدرمن بوده میخواست یک نقطه ضعف از اسپایدرمن ناپدید کنه ولی با این کار هواداران را گمراه کرد.
نقل قول کردن
Agent bishop
#11 Agent bishop 1400-09-16 01:14
امشب نشستم مصاحبه استنلی و باب کین تو برنامه comic book greats رو دیدم . جدا از رفاقت غیر منتظره برای خودم بین استنلی و باب کین وجود داشت یه جا باب کین باب کین به استن میگه تو پولدار و معروفی و وقتی فیلم مردعنکبوتی ساخته بشه تو اندازه باب کین معروف میشی !!( اون موقع داشتن فیلم batman returns رو می‌ساختند برای همین باب کین خیلی معروف شده بود . جالبه خودش رو سوم شخص صدا میزنه ! ) بعدش استنلی میگه من و جیمز کامرون داریم رو فیلم نامه برای مردعنکبوتی کار میکنیم . ( کاش این فیلم ساخته میشد )
آقا اگه زبان انگلیسی تون در حدی هست بتونین صحبت های عادی رو بفهمین این برنامه رو ببینین کلا ۱۳ قسمته و مجریش هم استنلی هستش ( انصافا خیلی خوب مجری گری می‌کنه ) و قسمت های اولش هم تادمک فارلین و جیم ای و خالق ددپول ( اسمش رو یادم نمیاد ) به همراه استنلی میان نحوه خلق کمیک رو و بعدش برنامه talk show محور میشه .
اگه زبانتون خوبه اصلا از دست ندین که ‌پشیمون میشی چون هم فانه . هم جذابه و هم کلی اطلاعات درمورد کمیک بوک و شخصیت های کمیک بوکی یاد میگیرین .
دوستان اگه برنامه های مشابه میشناسند معرفی کنند .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

تولد مجدد قهرمانان

گرین گابلین

تاپ 20 - سایت spidey.ir

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

51

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

008

009

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

35

46

45

44