چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 14

 چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 14

از این به بعد سری مقالاتی تحت عنوان " چیزهای جالبی که درباره  مرد عنکبوتی نمیدانستید!" برایتان خواهیم نوشت که مطمئنا برایتان جالب توجه خواهد بود.

برای خواندن قسمت های قبلی بروید اینجا.

 

- آیا میدانستید كه ماسك گرین گابلین در فیلم ترسناك Maximum Overdrive به كار رفته است؟!

پوستر فیلم maximum overdrive

سال 1989 «استیفن كینگ» نویسنده نابغه و مشهور داستان های ترسناك هوس كرد یكی از داستان های خودش به نام Maximum Overdrive را كارگردانی كنه. این فیلم اثر متوسطی از كار درآمد و  در گیشه و نزد منتقدین حسابی زمین خورد. داستان فیلم خیلی عجیبه و درباره یك شهاب سنگه كه باعث میشه اشیا جان بگیرند! این موضوع باعث میشه ماشین ها  علیه انسان ها قیام كنند و ... اما جالبه كه بدونید شخصیت های منفی داستان یك سری كامیون های تریلی بودند كه با انسانها شروع کردند به جنگیدن . رهبر این كامیون ها ، یك ماسك بزرگ گرین گابلین در جلوی خودش داشت:

ماسک گرین گابلین - کامیون

جالبه نه؟

از اون جالب تر اینه كه شركت سازنده این فیلم اجازه استفاده از ماسك گرین گابلین رو از مارول گرفته بود و این مساله در تیتراژ فیلم تایید شده:

گرین گابلین - تیتراژ

گفته میشه این ماسک در پایان فیلمبرداری تخریب شد ولی یكی از هواداران این كامیون رو خریداری و بازسازی كرده و باهاش در جشنواره های مختلف كمیك بوكی شركت میكنه :

بنابراین خیلی ها هم باهاش عكس یادگاری میگیرن:

عکس یادگاری - اسپایدرمن

اینهم  یك شوخی باحال با این فیلم كه یكی از طراحان خوش ذوق اینترنتی خلق كرده:

شوخی با مرد عنکبوتی

 

- آیا میدانستید كه ابتدا قرار بود هری آزبورن پشت قضایای "سرگذشت كلون" باشه؟

شما حتما خبر دارید كه مارول در دهه 90 میلادی قسمت دوم كمیك تحسین شده سرگذشت كلون را كه سالها قبل چاپ شده بود را منتشر كرد . این داستان خیلی جنجالی از آب درآمد و مورد انتقاد هم قرار گرفت. در اینجا كاملا درباره این داستان توضیح داده ایم ولی به طور خلاصه بگم كه در این داستان منفور گفته شد كه پیتر پاركر در تمام این سالها یك كلون بوده و «بن رایلی»، مرد عنكبوتی اصلی بوده. این باعث شد هواداران مرد عنكبوتی عصبانی شوند و 60 درصد از فروش كمیك های مرد عنكبوتی كاسته شود. بعدش مارول افتاد به غلط كردن و تصمیم گرفت پیتر رو برگردونه. بعدش هم معلوم شد اینا همه نقشه «نورمن آزبورن» بوده تا دوباره به پیتر ضربه بزنه. اما شاید ندونید كه مارول قبل از اینكه به فكرش برسه نورمن رو مسئول این قضایا بدونه ایده های دیگه ای هم داشته. مثلا برخی نویسنده ها میگفتن برای درست كردن این گندی كه مارول زده از «مفیستو» و ایده سفرهای زمانی استفاده كنیم! یكی دیگر از ایده ها هم این بوده كه «هری آزبورن» رو كه در چندی پیش در شماره 200 كمیك Spectacular Spider-Man كشته شده بود (و شما میتونید اینجا داستانش رو با ترجمه فارسی بخونید) برگردونند  و بگویند كه هری مسبب اصلی این وقایع بوده و او بوده كه با نقشه های خودش كاری كرده كه همه فكر كنند بن رایلی اصلیه و پیتر كلونه!

به همین دلیل ما با شخصیت خبیث جدیدی به نام Gaunt آشنا شدیم:

مرد عنکبوتی شگفت انگیز

سپس سرنخ خهای زیادی میبینیم كه نشون میده Gaunt همون هری آزبورنه ولی چیزی هنوز قطعی نیست:

بعدش Gaunt با برادرخانم هری یعنی «مارک راکتسون» یا همون Molten Man مبارزه میكنه:

دیگه خواننده ها تقریبا مطمئن بودند Gaunt همون هری آزبورنه. ولی مارول نظرش عوض شد و نورمن را به عنوان كسی كه پشت قضایای clone saga بوده معرفی كرد. سپس گفته شد او همون «مندل استرام» است که در این مقاله درباره ش توضیح  داده شده.

آقای «گلین كرینبرگ» از نویسندگان كمیك های مرد عنكبوتی در دهه 90 میلادی در این باره گفته:

"قرار ما این بود كه هری ازبورن مقصر قضیه clone saga باشه. یعنی ایده ای كه ما داشتیم این بود: پس از مرگ هری در شماره 200 كمیك spectacular spiderman معلوم میشه كه نمرده بوده. چون فرمول گابلینی در بدنش بوده و باعث شده دوباره زنده بشه . او برمیگرده و هویت gaunt رو برای خودش انتخاب میكنه و قضایای clone saga رو رهبری میكنه تا پیتر به اشتباه فكر كنه كه یك كلونه. هری اینجوری میخواسته از پیتر انتقام بگیره. ولی بدنش به شدت ضعیف شده و حالت جسد مانند پیدا كرده و به همین دلیله كه gaunt اون لباس خاص رو میپوشیده تا بتونه همچنان قوی باشه. ولی بعد یه مدت مارول بهمون گفت كه این ایده رو بی خیال بشیم چون به عقیده روسای مارول هری شخصیتی نیست كه امكانات، تجهیزات و قدرت كافی برای طراحی clone saga رو داشته باشه. ما هم قبول كردیم. در نتیجه هویت gaunt هم تغییر کرد. سپس نورمن برگشت و معلوم شد همه چیز زیر سر خودشه".

برای اینکه بفهمید مندل استرام چطور زنده شد، این مقاله را بخوانید.

 

- آیا میدانستید که «لوکی» به مرد عنکبوتی مدیون است؟!

در شماره 503 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز، اسپایدرمن با موجود بسیار قدرتمندی به نام Morwen مواجه میشود. Morwen یک زن جوان را به تسخیر خودش درآورده. سپس اسپایدرمن با «لوکی» (برادر ناتنی «ثور») روبرو میشود. بعدش معلوم میشه که لوکی هم به دنبال Morwen میگرده. بنابراین مرد عنکبوتی و لوکی با هم متحد میشوند و Morwen را شکست میدهند. اینجاست که معلوم میشه آن زن جوان در واقع دختر لوکی است (البته خودش این رو نمیدونه) .

دختر لوکی

مرد عنکبوتی به لوکی قول میده که از این به بعد حواسش به دختر زمینی اش باشه. لوکی هم به مرد عنکبوتی میگه که بهش مدیونه و یه روز لطف اسپایدرمن رو جبران میکنه.

مرد عنکبوتی - دختر لوکی

و سرانجام پس از چند سال در شماره 795 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز که اینجا ترجمه شده، لوکی این لطف مرد عنکبوتی را جبران کرد (خودتون برید بخونید تا بفهمید قضیه اش چی بود!). 

 

 - آیا میدانستید که «تاد مک فارلین» به خاطر «جاگرنات»  از کمیک های مرد عنکبوتی خداحافظی کرد؟

