20 بازیگری که نقش بیش از یک شخصیت را در MCU ایفا کرده اند

20 بازیگری که نقش بیش از یک شخصیت را در MCU ایفا کرده اند

این آقایان و خانم ها در قالب بیش از یک نقش در دنیای سینمایی مارول حضور پیدا کرده اند!

دنیاهای سینمایی در حال گسترش هستند نظیر جهان تاریک یونیورسال (Dark Universe) و یا دنیای هیولای وارنر (Monster Universe) . اما همانطور که میدانیم دنیای سینمایی مارول (MCU) بزرگترین و پرسود ترین دنیای سینمایی در طول تاریخ است . قطعا یکی از دلایل بزرگ موفقیت های عظیم MCU ، برخی شگرد های خاص است که همواره به شکل درستی صورت میگیرد . یکی از این موارد ، انتخاب های شگفت انگیز و بی نظیر بازیگران مستعدی است که میتوانند در جهت موفقیت چشمگیر فیلم ها و البته میزان توانایی کاراکتر هایشان نقش به سزایی داشته باشند .

اما در این میان ، بازیگرانی هستند که ایفای نقش بیش از یک کاراکتر را در MCU به عهده گرفته اند . در این مقاله با آنان آشنا میشوید :

 

  - استن لی  

 استن لی mcu

در ابتدای مقاله باید یادی کنیم از استاد بزرگ " استن لی " . درواقع ، همه ی ما میدانیم که ایشون در تک تک فیلم ها و سریال های MCU یک کامئو دارند . اما در حوالی اکران فیلم محافظان کهکشان ، تائید شد که شخصیت استن لی در اصل یک واچر (Watcher) است و در تمامی فیلم های MCU او یک واچر بوده است ؛ پس میشه گفت که ایشون نقش یک کاراکتر رو در تمامی فیلم ها ایفا میکردند . ولی جالبه که بدونید ایشون در قالب یک شخصیت دیگر در سریال های نتفلیکس MCU ظاهر شده اند . این شخصیت ایروینگ فوربوش (Irving Forbush) نام دارد که ما در تمامی سریال های نتفلیکس ، از فصل یک "Daredevil" گرفته تا همین اواخر در "Defenders" شاهد او بودیم . او افسر ارشد اداره پلیس شهر نیویورک است . یک مورد خاص هم راجع به این شخصیت وجود دارد و آن هم این است که در هر سریال ، ما او در پس زمینه صحنه در قالب یک پوستر بر روی دیوار می دیدیم . پس یه جوایی میشه گفت که این استاد بزرگ دو نقش رو در MCU ایفا میکنه .

 

20 - دومینیک رینز ( کسایاس / مربی CIA (

در ابتدای فصل پنجم سریال فوق‌العاده " ماموران شیلد " با " کسایاس " ( Kasius ) ملاقات کردیم ؛ کسی که در آینده احتمالی ارباب انسان های بازمانده در " فانوس " بود ! بازیگر این نقش کسی نبود جز آقای امین ناظم زاده با نام هنری " دومینیک رینز " ! بله ، درست شنیدید ... بازیگر نقش کسایاس اهل ایران است ! در واقع آقای ناظم زاده در تهران به دنیا آمدند و در سن کودکی به انگلستان مهاجرت کردند . ایشان در فصل پنجم سریال ماموران شیلد ، ویلن قابل قبولی تحویل دادند و در این سطح کارشان تحسین برانگیز بود ! اما جالب است که بدانید ایشان در فیلم فوق‌العاده " کاپیتان آمریکا : سرباز زمستان " در     قالب یک نقش بسیار کوتاه ظاهر شدند . در لحظات انتهایی فیلم ، جایی که شارون کارتر در CIA مشغول به کار میشود میتوان ایشان را در نقش یک مربی سازمان مشاهده کرد !

 

19 - پیتر منسا ( کواس / ژنرال جو گرلر )

 پیتر منسا ( کواس / ژنرال جو گرلر )

در اپیزود 14ام از فصل پنجم سریال " ماموران شیلد " نیز شاهد حضور یک کارکتر جدید با نقش آفرینی " پیتر منسا " بودیم . او " کواس " ( Qovas ) نام داشت و از نژاد " رموراث " ( غارتگر های فضایی ) بود ؛ او همچنین یکی از اعضای قدیمی " اتحادیه " ( Confederacy ) محسوب میشد و از کسانی بود که بعد از " نبرد نیویورک " با هایدرا قراردادی بر مبنای * محافظت از زمین در برابر حمله ثانوس ! * برقرار کرد !! اما این اولین حضور پیتر منسا در دنیای سینمایی مارول نبود ! ایشان حدود 10 سال پیش در فیلم " هالک شگفت انگیز " در نقش یک افسر بالا رتبه ارتش آمریکا با نام ژنرال " جو گرلر " ظاهر شدند . ژنرال گرلر همان کسی بود که بعد از یافتن محل سکونت بروس بنر ، یک گروه ضربت ( که شامل امیل بلانسکی نیز میشد ) برای    ژنرال راس ترتیب داد تا او را در ریودو ژانیرو دستگیر کنند .

 

 18- سث گرین (صداگذاری هاوارد اردکه ، طرفدار نمایشگاه استارک)       

  سث گرین (صداگذاری هاوارد اردکه ، طرفدار نمایشگاه استارک)             

  آقای سث گرین صداگذاری شخصیت هاوارد اردکه (Howard the duck) را بر عهده دارند . ما این شخصیت را در دو صحنه ی کوتاه در فیلم های محافظان کهکشان 1 و 2 مشاهده کردیم . اما ایشان چهار سال قبل از محافظان کهکشان ، در فیلم مرد آهنی 2 حضور داشتند ؛ آقای گرین در آن موقع ، در یک صحنه ی خیلی کوتاه در قالب یک طرفدار در نمایشگاه استارک حضور داشتند .

 

17-  جاناتان لیپو (صداگذاری هالک و ابومینیشن / صدا گذاری سرباز های ساکاری)

جاناتان لیپو (صداگذاری هالک و ابومینیشن / صدا گذاری سرباز های ساکاری)

آقای لیپو در سال 2008 در فیلم هالک باورنکردنی ، یکی از صداگذاران هالک و همچنین یکی از صداگذاران ابومینیشن بودند . اما در ادامه ، همکاری ایشان با MCU ادامه نیافت و تنها لو فریگنو برای صداگذاری هالک در دو فیلم اونجرز ، انتخاب شد .

ایشان با صداگذاری بر روی سرباز های ساکاری در فیلم محافظان کهکشان 1 ، به MCU بازگشتند . ولی جالبه که بدونید غیر از جاناتان لیپو ، جیمز گان نیز یکی از صداگذاران سربازان ساکاری ، در فیلم محافظان کهکشان 1 بوده است . همچنین میدانیم که ساکاری ها در فیلم ثور : رگناروک حضور دارند .

 

16- مارتین استار (آمادئوس چو / روجر هرینگتون )

 مارتین استار (آمادئوس چو / روجر هرینگتون )

ما امسال ، آقای مارتین استار را در نقش یکی از مربی های پیتر پارکر به نام روجر هرینگتون دیدیم . هرینگتون معلم علوم پایه مقطع دبیرستانی در دانشکده علوم و فناوری میدتاون بود . اما 9 سال پیش ، ایشان در فیلم هالک باورنکردنی نقش آمادئوس چو را ایفا کردند ؛ آمادئوس چو یکی از دانشجویان دانشگاه Culver بود و اگر به یاد داشته باشید ، بروس بنر برای داخل شدن به آزمایشگاه آنجا ، به او پیتزا رشوه داد . اما حضور آقای استار در قالب آقای هرینگتون ، طولانی تر و تاثیر گذارتر از نقش اول بود .

 

15- ایموجین پوینتن و ایزابلا پوینتن (دختر فرمانده زاندار / لیلا بارتون)

 ایموجین پوینتن و ایزابلا پوینتن (دختر فرمانده زاندار / لیلا بارتون)

این دو خواهر دو قلو ، دو نقش را در MCU بازی کرده اند . نکته جالب بازیشون اینه که هر دو خواهر در نقش هر دو شخصیت ظاهر شده اند ؛ یعنی هر کدومشون نقش هر دو شخصیت ذکر شده را بازی کرده اند . اولین حضورشان به فیلم محافظان کهکشان 1 باز میگردد که نقش دختر فرمانده سپاه زاندار به نام " Rhomman dey " را بازی میکردند . این دختر بچه صورتی قرمز رنگ داشت و دو رگه بود ، طوری که پدرش زانداری و مادرش کریلوری بود .

دومین نقشی که آندو در آن ظاهر شدند ، نقش لیلا بارتون (دختر کلینت بارتون) در فیلم اونجرز : عصر التران بود . در فیلم متوجه شدیم که کلینت بارتون همسر و فرزندانش را برای جلوگیری از خطرات مخفی کرده بود .

 

14- دیمیون پویتیر (ثانوس / مزدور)

جنگ ابدیت نزدیکه و ما داریم لحظه شماری میکنیم تا با بزرگترین ویلن MCU یعنی ثانوس ،  روبه رو بشیم . یه یاد داریم که ثانوس را برای اولین بار در لحظات انتهایی اونجرز 1 در حد چند ثانیه ملاقات کردیم . اما خیلی هاتون میدونید که اون موقع جاش برولین نقش ثانوس را بازی نمیکرد و به جاش بازیگری به نام دیمیون پویتیر اون صحنه ی کوتاه رو بازی کرد . بعد از اون ، حدود 4 سال بعد ، ایشون در فیلم کاپیتان آمریکا : جنگ داخلی نقش یکی از مزدور های کراس بونز را بازی کردند که این حضور هم بسیار کوتاه بود ؛ و این مورد هم یه جورایی یکی از ایستراگ های فیلم محسوب میشه .

 

13- لاورا هادوک (مردیث کوئیل / طرفدار)

 لاورا هادوک (مردیث کوئیل / طرفدار)

خانم لاورا هادوک در دو قسمت محافظان کهکشان ، نقش مادر پیتر کوئیل را به شکل تاثیر گذاری ایفا کردند . اما شاید بعضی از شما ندانید که ایشون در سال 2011 در فیلم کاپیتان آمریکا : نخستین انتقام جو یک حضور بسیار کوتاه داشته اند . این حضور برمیگردد به اوایل فیلم در زمانی که کاپیتان آمریکا کارش را با اجرای نمایش آغاز کرده بود و در آن موقع خانم هادوک ، به ملاقات کاپیتان می آید با چهره ای حیرت زده به او خیره میشود . این بازیگر مستعد ، اخیرا به داشتن نقش بزرگتر در محافظان کهکشان 3 ابراز علاقه کرده است .

 

12- پتن اسوالت (اریک کونیگ / سم کونیگ / بیلی کونیگ / ترستن کونیگ)

پتن اسوالت (اریک کونیگ / سم کونیگ / بیلی کونیگ / ترستن کونیگ)

پتن اسوالت یک کمدین است که اتفاقا در فیلم کمیک بوکی بلید : سه گانگی بازی کرده است . او در سریال ماموران شیلد مشغول به بازی است و در اصل تنها بازیگری است که نقش 4 شخصیت را در MCU ایفا میکند . اولین حضور او در قالب نقش اریک کونیگ (فکر کنم اپیزود 18) است ؛ داستان از آن قرار است که بعد از دوباره به صحنه آمدن هایدرا و در حوالی جریانات و اتفاقات کاپیتان آمریکا : سرباز زمستان ، تیم کولسون جایی برای مخفی شدن و نقشه کشیدن علیه هایدرا ندارند تا اینکه کولسون با زیرکی مختصات پنهان شده در پیغام فیوری را میابد و تیم را به محل مخفی میبرد (شخص فیوری اونجا رو ایجاد کرده بود و حتی توی شیلد هم ثبت نشده بود) و در اونجا با مامور اریک کونیگ آشنا میشوند . سپس اریک توسط " گرنت وارد " به قتل میرسد و عامل رسوایی " وارد " در برابر دوستانش در شیلد میشود . بعد از این اتفاقات در فصل های بعدی ، افراد دیگری از خانواده کونیگ با کولسون و تیمش دیدار میکنند که معلوم میشود آنها برادران یکدیگرند . در واقع آنان چهار برادرند که دوتاشون در حال حاضر  ماموران شیلد هستند  و یکیشون هم کشته شده . (با وجود یک بازیگر مشترک) از نظر اخلاقی و رفتاری با همدیگه فرق میکنند و همین یکی از نکات جذابشونه .

 

11- تونی کارن (بور / فین کولی)

تونی کارن (بور / فین کولی)

ما ایشون رو اولین با در سال 2013 در فیلم ثور : دنیای تاریک در هیبت " بور "مشاهده کردم . بور در واقع پادشاه پیشین آزگارد ، پدر اودین و پدر بزرگ ثور بوده که در نبرد اول با " الف های سیاه " ، بر اونها غلبه میکنه و شکستشون میده (بعد از اون ملکیث و یارانش به خواب طولانی مدت میروند و سپس در فیلم دوم ثور ، میبینیم که برمیخیزند و قیام میکنند) . حدود 3 سال بعد ، ما جناب تونی کارن رو در فصل دوم سریال " دردویل " دیدیم . او در اپیزود چهارم در نقش فین کولن ظاهر شد . فین کولن سر دسته گروه ایرلندی های هلز کیچن (Kitchen Irish) بود ؛ او بعد از شنیدن خبر " قتل عام ایرلندی ها " (که در اپیزود اول دیدیم) ، از مرگ پسرش و دوستانش دیوانه شده بود و اومده بود تا عامل این کشتار را که پانیشر بود پیدا کنه . پس از اینکه موفق به گرفتن فرانک کسل شد ، شروع به شکنجه های وحشیانه کرد ؛ اما در ادامه دردویل به کمک پانیشر اومد و فین کولی توسط خود کسل کشته شد .

 

10- مت جرالد (ملوین پاتر / زندانی (Dave)

 مت جرالد (ملوین پاتر / زندانی (Dave)

ما جناب جرالد را در نقش ملوین پاتر میشناسیم ؛ ملوین پاتر در ابتدا برای ویلسون فیسک کار میکرد و برای اون لباس های محافظتی خاصی میساخت ، اما بعد از اون با دردویل آشنا میشه ؛ دردویل بهش قول میده که از بتسی (نامزد ملوین که فیسک تهدید کرده بهش صدمه میزنه) در برابر افراد فیسک محافظت کنه و در عوض ملوین برای دردویل لباس هاش رو میسازه . ولی مت جرالد یکسال قبل از سال 2015 ، در نقش یک زندانی ظاهر میشه ؛ میپرسید کجا ؟؟ در فیلم کوتاه All hail the king . در قسمتی از فیلم ، ما میبینیم که او با ترور اسلاتری (ماندرین تقلبی) بحث و جدل میکنه و بهش میگه که " تو ماندرین واقعی نیستی ، تو حتی یه خلافکار واقعی هم نیستی " .

اگر فیلم های کوتاه مارول (Marvel one shots) رو ندیدید ، اینجا رو کلیک کنید .

  

9- کلنسی براون ( صداگذاری سورتور / ری اسکونور )

کلنسی براون ( صداگذاری سورتور / ری شونور )

ایشان در سال 2016 در نقش ری اسکونور حاضر شدند ؛ همانطور که در فیلم دیدیم ، کلونل اسکونور یکی از اعضای نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بود ؛ در ابتدا برای دفاع از فرانک کسل در دادگاه حاضر شد و سخنرانی بسیار زیبا و تاثیر گذاری کرد ، ولی در نهایت معلوم شد که او یک قاچاقچی قدرتمند به نام بلک اسمیث است که اعمالش مستقیم به مرگ خانواده فرانک کسل مربوط میشود . او یکسال بعد از اولین حضورش در MCU ، در فیلم ثور : رگناروک در قالب سورتور (Surtur) ظاهر میشود . در واقع او تنها صدا گذار شخصیت سورتور در این فیلم است .

