بیوگرافی «اما استون» (Emma Stone)

emma-stone-biography بيوگرافي اما استون

با بازیگر پرطرفدار نقش «گوئین استیسی» در سری فیلم های "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" بیشتر آشنا شوید!


امیلی جین «اما» استون (به انگلیسی: Emily Jean "Emma" Stone)‏ (زاده ۶ نوامبر ۱۹۸۸) یك بازیگر آمریکایی است.


دوران كودكی
«اما» در ششم نوامبر سال ۱۹۸۸ در شهر اسکاتسدیل ایالت آریزونا به دنیا آمد، مادر او زن خانه داری به اسم کریستا و پدر او جف استون یک پیمان کار بود. او برادری دارد که دو سال از وی جوانتر است، پدربزرگ پدری وی یک سوئدی تبار بود و نام خانوادگی آنها بعد از مهاجرتشان به آمریکا به «استون» تغییر پیدا کرد.

emma-as-a-kid اما استون در كودكي

او در نوجوانی در یک تئاتر منطقه‌ای به اسم Valley Youth Theatre در شهر فونیکس ایالت آریزونا عضو بود. جایی که برای اولین بار در سن ۱۱ سالگی بر روی صحنه رفت. او در دبستان Sequoya و بعد از آن در دبیرستان Cocopah به تحصیل پرداخت. او در ۱۶ سالگی زمانی که در تئاتر به طور حرفه‌ای به فعالیت می‌پرداخت به مدت ۲ سال تحصیل خود را در خانه ادامه داد. وی در این ۲ سال در نمایشنامه‌های كودكانه مختلفی مثل "داستان كریسمسی وینی دپو" ، "سیندرلا"، "پری دریایی كوچولو" ، "الیس در سزمین عجایب" و ... ایفای نقش کرد.

emma-in-school-plays

«اما» فقط برای یک نیمسال وارد مدرسه کاتولیک دخترانه Xavier شد، بعد از آن با نشان دادن یک پاورپوینت و با استفاده از یکی از آهنگ‌های «مدونا» به اسم هالیوود توانست والدین خود را راضی کند تا برای ادامه دادن حرفهٔ بازیگری به کالیفرنیا برود. پس از آن وی دبیرستان را رها کرد و در ماه ژانویه سال ۲۰۰۴ و در سن ۱۵ سالگی به همراه مادرش به یک آپارتمان در لس آنجلس نقل مکان کرد. بعد از آن در خانه به تحصیل خود ادامه داد تا بتواند در طول روز تست هنرپیشگی بدهد .


سال های 2004 تا 2009
«اما» توانست نقش "لوری پارتریج"  را در سریال تلویزیونی "در جستجوی خانواده پارتریج جدید"  (2004) با سخت کوشی تصاحب کند. اما متأسفانه از این سریال فقط قسمت اول آن پخش شد و بعد از استقبال ضعیف مردم ادامه آن ساخته نشد وی توانست بعد از آن در سریال‌های Medium، The Suite Life of Zack and Cody، Malcolm in the Middle و Lucky Louie ایفای نقش کند در سال ۲۰۰۷ «اما» توانست یک نقش مهم در یکی از سریال‌های درام شبکه Fox به اسم Drive به دست آورده و در نقش «ویولت تریمبل»  ظاهر شود. متأسفانه ادامهٔ این سریال هم بعد از شش قسمت کنسل شد. وی همچنین برای سریال "قهرمانان" (Heroes) در نقش «کلیر» تست هنرپیشگی داد اما این نقش به بازیگر دیگری به نام  Hayden Panettiere واگذار شد، «اما» بعدها گفت که این تجربه سختی برای او بوده ‌است.

emma-stone-zombieland

او توانست برای اولین بار استعداد واقعی خود را در فیلم کمدی "سوپربد"  (Superbad)  محصول سال 2007 و در نقش "جولز"  به نمایش بگذارد. در سال ۲۰۰۸ وی در فیلم کمدی "راكر" (the Rocker)  در كنار  Rainn Wilson ظاهر شد او در این فیلم نقش Amelia گیتاریست یک گروه راک را بازی کرد، او تنها برای آن فیلم دوره‌ای را برای یادگیری نواختن گیتار باس گذراند. بعد از آن در فیلم The House Bunny در کنار بازیگرانی مانند Anna Faris، کاترین مک‌فی، Kat Dennings، Rumer Willis و Colin Hanks به ایفای نقش پرداخت. او در این فیلم در نقش سرپرست یک انجمن خواهری ظاهر شد و همچنین آهنگ I Know What Boys Like را در این فیلم خواند آهنگی که نسخه‌ای ویرایش شده از آهنگ فیلم The Waitresses ساخته ۱۹۸۲ بود. در سال ۲۰۰۹ «اما» در فیلم کمدی رمانتیک Ghosts of Girlfriends Past به کارگردانی Mark Waters در کنار ستارگانی مانند متیو مک‌کانهی و جنیفر گارنر بازی کرد بعد از آن در فیلم کمدی ترسناک "سرزمین زامبی‌ها" (Zombieland) به همراه وودی هارلسون و جسی آیزنبرگ خوش درخشید.

zombieland پوستر فيلم زامبي لند

پروژه فیلمبرداری سرزمین زامبی‌ها فوریه سال ۲۰۰۹ درایالت آتلانتا کلید خورد. «اما» در این فیلم در نقش دختری اهل ایالت کانزاس شهر ویچیتا را بازی کرد که با خواهر خود (سنگ کوچولو) با بازی ابیگیل برسلین در آمریکا به مسافرت می‌پردازد. «اما» همچنین در سال ۲۰۰۹ در فیلم "مرد كاغذی" (Paper Man) به کارگردانی Kieran و Michele Mulroney بازی کرد در کنار بازیگرانی مانند جف دانیلز، Ryan Reynolds و لیزا کودرو او در این فیلم نقش «ابی» رو بازی کرد، پرستار بچه‌ای که دنیلز بعد از اسباب کشی به «لانگ آیلند» استخدام می‌کند.

سال های 2010 به بعد
در سال ۲۰۱۰ «اما» در فیلم "مارمادوک" (Marmaduke) که بر اساس یک کمیک مشهور و قدیمی ساخته شد، صداپیشگی کرد. نقش او در این فیلم دوست مارمادوک، Mazie بود... سگی از نژاد شپرد استرالیایی استون در آن سال اولین فیلم خود را در به عنوان بازیگر نقش اول بازی کرد. او در فیلم Easy A به کارگردانی Will Gluck نقش دختر دبیرستانی را بازی می‌کند که بعد از پخش شایعه‌ای اشتباه راجع به اخلاقیات و نجابتش معلم و اکثر هم کلاسی‌های به ظاهر مذهبی خود را رسوا می‌کند... به نوعی می‌توان گفت داستان این فیلم اقتباسی از رمان The Scarlet Letter بوده‌است «اما» مدتی قبل از آماده سازی برای ساخت فیلم نمایشنامه فیلم را خواند و مشتاقانه منتظر شروع فیلمبرداری بود به گفته خود او به این دلیل جذب این نمایشنامه شده بود که واقعاً داستان جذاب و بامزه‌ای دارد و بیننده از همان اول جذب شخصیت اصلی داستان می‌شود.

easy a poster

استون زمانی که خبردار شد ساخت فیلم شروع شده سراغ Gluck رفت و اشتیاق خود را برای بازی در این فیلم ابراز كرد. چند ماه بعد مصاحبه برای یافتن بازیگران فیلم آغاز شد و «اما» جزو اولین بازیگرانی بود که برای گرفتن این نقش در سر صحنه حاضر شد. در سال ۲۰۱۱ «اما» برای بازی در همین فیلم نامزد جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر زن فیلم‌های موزیکال و کمدی شد در سال ۲۰۱۰ «اما» در برنامه تلویزیونی جوایز موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی ظاهر شد و لینکین پارک را به بینندگاه معرفی کرد.


در سال ۲۰۰۸ «اما» اظهار داشت که بالاخره روزی جرات لازم را پیدا خواهد کرد که وارد کار ساخت فیلم شود و روزی خود فیلمی را خواهد ساخت. وی همچنین گفت رویای دیگرش این است که در برنامه ساتردی نایت لایو مجری گری کند او بالاخره به آرزوی خود رسید و یکبار در ۲۳ اکتبر سال ۲۰۱۰ و بار دیگر در ۱۲ نوامبر سال ۲۰۱۱ به عنوان مجری این برنامه در تلویزیون ظاهر شد.


«استون» نقشی کوچک رو در فیلم "دوستی پرمنفعت" به بازیگری «جاستین تیمبرلیک» ، «میلا کيونیس» و کارگردانی Will Gluck بازی کرد. فیلمبرداری این فیلم در ژوئیه سال ۲۰۱۰ در نیویورک آغاز شد و در ژوئیه سال ۲۰۱۱ اکران شد. وی همچنین همان سال در یکی از نقش‌های اصلی فیلم زیبای "عشق دیوانه وار و احمقانه" (Crazy, Stupid, Love)  در كنار "رایان گاسلینگ" ایفای نقش کرد كه بسیار مورد توجه قرار گرفت. این فیلم ساخت کمپانی برادران وارنر درباره شوهری با بازی "استیو کرل" است که با خانواده و فرزندان خود مشکل دارد. فیلم برداری آن در ۱۶ آوریل سال ۲۰۱۰ در لس آنجلس آغاز و در ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۱ اکران شد.

crazy-stupid-love-emma-stone رايان گاسلينگ - اما استون

«استون» همچنین در فیلم "كمك"  يا The Help خوش درخشید، فیلمی ساخته شده از روی رمان پرفروشی با همین نام. داستان این فیلم در شهر جکسون ایالت می‌سی سی پی در سال ۱۹۶۰ می‌گذرد و در آگوست سال ۲۰۱۱ اکران شد.

emma-stone-help

«اما» در این فیلم نقش «اجینا اسکیتر» را بازی می‌کند، نویسنده‌ای بی باک که با نوشتن رمانی درباره زندگی ظالمانه سیاهپوستان دشمنی تمام همشهری‌های خود را برمی انگیزد. او برای این فیلم با تسلط کامل به لهجه جنوبی صحبت می‌کند.

اما استون امسال (2013) در سه فیلم حضور داشته: "جوخه گانگسترها" (Gangster Squad)، "فیلم 43" (Movie 43). او همچنین در انیمیشن بامزه امسال یعنی "غار نشین ها" (The Croods) هم صداپیشه بود. او در سال 2014 فیلم های "مرد پرنده" (Birdman) و "جادو در مهتاب"   (Magic in the Moonlight) به كارگردانی «وودی الن» را بر پرده سینماها خواهد داشت.

«گوئن استيسي»
بدون شك اما استون پس از حضور در نسخه ریبوت شده "مرد عنكبوتی" را به نام "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" (The Amazing Spider-Man)   به اوج شهرت دست یافت. او در این فیلم در كنار "اندرو گارفیلد"  دیده شد و نقش نخستین عشق حقیقی «پیتر پاركر» در دنیای كمیك یعنی «گوئن استیسی» را بازی كرد. او موفق شد زوج بسیار خوب و قابل قبولی را در كنار گارفیلد ایجاد كند و نقش آفرینی اش مورد ستایش قرار گرفت. او چندی پیش بازی در قسمت دوم این فیلم تحسین شده را نیز به پایان رساند و هواداران مرد عنكبوتی منتظرند ببینند سرنوشت وی در سری فیلم های "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" چه خواهد شد؟

اما استون - گوين استيسي


اطلاعات شخصی
با وجود اینکه همه «اما» را با موی قرمز می‌شناسند اما او در اصل موهای مشکی دارد. او در نوجوانی موقعی اولین نقش خود را بازی کرد که موهای خود را به رنگ قهوه‌ای تیره در آورد. سازنده فیلم Superbad موهای او را از قهوه ای تیره به قرمز تغییررنگ داد. او برای بازی در فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز"    موهای خود را به شکل بلوند در آورد. صدای قوی و نیرومند «اما» ناشی از «کولیک» است که در نوزادی به آن مبتلا شد. شرایطی که در آن جیغ‌های ممتد نوزاد باعث تغییر در حالت طبیعی حنجره می‌شود. هم اکنون برآمدگی‌هایی بر روی تارهای صوتی او بوجود آمده‌است. او زمانی که در Screen Actors Guild پذیرفته شد به دلیل اینکه از قبل اسم Emily Stone در لیست بود نام Emma را برای خود برگزید. دوستان و خانواده‌اش او را به نام Emily صدا می‌زنند. او در سال ۲۰۰۹ از لس آنجلس به محله Greenwich Village در نیویورک نقل مکان کرد. او هم اکنون با همبازیش در فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز، اندرو گارفیلد، رابطه رومانتیك  دارد. آنها از مدتی قبل با هم زندگی میكنند و زمزمه هایی مبنی بر ازدواج آنها نیز به گوش میرسد.

emma-stone-andrew-garfield اندرو گارفيلد و اما استون
 

مترجم: محمد شیرزاده (Banshee)

All rights reserved © Spidey.ir 2013

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

   

مطالب مرتبط:

«توبی مگوایر» از «اندرو گارفیلد» بهتر بود؟

20 بازیگر برتر "مرد عنکبوتی" در سینما، انیمیشن و تلویزیون!

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

آشنايي با صداپيشگان انيميشن‌های اسپايدرمن

5 صداپیشه برتر مرد عنکبوتی

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

سخنرانی تاریخی "اندرو گارفیلد" درباره مرد عنکبوتی+ لینك دانلود

معرفی سریال های مرد عنکبوتی در تلویزیون + لینك دانلود

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

10 نقش آفرینی برتر فیلم های کمیک بوکی

مقایسه مردعنکبوتی«سام ریمی» با مردعنکبوتی «مارک وب»

برترین بازیگران فیلم های مارول

تاریخچه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

5 شخصیت مکمل برتر فیلم های مرد عنکبوتی

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

مقایسه مردعنکبوتی«سام ریمی» با مردعنکبوتی «مارک وب»

مقایسه لباس اسپایدرمن در فیلم های «مارك وب» و «سم ریمی»

رتبه بندی لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

salar
+1 #1 salar 1392-08-04 14:23
ممنون از مقاله...... :lol:
نقل قول کردن
محمدعلی بابایی مطلق
+2 #2 محمدعلی بابایی مطلق 1392-08-04 15:01
خبلی ممنون مقاله ی خیلی خوبی بود.
الهی به پای هم پیر بشن(اندرو واما)
راستی آقای ترابی یا عمو تاریخ دقیق اکران تریلر از سوی سونی مشخص نشد؟؟؟الان هفته ی دوم آبان ماه نیست؟؟
نقل قول کردن
mokhtar
+6 #3 mokhtar 1392-08-04 15:13
به نظر خودت چی؟ الان هفته دوم آبانه؟ :lol:
نقل قول کردن
محمدعلی بابایی مطلق
+1 #4 محمدعلی بابایی مطلق 1392-08-04 15:19
فهمیدم ;-)
ممنون
راستی عمو شما از مسئول آواتار سایت(spaider.a) خبر نداری؟؟چند وقتیه که نظر نمیده :cry:
نقل قول کردن
محمد
+2 #5 محمد 1392-08-04 16:01
اما رو از زامبی لند و چند تا فیلم دیگه میشناختم , وقتی فهمیدم توی ASM قراره نقش گوئنو بازی کنه واقعا خوشهال شدم و واقعا هم از پس نقشش عالی بر اومد.یکی از جذابیت های اما برام صداش بود که برام جالب بود به خاطر بیماری به این شکل در اومده.
(راستی از دو تا اما تو سینما خوشم میاد! اما استون و اما واتسون)
منون از مقاله.
نقل قول کردن
بی باک
+4 #6 بی باک 1392-08-04 16:06
من فیلم superbad را دیدم کلا اما استون عادت دارد در فیلم های عاشقانه و رومانتیک بازی کند مثل superbad و easy a
نقل قول کردن
omid
+2 #7 omid 1392-08-04 17:32
قبل از مرد عنکبوتی شگفت انگیز چند تا فیلم از اما استون دیده بودم ولی ازش خوشم نمیومد حتی وقتی فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیزو دیدم این بازی میکنه دلم میخواست نبینم ادامشو و بالاخره نشستم از اول تا اخر فیلمو نگاه کردم و نظرم به کل در مورد اما استون عوضن شد الان هر فلیمی ازی کنه دوست دارم ببینم!
نقل قول کردن
mokhtar
+13 #8 mokhtar 1392-08-04 19:15
spidey.ir/.../...

از اما خیلی خوشم میاد
بیشتر از شخصیت اش، از هوش بالاش ... یه نمک خاصی داره
ولی فقط یه ایراد داره ! صداش! خیلی دو رگه است! اصلا بهش نمیاد! :sad:
نقل قول کردن
صادق مرادی
+3 #9 صادق مرادی 1392-08-04 19:51
ممنون اما استون شخصیت جالبی داره
چهره ی زیبایی هم داره :-)
نقل قول کردن
حجت مزارعی
+3 #10 حجت مزارعی 1392-08-04 20:51
صداش شاید به چهره خودش نیاد اما برای دیگر شخصیتا خیلی خوبه...
مثلا تو کرودز صدای ایپ بود که بهش میومد...بهترین نقشش تو زامبی لند بود...یادش بخیر زمانی این فیلمو دیدم که اسپایدرمن دنیاهای از هم گسیخته هم اومده بود و من مرحله کله چکشی بودم
نقل قول کردن
ش.خ
+6 #11 ش.خ 1392-08-04 20:58
ممنون، جالب بود. چه‌قدر اما استون خوشگل و بانمك است! به نظرتان قيافه‌اش توي پوستر فيلم Easy A كمي شبيه به كتي پري نيست؟!
نقل قول کردن
محمد شیرزاده
+3 #12 محمد شیرزاده 1392-08-04 21:45
كاريزماي خيلي خيلي خيلي جالبي داره .
قضيه اين عكسه چيه ؟
نقل قول کردن
mokhtar
+5 #13 mokhtar 1392-08-04 21:55
هیچی داش ممد!
دیشب با اما رفته بودیم بیرون، ازش عکس گرفتم، گفتم گناه دارید براتون بزارم اینجا شما هم ببینید :lol:
نقل قول کردن
محمد شیرزاده
+4 #14 محمد شیرزاده 1392-08-04 23:18
شانس آورده كه از روي پل ننداختيش پايين !!!!!!
راستي اگه كسي واسه ساخت ترول از روي اسپايدر من ايده داره بهم ايميل بزنه كه بسازمش .
نقل قول کردن
mokhtar
+2 #15 mokhtar 1392-08-05 12:38
نه خبر ندارم
البته بچه خوبي بودا ولي يه كم خالي بند بود! :lol:
دلم براش تنگ شده
شما چي ? ازش خبر نداري؟ :-*
نقل قول کردن
سید امیرحسین وکیلی نژاد
+2 #16 سید امیرحسین وکیلی نژاد 1392-08-05 13:16
:-| :D :lol: ;-) ممنون از این بیوگرافی
نقل قول کردن
Ssm
+5 #17 Ssm 1392-08-05 13:28
چه بيوگرافى خوبى!!!

من از Emma stone بيشتر خوشم مياد تا kristian dunst
نقل قول کردن
mokhtar
+6 #18 mokhtar 1392-08-05 14:19
همش تقصير اين مارك وبه! تكليف ما رو روشن نميكنه! من الان نميدونم اين قسمت پرتش كنم پايين يا قسمت سوم :-*
:lol:
نقل قول کردن
محمد مهدی زارع پور
+1 #19 محمد مهدی زارع پور 1392-08-05 14:25
واقعا جالب بود
راستی میدانستید اندرو دو رگه است ؟
نقل قول کردن
mokhtar
+20 #20 mokhtar 1392-08-05 15:09
اينم عكس هايي از اما و مادرش:
نقل قول کردن
mokhtar
+36 #21 mokhtar 1392-08-05 15:14
چند روز پيشا هم مامان اما استون داشته ميرفته سفر. بعد به گارفيلد ميگه: "اندرو خدا خيرت بده. پاشو يه زنگ بزن آژانس بياد منو ببره فرودگاه". اندرو هم ميگه: "چشم" . بعد آژانس كه مياد، ننه .. ببخشيد ... مامان اما دست ميكنه تو كيفش ميبينه اي دل غافل هيچي توش نيست! خلاصه، اما يه نگاهي به اندرو ميندازه و اونم تازه دو زاريش مي افته و ميگه: "به جان مادرم اگه بزارم! خودم حساب ميكنم"!


بعد دوباره اما يه چشم غره به اندرو ميره و بهش ميفهمونه كه بره چمدون مامانشو بياره. اندرو هم كه زن ضلالت از سر و روش ميباره، جلدي ميره تو خونه و اطلاعت ميكنه:


آخرش هم مامان اما داماد آينده اش رو در آغوش ميگيره و در گوشش ميگه: "من كه نيستم يه وقت شيطوني نكني ها! ظرف ها رو هم بشور. راستي، داشت يادم ميرفت، از سگم هم مراقبت كن!"






:lol:
نقل قول کردن
mehrbod jp
+6 #22 mehrbod jp 1392-08-05 15:45
خیلی باحالی عمو مختار :D
نقل قول کردن
Ssm
+5 #23 Ssm 1392-08-05 18:21
سر اين قسمت سگ مامان اما خيلى حال كردم :D :lol:
نقل قول کردن
ali
+4 #24 ali 1392-08-05 18:34
دو رگه ؟ :o
نقل قول کردن
mohammad hossein
+2 #25 mohammad hossein 1392-08-05 21:35
همه اینا رو خبر نگارا شنیدن؟
نقل قول کردن
omid E iran
+4 #26 omid E iran 1392-08-06 00:03
چقد فیلم از این دیده بودم حالیم نبود :-*

راستی easy a مشکلات امنیتی داه فیلتر نکنن اینجارو :o
نقل قول کردن
محمدعلی بابایی مطلق
+2 #27 محمدعلی بابایی مطلق 1392-08-06 15:27
نه.منم دلم براش تنگ شده.آخه بعضی از دوستان میخواستن آواتار داشته باشن هیچ کسی نبود جوابشون و بده بخاطر همین یادش افتادم... :-)
نقل قول کردن
مهدی
+1 #28 مهدی 1392-08-09 19:48
علی بود :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

تولد مجدد قهرمانان

گرین گابلین

تاپ 20 - سایت spidey.ir

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

51

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

008

009

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

35

46

45

44