چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 24

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید

بار دیگر در خدمت شما هستم با قسمت جدید سری مقالاتی که میدونم خیلی بهش علاقه دارید.

برای خواندن قسمت های قبلی بروید اینجا.

 

- آیا میدانستید که «ویلی اسمیت» لباس عروسی مری جین واتسون را طراحی کرد؟!

- آیا میدانستید که «ویلی اسمیت» لباس عروسی مری جین واتسون را طراحی کرد؟!

«ویلی اسمیت» (Willi Smith) یک طراح مشهور لباس بود که ناگهان در سال 1987 فوت کرد. او را به عنوان یکی از موفق ترین طراحان لباس تاریخ میشناسند. شرکتی داشت به نام WilliWear Limited که سال 1976 تاسیس شد و سالیانه لباس هایی به ارزش 25 میلیون دلار میفروخت. این شرکت بعد از مرگ او نیز ادامه یافت تا اینکه در سال 1990 تعطیل شد. در هر حال همانطور که حتما میدانید و قبلا هم در این مقاله گفته بودم، پیتر پارکر و مری جین در شماره 21 از کمیک Amazing Spider-Man Annual با هم ازدواج کردند. لباس عروسی مری جین در این کمیک بسیار زیبا بود و توسط «ویلی اسمیت» طراحی شده بود!!!

لباس مری جین

عروسی مرد عنکبوتی

نکته جالب تر اینه که خود آقای اسمیت هم در این کمیک حضور افتخاری داشت! یعنی دیدیم که مری جین داره برای شرکت او کار مدلینگ انجام میده!

مری جین مدل

متاسفانه همانطور که گفته شد آقای اسمیت در همان سالی که این کمیک منتشر شد یعنی سال 1987 درگذشت.

 

- آیا میدانستید مارول مجبور شد به خاطر استفاده از یک خانه حقیقی به عنوان خانه یکی از دشمنان اسپایدرمن، عذر خواهی کنه؟!

این یکی خیلی جالبه! پس خوب و با دقت بخونید:

در شماره 138 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز که در دهه 70 میلادی چاپ شد، میبینیم که پیتر پارکر مجبور شد خانه خودش رو ترک کنه و رفت به طور موقتی با هم کلاسی سابق خودش به نام «فلش تامپسون» زندگی کنه. فلش هم اون موقع در محله «فار راک وی» واقع در کوئینز زندگی میکرد.

خانه پیتر پارکر

در این داستان ما برای اولین بار با خبیثی به نام «مایند ورم» (Mindworm) آشنا شدیم. او جهش یافته ای بود که سر بزرگی داشت و به قدرت های تله پاتیک محدودی هم مجهز بود (تو عکس زیر با فلش قرمز مشخص شده):

مایند ورم mindworm

مایند ورم در محله فلش تامپسون زندگی میکرد و به زودی اسپایدرمن متوجه شد که مردم محله دارند بی اختیار به سمت خانه او کشیده میشوند:

کمیک اسپایدرمن

در نهایت اسپایدرمن او را شکست داد (با دو دستش محکم کوبید به گوشهایش تا موقتا کر بشه!!!):

دشمن مرد عنکبوتی

طراح این کمیک آقای «راس اندرو» بود که در این مقاله گفته بودم که استعداد خاصی در طراحی مکان های واقعی داشت. بعدش معلوم شد او خانه مایند ورم را از روی خانه ای که واقعا در محله «فار راک وی» کوئینز وجود داره طراحی کرده! صاحب این خانه هم میاد به مارول شکایت میکنه که از وقتی این کمیک چاپ شده بچه های محل مرتب میان سراغ خونه اش تا بلکه بتونند مایند ورم رو اونجا ببینند!!! بنابراین مارول برای اینکه کار به جاهای باریک نکشه در یکی از شماره های بعدی از صاحب این خانه معذرت خواهی کرد!

 

- آیا میدانستید که «مایکل جکسون» میخواست نقش مرد عنکبوتی رو بازی کنه؟!!!

مایکل جکسون - مرد عنکبوتی

«مایکل جکسون» مرحوم هم رقاص بود و هم خواننده و بازیگر . البته خداییش بازیگر خوبی نبود. درسته که دو تا فیلم هم بازی کرد ولی قطعا اگه استعداد بازیگریش بیشتر بود تو هالیوود هم ستاره میشد. ولی او آرزویش این بود که نقش مرد عنکبوتی رو بازی کنه و حتی برای رسیدن به هدفش میخواست مارول رو بخره!!! از استن لی نقل میکنند که: "من مایکل جکسون رو میشناختم. با هم زیاد حرف میزدیم . حس میکردم میخواد نقش مرد عنکبوتی رو بازی کنه. شخصیتی بود که بهش علاقه داشت . بله واقعا میخواست مارول رو بخره. فکر میکرد که فقط اینجوریه که میتونه نقش اسپایدرمن رو بازی کنه". استن لی این حرف ها را در سال 2009 یعنی در همان سالی که جکسون درگذشت در جشنواره کمیک کان سان دیه گو زد.

 

- آیا میدونستید مرد عنکبوتی در کمیک های "روبات های تغییر شکل دهنده" (Transformers) حضور داشته؟!

اونایی که سنشون زیاد نیست و دارند این مقاله را میخوانند احتمالا با شخصیت های Transformers از طریق فیلم های سینمایی ساخته شده توسط «مایکل بی» آشنا هستند. ولی خیلی از قدیمی تر ها این شخصیت ها را از طریق کارتون کلاسیک آنها در دهه 80 میلادی میشناسند (همونی که توسط دپارتمان انیمیشن سازی مارول ساخته شد و اینجا هم معرفی شده). اما هواداران کمیک بوک میدونند که 9 ماه قبل از شروع پخش این کارتون، اولین حضور آنها را در کمیک بوک های مارول شاهد بودیم و مارول میتونه ادعا کنه که اولین کمیک های Transformers را منتشر کرده. در ماه ژانویه سال 1985 و در شماره 3 کمیک Transformers مرد عنکبوتی به «اتوبات ها» (Autobots) کمک کرد تا با «مگاترون» خبیث مبارزه کنند! 

این کراس اور جالب بین مرد عنکبوتی (که آن موقع لباس سیاه مشهور خود را بر تن داشت) و ترنسفرز رخ داد و مرد عنکبوتی سعی کرد به اتوبات ها کمک کند تا Sparkplug Witwicky را از دست روبات های خبیث دسپتیکان"" نجات دهد!

 (اگر میخواهید بدانید مرد عنکبوتی چرا در این کمیک ، لباس سیاه فضایی خود را بر تن دارد، این مقاله را بخوانید).

تازه، سال 2007 یک کمیک 4 قسمتی به نام New Avengers & Transformers مشترکاً توسط مارول و IDW چاپ شد که مرد عنکبوتی هم در آن حضور داشت! این کمیک به مناسبت اکران فیلم ترنسفرمز چاپ شد تا به نوعی برایش تبلیغ کند!

کمیک transformers

 

- آیا میدانستید قرار بوده سریال کارتونی مرد عنکبوتی 2099 ساخته شود؟

 آیا میدانستید قرار بوده سریال کارتونی مرد عنکبوتی 2099 ساخته شود؟

سال 1992 مارول سری کمیک های مرد عنکبوتی 2099 را منتشر ساخت که در آن «میگل اهارا» در آینده ای مبهم در نقش مرد عنکبوتی ظاهر شده بود (در این مقاله راجع به این شخصیت توضیحاتی داده شده است). این سری کمیک اونقدر موفق بود که مارول برای شخصیت های دیگر خودش نیز تحت عنوان 2099 کمیک چاپ کرد. گفته میشه در یک دورانی قراره بوده کارتون مرد عنکبوتی 2099 هم ساخته بشه ولی هرگز ساخته نشد. ضمن اینکه در دهه 90 میلادی رایت اسپایدرمن خیلی پیچیده شد و کمپانی های بزرگی مثل سونی و فاکس ادعا میکردند که رایت سینمایی و انیمیشن اسپایدرمن را صاحب شده اند. فاکس که قبلا "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" را ساخته بود سعی کرد کارتون Spider-Man Unlimited رو بسازه که همانطور که در این مقاله گفتیم کارتون مزخرفی بود و بنابراین فاکس بعد از یک فصل اون رو کنسل کرد. بعدش به فکر افتاد اسپایدرمن 2099 رو بسازه تا سونی هم بهش گیر نده که رفته سراغ پیتر پارکر! ولی متاسفانه اون موقع کارتون Batman Beyond ساخته شده بود که حال و هوایی شبیه به مرد عنکبوتی 2099 داشت (چون در آینده اتفاق میفتاد). بنابراین فاکس هم دیگه بی خیالش شد. و البته جالبه که کارتون Batman Beyond هم همانطور که در این مقاله گفته شد، کاملا حال و هوایی اسپایدرمنی داشت!