 

8- کنث چوی (جیم موریتا / مدیر مدرسه)

کنث چوی (جیم موریتا / مدیر مدرسه)

کنت چوی بازیگر نقش جیم موریتا در فیلم کاپیتان آمریکا : نخستین انتقام جو است . جیم موریتا یکی از اعضای گروه " Howling commandos " و از همراهان اصلی کاپیتان آمریکا بوده است . او دوش به دوش کاپیتان برای سرنگونی هایدرا مبارزه کرد و حتی بعد از او ، به همراه دیگر کماندوها و مامور پگی کارتر موفقیت ها و پیروزی های بزرگی را برای SSR (برترین سازمان اطلاعات و جاسوسی در زمان بعد از جنگ جهانی دوم که بعدها به شیلد تبدیل شد) به ارمغان آوردند . جیم موریتا در یکی از اپیزود های فصل دوم ماموران شیلد به عنوان فلش بک حضور داشته است . اما امسال ما او را در فیلم مرد عنکبوتی : بازگشت به خانه دیدیم ؛ در واقع او نقش مدیر مدرسه علوم و فناوری میدتاون و البته نوه ی جیم موریتا را بازی میکرد .

 

7- شان گان (کراگلین / بازیگر روی صحنه راکت راکون )

شان گان (کراگلین / بازیگر روی صحنه راکت راکون )

شان گان برادر کوچکتر کارگردان موفق و خلاق سری محافظان کهکشان یعنی جیمز گان است . او در دو فیلم محافظان کهکشان نقش کراگلین ابفونتری را ایفا کرده است . کراگلین نژاد زانداری (Xandarian) دارد و از اعضای اصلی گروه یغما گران (Ravagers) است ؛ اما دیدم که با مرگ تاثیرگذار یاندو در قسمت دوم ، نقش او به مراتب مهم تر شد و در حال حاضر میتوان گفت که یکی از اعضای گروه محافظان کهکشان است . اما اکثرا نمیدانید که همین آقای گان در هر دو فیلم ، بازیگر روی صحنه راکت راکون هم بوده است . یعنی قالب بدن ، حرکات آرام و صحنه هایی که راکت در آن حضور دارد ، توسط شان گان اجرا میشود ؛ اما صداگذاری راکت توسط بازیگر توانمند سینما یعنی بردلی کوپر انجام میشود .

 

6- آلفری وودارد (ماریا دیلارد / میریام شارپ)

 آلفری وودارد (ماریا دیلارد / میریام شارپ)

خانم وودارد در سال 2016 به ایفای دو نقش در MCU پرداختند . در ابتدا ما ایشان در نقش میریام شارپ در اوایل فیلم جنگ داخلی دیدیم ؛ اون پسرش رو در جریان اتفاقات سوکوویا از دست داده بود و به تونی استارک میگه که انتقام جویان رو مقصر این کار میدونه ؛ در اصل تونی استارک رو مجبور میکنه که دوباره راجع به اقدامات انتقام جویان فکر کنه که در نهایت به پیمان نامه سوکوویا (Sokovia accord) ختم میشه . اما چند ماه بعد از اون ، خانم وودارد رو در سریال لوک کیج دیدیم که نقش ماریا دیلارد (بلک ماریا) را بر عهده داشتند . ماریا دیلارد یک زن قدرتمند در سیاست است که در واقع به دنبال ایجاد دوره جدید در کوچه و خیابان هایی است که در اونجا بزرگ شده است و هنگامی که کار سیاسی اش در حال سقوط بود و به نقطه شکست رسیده بود ، پسر عموی خود را به قتل رساند و کم کم به دنیای جرم جنایت کشیده شد تا اینکه نقش جدید خود را به عنوان هسته جنایت در آن منطقه پذیرفت .

 

5- انور جوکای (دنیل سوزا / افسر پلیس)

 انور جوکای (دنیل سوزا / افسر پلیس)

آقای جوکای در دو فصل سریال بسیار زیبای مامور کارتر ، نقش دنیل سوزا را به زیبایی بازی کردند . مامور سوزا یکی از پاهایش را در میدان جنگ جهانی دوم از دست داد و بعد از آن به یک مامور تبدیل شد و در SSR به کارش ادامه داد . او همکار پگی کارتر و جک تامپسون بود و در کنار آنان موفقیت های زیادی نظیر متوقف ساختن دکتر فنهوف و یا ویتنی فراست (Madame masque) کسب کرد . بعدها او به رئیس SSR در لس آنجلس و نیویورک منسوب شد . او از همان اول رابطه ی عاشقانه ای با پگی کارتر داشت و همین سبب شد تا با او ازدواج کند . اما نکته ای که دراین میان خیلی جالب است ، این است که بازیگر این نقش یعنی آقای جوکای ، قبل از سال 2015 ، در فیلم انتقام جویان 1 در نقش یک افسر پلیس حضور داشتند ؛ البته او قبلا با جاس ویدون در سریال " Dollhouse " همکاری داشته و احتمالا دلیل حضورش همین است .

 

4- گابریل لونا (گوست رایدر - رابی ریس / گوست رایدر - جانی بلیز)

 گابریل لونا (گوست رایدر - رابی ریس / گوست رایدر - جانی بلیز)

الان حتما خیلی تعجب کردید ، مگه نه ؟ دارید با خودتون میگید مگه فقط یه گوست رایدر در MCU نداریم ؟

راستش اینجوری نیست ، من چند بار به این مورد توی کامنتام اشاره کردم ولی الان این مقاله بهونه ای میشه که مستقیما و به طور مفصل تر براتون توضیح بدم .

با بازگشت رایت گوست رایدر به مارول ، بنا شد تا از این کاراکتر جذاب در فصل چهارم ماموران شیلد استفاده بشه . ما از اپیزود اول فصل چهارم رابی ریس رو دیدیم تا اینکه با توجه به جریان اتفاقات فصل چهارم ، او در اپیزود دهم ناپدید شد و به دنیا های موازی دیگر منتقل شد تا اینکه در انتهای اپیزود 21 ام ، شاهد بازگشت مقتدرانه او بودیم . خداییش گابریل لونا برای نقش آفیرینیش کم نذاشت و گوست رایدر جالب و خیلی خوبی تحویل هواداران داد ؛ اما خوب جدا از اون ، داستان فصل چهارم واقعا زیبا و شگفت انگیز بود و تاثیر زیادی روی موفقیت گوست رایدر گذاشت . اما فکر کنم حدود اپیزود 16 بود که رابی ریس اریجینش رو تعریف میکنه و ما اون رو به شکل فلش بک میبینیم . در واقع جریان به این صورته که به خاطر اشتباه رابی برادرش هم در شرف مرگ قرار میگیره ، اما همون لحظه شیطان در قالب یک گوست رایدر دیگه (یک میزبان دیگه) جلوش ظاهر میشه و معامله رو بهش پیشنهاد میکنه . رابی هم قبول میکنه که میزبان شیطان بشه تا درعوضش برادرش زنده بمونه . اما احتمالا نمیدونید که اون گوست رایدری که ما یک لحظه میبینیم همون جانی بلیز هستش ؛ این مطلب حقیقت داره و توسط خود کلارک گرگ هم تایید شده . خیلی هیجان انگیزه نه ؟!! مطمئنا گوست رایدر دوباره در آینده مورد استفاده قرار میگیره !!و یک مورد دیگه هم وجود داره و اون هم اینه که خود گابریل لونا ، موشن کپچر جانی بلیز و شبیه سازی حرکاتش رو در اون صحنه بر عهده داشته و میشه گفت که دو نقش رو در MCU اجرا کرده . (فضای فصل چهارم حول روح ، جادو و به طور غیر مستقیم دنیاهای موازی بود که اون را به دکتر استرنج نیز مربوط میساخت ؛ این مورد رو در مقاله ی مفصل دیگری خدمتتون تقدیم میکنم)

 

3- پل بتانی (ویژن / جارویس)

 پل بتانی (ویژن / جارویس)

آقای بتانی در هر سه فیلم مرد آهنی و هر دو فیلم انتقام جویان صداگذاری جارویس بر عهده داشتند ؛ جارویس یک هوش مصنوعی و دستیار تونی استارک بود که از اوایل MCU تا فیلم دوم انتقام جویان مورد استفاده قرار گرفت . اما بعد از اتفاقات عصر التران و با تولد ویژن ، جارویس از بین رفت و فرایدی (.F.R.I.D.A.Y) جای او را گرفت . در ادامه هم خود پل بتانی نقش ویژن را ایفا کرد . و اینکه این مطلب بهونه ایه تا بهتون بگم که " در ابتدا قرار بود خود ادوین جارویس ، دستیار پیر تونی استارک باشه ؛ ولی به دلیل تشابه هایی که با آلفرد پنی ورث به وجود می آمد ، تصمیم دیگری گرفته شده که خیلی هم خوب بود ؛ چون ما تونستیم ادوین جارویس رو با نقش آفرینی شگفت انگیز و بی نظیر جیمز دارسی در کنار پگی کارتر و هاوارد استارک ببینیم .

  

2- " بندیکت کامبربچ (دکتر استرنج / دورمامو)

 بندیکت کامبربچ (دکتر استرنج / دورمامو)

ما کمیک فن ها ، همگی بازیگر توانایی همچون بندیکت کامبربچ رو به خوبی میشناسیم . اون با بازی در اولین فیلم اختصاصی دکتر استرنج در سال 2016 واقعا گل کاشت ؛ نقش آفرینی این بازیگر انگلیسی و روایت زیبای داستان فیلم ، سبب شد تا این فیلم به بهترین شکل ساخته و تحویل هواداران داده شود . اما آقای کامبربچ ، به غیر از دکتر استرنج ، نقش دیگری را نیز در این فیلم  بر عهده داشته اند . ایشون در نقش دورمامو هم ظاهر شدند (خبرش اینجاست) که اون هم به جای خودش ، خیلی عالی به تصویر کشیده شده بود ؛ در واقع چون دورمامو حضور نسباتا کمی به عنوان یک ویلن داشت ، خود کامبربچ در قالب این شخصیت حاضر شد .

 

1- برت دالتون (گرنت وارد / هایو)

 برت دالتون (گرنت وارد / هایو)

و بالاخره رسیدیم به گزینه اول ...

گرنت وارد شخصیته که دیوانه وار عالی به تصویر کشیده شده است (به شخصه که عاشقشم) . در ابتدای سریال ماموران شیلد ، او یکی از اعضای اصلی تیم کولسون به همراه "فیتز"، "سیمونز" ، "اسکای" و "ملندا می" است . تیم کولسون برترین تیم شیلد و عامل بسیاری از دست آورد ها و پیروزی ها بوده است ؛ به طوری که در طول سریال میبینیم که اونها ماموریت های زیادی رو به سرانجام میرسونن . مامور گرنت وارد یک مامور Level 7 بود . او از لحاظ آمادگی جسمانی ، اجرای عملیات و جاسوسی بسیار ماهر بود و تمرینات و آموزش های زیادی را پشت سر گذاشته بود . رفته رفته رابطه های دوستانه و زیبایی که بین اعضای تیم صورت میگیرد در ذهن هوادار حک میشود و انسان جذب خودش میکند . اما بعد جریان قیام دوباره هایدرا و اتفاقاتی که ما در فیلم کاپیتان آمریکا : سرباز زمستان شاهدش بودیم ، اتفاق عجیب و ناگواری رخ میدهد و ما میفهمیم که وارد ، عضو هایدرا است و تمام این مدت به اجبار یک جاسوس بوده است ؛ وقتی که این اتفاق افتاد من خودم شخصا از شدت تعجب تا چند دقیقه فقط خیره شده بودم . ولی بعد از اون میبینیم که وارد به تیم وابسته شده و در تمام اعمالش دودله . برخی کارهاش و حرکاتش ، از طرفی ته قلب آدم رو به درد میاره و از طرفی دیگه آدم کاملا باهاش همزاد پنداری میکنه ، چون چاره ای نداشته و اینطوری بزرگ شده (اما در آخر معلوم میشه قسمت خوبی هم در قلبش وجود داشته) . این شخصیت شگفت انگیز ، اونقدر طرفدار داشت که بعد از سه فصل به طرز دردناکی مرد اما در ادامه ، موجود باستانی هایدرا و اولین ناانسان تاریخ به نام کندو (Hive) ، در  قالب جسد مرده او رفت و باعث شد تا از مدخل به زمین بازگردد (توی یک مقاله دیگه مفصل راجع بهش توضیح میدم ) . شاید برخی فکر کنید که هایو ، همون گرنت وارده ولی اینطور نیست ؛ اون صد برابر بی رحم تر و خطرناک تر از گرنت وارد است . طوری که خود برت دالتون هم گفته بود منتظر Grant ward v2.0 باشید . جدا از اون ، " هایو " اهداف و خواسته های بسیار بزرگ دیگری داشت و در کل رفتارش ، حرکاتش ، اعمالش و اکثرا حرف زدن و تصمیم گیری هاش با وارد فرق میکرد و همین بود که کار را برای برت دالتون سخت میکرد ؛ اما بازیگر توانا ، برجسته و با استعدادی مثل اون (با اینحال که به نسبت دیگران تجربه چندانی نداره) به بهترین و زیبا ترین شکل تونست از پسش بر بیاد و موفقیت بی نظیری رو رقم بزنه . در ادامه هم " هایو " به سختی ، توسط فداکاری دردناک و غم انگیز یکی از اعضای اصلی شیلد به نام لینکن کمبل نابود شد .

 پس قطعا برت دالتون بازیگر شگفت انگیزی است که توانست به طرز بی همتایی از پس ایفای نقش دو شخصیت پیچیده بربیاد .

نظر شما چیه ؟

کدوم یکی رو بیشتر دوست داشتید ؟ کدوم یکی رو نمیدونستید ؟

هر سوال و یا مشکلی بود بپرسید ، بنده در خدمتم .

 

نویسنده: مهدی رضایی

Best Comicfan

مهدی رضایی 

 

مطالب مرتبط:

10 چیز جالبی که احتمالا درباره دنیای سینمایی مارول (MCU) نمیدانستید!

15 ایستراگ برتر فیلم های مارول

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

10 صحنه جالبی كه از فیلم های مارول حذف شدند

15 صحنه پایانی که از فیلم های ابرقهرمانی حذف شدند!

15 شخصیت بزرگ مارول که از فیلم ها حذف شدند !

15 خبر و شایعه ای که درباره فاز 4 دنیای سینمایی مارول میدانیم!

15 دفعه ای که قدرت ابرقهرمانان کمیک بوکی در سریال و فیلم تغییر کرد!

15 لباسی که در فیلم های سینمایی مارول مورد استفاده قرار نگرفتند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

aghabakhshi2003
#1 aghabakhshi2003 1396-09-07 15:16
مقاله بسیار زیبایی بود. با تشکر و خسته نباشید ;-) بنده گزینه اول رو حدس نمیزدم در 2 نقش بازی کرده باشه :eek: :lol:
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1396-09-07 16:46
مقاله بسیار عالی بود. اولین مقاله جناب اقای مهدی رضایی که بسیار جوان لایق و با معلوماتی هستش (من رو یاد جوونی های خودم میندازه :-* :lol: ) ولی جدی سبک نگارشش رو نوع توجهش به جزئیات منو رو یاد نوشتن خودم میندازه
نقل قول کردن
Best comicfan
#3 Best comicfan 1396-09-07 17:54
به نقل از mtm:
مقاله بسیار عالی بود. اولین مقاله جناب اقای مهدی رضایی که بسیار جوان لایق و با معلوماتی هستش (من رو یاد جوونی های خودم میندازه :-* :lol: ) ولی جدی سبک نگارشش رو نوع توجهش به جزئیات منو رو یاد نوشتن خودم میندازه

خیلی از محبت و لطف تان سپاسگزارم استاد ترابی .
شما همیشه به من و بقیه دوستان لطف دارید ...
امیدوارم همانطور که فرمودید ، بتونیم به بهترین شکل به مسیرمون ادامه بدیم ...
نقل قول کردن
marshal2020
#4 marshal2020 1396-09-07 18:02
ببخشید بابت اسپم، :
تو اینستاگرام برادران روسو دیروز عکس شماره 3 گذاشتن و امروز هم عکس شماره 2 گذاشتن، احتمالا با تریلر اونجرز 3 یه ارتباطی داره.
نقل قول کردن
milad dmc
#5 milad dmc 1396-09-07 19:38
به نقل از marshal2020:
ببخشید بابت اسپم، :
تو اینستاگرام برادران روسو دیروز عکس شماره 3 گذاشتن و امروز هم عکس شماره 2 گذاشتن، احتمالا با تریلر اونجرز 3 یه ارتباطی داره.

بله،فکر کنم دو روز دیگه تریلر بیاد،اگه بشه من سکته رو زدم
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#6 Samwel Tarly 1396-09-07 19:48
با تشکر از اقای رضایی به خاطر نوشتن این مقاله
من فقط موارد من فقط موارد 2 و 3 و 6 و 8 و 16 رو میدونستم.اونایی هم که راجع به فیلم هومکامینگ بودن رو قبلا تو مقاله ایستراگ های این فیلم رو که استاد ترابی نوشته بودن خونده بودم.
در ضمن جناب رضایی نگارشتون خیلی خوبه و از زمانی که عضو سایت شدید از کامنت هاتون خیلی خوشم می اومد و خوشحالم که به جمع نویسنده های سایت اضافه شدید و امیدوارم در اینده مقاله های بیشتری از شما داشته باشیم ;-)
خسته نباشید
نقل قول کردن
marshal2020
#7 marshal2020 1396-09-07 21:02
داغ داغ!! فردا تریلر اونجرز جنگ بی نهایت منتشر میشه!!!
نقل قول کردن
Best comicfan
#8 Best comicfan 1396-09-07 21:04
به نقل از agh:
با تشکر از اقای رضایی به خاطر نوشتن این مقاله
من فقط موارد من فقط موارد 2 و 3 و 6 و 8 و 16 رو میدونستم.اونایی هم که راجع به فیلم هومکامینگ بودن رو قبلا تو مقاله ایستراگ های این فیلم رو که استاد ترابی نوشته بودن خونده بودم.
در ضمن جناب رضایی نگارشتون خیلی خوبه و از زمانی که عضو سایت شدید از کامنت هاتون خیلی خوشم می اومد و خوشحالم که به جمع نویسنده های سایت اضافه شدید و امیدوارم در اینده مقاله های بیشتری از شما داشته باشیم ;-)
خسته نباشید

قربان شما . شما لطف دارید .
امیدوارم بتونم با نوشتن چنین مقاله هایی ، بخش بسیار کوچکی از دینم رو به سایت و آقای ترابی ادا کنم .
بنده هم براتون آرزوی موفقیت میکنم ...
نقل قول کردن
Best comicfan
#9 Best comicfan 1396-09-07 21:29
تایید شد تریلر فردا به صورت جهانی منتشر میشه !!!
نقل قول کردن
hassan91
#10 hassan91 1396-09-07 22:07
چه جالب، یه نفر هم هس که دوتا نقش داشته، تام هیدلستون :-* چون شنیدم تو فیلم تور دنیای تاریک حضور افتخاری کپ رو خودش بازی کرده :-)
نقل قول کردن
Mr.Harper
#11 Mr.Harper 1396-09-08 19:03
به نظرم وارد یکی از ستون های سریال مامورین شیلد بود. فصل چهارم که بدون اون شروع شد مدام به خودم میگفتم یه چیزی کمه و دقیقا همین بود. اون چند قسمتی که حضور پیدا کرد واقعا خوب بود
در مورد لونا که گوست رایدر عالی ای تحویل داد منتهی فکر نمیکردم بلیز رو هم بازی کرده باشه. البته حضور بلیز که خیلی کم بود و ای کاش که تو سینما حضور پیدا کنه. واقعا حضور گوست رایدر تو جنگ بینهایت خیلی خوب میشد
کامبریج هم نقش دورمامو رو خوب بازی کرد البته کم بود و من بیشتر منتظر دیدن دورمامو به شکل اصلی خودشم. ولی به همینش هم کاملا راضی بودم
با خودم میگفتم که تانوس تو اونجرز 1 چهرش فرق داشت حتی ندیده بودم که جاش برولین بازیگرش نبوده اون موقع. مشخص هم نشد چرا. البته بازیگر خوبی هم انتخاب کردن برای ایفای نقشش
بقیه هم خوب بودن. بعضیا رو میدونستم بعضیا رو نه
نقل قول کردن
Best comicfan
#12 Best comicfan 1396-09-10 10:09
به نقل از hassan91:
چه جالب، یه نفر هم هس که دوتا نقش داشته، تام هیدلستون :-* چون شنیدم تو فیلم تور دنیای تاریک حضور افتخاری کپ رو خودش بازی کرده :-)

ممنون که نظرت رو گفتی . راستش تام هیدلستون در فیلم ثور : دنیای تاریک لباس کاپیتان آمریکا رو پوشید و اون کامئو رو اجرا کرد ؛ ولی در نهایت از خود کریس ایوانز برای پردازش نهایی تصویر استفاده کردند .
نقل قول کردن
mehran spidey
#13 mehran spidey 1397-05-11 10:44
خیلی ممنون بابت مقاله ، به شخصه خیلی از مقاله ی شما لذت بردم ، به جز 8 تا مورد بقیه رو نمی دونستم ، خیلی جالبه آدم ببینه یه بازیگر چند نقش رو تو ی MCU بازی کرده ...
نقل قول کردن
Spider stray
#14 Spider stray 1397-05-11 13:17
سلام خسته نباشید
من یه کم که نه خیلی دچار سردرگمی شدم میشه یکم راج شدم توضیح بدین و اینکه چرا بهش میگن کاپیتان مارول بعد مگه کاپیتان مارول یه زن نیست یا که چند تا داریم؟ :-|
لطفا راهنمایی کنین تا مغزم نسوخته :lol:
نقل قول کردن
Spider stray
#15 Spider stray 1397-05-11 13:39
[quote name="Spider stray"]سلام خسته نباشید
من یه کم که نه خیلی دچار سردرگمی شدم میشه یکم راج شدم توضیح بدین و اینکه چرا بهش میگن کاپیتان مارول بعد مگه کاپیتان مارول یه زن نیست یا که چند تا داریم؟ :-|
لطفا راهنمایی کنین تا مغزم نسوخته :lol:[/quoteببخ شید شزم اشتباه نوشتم
نقل قول کردن
Spider-Fan
#16 Spider-Fan 1397-05-11 14:00
چندان هم پیچیده نیست! کاراکتر شزم ابتدا برای یه کمپانی دیگه بود به نام فاست کامیکس و اون موقع هم اسمش کاپیتان مارول بود.
بعد دی‌سی ازش شکایت کرد که کاپیتان مارول از سوپرمن تقلید کرده. در نهایت رایت کاپیتان مارول فروخته شد به دی‌سی. (چون اون موقع فاست‌کامیکس داشت ورشکست می‌شد)
ولی مارول که نمی‌خواست کاراکتر دیگه‌ای اسمش "مارول" داشته باشه، یه کاراکتر ساخت به‌نام کاپیتان مارول.
دی‌سی هم اسم کاپیتان مارول خودش رو به "شزم" تغییر داد تا مشکلی براش پیش نیاد.
کاپیتان مارول اول (که مذکر بود) بر اثر سرطان مرد (مرگ تاثیرگذاری هم داشت) و حالا کاپیتان مارول/ کارول دانورز جای اون رو گرفته.
چند وقت دیگه هم فیلمش اکران می‌شه.
به همین سادگی!
نقل قول کردن
Spider stray
#17 Spider stray 1397-05-11 14:08
به نقل از Spider-Fan:
#18:
چندان هم پیچیده نیست! کاراکتر شرم ابتدا برای یه کمپانی دیگه بود به نام فاست کامیکس و اون موقع هم اسمش کاپیتان مارول بود.
بعد دی‌سی ازش شکایت کرد که کاپیتان مارول از سوپرمن تقلید کرده. در نهایت رایت کاپیتان مارول فروخته شد به دی‌سی. (چون اون موقع فاست‌کامیکس داشت ورشکست می‌شد)
ولی مارول که نمی‌خواست کاراکتر دیگه‌ای اسمش "مارول" داشته باشه، یه کاراکتر ساخت به‌نام کاپیتان مارول.
دی‌سی هم اسم کاپیتان مارول خودش رو به "شزم" تغییر داد تا مشکلی براش پیش نیاد.
کاپیتان مارول اول (که مذکر بود) بر اثر سرطان مرد (مرگ تاثیرگذاری هم داشت) و حالا کاپیتان مارول/ کارول دانورز جای اون رو گرفته.
چند وقت دیگه هم فیلمش اکران می‌شه.
به همین سادگی!

دمت گرم :D
نقل قول کردن
ironman
#18 ironman 1399-06-20 03:41
خسته نباشید مقاله جالبی بود
نقل قول کردن
cap
#19 cap 1399-06-28 15:33
یک سوال
یک جورایی اسپم حساب میشه.


در فیلم شوالیه تاریکی بر می خیزد ما توی یک صحنه رابین رو می بینیم که میخواد با اتوبوس از پل رد بشه ولی یک عده از پلیس ها جلو ش رو میگیرن.
یکی از اون پلیس ها( که فک کنم مقام ش از بقیه بالاتر بود)
خیلی خیلی شبیه کریس ایوانز بود.
آیا اون خود کریس ایوانز بود؟؟ 8)
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#20 Ehsan Spider 1400-02-31 23:35
سلام

واقعاً دستت درد نکنه آقای رضایی

بنده هم مثل شما عاشق هنرنمایی برت دالتون تو نقش گرنت وارد شدم! کلا من تم مامور تعلیم دیده اونم ترجیحا از نوع مذکرش رو دوست دارم! در واقع این گرنت وارد باعث خندم شده! باعث گریم شده! بدنم مورمور شده! از ته دل احساساتم بروز کرده! واسه همین خیلی باهاش ارتباط گرفتم! یه همچین حسی با کاراکتر جان ریس توی person of interest داشتم ولی این وارد یه چیز دیگه بود!! همچنین اون تنشش با دیزی جانسون هم برام جالب بوده! ولی حیف یه آنتاگونیست شد! واقعاً یه جایی یه کلیپی ازش دیدم کم مونده بود اشکم در بیاد! کلا پیچش فوق‌العاده و غیر قابل پیش‌بینی بود ولی دلی بخوام بگم. حیف شد!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید