چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 12

نيكلاس هموند

بار دیگر در خدمت شما هستم با قسمت جدید سری مقالاتی که میدونم خیلی بهش علاقه دارید.

برای خواندن قسمت های قبلی بروید اینجا.

 

- ایا میدانستید كه دكورها و تجهیزات در فیلم كنسل شده "مرد عنكبوتی" در دهه 80 میلادی، برای فیلم "سایبروگ" به كار رفتند؟!

همانطور كه میدانید در دهه 80 میلادی شركت Films Cannon كه شهرت زیادی در ساخت فیلم های كم بودجه ولی پرسود داشت، قرار بود فیلم سینمایی بر اساس مرد عنكبوتی بسازد ولی این فیلم كنسل شد (برای كسب اطلاعات بیشتر درباره این فیلم این مقاله یا این مقاله را بخوانید).

مرد عنكبوتي - cannon

جالبه كه بدانید این شركت قرار بود مبلغ 6 میلیون دلار صرف ساخت فیلم مرد عنكبوتی بكنه كه تا آن موقع برای این شركت بیسابقه بود. همچنین Cannon قرار بود كه 4.5 میلیون دلار هم صرف ساخت قسمت دوم فیلم He-Man and the Masters of the Universe بكنه. قسمت اول این فیلم با حضور «دولف لاندگرن» ساخته شده بود و درسته كه زیاد به كارتون های محبوب He-Man در دهه 80 میلادی وفادار نبود ولی در كل فیلم افتضاحی نبود.

فيلم He-Man

Cannon تصمیم گرفت به طور همزمان روی این دو پروژه كار كند. در نتیجه مقداری پول صرف ساخت دكور برای فیلم مرد عنكبوتی كرد و همچنین فیلمنامه ای برای قسمت دوم He-Man نوشت.  ولی وسط كار متوجه شد كه به زودی ورشكسته خواهد شد و بنابراین تصمیم گرفت آنها را كنسل كند. در عوض این شركت تصمیم گرفت یك فیلم رزمی/علمی-تخیلی به نام "سایبورگ (Cyborg) با شركت «ژان كلود ون دام» بسازد (شركت Cannon قبلا سابقه همكاری با ون دام در سری فیلم های "رینگ خونین" یا همان Bloodsport را داشت) .

سايبورگ - ژان كلاد ون دام

جالبه كه Cannon فیلمنامه ای كه برای قسمت دوم He-Man نوشته بود را تا حدی تغییر داد و به فیلمنامه فیلم "سایبورگ" تبدیل کرد (!) و همچنین از دكورها و تجهیزاتی كه برای فیلم مرد عنكبوتی ساخته بود هم برای سایبورگ استفاده كرد!!!

میگن برای سایبورگ در مجموع 500 هزار دلار سرمایه گذاری شد ولی این فیلم چیزی در حدود 10 میلیون دلار در گیشه فروخت و موفقیت زیادی دست یافت. سایبورگ آخرین فیلم cannon بود و این شركت بعد از این فیلم اعلام ورشكستگی كرد. این فیلم از استانداردهای بالایی برخوردار نیست ولی به خاطر فضای منحصر به فرد و آخر الزمانی خودش طرفدار خاص خودش را دارد و به قول معروف یك اثر cult classic محسوب میشود.

 

- آیا میدانستید در نسخه اولیه فیلمنامه "مرد عنكبوتی 2" قرار بود یك مثلث عشقی بین پیتر پاركر ، مری جین و دكتر اختاپوس وجود داشته باشد؟!