  

 مهدی ترابی مهربانی

 

  All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

لینك دانلود كارتون های مرد عنكبوتی

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: راس اندرو

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: پیتر پاركر و مری جین ازدواج میكنند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Cap-Spider Potter
#1 Cap-Spider Potter 1397-03-08 21:20
فوق العاده بود... مثل همیشه ! این سری مقالات واقعا شگفت انگیزند... جالب ترینشون هم گزینه دوم بود !! :-* :D
ممنون برای مقاله
نقل قول کردن
Pouriya Ahmadi
#2 Pouriya Ahmadi 1397-03-08 23:25
عالی بود.محبوب ترین مقاله سایت همین سری مقاله نکاتی که درباره مردعنکبوتی نمیدانستید هست.خیلی ممنون
نقل قول کردن
hassan91
#3 hassan91 1397-03-09 01:14
چه جالب! واسه لباس عروسی از یه طراح لباس عروس استفاده کردن. خیلیم زیباس لباسش!
بیچاره صاحب خونه!! :D :D بچه ها میرفتن سراغ مایند ورم :D :D
حضور اسپایدی توی دنیای ترانسفورمز جالبه! اگه این شخصیتا دست مارول میموند که دیگه غوغا میشد چقد شخصیتای خوب خلق میکنن.
خوب شد جکسون بازیش نکرد وگرنه گندکاری میشد چیزی شبیه بتمن و رابین شوماخر میشد شایدم بدتر :-x البته خدا بیامرزتش پشت سر مرده نحرفم :oops:
مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ خیلی معروفه و محبوبه، اتفاقا چون شماره هاش کمه خیلی علاقه دارم بخونمش. احتمالا سریالش بینظیر میشد. ولی این حق کپی رایت قهرمان معروف ما هم واسه خودش تاریخچه‌ای داره :-|
نقل قول کردن
Doctorwho4
#4 Doctorwho4 1397-03-09 11:12
این مقاله یکی از بهترین مقاله های کمیک بوکی دنیاست ولی فکر میکنم قبلا درباره مرد عنکبوتی و ربات تغییر شکل دهنده بهمراه مایکل جکسون رو قبلا گفته بودین
نقل قول کردن
spidey force
#5 spidey force 1397-03-09 12:06
  • و قسمت بیست و چهارم از سری مقالاتی که خیلی دوستشان داریم!..این بازهم پشتکار و تلاش اقای ترابی را نشان میدهند که هیچ چیزی را ناتمام نمیگذارند و تا اخر پیش میروند.برای خوشحالی کمیک فن ها؛ان هم به صورت رایگان و بی هیچ منفعتی تمام تلاششان را میکنند.اقای ترابی؛واقعا از شما ممنونم.از این سری مقالات بسیار لذت میبرم.
نقل قول کردن
spidey force
#6 spidey force 1397-03-09 12:07
به نقل از Doctorwho4:
این مقاله یکی از بهترین مقاله های کمیک بوکی دنیاست ولی فکر میکنم قبلا درباره مرد عنکبوتی و ربات تغییر شکل دهنده بهمراه مایکل جکسون رو قبلا گفته بودین