تاد مک فارلین یکی از طراحان سوپراستار تاریخ کمیک است (در این مقاله میتوانید درباره او اطلاعات خوبی کسب کنید) . او در انتهای دهه 80 میلادی طراح کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز شد و خیلی هم به محبوبیت رسید. تا اینکه از مارول خواست تا علاوه بر طراحی، نویسنده مرد عنکبوتی هم باشد. بنابراین مارول هم یک سری جدید تحت عنوان Spider-Man چاپ کرد و به مک فارلین اجازه داد هم طراح آن باشد و هم نویسنده! همانطور که در این مقاله توضیح دادیم، شماره 1 این کمیک پرفروش ترین کمیک تاریخ شد (البته چند سال بعد «جیم لی» با شماره 1 از کمیک X-men این رکورد را شکست). گفته میشه مارول به مک فارلین اختیار تام داده بود تا با آزادی کامل این سری رو خلق کنه. اما پس از مدتی شروع به دخالت کردن در این سری کرد. این اختلافات در شماره 16 از کمیک Spider-Man به اوج خودش رسید. یعنی جایی که یک کراس اور بین اسپایدرمن و گروه X-Force علیه «جاگرنات» دیدیم. در این کمیک یکی از اعضای X-force با شمشیر میزنه به چشم جاگرنات . مک فارلین هم دقیقا این صحنه رو طراحی میکنه اما سردبیر کمیک های مرد عنکبوتی به نظرش این صحنه خیلی خشن بوده و از مک فارلین میخواد که تغییرش بده.

به عبارتی دیگه تصویری که مک فارلین خلق کرده بود این بود (این تصویر رو مک فارلین چند وقت پیش خودش در صفحه فیس بوک خودش گذاشت):

مک فارلین - جاگرنات

ولی مارول بهش فشار آورد و در نتیجه طراحی مک فارلین اینجوری شد:

در هر حال بعد از قضیه بود که مک فارلین دیگر از دخالت های مارول به ستوه آمد و نه تنها دیگر حاضر به طراحی مرد عنکبوتی نشد بلکه کلا از مارول رفت! بعد از مدتی هم شرکت Image را به همراه دیگر طراحان مطرح دهه 90 میلادی تاسیس کرد ...

 

 

مهدی ترابی مهربانی

  All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: تاد مك فارلین

معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت اول

10 كاور برتر طراحی شده توسط «تاد مك فارلین»

كلون ساگا (Clone Saga)

10 مبارزه برتر مرد عنكبوتی در دنیای كمیك – قسمت دوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

The Red Spider Skull
#1 The Red Spider Skull 1395-05-08 21:22
من عاشق این سری مقالاتم
ماشالا هر قسمت جذاب تر هم میشه. واقعا شما ویکی پدیا مرد عنکبوتی هستید استاد
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#2 j.jonah jameson 1395-05-08 21:25
یا خدا !
هیچ کدوم رو نمیدونستم ، راجب خدافظی مک فالین شنیده بودم و میدونستم راجب کمیک های ایکس فورس بوده ولی از جزئیاتش روح ام هم خبر نداشت !
تک تکشون معرکه بودند ! این جریان « کمک لوکی به مردعنکبوتی » یکجا دیدم ذکر شده !

منم قبلا بهش بر نخوردم ولی قشنگ معلومه که اسپایدی کمک های اونچنانی هم نمیخواد ! خودش سعی میکنه رو پای خودش بایسته !
از همه بیشتر با اون کامیونه حال کردم !
فکر کنید یه زمانی بشه عمو مختار بیاد پشت این کامیون با بچه ها بریم عشق و حال ! 8) :D :lol:
دلم درد گرفت !
نقل قول کردن
Reverse Spidey
#3 Reverse Spidey 1395-05-08 21:39
#2
عمو مختار رو خوب اومدی :lol:
دست مریزاد 8)
نقل قول کردن
Nightwatcher
#4 Nightwatcher 1395-05-08 23:19
آقای ترابی ممنون
مثل همیشه عالی و پر از نکات تازه و جالب
خسته نباشید
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#5 Samwel Tarly 1395-05-08 23:19
اون ایده ی ماشینی که ماسک گابلین داره نه تنها برام ترسناک نبود بلکه خنده دار بود.واقعا طرح عجیبی بود اما با اون پوستر فن مید که اسپایدی با گوئن در حال فرار هستند خیلی خنده دار تر بود و باهاش حال کردم.
اصلا خوشم نمیاد درباره اون داستان سرگذشت کلون دهه ۹۰ میلادی چیزی بدونم چون واقعا اعصاب خرد کنه(همه چیزش اعصاب خرد کنه)و می بینیم که نویسنده ها و طراح ها دوست دارن خیلی سریع ایده بدن تا اون داستان عجیب و غریب!رو درست کنن.خوبه اون موقع من اصن کمیک نمیخوندم وگرنه یه بلایی سر مغز متفکر های مارول می اوردم.من با اون داستان عوض شدن جسم و روح پیتر با اختاپوس هنوز نتونستم کنار بیام چه برسه به این داستان.
ایده همکاری لوکی و اسپایدی هم در نوع خودش منجصر به فرد هست و خیلی جالب بود.حتما باید کمیکش رو پیدا کنم و بخونم.
نقل قول کردن
Mr.Snaiper
#6 Mr.Snaiper 1395-05-08 23:42
بسیار عالی و کامل بود متشکرم از این پست زیبا و خوبتون :-)
نقل قول کردن
Mister J
#7 Mister J 1395-05-08 23:52
سپاسگزار از مقاله خوبتون
نقل قول کردن
AMIN
#8 AMIN 1395-05-09 00:30
ممنون از استاد ترابی بابت این مقاله عالی من قسمت 3 این مقاله را بیشتر دوست داشتم
نقل قول کردن
mehran spidey
#9 mehran spidey 1395-05-09 11:59
والا من جز خداحافظی مک فارلین هیچ کدومو نمیدونستم ممنون استاد 8)
نقل قول کردن
Rock star
#10 Rock star 1395-05-09 15:11
میگم حالا بد نشد که مارول سر اون شمشیر تو چشم دخالت کرد چون فکر کنم برای 12-13 ساله ها خوب نبوده. بالاخره مارول میخواسته یک کمیک برای تمام سنین مجاز تهیه کنه. مک فارلین هم زیاد جوش آورد ولی در بقیه ی موارد دخالت مارول بی جا بود.
من همیشه میدونستم که یک رابطه ی عجیب بین اسپایدرمن و ولوکی وجود داره تو همه جا دیدم (انیمیشن و ...) ولی نمیدونستم منشاش کجاست!؟ الان فهمیدم . خب من که میرم کمیکش رو دان کنم.
ولی جدا از استفن کینگ بعید بود! الان ما بهش میگیم اسطوره ولی مثل اینکه اون موقع خیلی تازه کار و بی تجربه بوده. ایده ای مسخره تر از کامیون های فراری و حمله ور به ذهن این بنده خدا خطور نکرد!! خیلی ایده اش چرت بود ولی از ماسک گرین گابلین خوشم اومد. من اگه جای مارول بودم همزمان کمیکش رو هم به جنبه ی فان مینوشتم.
#2
عمو مختار میشینه پشت فرمون یه کلاه و یه لنگ هم رو گردنش(مثله یه لوتی) ، آقای ترابی هم میشینه جلو ، بقیه بچه های اسپایدی پشت - تو واکن- کامیون. میزنیم و میخونیم تا خود شمال...!!!
ایول جیمسون گل گفتی.
نقل قول کردن
Reverse Spidey
#11 Reverse Spidey 1395-05-09 16:15
#13
دمتون گرم :-)
به این میگن یه حرف درست :lol:
واقعا ممنونیم از شما آقای ترابی عزیز که اینقدر برای سایت زحمت میکشین ;-)
نقل قول کردن
mohammadali12
#12 mohammadali12 1395-05-09 22:48
عالي
نقل قول کردن
Bullseye
#13 Bullseye 1395-05-10 02:33
ببین چقدر مطلب اومده.ی هفته وقت باید بزارم کلشو بخونم ایول.به به بازم یکی دیگه از اون مقالات عالی استاد.واقعا از ته دل باید اعتراف کنم که من تمام اطلاعات کمیک بوکی خودمو مدیون این سایت وبچه های این سایت هستم.مخصوصا اقا مختار و اقا ترابی.حالا بریم سره مقاله ی استاد.بنظرم اگه یکی باشه که پی این قضیه هایی ک مارول،ناشناخته گذاشته رو بگیره خیلی خوب میشه.مثله همین قضیه هری ازبورن.دوباره ی داستان بسازن و بیارنش که هم هویتش فاش بشه هم ی داستان جالب ازش بخونید.خداییش این مطالبی ک درباره ی مردعنکبوتی نمیدونستیم و شما اقای ترابی از کجا میدونید؟ :lol:
نقل قول کردن
Rock star
#14 Rock star 1395-05-10 22:45
آقای ترابی مقاله تون واقعا عالی بود. 8)
آخر مرد عنکبوتی در آسیا ! ( آقای ترابی)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44