در سال 2002 اقای «مایكل شیبان» كه برنده جایزه ادبی پولیتزر هم شده بود استخدام شد تا فیلمنامه مرد عنكبوتی 2 را كه قبل از توسط برخی دیگر نوشته شده بود، سر و شكل دهد. شیبان كسی بود كه تصمیم گرفت در این فیلم فقط یك خبیث به نام دكتر اختاپوس به كار رود. منتهی نسخه ای كه او از دكتر اتو اكتاویس در نظر داشت، خیلی جوان تر از آن چیزی بود كه در نسخه نهایی دیدیم. او در واقع در نظر داشت اتو اكتاویس هم سن پیتر پاركر باشد!!! گفته میشه كه این اكتاویس علاقه رومانتیكی هم به مری جین داشت و قرار بود مثلث عشقی بین آنها و پیتر پاركر به وجود آید! ضمنا قرار بوده كه اكتاویس تقریبا در انتهای فیلم صاحب بازوان فلزی خود شود و در طول فیلم یك بار قرار بوده ببینیم كه با مری جین قرار میگذارد و از بازوان خود استفاده میكند تا كسانی كه مزاحم شان شده بودند را كتك بزند! این مساله باعث ترس مری جین میشده.

به علاوه، در فیلم قرار بوده اكتاویس كسی باشد كه روی اون عنكبوت های خاصی كرده بوده كه در فیلم اول نیروهای مرد عنكبوتی را بهش داده بودند . به همین دلیل او در طول فیلم قادر میشه نیروهای مرد عنكبوتی را ازش بگیره. در واقع شیبان میخواسته اینجوری توضیح بده كه پیتر چرا نیروهای خودش را از دست میده.

مرد عنكبوتي 2

اما در نهایت سم ریمی و فیلمنامه نویسی قهاری به نام «الوین سارجنت» مداخله میكنند و با وجود اینكه خیلی از ایده های شیبان را حفظ میكنند ولی دكتر اختاپوس را از نظر شخصیتی و ظاهری كاملا دگرگون میكنند و در نتیجه دكتر اختاپوس تبدیل شد به كسی كه سنش از پیتر بیشتره و نوعی رابطه استاد/شاگردی بین شون بوجود میاره.

دكتر اختاپوس

 

- آیا میدانستید كه استن لی بود كه شكل ظاهری پیتر پاركر در سریال Spider-Man: the Animated Series را تغییر داد؟!

یكی از نكات آزار دهنده در سریال مشهور "اسپایدرمن: مجموعه كارتونی" این است كه ظاهر پیتر پاركر با ظاهر او در كمیك بوك هایش همخوانی ندارد. در واقع او كمي زيادي خوش تيپه ، در حالي كه يكي از مشخصه هاي اصلي پيتر اينه كه قيافه اش كاملا معموليه. خودتان ببینید:

پيتر پاركر

در این باره اظهار نظر زیادی به گوش خورده. مثلا یادمه كه میگفتند چون آن موقع «جیمز كامرون» قرار  بوده فیلم سینمایی مرد عنكبوتي را بسازد و «لئوناردو دی كاپریو» را برای نقش پیتر پاركر/اسپایدرمن انتخاب كرده بوده، پس ظاهر پیتر هم در این سریال تا حدودی شبیه به دی كاپریو شده بوده. یا مثلا میگویند كه ظاهر او در این سریال از ظاهر آقای «نیكلاس هاموند» در سریال تلویزیونی مرد عنكبوتی در دهه 70 میلادی الهام گرفته شده بوده:

نيكلاس هموند 

(خداییش هم شباهت داره!).

ولی همه اینها اشتباهه چون چندی پیش آقای «جان سپمر» (مغز متفكر این سریال) در مصاحبه ای بلاخره فاش كرد كه این ظاهر چیزی بوده كه استن لی آن را میپسندیده! در واقع او به طراحان این سریال دستور داده بوده تا ظاهر پیتر پاركر را اپدیت كنند چون حس میكرده پیتر پاركر در كارتون هایش همیشه شبیه به دیزاین كلاسیك جان رومیتا در كمیك ها بوده و بنابراین دنبال یك ظاهر جدید برای پیتر بوده!

 

- آیا میدانستید كه تاد مك فارلین روی جلد های اسپایدرمن، به طور مخفیانه  عنكبوت ميزاشته؟!!!

تاد مك فارلین یكی از طراحان مشهور تاریخ كمیك بوك های مرد عنكبوتی است (برای كسب اطلاعات كافی درباره او ، این مقاله یا این مقاله را بخوانید) . یكی از عادت های او این بوده كه در كمیك هایی كه خلق میكرده چیزهای مخفی بگذارد. او در كمیك های اسپیادرمن هم گاهی عنكبوت میكشیده ولی آنها را جایی میزاشته كه از دید مخاطب پنهان بماند. او این كارش را از شماره 303 كمیك Amazing Spider-man آغاز كرد. به قسمت بالای سمت چپ بازوی دراز شده مرد شنی دقت كنید :

او این كار را برای شماره 307 هم انجام داد:

یا برای شماره 308:

یا برای شماره 309 كه در واقع عنكبوت را در میان موهای یكی از شخصیت های به تصویر كشیده روی كاور قایم كرد:

  

 مهدی ترابی مهربانی

  All rights reserved © Spidey.ir 2016

 (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spider-boy
#1 spider-boy 1395-02-29 14:43
wow just wow :eek: :eek:
نقل قول کردن
Rock star
#2 Rock star 1395-02-29 14:57
استاد ترابی سپاسگزارم برای این مقاله عالی بود مخصوصاََ قضیه ی تاد مک فارلین که عجیب و جالب بود واقعاََ نابغه است این بشر چه به عنوان طراح چه به عنوان نویسنده ، مارول و دی سی خیلی با حضور تاد مک فارلین پیشرفت کردند واقعاََ ارزش والایی داره.
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1395-02-29 15:09
فیلم سایبورگ رو در زمان کودکی خیلی بهش علاقه داشتم . یکی از سکانس هاش حس فوق العاده اي از ترس و هيجان و بيم و اميد همزمان رو انتقال میداد.(منظورم اون سكانسي هستش كه وحشي ها ميفتن دنبالش و تن تك از اون سوراخ ميان بيرون تا باهاش بجنگن و آخرش هم به صليب ميكشنش!!!) اون موقع خيلي روم تاثير گذاشت

كلا هر وقت اون گروه ادم بدها ميومدن ترس وجودم رو فرا ميگرفت
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1395-02-29 15:13
فیلم he-man هم واقعا مزخرفه ولی اون موقع ها عاشقش بودم ( به قول معروف: when you are a kid, even crap is gold)
:lol:
البته بازیگر نقش اسکلتر (دشمن هیمن) عالی بود
نقل قول کردن
Si@Vash
#5 Si@Vash 1395-02-29 15:27
این سری مقاله عالیه.دست شما درد نکنه آقای ترابی و خداقوت.
من نکته 2 و 4 برام خیلی جالب بود.خوب شد نسخه اولیه فیلمنامه استفاده نشد.یکم عجیب و غریب به نظر میاد :-|
یک سوال(برگشتم به قدیم :-* )تاد مک فارلین روی کاور های بقیه شخصیت ها هم easter egg میکاشت یا انحصار اسپایدرمن بود این حرکت؟
نقل قول کردن
Amazing Mokhtar
#6 Amazing Mokhtar 1395-02-29 16:07
ممنون بابت خیلی خیلی عالی بود
واقعا این سری مقالات عالیه
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#7 Samwel Tarly 1395-02-29 16:09
من از انیمیشین اسپایدرمن مجموعه کارتونی خیلی دوست داشتم و بچه بودم زیاد میدیدم اتفاقا از ظاهرش خیلی خوشم می اومد و پیتر پارکر بهتری بود.
چقدر خوب شد که اون ایده دکتر اختاپوس جوان و عاشق منتفی شد و رقابت عشقی ندیدیم چون واقعا مسخره میشد.
راستی مردعنکبوتی 2 رو دیروز دیدم و یک چیز جالب فهمیدم.
وقتی که جیمسون برای اکتاویوس میخواست لقب بزاره,هافمن پیشنهاد داد و گفت بزاریم دکتر استرنج اما جی جی گفت تکراریه.
تو کاپیتان امریکا 2 هم وقتی داشتن از یک مرده سوال میپرسیدن(بالای پشت بوم)اسم استیون استرنج اورد!
نقل قول کردن
Captain deadpool
#8 Captain deadpool 1395-02-29 16:12
این از اون سری مقالاته که تا میبینمش بال در میارم
نقل قول کردن
sonic the spider hedgehog
#9 sonic the spider hedgehog 1395-02-29 16:27
ممنون بابت این مقالات :-)
واقعا این سری از مقالات بسیار عالی هستند و از خواندنشان لذت میبرم و چیز های جدید و جالبی میفهمم :o
نکته ۴ برایم بسیار جالب بود!!! و من را یاد سرگرمی های کودکیم مینداخت :-* :lol:
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1395-02-29 16:36
به نقل از Si@Vash:

یک سوال(برگشتم به قدیم :-* )تاد مک فارلین روی کاور های بقیه شخصیت ها هم easter egg میکاشت یا انحصار اسپایدرمن بود این حرکت؟

تا جاییکه میدونم برای کمیکای اسپایدرمن بود. تاد داخل کمیکای اسپایدرمن هم یه چیزی میزاشت که دفعه بعد تو قسمت بعدی این مقالات بهش اشاره میکنم
نقل قول کردن
Human Torch
#11 Human Torch 1395-02-29 17:02
#7
چه جالب
من با پيتر پاركر خوشتيپ مشكلى ندارم و اگه اون زمان براى ساخت مرد عنكبوتى ١ از جيمز فرانكو به جاى توبى مگوايير استفاده ميشد به شرط اينكه جيمز فرانكو نقش رو خوب بازى مى كرد مشكلى نداشتم(البته يك معصوميت خاصى تو چهره توبى مگوايير هست كه گزينه بهتريه
كاور شماره ٣٠٧ عكس آفتاب پرسته؟
ممنون به خاطر مقاله استاد ترابى
راستى اگه آقاى مايكل شيبان ايدش عملى ميشد شاهد فيلم شاهكارى مثل مرد عنكبوتى ٢ نبوديم و همين دكتر اكتاويوس كه يكى از نقطات قوت فيلم هست به نقطه ضعف تبديل ميشد
نقل قول کردن
Si@Vash
#12 Si@Vash 1395-02-29 17:35
#10:
can't wait for it ;-)
نقل قول کردن
Reverse Spidey
#13 Reverse Spidey 1395-02-29 18:47
رفع اسپویل:
مطلب خیلی خوبیه و من طرفدار پرو پا قرصه این مطالبم. ممنون از آقای ترابی
نقل قول کردن
Human Torch
#14 Human Torch 1395-02-29 19:12
#13
يعنى نتونستى بقيه رو اسپويل نكنى؟!
٥ ثانيه جلوى خودت رو بگير داداش
البته من ديده بودم ولى نگفتم(٥دقيقه پيش تموم شد قسمت ٢٢!)
پرومو قسمت بعد رو هركى ميتونه بزاره
دستش درد نكنه
نقل قول کردن
Reverse Spidey
#15 Reverse Spidey 1395-02-29 19:27
به نقل از Human Torch:
#13
يعنى نتونستى بقيه رو اسپويل نكنى؟!
٥ ثانيه جلوى خودت رو بگير داداش
البته من ديده بودم ولى نگفتم(٥دقيقه پيش تموم شد قسمت ٢٢!)
پرومو قسمت بعد رو هركى ميتونه بزاره
دستش درد نكنه

معذرت.البته هر کی نخواد میتونه نخونه من که هشدار اسپویل رو دادم.
نقل قول کردن
Human Torch
#16 Human Torch 1395-02-29 19:42
#15
ممنون
مسکه قراره فلش و زوم مسابقه بدن.... :-*
لینک که گذاشتی قند شکن میخواد تو ترنبیت
قرار میدم ولی این لینک رو پاک کن
نقل قول کردن
Reverse Spidey
#17 Reverse Spidey 1395-02-29 19:43
به نقل از Human Torch:
#15
ممنون
مسکه قراره فلش و زوم مسابقه بدن.... :-*
لینک که گذاشتی قند شکن میخواد تو ترنبیت
قرار میدم ولی این لینک رو پاک کن

خواهش میکنم.
لینک جدید جایگزین شد.
نقل قول کردن
Sherlock Holmes
#18 Sherlock Holmes 1395-02-29 20:02
هر موقع میشنوم که قرار بوده یه تغییری تو اسپایدرمن 2 در مقایسه با نسخه ای که الان هستش انجام بشه واقعا خوشحال میشم که چنین اتفاقی نیافتاده.چون فیلم همه چیش به اندازس و نیاز به چیز اضافی تر نداشت.
نقل قول کردن
Superior avenger
#19 Superior avenger 1395-02-29 20:20
خسته نباشید آقای ترابی من دیوونه این سری مقالم!
از ایده تاد خیلی خوشم اومد.به نظرتون بهتر نبود توی همه کمیکای مارول مثل فیلماش ایستر اگ میبود؟اونطوری طرفدارا هر دفعه شور و اشتیاق داشتن واسه پیدا کردن ایستر اگ ها.
دلم واسه کمیک هایی تنگ شده که سمت چپ بالای جلدشون عکس شخصیت اون کمیک بود
نقل قول کردن
captain spidey
#20 captain spidey 1395-02-30 21:21
این قسمتش خیلی جالب بود :lol:
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#21 j.jonah jameson 1395-03-01 17:02
این همه مقاله و من فقط از روی علاقه به این یکی رو انداختم !

راجب اینکه تجهیزات فیلم مردعنکبوتی دهه 80 افتاد دست عوامل فیلم سایبورگ هیچی که نمیدونستم به کنار روح ام خبر نداشت !

این ایده ی «شیبان» باعث شد داستان مردعنکبوتی برتر ساخته بشه ! ولی همون بهتر که انتخاب نشد . من که راضی نبودم . یعنی چی یکی پیدا بشه با پیتر همسن باشه ، شعورش رسیده باشه یکسری عنکبوت بسازه ، بتونه قدرت های پیتر رو ازش بگیره !!!
خب مرد ناحسابی هرکی دیگه ای بود با این هوش و این همه توانایی میزد خودش رو هم مردعنکبوتی میکرد ( من خودم بودم میکردم )
یکم فکر هم به جایی بر نمیخوره !

راجب کاور ها :
راستیتش یه چیزی راجب The secrets of a covers از این و اون شنیده بودم ولی تا به حال بهشون بر نخورده بودم !
همون این و اون ها بهم گفتند که یکسری از این پنهان کاری ها از سوی طراحان است و یکسری دیگر از سوی خود مردم است که این یکی زیاد دقیق نیست و بهش نمیشه اطمینان کرد ( مثلا یکسری دور هم جمع میشدند میگفتند روی فلان کاور توی پنجره سوم اون اتوبوسه تَرَک های شیشه اش شبیه علامت فلش است !
در هر صورت خیلی کاور های قشنگی است .
ممنون جناب ترابی !
نقل قول کردن
Dark Knight
#22 Dark Knight 1395-06-25 12:10
واي چقدر خوب شد فيلنامه مرد عنكبوتي2 رو تغيير دادن فكر كنم اگه از اون فيلمنامه استفاده ميكردن مرد عنكبوتي2 از مردعنكبوتي3 هم ضعيف تر ميشد
نقل قول کردن
mahdi380
#23 mahdi380 1395-06-25 14:34
سومی رو خوب اومدی اصلا پیتر نوجوان (و خوشگل)ما نیست :-*
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44