نگاهی به Venom های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

venom-spider-man چه كسي ميزبان سيمبيوت خواهد بود؟

مارول همین الان اعلام کرد که به زودی قراره سیمبیوت ونوم یک میزبان جدید داشته باشه . اما سئوال اینجاست كه چه كسی میزبان سیمبیوت خواهد بود؟ شما دوست دارید چه كسی ونوم باشد؟

  mokhtarعمو مختار اينجاست!

همونطور كه مطلع هستید، مارول در خبری نه چندان  غافلگیر كننده اعلام كرد كه میخواهد میزبان جدیدی برای ونوم انتخاب کند! در این میان هواداران سئوالات زیادی درباره این خبر دارند و مثلاً از خود میپرسند كه چه كسی قرار است میزبان سیمبیوت باشد؟ به همین دلیل ما در این مقاله میخواهیم به معرفی نفراتی كه تا به حال بیشترین اوقات را با سیمبیوت معروف داستان های مرد عنكبوتی سپری كرده اند، معرفی كنیم!

 

- اِدی براك (Eddie Brock)

ادی براک

«ادی براك» اولین كسی بود سيمبيوت فضايي را  بر تن كرد (البته پس از آنكه اسپایدرمن توانست با استفاده از صدای ناقوس  كلیسا خودش را از شر آن خلاص كند).  ادی خبرنگاری بود كه پیتر پاركر را مسئول ناكامی های حرفه ای خود میدانست. بنابراین هم او  و هم سیمبیوت فضایی (كه از سوی اسپایدرمن طرد شده بود)  به دنبال انتقام بودند و برای سالهای متمادی زندگي را برای «پیتر پاركر/اسپایدرمن» زهر مار كردند! البته اسپایدرمن و ادی براك برای مدتی با یكدیگر صلح كردند تا با تهدید بزرگی به نام «كارنیج» (Carnage) روبرو شوند.

venom-vs-carnage ونوم بر عليه كارنيج

ادی براك در ضمن برای مدتی به یك شخصیت نیمه قهرمان تبدیل شد و با برگزيدن لقب «محافظ مرگبار» (Lethal Protectorr)، ادعا داشت كه از بیگناهان دفاع میكند. او در نهایت سیمبیوت فضایی را كنار گذاشت و آن را در یك حراجی به فروش رساند.

اما بعدا تبدیل به آنتی ونوم هم شد (درباره آنتی ونوم در همین مقاله توضیح داده شده).

ادی براک مدتی را هم به شخصیتی شبیه Rambo تبدیل شد و سعی کرد تمام سیمبیوت ها را نابود کنه:

ادی براک رامبو

وقتی ادی براک سعی داشت فلش تامپسون (میزبان جدید سیمبیوت ونوم) را نابود کنه توسط شخصیت خبیثی به نام Crime Master دستگیر و مجبور شد میزبان یکی از بچه های سیمبیوت Carnage به نام تاکسین بشه (در این مقاله به جزئیات کامل پیوند خوردن ادی با سیمبیوت تاکسین اشاره شده است).

ادوارد براک - تاکسین

 در هر حال ادی براک هنوز هم پس از فراز و نشیب های فراوان صاحب سیمبیوت ونوم هستش و سری جدید کمیک بوک هایش که در اینجا ترجمه شده فوق العاده محبوب و پرفروش هستند. ادی براک در حال حاضر با پسر خودش به نام «دیلان» که قدرت های فوق بشری بزرگی دارد زندگی میکند و تبدیل به یک قهرمان شده است. همچنین در پایان رویداد "پادشاه سیاه پوش" دیدیم که ادی با پیوند خوردن با قدرت های کاپیتان یونیورس توانست برای خدای سیمبیوت ها یعنی کنال پیروز شود و خودش جای او را بگیرد و به مرکز اصلی ذهن کندویی سیمبیوت های عالم تبدیل شود!

ادی براک کنال

البته در كمیك های "مرد عنكبوتی نهایی" (Ultimate Spider-Man) شخصیت ادی براك و همچنین سیمبیوت دچار تغییرات فراوانی شد. در واقع، ادی براك در كمیك های "مرد عنكبوتی نهایی" به جای آنكه یك خبرنگار ناراضی باشد، به دوست و همكلاسی سابق پیتر تبدیل شد. در ضمن،  والدین ادی براك با والدین پیتر پاركر دوست خانوادگی بوده اند و همگی با هم در سانحه هوایی كشته شده اند.  سپس فاش شد كه پدر  ادی براك و پدر پیتر پاركر قبل از مرگشان  روی لباسی كار میكردند كه قرار بوده سرطان را شفا دهد ولی همین لباس  بعداً با چسبیدن به ادی براك موجب به وجود آمدن هیولایی به نام «ونوم» شد! (بدین ترتیب منشا سیمبیوت به جای آنكه فضایی باشد ، آزمایشگاهی شد و كینه و خصومت ونوم و اسپایدرمن هم جنبه شخصی تر و خانوادگی گردید)  

 - ultimate venom - التميت ونوم

 

 

- «مَك گارگِن» (Mac Gargan)

ونوم 2

درسته که مك گارگن بیشتر به عنوان عقرب شناخته میشود اما در نهایت سیمبیوت فضایی كه «ادی براك» در حراجی به فروش رسانده بود، به او رسيد!  گارگن از نظر اراده ذهنی بسیار ضعیف بود و به همین دلیل سیمبیوت فضایی كاملاً جسم و روح او را تحت كنترل در آورد و از او هیولایی عظیم الجثه ساخت كه به خوردن گوشت انسان علاقه داشت!

گوشت خوردن ونوم

 بعد از خوردن یک «اسکرال» ، علاقه او به خوردن گوشت انسان شدیدتر شد. چند بار هم دست دشمنانش را هنگام نبرد کَند و خورد (مثلا دست «استیل اسپایدر» و ژنرال «ولفرم»). او آنقدر وحشی شد که نورمن آزبورن هم تیمی هایش در گروه دارک اونجرز یعنی «بولزآی» و «داکِن» را فرستاد تا گارگن را بکشند ولی موفق نشدند (این مقاله را بخوانید).

این ونوم بانورمن ازبورن همكاری نزدیكی داشت (هم زمانی كه عضو گروه Thunderbolts بود و هم زمانی كه در گروه خبیث نورمن یعنی Dark Avengers عضویت داشت). در نهایت سازمان "شیلد” (S.H.I.E.L.D) سیمبیوت را به زور از گارگن جدا كرد.

دارک اونجرز اسپایدرمن 

نورمن آزبورن ملقب به «گرین گابلین»، بزرگترین دشمن مرد عنکبوتی است (این مقاله را بخونید تا بفهمید چه ضربه های مهلکی را به پیتر پارکر وارد آورده است) . ولی خباثت او تنها محدود به اسپایدرمن نمیشه. در واقع نورمن در سال 2008 تونست پس از وقایع رویداد "تهاجم مخفی" خودش رو به عنوان ناجی کره زمین نشون بده و رئیس سازمان "شیلد" بشه و جای «نیک فیوری» و «تونی استارک» رو بگیره. اولش به نظر میرسید اهداف خیرخواهانه ای داره ولی به زودی شیلد را منحل کرد و به جایش "هَمِر" (Hammer) را با مجوز خود دولت آمریکا تاسیس کرد! سپس از عده ای از شخصیت های خبیث استفاده کرد و گروه "دارک اونجرز" را تاسیس کرد. خلاصه کاری کرد تا اعضای اونجرز تحت تعقیب قرار بگیرند و حکم جلب اونا رو گرفت! او حتی به "آزگارد" هم حمله کرد. اما در نهایت گروه اونجرز دست او را رو کردند و شکستش دادند. اما نکته بسیار جالب در گروه دارک اونجرز در اعضای آن نهفته بود. یعنی نورمن کاری کرد که خبیث هایی که انتخاب کرده دقیقا جوری به نظر بیان که انگار همان اعضای قدیمی هستند! یعنی اولا اینکه خودش زره آهنی آیرون پاتریوت را بر تن کرد تا مثل آیرون من به نظر برسه، «بولزآی» (دشمن درجه یک «بی باک» که اینجا معرفی شده) را به عنوان جانشین هاکای معرفی کرد، «داکن» (پسر ولورین که در این مقاله معرفی شده است) را به عنوان جانشین ولورین نشان داد، مون استون را جانشین کارول دانورز (کاپیتان مارول) کرد (این مقاله را بخوانید) و البته «مک گارگن» (که آن موقع لباس سیمبیوتی را بر تن داشت و ونوم شده بود) را جانشین اسپایدرمن جلوه داد! خب حالا از خودتون میپرسید گارگن چطور شبیه به مرد عنکبوتی شد؟ در واقع نورمن به او دارویی ویژه داد که باعث شد ونوم سایز کوچک تر و ظاهری انسانی تر پیدا کنه (یعنی شبیه به زمانی شد که پیتر پارکر سیمبیوت سیاه فضایی را در کمیک بوک ها بر تن داشت).

ونوم اسپایدرمن

ضمن اینکه هر وقت میخواست میتونست به اراده خودش ظاهر و جثه اش رو مثل قبل بکنه! منتهی برای اینکه مردم بهش شک نکنند سعی میکرد پنجه ها، زبان دراز و دندان های تیز ونوم را پنهان کنه. پس او تبدیل شد به اسپایدرمن خشن گروه دارک اونجرز! بسیار هم لااُبالی و هرزه بود و خیلی هم خانم باز! حتی فاحشه های مورد علاقه اش رو به عمارت اونجرز می آورد! کلی هم گوشت انسان و حیوان خورد (علاقه خاصی به خوردن سنجاب داشت!) و دست و پا هم زیاد قطع کرد.

اخیرا شاهد بودیم که عقرب در رویداد "شکار شده" (که اینجا ترجمه شده) تحت تعقیب کریون شکارچی قرار گرفت (چون کریون شخصیت هایی که تِم حیوانی داشتند را در داخل پارک مرکزی نیویورک گیر انداخته بود و میخواست شکارشان کند!). اما واقعه مهم تر این بود که در رویداد بزرگ "کارنیج مطلق" که  اینجا ترجمه شده، شاهد بودیم که وقتی عقرب داشت با مایلز مورالز میجنگید ناگهان موجودات سیمبیوتی که توسط دارک کارنیج رهبری میشدند بهش حمله کردند. در واقع او دستور داشت تا آنهایی که قبلا با سیمبیوت فضایی پیوند خورده بودند را پیدا کنه و نمونه ژنتیکی (کُدِکس) را از بدنشون بیرون بکشه! در نتیجه به عقرب حمله کرد که باعث فلج شدن او شد!

عقرب در حال حاضر فلج شده است !

اما اخیرا در کمیک های "تیمارستان راون کرافت" که اونم اینجا ترجمه شده اند شاهد بودیم که وقتی نورمن از مدیران راون کرافت شد به مک گارگن فرصت داد تا بهش ملحق بشه. همچنین آلیستار اسمایت برای او یک صندلی متحرک داد که باهاش بتونه حرکت کنه. به همین دلیل او الان این شکلی شده:

ظاهر جدید عقرب

 و اما اخیرا در کمیک های ونوم که اینجا ترجمه شده، دیدیم که ونوم با خبیثی جدید و مرموز به نام ویروس مواجه شد که از گلایدر و بمب های گابلینی استفاده میکرد تا اینکه مشخص شد او همان مک گارگن است که میخواسته از ادی براک انتقام بگیرد!

ویروس عقرب لباس جدید

سپس در شماره 28 خبیثی به نام کدکس به او سیمبیوتی میده که باعث میشه فلج شدنش هم خوب بشه!

 

- «فلش تامپسون» (Flash Thompson)

flash-as-venom فلش تامپسون به عنوان ونوم

 پس از آنكه مك گارگن از سیمبیوت جدا شد، دولت امریكا تصمیم گرفت تا ان را به یكی از سربازان خود پیوند بزند تا يك ونوم قهرمان درست كند! در كمال تعجب، «فلش تامپسون» همكلاسی سابق پیتر پاركر كه البته در جنگ و در طی یك فداكاری پاهای خودش را از دست داده بود و قهرمان ملی شناخته میشد، برای این منظور داوطلب شد (برای کسب اطلاعات کافی درباره فلش تامپسون، این مقاله را بخوانید). در نتیجه «مامور ونوم» (Agent Venom) متولد شد. هر وقت فلش سیمبیوت فضایی را بر تن داشت میتوانست به كمك او، راه برود. در ضمن فلش تامپسون اولين ونومي بود كه در مبارزه از سلاح ها و تجهيزات نظامی عليه دشمنان خود استفاده میکرد.

agent-venom مامور ونوم

در كل به نظر میرسید فلش تامپسون موفق شده كاملاً سیمبیوت را تحت كنترل خود دربیاورد. البته دولت امريكا نوعي سيستم اطمينان در سيمبيوت كار گذاشته تا اگر ياغي شد و دست به اعمال شريرانه زد، آن را غير فعال كند. اين ونوم مدتها عضو گروه "محافظین كهكشان" بود (خبرش اینجاست). اما در نهایت سیمبیوت ونوم نزد ادی براک برگشت. فلش تامپسون هم برای مدتی تبدیل شد به "مامور آنتی ونوم" و در داستان "شکست جانانه" به دست «گابلین سرخ» کشته شد (این مقاله را بخوانید)

 

واقعا مرگ فلش خیلی دردناک بود. درسته که او و پیتر در دبیرستان با هم مشکلاتی داشتند ولی در سالهای اخیر به رفقای خوبی برای هم تبدیل شده بودند و خیلی به هم احترام میگذاشتند. کشتن فلش بدترین ضربه ای بود که نورمن در سالهای اخیر به پیتر پارکر زد.

با این حال بعدا فاش شد که فلش همچنان در ذهن کندویی سیمبیوت ها زنده است و وقتی ادی براک در رویداد "پادشاه سیاه پوش" مرد، او را ملاقات کرد. فلش داوطلب شد تا سیمبیوت های زندانی شده را آزاد کنه و خودش را به درون یکیشون "دانلود" کنه. سپس او در دنیای واقعی به صورت یک اژدهایی که شبیه به آنتی ونوم بود ، ظاهر شد.

https://spidey.ir/images/img/content/supporting-cast/dragon_antin_venom.jpg

در نهایت در شماره 34 از کمیک ونوم (اینجا ترجمه شده) دیدیم که این اژدها به محل دفن فلش تامپسون رفت و در آنجا سقوط کرد و در نتیجه فلش تامپسون زنده شد و از قبر خود بیرون آمد!

زنده شدن فلش تامپسون

او سپس به شکل مامور آنتی ونوم در رویداد "نهایت کارنیج" که اینجا ترجمه میشه حضور یافت:

 

- «لی پرایس» (Lee Price)

لی پرایس

در شماره 1 از سری جدید کمیک های ونوم که سال 2017 منتشر شد، مارول تصمیم گرفت میزبانی سیمبیوت ونوم را از فلش تامپسون بگیره. بنابراین دیدیم مزدوری بیرحم به نام «لی پرایس» (Lee Price) به همراه «مک گارگن» سعی کردند سیمبیوت را به گروهی خلافکار بفروشند ولی بین آنها تیراندازی رخ داد و سیمبیوت به پرایس چسبید و شروع کرد به کشتن بقیه! این در حالیه که تحت کنترل فلش تامپسون ، سیمبیوت هم موجود خوبی شده بود . در هر حال لی پرایس برای مدتی میزبان سیمبیوت ونوم بود. او یک رنجر سابق ارتش بوده که بسیار هم خشن است. جالبه که سیمبیوت ونوم اون موقع دیگر کاملا هوشیار و عاقل شده بود و میخواست کارهای خوبی انجام دهد ولی مجبور شد به حرف های پرایس گوش بده و بر خلاف میل خود اعمال پلید و خبیثی را انجام بده ! لی پرایس سیمبیوت ونوم را از دست داد و این سیمبیوت دوباره به ادی براک پیوند خورد و از آن موقع از ادی کینه به دل گرفت. سپس در کمیک "کمپانی ونوم" که اینجا ترجمه شده است ، او سیمبیوت «مانیا» را از «اندی بنتون» دزدید و به "مانیاک" (Maniac) تبدیل شد و از این سیمبیوت استفاده کرد تا رئیس تبهکاران شود ولی در نهایت شکست خورد. در شماره 0 از "کارنیج مطلق" هم شاهد بودیم که کلتوس کسدی در حالی که خودش را به شکل ادی درآورده بود، پرایس را کشت و سیمبیوت مانیاک را ازش گرفت و اینگونه برای ادی هم پاپوش دوخت.

 

نویسنده: عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

سری جدید کمیک بوک های ونوم (VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

15 قدرتی که کارنیج دارد ولی ونوم ندارد!

10 حقیقت مهمی که باید درباره «آنتی ونوم» (ANTI-VENOM) بدانید

5 چیزی که همیشه در كمیك های کارنیج یافت میشود!

قسمت آخر از کمیک "ونوم: محافظ مرگبار"  ترجمه شد + لینک دانلود

کارنیج به دنیای مارول حمله میکند!

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

کمیک "کارنیج مطلق" (ABSOLUTE CARNAGE) ترجمه شد + لینک دانلود

 کمیک "سرگذشت ونوم" (WEB OF VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

قسمت آخر از کمیک "کمپانی ونوم" (VENOM INC) ترجمه شد + لینک دانلود

10 نسخه عجیب و غریب از ونوم در دنیای کمیک !

لینك دانلود كمیك ونوم – VENOM

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی"  به زبان فارسی (کامل) + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Goblin.S
+4 #1 Goblin.S 1393-05-14 16:16
ببینم دوست دارن برای جونا جیمسون هم فیلم بسازن؟
اسمش هم بزارن قهرمان شکست نا پذیر جی جونا جیمسون
خیلی فیلم خوبی میشه!!!! :lol:
نقل قول کردن
پرشین اسپایدی
+1 #2 پرشین اسپایدی 1393-05-14 16:28
به سونی پیشنهاد میکنم بره فیلم "بن و می" رو هم بسازه!
یه داستان رومانتیک از اول آشنایی عمو بن و زن عمو می! :|


والا اینام با این فیلماشون! :/
نقل قول کردن
sobhani
+1 #3 sobhani 1393-05-14 20:52
بعید می دونم اگه سونی فیلم ونوم رو بسازه فیلم خوبی از آب در بیاد آخه دو فرضیه هست:
1-یعنی هم ونوم و هم کارنیج شخصیت بد هستند و خراب کاری می کنند(که احتمالاً اسپایدی می آید و با آن ها می جنگد)
2-ونوم قهرمان هست مثل ایجنت ونوم و با کارنیج مبارزه می کند که به نظر من اینجوری بهتر است.
ولی به نظر من اگه اسپایدی تو این فیلم باشد بهتر هست چون اگه هر دو خبیث باشند بعید می دونم چیز خوبی از آب در بیاد.
ولی باز امیدوارم فیلم خوبی شود. :-)
نقل قول کردن
M. goblin
+1 #4 M. goblin 1393-05-14 21:23
فک کنم اگه فیلم ونوم روزی ساخته بشه فیلم به دو قسمت در بیاد عین قسمت اخر فیلم گرگ و میش.
یعنی در قسمت اول پیدایش ونوم و کارنیج رو میبینیم و در اخر فیلم ونوم به قهرمان تبدیل میشه و در قسمت دوم ونوم رو
میبینیم که جلوی کارنیج رو میگیره.
اخه خودتون فک کنید چطوری میشه هم پیدایش ونوم رو ببینیم و هم تبدیل شدن پیتر به ونومو(اگه مثل کمیک پیش برن)
ببینیم و هم پیدایش کانیج و هم زندگی کلتوس کاسدی و هم مقابله با ونوم و کارنیج خودش کلن 5 یا 6 ساعت میشه.اونم تو
یه قسمت باعث افت فیلم میشه.البته اگه درست بسازن نه.
ولی چون باید هم به ونوم و کارنیج و هم به میزان ونوم و کلتوس کاسدی بپردازن نمیشه دوساعت.
پس فک کنم همون مثل فیلم گرگ و میش بشه و فیلم ها 2 قسمت بشه و بپس از یکی دوماه فیلم بعدی رو بدن.
شایدم نه بخوان جور دیگه ای پیش برن.
نظرتون چیه؟
نقل قول کردن
Ali
+1 #5 Ali 1393-05-15 13:47
راستش من همیشه دوست داشتم فیلم ونوم و کارننیج ساخته بشه ;-)
البته اگه فیلم موضوع خوبی داشته باشه :sigh: نه که هم ونوم منفی باشه هم کارنیج... :-| البته هردوشونم منفی باشه خوبه به شرطی که مردعنکبوتی تو فیلم باشه :-*
نقل قول کردن
sh-spidey
#6 sh-spidey 1394-04-05 22:05
اگر ترکیبی باشه خیلی خوب میشه مثلا ونوم آزمایشگاهی برسه به ادی براک کلاسیک :oops: اما اینجوری آنتی ونوم به وجود نمیاد چون لباس آزمایشگاهی زد سرطانه :-*
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#7 j.jonah jameson 1395-04-25 10:10
چقدر باحال بود ! یا اون موقع ها که هنوز عضو نشده بودم افتادم .
من ادی براک رو برای ونوم بودن قبول دارم . ولی شخیتی که گارگن هم از ونوم نشون داد جالب بود ! من کلا ونومی که هیکل گنده ای داشته باشه رو دوست دارم ( هر چی عضله اش هم بیشتر بهتر )
عمو دستت درد نکنه ! این مقالات سایت میان بالا عجب حالی میده ها ..... :lol:
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#8 j.jonah jameson 1395-04-25 10:13
عمو ببخشید ما مقاله ای به اسم 5 همسر برتر کمیک بوکی داریم ؟ مثلا کسانی که پدر و مادر های خوب و حتی بدی بودند رو در سایت آوردید ولی این رو میخوام بدونم اصلا میشه ازش مقاله نوشت یا نه ؟
موضوعش خیلی توی سرمه .
نقل قول کردن
mat mordak/DareDevil
#9 mat mordak/DareDevil 1395-04-25 11:35
من شخصا دوست دارم فلش تامسون باشه چون از دست ونوم وحشی خسته شدم ولی سونی اصلا خباثت ونوم رو خوب نشون نداد به هر حال عالی بود با تشکر از عمو مختار
نقل قول کردن
Ali Danger
#10 Ali Danger 1395-04-25 12:45
ونوم فقط ادی براک. البته فک کنم فیلم Homecoming رو بیشتر از آلتیمیت گرفتن. پس از ادی آلتیمیت احتمالا استفاده کنن.
حالا تو کمیک هم از اونجایی که یدفه مری جین شد Iron-Spider دیگه معلوم نیست ونوم کی میخواد بشه!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید