چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 35

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 35

بار دیگر با قسمت جدیدی از این سری مقالات قدیمی و  پرطرفدار سایت اسپایدی در خدمت شما هستم  ...

برای خواندن قسمت های قبلی بروید اینجا.

 

- آیا میدانستید مرد عنکبوتی در کمیک های خودش به فیلم های بتمن اشاره کرده؟

شماره 328 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز کمیک معروفیه چون اتفاق جالبی در آن افتاد زیرا آن موقع مرد عنکبوتی برای مدتی کوتاه با نیروی انیگما ترکیب شده و به قدرت های کیهانی بسیار زیادِ کاپیتان یونیورس دست یافته بود. به همین دلیل تونست با یک مشت هالک خاکستری را نیز به فضا بفرسته! (در این مقاله قضیه اش به طور کامل توضیح داده شده است). اما در این شماره یک اتفاق جالب دیگر هم افتاد که مربوط میشه به فیلم "بتمن" محصول سال 1989 که دونستنش براتون میتونه جالب باشه. این فیلم واقعا در زمان خودش خیلی موفق بود و بسیار محبوب شد و کارگردانش (تیم برتون) را به شهرت زیادی رساند. یکی از صحنه های نمادین این فیلم برمیگرده به جایی که بتمن (با بازی مایکل کیتون) یک خلافکار رو میگیره و بهش میگه که بره و به همه دوستانش بگه که از این به بعد میخواد حساب همشون رو برسه. و بعد این خلافکار که به شدت هم ترسیده به بتمن میگه: "تو چی هستی؟"

بتمن گیف

و او هم جمله معروف خودش رو بر زبان میاره: "من بتمنم!"

بت من گیف

در شماره 328 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز هم شاهد هستیم که او میره به مجسمه آزادی تا در آنجا جلوی چند تا تروریست رو بگیره که میخواستند بمبی را منفجر کنند و در نهایت موفق میشه با تارهای خودش این کار رو بکنه:

اسپایدرمن تروریست

او سپس یقه یکی از تروریست ها رو میگیره و این تروریست که خیلی هم ترسیده بهش دقیقا همون جمله اون خلافکار فیلم بتمن رو میگه (تو چی هستی؟) و اسپایدرمن هم که انگار هنوز تحت تاثیر فیلمه میگه: "من بَت ... اههممم .. من اسپایدرمنم!"!!

اسپایدرمن بتمن

و البته یک بار هم سال 1993 و در شماره 385 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" شاهد بودیم که اسپایدرمن از ضربه معروف بتمن در فیلم "بازگشت بتمن" (Batman Returns) الهام گرفت.  در صحنه های ابتدایی اون فیلم یک لحظه جالب و بامزه ای است که سلینا (که بعدا میشه زن گربه ای) توسط یک تبهکار گروگان گرفته میشه و بتمن از راه میرسه و میخواد سلینا رو نجات بده و به سمت خلافکاره هم شلیک میکنه. ولی به نظر میرسه تیرش خطا رفته که معلوم میشه هدفش این بوده دیوار پشت تبهکار رو نشانه بگیره و با کندنش بزنه تو سر یارو!

 فیلم batman گیف

تو اون کمیک هم اسپایدرمن داشت با یک سری شخصیت زرهی مبارزه میکرد که به سمت یکیشون تار پرتاب کرد و طرف درست مثل فیلم "بازگشت بتمن" بهش گفت "خطا زدی":

مرد عنکبوتی اسپایدرمن

ولی اسپایدرمن از همون حقه بتمن استفاده کرده و عمدا پشت سر یارو رو نشانه گرفته بود تا یه سری تجهیزات رو از پشت سر بکوبه بهش و حتی بهش پیشنهاد کرد بره فیلم "بازگشت بتمن" رو ببینه!

 

 

- آیا میدانستید مری جین یک بار همین جوری بی دلیل با موهای طلایی در دنیای کمیک ظاهر شد؟!

شماره 77 از سری اول کمیک های Daredevil سال 1971 منتشر شد. این کمیک را «جری کان وی» نویسندگی کرد و «جین کولان» نیز طراحش بود.

کمیک قدیمی daredevil

در این کمیک شاهد دو حضور افتخاری بودیم: نیمور (شاهزاده آتلانتیس) و پیتر پارکر (مرد عنکبوتی)! یک نکته بسیار عجیب درباره این شماره وجود داره و اونم اینه که ناگهان شاهد هستیم که مری جین واتسون به پیتر پارکر در آپارتمان او سر میزنه در حالی که موهایش طلایی شده!!!

مری جین

این در حالیه که همه ما مری جین را به خاطر موهای قرمزش میشناسیم و بدون هیچ دلیلی رنگ موهایش تغییر کرده بود! این شماره همزمان شده بود با شماره 97 از کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز و در آن کمیک یا شماره های قبل و بعد از آن هیچ تغییری در رنگ موهای مری جین ندیده بودیم. در نتیجه  قطعا طراح  سوتی داده بوده زیرا اگر دقت کنید حتی صورت مری جین هم اشتباهی طراحی شده!

 

- آیا میدانستید ابتدا قرار بود شخصیت گوئن استیسی در فیلم "مرد عنکبوتی 2" کشته شود؟

 آیا میدانستید ابتدا قرار بود شخصیت گوئن استیسی در فیلم "مرد عنکبوتی 2" کشته شود؟

«دیوید کِپ» (David Koepp) یک فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده در هالیوود است که فیلمنامه خیلی از فیلم های پرفروش و عظیم (بلاک باستر) را همچون "پارک ژوراسیک" ، "ماموریت غیر ممکن" و ... را نوشته است. او همچنین نامی آشنا برای هواداران کمیک بوکی است زیرا فیلمنامه نویس فیلم پرفروش و موفق "مرد عنکبوتی" محصول سال 2002 نیز بود. ایشان اخیراً در مصاحبه ای اعلام کرده که برنامه ای برای سه گانه نخست فیلم های مرد عنکبوتی داشت که به سرانجام نرسید. او گفته: "من میخواستم شخصیت گوئن استیسی در قسمت دوم معرفی و سپس به دست هری آزبورن کشته شود. این ایده را از پایان "جنگ ستارگان: امپراتوری ضربه میزند" گرفته بودم و میخواستم مثل آن فیلم، مرد عنکبوتی 2 نیز با یک شوک عظیم همراه شود. خبیث های دیگری نیز در ذهن خود داشتم که هیچ کدام از این ایده ها عملی نشد چون کارگردان (سم ریمی) تصمیم گرفت مسیر دیگری را برود".

البته همانطور که میدانید شخصیت گوئن استیسی بعدا در فیلم "مرد عنکبوتی 3" به کار رفت که سرنوشتش هم با مرگ همراه نشد و جز اینکه در یک مثلث عاشقی با حضور پیتر و مری جین حضور پیدا کنه کارکرد دیگری در فیلم نداشت! ولی به نظر میرسه ایده آقای کپ در سری فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز به کار رفت و گوئن استیسی در قسمت دوم به دست هری کشته شد ولی این فیلم به هیچ وجه انتظارات را برآورده نکرد.

  

- آیا میدانستید که در یکی از کمیک های مرد عنکبوتی به پایان جنجالی داستان "بتمن: جوک کشنده" اشاره شده؟

اكثر كارشناسان و هواداران بتمن، كمیك "بتمن:جوک کشنده" را (که اینجا ترجمه شده است) برترین داستانی كه جوكر در آن حضور داشته میدانند. این داستان تك قسمتی توسط اسطوره صاحب نام دنیای كمیك یعنی «الن مور» نوشته و «برایان بولاند» هم طراحش بود و تاثیر شگرفی روی بتمن و دی سی گذاشت. از نظر داستانی ، The Killing Joke را بیشتر به خاطر شلیك جوكر به «باربارا گوردون» (بت گرل) كه منجر به فلج شدن او شد، میشناسند.   البته این داستان دارای یكی از جنجالی ترین پایان های تاریخ بتمن هم هست. یعنی پس از اینكه بتمن جوكر را دستگیر میكند و با هم درباره ماهیت چرخه ای (cyclical) رابطه خود بحث میكنند . جوكر جوكی میگوید كه باعث خنده هر دوی آنها میشود.

کمیک جوکر

برخی از نویسندگان مثل «گرنت موریسون» اعتقاد دارد كه این صحنه به طور استعاری و غیر مستقیم  میخواهد نشان دهد  كه بتمن در پایان داستان جوكر را میكشد (به خاطر همینه که نام داستان "killing joke" است). برخی دیگر هم اعتقاد دارند كه این صحنه مبهم و ناقص است.

در هر حال، یک سال پس از انتشار "جوک کشنده" ، شماره 50 از سری کمیک بوکی Web of Spider-Man منتشر شد که داستانش درباره یک عکاس جدید بود به نام «کاتزنبرگ» که عکس هایی از اسپایدرمن حین سرقت جواهرات به آقای «جی. جونا جیمسون» فروخت. طبیعیه که جیمسون خیلی از دیدن عکس ها خوشحال شد و کاتزنبرگ را سریعا استخدام کرد و در  صفحه اول روزنامه خود تیتر زد "مرد عنکبوتی: دزد است". سپس «جو رابرتسون» (سردبیر دیلی بیوگل) را دیدیم که با خوندن این تیتر ناراحت شد. او درگیر یک مساله کیفری شده بود و داشت با پسرش (رندی رابرتسون) در دادگاه جر و بحث میکرد.

رابرتسون

سپس رندی را دیدیم که از اتاق ملاقات میاد بیرون و ما شخصیتی را میبینیم که درست عین جوکره و پلیس ها دارند او را اسکورت میکنند:

جوکر در داستان اسپایدرمن

همانطور که در تصویر هم مشخصه این آقا  جوکره دقیقا همان جمله نهایی خودش را در کمیک "جوک کشنده" تکرار میکنه: "همین که به وسط راه برسم میزنی خاموشش میکنی"! ولی این دفعه هیچ کدام از پلیس ها یا اطرافیان او به شوخی اش نخندیده اند. این میتونه به شکل های مختلفی تفسیر بشه مثل مسخره کردن پایان "جوک کشنده" و یا شاید اشاره به این داشته باشه که از نظر نویسنده این داستان، جای جوکر در زندان است و نیروهای پلیس با نخندیدن به جوک او در واقع راهی که بتمن رفت را نرفته اند.

 

مهدی ترابی مهربانی

 

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

ironspider
-1 #1 ironspider 1399-06-23 16:50
دستتون درد نکنه خیلی جالب بود!
نقل قول کردن
Navidparker
+1 #2 Navidparker 1399-06-23 16:58
سلام وو درود به عوامل عزیز سایت اسپایدی وو کاربران عزیز سایت اسپایدی من نوید هستم وو تازه عضو سایت شدم وو واقعا خیلی خوشحالم که میتونم در بحث های کمیک بوکی شرکت کنم.. :-) :-)

آقای ترابی بازم مثل همیشه ترکوندین با مقالتون واقعا لذت بردم مخصوصا با اولین وو آخرین قسمت مقاله که داستان های اسپایدرمن که به بتمن اشاره کرد برام خیلی جالب بود..

داخل کمیک دردویل که مری جین موهاش زرد شده بود فکر کنم طراح عزیز مری جین رو با گوئن اشتباه گرفته بود..

داخل این قضیه که قرار بود گوئن رو داخل قسمت دوم اسپایدرمن توبی مگوایر ببینیم کاملا مخالفم بنظرم فیلم خراب میشد اگه قرار بود بیارن بنظرم بهتر بود از قسمت اول بیارن

خلاصه ممنون از آقای ترابی با این مقاله زیباتون وو همینطور خسته نباشید مرسی که این سایت خوب رو درست کردین :-) :-)
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1399-06-23 17:02
به نقل از Navidparker:
سلام وو درود به عوامل عزیز سایت اسپایدی وو کاربران عزیز سایت اسپایدی من نوید هستم وو تازه عضو سایت شدم وو واقعا خیلی خوشحالم که میتونم در بحث های کمیک بوکی شرکت کنم.. :-) :-)

آقای ترابی بازم مثل همیشه ترکوندین با مقالتون واقعا لذت بردم مخصوصا با اولین وو آخرین قسمت مقاله که داستان های اسپایدرمن که به بتمن اشاره کرد برام خیلی جالب بود..

داخل کمیک دردویل که مری جین موهاش زرد شده بود فکر کنم طراح عزیز مری جین رو با گوئن اشتباه گرفته بود..

داخل این قضیه که قرار بود گوئن رو داخل قسمت دوم اسپایدرمن توبی مگوایر ببینیم کاملا مخالفم بنظرم فیلم خراب میشد اگه قرار بود بیارن بنظرم بهتر بود از قسمت اول بیارن

خلاصه ممنون از آقای ترابی با این مقاله زیباتون وو همینطور خسته نباشید مرسی که این سایت خوب رو درست کردین :-) :-)

خوش اومدی ;-)
نقل قول کردن
mani34521
#4 mani34521 1399-06-23 17:12
آقای ترابی مقاله خوبی بود
نقل قول کردن
Captain-spidey
#5 Captain-spidey 1399-06-23 17:27
دستتون درد نکنه استاد مقاله فوقالعاده بود خیلی لذت بردم
انصافا مورد یک خیلی باحال من کلی حال کردم یعنی اصولا این اشاره های اینجوری خیلی باحالن
نقل قول کردن
Matingh
#6 Matingh 1399-06-23 17:30
دستتون درد نکنه بابت مقاله مثل همیشه عالی بود
نقل قول کردن
cap
#7 cap 1399-06-23 18:03
مثل همیشه عالی.
من بتمن هستم :D
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#8 Kia Iron Man 1399-06-23 18:22
سلام و خسته نباشید
بخش چیز هایی که از اسپایدرمن نمیدانستید یکی از بخش های جذاب سایت اسپایدیه و این بخش واقعا خوب و جالب بود به خصوص اشارات به فیلم های بتمن.
نقل قول کردن
ironman
#9 ironman 1399-06-23 19:09
خسته نباشید استاد خیلی ممنون زیبا بود
نقل قول کردن
magic sinbad
#10 magic sinbad 1399-06-23 20:21
بتمن بدبخت ! فکرکنم که بیشترین شوخی ها با اون یعنی بتمن شده !.

فقط یه سوال مگه اون کمیک مردعنکبوتی بعد از جوک کشنده نبود ، پس چرا از لحاظ کیفیت و سبک و سیاق با هم فرق دارن ؟.

موقعی که شوخی نکنی ، بقیه هم شوخی باهات میکنن !.
نقل قول کردن
Tadashi hamada
#11 Tadashi hamada 1399-06-23 21:23
حالا که فرصت مهیاس منم یه فکتی از اسپایدرمن میگم که شک دارم کسی بدونه
چندین سال پیش یه سریال نسبتا گمنامی براساس اسپایدرمن ساخته شد به نام Spiderman new animated series (که البته مثل اکثر انیمیشن های مردعنکبوتی وقتی که داستان داشت جالب میشد کنسل شد!)
با اینکه سونی هیچوقت بطور مستقیم نگفت ، تقریبا مطمئنیم که این سری بین قسمت اول و دوم سه گانه ریمی جریان داره : یعنی هری اسپایدرمن رو مقصر مرگ پدرش میدونه و مری جین از هویت پیتر خبر نداره
توی یکی از اپیزودای این سری ، ویلسون فیسکِ رنگین پوست حضور داره ، اونم با صدا پیشگی کی؟! جناب مایکل کلارک دانکن که توی فیلم سینمایی دردویل نقش ویلسون فیسک رو بازی میکرد !! :-*
نقل قول کردن
Bat_spidey
#12 Bat_spidey 1399-06-23 21:37
مورد 1 جالب بود دیالوگ همیشگی بتمن :D خوبه تو فیلم جدید بتمن تو تریلر یه چیز متفاوت گفت گفت من انتقام
طراح کمیک شخصیت ترکیبی ساخت ظاهر گوئن استیسی و اسمشم مری جین
از حضور گوئن توی مردعنکبوتی 2 و 3 خوشم نیومد ولی توی سری امیزینگ اسپایدرمن فوق‌العاده بود
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#13 Ehsan Spider 1399-06-23 21:45
فوق العاده بود
اینا رو نمی‌دونستم خوبه که اینقدر به جزئیات توجه میشه توی این سایت.
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1399-06-23 21:56
به نقل از Tadashi hamada:
حالا که فرصت مهیاس منم یه فکتی از اسپایدرمن میگم که شک دارم کسی بدونه
چندین سال پیش یه سریال نسبتا گمنامی براساس اسپایدرمن ساخته شد به نام Spiderman new animated series (که البته مثل اکثر انیمیشن های مردعنکبوتی وقتی که داستان داشت جالب میشد کنسل شد!)
با اینکه سونی هیچوقت بطور مستقیم نگفت ، تقریبا مطمئنیم که این سری بین قسمت اول و دوم سه گانه ریمی جریان داره : یعنی هری اسپایدرمن رو مقصر مرگ پدرش میدونه و مری جین از هویت پیتر خبر نداره
توی یکی از اپیزودای این سری ، ویلسون فیسکِ رنگین پوست حضور داره ، اونم با صدا پیشگی کی؟! جناب مایکل کلارک دانکن که توی فیلم سینمایی دردویل نقش ویلسون فیسک رو بازی میکرد !! :-*

اینا رو که ما چندین سال پیش ما تو مقاله تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی گفته بودیم
نقل قول کردن
hassan91
#15 hassan91 1399-06-23 23:15
خیلی جالب بودند و دقیقا ما خبر نداشتیم.
گوئن سم ریمی خیلی جالب نبود. مری جینش و رابطش با پیتر خوب بود.
برخی کمیکهای اسپایدی هم کم به بتمن کنایه نزدن. یادمه یه کمیکی از اسپایدی میخوندم که همزمان با دو و سه تا مسئله معماگونه مواجه میشه و تو ذهنش میگه که «ای خدا، من بزرگترین کارآگاه دنیا نیستم که و ...» که البته فک کنم بعدش به عموی گوئن استیسی سر میزنه و ازش کمک میخواد چون ایشون کارآگاه بودن.
نقل قول کردن
Tadashi hamada
#16 Tadashi hamada 1399-06-23 23:23
به نقل از mtm:
به نقل از Tadashi hamada:
حالا که فرصت مهیاس منم یه فکتی از اسپایدرمن میگم که شک دارم کسی بدونه
چندین سال پیش یه سریال نسبتا گمنامی براساس اسپایدرمن ساخته شد به نام Spiderman new animated series (که البته مثل اکثر انیمیشن های مردعنکبوتی وقتی که داستان داشت جالب میشد کنسل شد!)
با اینکه سونی هیچوقت بطور مستقیم نگفت ، تقریبا مطمئنیم که این سری بین قسمت اول و دوم سه گانه ریمی جریان داره : یعنی هری اسپایدرمن رو مقصر مرگ پدرش میدونه و مری جین از هویت پیتر خبر نداره
توی یکی از اپیزودای این سری ، ویلسون فیسکِ رنگین پوست حضور داره ، اونم با صدا پیشگی کی؟! جناب مایکل کلارک دانکن که توی فیلم سینمایی دردویل نقش ویلسون فیسک رو بازی میکرد !! :-*

اینا رو که ما چندین سال پیش ما تو مقاله تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی گفته بودیم

فک کردم فقط خودم کشف کردم ._.
ما هر حرفی راجب اسپایدرمن تو هر مدیومی بزنیم شما قبلا تو یه مقاله ای گفتین :lol: کلا اسپایدرمنو شخم زدین :-*
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1399-06-24 07:10
به نقل از Tadashi hamada:
به نقل از mtm:
به نقل از Tadashi hamada:
حالا که فرصت مهیاس منم یه فکتی از اسپایدرمن میگم که شک دارم کسی بدونه
چندین سال پیش یه سریال نسبتا گمنامی براساس اسپایدرمن ساخته شد به نام Spiderman new animated series (که البته مثل اکثر انیمیشن های مردعنکبوتی وقتی که داستان داشت جالب میشد کنسل شد!)
با اینکه سونی هیچوقت بطور مستقیم نگفت ، تقریبا مطمئنیم که این سری بین قسمت اول و دوم سه گانه ریمی جریان داره : یعنی هری اسپایدرمن رو مقصر مرگ پدرش میدونه و مری جین از هویت پیتر خبر نداره
توی یکی از اپیزودای این سری ، ویلسون فیسکِ رنگین پوست حضور داره ، اونم با صدا پیشگی کی؟! جناب مایکل کلارک دانکن که توی فیلم سینمایی دردویل نقش ویلسون فیسک رو بازی میکرد !! :-*

اینا رو که ما چندین سال پیش ما تو مقاله تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی گفته بودیم

فک کردم فقط خودم کشف کردم ._.
ما هر حرفی راجب اسپایدرمن تو هر مدیومی بزنیم شما قبلا تو یه مقاله ای گفتین :lol: کلا اسپایدرمنو شخم زدین :-*

البته هم اسپایدرمن رو شخم زدیم هم کل دنیای کمیک رو
نقل قول کردن
Agent bishop
#18 Agent bishop 1399-06-24 07:41
سلام
من عضو جدید سایت هستم.
من خودم به شخصه از نوع مقالات دانستنی خیلی خوشم میاد و امیدوارم همینطور ادامه پیدا کنه مرسی از زحمات شما :-)
نقل قول کردن
Tadashi hamada
+1 #19 Tadashi hamada 1399-06-24 09:07
#17
دمتون گرم واقعا!
اگه خودتون هیچوقت دست به کار نمیشدین تو ایران هیچکس با کمیک آشنایی نداشت
شما بودین که مفهوم "کمیک" رو توی ایران جا انداختین
وقتی اسپایدی شروع به کار کرد 99 درصد مردم نمیدونستن کمیک چیه
الان هزار جور شاپ و کانال تلگرامی و سایتای رنگارنگ با محوریت کمیک هستش
ولی هیچکدوم اسپایدی نمیشن
چون اسپایدی برای اولین بار مفهوم کمیک رو تو ایران یاد داد
چون اسپایدی بود که از بدو تاسیس شروع به ترجمه و ادیت کمیک کرد
چون اسپایدی قواعد خاصی در ارزیابی داره که همیشه بهشون پایبنده و فرقی نداره طرف حسابشون مارول باشه یا دیسی
چون اسپایدی بوی تعصب نمیده
من کیف کردم وقتی کاپتیان مارولو اونجور کوبوندین
وقتی به جوکر گفتین غیر کمیکی
وقتی سعی نکردین الکی از فیلمای متوسط یا ضعیف مارول مثه Spiderman 3 دفاع کنید و حرف حق رو زدین
شما به گردن ما خیلی حق دارید
به گردن هر ایرانی که کمیک رو میشناسه حق دارین(حتی اونایی که میگن اسپایدی متعصبه.چون اگه شما نبودین اونام اصلا مفهوم کمیک رو نمیفهمیدن)
شما واقعا از هیچ نظر کم نذاشتین
هر خبر یا شایعه ای رو با سرعت تو کانالتون پوشش دادین
سعی نکردین بقیه رو بکشین پایین تا خودتونو بالا ببرین
هرروز یا یه شخصیت تازه معرفی میکردین یا چنتا مقاله و کمیک ترجمه میکردین
وسواسی که برای عکس های مقالتون میذارید هم که فکر کنم همه در جریان باشن
برخلاف اسم سایت ، شما کل جامعه کمیک رو پوشش دادین
نه صرفا "اسپایدرمن" رو
بازی های کمیکی رو نقد میکنید
فیلم ها و سریال های کمیکی رو نقد میکنید
تقریبا برای هرچیزی یه تاپ لیست دارین
تعصب که کلا تو سایتتون جایی نداره (رجوع شود به "منطق سایت Spidey.ir چیه ؟!")
شاپ خودتونم که زدین
آرشیو کمیکاتون هم فکر نکنم هیچ تیمی به اندازه شما پرکار بوده باشه
ترجمه و ادیتتون هم ستودنیه
هروقت میایم تو سایت باید ببینیم یچیز جدید آماده کردین و شرمندتون بشیم
ته کاری هم که ما میتونیم براتون کنیم نقد کمیک یا حداقل تشکر خشک و خالی بابت زحماتتونه که اکثرا همون هم دریغ میکنیم
"دمتون گرم"
نقل قول کردن
Uncle Stan lee
#20 Uncle Stan lee 1399-06-26 19:15
استاد من عذر میخوام
ولی چندتا سوال دارم(لطفا فحش ندید :-* )
چیزی درباره شخصیت دمیج یا Jaime Ortiz میدونید؟
اگه میدونید لطفا خیلی مختصر دربارش بگید و معرفیق کنید
شخصیت General Kreigkopf هم اگه میشه معرفی کنید
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1399-06-26 19:25
به نقل از Uncle Stan lee:
استاد من عذر میخوام
ولی چندتا سوال دارم(لطفا فحش ندید :-* )
چیزی درباره شخصیت دمیج یا Jaime Ortiz میدونید؟
اگه میدونید لطفا خیلی مختصر دربارش بگید و معرفیق کنید
شخصیت General Kreigkopf هم اگه میشه معرفی کنید

والا نه اطلاعاتی درباره شون ندارم
نقل قول کردن
ilya
#22 ilya 1399-06-29 18:03
سلام
مرسی از استاد کارتون حرف نداره
ولی یه چیز من رو خیلی ناراحت میکنه این که کمیکای اسپایدرمن خیلی باارزشن ولی دیگه زیاده روی عه که کمیکا و فیلمای دیسی مخصوصا بتمن رو مسخره کنن
چون هم کار جالبی نیست هم اینکه آدم فکر میکنه ارزش این کمیک ها کمه در واقع نشون دهنده اینه که اون کمیک ها ( دیسی )خیلی باارزش تره که کمیکای اسپایدرمن بهشون اشاره میکنن
نقل قول کردن
mtm
#23 mtm 1399-06-29 18:40
به نقل از ilya:

ولی یه چیز من رو خیلی ناراحت میکنه این که کمیکای اسپایدرمن خیلی باارزشن ولی دیگه زیاده روی عه که کمیکا و فیلمای دیسی مخصوصا بتمن رو مسخره کنن
چون هم کار جالبی نیست هم اینکه آدم فکر میکنه ارزش این کمیک ها کمه در واقع نشون دهنده اینه که اون کمیک ها ( دیسی )خیلی باارزش تره که کمیکای اسپایدرمن بهشون اشاره میکنن

مسخره کردنی تو کار نبود
اتفاقا حالت اشاره و ادای احترام داشتن
نقل قول کردن
The one Spider-Man
#24 The one Spider-Man 1399-08-18 08:51
با سلام میتونم بپرسم چرا نظر من حذف شده من که چند مورد دانستنی جالب نوشته بودم و مطلب غیر اخلاقی ای هم نبود
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#25 AmirhoseinJafari2005 1402-06-07 04:41
خیلی عالی بود. اون قضیه اشاره به بتمن تیم برتون خیلی باحال بود :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44