مایکل جکسون رو نمیدونم؛ولی اقای ترابی ترنسفورمرز رو گفته بودند.
نقل قول کردن
Ali Agha
#7 Ali Agha 1397-03-09 13:18
عالی
خداروشکر مایکل خدابیامرز نتونست کاری کنه تصورشم سخته واقعا . یه چیزی تو مایه های اینه که خردادیان ;-) نقش ثور رو بازی کنه :-| :lol: :D
امروز داشتم مطالب اولیه سایتو میدیدم و اون اعلان های ارتقای کاربر و اینا ، فهمیدم چقدر دیر عضو سایت شدم ، کلا سودای یه کاره ای شدن تو سایت و مقاله نوشتن برای سایت از سرم پرید :oops: :sad:
نقل قول کردن
startend1234
#8 startend1234 1397-03-09 15:05
خیلی جالب بودن. خسته نباشید
نقل قول کردن
spidey force
#9 spidey force 1397-03-09 22:58
  • اقای ترابی تاحالا کمیکی؛داستانی نوشتید؟
نقل قول کردن
spidey force
#10 spidey force 1397-03-09 23:02
  • این کمیک مردعنکبوتی شگفت انگیز شماره هشتصد واقعا شاهکاره!یعنی داستان؛طراحی ها و...عالی بودن.تمام طراحانی که با دن اسلات برای کمیک مردعنکبوتی همکاری کرده بودن هریک بخش هایی از کمیک رو طراحی کردن.کاش تو کشور های دیگه بودم و میتونستم فیزیکی شو تهیه کنم.راستی اقای ترابی اگه ادیتور و مترجمی نیاز بود در خدمتم.
نقل قول کردن
IRON MAN33
#11 IRON MAN33 1397-03-09 23:07
سلام آقای ترابی راستش من و چند نفر دیگه از دوستام که کمیک فن های شدید هستیم قصد داریم کمیک های خودمونو بسازیم و زمانش هم از همین تابستونه و طراح ها رو هم پیدا کردین میخواستم راهنماییمون کنید که چی کار کنیم تا جا بیفتیم و مثل شرکتای دیگه دو روزه تعطیل نشیم :-)
نقل قول کردن
Agent spidey
#12 Agent spidey 1397-03-09 23:08
آقای ترابی ببخشید بابت اسپم ولی نظرتون درباره مری جین شدن زاندیا چیه من که حس خوبی ندارم میترسم بلایی که سر جانی استورم تو 4 شگفت انگیز افتاد برا مریجینم بیفته چون شخصیت پردازی مریجین با میشلفرق داره
نقل قول کردن
spidey force
#13 spidey force 1397-03-09 23:10
اقای ترابی بنده کمیک secret of spidey.irرو میخوام کار کنم.درباره شما و عمو مختار و کاربر هایی که فعالند هست که میگه چطورقدرت هاتون رو بدست اوردید!
نقل قول کردن
D.PARKER
#14 D.PARKER 1397-03-10 00:20
واقعا این سری مقالات بی نظیرن. گاهی آرشیوشو باز میکنم و رندوم یکی رو انتخاب میکنم و لذت میبرم. یکی از جالب ترین چیزا هم همین قضیه مایکل جکسون بود :-| تصورش اذیتم میکنه !!!!

#10

چه جالب‌. البته فرعی زیاد داره دیگه ( مگه نه؟ ). جا واسه طراح و نویسنده زیاد هست. حالا طراح های مختلف بخشی از کمیک اصلی رو طراحی کردن یا فرعی ها رو ؟؟؟ ‌ منتظر ترجمه سایت میمونم.فکر کنم یکی دو هفته دیگه.
نقل قول کردن
spidey force
#15 spidey force 1397-03-10 15:28
  • دوستان من از کجا میتونم جدیدترین کمیک هارو به صورت فیزیکی تهیه کنم؟(دنبال کمیک مردعنکبوتی شگفت انگیز ۸۰۰ ام!)
نقل قول کردن
Tara
#16 Tara 1397-03-11 12:26
ویلی اسمیت ؟
خیلی جالب بود بهترین سری مقاله ای که خوندم این سریه
از قبل از عضویت ام اولین مقاله ای هم که خوندم قسمت 10 ام این مقاله بود.
امیدوارم قسمت بعدی هم داشته باشه ( البته اگه دگه نکته ای باقی مونده باشه ! )
نقل قول کردن
amin Hajati
#17 amin Hajati 1400-11-03 09:55
خونه ی واقعی خیلی جالب بود بچه میرفتن تو تو خونه :D
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44