15 خبر و شایعه ای که درباره بازی اسپایدرمن PS4 میدانیم

15 خبر و شایعه ای که درباره بازی اسپایدرمن PS4 میدانیم

بالاخره مشخص شد که بازی جدید اسپایدرمن روز 16 شهریور 1397 منتشر میشه! به همین مناسبت ما هم این مقاله را به روز رسانی میکنیم .

مقدمه: بازی های ابرقهرمانی بگیر و نگیر دارند یعنی بعضی هاشون خوب و عالی در میان و بعضی هاشون هم افتضاح! اسپایدرمن از اون شخصیت هایی هستش که به بهترین نحو وارد دنیای گیم شده و در کنار بتمن شماری از بهترین و با کیفیت ترین بازی های تاریخ بازیهای ابرقهرمانی متعلق به مرد عنکبوتیه. به نظر میرسد امسال (2018) این روند رو ادامه خواهد داد و تا الان هر چی که تریلر و کلیپ از بازی و گیم پلی آن منتشر شده عالی بوده . با این حال ما هنوز چیز زیادی از داستان بازی نمیدانیم ولی میدانیم که قراره شاهد غافلگیری های زیادی در آن باشیم. در این مقاله ابتدا خبرهایی که به طور قطعی درباره این بازی میدانیم را خدمتتان عرضه میکنیم و بعد میریم سراغ شایعات!

 

15- تایید شده: مایلز مورالز در این بازی هست و نقش مهمی هم داره

 مایلز مورالز در این بازی هست و نقش مهمی هم داره

از وقتی «مایلز مورالز» در سال 2011 خلق شد یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین شخصیت های جدید مارول شده (برای اشنایی با این شخصیت بروید سراغ این مقاله) . حضور او را در دنیای انیمیشن دیده ایم و قراره فیلم اختصاصی کارتونی او هم 2018 اکران بشه (اگه تریلرش رو ندیدید، بروید اینجا). تو فیلم "بازگشت به خانه" هم اشاره ای بهش شد. حالا میمونه دنیای بازی. تایید شده که مایلز در بازی هست و ما او را در تریلرها دیده ایم.

چند وقت پیش آقای «برایان انتهار» در این خبر تایید کردند که نقش مایلز در بازی بیشتر از اونیه که اولش قرار بود باشه . در واقع اولش نقش مایلز خیلی کم بوده ولی انتهار رفت و درباره او اطلاعات کسب کرد و کمیک هایش را خواند. اون موقع بود که رابطه اش با پیتر میتونه اونقدر جذاب باشه که نباید اون رو از دست داد! او گفته: "من عاشق این شخصیت (مایلز) شدم . همانطور که مری جین میتونه دیدگاه و جهانبینی متفاوتی رو به ما بده به نظرم مایلز و رابطه اش با پیتر میتونه چیز جدیدی را به بازی اضافه کنه. من خیلی درباره مایلز هیجان دارم . قراره حضورش مهم باشه . قراره شما رو غافلگیر کنه".

همچنین گفته میشه که قراره مایلز به همراه زن عمو می در همون خیریه ای کار کنه که اقای «مارتین لی» (مستر نگاتیو) ایجاد کرده است. به جز این دیگه ما تا این لحظه چیزی از او در بازی نمیدانیم.  

 

 

14- تایید شده: مستر نگاتیو شخصیت خبیث اصلی بازی است

مستر نگاتیو شخصیت خبیث بازی است

اسپایدرمن بدون شک یکی از بهترین مجموعه خبیث های کل دنیای کمیک را در اختیار داره. اما به نظر میرسه که شخصیت خبیث اصلی بازی «مستر نگاتیو» نام داره . او از ویلن هایی هستش که اخیرا در کمیک های مرد عنکبوتی خلق شده (توسط «دن اسلات») . اینجا هم معرفی اش کرده ایم. در مجموع از ویلن های جالب مرد عنکبوتی در سالهای اخیر به حساب میاد. سازندگان بازی گفته اند که او چالش جدید است هم برای مرد عنکبوتی و هم برای پیتر پارکر چون از نظر بصری جذابیت دارد و قدرت هاش و پیشینه اش نیز در خور توجه است . قدرت هایش هم قابل توجه است چون انرژی منفی سیاه ساطع میکنه و میتونه بقیه رو هم با لمس کردنشون منفی و  فاسد کنه. همین مساله میتونه پیچش های جالب و غیر منتظره ای در بازی ایجاد کنه.

 

13- تایید شده: اسپایدرمن لباس جدیدی بر تن داره

 اسپایدرمن لباس جدیدی بر تن داره

وقتی اولین کلیپ از بازی منتشر شد ، شاید اولین چیزی که نظر همه رو به خودش جلب کرد این بود که اسپایدی لباس جدید و متفاوتی بر تن داره مخصوصا با اون آرم عنکبوتی سفید و بزرگی که جلو و پشت لباس خودنمایی میکنه! راستش اولش هواداران خیلی ازش خوششون نیومد ولی به مرور که اون رو بیشتر دیدیم انگار بیشتر هم به دلمون نشسته. درسته متفاوته ولی اونجوری هم نیست که بگیم اصلا به اسپایدرمن نمیخوره. در واقع باعث میشه از فیلم ها و کارتون های فعلی اسپایدرمن متمایز بشه. ضمن اینکه سازندگان بازی گفته اند دلیلی داره که اون عنکبوت بزرگ سفید رو ازش استفاده کرده اند.

 

12- تایید شده: زن عمو می برای مستر نگاتیو کار میکنه!

 زن عمو می برای مستر نگاتیو کار میکنه!

زن عمو می شخصیت کلیدی مکمل داستان های مرد عنکبوتیه ولی ایندفعه انگار سازندگان بازی دارند او را عمدا خیلی نزدیک به خطر قرار میدهند. همانطور که در آخرین تریلر بازی دیدیم به نظر میرسه زن عمو می داره برای خیریه ای کار میکنه به نام "ضیافت" (F.E.A.S.T). این قضیه تو کمیک بوک های اسپایدرمن هم بود که پناهگاه بی خانمان ها در نیویورک بود و توسط آقای مارتین لی که همون مستر نگاتیو هستش، اداره میشد . ولی واقع نوعی پوشش محسوب میشه برای فعالیت های غیر قانونی مستر نگاتیو. بنابراین زن عمو می داره بدون اینکه خبر داشته باشه برای خیریه مستر نگاتیو کار میکنه. قطعا این موضوع بر تنش و جذابیت های بازی خواهد افزود و باعث میشه جان زن عمو می به خطر بیفته و احتمالا طی مراحلی باید او را نجات بدهیم.

  

11- تایید شده: قراره نورمن آزبورن در انتخابات شرکت کنه

 قراره نورمن آزبورن در انتخابات شرکت کنه

واقعا بازی مرد عنکبوتی بدون حضور بزرگترین دشمنش یعنی نورمن آزبورن/گرین گابلین معنا داره؟ چون معمولا تا حساب یه گابلین رو نرسیم حس نمیکنیم بازی رو تموم کردیم! اما در این بازی به نظر میرسه نورمن در موقعیت و شرایط منحصر به فردی قرار داره. همانطور که در تریلرها دیده شده او قراره در کارزار انتخاباتی برای پست شهردار شرکت کنه و ظاهرا قبلا هم شهردار بوده! البته در دنیای کمیک دیده ایم که نورمن به خاطر جاه طلبی خاصی که داره سعی کرده به درجات بالای اجرایی/دولتی نائل بشه (او حتی رئیس شیلد هم شده) . بنابراین انتظار داریم این قضیه در داستان بازی نقش پررنگی داشته باشه و شاهد به قدرت رسیدن او باشیم.

 

10- تایید شده: پیتر پارکر مسن تر از اون چیزیه که در دنیای سینمایی است

 پیتر پارکر مسن تر از اون چیزیه که در دنیای سینمایی است

وقتی اولین بار خبر ساخته شدن بازی رو شنیدیم خیلی ها میخواستند بدونند با چه نوع پیتر پارکری قراره مواجه باشیم. ایا او مثل کمیک ها در اواخر دهه 20 سالگی خودشه و 28 سال سن داره یا اینکه مثل فیلم های MCU یک نوجوان دبیرستانیه؟ ولی به نظر میرسه چیزی بین این دو باشه. یعنی سازندگان گفته اند پیتر 23 یا 24 سالشه و الان 8 ساله که اسپایدرمن شده. بنابراین در بهترین دوران حرفه ابرقهرمانی خودش قرار داره و البته باید نگران پرداخت اجاره خونه عقب مونده خودش هم باشه!

 

9- تایید شده: مری جین برای دیلی بیوگل کار میکنه و یکی از شخصیت های قابل بازی میباشد!

مری جین برای دیلی بیوگل کار میکنه

از هر کمیک فنی بپرسی سه حقیقت درباره پیتر پارکر بهم بگو حتما بهتون جواب میده: 1- توسط یک عنکبوت رادیو اکتیو گزیده شده 2- عموش به قتل رسیده 3- برای دیلی بیوگل کار میکنه. اما انگار در این بازی باید دور سومی رو خط بکشیم! بله درسته .... این مری جینه که قراره به عنوان خبرنگار برای دیلی بیوگل کار و روی پرونده ها کار کنه. حتی در تریلر آخر دیدیم که انگار در برخی بخش های بازی باید در قالب مری جین ظاهر شد. پس او هم میتونه از شخصیت های قابل بازی باشه! پیچش جالبیه. چون او دیگه فقط یک علاقه رومانتیک برای پیتر نیست بلکه بخشی مهم از داستانه.

 همچنین در تریلری که اخیرا از بازی منتشر شد نیز دیدیم که انگار مری جین هم قراره در موقعیتی در بازی قرار بگیره که نشون میداد از شخصیت های playable  بازی خواهد بود!

 مایلز مورالز و مری جین از شخصیت های قابل بازی (playable) خواهند بود

خوشبختانه دیروز تایید شد که مری جین جزو شخصیت های Playable خواهد بود. 

  

8- تایید شده : اسپایدرمن قراره لباس های دیگری هم داشته باشه

تایید شده : اسپایدرمن قراره لباس های دیگری هم داشته باشه

خب معلومه که قرار نیست فقط یک لباس رو بر تن اسپایدی در این بازی شاهد باشیم. ضمن اینکه همانطور که قبلا هم گفته شد شاید از نظر داستانی اسپایدی مجبور شده لباس جدیدش رو بپوشه پس طبیعیه که باز هم به خاطر داستان ممکنه اون رو از تنش دربیاره و یکی دیگه بپوشه. همانطور که میدانید مستر نگاتیو میتونه با یک تماس بقیه رو هم منفی کنه (و این کار رو با اسپایدرمن هم کرده). بنابراین شاید اسپایدرمن این لباس جدید رو پوشیده چون ازش در مقابل قدرت های فاسد کننده مستر نگاتیو محافظت میکنه. در هر حال دیشب و با مشخص شدن زمان انتشار این بازی ، همچنین تایید شد که این بازی هم DLC زیادی خواهد داشت و هم لباس های مختلف زیادی! در این ویدئو هم نشان داده میشه که یکی از لباس ها همان لباس "اسپادرمن پانکی" (Punk Spider-Man) هستش!

 

7- شایعه: قراره در بازی به داستان "تجدید عهد" اشاره بشه

مرد عنکبوتی تجدید عهد

خلاصه داستانی که برای این بازی در سایت IMDB درج شده بود اشاره میکرد که قراره پیتر پارکر یک پدر شگفت انگیز باشه. همچنین به حضور پررنگ گرین گابلین در بازی اشاره میکرد! البته بارها ثابت شده که اطلاعات IMDB را نمیتوان و نباید جدی گرفت ولی در هر حال از همان موقع در اینترنت شایعه شد که احتمالا قراره داستان "مرد عنکبوتی: تجدید عهد" در بازی به کار بره چون در این کمیک (که اینجا تو سایت ما ترجمه شده) ، دنیایی را دیدیم که در آن پیتر پارکر و مری جین هنوز با هم زن و شوهر هستند و بچه ای هم دارند که قدرت فوق بشری دارد!

 

6- شایعه: مایلز مورالز  از شخصیت های قابل بازی (playable) خواهند بود

همانطور که گفته شد قراره نقش مایلز مورالز در این بازی مهم و چشمگیر باشه . بنابراین شایعه شده که نقشش چیزی فراتر از یک کامئو (حضور افتخاری) است و در واقع بازیبازها میتوانند باهاش بازی هم بکنند!

 

5- شایعه: دشمنان دیگری از مرد عنکبوتی در بازی خواهند بود

دشمنان دیگری از مرد عنکبوتی در بازی خواهند بود

آیا اصلا یک بازی رایانه ای سوپرهیرویی بدون شخصیت های خبیث متنوع معنایی داره؟ ما از تریلرها فهمیده ایم که به جز مستر نگاتیو قراره «ویلسون فیسک» (کینگ پین) هم تو بازی باشه (یا شایدم فقط در ابتدای داستان) . تصویری هم از «شوکر» دشمن کلاسیک اسپایدرمن در این تریلر دیدیم که اونم به نظر تایید میکنه که شوکر هم قراره تو بازی باشه. اما شخصیت های دیگر چطور؟ یقینا بازی مرد عنکبوتی نمیتونه فقط روی دو یا سه ویلن حساب کنه. بنابراین شایعه شده که گرین گابلین، دکتر اختاپوس ، راینو و برخی دیگر از دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی نیز قراره در بازی حضور داشته باشند . البته در تریلر ها ما دیده ایم که به اسم نورمن آزبورن اشاره شده و او قراره سعی کنه دوباره شهردار شهر بشه. بنابراین احتمال حضور گرین گابلین بیشتر از بقیه است.

 

4- شایعه: قراره دکتر استرنج هم در بازی باشه!

 قراره دکتر استرنج هم در بازی باشه!

کلا هوادارای مارول استعداد خاصی در کشف ایستراگ و نکات ظریف و پنهان دارند. در تریلر جدید بازی هم اونا متوجه خانه ای شدند که خیلی در دنیای مارول مهمه. خانه ای به آدرس 177A Bleecker Street که بهش میگن "سانکتوم سانکتوروم" و محل زندگی جادوگر اعظم دنیای مارول یعنی دکتر استرنجه! (برای اشنایی با این خانه این مقاله را بخوانید). پس آیا شاهد حضور دکتر استرنج خواهیم بود؟ خیلی ها میگن که استرنج قطعا هست و همینطور یک سری دیگر از قهرمانان مارول. در کل چون این بازی به داستان دنیای سینمایی ربط نداره دست سازندگانش خیلی بازه و میتونند از نظر داستانی و تکثر شخصیت ها راحت تر عمل کنند.

 

3- شایعه: پیتر هم ممکنه برای دشمن کار کنه!

پیتر هم ممکنه برای دشمن کار کنه

یکی از بزرگترین معماهای بازی اسپایدرمن PS4 اینه که پیتر پارکر چه شغلی داره. ما میدونیم که او برای دیلی بیوگل کار نمیکنه . در واقع  این مری جینه که برای دیلی بیوگل کار میکنه، نه پیتر پارکر. تنها سرنخی که درباره شغل پیتر داریم در تریلر آخر داده شد. یعنی جایی که داره با مارتین لی حرف میزنه. اونا با هم حرف میزنند و مارتین بهش میگه: take care of this place, it represents the best part of me (= حواست به اینجا باشه. سمبل بهترین بخش وجود منه). منظورش از اینجا همون خیریه "ضیافت" هستش. بعدشم دیدیم که پیتر داره مایلز رو به زن عمو می معرفی میکنه . در نتیجه میشه نتیجه گرفت که پیتر الان رئیس خیریه شده . بنابراین نبرد او با مستر نگاتیو میتونه خیلی جالب تر هم بشه.

 

2- شایعه: گوئن، ادی براک و هری آزبورن هم در بازی هستند

گوئن، ادی براک و هری آزبورن هم در بازی هستند

تا به حال بارها و بارها گفته شده که در این بازی پیتر پارکر خیلی مهمه و به زندگی شخصی او زیاد پرداخته میشه. یعنی سازندگان بازی نمیخواهند فقط به نبرد و تارانداختن های اسپایدرمن بپردازند و قراره به قدر کافی شاهد زندگی و مشکلات شخصی پیتر پارکر هم باشیم. این واقعا خبر خوبیه. ضمن اینکه باعث شده شایعاتی هم به وجود بیاد مبنی بر اینکه گوئن استیسی هم در بازی هست (احتمالا به عنوان معشوقه پیتر) . همچنین ادی براک (البته هنوز به ونوم تبدیل نشده). و چون میدونیم نورمن هم در بازی هست پس شایعه شده که هری ازبورن هم قراره تو داستان باشه. در مجموع به نظر میرسه زندگی اجتماعی پیتر کاملا در بازی زنده و پویا است!

 

1- شایعه: ریث هم قراره تو بازی باشه

ریث هم قراره تو بازی باشه

«ریث» (Wraith) یا روح شخصیتی هستش که اخیرا و تقریبا همزمان با مستر نگاتیو در دنیای کمیک ظاهر شد . البته قبلا هم چنین شخصیتی داشتیم ولی نسخه حدیدش در شماره 600 کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز رونمایی شد. این ریث اسم واقعی اش بود «یوری واتانابی» و سعی کرد مستر نگاتیو رو هدف قرار بده (تو این مقاله راجع بهش اطلاعاتی هست). خانم واتانابی را ما قبلا در تریلرهای بازی دیده ایم و قراره یکی از شخصیت های مکمل باشه. پس حالا که مستر نگاتیو هم در بازی هست چرا ریث نباشه؟

 

 مهدی ترابی مهربانی

مهدی ترابی مهربانی 

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات زیر را هم بخوانید:

ویدئو: مصاحبه با سازندگان بازی جدید اسپایدرمن (2018) + زیرنویس فارسی

تحلیل و بررسی جدیدترین تریلر بازی اختصاصی مرد عنکبوتی برای کنسول PS4

بررسی تریلر بازی اسپایدرمن PS4 در جشنواره E3 2017

10 چیزی كه از تریلر بازی جدید مرد عنكبوتی فهمیدیم

نقد بازی های مرد عنکبوتی

تاریخچه بازی های مرد عنكبوتی

10 بازی برتر مرد عنكبوتی

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mobin.md
#1 mobin.md 1396-10-28 10:48
کلا مقاله جالبی بود ولی من از 15 و 10 و 4 و 2 خیلی خوشحال شدم
نقل قول کردن
Migel ohera
#2 Migel ohera 1396-10-28 10:56
سلام به تمامي جوناي سايت اسپايدي ،
خسته نباشي اقا مهدي بايد به هواداران اين شخصيت تبريك بگم ، اين بازي خيلييي بزرگ تر از اون چيزيه كه فكرشو ميكرديم ، تا مشخص شدن تاريخ انتشار هم چيزي نمونده ،
شما مثلا فكر كن اسكين مردعنكبوتي بازگشت به خانه هم در بازي باشه ، ديگه هيچي خيلي خوشحالم
نقل قول کردن
Amir
#3 Amir 1396-10-28 10:58
گمون نکنم گوئن تو بازی باشه چون تو تریلر هم دیدیم که اون پلی که گوئن از اون افتاد اشاره شده بود و به نظرم این بازی مال بعد از اون واقعه هستش به خاطر همین گرین گابلین خبیث اصلی نیست
نقل قول کردن
Amir_marvel
#4 Amir_marvel 1396-10-28 17:57
بیصبرانه منتظرم واسه بازی اون‌جوری که فهمیدم بیشتر قراره پیتر پارکر رو بازی کنیم تا اسپایدرمن این میتونه یه تحربه ی خیلی عالی باشه حضور استرنج تو بازی میتونه خیلی جذابش کنه همکاری اسپایدرمن و دکتر استرنج مثل کمیکا
نقل قول کردن
Migel ohera
#5 Migel ohera 1396-10-28 18:16
ماشالا اقاي علي اسپايدر ، عجب چشماي عقابي داري شما ، به نكات خوبي هم اشاره ، بازي پره از استراگ ، از اون عمارت ازبورن خيلي خوشم اومده دقيقا ياد عمارت ازبورن در فيلم هاي سم ريمي افتادم .
بازيه بتمن اركام نايت هم پر بود از استراگ.
نقل قول کردن
P.Constantine
#6 P.Constantine 1396-10-28 18:55
اميدوارم متاى اين بازى خيلى بالا بشه، دوست دارم يه تو دهنى خيلى بزرگ به بعضيا بزنه كه تازه سر از تخم درووردن و فقط آرخام رو بازى كردن!
اگه راك استدى و نولان نبودن شما چيكار مى كرديد!
#4
ماشاءاللّٰه دم شما گرم!
من خيلى اين تحليل ها رو دوست دارم واقعا عالى بود!
اگه اين عكسا نمايان شه خيلى خوب ميشه، واقعا درك مى كنم سر اينگونه مطالب خيلى زحمت كشيده ميشه!
خسته نباشيد!
(عمو مختار نيستيد ما داريم راه شما رو ادامه ميديم)
نقل قول کردن
roham_shahi
#7 roham_shahi 1396-10-29 12:36
توی هوم کامیگ کجاش به مایلز اشاره کرد؟
(شرمنده بابت اسپم. هرچی گشتم راجع به شخصیت gwenpool چیزی پیدا نکردم تو سایتای فارسی میشه معرفیش کنید؟ به نظرم شخصیت جالبی میاد. از بازی future fight باهاش اشنا شدم)
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1396-10-29 20:57
به نقل از roham_shahi:
توی هوم کامیگ کجاش به مایلز اشاره کرد؟
(شرمنده بابت اسپم. هرچی گشتم راجع به شخصیت gwenpool چیزی پیدا نکردم تو سایتای فارسی میشه معرفیش کنید؟ به نظرم شخصیت جالبی میاد. از بازی future fight باهاش اشنا شدم)

مقاله ایستراگ های فیلم بازگشت به خانه رو بخون میفهمی
spidey.ir/.../...
گوئن پول هم به نظر شخصیت خاصی نمیاد
ترکیبی هستش از گوئن و ددپول
من اطلاعات خاصی ازش ندارم
نقل قول کردن
alihdz
#9 alihdz 1397-01-16 12:40
خیلی خوب میشه که یه فلش بک تو بازی ببینیم که پیتر لباس کلاسیک خودشو داره و خودمون هم توش بازی کنیم و گرین گابلین رو نشون بده که گوئن رو گروگان گرفته و باید نجاتش بدیم ولی دیر میرسیم و گابلین گوئن رو بکشه و پیتر هم لباسش رو تغییر بده برا مرگ گوئن که عشقش رو به گوئن نشون بده اون رنگ سفید هم برا صلح باشه
نقل قول کردن
parker
#10 parker 1397-01-16 13:45
البته همین چند ساعت پیش چند تا خبر اومد اینکه شوکر و والچر و راینو و اسکورپیون هم قراره شخصیت های منفی باشن ( taskmaster هم هست منتها به عنوان شخصیت فرعی که قراره بمب هاش رو تو سطح شهر خنثی کنیم مثل spider man 3)
و اینکه تو بازی به MCU اشاره ها زیاده مثل همین برج دکتر و اینکه قراره برج اونجرز هم تو بازی باشه !
یه چیز دیگه هم هست که پیتر و مری جین تو بازی رابطه ی عاشقانه ندارن تا اونجایی که یادمه .
راستی یه DLC هم منتشر میشه که بلک کت توش هست !
نقل قول کردن
parker
#11 parker 1397-01-16 13:50
به نقل از alihdz:
خیلی خوب میشه که یه فلش بک تو بازی ببینیم که پیتر لباس کلاسیک خودشو داره و خودمون هم توش بازی کنیم و گرین گابلین رو نشون بده که گوئن رو گروگان گرفته و باید نجاتش بدیم ولی دیر میرسیم و گابلین گوئن رو بکشه و پیتر هم لباسش رو تغییر بده برا مرگ گوئن که عشقش رو به گوئن نشون بده اون رنگ سفید هم برا صلح باشه

مرگ عمو بن قرار نیست تو بازی نمایش داده بشه . گوئن رو نمی دونم ولی لباس اسپایدی ربطی به گوئن نداره ، میگن به یه سری تحقیقات پیتر ربط داره . البته بعید نیست گوئن قبل از داستان بازی مرده باشه ولی اگر هم باشه بعیده اشاره خاصی بهش بشه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید