ایستراگ های سریال آیرون فیست (Iron Fist Easter Eggs)

ایستراگ های سریال آیرون فیست (Iron Fist Easter Eggs)

میدونم دیر شده ولی من این سریال رو تازه دیدم و اینا نکات ظریف و جالبی هستن که داخلش پیدا کردم!

  

- سگ های جهنمی

- سگ های جهنمی

گروه خلافکارهای موتورسوار موسوم به "سگ های جهنمی" (Dogs of Hell) یکی از بارزترین نکاتی است که نشان میدهد تمام سریال های مارول به هم ربط دارند و در یک دنیا اتفاق میفتند. این گروه اولین بار در سریال مامورین شیلد دیده شد (در فصل 1 و در اپیزود Yes Man) . در این قسمت ساحره ای از آزگارد به نام Lorelei از این موتورسوارها استفاده کرد تا کاری برایش انجام دهند. بعدش این موتورسوارها را در فصل 2 سریال دردویل دیدیم (یادتونه که پانیشر چجوری زد موتورشون رو ترکوند؟!) . در سریال آیرون فیست و در اپیزود هفتم هم بهشون اشاره میشه . اونجایی که مادام گائو در ساختمان Rand جلسه گذاشته و داره درباره هروئین ترکیبی صحبت میکنه.

 

 

 - شخصیت های گمنام

در اپیزود دوم دنی رند وقتی در تیمارستان بستری شده درباره پاسپورت جعلی او ازش سئوال میشه . نام او در این پاسپورت، «جان اندرسون» (John Anderson) است .

پاسپورت جعلی دنی رند

در دنیای کمیک هم فردی به این اسم وجود داشته. او در کمیک های The Spectacular Spider-Man بود و در آپارتمان طبقه بالای پیتر پارکر زندگی میکرد. آقای اندرسون یکبار هم به اسپایدرمن کمک کرد تا دکتر اختاپوس را شکست بده.

جان اندرسون

در قسمت چهارم   و اونجایی که کالین وینگ وارد رینگ میشه تقاضا میکنه که یک مبارز دیگه اضافه بشه تا دو به یک مسابقه بده. نفر دومی که وارد میشه اسمش جیمی پیرس است.

جیمی پیرس

در دنیای کمیک هم شخصیتی به نام جیمی پیرس وجود داشته. او در کمیک های پانیشر دیده شده و در خانواده جنایتکاری Cullen متولد و بزرگ شد ولی دوست نداشت راه و روش آنها را ادامه بده و در نهایت با پانیشر متحد شد.

جیمی پیرس - پانیشر

 

 

- کامئو استن لی

اصلا مگه فیلم و سریال مارول میشه بدون استن لی؟! ایشون تا به حال در سریال های نتفلیکس به صورت یک افسر پلیس که عکسش رو روی دیوار اداره پلیس یا جاهای دیگر نصب کرده بودند، دیده بودیم. در ایرون فیست هم در قسمت 13 همین عکس رو میبینیم که روی دیوار نصب شده و عبارت Be Proud هم در کنارش دیده میشه:

- کامئو استن لی

 

- استاد دنی رند

در سریال آیرون فیست چندین بار به استاد هنرهای رزمی او به نام Lei-Kung در شهر K'un-L'un اشاره شد . لقب او هم Thunderer هستش.

لی کانگ

 در دنیای کمیک هم دنی رند همچین استادی به همین نام داشت که تمام آیرون فیست ها را تعلیم داده است.

استاد دنی رند

ضمنا او پدر دشمن اصلی ایرون فیست در دنیای کمیک یعنی «داوس» هستش.

 

 

- داوس

داوس - ایرون فیست

اونایی که سریال ایرون فیست را دیده اند خوب میدونند که داوس دوست و رفیق دنی رند در شهر K'un-L'un بود که به نیویورک آمد تا دنی رو راضی کنه برگرده. این شخصیت همانطور که استاد ترابی در این مقاله گفتند، دشمن اصلی آیرون فیست در دنیای کمیکه و لقبش «مار پولادین» هستش. در سریال اشاره میشه که داوس هم میخواسته ایرون فیست بشه ولی نتونسته. در آخر سریال هم به نظر میرسه داوس از دنی کینه به دل گرفته و احتمالا در فصل دوم دشمنش میشه چون دنی رو قطعا به خاطر رها کردن مسئولیت های خودش در K'un-L'un نخواهد بخشید.

 

- دختر اژدها (Daughter of the Dragon)

وقتی کالین وینگ در اپیزود سوم تصمیم میگیره وارد مسابقات غیر قانونی بشه و در رینگ مسابقه بده، لقب "دختر اژدها" را برای خودش انتخاب میکنه.

دختر اژدها (Daughter of the Dragon)

در دنیای کمیک هم ما شاهد بودیم که کالین وینگ و «میستی نایت» در دهه 70 میلادی زوجی تشکیل دادند  به نام "دختران اژدها" ! در سال 2016 نیز مارول یک مینی سریز 6 قسمتی به همین نام چاپ کرد:

دختران اژدها کمیک بوک - daughters of the dragon

 

 

- استیکرهای هیولایی جک کربی

استیکرهای جک کربی

در اپیزود 4 سیرال آیرون فیست در صحنه ای میبینیم که دنی رند به زیر میز کار قدیمی پدرش میره و متوجه میشه استیکرهایی که در دوران بچه گی اونجا میچسبونده هنوز سر جای خودشون هستند. این استیکرها هیولاهای خلق شده توسط جک کربی در دوران عصر نقره ای کمیک بوک را نشان میدهد.

 

- کارن پیج

در اپیزود چهارم از سریال آیرون فیست میبینیم که «وارد میچم» (پسر «هارولد میچم») یک خبرنگار را دعوت میکنه تا بهش توضیح بده و قانعش کنه که خبر مربوط به دنی رند رو به شکلی که میخواد چاپ کنه. آخر این سکانس این خانم خبرنگار با گوشی خودش تماس میگیره و میگه:

"الیسون، گوش کن. صفحه اول رو به کارن اختصاص نده (چون من یه خبر داغ تر دارم)".

الیسون همون «میچل الیسون» سردبیر روزنامه New York Bulletin هستش که در فصل 2 سریال دردویل نقش مهمی داشت.

میچم الیسون

منظور از کارن هم همون کارن پیج هستش که میدونید منشی مت مورداک/ دردویل بود و الان خبرنگار جدید اون روزنامه شده.

- کارن پیج

 

- دشمنان آیرون فیست

در اپیزود ششم و وقتی دنی رند در تورنمنت یا رقابت مادام گائو شرکت میکنه تا دختر اون شیمی دان را نجات بده، با حریفانی روبرو میشه که دو تای آنها از دنیای کمیک هستند.

یکی از اونا «اسکایز» هستش که استاد ترابی قبلا در این مقاله معرفی اش کرده بود.

- دشمنان آیرون فیست - اسکایز

و دیگری هم "عروس 9 عنکبوت" (Bride of Nine Spiders):

عروس 9 عنکبوت

همانطور که در این مقاله توضیح داده شده ، او سلاح فنا ناپذیر قلمرو عنکبوت ها میباشد که در سریال به عنوان یکی از حریفان آیرون فیست به کار رفته است.

 

- جسیکا جونز!

در اپیزود هشتم، جوی میچم میگه که یادش میاد یک کارآگاه خصوصی استخدام کرده بود تا از کثافت کاری های اعضای هیئت مدیره شرکت Rand براش اطلاعات جمع کنه. جوی میگه این کارآگاه خیلی کارش خوب بود و فقط مشکلش این بوده که زیادی مست بوده!  

معلومه که منظورش از این کارآگاه خصوصی، جسیکا جونز هستش!

- جسیکا جونز!

 

- باکوتو

باکوتو در سریال آیرون فیست از شخصیت های مهم و کلیدی هستش. او استاد کالین وینگ بوده و بعدا معلوم میشه که از رهبران Hand هستش و اهداف جاه طلبانه ای هم دارد.

- باکوتو

ما در دنیای کمیک هم شخصیتی به این نام داشتیم که اولین بار سال 2010 در شماره 505 کمیک Daredevil خلق شد . او یکی از پنج Daimyos گروه خبیث Hand بود (هر کدام از Daimyos یکی از پنج قاره جهان را در کنترل خود دارند) . جالبه که در دنیای کمیک هم باکوتو با رهبران مسن تر Hand مشکل داشت (در سریال هم او با مادام گائو مشکل داره) . البته در دنیای کمیک او اصلیتی ژاپنی داره ولی در سریال انگار اهل آمریکای جنوبی است. ضمن اینکه شخصیتی عجول و بی ادب داره ولی در سریال آیرون فیست خیلی مودب بود و بسیار با برنامه عمل میکرد.

 

- گذشته کالین وینگ

- گذشته کالین وینگ

دو بار در سریال آیرون فیست شاهد هستیم که کالین وینگ به گذشته و میراث خودش اشاره میکنه. وقتی دنی در قسمت اول با کالین در پارکر ملاقات میکنه ، باهاش چینی حرف میزنه ولی کالین بهش میگه باهاش یا انگلیسی حرف بزنه یا ژاپنی چون از وقتی بچه بوده چینی حرف نزده.  در دنیای کمیک، پدر کالین چینی است و مادرش هم اهل ژاپن. وقتی کالین بچه بود مادرش به قتل میرسه. بنابراین پدرش او را به ژاپن میبره و به  مادربزرگش میده تا بزرگش کنه . مادربزرگش ، «کنجی اوزاوا» (Kenji Ozawa) نام داشت. او از تبار سامورایی ها بود و پسرانش را در جنگ از دست داده بود . بنابراین سعی کرد از کالین یک جنگجو بسازه. در نتیجه کالین از بچه گی در کوه های ژاپن آموزش های ویژه دید. در اپیزود 8 سریال نیز کالین به دنی میگه که چطور مادرش مرد و رفت تا پیش پدر بزرگش زندگی کنه.

 

- نبرد با مبارز مست

- ژو چنگ

یکی از بهترین مبارزات این سریال در قسمت 8 و بین دنی رند و یک ولگرد مست خیابانی رخ میده. معلومه که این مبارز همون Zhou Cheng دنیای کمیک است که نقشش رو «لوئیز تن» بازی میکنه. در دنیای کمیک  Zhou Cheng هدفش اینه که نگذارد آیرون فیست بیش از 33 سال عمر کند ولی در سریال او مدافع قسم خورده Hand است.

ضمن اینکه سبک مبارزه او قطعا ادای دینی است به فیلم معروف "استاد مست" (Drunken Master) که سال 1978 ساخته شد و جکی چان را بسیار معروف کرد (این فیلم در ایران هم بسیار محبوب شد . البته تو ایران بیشتر با اسم "میمون مست" شناخته میشد).

میمون مست

 

- اونجرز و تونی استارک

در تمام سریال های نتفلیکس تا به حال اشاراتی گذرا به اونجرز و اعضای آن شده است (مخصوصا به حمله چیتاری به زمین). در سریال آیرون فیست اما خیلی اشارات زیادی نمیشه. در اپیزود دوم ولی آقای روانپزشک  به اون "حادثه" (incident) اشاره میکنه که منظورش همون حمله چیتاری هستش. او میگه: "خوب میدونم که بعد از اون حادثه، خیلی ها رو میبینم که واقعا فکر میکنن نیروی فوق بشری دارند".

در اپیزود ششم هم وقتی «وارد» و «جوی» با اون مشاور حرف  میزنند ، بهشون میگه: "تعداد بازدیدش تو یوتیوب از اون یارو سبزه شگفت انگیزه بیشتره ..." . اینجا هم منظور از "یارو سبزه شگفت انگیزه"،  هالک هستش.

هالک

در اپیزود 9 هم وقتی داوس داره مجله فوربس رو که عکسی دنی رویش افتاده میخونه، میشه عبارت "صنایع استارک" را دید:

فوربس - ایرون فیست

 

- آیرون فیست های دیگر

در قسمت هفتم سریال ، مادام گائو به دنی میگه که قبلا هم آیرون فیست هایی رو دیده که بر ضد Hand میجنگیدند.

همانطور که در این مقاله گفته شده در دنیای کمیک هم همین طور بوده و دنی شصت و ششمین آیرون فیست محسوب میشه.

در اپیزود 10 نیز باکوتو ویدئویی سیاه و سفید به دنی نشون میده که یکی از  آیرون فیست های قبلی رو نشون میده و جالبه که لباس و ماسک او شبیه لباس کلاسیک آیرون فیست دنیای کمیکه!

 

- دردویل و لوک کیج

در اپیزود هفتم مادام گائو وقتی داره با دنی حرف میزنه به "شیطان محله هلز کیچن" اشاره میکنه که قطعا منظورش دردویل هستش (شیطان هلز کیچن لقب دردویله). او همچنین به مردی که پوست نفوذ ناپذیر داره اشاره میکنه که اونم منظورش لوک کیج هستش.

 

نویسنده:  عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

10 شباهت شخصیت خبیث سریال آیرون فیست به نورمن آزبورن

10 کمیک برتر آیرون فیست (IRON FIST)

معرفی 10 دشمن برتر آیرون فیست

10 چیز مهمی که باید درباره آیرون فیست بدانید

معرفی ایرون فیست 

10 دشمن برتر لوک کیج (LUKE CAGE)

100 شخصیت برتر مارول: لوک کیج

اگر از جسیکا جونز خوشتون میاد پس عاشق این کمیک ها میشید!

5 کمیک مهم لوک کیج

معرفی شخصیت: جسیکا جونز (Jessica Jones)

15 صحنه برتر سریال جسیکا جونز 

معرفی متحدین مرد عنکبوتی: لوک کیج

کمیک انتقام جویان جدید (New Avengers) ترجمه شد + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

koorosh
#1 koorosh 1396-03-04 15:09
عمو مختار ایول ریز بینی شما رو عقاب هم نداره :o
نقل قول کردن
امیر رضا
#2 امیر رضا 1396-03-04 16:47
عمو واقعا ممنون
عمو اين ديگه اسپم نيست جواب بدين
ايا فصل 2 ايرون فيست ساخته ميشه؟
نقل قول کردن
Root
#3 Root 1396-03-04 17:05
خیلی عالی بود.ممنون
شخصیت هارولد میچم خیلی شبیه نورمن آزبورن بود.جالبه وارد هم شبیه هری بود.هردو از دست پدران دیوونشون در عذاب بودن
نقل قول کردن
mokhtar
#4 mokhtar 1396-03-04 17:26
به نقل از امیر رضا:
عمو واقعا ممنون
عمو اين ديگه اسپم نيست جواب بدين
ايا فصل 2 ايرون فيست ساخته ميشه؟

من از کجا بدونم اخه؟ اگه ساخته بشه خبرش حتما تو سایت میاد دیگه
ولی احتمال خیلی زیاد ساخته میشه چون امار بازدیدش خیلی بالا بود
نقل قول کردن
Sentry
#5 Sentry 1396-03-04 19:16
عالی بود

اقا مختار این اسکایز همونdog brotherهستش؟
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#6 Samwel Tarly 1396-06-01 19:38
ممنون بابت مقاله و خیلی خوبه که شما انقدر خوب تونستید تمام این نکات رو پیدا کنید و دستتون درد نکنه.
راجع به باکوتو باید بگم زیاد ازش خوشم نیومد و کلا با ایده این که اینا بخش مثبت گروه hand هستن اصلا خوشم نیومد و اصلا باکوتو جذبم نکرد و مثل این که شخصیتش هم با کمیک فرق داره چون تو سریال ادم مودبی به تصویر کشیده میشد ولی تو کمیک کاملا برعکسه!!
قسمت های دیگه سریال هم به دردویل و لوک کیج اشاره شد مثل نامه هایی که کلیر برای لوک به زندان میفرستاد یا یکجا که دنی برای اولین با هارولد ملاقات کرد قبلش وارد از پنجره دنی رو پرت کرد پایین و بهش گفت که داشتی مثل دردویل می اومدی بالا!
یا یه قسمت هم مادام گائو به کلیر میگفت که تو در گذشته با شیطان هلزکیچن یا مردی با پوست غیرقابل نفوذ در ارتباط بودی.
در اخر هم باید بگم از شخصیت کالین وینگ هم خیلی خوشم اومد و از نقاط قوت سریال بود.
ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید