نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز" (2012)

وقتی سونی اعلام كرد كه «اسپایدرمن 4» را كنسل كرده و تصمیم گرفته اثری جدید و اصطلاحاً ریبوت (Reboot) شده را با نام «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» (The Amazing Spider-Man ) با كارگردان و عوامل جدید برای اكران در تابستان سال 2012 آماده كند، همگان شوكه شدند. اما حالا كه این فیلم با یك عالمه سرو صدا و حواشی به اكران درآمده سوالی كه مطرح می‌شود این است كه آیا می‌تواند توقعات بالای مخاطبینی را كه هنوز به خوبی سه‌گانه قبلی را به خاطر دارند، برآورده كند؟

تریلر فیلم: Download Link

 دانلود فیلم (کامل + دوبله به فارسی): لینک

 دانلود صحنه های حذف شده: لینک

شناسنامه فیلم:

 كارگردان: مارك وب

 تهیه‌كنندگان: اوی آراد، لورا زیسكین، مت تولماك

 فیلمنامه‌نویسان: جیمز وندربیلت، آلوین سارجنت، استیو كلووز (براساس کامیک های «اسپایدرمن»، خلق شده توسط استن‌لی و استیو دیتكو)

 بازیگران: اندرو گارفیلد، اما استون، ریس ایفانز، مارتین شین، سالی فیلد، دنیس لیری

موسیقی: جیمز هورنر

 فیلمبردار: جان شوارتزمن

 محصول: كلمبیا پیكچرز (سونی)

 مدت زمان: 136 دقیقه

 تاریخ اكران: 3 جولای 2012 (13 تیر 1391)

 بودجه: 230 میلیون دلار

 میزان فروش در سراسر جهان: 655 میلیون دلار (تا تاریخ 8 مرداد 1391)

 

 خلاصه داستان:

 «پیتر پاركر» یك دانش‌آموز دبیرستانی است كه در برقراری ارتباط با هم سن و سال‌های خودش مشكل دارد و به نوعی یك نوجوان مطرود محسوب می‌شود. پیتر بسیار مصمم است تا اطلاعاتی درباره گذشته و مرگ مرموز والدین خود كسب كند و از سویی دیگر دل به یكی از هم‌كلاسی‌هایش به نام «گوئن استیسی» بسته است. پیتر كیفی را می‌یابد كه به پدرش تعلق داشته و به همین دلیل نزد همكار پیشین پدرش یعنی دكتر «كرتيس كانرز» می‌رود. این مسأله باعث می‌شود او در نهایت به نیروهای فوق‌بشری دست یافته و به اسپایدرمن تبدیل شود. تا اینكه ...

hr the_amazing_spider-man_48

از همان ابتدا كاملاً مشخص بود كه "اسپایدرمن شگفت‌انگیز" (The Amazing Spider-Man) چه كار سختی در بدست آوردن دل هواداران دارد. در واقع تریلوژی قبلی اسپایدرمن بودجه، بازیگران و حتی كارگردان بزرگتری داشت و قسمت های اول و دوم آن بسیار محبوب شدند و قسمت سوم هم با وجود آنكه حال هواداران اسپایدرمن را تا حد زیادی بهم زد اما لااقل خوب فروخت. در ضمن همه مان فكر می‌كردیم كه سونی عجله كرده و خیلی زود موفق‌ترین فرنچایز خودش را ریبوت كرده. خیلی ها هم وقتی شنیدند که جانشین «سام ریمی» بزرگ  كارگردان گمنامی است به نام «مارك وب» كه فقط نام فامیلی‌اش به اسپایدرمن می‌خورد و در عمرش فقط یک فیلم بلند ساخته، قاه قاه خندیدند. ضمناً در طول ساخت فيلم خبرهای جالبی به گوش نميرسيد و تريلرهای منتشر شده هم چنگی به دل نميزدند و اعتراف می‌كنم كه من هم مثل خیلی از هواداران خودم را آماده كرده بودم تا بلافاصله پس از دیدن "اسپایدرمن شگفت‌انگیز" بروم به سایت‌های اینترنتی و مدام كامنت بدهم:

Damn you Sony! Damn you to hell. You screwed up my favorite hero

  ولی الان كه فیلم را 4، 5 دفعه با دقت دیده‌ام باید با كمال غرور و افتخار اعلام میكنم كه درباره آن اشتباه می‌كردم!

 2011 the_amazing_spider-man_008

یادم است كه همش می‌ترسیدم نكند «پیتر پاركر» تو فیلم خیلی Emo باشد (Emo به پسرهایی می‌گویند كه یك جورایی از زندگی كردن خسته شده‌اند. آدم‌هایی كه دپرس شده‌اند. غم دارند. تنها هستند... احساس می‌كنند كه همه تنهاشون گذاشته‌اند، حتی خانواده، دوستان و كلاً دنیای تاریكی دارند و از دنیا طلب كارند). ولی ترسم بی‌خود بود. «آندرو گارفیلد» به طرز شگفت‌آوری یك پیتر پاركر نوجوان قانع‌كننده تحویلمان می‌دهد طوری كه به كل سن واقعی‌اش را فراموش می‌كنیم. او گاهی حتی از «توبی مگوایر» هم بهتر عمل می‌كند چون كاراكتر كاریزماتیكی می‌آفریند كه كه از یك سو غیر اجتماعی و تا حدی گیج و دست و پا چلفتی است ولی از سویی دیگر هوش و جسارت فراوانی دارد و این یعنی پیتر پاركر! البته راستش را بخواهید هنوز هم با اسكیت باز بودن او مشكل دارم ولی به نظرم پیتری كه گارفیلد خلق می‌كند جامع‌تر و بالغ‌تر است و حتی به مرور از یك nerd فاصله می‌گیرد در حالیكه پیتر مگوآیر در طول هر سه فیلم ریمی یك nerd تمام عیار باقی ماند و همواره در برقراری با اطرافیانش مشكل داشت (به خاطر داشته باشیم كه پیتر پاركر عالم كمیك  هم به مرور از یك nerd خارج شد).

2011 the_amazing_spider-man_012 

گارفیلد توانسته اسپایدرمن خیلی خوبی هم باشد. شاید به خاطر اینكه در مقایسه با مگوآیر هیكل تركه‌ای و مناسب‌تری دارد. من از سبك مبارزه اسپایدرمن هم بسیار خوشم آمد. نوعی بی‌نظمی ،آشفتگی و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن در ضربات و مبارزات او به چشم می‌خورد كه خیلی جالب است. او مدام ورجه وورجه می‌كند، حركات آكروباتیك انجام می‌دهد، مرتباً قابلیت تارافكنی‌اش (webbing) را به‌كار می‌گیرد و گاهی اوقات از تمام اعضای بدنش برای ضربه زدن استفاده می‌كند و خلاصه اینكه تماشاچی هرگز نمی‌تواند ضربات بعدی او را حدس بزند. اسپایدرمن در داستان‌های كمیك‌ بوکی اش همواره بدین شكل مبارزه كرده است به ویژه در كمیك های اولیه‌اش تا بیانگر بی تجربه‌گی و شور و شور شوق نوجوانانه او باشد. در حالیكه در فیلم‌های قبلی این‌طور نبود و اسپایدرمن خیلی اوقات درست مثل «سوپرمن» یا «بتمن» به «دكتر اختاپوس» یا «مرد شنی» نزدیك می‌شد و بهشان مشت می‌زد!!! از سوی دیگر اسپایدرمنی كه در این فیلم میبینیم درست مثل داستان‌های کمیک بوکی اش بسیار بذله‌گو است. فقط كافیست به مبارزه او با «لیزارد» در دبیرستان محل تحصیل پیتر پاركر دقت كنید تا متوجه شوید چطور در حال مبارزه دست از شوخی برنمی‌دارد و حریف را با جوك‌های بامزه‌اش دست می‌اندازد تا حواسش را پرت كند. اما جالب‌تر این است كه مارك وب موفق شده بذله‌گویی‌های اسپایدرمن را باورپذیر كند و در دل داستان جای دهد تا نامناسب یا بی‌مورد به نظر نرسند.

2011 the_amazing_spider-man_022

 دیگر بازیگران فیلم نیز به خوبی از عهده نقش‌های خود برآمده‌اند. «اما استون» یك «گوئن استیسی» فوق العاده است! گوئن استیسی او بسیار به گوئن استیسی سریال كارتونی تحسین شده The Spectacular Spider-Man شباهت دارد زیرا هم باهوش و باشعور است و هم زیبا و دوست داشتنی ولی هرگز مثل یك مدل لباس به نظر نمی‌رسد و شخصیتی قوی و باورپذیر دارد. او از خیلی جهات به پیتر شبیه است و طوری تربیت شده تا همیشه كاری را كه درست است انجام دهد و به همین دلیل در انتهای فیلم دست به عملی قهرمانانه می‌زند. تمام این عوامل دست به دست هم می‌دهد تا وقتی گوئن دلباخته پیتر می‌شود، تماشاچی آن را باور كند. بی‌جهت نیست كه اكثر منتقدین از رابطه رومانتیك میان آن‌ها به عنوان نقطه قوت اصلی فیلم یاد كرده‌اند.

 2011 the_amazing_spider-man_014

«عمو بن» و «زن عمو مِی» هم نقش پررنگی در داستان دارند. شخصاً فكر می‌كردم شاید آنها به حاشیه رانده شوند تا داستان بیشتر روی والدین پیتر پاركر متمركز شود ولی خوشبختانه والدین او فقط در سكانس كوتاهی در ابتدای فیلم رویت می‌شوند و بعد به طور مرموزی غیبشان می‌زند. در نتیجه تماشاچی فرصت می‌یابد تا شاهد شرح و بسط بیشتر رابطه پیتر و عمویش باشد، رابطه‌ای كه به لطف بازی خوب «مارتین شین» بسیار صمیمی و ملموس از كار درآمده و باعث شده تا قتل اجتناب‌ناپذیر او به دست یك سارق سوزناك‌تر و تاثیرگذارتر شود.

2011 the_amazing_spider-man_010

 درست است که نحوه‌ای كه عمو بن به قتل می‌رسد تا حدودی نسبت به كمیك‌ بوک ها تغییر كرده اما در اصل همان چیزی است كه باید باشد، هرچند که شخصاً ترجیح می‌دادم جمله معروف "قدرت زیاد، مسئولیت به همراه دارد" را عیناً از دهان او بشنوم (البته عمو بن یکی دو بار درباره اهمیت مسولیت پذیری با پیتر صحبت میکند). به علاوه، دوست داشتم «جی. جونا جیمسون» (همان ناشر بداخلاق و خسیس روزنامه «دیلی بیوگل» كه در فیلم های قبلی نقشش را «جی. كی. سیمونز» ایفا می‌كرد) را در فیلم می‌دیدم ولی نبود او كمك كرده تا زمان بیشتری به كاراكترهای دیگر اختصاص یابد. از سوی دیگر، نحوه شخصیت‌پردازی «سروان استیسی» (پدر گوئن استیسی كه افسر پلیس است و نقش آن را «دنیس لیری» ایفا می‌كند) طوری است كه به نوعی جای خالی جیمسون را پر می‌كند زیرا او نیز اسپایدرمن را یك قانون‌شكن می‌خواند و خواستار دستگیری‌اش می‌شود (هر چند كه در انتهای فیلم به یاری اسپایدرمن می‌شتابد). در ضمن، مطمئنم سازندگان فیلم در قسمت دوم جیمسون را وارد داستان خواهند كرد و به قدر كافی وقت خواهند داشت تا به وی بپردازند زیرا در همین فیلم هم به روزنامه دیلی بیوگل اشاره می‌شود و مشخص است كه پیتر به عكاسی علاقه دارد و می‌خواهد عكاس باشد.

2011 the_amazing_spider-man_015

همانطور كه حدس می‌زدم «لیزارد» نتوانسته دشمنی تمام عیار برای اسپایدرمن باشد و به یكی از نقاط ضعف فیلم تبدیل شده. البته خدا وكیلی «ریس ایفانز» بازیگر خوبی است ولی نقشی كه به او سپرده شده به قدر كافی عمق و كشش ندارد. در واقع لیزارد هرگز یكی از دشمنان درجه یك اسپایدرمن در كمیك بوک هایش نبوده و در فیلم هم به نظر می‌رسد به محض آنكه دكتر كانرز به لیزارد تبدیل می‌شود دیگر از انگیزه كافی و جالبی برای خبیث بودن برخوردار نیست. نكته دیگر این است كه از آنجائیكه لیزارد كاملاً توسط رایانه و CGI خلق شده، در تضادی آشكار با محیط جدی و واقع گرایانه فیلم قرار می‌گیرد. به عبارتی دیگر، به سختی می‌توان باور كرد خزنده‌ای غول‌پیكر و ناطق (!) در خیابان‌ها جولان می‌دهد و ویروسی ساخته كه می‌خواهد با آن مردم شهر را آلوده كند و به شكل خودش درآورد.

 2011 the_amazing_spider-man_030

ضمناً، لیزارد گاهی اوقات در مقایسه با كاراكترهای رایانه‌‌ای دیگر (مثل «هالك» در فیلم "انتقام جویان" كه همین چند وقت پیش اكران شد) تا حدی مصنوعی به نظر می‌رسد و انگار سازندگان جلوه‌های ویژه فیلم پول و وقت كافی در اختیار نداشته‌اند. با این حال حضور دكتر كانرز در فیلم كاملاً با خطوط اصلی داستانی جفت و جور است و او به خوبی به اسپایدرمن و «نورمن آزبورن» (صاحب «آزكورپ»، همان شركتی كه والدین پیتر پاركر برایش كار می‌كردند) ربط می‌یابد. همچنین تبدیل شدن دكتر كانرز به لیزارد مستقیماً حاصل همان تحقیقات و آزمایشاتی است كه پیتر را به اسپایدرمن تبدیل می‌كند. این مساله انسجام مناسبی به داستان بخشیده است.

2011 the_amazing_spider-man_025

البته انصافاً باید قبول كرد كه صحنه‌های مبارزه میان اسپایدرمن و لیزارد تماشایی و مهیج از آب درآمده‌اند (مخصوصاً سكانسی كه در دبیرستان پیتر اتفاق می‌افتد). در كل و برخلاف برخی از فیلم‌های سینمایی ابرقهرمانانه‌ای كه اخیراً عرضه شده‌اند، "اسپایدرمن شگفت‌انگیز" سكانس‌های اكشن نسبتاً واضح و غیر پیچیده‌ای دارد كه باعث می‌شود تماشاچی به راحتی و بدون گیج شدن از آنها لذت ببرد. اكثر صحنه‌های تاب خوردن پیتر در سطح شهر نیز به لطف استفاده از بدل كاران كاركشته از حالت كامپیوتری فیلم های ریمی خارج شده و حس و حال واقعی به خود گرفته‌اند.

2011 the_amazing_spider-man_wallpaper_005

 پیشتر شایع شده بود كه در فیلم پدر پیتر پاركر نقش اساسی در تبدیل شدن او به اسپایدرمن ایفا خواهد كرد و اینكه از قبل برنامه‌ای در جریان بوده تا پیتر به نیروهای فوق‌بشری عنكبوت‌مانند دست یابد. اما خدا را شكر كه چنین چیزی در فیلم به چشم نمی‌خورد. در كل تغییرات ایجاد شده در منشأ (Origin) اسپایدرمن بجا و مناسب به نظر می‌رسند و باعث شده‌اند تا داستان به روز و مدرن شود و نظم منطقی بهتری داشته باشد. با این وجود، نكته‌ای در نوع شخصیت‌پردازی پیتر وجود دارد كه كمی آزارم می‌دهد و آن این است كه به نظر می‌رسد پیتر به خاطر انتقام‌جویی به دنبال قاتل عمو بن می‌رود نه از روی حس مسئولیت‌پذیری و یا به خاطر احساس گناه. البته تصمیمی كه او در پایان فیلم می‌گیرد به وضوح نشان می‌دهد كه آدم مسئولیت‌پذیری شده ولی بهتر بود او كمی بیشتر خود را بابت مرگ عمویش مقصر می‌دانست.

hr the_amazing_spider-man_47

 حفره‌هایی هم در فیلمنامه به چشم می‌خورد و برخی از خطوط داستانی به سرانجام نمی‌رسند. مثلاً اصلاً معلوم نمی‌شود چه بر سر آن دكتر هندی كه برای نورمن آزبورن كار می‌كند و برای دكتر كانرز خط و نشان می‌كشد، می‌آید؟ ما فقط می‌بینیم كه هنگامی كه در خودرویش نشسته مورد حمله لیزارد واقع می‌شود اما سپس ناگهان غیبش می‌زند! پیتر هم هرگز موفق نمی‌شود قاتل عمو بن را پیدا كند و یا سرنخی درباره ناپدید شدن پدرو مادرش به دست آورد. با این حال امیدوارم موارد مذكور در قسمت دوم مورد اشاره قرار بگیرند. راستی تا از یادم نرفته بگویم كه هنوز هم از لباسی كه اسپایدرمن در فیلم بر تن می‌كند خوشم نمی‌آید و آن را نسبت به آثار قبلی ضعیف‌تر می‌دانم ولی لااقل موسیقی نسبت به قبل بهتر شده و وقتی به اوج می‌رسد خیلی تاثیرگذار و خاطره‌انگیز می‌شود.

2011 the_amazing_spider-man_021

 در هر حال به عنوان كسی كه خود را یكی از بزرگترین و سختگیر‌ترین هواداران اسپایدرمن می‌داند و ادعا می‌كند كه بیش از هر فرد دیگری در ايران درباره او تحقیق كرده و مطلب نوشته، خیلی خیلی خوشحالم كه روی هم رفته سازندگان فیلم به  ذات و جوهره پیتر پاركر/اسپایدرمن و دنیای او وفادار بوده‌اند. در حقیقت پیام فیلم به مخاطب خود این است كه صرف‌نظر از ظاهر، نوع لباس، سن و سال، و طریقه بدست آوردن نیروهای فوق بشری، اسپایدرمن داستان یك انسان معمولی است كه به نیروهای غیر معمولی دست می‌یابد و در نهایت یاد می‌گیرد كه چگونه از آنها به طور مسولانه‌ای استفاده كند؛ انسانی كه خودش را وقف اصول و ارزش هایی می‌كند كه به آنها اعتقاد دارد و در این راه حاضر است با هر مشكلی روبرو شود و جان خود را به خطر بیاندازد.

2011 the_amazing_spider-man_016

 در نهایت باید بگویم كه "اسپایدرمن شگفت‌انگیز" فیلم بي عيب و نقص یا جریان‌سازی نیست و هرگز آن را بهترین فیلم كمیك بوکی نخواهم خواند ولی داستان درگیركننده و بازیگران فوق‌العاده‌ای دارد و سرشار از روابط عاطفی و رومانتیكی است كه در دقایق انتهایی به اوج می‌رسند. اما مهم‌تر این است كه موفق می‌شود به زیبایی ماهیت بنیادین پیتر پاركر/اسپایدرمن را به تصویر بكشد و این همان ماهیتی است كه در پنجاه سال گذشته مخلوق جاودانه «استن لی» و "استیو دیتكو» را به محبوبیتی بی‌نظیر رسانده و او را در دل مخاطبین مختلف جای داده است.

امتياز: 8 از 10

business stars_8 

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2012

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

 مطالب مرتبط:

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

لینك دانلود نسخه بلو ری (BLU-RAY) فیلم های مرد عنكبوتی + دوبله به زبان فارسی

نقد و بررسی فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2

صحنه های حذف شده از سری فیلم های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" + لینک دانلود مستقیم

بیوگرافی اندرو گارفیلد (Andrew Garfield)

صحنه هاي جالبی که از فیلم "اسپایدرمن شگفت انگیز" حذف شد + لینک دانلود

مقایسه مردعنکبوتی«سام ریمی» با مردعنکبوتی «مارک وب»

مقایسه فیلم و كمیك‌  "مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز"

هواداران "اسپایدرمن شگفت انگیز" بیش‌ترند یا "شوالیه تاریکی برمیخیزد" ؟

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

banan
+18 #1 banan 1391-11-04 22:23
فیلم جالبی بود ولی جای کار داشت . در کل نسبت به قسمت های قبل کن فیکونی شده بود و این نکته خیلی تو چشمه . باید بگم از عهده ی این کار به خوبی بر اومده بودند . :-)
نقل قول کردن
Ali
+18 #2 Ali 1391-11-29 12:52
فکر کنم اول همه فکر میکردند دشمن مردعنکبوتی قسمت 4 کارنیج باشه که دیگه بازیگرا تغییر کردو دیگه مارمولک شد :oops:
نقل قول کردن
Ali
+13 #3 Ali 1391-11-29 12:56
ولی به نظر من THE AMAZING SPIDER -MAN بهتره تا SPIDER-MAN سام ريمي!
تو فيلم هاي ريمي همیشه یه اتفاق می افتاد:مری جینو گروگان میگیرنو بعد مردعنکبوتی میاد نجاتش میده!!!
ماسکشم همیشه یه جور پاره میشد :-)
نقل قول کردن
saman
-8 #4 saman 1391-12-02 14:14
:lol: عالی بود فقط حرکت پسر یه جورایی بود :P :sigh:
نقل قول کردن
nima
-14 #5 nima 1391-12-02 23:43
ولی از یه چیزش خوشم نیامد.از اینکه چرا این پسره رو بجای توبی مگوایر گذاشتند.خیلی ضدحال زدن.
نقل قول کردن
سیاوش
-11 #6 سیاوش 1391-12-18 18:11
آقا میگم این سری amazing spider-man خیلی به کمیکا وفاداره خوبه :roll:
ولی نکنه زیادی وفادار شه و داستان one more day و dying wish (همونی که اختاپوس رفت تو پارکر) رو بسازن :o
وااااااااااای تنم لرزید :sigh:
راتسی گفتم وان مور دی!سم ریمی که داش میساخت نشد ولی به نظر شما امیزینگ ازدواجشونو میسازه؟ :lol:
دی دیدی دیری دیری دیری دی دیدی دیری(با احساس بخون آهنگ مبارک مبارک بدوئه)
نقل قول کردن
mtm
+9 #7 mtm 1391-12-18 18:28
نه! one more day بعیده به فیلم تبدیل بشه
ازدواج هم که باید بگم فعلاً نه به داره نه به بار! :lol:
نقل قول کردن
PRINCE.OF.PERSIA
+2 #8 PRINCE.OF.PERSIA 1391-12-30 00:38
ممنون آقای ترابی
نقد خیلی خوبی بود ;-)

راستی من هم از لباس جدید اسپایدرمن خوشم نمیاد. :-*
نقل قول کردن
Devil Boy
-16 #9 Devil Boy 1391-12-30 00:59
فیلم قشنگی بود اما نه در این حد . تکرار مکررات چندان جذاب نیست . البته همونطور که گفتید شاید برای شما که طرفدار 2 اتشه اسپایدرمن هستید جذاب بوده و باید نظر عوام رو هم دید . نظرات کامل محترم هست اما از نظر شخصی بنده (تاکید می کنم شخصی) پروژه ساخت این فبلم کامل غیر ضروری بود .
نقل قول کردن
mtm
+8 #10 mtm 1391-12-30 01:01
پس شما هنوز فیلمو ندیدی که میگی تکرار مکررات :o
نقل قول کردن
the gray assassin
+4 #11 the gray assassin 1391-12-30 09:40
من بدجور به فیلم امیدی نداشتم مخصوصا با دیدن تریلرهاش!
اما نقد کسی مثل شما که هر چی نباشه یک فن واقعی این ابرقهرمانی رو مگه میشه قبول نداشت؟!!

ممنون
نقل قول کردن
mtm
+5 #12 mtm 1392-01-03 04:28
شما خیلی لطف داری
منم اولش اصلا به فیلم امید نداشتم ولی واقعا سورپرایز شدم
این فیلم ارزش دیده شدن رو داره و تماشاچی رو مهیای یک دنباله معرکه میکنه
نقل قول کردن
N.e.o
+8 #13 N.e.o 1392-01-12 15:52
از نقدت ممنون آقای ترابی عزیز
من فیلم دیدم به نظرم از فیلم سم ریمی خیلی بهتره باور پذیر تره شخصیت مرد عنکبوتی تو فیلم خیلی جذابه و دوباره اون حس شوخ طبی رو تو دیالوگ های پیتر میبینیم حرکات مرد عنکبوتی خیلی نرم و روان و طبیعی شده واقعا از اول هم گارفیلد باید نقش مرد عنکبوتی بازی میکرد چون استایل خیلی بهتر از توبی مگوایر داره
نقل قول کردن
LORD5
-17 #14 LORD5 1392-01-12 16:14
بر خلاف آقای ترابی من حالم از این فیلم به هم خورد. خیلی ادا و اصول های بچه گانه توش بود.
به نظر شما یکمی رده سنی این فیلم پایین نیومده بود؟ حتی از تین ایج هم کمتر بود
نقل قول کردن
mtm
+9 #15 mtm 1392-01-12 16:45
نه من این نظر شما رو نداشتم. به نظرم داستان های اسپایدرمن همیشه جامع بوده اند. یعنی شامل لحظات احساسی، رومانتیک، جدی، اکشن ، مفرح ، کمدی و ...
تو فیلم هم همه اینا هست: دیالوگ های احساسی، لحظات عاشقانه ناب میان پیتر و گوئن، لحظات جدی مثل مرگ عمو بن، لحظات کمدی مثل رو کم کردن پیتر از هم کلاسی اش در بسکتبال و ...
و این یعنی زندگی! چون زندگی ما هم غم داره هم شادی. هم روماتیک میشه و هم جدی. شما اگه داستان های اسپایدرمن رو بخونی گاهی شبیه به یک soap opera میشه. یعنی با داستان های معمول ابرقهرمانانه فاصله میگیره و میره وارد فاز زندگی روزمره. تو فیلم هم همینطور بود یعنی گاهی غم انگیز میشد و dark و گاهی شاد و fun. من از این بخش قضیه خیلی خوشم اومد. احساس میکردم با یه آدم کامل با یه مجموعه احساسات انسانی طرف هستم، نه آدمی که همش اخم کرده و مدام توی یک فضای dark و خفن زندگی میکنه.
در ضمن یادمان باشه که اسپایدرمن در اصل یه تین ایجیر بود! هنوزم پس از گذشت 50 سال از چاپ داستانهاش، سنش به 30 سال نرسیده!
نقل قول کردن
alifork
+5 #16 alifork 1392-01-16 13:48
اقعا نقد عالی، زیبا ، کامل ، منصفانه و به دور از احساسات بود. ( تاحالا این همه تعریف یکجا از کسی نکرده بودم )
با اینکه علاقه زیادی به اسپایدر من و کلا شخصیت ها ابر قهرمانی ندارم ، ولی از خوندن نقدتون لذت بردم. ( جنس قلمتو دوس دارم )
فقط یکجا باهاتون اختلاف نظر دارم :

" Emo به پسرهایی می‌گویند كه یك جورایی از زندگی كردن خسته شده‌اند. آدم‌هایی كه دپرس شده‌اند. غم دارند. تنها هستند... احساس می‌كنند كه همه تنهاشون گذاشته‌اند، حتی خانواده، دوستان و كلاً دنیای تاریكی دارند و از دنیا طلب كارند"

تعریف emo چیز دیگه ایه. به کسایی میگن emo که شدیدا احساساتی باشن. بسیار زودرنج هستند. یه جواریی به فارسی میشه گفت سوسول یا اوا خواهر. گریه های بیخودی و در بعضی اوقات خودزنی هم از این موجودات سر میزنه. معمولا هم یا شکست عشقی خوردن یا عشق های نا متعارف دارن. ولی با قسمتی از تعریفتون موافقم. تنهایی و سرخوردگی و اینکه احساس میکنن هیچکی درکشون نمیکنه.
نقل قول کردن
mtm
+5 #17 mtm 1392-01-16 14:28
مرسي بابت تعريفات
من فكر ميكنم تعريفامون از emo چندان هم متفاوت نيست! ضمن اينكه تحقيقات من نشون ميده تعاريف متفاوتي از emoها وجود داره
نقل قول کردن
Peace.Craft
+8 #18 Peace.Craft 1392-01-17 00:31
من که واقعا Amazed شدم با این فیلم.حتما دوباره می بینمش
مرگ عمو بن با مشکلات شخصی پیتر و درگیری هاش توی مدرسه همه و همه به هم گره خوردند تا شخصیت مورد نظر پیتر در بیاد.وقتی هم که با لباس ظاهر میشد(خصوصا اون دفعه ای که عقب ماشین نشسته بود)واقعا ملموس و باورپذیر کار شده بود.دشمن اصلی همه ی تصمیمهاش منطقی بود و عشق گوئن و پیتر خارق العاده و غیر کلیشه ای بود.
نکته ی خوبش این بود که به جای پرو بال دادن به محبوبیت اسپایدی در سطح شهر و بین مردم و از این جور بزرگ نمایی ها،بیشتر به روابط شخصیت ها و پرداختشون اهمیت داده شده بود و همراه با روایت عالی داستان،یه افتتاحیه ی خوب رو می ساخت.یه سری Clue هم برای قسمت بعدی گذاشته بود که جالب بود.
نقل قول کردن
beelzebub
#19 beelzebub 1392-01-17 00:39
در پاسخ به کامنت قبلی باید بگم که:

اتفاقا این مورد رو من معتقدم میتونست بهتر کار بشه چون روزنامه daily bugle و j.jonah jameson با مقاله های که مینویسه در مورد اسپایدی اونو همیشه به عنوان یک هیولا و قاتل معرفی میکنه و این که مردم با خوندن مقالات و دیدن واکنش های اسپایدی در برابر تهاجمات چه تصمیماتی میگیرن میتونه جالب باشه مثل فیلم اول که به طرف گرین گابلین اشغال و سنگ پرت کردند :lol:
نقل قول کردن
mtm
+1 #20 mtm 1392-01-17 00:59
اسپایدرمن هرگز کاراکتر چندان محبوبی نزد مردم شهر نبوده. تو فیلم های ریمی هم همینطور بود (البته به جز نیمه ابتدایی قسمت سوم که اونم طبیعی بود چون طبیعتاً مردم بعد از مدتی به چشم خودشون جانفشانی های یک ابرقهرمان را میبینند و نظرشان عوض میشود). اما آیا نبود جیمسون در این فیلم به آن ضربه میزند؟ اصلا! به 2 دلیل: 1- نبود او باعث شده تا به کاراکترهای دیگر زمان بیشتری داده شود 2- پدر گوئن هم در فیلم همان نقشی را دارد که جیمسون در کمیک های اسپایدرمن دارد. یعنی او به عنوان یک افسر بلند پایه پلیس از اسپایدرمن متنفر است و او را قانون شکن میداند و با دعوت از مردم به دستگیری وی وجهه او را منفی میکند. پس نیازی به حضور جیمسون نبود. اما الان که پدر گوئن استیسی نیست میتوان در قسمت دوم جیمسون را معرفی کرد و دیلی بیوگل را بخش اصلی داستان نمود.
نقل قول کردن
beelzebub
#21 beelzebub 1392-01-17 14:38
جیمسون که کلا زمان زیادی نمیخواست در فیلم اما به هر حال در برخی داستان ها نقش کلیدی هم پیدا میکند :lol:

فقط امیدوارم حداقل به همکاری اسپایدی با daredevil هم در فیلم های اینده این فرنچایز پرداخته شود.

البته شاید هم به خاطر به توافق نرسیدن بازیگر جیمسون در فیلم های قبلی با کمپانی یا خواسته کارگردان برای تغییر دادن همه ویزگی های فیلم های قبلی بوده است
نقل قول کردن
mtm
+1 #22 mtm 1392-01-17 14:51
مساله فقط جیمسون نیست ! وقتی جیمسون میاد یعنی دیلی بیوگل هم میاد ، یعنی کلی کارکتر دیگر هم میان و این یعنی گرفتن زمان زیاد. مارک وب میخواسته تمرکز رو همین کاراکترهای محدود نگه داره که کار خوبی هم بوده.
در ضمن جی کی سیمونز از خداش بود تو فیلم بازی کنه چند بار هم اعلام کرده که علاقه داره تو فیلم بعدی باشه.
daredevil بعیده باشه چون تا چند وقت پیش رایتش دست شرکت فاکس بود . جدیدا هم رایتش برگشت به مارول. مارول هم عمرا دیگه چیزی به سونی بده! :lol:
نقل قول کردن
mohammad farough
-9 #23 mohammad farough 1392-01-17 15:02
فیلمش اصلاً به پای آثار سام ریمی نمیرسید خیلی افتضاح بود :-x
نقل قول کردن
sboy
+6 #24 sboy 1392-01-17 21:46
چرا این قدر در مورد نورمن آزبورن حرف می زدن شخصیتش در فیلم نبود؟ در ضمن من از لباسش از همه فیلم ها بیش تر خوشم آمد. تو فیلم های قبلی انگار از تو دستش تار پرتاب میکرد ولی تو این فیلم نه.
نقل قول کردن
mtm
+5 #25 mtm 1392-01-17 21:51
نورمن آزبورن مرد پشت قضاياي فيلمه. او صاحب آزكورپ هستش و دكتر كانرز يراي اين شركت كار ميكنه. احتمالا آزبورن تو قسمت دوم نقش بسيار كليدي خواهد داشت
نقل قول کردن
sboy
+4 #26 sboy 1392-01-17 22:04
نورمن آزبورن از نظر من هیجان خاصی به فیلم می بخشه. قسمت دوم که پسرش ایفای نقش می کنه. من دوست داشتم قسمت دوم ونوم( ونوم اصلی یعنی ادی براک نه)دشمن اصلیش باشه که اتفاق نیافتاد.ولی فیلمش انصافا حرف نداشت
نقل قول کردن
beelzebub
+3 #27 beelzebub 1392-01-17 22:37
venom اصلي كه همون إدي براك هستش البته دومين ونوم و معروف ترينش همين براك هست :lol:


Carnageهم كه Cletus Kasady هست :lol:


فكر كنم وقتش رسيده سراغ kingpin هم برن :lol:
نقل قول کردن
mtm
+2 #28 mtm 1392-01-17 23:09
كينگ پين نميشه چون رايتش دست فاكس بود (به خاطر daredevil) فكر كنم رايت daredevil هم چند وقت پيش برگشت به مارول. مارول هم كه ديگه عمرا چيزي به سوني بده!
نقل قول کردن
Peace.Craft
+4 #29 Peace.Craft 1392-01-19 01:11
فیلم رو دوباره دیدم .فوق العاده بود.همه چیز توجیه شده بود و روایت داستان حرف نداشت.بازی ها هم که یکی از یکی بهتر.داستان هم از کلیشه ی رایج جدا شده بود.به نظر من از اونجرز خیلی بهتر و خیلی محجوب تر بود.
نقل قول کردن
DOVAKHIIN
+1 #30 DOVAKHIIN 1392-01-21 19:59
ممنون آقای ترابی ولی ای کاش به جای Lizard یه شخصیت منفی دیگه میزاشتن چون lizard اونقدر قابلیت ویژه نداره که بخواد با اسپایدی در بیفته چقدر دلم برای گرین گابلین تنگ شده :roll:
نقل قول کردن
the gray assassin
+1 #31 the gray assassin 1392-01-21 20:07
به نظر من که این سری جدید از فیلم های مرد عنکبوتی داره به مسیر بدی میره.مطمئنا طرفداران و فیلم دوست ها میخوان که شخصیت منفی جدید ببینن نه دوباره گرین گابلین رو!
من که واقعا دوست دارم مرموز یا Mysterio توی قسمت بعدی یا قسمت های بعدی باشه چون هم کارکتری هست که پتانسیل بالایی داره هم تا الان توی سینما دیده نشده.
نقل قول کردن
abdollah seyfi
+1 #32 abdollah seyfi 1392-01-23 10:45
بازهم نتونستم اسپایدرمن شگفت انگیز رو از تلوزیون ببینم. :sigh:
ایتدفعه به خاطر ساعت خوابم بود! :zzz
اسپایدرمن شگفت انگیز از تلوزیون ... شاید وقتی دیگر ! 8)
the Punisher
نقل قول کردن
ali maleki
+4 #33 ali maleki 1392-01-24 10:58
سلام آقا مهدی
باهاتون خیلی موافقم
و خیلی خوشحالم که مقالتون رو خوندم
کاملا سنجیده و منطقی تحلیل کرده بودید
ولی فکر میکنم ذکر نکردن بعضی از صحنه های بی نظیر که توی سه گانه ی قبلی اسپایدر من نبود رو از قلم -با کم لطفی تعمدانه- انداختید
مثلا صحنه ی جرثقیل ها و کمک پدر اون پسری که پارکر نجاتش داده بود و آمیختن این صحنه که به طرز جالبی تمام جرثقیل های سطح شهر جلوی پارکر راه تعظیم میکنن با آهنگسازی به جا و ابرقهرمان ساز
یا صحنه ای که هدفون توی گوش مسئول کتابخونه است اونجا هم حالت بی خبری پیرمرد از اتفاقات مهیب اطرافش و بازهم آهنگ سازی بی نظیر بود
یه جایه دیگه هم باهات هم عقیده نیستم
البته شاید نظر شخصی باشه
معتقدم که جمله "قدرت زیاد، مسئولیت به همراه دارد" توی فیلم ثابت شد و اگه قرار بود از زبون عمو گفته بشه تا حدی شعاری از آب در میومد.
در کل خیلی خوشحال شدم از دیدنت.
نقل قول کردن
hm2014
+1 #34 hm2014 1392-01-30 15:36
به نظر من سن سال پیتر خیلی بهش می خورد چون تو بیشتر انمیشن های پیتر یه پسر سال اولی می بینیم.ولی فکر کنم پیتر قبلی 30.35سال سن داشت.یک از اشکالات این فیلم نبود هری ازبورن بود ولی فکر کنم سری بعدی میاد.
نقل قول کردن
یه کسی
+4 #35 یه کسی 1392-01-30 17:37
فیلم قشنگی بود
من اندرو و اما رو خیلی دوست دارم.
کاشقسمت دوم همین فردا میود.........حی ف
نقل قول کردن
امیرحسین عنکیوتی
+5 #36 امیرحسین عنکیوتی 1392-02-05 20:23
ممنون اقای ترابی من خیلی از این سایت خوشم اومد
فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیزم عالی بود.
در واقع به دو دلیل هم کمی به واقعیت نزدیک بود
1-وقتی عنکبوت نیشش زد تار بهش نداد
2-وقتی مرد عنکبوتی صدمه میدید یا ضربه می خورد خونی و کبود میشد.
اما در مرد عنکبوتی های قبلی هزار تا ضربه می خورد تازه یکم لبش خون میومد
نقل قول کردن
سارا
-3 #37 سارا 1392-02-15 22:38
به نظر من فیلم مرد عنکبوتی 1و2و3 خیلی قشنگ تر از فیلم
مرد عنکبوتی شگفت انگیز است :-*
نقل قول کردن
niki
-2 #38 niki 1392-02-16 16:34
من هم با نظر سارا موافقم :lol: 8) :P
نقل قول کردن
سارا
+5 #39 سارا 1392-02-16 17:11
البته می تونم اعتراف کنم که صحنه های کمدی این فیلم خیلی
بیشتر از مرد عنکبوتی قبلی است :oops:
نقل قول کردن
بنیامین
+5 #40 بنیامین 1392-02-19 15:11
ولی من هنوز از همون مرد عنکبوتی خوشم میاد. همونکه آخر هر قسمت ماسک و لباسش پاره میشد!
آخه کل دوران بچگیم رو شخصیت مرد عنکبوتی با بازی مگوایر ساخته بود. سخته کسی که چهره اش تو یادته رو با یک نگاه فراموش کنی. و من فکر میکنم اگه مگوایر بازی میکرد خیلی خوب میشد. امه این نظر منه!
نقل قول کردن
سارا
-4 #41 سارا 1392-02-19 23:58
تو قسمت های قبلی مرد عنکبوتی خود مرد عنکبوتی می جنگید
و فرار نمی کرد
ولی تو مرد عنکبوتی شگفت انگیز هم کتک هم فرار می کنه تازه
همه هم باید کمکش کنن
به این که مرد عنکبوتی نمی گن
نقل قول کردن
کیمیا
-5 #42 کیمیا 1392-02-31 12:52
به نظر من اسپایدرمن قبلی خیلی بهتر بود :P
نقل قول کردن
صادق مرادی
+6 #43 صادق مرادی 1392-03-03 21:21
از بس فیلمش باحاله من ده بیست بار دیدمش ;-)
نقل قول کردن
سیاوش
+3 #44 سیاوش 1392-03-05 08:30
چرا مارول دوباره چیزی به سونی نمیده؟
نقل قول کردن
mtm
+2 #45 mtm 1392-03-05 11:00
براي اينكه الان مارول مال ديزني هستش و ديزني خودش بزرگترين و سرمايه دار ترين استوديو فيلم سازي جهانه! پس مگه ديزني خودش دستش اينجوريه (!) كه بخاد كاراكترهاشو بده به استوديو هاي ديگه مثل سوني و فاكس تا از روشون فيلم بسازه؟! :-*
الانم ديزني داره خدا خدا ميكنه تا هر چه زودتر قراردادهاي قبلي مارول با اين استوديوها تموم بشه تا بتونه خودش از روي مثلا اسپايدرمن، مردان ايكس ، ولورين و چهار شگفت انگيز فيلم بسازه
نقل قول کردن
امیرحسین عنکبوتی
+8 #46 امیرحسین عنکبوتی 1392-03-12 10:54
ولی خدایی مرد عنکیوتی شگفت انگیز خیلی قشنگ بود.
صحنه هایی که من اینارو از همه بیشتر دوست داشتم:
1-صحنه ای که عمو بن میگه اون دختر اشناست و بعد پیتر با گوئن رو به رو میشه چون گوئن خودش فهمید پیتر می خواد چی بگه ولی تو فیلمای ایرانی اصلا این طوری نیست همش میگن منظورتون رو نمیفهمم.قبول دارین؟
2-صحنه ی جنگ پیتر با لیزارد تو دبیرستان که واقعا فوق العاده بود چون قشنگ مبارزه به خوبی معلوم بود و دو جای با مزه هم داشت جایی که پیتر به لیزارد گفت بیا با هم حرف بزنیم بعد لیزارد دهنشو وا کرد پیتر گفت خیلی خوب نمیخوای حرف بزنیم بعد پیتر دهن لیزاردو با تار بست :D :D و اون جایی که استن لی هم بود که خیلی باحال بود :D :D :D :D
3-اخرشم خیلی دوست داشتم وقتی که تیر خورد.چون نمیتونست به موقع برسه ازکورپ و اون پدره که قبلا مرد عنکبوتی پسرشو رو پل نجات داده بود به پیتر کمک کرد و پیام این بود که هر کسی به کمک نیاز داره حتی مرد عنکبوتی این جمله براتون اشناست نه؟
مریجین تو مرد عنکبوتی3 اینو به پیتر گفت یاد تونه؟
راستی شما هم این صحنه هارو دوست داشتین
نقل قول کردن
سارا
+4 #47 سارا 1392-04-18 22:02
عالی بود مر30عوامل محترم سایت اگر می شود فیلم اسپایدر من شگفت انگیز باصدای شبکه3بذارید مر30
نقل قول کردن
محمدعلی بابایی مطلق
+4 #48 محمدعلی بابایی مطلق 1392-06-21 10:46
سلام بنظرمن این فیلم محشربود
فوق العاده،ازسه گانه ی ریمی خیلی بهتربود
مخصوصااندروگارفیلدکه برااین فیلم سنگ تموم گذاشت
من عاشق اندروگارفیلدم.
بهترین فیلم مردعنکبوتی همین فیلمه
عالی بود.
نقل قول کردن
بهار
-3 #49 بهار 1392-07-12 17:17
به نقل از mtm:
نه من این نظر شما رو نداشتم. به نظرم داستان های اسپایدرمن همیشه جامع بوده اند. یعنی شامل لحظات احساسی، رومانتیک، جدی، اکشن ، مفرح ، کمدی و ...
تو فیلم هم همه اینا هست: دیالوگ های احساسی، لحظات عاشقانه ناب میان پیتر و گوئن، لحظات جدی مثل مرگ عمو بن، لحظات کمدی مثل رو کم کردن پیتر از هم کلاسی اش در بسکتبال و ...
و این یعنی زندگی! چون زندگی ما هم غم داره هم شادی. هم روماتیک میشه و هم جدی. شما اگه داستان های اسپایدرمن رو بخونی گاهی شبیه به یک soap opera میشه. یعنی با داستان های معمول ابرقهرمانانه فاصله میگیره و میره وارد فاز زندگی روزمره. تو فیلم هم همینطور بود یعنی گاهی غم انگیز میشد و dark و گاهی شاد و fun. من از این بخش قضیه خیلی خوشم اومد. احساس میکردم با یه آدم کامل با یه مجموعه احساسات انسانی طرف هستم، نه آدمی که همش اخم کرده و مدام توی یک فضای dark و خفن زندگی میکنه.
در ضمن یادمان باشه که اسپایدرمن در اصل یه تین ایجیر بود! هنوزم پس از گذشت 50 سال از چاپ داستانهاش، سنش به 30 سال نرسیده!

اقای تراپی فکر کنم فهمیده باشم چه بالایی سر اون مردهندی اومده باشه نگاه کنید
up6.ir/DIr
به نظر من دکتر کانرز اون را برد به مخفیگاهش
نقل قول کردن
بهار
-6 #50 بهار 1392-07-12 17:23
فیلم زیبایی بود اما هیجان نداشت اهنگ هاش بیشتر احساسی بود تا هیجان انگیز :roll:
نقل قول کردن
jack king
#51 jack king 1394-06-23 11:42
زیاد از خود بازیگر مرد عنکبوتی خوشم نیومد نمیدونم چرا یه حالت خاصی داره (ترکیبی از اسکل بودن و باهوشی و خود بزرگ بینی (کلیوکاری به قول خودمون))

بازیگر قبلی حالت خاصی داشت احساس مسعولیت زیاد قدرت رو بهتر نشون میداد و اون حالت صورت و کارش که نشون میداد شاید قدرت خاصی داشه باشه ولی از بقیه خیییلی بهتر نیس (خود بزرگ بینی)

که در واقع همینو در اون قسمت وم که تبدیل به اسپادر سیاه میشه به چالش کشیده شد
نقل قول کردن
S.H.R.N
#52 S.H.R.N 1395-01-28 16:33
من فیلم رو چند بار دیدم و به نظر مردعنکبوتی 3 خیلی بهتر بود البته نظر شخصیمه و اگر قرار باشه رتبه بندی کنم
1 مردعنکبوتی 2
2 مردعنکبوتی 3
مردعنکبوتی۱
4 مردعنکبوتی شگفت انگیز ۲
5 (که البته حقش کمتره ولی کلا 5 تا فیلمه :lol: ) مردعنکبوتی شگفت انگیز 1
نقل قول کردن
S.H.R.N
#53 S.H.R.N 1395-03-21 18:22
به نقل از S.H.R.N:
من فیلم رو چند بار دیدم و به نظر مردعنکبوتی 3 خیلی بهتر بود البته نظر شخصیمه و اگر قرار باشه رتبه بندی کنم
1 مردعنکبوتی 2
2 مردعنکبوتی 3
مردعنکبوتی۱
4 مردعنکبوتی شگفت انگیز ۲
5 (که البته حقش کمتره ولی کلا 5 تا فیلمه :lol: ) مردعنکبوتی شگفت انگیز 1


کسی با این نظر موافق هست؟
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#54 Cap-Spider Potter 1395-03-22 13:45
نقد خیلی خوبی بود

مرسی


حالا وقتشه منم نقد کنم...
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#55 Cap-Spider Potter 1395-03-22 18:03
نقد فیلم The Amazing Spider Man 2012 :


خب سال ۲۰۱۲ ما شاهد یک ریبوت جدید از مرد عنکبوتی بودیم
خیلیا حتی برای مرد عنکبوتی ۴ لحظه شماری میکردند و منتظر یک اثار موفق دیگه از سوی سم ریمی بودند که همه ارزوهایشان ناگهان توسط مارک وب ! به باد رفت !!!




در این فیلم ما پدر و مادر پیتر رو هم میبینیم و با داستان آن ها اشنا میشویم
اندرو گارفیلد در نقش پیتر پارکر (( مرد عنکبوتی )) به خوبی تونست از عهده ایننقش بر بیاد و از اینکه اندرو جای توبی مگوایر رو گرفته بود طرفدارا شاکی نبودن



اما استون در نقش اول زن فیلم یعنی گوئن استیسی کاملا موفق عمل کرد و بازی بی نظیر او یکی از نقات مثبت بزرگ فیلم است




در فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز اسپایدی از وب شوتر استفاده میکنه و با سری سم ریمی که تار های ارگانیک داشت ، فرق داره



لباس مرد عنکبوتی رو وقتی دیدم جالب برام به نظر رسید ! اما کمی بعد به لباس توجهی کردم و اون حس مگیک لباس مرد عنکبوتی واقعی بهم دست نداد

حقیقتو بگم در حال خاضر من لباس مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۱ رو ضعیف میدونم و برام جذابیت چندانی نداره



اسپایدرمن واقعا عالی رو در فیلم دیدیم یعنی یه حورایی به دل میشینه و باعث نمیشه که از نبود توبی در این نقش ناراحت بشیم




لیزارد در فیلم جالب نبود

دکتر کانرز خوبی بود اما لیزارد یکم غیر طبیعی و ...

چجوری بگم...

اون لذت نقش یکی از دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم درش دیده نمیشد




فیلم نبرد های خوبی داشت اما نه اونقدر که بهترین نبرد فیلم های مرد عنکبوتی تا به اون لحظه بشه






خب در آخر بگم از این ریبوت ناراحت نیستم ولی خوشحالم نیستم
بازی اندرو گارفیلد رو خیلی قبول دارم زیرا تونستم اسپایدرمن رو درونش پیدا کنم
اما با ادامه مرد عنکبوتی سم ریمی بیشتر موافق بودم تا یک ریبوت جدید ،
فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز رو یک فیلم متعادل و نسبتا خوب میدونم ، و از سه مرد عنکبوتی ساخت سم ریمی در درجه پایین تری بهش نگاه میکنم .










رتبه من به این فیلم : 7.1
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید