معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی –  قسمت اول

در این سری مقالات سعی میكنیم تمام كسانی كه در دنیاهای مختلف با نام اسپایدرمن یا اسپایدرومن یا مشتقات آنها شناخته میشوند و یا نیروهایی مشابه با او دارند را معرفی كنیم!

مقدمه: ایده چند جهانی (مالتی ورس) و ملاقات با نسخه های مختلف و متفاوت از ابرقهرمانان محبوب خودمان در جهان های موازی بسیار جذاب است. در حقیقت دنیای مارول دنیاهای زیادی دارد كه به آنها اصطلاحا Earth ("زمین" یا دنیا") گفته میشود. دنیای های مارول هر كدام یك شماره دارند تا از یكدیگر مجزا شوند. دنیای اصلی مارول كه ما با آن آشنا هستیم و اغلب فیلم ها، انیمیشن ها و ... مرد عنكبوتی بر اساس آن است  به عنوان Earth 616 شناخته میشود. و اسپایدرمن هم خوشبختانه تا دلتون بخواد دارای نسخه های موازی و باحال است که در این سلسله مقالات براتون معرفی میشوند. همچنین آرشیو این مقالات شامل قسمت های بعدی یا قبلی را میتوانید در لینک زیر جستجو کنید:

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

 

1- پیتر پارکر دنیای شماره 51914

 پیتر پارکر دنیای شماره 51914

اولین حضور در عالم كمیك:  شماره 5 از كمیك "Giant-Size Fantastic Four" (می 1975)

در دهه 70 میلادی آگهی بازرگانی یک شرکت کیک سازی به نام Hostess با حضور ابرقهرمانان دنیای دی سی و مارول در صفحات کمیک بوکی منتشر میشد. این آگهی ها معمولا یک صفحه بودند و در آنها شاهد بودیم که قهرمانان برای شکست دادن دشمنان خود از کیک های شرکت Hostess استفاده میکنند! (میتونید یک نمونه از این آگهی ها رو اینجا ببینید).  در کمیک های مارول گفته میشه که این آگهی ها در دنیای شماره 51914 جریان دارند. در رویداد "دنیای عنکبوتی"، اسپایدرمن این دنیا داشت میرفت تا با «مری جین» سر قرار حاضر بشه  که به دست «مورلان» کشته شد!

 

2- پیتر پارکر دنیای شماره 6799

 پیتر پارکر دنیای شماره 6799

این مرد عنکبوتی در واقع همون مرد عنکبوتی هستش که در کارتون معروف اسپایدرمن در دهه 60 میلادی دیده بودیم. برای اشنایی با این کارتون بهتره برید این مقاله رو بخونید چون کامل راجع بهش توضیح داده ام ولی فقط بدونید که خیلی لوس بود و بودجه کمی هم صرفش شده بود. کلی هم meme بامزه ازش ساختن که تو اینترنت زبانزد خاص و عامه! در رویداد دنیای عنکبوتی شاهد بودیم که این مرد عنکبوتی هم حاضر بود! توصیه میکنم این داستانش رو که اینجا  عالی توسط «عمو مختار» ترجمه شده رو بخونید. 

 

3- «نِل راگِلز» از دنیای شماره 31916 (ملقب به Arachnophilia)

 «نیل راگِلز» از دنیای شماره 31916 (ملقب به Arachnophilia)

اولین حضور در عالم كمیك:  شماره 1 از سری سوم كمیك  Squadron Supreme (سپتامبر 2008)

خانم Nell Ruggles یک  روان پریشه که سابقه قتل داره! (یک بار  وقتی نوجوان بود رفت داخل کلاس درس و هم کلاسی هایش را با تفنگ قتل عام کرد!). بعدا به وسیله دستگاهی که به وسیله یک فضانورد از کره ماه به زمین آورده شده بود، به  قدرت های عجیبی دست یافت که باعث شد بدنش مثل تارهای عنکبوتی دارای خطوطی به رنگ قرمز و سیاه بشه. بعدش دیدیم که به یک دختر که نزدیک بود از سوی سه مرد مورد تجاوز قرار بگیره کمک کرد (یکی از مهاجمین رو کشت و دو تای دیگر رو هم به کُما فرستاد!). گفته میشه بعدش به عضویت سازمان شیلد درآمد (البته گردنبندی بهش وصل کردند که اگه بخواد از شیلد فرار یا از دستوراتش سرپیچی کنه، کشته بشه!) . قدرت های عجیبی هم داره. مثلا بدنش میتونه نوعی لباس بیولوژیکی از خودش ترشح کنه. تارهایش هم حالتی مثل خلط بینی دارند!!!

 

4- «پِنه لوپه پارکر» از دنیای شماره 11

 پنه لوپه پارکر از دنیای شماره 11

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1 از كمیك  Spider-Verse (ژانویه 2015)

یک دختر عنکبوتی بانمک که متاسفانه فقط در یک داستان تا به حال حضور داشته است. او هنگامی که در یک سفر علمی به همراه هم کلاسی هایش بود توسط یک عنکبوت رادیو اکتیو نیش زده شد و به قدرت های عنکبوتی دست یافت. او عاشق تک شاخ است و ضمن اینکه میتونه تار عنکبوتی اُرگانیگ تولید کنه!

 

5- «مری جین واتسون» دنیای شماره 8545 (ملقب به «زن عنکبوتی»)

«مری جین واتسون» از دنیای شماره 8545 (ملقب به «زن عنکبوتی»)

اولین حضور در عالم كمیك:  شماره 20  از  كمیك Exiles  (فوریه 2003)

این زن عنکبوتی در دنیای شماره 8454 مارول زندگی میکرد که دنیایی بود که به ویروسی مرگبار موسوم به Legacy آلوده شده بود (برای آشنایی با این ویروس به این مقاله مراجعه کنید). گروهی به نام Exiles (که اعضایش به دنیاهای موازی میرفتند تا مشکلات را حل کنند) یک بار به این دنیا رفتند و با مری جین واتسون ملاقات کردند که در واقع به جای پیتر پارکر توسط عنکبوت رادیو اکتیو گزیده شده و به قدرت های عنکبوتی دست یافته بود! این زن عنکبوتی در ضمن از معدود عنکبوتی های همجنس گرا در دنیای مارول است. در هر حال در رویداد «دنیای عنکبوتی» به طرزی عجیب و بیخود کشته شد.

 

6- «مِی پارکر» دنیای شماره 9997

 مِی پارکر از دنیای شماره 9997

اولین حضور در عالم كمیك:  شماره 1 از  كمیك Earth X (آوریل 1999)

دنیای شماره 9997 مارول به نام "دنیای ایکس" (Earth X) شناخته میشود که نام داستان و کمیک معروفی است که چند سال پیش توسط طراح برجسته «الکس راس» برای مارول خلق شد و در آن آینده ای را میبینیم که هر کسی دارای نیروی فوق بشری است (به خاطر یک ویروس)! در این دنیا می پارکر دختر پیتر پارکر است (مادرش، مری جین مرده است). می وقتی نوجوان بود قدرت هایش بروز کرد و از آن استقبال نمود. گفته میشه «مت مورداک» (بی باک) بهش آموزش هایی داده. همچنین درباره می پارکر این را هم باید گفت که با سیمبیوت ونوم پیوند خورد و سعی کرد با استفاده از سیمبیوت به وظایف خودش در مبارزه با جرم و جنایت بپردازه.

 

7- مرد عنکبوتی دنیای شماره 51778 (ملقب به Supaidaman)

مرد عنکبوتی دنیای شماره 51778 (ملقب به Supaidaman)

این مرد عنکبوتی اسمش هست «تاكویا یاماشیرو» و در واقع در همون دنیای سریال ژاپنی مرد عنکبوتی است که در دهه 70 میلادی ساخته شد (قبلا در این مقاله اطلاعات کافی راجع به این سریال داده بودیم). در این سریال تاکویا با یك بیگانه فضایی كه به عنوان آخرین بازمانده از سیاره "عنكبوت ها" به كره زمین آمده، دیدار میكند. این بیگانه به تاكویا قدرت های فوق بشری عنكبوت مانند میدهد. در ضمن تاكویا قادر میشود روباتی غول پیكر به نام «لئوپاردون» (Leopardon) را احضار كند تا با دشمنان عظیم الجثه اش بجنگد! تازه او علاوه بر توانایی های معمول اسپایدرمن حس شنوایی و بویایی بسیار قوی داشت و چشمانش میتوانست در شب ببیند. او دستبندی هم بر دست داشت كه پر از تجهیزات بود و او را قادر میساخت تا تارافكنی كند و یا خودرویی به نام  GP7 و یك سفینه فضایی را در مواقع لزوم فرا بخواند!!!

  

8- مرد عنكبوتی  دنیای شماره 928 (ملقب به «مرد عنكبوتی سال 2099») 

مرد عنكبوتی  دنیای شماره 928 (ملقب به «مرد عنكبوتی سال 2099»)   

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1 از كمیك "مرد عنكبوتی 2099"

این مرد عنکبوتی متعلق به آینده و سال 2099 میباشد و «میگل اهارا» (Miguel O'Hara) نام دارد. میگل برای شرکت بزرگی به نام "الکمکس" (Alchemax) کار میکرد. او که از برنامه های پلید الکمکس به ستوه آمده بود، تصمیم گرفت آنجا را ترک کند اما رئیس خبیث الکمکس به نام «تایلر استون» دارویی اعتیاد آور به او داد و باعث شد تا میگل برای رهایی از دارو دست به دستکاری ژنتیکی خودش بزنه. در نهایت طی حادثه ای میگل به نیروهای عنکبوت مانند دست یابد. (برای خواندن اطلاعات كامل درباره مرد عنكبوتی 2099، این مقاله را بخوانید. کمیک های مرد عنکبوتی 2099 هم اینجا ترجمه شده اند.)

  

9- مرد عنکبوتی دنیای شماره 91240

مرد عنکبوتی دنیای شماره 91240

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از کمیک Secret Wars: Battleworld (می 2015)

این مرد عنکبوتی مربوط به یکی از دنیاهای "بتل وُرلد" در رویداد "جنگ های پنهان" به نام "برزخ" میشود که در آن او به همراه «هالک»، «گوست رایدر» و «ولورین» یکی از اعضای گروه "چهار دوزخی" (Infernal Four) بود که در واقع جایزه بگیرانی بودند که اجازه داشتند بین قلمروها تردد کنند. آنها از سوی پروردگار دووم استخدام شدند تا پانیشر دنیای شماره 27169 را دستگیر کنند (این پانیشر به تسخیر دکتر استرنج دنیای خودش در آمده بود) اما پانیشر سه تا از آنها را کشت که یکیشون اسپایدرمن بود. رنگ لباس این مرد عنکبوتی سیاهِ خاکستری بود، بدون بخش کمربند. لوگوی عنکبوتی هم سروته بود (پاهای لوگوی عنکبوتی به صورت عمودی به بخش سیاه لباس امتداد داشتند).

 

10- مرد عنکبوتی دنیای شماره 71166

 مرد عنکبوتی دنیای شماره 71166

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 2 از کمیک Fantastic Four: The End  (ژانویه 2007)

دنیای شماره 71166 دنیای جالبی هستش چون در آن جرم و جنایت در عمل از بین رفته و بنابراین بسیاری از قهرمانان بازنشسته شده بودند که پیتر پارکر هم از آنها بود. بنابراین آنها اکثر وقت خود را یا در جلسات شورا یا آزمایشگاه های علمی سپری میکردند. لباس اسپایدرمن در واقع بدون ماسک و به رنگ صورتی و بنفش بود: یقه بنفش به همراه یک کمربند صورتی و دو نوار صورتی در روی پاها و اصلا الگوی تار عنکبوتی در آن به کار نرفته بود!

 

11- پیتر پاركر دنیای شماره 7085

پیتر پاركر دنیای شماره 7085

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 5 از كمیك Marvel Zombies Vs. Army of Darkness

اسپایدرمن در این دنیا درست مثل ابرقهرمانان  دیگر مارول  تبدیل به یك موجود گرگ نما (werewolf) شده كه از گوشت انسان تغذیه میكند! او به همراه دیگر ابرقهرمانان دیگر، حتی «گالاكتوس» را خورده است!!! او علاوه بر نیروهای اسپایدرمن ، قدرت های یك موجود گرگ نما را نیز دارد.

 

12- پیتر پاركر دنیای شماره 9997

پیتر پاركر دنیای 9977

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1 از  كمیك Earth X (آوریل 1999)

پیتر پاركر در این دنیا با مری جین ازدواج كرده و یك دختر به نام «می» دارد. البته مری جین مدتها پیش به خاطر ابتلا به سرطان مرده است. اسپایدرمن بازنشسته شده و در اداره پلیس مشغول خدمت است . ضمناً هویت مخفی او  برای مردم شهر آشكار شده و همه میدانند كه او پیتر پاركر است.  به علاوه، سیمبیوت فضایی با دختر پیتر » پیوند خورده ولی می توانسته آن را تحت كنترل خود دربیاورد. نیروهای او درست مثل اسپایدرمنی است كه در دنیای اصلی زندگی میكند. مدتهاست از او خبری نداریم ولی قطعا داره در اداره پلیس همچنان به مردم شهرش خدمت میکنه.

 

13-  كواكو آنانسی (Kwaku Anansi) از دنیای شماره 7082

كواكو آنانسی (Kwaku Anansi) از دنیای شماره 7082

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 2  از  كمیك Spider-Man: Fairy Tales

هیچ اطلاعاتی دقیقی درباره او در دست نیست. فقط میدانیم یكی از خدایان مردم آفریقا بوده است!

 

14-  بن رایلی  از دنیای اصلی (شماره 616)  

بن رایلی  از دنیای اصلی

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 149  از  كمیك Amazing Spider-Man

او یكی از كلون هایی بود كه توسط شخصیت خبیثی به نام پروفسور «مایلز وارن» (ملقب به «شغال») خلق شد .كلون به موجودی میگویند كه از روی DNA یك انسان دیگر و در محیط آزمایشگاهی تولید میشود به همین دلیل چهره ، ظاهر و نیروهای او درست مثل پیتر پاركر بود. او در مواجهه با اسپایدرمن و به خاطر یك حادثه كشته شد اما دوباره برگشت و حتی برای مدتی نسبتاً طولانی همه فكر میكردند كه او اسپایدرمن واقعی است! در هر حال او بدست «گرین گابلین» كشته شد. لازم به ذکر است که به تازگی در رویدادی به نام «توطئه کلونی» که در اینجا ترجمه شده برگشت و هویت خبیث شغال را برای خودش انتخاب کرد! ولی بعدش دوباره به عنوان یک ضدقهرمان و در هیبت اسکارلت اسپایدر ظاهر شد. کمیک هایش اینجا ترجمه شده اند. (برای خواندن اطلاعات كامل تر  درباره بن رایلی این مقاله را بخوانید).

  

15- کین ملقب به «اسکارلت اسپایدر»

کین ملقب به «اسکارلت اسپایدر» 

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 119  از كمیك Web of Spider-Man (دسامبر 1994)

«كین» هم درست مثل «بن رایلی» یكی از كلون های پیتر پاركر است. منتهی چون پروفسور «مایلز وارن» (شغال) هنوز آزمایشات كلونینگ خود را تكمیل نكرده بود، دچار نوعی بیماری به نام "فروپاشی كلونی" (Clone Degeneration) گردید به همین خاطر او زخم های وحشتناكی روی صورتش داشت و نه تنها مجبور بود همواره صورت خود را بپوشاند بلكه بايد لباس خاصی بر تن ميكرد تا سلول های بدنش به طور كامل دچار فروپاشی نشوند. من قبلا در این مقاله راجع به این شخصیت توضیحات کافی داده ام. فقط یادتون باشه که در دنیای کمیک اولش «بن رایلی» لقب «اسکارلت اسپایدر» داشت ولی الان این لقب به کین داده شده است.

  

16-  شاهزاده اراكنی  (Prince Arachne) از دنیای شماره 71004

شاهزاده اراكنی  (Prince Arachne) از دنیای شماره 71004

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 4  از  كمیك Spider-Man: Fairy Tales

از این مرد عنكبوتی هم  اطلاعاتی دقیقی در دسترس نیست. فقط میدانیم كه دورانی اساطیری و قرون وسطایی زندگی میکرد و شمشیرزن ماهری هم بود. ضمناً  به دختر پادشاه یعنی «گوئن استیسی» علاقه وافری داشت! نیروهای او شبیه اسپایدرمنی بود كه در دنیای اصلی زندگی میكند. او نیز مثل خیلی های دیگه در رویداد "دنیای عنکبوتی" در حمله وارثان کشته شد.

   

17-  پیتر پاركر دنیای شماره 11638 (ملقب به «گوست اسپایدر»)

پیتر پاركر دنیای شماره 11638 (ملقب به «گوست اسپایدر»)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 38  از  كمیك Amazing Spider-Man Annual

این مرد عنکبوتی مربوط به دنیای شماره 11638 میشود (در این دنیا «عمو بن» نمرده است) در واقع او حتی به پیتر آموزش داد تا چطور از نیروهای خودش استفاده كند. ولی با نمردن عمو بن، این پیتر پارکر راه و رسم مسئولیت پذیری را نیز یاد نگرفت. نام خودش را نیز «عنکبوت شگفت انگیز» (The Amazing Spider) گذاشت و در دنیای خودش یك دانشمند ثروتمند و موفق هم به شمار می آمد (او حتی یك كمپانی به نام "فن آوری های پاركر" دارد). لباسش شنل هم داشت که میتونید اینجا عکسش را ببینید. او سعی كرد به کمک عمو بن اسپایدرمن های مختلف را از دنیاهای دیگر جمع كند و نیروهایشان را بگیرد تا قدرتمند تر بشود و بتواند از کل عالم محافظت کند! تا اینکه پیتر پارکر دنیای اصلی را به دنیای خود آورد تا قدرت هایش را بگیرد ولی موفق نشد و اتفاقاتی افتاد که باعث شد بمیره ولی در واقع به کُما فرو رفته بود و روحش در جهنم گیر افتاده بود! و وقتی بیدار شد بنا به دلایلی که مربوط به جادوگر اعظم دنیای خودش میشد، به قدرت های «گوست رایدر» نیز دست یافته بود و سعی کرد جبران کنه و مردعنکبوتی و دوستانش را به دنیای خودشون برگردونه. بنابراین نیروهای او نه تنها ترکیبی از قدرت های جذب شده از مردان عنکبوتی بعدهای دیگر است بلکه به قدرت های گوست رایدر مثل کنترل آتش جهنمی، سفرهای میان بعدی و جادوی شیطانی نیز دسترسی دارد!

 

18-  پیتر پاركر  دنیای  90214 (ملقب به «اسپایدرمن نوآر»)

مرد عنکبوتی نوآر

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1  از  كمیك Spider-Man Noir 

این مرد عنكبوتی در دورانی كه یادآور  دهه 30 میلادی است، حضور دارد و نام دارد.  اوبچه یتیمی بود که به همراه عمو و زن عمویش زندگی میکرد. سپس شخصیت خبیثی به نام «نورمن آزبورن» (ملقب به "گابلین")  افرادش را اجیر کرد تا عمو بن را به قتل برسانند . سپس پیتر در حین  انجام تحقیقات برای دیلی بیوگل  با عنکبوتی مواجه شد که از مکانی دوردست و ناشناخته آمده بود. این عنکبوت او را نیش زد و نیروهای خدای عنکبوت ها را به او اهدا کرد. در نتیجه، او به نیروهای فوق بشری دست یافت و سعی کرد و با استفاده از آنها هر طوری كه شده از گابلین و افرادش انتقام بگیرد. (برای  کسب اطلاعات دقیق تر درباره این مرد عنكبوتی  این مقاله را بخوانید. کمیک های مرد عنکبوتی نوآر هم اینجا ترجمه شده اند). لازم به ذکره که اسپایدرمن نوآر به طور غیرمنتظره ای در آغاز رویداد "قیامت عنکبوتی" کشته شد ولی دوباره توسط خدای عنکبوت ها زنده شد). 

 

19- مرد عنکبوتی دنیای شماره 13 (ملقب به «مرد عنکبوتی کاپیتان یونیورس»)

مرد عنکبوتی کاپیتان یونیورس

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 9  از  سری سوم کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز (ژانویه 2015)

همانطور که در این مقاله گفته بودم، برای مدتی محدود در کمیک های مرد عنکبوتی ، پیتر پارکر به نیروهای کیهانی موسوم به "انیگما" (the Enigma Force) دست یافت و تبدیل شد به قهرمانی بسیار نیرومند به نام «کاپیتان یونیورس». اما در دنیای دیگری از مارول به نام دنیای شماره 13، مرد عنکبوتی متفاوتی را دیدیم که برای همیشه با این نیرو پیوند خورده بود! گفته میشد او نیرومند ترین مرد عنکبوتی تمام عالم است ولی در داستان "دنیای عنکبوتی" به دست رهبر گروه وارثان کشته شد!

 

20- مكس بورن  از  دنیای شماره 9500 (ملقب به «اسپایدرمن سال 2211»)

مكس بورن (Max Borne) از  دنیای 9500 (ملقب به «اسپایدرمن سال 2211»)

اولین حضور در عالم كمیك: Spider-Man 2099 Meets Spider-Man (نوامبر 1995)

این اسپایدرمن هم متعلق به آینده دور است و «مكس بورن» (Max Borne) نام دارد. او اولین بار در كمیك   Spider-Man 2099 Meets Spider-Man (که اینجا ترجمه شده) دیده شد و در آن به كمك پیتر پاركر و میگل اوهارا آمد تا "هاب گابلین سال 2211"  را شكست دهند! بعدها معلوم شد كه "هاب گابلین 2211" در واقع همان دختر مكس بورن است! در هر حال اسپایدرمن 2211 در نهایت به دست "آفتاب پرست سال 2211" به ضرب گلوله كشته شد.

 

21- «بتی برنت» از دنیای 78227 (ملقب به «دختر عنكبوتی»)

«بتی برنت» از دنیای 78227 (ملقب به «دختر عنكبوتی») 

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 7  از كمیك What If? (فوریه 1978)

در دنیای شماره 78227 مارول،  بتی برنت منشی «جی جونا جیمسون» و همچنین همكار پیتر پاركر در روزنامه دیلی بیوگل به نیروهای عنكبوتی دست یافته است! بتی سپس به اصرار پیتر تبدیل به «دختر عنكبوتی» میگردد و لباسی را بر تن میكند كه به عقیده خیلی ها یكی از زشت ترین لباس های سوپرهیرویی تاریخ كمیك است!!! بتی و پیتر سپس با هم كار میكنند (یعنی پیتر از قهرمان بازی های بتی عكس میگیرد و به دیلی بیوگل میفروشد) منتهی درست مثل دنیای اصلی بتی نسبت به یك دزدی بی تفاوت میماند و در نتیجه این دزد عموی پیتر را میكشد. در نهایت بتی به جای اینكه تبدیل به یك ابرقهرمان مسئولیت پذیر شود به این نتیجه میرسد كه بهتر است دیگر لباس دختر عنكبوتی را نپوشد و دیگر هرگز از نیروهایش استفاده نكند.

 

22- مرد عنکبوتی دنیای شماره 62412

مرد عنکبوتی دنیای شماره 62412

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 2 از کمیک What If? Age of Ultron  (آوریل 2014)

در این دنیا پیتر پارکر پس از سالها ابرقهرمانی بازنشسته شده و با «بتی برنت» ازدواج کرده و در یک شهر روستایی برای 35 سال ساکن شده بود. تا اینکه «لوگان» به سراغش آمد برای انجام یک ماموریت نهایی: جلوگیری از «ازیکیل استین» در بکار گیری زره آیرون من برای تسخیر دنیا! او نیز قبول کرد و در نهایت در راه انجام وظیفه کشته شد. لباس او در واقع از بقایای لباس های قدیمی اش درست شده بود: ماسک کلاسیک + بالا تنه لباس سیاه + دستکش های سیاه که روی چند انگشتش تار قرمز دیده میشد + شلوار جین مشکی + چکمه کف سیاه + شال (یا روسری!) سفید. او همچنین وب شوتر و کمربند چند کاره اش را روی لباس میپوشید.

 

23- «فلش تامپسون»  دنیای شماره  78127 (ملقب به «كاپیتان اسپایدر»)

فلش تامپسون  از   دنیای 78127 (ملقب به «كاپیتان اسپایدر»)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 7  از  كمیك What If? (فوریه 1978)

در این دنیا «فلش تامپسون» همكلاسی پیتر پاركر به نیروهای عنكبوتی دست یافت!  (یعنی او به جای پیتر پاركر توسط عنكبوتی رادیو اكتیو گزیده شد). او هم برای كسب پول تصمیم گرفت در مسابقات كشتی كج شركت كند ولی به صورت تصادفی حریف خود را كشت. او سپس تصمیم گرفت با انتخاب هویت «كاپیتان اسپایدر» به یاری دیگران بشتابد. نیروهای او درست مثل اسپایدرمنی بود كه در دنیای اصلی زندگی میكند. ایشون هم در رویداد دنیای عنکبوتی کشته شد.

 

24- پیتر پارکر دنیای شماره 1610 (ملقب به «مرد عنکبوتی التمیت»)

پیتر پارکر دنیای شماره 1610 (ملقب به «مرد عنکبوتی التمیت»)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1  از  كمیك Ultimate Spider-Man

همانطور که در این مقاله گفته شد، در سال 2000 مارول سری کمیک های Ultimate Spider-Man را چاپ کرد که در واقع نسخه مدرن و به روز تر مرد عنکبوتی بود. این پیتر پارکر تقریبا خصوصیات پیتر دنیای اصلی رو داشت ولی بسیاری از دشمنان او مثل «گرین گابلین» خیلی فرق کرده بودند. در نهایت او به دست دشمن اصلی خود یعنی گرین گابلین کشته شد و برای مدتی «مایلز مورالز» سیاه پوست جایش را گرفت ولی دوباره برگشت. دنیای شماره 1610 مارول یا همان دنیای Ultimate نیز در جریان رویداد "جنگ های پنهان" نابود شد ولی همانطور که در اینجا گفته شد این دنیا دوباره برگشته است.

 

25- مرد عنکبوتی دنیای شماره 15320

مرد عنکبوتی دنیای شماره 15320

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 20 از کمیک All-New X-Factor (ژانویه 2015)

اسپایدرمن در دنیای شماره 15320 ، یکی از ابرقهرمانانی بود که در استخدام شرکت "صنایع سروال" (Serval Industries) بود. این شرکت به دست یکی از داشمندان شرکت "الکمکس" به نام «هری اسنو» خلق شده بود که عقیده داشت شرکت های بزرگ هم مثل سازمان ملل باید نیروهایی داشته باشند که قدرت های فوق بشری دارند. اسپایدرمن در حمله به برج الکمکس شرکت داشت. لباس در واقع یونیفرم صنایع سروال بود که بقیه اعضای گروه هم آن را بر تن داشتند. منتهی با این تفاوت که طراحی چشمان ماسک او به ظاهر کلاسیک او شباهت داشت ، البته بدون هیچ الگوی تار عنکبوتی.

 

26- مرد عنکبوتی دنیای شماره 9105

مرد عنکبوتی دنیای شماره 9105

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 11 از کمیک New Warriors (می 1991)

اطلاعات خاصی از گذشته این مرد عنکبوتی در دست نیست جز اینکه در دنیایی زندگی میکرد که فراعنه همچنان در عصر مدرن زندگی میکردند. «مورلان» او را شکار کرد و به مقر وارثان در دنیای شماره 001 آورد و در ضیافت خانوادگی اش او را به همراه برخی دیگر از عنکبوتی های شکار شده خوردند! بخش بالاتنه لباس او به رنگ آبی بود که عنکبوت عظیمی روی آن دیده میشد. همچنین نواری عنکبوتی از کمربند او به چکمه هایش امتداد داشت.

  

27- «مایلز مورالز » از  دنیای شماره 1610 

مایلز مورالز

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 4  از  كمیك Ultimate Comics: Fallout

مایلز مورالز پس از آنكه پیتر پاركر دنیای التمیت به طور تراژیكی در مبارزه با گرین گابلین كشته شد، جانشین وی شد. وقتی فهمید عمویش یك ابرشرور است، دچار تردید شد (عموی او در واقع آن عنكبوتی را كه از نظر ژنتیكی دستكاری شده و مایلز را نیش زده بود، دزدیده بود). در هر حال مایلز یك پسر شیرین و خوش قلب است. قلب بزرگی هم دارد.. همانطور كه میدانید مایلز خیلی زود در كراس اور "مردان عنكبوتی" (Spider-Men) با پیتر پاركر دنیای اصلی ملاقات كرد (این کمیک اینجا ترجمه شده است). پس از نابودی دنیای التمیت، مایلز به دنیای اصلی مارول وارد شده. (میتونید کمیک های او را اینجا بخوانید). 

 

28- پیتر پاركر دنیای شماره 2301 (ملقب به "اسپایدرمن مانگایی")

پیتر پاركر دنیای شماره 2301 (ملقب به "اسپایدرمن مانگایی")

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1  از  كمیك  Marvel Mangaverse: Spider-Man #1

در این دنیا پیتر پاركر آخرین بازمانده  از فرقه نینجا های عنكبوتی  است. سپس عموی او توسط «ونوم» كشته میشود. او سپس متوجه میشود كه ونوم از سوی یك فرقه دیگر ماموریت داشته تا تمام نینجاهای عنكبوتی را بكشد. او با دختری به نام «مری جین» هم آشنا میشود. مری جین تصمیم میگیرد راه و روش نینجاهای عنكبوتی را انتخاب كند (عکسش اینجاست).در هر حال نیروهای این پیتر پارکر  درست مثل اسپایدرمنی است كه در دنیای اصلی زندگی میكند (البته تارهای او به صورت ارگانیك از بدنش خارج میشود) . در ضمن در بازی رایانه ای spider-man: shattered dimensions یكی از لباس هایی كه میتوان آزاد (unlock) كرد مربوط به لباس همین مرد عنكبوتی میشود.

 

29- مرد عنکبوتی برتر (Superior Spider-Man)

- مرد عنکبوتی برتر (Superior Spider-Man)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 697 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز (ژانویه 2013)

در دنیای اصلی مارول و در سالهای اخیر دكتر اختاپوس به نوعی خودش را تا حد دشمن شماره یك مرد عنكبوتی ارتقا داده. تا اینکه در شماره 700 مرد عنكبوتی شگفت انگیز موفق شد قبل از مردن، جسم و روح خود را با پیتر پاركر عوض كند! بدین ترتیب پیتر پاركر در جسم او مرد . او سپس هویت مرد عنكبوتی برتر را برای خود انتخاب كرد چون حافظه و خاطرات پیتر پارکر را هم داشت. سرانجام در شماره 30 از كمیك Superior Spider-Man پیتر پاركر موفق شد به جسم و ذهن خود بازگردد. در هر حال وقتی دکتر اختاپوس در جسم مرد عنکبوتی بود، از روش های بسیار خشنی برای مبارزه با جنایت استفاده میکرد. بدش هم نمیومد کسی را که فکر میکنه باید بکشه، بکشه. (شما میتونید کمیک های مرد عنکبوتی برتر را در اینجا و به صورت رایگان با ترجمه فارسی بخونید و لذت ببرید).

 

30- مرد عنکبوتی دنیای شماره 9939

مرد عنکبوتی دنیای شماره 9939

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 4 از کمیک Death Head II (ژوئن 1992)

در دنیای شماره 9939 شاهد بودیم که چطور خبیثی بسیار نیرومند به نام Charnel تونست با سفر به گذشته به عصر قهرمانان بیاید و آنجا را فتح کند و پهپادهایی مرگبار و بسیار پیشرفته بسازد که بهش خدمت کنند. مرد عنکبوتی در این دنیا به همراه «پانیشر»، «بی باک» و «دکتر استرنج» گروهی را تشکیل داد تا به مقر Charnel حمله و با به دست آوردن ماشین سفر در زمان او بتوانند به حکومت وی پایان دهند و در این ماموریت موفق بودند ولی کشته شدند. البته در رویداد "دنیای عنکبوتی" قهرمانی که به این مرد عنکبوتی شباهت داشت را دیدیم. پس شاید او را از خط زمانی قبل از مرگش انتخاب و به ارتش عنکبوتی ملحق کرده بودند. لباس این مرد عنکبوتی شباهت زیادی به لباس سیاه پارچه ای او داشت. ولی ماسکش سوراخ داشت تا بخشی از موهای پشت سرش بیرون بیاید. وب شوترهای او بیرونی بودند (مثل وب شوترهای لباس اسکارلت اسپایدرِ «بن رایلی»). بازوی چپ او هم لخت بود. لباسش همچنین یک کمربند چند منظوره قهوه ای به همراه چکمه های سفید و لوگوی بزرگی که تا زیر شکم او امتداد پیدا میکرد داشت. یک جلد چرمی هفت تیر هم روی پای راستش دیده میشد.

  

31- مرد عنکبوتی دنیای شماره 4 (ملقب به «مرد عنکبوتی پیرمرد»)

- مرد عنکبوتی دنیای شماره 4 (ملقب به «مرد عنکبوتی پیرمرد»)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 5 از کمیک لبه دنیای عنکبوتی (دسامبر 2014)

این اقا پیتر پارکر نبود بلکه «ازیکیل» نام داشت. در دنیای کمیک «ازیکیل» از متحدان مرد عنکبوتی به حساب میاد که قدرت های عنکبوتی خودش را طریقی دیگر به دست آورده بود که ریشه های مرموز و مامورایی داشتند (این مقاله را بخوانید). در دنیای شماره 4 او مرد عنکبوتی به حساب می آمد. در رویداد دنیای عنکبوتی حسابی اهمیت داشت و اطلاعات خوبی هم درباره نحوه شکست دادن گروه وارثان به بقیه گروه داد. اما در نهایت کشته شد.

 

32- مرد عنکبوتی دنیای شماره 50101 (ملقب به «مرد عنکبوتی هندی»)

- مرد عنکبوتی دنیای شماره 50101 (ملقب به «مرد عنکبوتی هندی»)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1 از کمیک Spider-Man: India (ژانویه 2005)

این مرد عنكبوتی «پاویتر پرابهاكار» (Pavitr Prabhakar) نام دارد که در اینجا میتونید اطلاعات کامل تری درباره ش کسب کنید؛ یك پسر بچه روستایی ساده هندی كه به همراه عمویش («بهیم») و زن عمویش («مایا») به شهر بمبئی نقل مكان كرد تا بتواند ادامه تحصیل بدهد و به دانشگاه راه پیدا كند. او معمولاً از سوی هم كلاسی هایش مورد تحقیر و اذیت قرار میگرفت. در واقع تنها دوست او در مدرسه دختری به نام «میرا جاین» بود. سپس پاویتر با مرد عارف مرموزی ملاقات كرد كه به او نیروهای فوق بشری داد تا از آنها بر علیه شرارت بهره بگیرد اما او از نیروهایش به طور مسئولانه ای استفاده نكرد و به همین دلیل عمویش به قتل رسید. از طرفی دیگر، فردی به نام «نالین اوبروی» سعی كرد تا با انجام یك مراسم باستانی پای دیوهای هندوها را به زمین باز كند اما خودش به یك دیو گابلین مانند تبدیل شد. سپس اوبروی دكتری را به دیوی با بازوهای متعدد تبدیل میكند و به او ماموریت میدهد تا پاویتر را به قتل برساند اما موفق نمیشود. تا اینكه اوبروی خودش دست به كار میشود و زن عمو ی پاویتر و همچنین میرا جاین را می رباید. او حتی سعی میكند با احضار دیوی كه خیلی به «ونوم» شباهت دارد، پاویتر را به سمت خود و نیروهای تاریكی بكشاند اما در نهایت پاویتر در نهایت موفق میشود آنها را نجات دهد و زندگی جدیدی را به همراه عشق واقعی اش یعنی میرا جاین آغاز نماید (البته در انتهای داستان نشان داده میشود كه آن دیو ونوم مانند هنوز زنده است!). این مرد عنکبوتی از شخصیت های مهم رویداد دنیای عنکبوتی بود. بعدش هم به گروه Web Warriors ملحق شد (میتونید کمیک های این گروه رو در اینجا با ترجمه فارسی بخونید).

 

33- سیندی مون از دنیای اصلی مارول (ملقب به «سیلک»)

- سیندی مون از دنیای اصلی مارول (ملقب به «سیلک»)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 600 از كمیك مرد عنكبوتی شگفت انگیز (سپتامبر 2009)

«سیندی مون» (Cindy Moon) دختری بود که 13 سال پیش و توسط همان عنکبوت راديو اکتیوی که پیتر پارکر را در نوجوانی گزید، گزیده شد و او هم به نیروهای عنکبوتی دست یافت. او نمیتوانست قدرت هایش را کنترل کند و بنابراین «ازیکیل» نزد خانواده اش رفت و سپس او را در مکانی امن گذاشت تا دست «مورلان» (پسر ارشد خانواده "وارثان" که دنبال شکار موجودات عنکبوتی در سرتاسر عالم هستند) نیافتد. ولی پس از اتفاقات رویداد "گناه اصلی"، پیتر متوجه شد که سیندی هم مثل خودش توسط ان عنکبوتی رادیو اکتیو گزید شده و بنابراین رفت تا از آن مکان امن بیرونش بیاورد، غافل از اینکه خروج سیندی از آنجا باعث  شد تا مورلان به سراغشان بیاید. سپس چون پیتر و سیندی هر دو غریزه عنکبوتی مشابه ای داشتند ، نوعی رابطه شهوت آلود و اجتناب ناپذیر بین آنها ایجاد شد. سیندی هم با پوشیدن لباسی خودش را قهرمانی به نام «سیلک» نامید. در قضیه "دنیای عنکبوتی" مشخص شد که سیلک بسیار مهم است و وارثان بسیار مصمم هستند تا او را شکار کنند و بهش لقب "عروس عنکبوتی" داده اند. در نهایت اما او با همراهی مرد عنکبوتی و دیگر موجودات عنکبوتی از دنیاهای دیگر موفق به شکست دادن وارثان شدند. سیلک سپس سعی کرد تا از پیتر دوری کند تا غریزه عنکبوتی شان با هم تداخل نکند. او از آن موقع وارد کمیک های خودش شده و سعی کرده علاوه بر مبارزه با جنایت سعی کند پدر و مادرش را هم پیدا کند. لازم به ذکر است که علیرغم اینکه نیروهای فوق بشری سیلک شبیه به مرد عنکبوتی است ولی حس عنکبوتی اش از اسپایدرمن قوی تره. به علاوه سیلک میتونه عکس العمل های سریع تری از مرد عنکبوتی داشته باشه و از نوک انگشتانش هم تار عنکبوتی شلیک کنه. سیلک همچنین حافظه قوی داره و میتونه رخدادهای گذشته رو مثل فیلم در ذهنش مرور کنه. در اینجا میتونید اطلاعات دقیقی راجع به سیلک پیدا کنید.

 

34- مرد عنکبوتی دنیای شماره 96282

مرد عنکبوتی دنیای شماره 96282

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 82 از سری دوم کمیک بوک What If? (فوریه 1996)

در این دنیا ، «آفتاب پرست» سعی کرد اولین موشک دارای خدمه کشور آمریکا به کره مریخ را بدزدد و به بالاترین قیمت بفروشد ولی دکمه های کنترل از راه دور آن دچار مشکل و باعث شد موشک در پایگاه سقوط کرده و تعدادی از انسان های بی گناه را بکشد که از میان آنها میشد به خلبان «جان جیمسون» و «زن عمو می» اشاره کرد (زن عمو می با پیتر آمده بود تا مراسم فرستادن موشک به مریخ را تماشا کند). سپس «جی. جونا جیمسون» رسماً پیتر را به فرزندی قبول کرد در حالی که همچنان اسپایدرمن را مسئول حادثه موشک میدانست و سعی کرد بودجه «ربات های قاتل عنکبوت» را تامین کند و حتی باعث شد تا «فلش تامپسون» به «عقرب» تبدیل شود! تا اینکه پیتر مجبور شد هویت مخفی خود را برای جیمسون فاش کند و او هم در نهایت بهش کمک کرد بر برخی از دشمنانش پیروز شود و از آن به بعد پیتر با هویت شناخته شده اسپایدرمن به جامعه خدمت کرد. تفاوت لباس اسپایدرمن در این دنیا این بود که ماسک اسپایدرمن فقط لنز داشت و البته بخشی از حاشیه ماسک او در اطراف صورتش به سمت پایین کشیده شده بود تا لنز را روی صورتش نگه دارد.

 

35- مرد عنکبوتی دنیای شماره 96211

مرد عنکبوتی دنیای شماره 96211

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 2 از کمیک Marvel Vision (فوریه 1996)

اطلاعات خاصی از این مرد عنکبوتی در دست نیست. در واقع به نظر نمیرسد سرگذشت و تاریخچه او تفاوتی با پیتر پارکر دنیای اصلی داشته باشد. فقط اینکه تجهیزات او جوری بود که به جای آنکه وب شوتر داشته باشد، چنگک داشت! لباسش هم غالباً به رنگ بنفش بود. به جای لنز هم از عینک چشمی سیاه استفاده میکرد. یک جلیقه نارنجی رنگ هم داشت که یک لوگوی بزرگ عنکبوتی رویش دیده میشد. دست کش هایش نیز نارنجی بود و روی زانوها و عضله های دوسرش نیز پارچه داشت. و البته کمربند چند منظوره قهوه ای رنگ هم داشت. ما این مرد عنکبوتی را در رویداد "دنیای عنکبوتی" در حال مبارزه با "وارثان" دیدیم.

 

36- می رایلی از دنیای شماره 803 (ملقب به «لیدی اسپایدر»)

- می رایلی از دنیای شماره 803 (ملقب به «لیدی اسپایدر»)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1 از كمیك "دنیای عنکبوتی" (ژانویه 2015)

یکی از جالب ترین شخصیت هایی که در رویداد "دنیای عنکبوتی" خلق شد اسمش بود «می رایلی» از دنیای 803 که به "لیدی اسپایدر" (Lady Spider)شهرت داشت. او در قرن 18 میلادی زندگی میکرد و قدرت های فوق بشری عنکبوتی نداشت ولی با اختراعات خود تونسته بود به یک قهرمان تبدیل بشه. بعدا هم به گروه Web Warriors ملحق شد (این کمیک رو بخونید). در کمیک های مرد عنکبوتی 2099 هم حضور داشته (بروید اینجا). همچنین در دنیای خانم لیدی اسپایدر نیز نسخه ای از شش خبیث وجود دارد به نام "شش مرد خباثت" (!) که توسط گرین گابلین این دنیا تاسیس شده بود و در سرقت مدارک شهردار شهر شرکت داشت که با دخالت لیدی اسپایدر مواجه شد (داستانش اینجا ترجمه شده است). ایشون همچنین در انیمیشن تحسین شده "در میان دنیای عنکبوتی" نیز حضور افتخاری (کامئو) داشت (این مقاله را بخوانید).

 

37- مرد عنکبوتی از دنياي شماره 8351 (ملقب به دنیای «قاتل عنکبوتی»)

- مرد عنکبوتی از دنياي شماره 8351 (ملقب به دنیای «قاتل عنکبوتی»)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1 از What if Spider-Man Vs. Wolverine (مارس 2008)

او اسپایدرمن خشنی بود در دنیای شماره 8351 مارول كه از كشتن دیگران ابایی نداشت. در دنیای خودش یك قاتل حرفه ای شده بود و با «ولورین» دنیای خودش كار میكرد و بهش لقب Spider Assassin داده بودند. او از مری جین جدا شده بود تا با زن دیگری به نام «الكس» ازدواج كند (چون الكس شباهت ظاهری فراوانی با عشق اول او یعنی «گوئن استیسی» داشت). خوشبختانه (!) در رویداد دنیای عنکبوتی کشته شد.

 

38- مرد عنکبوتی دنیای شماره 58163 (ملقب به «مرد عنکبوتی خاندان ام»)

مرد عنکبوتی دنیای شماره 58163 (ملقب به «مرد عنکبوتی خاندان ام»)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1 از کمیک Spider-Man: House of M (آگوست 2005)

سال 2005 مارول رویدادی مهم و برتر منتشر کرد به نام "خاندان ام" (House of M) که اینجا ترجمه شده است. در این رویداد با دنیایی موازی آشنا شدیم که توسط جهش یافته ای نیرومند به نام «اسکارلت ویچ» درست شده بود . این دنیا برای مدتی جایگزین دنیای اصلی مارول شد و در آن خیلی تغییرات را شاهد بودیم. در این دنیا مرد عنکبوتی یک سلبریتی بود که با گوئن استیسی ازدواج کرده بود و مردم دنیا فکر میکردند که یک جهش یافته است. این مرد عنکبوتی از مشکلات روحی و ذهنی در رنج بود و بعدا معلوم شد در قالب «گرین گابلین» این دنیا فرو رفته بوده است! در هر حال او در رویداد "دنیای عنکبوتی " کشته شد.

 

39- مرد عنکبوتی دنیای شماره 92100 (ملقب به «مرد عنکبوتی شش دستی»)

- مرد عنکبوتی دنیای شماره 92100 (ملقب به «مرد عنکبوتی شش دستی»)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 42 از سری دوم کمیک های What If? (اکتبر 1992)

در دنیای اصلی  مارول و در شماره 100 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز که اینجا ترجمه شده، اتفاق مهمی افتاد: پیتر پارکر که از قدرت های عنکبوتی خودش خسته شده بود سعی کرد با درست کردن محلولی از دست قدرت های خودش خلاص بشه. ولی این محلول بهش 4 تا دست اضافه داد! او سپس با استفاه از خون «موربیوس» (که یک خون آشام است) تونست به حالت اولیه خودش برگرده. اما در دنیای شماره 92100 مارول یک مرد عنکبوتی را دیدیم که به موربیوس دسترسی نداشته و بنابراین در همون حالت 6 دستی باقی مونده بود! او در هر حال یک قهرمان محبوب در دنیای خودش بود و حتی تونست «گوئن استیسی» را از دست گرین گابلین نجات بده. او متاسفانه در رویداد "دنیای عنکبوتی" به دست "وارثان" کشته شد.

 

40- مرد عنکبوتی دنیای شماره 10511

مرد عنکبوتی دنیای شماره 10511

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 13 از کمیک Weapon X (می 2010)

دنیای شماره 10511 مارول در آینده رخ میدهد. در این دنیا پیتر پارکر یک شورشی بود که علیه دولتی که توسط شرکت خبیث "راکسان" کنترل میشد مبارزه میکرد. راکسان ربات های به نام «دث لاک ها» داشت که با آنها ابرقهرمانانی که باهاش مخالفت میکردند را اعدام میکرد. هیچ وقت معلوم نشد که آیا اسپایدرمن با دیگر اعضای گروه های مقاومت ارتباطی دارد یا نه ولی در هر حال به دست دث لاک ها کشته شد. لباس او پارچه ای و به رنگ سیاه بود. او ته ماسک خودش رو پشت سرش گره میزد، جلیقه ای ضدگلوله داشت (به همراه وب شوتری روی بازوی راست خود) و یک کمربند چند منظوره قهوه ای.

 

41- مرد عنکبوتی دنیای شماره 37072

مرد عنکبوتی دنیای شماره 37072

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 55 از کمیک Exiles  (دسامبر 2004)

اسپایدرمن در دنیای شماره 37072 تنها ساکن نیویورک بود که تحت تاثیر طلسم جادوگری خبیث به نام «کولان گاث» (از دشمنان «کونان بربر») قرار نگرفت تا گاث بتواند او را بیشتر شکنجه بدهد! اما وقتی گاث سرنگون شد متوجه شد که جانشین او یعنی «زاراثوس» به مراتب از او بدتر است! بنابراین سعی کرد گاث را دوباره به قدرت برگرداند. اما در نهایت وقتی گاث به هدفش رسید مرد عنکبوتی را کشت! لباس او توسط گاث تغییر کرده بود. لوگوی عنکبوتی روی سینه اش لبه گرد و آبی و فقط دو پای آبی رنگ داشت و داخل آن هم الگوی تار عنکبوتی نبود. روی بازو و ران پاهایش نیز نوارهایی با الگوی تار عنکبوتی به چشم میخورد.

 

مهدی ترابی مهربانی 

All rights reserved © Spidey.ir 2023

 (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی

نسخه های عجیب و غریب از شخصیت های کمیک بوکی

كمیك های دنیای عنكبوتی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

20 لباس عجیب و غریب مرد عنکبوتی در دنیاهای مختلف!

مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

7 شخصیت مونث برتر كمیك های مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

قسمت آخر از رویداد "پایان دنیای عنکبوتی" ترجمه شد + لینک دانلود

سری جدید کمیک "دنیای عنکبوتی" ترجمه شد + لینک دانلود

رتبه بندی فرزندان پیتر پارکر در دنیای کمیک

رتبه بندی زنان و دختران عنکبوتی در کمیک بوک های مارول

شماره آخر از کمیک "نیروی عنکبوتی" (SPIDER-FORCE) ترجمه شد + لینک دانلود

15 مرد عنکبوتی دارک در دنیای کمیک!

کمیک "ارتش عنکبوتی" (VAULT OF SPIDERS) ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "لبه قیامت عنکبوتی" ترجمه شد

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

"سرگذشت كلون" – قسمت سوم: معرفی كلون های اسپایدرمن!

كمیك "لبه دنیای عنكبوتی" ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

10 پیتر پارکر در دنیاهای موازی که به مردعنکبوتی تبدیل نشدند!

كشته شدگان دنیای عنکبوتی! - قسمت اول

كشته شدگان دنیای عنکبوتی! - قسمت دوم

رتبه بندی 10 لباس برتر «بن رایلی» (BEN REILLY)

شخصیت هایی که سعی کردند دستیار مردعنکبوتی باشند

15 لباس برتر مایلز مورالز در دنیای کمیک، انیمیشن و بازی

15 حضور افتخاری/کامئو (CAMEO) برتر در کارتون "اسپایدرمن: آنسوی دنیای عنکبوتی"

کمیک "لبه قیامت عنکبوتی" (SPIDER-GEDDON) ترجمه شد

شماره آخر از سری جدید کمیک بوک "لبه دنیای عنکبوتی" ترجمه شد + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
+6 #1 mtm 1393-02-17 18:00
بازم تاكيد ميكنم اگر مي خواهيد تيزري كه همه اسپايدرمن ها توش هستند را با كيفيت عالي ببينيد لينك زير رو كليك كنيد:

spidey.ir/images/img/content/all-spidermen/spider-verser-banner.jpg
نقل قول کردن
سید حمید رضا فتو کیان
+3 #2 سید حمید رضا فتو کیان 1393-02-17 18:02
دست شما درد نکنه آقا مهدی!مثل همیشه گل کاشتین!سپاس! ;-) ;-) ;-) ...
نقل قول کردن
جان
+4 #3 جان 1393-02-17 18:07
من هم برای اینکه در با سواد کردن بچه ها نقشی داشته باشم تصمیم گرفتم تا کمیک های امروز بیاد اولین حضورا رو اپ کنم(دلیل اصلی این است که اقای ترابی سریعا عکس جلد کمیک رو نمایش اتلاین کرد :-* )
مال 2099
uploaded.net/file/ayhntwmv
نقل قول کردن
mirabilis
+6 #4 mirabilis 1393-02-17 18:08
انصافا این کاپیتان یونیورس ، برای مورلان کفایت میکنه ، بقیه احتمالا تماشاچی خواهند بود و کاپیتان رو تشویق خواهند کرد ! ( به سبک گلادیاتوری ) :lol:
غیر از کاپیتان یونیورس هم ، گوست اسپایدر هم به قدر کفایت هست . نمیدونم اسلات میخواد چقدر قدرت به مورلان بده که نیاز باشه همه ی اسپایدی ها دور هم جمع بشوند !
پ.ن : از همه ی اینها گذشته ، خود پیتر پارکر هم میتونه در برابر مورلان مقاومت کنه ، چون که پیتر پارکره ، یه بار ایستادگی کرده ، بازم میتونه ! ( البته اون دفعه له شد پیتر به معنای کامل ! :-* )
پ.ن 2 : دیگه مثل همیشه آقای ترابی هست و مقاله های خوبشون . ;-)
نقل قول کردن
جان
+5 #5 جان 1393-02-17 18:11
earth x 1- 6
uploaded.net/file/v4mohmjw
اینو تو ارشیوم داشتم :P
نقل قول کردن
Omid.J
+3 #6 Omid.J 1393-02-17 18:26
جالب بود ولی همشونو تو marvel.wikia.co m دیده بودم ولی بازم خوبه خلاصش
نقل قول کردن
Saleh
+4 #7 Saleh 1393-02-17 18:39
از اون مقاله باحال ها بود آقای ترابی! ;-) خیلی برام جالبه که درباره جهان مردعنکبوتی بیشتر بدونم.
نقل قول کردن
علیرضا ایمانی فر
+3 #8 علیرضا ایمانی فر 1393-02-17 19:03
اقای ترابی دستتون درد نکنه.این مقاله من رو بیشتر با دنیای اسپایدرمن آشنا کرد.منتظر قسمت دوم
نقل قول کردن
Alireza
+2 #9 Alireza 1393-02-17 20:37
خیلی خوب بود.ممنون.
نقل قول کردن
mobin
+2 #10 mobin 1393-02-17 21:02
خیلی ممنون خیلی مقاله خوبی بود من خیلی از این اخری خوشم امد .
نقل قول کردن
mohammad hossein
+1 #11 mohammad hossein 1393-02-17 21:18
حالا چرا دنیاها شماره سریال دارند؟
نقل قول کردن
امین
+2 #12 امین 1393-02-17 21:24
اينو فقط به لحاظ تصحيح مقالتون ميگم: در قسمت پاياني مقاله به جاي بازي رايانه اي نوشتيد بازي يارانه اي.
نقل قول کردن
mokhtar
+5 #13 mokhtar 1393-02-18 00:31
به نقل از mados:
حالا چرا دنیاها شماره سریال دارند؟


همانطور که اقای ترابی هم تو مقاله گفت، این کار برای اینه که دنیاها از هم متمایز بشن

چون تعداد دنیاها فوق العاده زیاده. شما در نظر بگیر که اسپایدرمن این همه دنیا داره پس شخصیت های دیگه ماورل هم دنیاهای خودشون رو دارن. پس اگه هر کدوم شماره خاص خودشون رو نداشته باشن با هم قاطی میشن
نقل قول کردن
mtm
+6 #14 mtm 1393-02-18 00:56
به نقل از Symbiote:
اينو فقط به لحاظ تصحيح مقالتون ميگم: در قسمت پاياني مقاله به جاي بازي رايانه اي نوشتيد بازي يارانه اي.


مرسی
تصحیح شد
دیگه این روزها از بس بحث یارانه است ما هم قاطی کردیم :lol:
نقل قول کردن
mtm
+6 #15 mtm 1393-02-18 00:59
به نقل از هابی:
من هم برای اینکه در با سواد کردن بچه ها نقشی داشته باشم تصمیم گرفتم تا کمیک های امروز بیاد اولین حضورا رو اپ کنم(دلیل اصلی این است که اقای ترابی سریعا عکس جلد کمیک رو نمایش اتلاین کرد :-* )


دستت درد نکنه
واقعا لطف میکنی

اون کاور ها رو هم من به خدا هر وقت ببینم قابل نمایش میکنم
منتهی واقعیت اش اینه که خیلی وقتها کامنت شما رو نمیبینم یا دیر میبنیم چون بلاخره من که 24 ساعته تو سایت نیستم!
نقل قول کردن
armin
+4 #16 armin 1393-02-18 10:56
اقا مهدی اون اسپایدر منه ک شبیه خوکه کیه دگ :-*
نقل قول کردن
سید حمید رضا فتو کیان
+4 #17 سید حمید رضا فتو کیان 1393-02-18 11:57
لینک دانلود:
spidey.ir/.../...
لینک:
4shared.com/.../...
یه تشکر هم به مختار بابت این لینکه بدهکارم!غلامتیم داش مختار! ;-) ...
نقل قول کردن
mtm
+6 #18 mtm 1393-02-18 14:11
به نقل از amazing-armin:
اقا مهدی اون اسپایدر منه ک شبیه خوکه کیه دگ :-*


تو قسمت دوم میگم
نقل قول کردن
علی عطاران
+2 #19 علی عطاران 1393-02-18 16:35
آقای ترابی مقاله شما مثله همیشه عااالی بود.
واقعا خیلی خوب معرفی کردید
نقل قول کردن
salar
+2 #20 salar 1393-02-18 17:05
مرسی واقعا عالی بود :lol:
نقل قول کردن
peter parker
+1 #21 peter parker 1393-02-19 14:57
bia2up.ir/.../...
bia2up.ir/.../...
bia2up.ir/.../...
اینا نمونه ای از عکس های که از بازی the amazing spider-man 1 گرفته بودم. :roll:
نقل قول کردن
mobin
+2 #22 mobin 1393-02-19 16:19
کسانی که بازی spider man 2000 را بر روی pc اجرا کردند لطفا مرا راهنمایی کنند .
نقل قول کردن
متین
+3 #23 متین 1393-02-21 20:19
سلام بر آقا مهدی و مختار(چطوری مختار؟)من اومدم بعد چند وقت فقطم خواستم از آقا مهدی بخاطر مقالات تشکر کنم و تا آخر امتحانا هم نیستم (چقد کاربرا زیاد شدن!)
نقل قول کردن
mohamad ali
#24 mohamad ali 1393-02-26 00:09
سلام اقای amazing spidey من از اقای ترابی پرسیدم که چگونه اواتار بزارم گفتن از شما کمک بکیرم . میشه لطف کنین توضیح دهید . ممنون.
نقل قول کردن
iron man mark52
#25 iron man mark52 1396-10-28 21:41
آقای ترابی مرد عنکبوتی گوست رایدر داستان کاملشون از این قراره:
ایشون بسیاری از مرد عنکبوتی های دنیاهای دیگه رو به دنیای خودش می یاره و انرژی اون ها رو جذب می کنه تا قوی تر شه ولی یکی از مرد عنکبوتی ها (شماره ی دنیای اون یادم نیست!) اون رو متقاعد می کنه تا دستگاهی رو که با اون انرژی اون یکی مردعنکبوتی ها رو جذب می کنه ببنده ولی درحین این کار میمیره ولی بعدا به شکل گوست رایدر بر می گرده!
نقل قول کردن
AMIRHUSSEIN
#26 AMIRHUSSEIN 1397-06-08 20:59
چرا کمیک مردعنکبوتی برتر 1 تا 9 نداره؟؟؟
نقل قول کردن
Spider-Fan
#27 Spider-Fan 1397-06-08 21:26
به نقل از AMIRHUSSEIN:
چرا کمیک مردعنکبوتی برتر 1 تا 9 نداره؟؟؟

سایت از شماره ۱۰ تا آخر (۳۳) رو ترجمه کرده؛
ولی آرک اول سری the Superior Spider-Man یه مقدار "مشکل پخش" داشتن! :-* بنابراین ترجمه نشدن. (خلاصه بگم داک آک "رفته بود تو نخ" مری‌جین!)
در مورد اتفاقات مهم آرک اول هم توی سایت مقاله نوشته شده. بگرد پیدا می‌کنی.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#28 Spider-Fan 1397-06-08 23:01
خیلی مشتاق‌ـم که «بن رایلی» و مخصوصا تعاملات‌ـش رو با پیتر پارکر توی رویداد Spider-Geddon ببینم.
بعد از خبیث شدن و انتخاب هویت "شغال" پیتر خیلی از دستش شاکی شد و نمی‌خواست قبول کنه کسی که مثل برادرش بوده الان خبیث و دشمن‌ـش شده. آخر داستان هم بن رایلی یجورایی از کارـاش پشیمون شد و دوباره هویت Scarlet Spider رو انتخاب کرد.
مارول هم یه سری جدید با نام Ben Reilly: the Scarlet Spider از همون زمان تا الان منتشر می‌کنه.
اونجوری که دیدیم الان بن یجورایی جزو قهرمان‌های "سطح خیابانی" مارول به حساب میاد (مثل دردویل یا مون‌نایت) و توی رویداد Damnation هم مثل اینکه نقش داشته.
(جالب اینه که «نیک اسپنسر» هم از نویسندگان این رویداد بوده، پس می‌تونه بعد از Spider-Geddon بن دلیلی رو وارد سری tASM کنه یا یه کراس اور بین سری اختصاصی خودش و سری tASM بنویسه.)
نقل قول کردن
mahan tkd
#29 mahan tkd 1397-06-11 05:06
واقعا از یک کلمه ی شما تا امید شدم
توقع نداشتم که وقتی یک اسپایدی بمیره شما بگید خوشبختانه
من خیلی از این شخصیت خوشم میاد و شاید جزو سه اسپایدی مورد علاقه ی من باشه و وقتی اون به دست وارثان کشته شد خیلی من اذیت شدم :cry:
امید وارم در مقاله های جذاب دیگتون از این تیکه ها استفاده نکنید :-? ;-)
نقل قول کردن
mahan tkd
#30 mahan tkd 1397-06-11 05:07
به نقل از mahan tkd:
واقعا از یک کلمه ی شما تا امید شدم
توقع نداشتم که وقتی یک اسپایدی بمیره شما بگید خوشبختانه
من خیلی از این شخصیت خوشم میاد و شاید جزو سه اسپایدی مورد علاقه ی من باشه و وقتی اون به دست وارثان کشته شد خیلی من اذیت شدم :cry:
امید وارم در مقاله های جذاب دیگتون از این تیکه ها استفاده نکنید :-? ;-)

ببخشید که درج نکردم منظورم شماره ی ۲۵ بود...
یا همون قاتل عنکبوتی.
نقل قول کردن
mtm
#31 mtm 1397-06-11 08:05
به نقل از mahan tkd:

امید وارم در مقاله های جذاب دیگتون از این تیکه ها استفاده نکنید :-? ;-)

من نظر شخصی خودم رو گفتم چون اصلا نمیتونم یه اسپایدرمن قاتل رو حذف کنم
و البته فکر نکنم هیچ طرفدار واقعی اسپایدرمن همچین شخصیتی رو دوست داشته باشه :-*
نقل قول کردن
Hornet
#32 Hornet 1397-06-11 09:22
مقاله ی خیلی خوبی بود من خودم مردعنکبوتی دنیای 4 رو دوست دارم هم از نظر لباس خیلی خفنه و هم از نظر اخلاقی آدم جالبیه.
نقل قول کردن
kiyan
#33 kiyan 1397-06-11 10:05
به نقل از Hornet:
مقاله ی خیلی خوبی بود من خودم مردعنکبوتی دنیای 4 رو دوست دارم هم از نظر لباس خیلی خفنه و هم از نظر اخلاقی آدم جالبیه.

پس معلومه خودتم از نظر اخلاقی مشکل داری، نه؟
در کل به کفش کل اعضای سایت که ازش خوشت میاد
نقل قول کردن
mahan tkd
#34 mahan tkd 1397-06-12 17:43
به نقل از mtm:
به نقل از mahan tkd:

امید وارم در مقاله های جذاب دیگتون از این تیکه ها استفاده نکنید :-? ;-)

من نظر شخصی خودم رو گفتم چون اصلا نمیتونم یه اسپایدرمن قاتل رو حذف کنم
و البته فکر نکنم هیچ طرفدار واقعی اسپایدرمن همچین شخصیتی رو دوست داشته باشه :-*

:-|
نقل قول کردن
s_spidey
#35 s_spidey 1399-01-06 20:36
لباس های بن رایلی . فلش تامپسون و اسپایدرمن مانگایی خیلی خوب بود من یه مدت سر این که بن اسکارلت اسپایدرمنه یا کین درگیر بودم ولی بالاخره فهمیدم خیلی ممنون بابت این مقاله بعد چند سال بار دومه که دارم میخونمش و این مقاله باعث آشنایی من با این سایت بسیار عالی شد فقط الان لقب بن رایلی چیه
نقل قول کردن
ali spidey 99
#36 ali spidey 99 1399-01-07 02:20
عالی بود استاد گرامی
من که خودم از پنه لوپه پارکر و میگل اوهارا خوشم میاد.(البته خود اسپایدی که روی سرمون جا داره)
نقل قول کردن
ironman
#37 ironman 1399-06-21 23:30
سلام وخسته نباشید خیلی خیلی بابت این مقاله بینظیر ازتون تشکر میکنم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید