25 ایستراگ سریال لوک کیج

25 ایستراگ سریال لوک کیج

هشدار! این مقاله درست مثل دیگر مقالات ایستر اگی، پر از اسپویلر است!

نکته مهم: بهتره این مقاله را به همراه مقاله "10 دشمن برتر لوک کیج" بخوانید چون استاد ترابی در اون مقاله به حضور دشمنان اصلی لوک کیج در سریالش اشاره کرده . بنابراین من در این مقاله فقز به اون دشمنانی اشاره کرده ام که تو مقاله اقای ترابی نیستند.

 

1- پاورمن

پاورمن powerman

در اپیزود اول ، وقتی لوک یک یخچال سنگین رو جابجا میکنه  «پاپس» (صاحب سلمانی که لوک اونجا کار میکنه) بهش لقب Power Man میده . تو کمیک ها هم اسم ابرقهرمانی لوک ، "پاور من" هستش. اسم کمیک هاش هم از سال 1974 تبدیل شد به  Luke Cage: Power Man

 

 

2- حمله چیتاری

حمله چیتاری

در اپیزود شماره 1 میبینیم که یک نفر در خیابان داره دی وی دی "اون حادثه" (Incident) رو میفروشه و میگه: "تونی استارک . اون مو بوره که چکش داره. اون پیره که سپر داره. اون هیولای سبز ". کاملا مشخصه که منظورش از اون حادثه در واقع همون حادثه حمله موجودات فضایی چیتاری در فیلم اونجرز به شهر نیویورک هستش.

 

 

3- استفاده از در خودرو به عنوان سپر

 استفاده از در خودرو به عنوان سپر

در سریال میبینیم که لوک کیج چطور از در خودرو به عنوان سپر استفاده میکنه. این احتمالا اشاره داره به کاری که جسیکا جونز در سریالش کرد تا در مقابل مشت های لوک مقاومت کنه یا کار مشابه ای که استیو راجرز تو فیلم خودش انجام داد.

 

 

4- شرکت هامر

شرکت هامر

در سریال لوک کیج سلاح های خاصی که در سطح شهر در دست خلافکاران هستش  یا اون گلوله هایی که اسمشون Judas هستش و میتونند داخل پوست ضد گلوله لوک نفوذ کنند توسط شرکت Hammer Industries ساخته شده اند . منظور از صنایع هامر همون شرکت متعلق به «جاستین هامر» است که دشمن ایرون من در دنیای کمیکه و در فیلم آیرون من 2 نقشش را  «سم راک ول» بازی کرد. این نشون میده که با وجود اینکه هامر به زندان افتاده اما شرکتش هنوز فعاله.

 

5- قهرمان اجاره ای!

قهرمان اجاره ای!

در دنیای کمیکT لوک ابتدا قهرمانی بود که در ازای دریافت پول برای دیگران کار میکرد. بنابراین بهش "قهرمان اجاره ای" (Hero for Hire) میگفتند. در این سریال در اپیزود شماره 1 میبینیم که وقتی صاحب رستوران چینی و زنش رو از دست اراذل و اوباش نجات میده، بهش پیشنهاد میدن که در ازای پول ازشون در آینده هم محافظت کنه . ولی لوک  میگه: "من اجاره ای نیستم " (I am not for Hire)

 

6- لباس کلاسیک لوک کیج

 لباس کلاسیک لوک کیج

در اپیزود چهارم و جایی که لوک کیج قدرت هاش رو به دست میاره و از زندان فرار میکنه ، لباس هایی رو میدزده و تنش میکنه که باعث میشه لباس کلاسیکش در دهه 70 میلادی در کمیک ها تداعی بشه. البته وقتی قیافه اش رو میبینه به خودش میگه: "شبیه احمق ها شدی!"

 

 

 

7- برنامه رادیویی  Trish Talk

برنامه رادیویی  Trish Talk 

در قسمت ششم سریال، صدای یک برنامه رادیویی را میشنویم که در آن «ریچیل تیلور» در نقش  «تریش واکر» درباره لوک کیج صحبت میکنه. همون طور که میدونید تریش واکر دوست صمیمی جسیکا جونز در سریالش  بود . در ضمن در این اپیزود به نام های مت مورداک و ویلسون هم اشاره میشه.

 

8- لوک کیج از خریدن لباس جدید خسته شده

 لوک کیج از خریدن لباس جدید خسته شده

در کمیک ها لوک کیج معمولا  همیشه  مورد اصابت گلوله قرار میگیره و چون پوستش ضد گلوله است هیچ چیزیش نمیشه ولی لباسش سوراخ میشه. اون همیشه شکایت میکنه که مدام باید برای خودش لباس جدید بخره. تو این سریال هم بارها از لوک کیج میشنویم که میگه "خسته شدم از این که مجبورم اینهمه برای خودم لباس جدید بخرم!"

 

 

9- دستیار میستی نایت

دستیار میستی نایت

در این سریال میستی نایت دستیاری داره به نام «رافائل اسکارف» که بعد معلوم میشه فاسده. این شخصیت از کمیک ها گرفته شده. اسکارف در عالم کمیک هم دستیار میستی نایت بود. در داستان Shadowland: Blood on the Streets معلوم شد که اسکارف در قضیه یک سری قتل ها دست داره.

 

 

10- بازوی میستی نایت

  بازوی میستی نایت

در اپیزود شماره 10 ، بازوی راست میستی نایت تیر میخوره . در کمیک ها هم او در یک انفجار دست  راست خودش را از دست داد و از یک دست مصنوعی استفاده کرد.

 

11- رئیس زندان سیگیت

- رئیس زندان سیگیت

در این سریال فردی  بیرحم به نام «آلبرت راکهام» رئیس زندان سیگیت (seagate) هستش که خیلی لوک کیج را اذیت میکنه. این شخصیت هم از کمیک های لوک کیج گرفته شده. راکهام در کمیک ها یک آدم پست فطرت و نژاد پرست بود که خیلی با سیاه پوستان و مخصوصا لوک کیج بدرفتاری میکرد.

 

12- دکتر برنستاین

 دکتر برنستاین

دکتری که در زندان سیگیت کار  و روی لوک کیج آزمایش میکنه از کمیک های لوک کیج گرفته شده. او Noah Burstein نام داره و پدرش در عالم کمیک یک افسر نازی بوده که سعی میکرده فرمولی که استیو راجرز را به کاپیتان آمریکا تبدیل کرد را دوباره خلق کنه. او سپس با همین هدف به زندان سیگیت رفت تا با آزمایش روی زندانیانی مثل لوک کیج ، ازشون ابرسرباز بسازه.

 

13- لباس دایموند بک

 لباس دایموند بک

درباره شخصیت دایموند بک و دیگر شخصیت های خبیث این سریال مثل شیدز ، بلک ماریا و  کاتن ماوث، استاد ترابی در این مقاله کاملا توضیحات لازم را داده اند . بنابراین همونطور که در بخش مقدمه هم گفتم،  من تو این مقاله بهشون نمیپردازم. فقط بگم که لباسی که «دایموند بک» در قسمت های پایانی بر تن داره ادای دینی است به لباس کلاسیک او در کمیک ها. این لباس را هم شرکت "هامر" براش ساخته.

 

14- کومانچی

  کومانچی

در اپیزود چهارم ، میبینیم که «شیدز» یک دستیار داره که باهاش همکاری میکنه و با هم میرن  داخل سلول لوک کیج و حسابی کتکش میزنن. او کومانچی (Comanche) نام داره که در کمیک ها نیز معمولا با شیدز همکاری میکنه .

 

 

15- تورک

14- تورک

Turk (تورک) یکی از خلافکاران سطح پایین در کمیک های دردویل است که در فصل 1 و 2 سریال دردویل هم حضور داشت. او در چندین قسمت از سریال لوک کیج هم هست و اتفاقا نقش مهمی هم داره چون در واقع  اوست که دهن لقی میکنه و باعث کشته شدن Pops میشه.

 

 

 16- ریوا

ریوا کانرز

ریوا (Reva) دختری است که لوک کیج در زندان بهش دل میبنده و باهاش ازدواج میکنه. او در کمیک ها هم حضور داشت و دختری بود که دایموند بک  به خاطرش برای لوک کیج پاپوش میدوزه. در سریال جسیکا جونز، فهمیدیم که جسیکا زمانی که تحت کنترل ذهنی «کیل گریو» بود، ریوا را میکشه. چون ریوا flash drive ای داشت که در آن اطلاعاتی درباره آزمایشاتی که روی زندانیان انجام شده بود موجود بود. بنابراین نحوه به وجود آمدن کیل گریو هم در این flash drive بود.

 

17- اشاره به شکسته شدن گردن کیل  گریو در سریال جسیکا جونز

 اشاره به شکسته شدن گردن کیل  گریو در سریال جسیکا جونز

در اپیزود شماره 10 و اونجایی که ماریا داره سیاه پوستان را علیه کسانی که قدرت های فوق بشری دارند تهییج میکنه، میگه:

"اون زنه در محله هلز کیچن گردن یک مرد رو شکست چون داشت .. با ذهنش کنترلش میکرد".

این جمله به وقایع قسمت آخر سریال جسیکا جونز که جسیکا گردن «کیل گریو» رو میشکنه اشاره داره.

 

 

18- حضور بازیگر نقش ماریا در فیلم جنگ داخلی

 حضور بازیگر نقش ماریا در فیلم جنگ داخلی 

خانم «آلفره وودارد» که در سریال لوک کیج نقش «ماریا دیلارد» رو بازی میکنه قبلا در فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" نقش «میریام» را بازی کرده بود. میریام همون خانم سیاه پوستی هستش که با تونی رو در رو میشه و بهش میگه اتفاقاتی که در "عصر الترون" افتاد باعث شد تا پسرش کشته بشه و به خاطر همین تونی رو نمیبخشه. درسته که هم میریام و هم ماریا از ابرقهرمانان بدشون میاد ولی به نظر میاد هیچ ربطی به هم نداشته باشن . بنابراین معلوم نیست مارول از اینکه یک بازیگر یکسان را برای دو نقش متفاوت انتخاب کرده چه هدفی داشته.

 

19- پرستار شب

در اپیزود شماره 11 و وقتی در کلوب Harlem’s Paradise گروگان گیری میشه، یکی از ازادل و اوباش به نام Sugar به «کلر تمپل» (که خانم «روزاریو داسن» نقشش رو بازی میکنه) میگه Night Nurse 

پرستار شب  دهلاف دعقسث

این اشاره به شخصیت پرستار شب در کمیک های مارول داره. جالبه که بدونید خانم داسن  قرار بود اولش نقش پرستار شب را در سریال دردویل داشته باشه ولی بعدا مارول تصمیم گرفت پرستار شب رو برای فیلم  سینمایی "دکتر استرنج"    نگه داره .

رزاریو داسن

بنابراین خانم داسن در سریال دردویل اسمش شد کلر تمپل و  در فیلم دکتر استرنج هم خانم «ریچل مک آدامز» نقش پرستار شب (کریستین پالمر) را بازی کرد.

ریچل مک ادامز پرستار شب

 

 

20- کالین وینگ

در قسمت آخر سریال ، کلر تمپل در خیابان داره راه میره که تبلیغ یک کلاس دفاع شخصی را روی یک ستون میبینه . این کلاس توسط «کالین وینگ» آموزش داده میشه چون اسم کالین وینگ رویش به چشم میخوره .

کالین وینگ

کالین وینگ از شخصیت های کمیک های "ایرون فیست" هستش که قراره در سریال آیرون فیست هم باشه و نقشش را هم خانم «جسیکا هن ویک» بازی میکنه.

 

21- لباس و مدل موی میستی نایت

  لباس و مدل موی میستی نایت

در انتهای  قسمت اخر سریال «میستی نایت» رو میبینیم که که لباس و ظاهرش دقیقا مثل کمیک ها شده.

 

 

22- اشاره به موسیقی  Hip Hop

موسیقی Hip Hop بخش لاینفک سریال لوک کیج بود و بسیار ادای احترام دیدیم و شنیدیم به این  سبک موسیقی. جالبه که بدونید عنوان هر اپیزود سریال لوک کیج از track های مختلف گروه Gang Starr گرفته شده. ضمن اینکه در اپیزود شماره 12 هم Method Man یک حضور افتخاری باحال داره (لوک کیج او را در یک مغازه از دست سارقین نجات میده  و بعد چون لباسش سوراخ شده، لباس method man رو میگیره!).

متد من method man

در قسمت پنجم هم اون کسی که کت و شلوار جدید لوک کیج رو بهش میده Dapper Dan هستش که از خوانندگان معروف هیپ هاپ به شمار میاد.

 

همچنین کاتن ماوث در اتاق خودش یک تابلوی بزرگ از اقای «کریستوفر جورج لاتور والاس» ملقب به «بیگی اسمالز» داره که از rapper های بزرگ تاریخه و سال 1997 مرحوم شد.

بیگی اسمالز

اقای «مارشالا علی» که نقش «کاتن ماوث» را در سریال لوک کیج  بازی میکنه گفته که نقش خودش را با الهام از بیگی اسمالز بازی کرده.

 

23- استن لی!

استن لی!

در سریال های جسیکا جونز و دردویل، عکس استن لی را به عنوان یک رئیس پلیس در پس زمینه دیده بودیم ولی اون عکسها در اداره پلیس بودند. این دفعه در قسمت 12 سریال لوک کیج پوستری از همون رئیس پلیس میبینیم که روی ویترین یک مغازه نصب شده!

 

24- کتاب هایی که لوک میخونه

 کتاب هایی که لوک میخونه

در سریال میبینیم که لوک کیج کتاب "مرد نامرئی" نوشته «رالف الیسون» رو میخونه . این کتاب درباره مرد سیاه پوستی است که انگار برای جامعه سفید پوستان آمریکا نامرئیه و کسی او رو نمیبینه. لوک همچنین کتاب هایی میخونه که قهرمانانشون کارآگاهان سیاه پوست هستند.

 

25- لوگوی انتشارات تایملی

  لوگوی انتشارات تایملی

در قسمت هشتم یک سطل زباله میبینیم که روش تبلیغ Timely Trash نصب شده. لوگوی "تایملی" هم کنارش هست. حتما میدونید که تایملی نام قدیمی انتشارات مارول در دهه  40 میلادی بود .

 

عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

10 دشمن برتر لوک کیج (LUKE CAGE)

10 کمیک برتر لوک کیج (LUKE CAGE)

100 شخصیت برتر مارول: لوک کیج

اگر از جسیکا جونز خوشتون میاد پس عاشق این کمیک ها میشید!

5 کمیک مهم لوک کیج

معرفی شخصیت: جسیکا جونز (Jessica Jones)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Ultimate Comic Fan
#1 Ultimate Comic Fan 1395-10-16 14:24
انقدر مقالتون عالی بود عمو که دیگه حرفی واسه زدن باقی نمیزاره! :-)
نقل قول کردن
Emerald Archer
#2 Emerald Archer 1395-10-16 14:30
دی سی یاد بگیر:
چه قدر جالب دنیای سینمایی رو به سریالی ربط دادن.
حالا چی‌ نیست تو همین همین کارو می کردی.
نقل قول کردن
taha
#3 taha 1395-10-16 14:53
بینظیر بود . واقعا خسته نباشید . همیشه مارول با ایستراگ ها ، ادای احترام هاش ، داستان فوق العاده و صد البته بازیگران خیلی خوب میترکونه و برای همینم هست که بهترینه. 8)
نقل قول کردن
Matt Murdock
#4 Matt Murdock 1395-10-16 15:00
عالی بود عمو مثل همیشه کارت بیسته
نقل قول کردن
I am the best
#5 I am the best 1395-10-16 15:19
دوستان ببخشید اسپمه می خواستم بدونم تو کدوم ولوم از کمیک های تور وقایع راگناروک اتفاق افتادن و از چه شماره ای تا چه شماره ای بوده؟؟؟
نقل قول کردن
Hamid347
#6 Hamid347 1395-10-16 16:08
چه جالب ;-)
نقل قول کردن
efi_inquisition
#7 efi_inquisition 1395-10-16 16:16
خیلی عالی بود

فقط یه سوال داشتم- میشه بگین سریال نینجا کی- قراره کی پخش بشه؟
نقل قول کردن
A,morradi
#8 A,morradi 1395-10-16 22:26
خسته نباشی مختار جان
همشون جالب بودن!
نقل قول کردن
Ice Man
+1 #9 Ice Man 1395-10-16 23:36
مقاله عالی بود ، حرف نداشت ؛ فکر کنم خوده عوامله فیلم هم ، همه این ایستراگ ها رو نفهمیده بودن
در کل خسته نباشید
5 و 6 و 8 از همشون باحال تر بودن
از این که شخصیت جدید لوک کیج دیگه به قهرمان اجاره ای بودن اعتقادی نداره خوشم میاد چون اصلا به لوک کیج نمیومد
شماره 6 هم خیلی خنده دار بود :lol:
لوک کیج کلا نسبت به ورژنه کلاسیکش متفاوته و فقط ظاهرش نیست که آپدیت شده ، شخصیت پردازیش هم خیلی باحال و جذاب شده
دیگه لوک کیج هیچ چیزه کلیشه ای نداره ، حتی اسم و لباس ابرقهرمانی هم نداره اما کار های ابرقهرمانیه خیابونی میکنه ، واقعا باحال ترین ابرقهرمانه
نقل قول کردن
Mr. Cage
#10 Mr. Cage 1395-10-17 10:30
عالی بود استاد مختار. مقالاتتون رو بدون اغراق 100 دفعه میخونم
نقل قول کردن
Nightwatcher
#11 Nightwatcher 1395-10-17 16:35
ممنون از متخصص ایستراگ... آقا مختار. خیلی عالی بود. خسته نباشید.

جالبترینش لوگو انتشارات تایملی و اشاره به کلاس دفاع شخصی کالین وینگ بود!

آشکارترینش هم لباس کلاسیک لوک کیج بود.
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+1 #12 Samwel Tarly 1395-10-18 11:59
با تشکر از اقا مختار برای نوشتن چنین مقاله ای و به شخصه با خوندن چنین مقاله هایی درباره ی فیلم ها و سریال های مارول لذت بیشتری از دیدنشون میبرم.
بدون شک موسیقی هایی که در این سریال پخش میشد بی نظیر بود و بسیار به تم سریال میخورد و اصلا نمیشد سریال رو بدون این اهنگ های معرکه تحمل کرد و اصلا نمیدنستم عنوان هر قسمت از اهنگ های گروه gang starr گرفته شده.
قضیه کتاب هایی که لوک کیج میخوند واقعا جالب بود و اصلا و فکر نکنم کسی اصن به اون قضیه به غیر از اقا مختاری که چشم عقاب داره توجه کرده باشه و در کل پیام های ضد نژاد پرستی این سریال هم معرکه بود.
در کل دست اقا مختار بابت نوشتن این مقاله درد نکنه و واقعا ازشون سپاس گزارم.
نقل قول کردن
vampierlord
#13 vampierlord 1397-04-02 21:04
دمت گرم عمو مختار من خودم به شخصه دوبار این سریالو کامل دیدم فقط یکی از این نکته ها فهمیدم واقعا دست مریزاد خیلی دقت داری
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

 

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45