چرا «مریسا تومی» برای نقش زن عمو می عالیه

مریسا تومی

از وقتی بازیگر نقش زن عمو می در فیلم های جدید مرد عنکبوتی انتخاب شده خیلی ها دارند شکایت میکنند که چرا مارول داره سعی میکنه با جوان کردن نقش زن عمو می بر جذابیت های ظاهری یکی از  مهم ترین شخصیت مکمل تاریخ کمیک های مرد عنکبوتی اضافه کنه.

البته قبول دارم که انتخاب بازیگری همچون «مریسا تومی» برای نقش زن عمو می کاملا با انتخاب مثلا «رزمری هریس» که در فیلم های ریمی این منقش رو بازی میکرد فرق داره (ناگفته نمونه که رزمری هریس بسیار نقش خودش رو خوب ایفا کرد).

ولی در هر حال خیلی ها الان دارند در اینترنت میگویند که مریسا تومی برای نقش زن عمو می زیادی جذابه (she is too hot for Aunt May!) مثلا خیلی راحت میتونید چرخی در اینترنت بزنید و مثلا مقالات روزنامه های Guardian یا Independant را بخوانید تا متوجه منظور من شوید. باید بگویم که قبل از هر چیز باید بگم که به نظرم گفتن این که فلان بازیگر زن خیلی hot است یا خیلی زشت (ugly) از نظر من امری ناپسنده و هر دو باعث میشه توانایی آن بازیگر زیر سئوال بره.

یادمون نره قبل از اینکه «تام هالند» برای نقش مرد عنکبوتی انتخاب بشه چه جنجال ها به پا نشد که یه وقت بازیگری سیاه پوست نقش پیتر پارکر رو بازی نکنه. این در حالیه که به عقیده من باید بهترین بازیگر ممکن نقش مرد عنکبوتی/پیتر پارکر را بازی کنه و نباید صرفا به خاطر اینکه رنگ پوستش سیاهه اون رو از این نقش محروم کرد. همین حرف رو میشه برای مریسا تومی هم زد و نباید چون از اون چیزی که ما فکر میکنیم زن عمو می باید باشه جوان تره پس نباید این نقش رو بازی کنه.

البته من نمیگم چون مریسا تومی بازیگر زیبایی هستش پس باید این نقش رو حتما بازی کنه . منظورم اینه که قیافه بنده خدا اینجوریه و در مجموع قیافه نباید در انتخاب شدن یا نشدن یک بازیگر نقش داشته باشه.

یک سری هم هستند که میکند انتخاب او بخشی از کمپین جدید هالیوود بر ضد زنان سن و سال دار است! یعنی میگویند کلا هالیوود با خانم های بازیگر پا به سن گذاشته مشکل داره و اونا رو برای فروش فیلم های خودش مضر میدونه!!! ولی واقعا اینجوری نیست. این فقط یک تصمیم از سوی استودیو یا کارگردان فیلمه. ضمن اینکه این خانم 50 سالشه و همین جوری هم از خیلی  بازیگران زن دیگری که اینروزها در فیلم های هالیوودی میبینیم  مسن تره !

انتخاب تومی با عقل هم جور درمیاد چون تام هالند هم از توبی مگوایر و هم از اندرو گارفیلد جوان تره و قراره واقعا یک دبیرستانی باشه . یعنی این دفعه سونی و مارول تصمیم گرفتند واقعا یک بازیگر 19 ساله نقش پیتر پارکر و بازی کنه  بنابراین نمیشه مثلا یک بازیگر 70 ساله برای زن عمو می انتخاب کرد. به عبارتی دیگه، برای همچین پیتر پارکری یک زن عمو می جوان تر هم لازمه

در ضمن از یاد نبریم که زن عمو می خیلی وقت ها در دنیای کمیک به عنوان زنی جوان تر و مستقل تر به تصویر کشیده شده (مثل کمیک های ultimate spiderman)

در نهایت باید بگم که باید به دراز مدت اندیشید. معلومه که مارول و سونی میخواهند فیلم های زیادی بر اساس مرد عنکبوتی بسازند و برایش برنامه های طولانی مدت دارند (به همین خاطره که بازیگزی جوان برای نقش پیتر پارکر انتحاب کرده اند تا در طول سالها زیادی پیر نشود) بنابراین منطقیه که بازیگری را برای زن عمو می انتخاب کنند که مثلا 10  سال دیگه مجبور نباشه با عصا سر صحنه فیلمبرداری ظاهر بشه!!!  پس برای فرنچایز مرد عنکبوتی وجود بازیگری هم سن و سال مریسا تومی لازم بود .

نظر شما چیست ؟ آیا با انتخاب مریسا تومی برای نقش زن عمو می موافق هستید یا مخالف؟

 

نویسنده: سونیا ساداتی فر

سونیا ساداتی فر

All rights reserved © Spidey.ir 2015

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره قاتل عمو بن («سارق») بدانید

10 حقیقتی که باید درباره "عمو بن" (UNCLE BEN) بدانید

شایعه: دستور حذف عمو بن و پدر و مادر مردعنکبوتی در MCU توسط «اوی آراد»

10 فرضیه هواداران درباره اینکه چه بر سر عمو بن در MCU آمده!

رتبه بندی اقتباس های «زن عمو مِی» (AUNT MAY) در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

لحظات ماندگار در كمیك‌بوک های مرد عنکبوتی: مرگ عمو بن

معرفی شخصیت های مكمل  كمیك های مرد عنكبوتی: عمو بن

20 حقیقتی که باید درباره "زن عمو مِی" (AUNT MAY) بدانید

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: «زن عمو می» به «پیتر» روحیه میدهد!

چرا «مریسا تومی» برای نقش زن عمو می عالیه

ضایع ترین لحظات زن عمو می در کمیک های مرد عنکبوتی...!

تصاویر فوق العاده از «زن عمو می» و «عمو بن»!

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 2

اولین های مرد عنكبوتی – قسمت 2

اولین و مهم ترین کمیک بوک مرد عنکبوتی به فارسی ترجمه شد!

نورمن آزبورن و عمو بن تبدیل به مرد عنکبوتی میشوند!!!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spidey 4ever
+4 #1 spidey 4ever 1394-05-26 20:45
ممنون خانم ساداتی فر
مثل همیشه عالی و خواندنی
ولی با حرفتون مخالفم که پیتر پارکر میتونه توسط یک بازیگر سیاه پوست بازی بشه.

از شما بعید بود همچین حرفی بزنید . چرا اخه؟ همانطور که یک بار استاد ترابی هم گفته بود "عوض کردن رنگ پوست یک شخصیت مهم مثل پیتر پارکر میتونه کل شخصیت پردازی او را تغییر بوده و نوع تعامل برقرار کردن او را اطرافیان را عوض کنه"

ولی میدونم که خیلی ها میترسن این حرف رو بزنن چون ممکنه بهشون بگن نژاد پرست ولی ایا حفظ رنگ پوست مرد عنکبوتی نزاد پرستیه؟ این همه تو عالم مشکل نژاد پرستی هست اونوقت گیر میدن به همچین چیزی؟!
من سئوال میکنم... چرا این بحث ها همش درباره اسپایدرمن مطرح میشه؟ چرا هیشکی نمیگه "بتمن و سوپرمن هم باید سیاه پوست بشن"؟

الان ایا مثلا با تغییر نژاد هیومن تورچ سیاه پوستان جهان وضعیت بهتری پیدا کردن؟ ایا مشت محکمی بر دهان نژاد پرستان زده شد؟ همین اقایون یا سیاه پوستان عزیز اگه رنگ پوست لوک کیج ، بلید، بلک پنتر یا مایلز مورالز سفید بشه ، ناراحت نمیشن؟

خواهشا این حرف های بی معنی به ظاهر روشنفکرانه را کنار بزارید خانم ساداتی فر و دست از سر رنگ پوست شخصیت های مورد علاقه ما بردارید
نقل قول کردن
parker
+3 #2 parker 1394-05-26 20:47
آفرین . همینه . بهترین گزینه واقعا مریسا تومه ست. منتظر هم بمونید متوجه میشید تام هالند هم عالیه.
نقل قول کردن
spidey 4ever
+3 #3 spidey 4ever 1394-05-26 20:48
اینم یادم رفت بگم ...
کمیک های مرد عنکبوتی یک شخصیت سیاه پوست داره به نام مایلز مورالز

اگه کسی مرد عنکبوتی سیاه پوست رو ترجح میده میتونه بره سراغ کمیک های مایلز مورالز
نقل قول کردن
Night.Wing
+1 #4 Night.Wing 1394-05-26 20:49
به نظر من کاملا مناسبه و همه این دلایل اونو ثابت میکنه.
و همین طور قرار نیس یه پیرزن که شوهرشو از دست بشینه خونه تا پیر شه. می تونه کارایی کنه که جوون تر به نظر برسه.
من یه سوال دارم چرا تام هالند راجب هیچ چی نظر نمیده؟
چرا مصاحبه نمیکنه؟ چرا راجب بازیگرا تیم کارگردانی و ... نظر نمیده؟ واقعا توبی حیف نبود؟
نقل قول کردن
spidey 4ever
+2 #5 spidey 4ever 1394-05-26 20:55
به نقل از Night.Wing:
واقعا توبی حیف نبود؟

توبی ؟ حالت خوبه؟
لابد هنوز منتظر هستی توبی بیاد نقش مرد عنکبوتی رو بازی کنه
:o
نقل قول کردن
Artemis
+1 #6 Artemis 1394-05-26 21:20
ممنون مقاله جالبی بود

ولی بازهم به نظر من زیاد مناسب نیست.عمه می همواره توی کمیک ها مسن و سالخورده بوده حالا اینکه پیتر واقعا دبیرستانیه درست ولی دلیل نمیشه عمه می هم جوون بشه

تو سریال spectacular spiderman هم عمه می مسن بود و پیتر هم دبیرستانی و نه تنها مشکلی نبود،بلکه بهتر هم بود

#4

اره کاملا باهاتون موافقتم توبی واقعا حیف شد که سری که بازی میکرد ادامه پیدا نکرد.اگه روزی بخوان از اسپایدی میان سال فیلم بسازن قطعا بهترین گزینه هنوز هم توبیه
نقل قول کردن
spidey 4ever
+2 #7 spidey 4ever 1394-05-26 21:26
#6:
زن عمو می پیر دوست داری؟
توبی مگوایر عالی بود؟
من دیگه حرفی ندارم :-*
نقل قول کردن
Doc Strange
+1 #8 Doc Strange 1394-05-26 21:35
من که با زن عمو می جوان موافقم ولی نخوان بیان شبیه کارتون Ultimate Spider man کنن....همه کاری میکرد پیزن!
.
.
.
وای دوباره یکی از جنگ های داخلی سایت شروع شد...! بابا هم اندرو خوب بود هم توبی خلااااااااص.
نقل قول کردن
s.kraven
+2 #9 s.kraven 1394-05-26 21:41
خیلی ممنون خانم ساداتی فر.البته من باهمون پیتر سیاه پوست مشکل داشتم که دوستان (یا بهتره بگم دوست عزیزم)بهش اشاره کرد.

حالا میرسیم به ماریسا تومی.ایشون بسیار بازیگر خوبیهمن چند تا از فیلماشون رو دیدم.به شخصه فکز کنم تنها ستاره ی فیلم اسپایدرمنه :-*

من بعضی موقع ها از خودم میپرسیدم که دو تا آدم پیر چطوری میتونستن در اون حد به پیتر برسند؟که این مضوع با جوانتر جلوه دادن زن عمو می در کمیکهای آینده حل شد.ماریسا تومی هم چهره ی جوانی داره و این خیلی خوبه.
بعد پیری و جوونی تاثیر خاصی تو موضوعات اصلی اسپایدرمن نداره.آدمهای جوون هم تو این دوره و زمونه زمین گیر میشن ، آدمهای جوون این دوره و زمونه هم انقدر تکنولوژی زیاد شده و احتیاج به اندرز پیدا میکنن دیگه میشن کتاب اندرز پس در این بابت هم مشکلی نباید باشه.حتی اگه دوست داشتم موهاش رنگ بشه دیگه ندارم چون لازم نیست.

ولی به سرنوشت تام هالند فکر کنید.از اون پستوها انتخاب شده برای اسپایدرمن/پیتر پارکر ، زن عمو به این خوبی تو لوکیشن منزل ازش پذیرایی میکنه حالا معلوم نیست کدوم خانومها میخان نقش عشقش رو بازی کنن ،از یه ور با اونجرز در ارتباطه و...
به این میگن خوش شانش :lol:
نقل قول کردن
mop
+1 #10 mop 1394-05-26 21:52
1#
من نمیخوام دخالت کنم نه طرفداری ولی یه کم داری تند حرف میزنی. تازه خانم ساداتی فر خودش اون قدر اطلاعات داره که بدونه چی بخونه .
نقل قول کردن
As Responsible As Spider-Man
+3 #11 As Responsible As Spider-Man 1394-05-26 22:02
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت مدیریت سایت و تمامی رفیق رفقای خودم.ببخشید یه مدتی نبودم.مشکلات خیلی زیادی داشتم و جمع شدن همشون روی هم و اینجور مسائل باعث شد تا من اینقدر حضور غیرفعالانه ای داشته باشم.با این وجود قول جبران میدم.

خب میریم سر اصل مطلب.از نظر من خانم ماریسا تومی خیلی هم برای نقش زن عمو می مناسب هستش و به شخصه امیدوارم که از دوتای قبلی که براشون خیلی هم احترام قائلم بهتر بشن.با این که اصلا اطلاعات زیادی در مورد ایشون و نحوی بازی کردنشون ندارم،باید بگم که اصلا سن تقریبا کم نمیتونه دلیل خوبی برای اینجور حرف ها باشه.خب این هم باید در نظر گرفت که تام هالند الان نوزده سالشه و قراره نقش پیتر پارکری رو بازی کنه که خیلی سن کمی نسبت به مردعنکبوتی اندرو و توبی داره و در دبیرستان به سر میبره.

ضمن اینکه قراره ما شاهد پیشرفت و رشد کردن و تجربه به دست آوردن پیتر در فیلم به فیلمی که میخواد بازی کنه باشیم.پس چه اشکالی داره تا همین اتفاق هم برای زن عمو می بیفته؟به عنوان مثال مطمئن باشید که وقتی پیتر پارکر تام حدودا قابل مقایسه با پیتر دو بازیگر قبلی برسه،ماریسا تومی هم به همون سن ایده الی که خیلی ها در کمیک ها شاهد اون بودن برسه.

با این موضوع نژاد پرستی هم کاملا مخالفم چون به ذات و شخصیت مردعنکبوتی و پیتر پارکر ربط داره.در واقع ما اون رو همیشه سفید پوست میدیدیم و هیچ دلیلی برای عوض کردن رنگ پوست نداره.به طور خلاصه باید گفت که هر گلی یه بویی داره!!!

در نهایت باید بگم که اصلا به انتخاب های مارول شک نکنید چون خوب میدونه که از کی در کجا استفاده کنه.
راستی بچه ها به احتمال زیاد ما زن عمو می رو در کپ 3 خواهیم دید.مگه نه؟
نقل قول کردن
a.v.s
+1 #12 a.v.s 1394-05-26 22:12
به نظر من یه جورایی انتخاب خوبیه
حالا باید ببینیم نقششو خوب بازی میکنه یا نه
خانم ساداتی فر با این که خیلی شمارو خوب نمیشناسم ولی بعضی از مقاله هاتونو دیدم توش حرفاتون منطقی و درست بود
نقل قول کردن
spider emad
+1 #13 spider emad 1394-05-26 22:14
من کاملا موافقم و این خوبه که این بازیگرا برای چند سال دیگه هم همین نقش هارو بازی کنند.ولی انصافن نمیشه با پیتر پارکر سیاه پوست کنار اومد چون اونوقت کل شخصیتش هم عوض میشه.مریسا تومی هم بنظر من میتونه نقش زن عمو می رو خوب بازی کنه
نقل قول کردن
siavashg0021
+1 #14 siavashg0021 1394-05-26 22:48
مقاله خوبی بود و به نظر من مارول از شروع مردآهنی و دنیای سینمایی اش توی انتخاب بازیگر موفق بوده و یه جورایی خبره است پس میشه به انتخاب تام هالند و مریسا تامی اعتماد کرد(با اینکه خودم ایسا باترفیلد رو بهتر میدونستم) و فقط زمانی میشه قضاوت کرد که فیلم بیرون بیاد پس تنها کاری که میشه کرد صبره
با اینکه پیتر پارکر میتونه سیاه پوست باشه مخالفم چون همونطور که بقیه گفتند یه کارکتری که سفید پوست خلق شده خصوصیات متفاوتی با یه کارکتر سیاه پوست داره پس اگر تغییرش بدیم به کارکتر لطمه میخوره.
نقل قول کردن
a.v.s
+1 #15 a.v.s 1394-05-26 22:55
به نقل از siavashg0021:
با اینکه پیتر پارکر میتونه سیاه پوست باشه مخالفم چون همونطور که بقیه گفتند یه کارکتری که سفید پوست خلق شده خصوصیات متفاوتی با یه کارکتر سیاه پوست داره پس اگر تغییرش بدیم به کارکتر لطمه میخوره.

آره
ولی با جانی استورم این کارو کردن . حالا رایت اون فیلم دست فاکس بود و فاکس هم عقل و شعور نداره که بعد محبوب ترین ابرقهرمانان کمیکی رو به خاک سیاه کشوند
هنوز نمیدونم تقصیر کیه ؟ فاکس یا کارگردان ؟
نقل قول کردن
zuko
-1 #16 zuko 1394-05-26 22:56
ببخشید دوستان. شما میگید که پیتر پارکر تو این فیلم جوان تر شده پس زن عموش هم باید جوان تر شه. ولی تو فیلم های قبلی هم مثل امیزینگ سنش همین حدودا بود فقط سن بازیگرشون بیش تر بود. تو فیلم امیزینگ 1 که همش تو دبیرستان بود. پس چرا جوان شدن زن عمو می رو با این دلیل توجیح میکنید؟ آخه زن عمو می 50 ساله رو کجای دلم بزارم؟ :lol:
نقل قول کردن
s.kraven
+1 #17 s.kraven 1394-05-26 22:59
16#
نظر دیگر کاربران رو بخون از اول تا آخر این پست یکم دلت باز میشه زن عمو می 50 ساله میره توش. :-*
در ضمن توبی 25-26 سالش بود که نقش اسپایدرمن 17-18 ساله رو بازی میکرد.اندرو حتی پیرتر بود.منظور از جمله ایشون این بوده که اونا نسبت به سن حقیقیشون زن عمو می پیرتری میطلیبیدند
نقل قول کردن
The Rock
+2 #18 The Rock 1394-05-26 23:04
من با این انتخاب مشکلی ندارم تازه به نظرم خوبه خب اولش که فهمیدم یه خورده تعجب کردم ولی بعدش فهمیدم خیلی خوبه آخه چرا زن عمو می همیشه باید پیر باشه؟تو کمیک ها اولش آره پیر بود ولی رفته رفته دیگه اونقدرا هم پیر نشونش ندادن
تازه بابا این بازیگر هم 50 سالشه کم نیست والا حالا چون چروک رو صورتش نداره باید بهش بگیم hot؟
نقل قول کردن
New Goblin
+2 #19 New Goblin 1394-05-26 23:30
من با این انتخاب مشکلی ندارم جدیدا با تام هالند هم به توافق رسیدم :-* ولی نمیفهمم ایشون کجا جوونه،کاملا مشخصه میانساله!

در خصوص اون مورد که گفتید بهترین بازیگر باید انتخاب شه و ربطی به رنگ پوست نداره رو موافق نیستم!چون شخصیت در کمیک سیاه پوست نیست و این لطمه میزنه نمونه بارزش مایکل بی جردن در ریبوت ف.ف :-x .شخصیت در اصالت باید سیاه پوست باشه و تعویض رنگ پندان جالب نیست!
نقل قول کردن
s.kraven
+2 #20 s.kraven 1394-05-26 23:36
19#
میگم توافق مبارک باشه.شیرینیش کو؟میگم ناپلئونی میدی انشاء الله دیگه :-* :D
نقل قول کردن
batman-justice
+1 #21 batman-justice 1394-05-27 00:10
مقاله خوبی بود با تشکر به نظر من انتخاب خوبیه
نقل قول کردن
the amazing deadpool
+1 #22 the amazing deadpool 1394-05-27 01:05
آقا من الان فهمیدم منظورشون از hot !!! چی بود.یه عکسایی از این دیدم که اگه شما ببینید دیگه کلا بهش نگاهم نمیکنید آخه خدایی همچین کسی باید میشد زن عمو می؟جوون بودنش بنظرم هیچ ایرادی نداره ولی ...... بودنش...خوب.... :-*
نقل قول کردن
Mehrad Davaii
+1 #23 Mehrad Davaii 1394-05-27 12:46
به نظرم بازیگر خوبیه و برای نقش زن عمو می مناسبه ولی قبول کنید که She is Too Hot For Aunt May!
یه خورده مسن تر بود بهتر میشد...
نقل قول کردن
Si@Vash
+1 #24 Si@Vash 1394-05-27 13:34
به نقل از Spidey 4Ever:
#6:
زن عمو می پیر دوست داری؟
توبی مگوایر عالی بود؟
من دیگه حرفی ندارم :-*

نمیدونم از کی کمیک بوکی شدی ولی ماها نصف خاطراتمون با توبی مگوایره.
نمیفهمم چرا شما انقدر دوست داری جنجال درست کنی
نقل قول کردن
Dark spidey
+1 #25 Dark spidey 1394-05-27 14:44
من میگم خیلی جوونه ولی با گریم واینا درست میشه هرچیزی ممکنه تو این سینما
نقل قول کردن
SLH Hero
+2 #26 SLH Hero 1394-05-27 15:07
این زن عمو می عالیه. بازیگر به تواناییشه نه به شباهتش به شخصیت.

یکی از این مشکلات لیست های Fan Made بازیگرا هم همینه. فقط دنبال کسی می گردن که شبیه اون شخصیت خاس باشه در حالی که نمیدونن که راحت میشه قیافش رو تغییر داد.

اینم میشه با چند تا گریم ساده پیرش کرد. تو سریال The Spectacular Spider-man هم زن عمو می نسبت به کمیک ها جوان تر بود.
نقل قول کردن
SLH Hero
+2 #27 SLH Hero 1394-05-27 15:11
#24:
آقا سیاوش چه ربطی داره که آدم با چی خاطره داشته باشه؟ نباید که آدم Nostalgia Blind باشه...

توبی مگوایر به این دلیل خیلی خوب بود که مهارت بازیگری خیلی خوبی داشت و خیلی عالی تونست جنبه مظلوم بودن و Nerdy بودنش رو نشون بده. قیافه معمولی و مظلومی هم داشت.
نقل قول کردن
werta
#28 werta 1394-05-28 11:58
راستش نظری ندارم هر چی بادا باد :-*
فقط فیلم خوب باشه همین بسه :lol:
نقل قول کردن
Agent Marvel
#29 Agent Marvel 1394-05-28 15:45
ماریسا تومی،یک بازیگر توانمند و عالیه که به خوبی میتونه از پس نقشش بر بیاد.با وجود اینکه با تام هالند کمی مشکل دارم ولی این خانم ...... حرف نداره !
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید