نگاهی به كمیك های مرد عنكبوتی انتقام جو (Avenging Spider-Man)

avenging-spider-man اونجينگ اسپايدرمن

كمیك های "مرد عنكبوتی انتقام جو" در این مدتی نسبتاً كوتاهی كه چاپ آنها میگذرد موفقیت خوبی برای مارول به ارمغان آورده اند اما آیا آنها توانسته اند دل هواداران پرشمار مرد عنكبوتی را به دست بیاورند یا نه؟

 

مقدمه:

"مرد عنكبوتی انتقام جو" یا "اونجینگ اسپایدرمن" (Avenging Spider-Man) نام یك مجله كمیك بوکی ماهانه است كه توسط انتشارات مارول كامیكس به چاپ میرسد. شماره نخست این كمیك در تاریخ 9 نوامبر 2011 به بازار آمد و تا به حال (یعنی تا ماه می 2013) ، 21 شماره از آن به چاپ رسیده. در این كمیك اسپایدرمن در هر شماره با یكی دیگر از ابرقهرمانان یا گروه های ابرقهرمانی مارول همكاری میكند و با كمك آنها به نبرد با شخصیت های خبیث مختلفي (كه شايد از شخصيت هاي خبيث معروف و كلاسيك اسپايدرمن به شمار نروند) میرود. تا به حال شخصیت هایی مثل «هالك قرمز»، «تیزبین» (Hawkeye)، «كاپیتان آمریكا»، «پانیشر»، «دد پول» و ... در این كمیك حاضر شده اند.

 

شماره های آغازین

اوّلین شماره ی  "مرد عنكبوتی انتقام جو"  شروع خیلی سریع و شلیكی داشت  چون اصلا بدون هیچ  مقدمه ای یكراست  رفت سراغ اوّلین جنگ اونجری اسپایدرمن! ولی این به معنای ضعف نیست. در حقیقت ایده ی خوبی داشت  و علاوه بر اینكه یکهو اسپایدرمن رو می دیدی که وسط یک صحنه ی اکشن با اونجرزه، بلكه نویسنده تعاملات خوب و جالبی میان اسپایدرمن و دیگر شخصیت ها برقرار میكرد. اوّلین هم گروهی او هم "هالك قرمز رنگ" (Red Hulk) بود. در واقع 3 شماره ی اوّل این کمیک عالی بودند. مخصوصا دیالوگ ها (!)  كه  بذله گویی اسپایدرمن را خیلی خوب نشان ميدادند. از اسپایدرمن هم بگذریم، کلّه شقّی هالک  قرمز هم خیلی خوب و موثر به نمایش گذاشته میشد. شخصیت جی جونا جیمسون هم خیلی جالب از آب درآمده بود. یعنی از اسپایدرمن پشتیبانی می کرد امّا جلوی خود او وانمود می کرد براش مهم نیست! آدم بد داستان هم به شکل مضحکی شکست خورد. طراحی های هم عالی بود و هرچند تا حدودی اغراق آمیز جلوه میكردند اما لبریز از ذات پر شور و انرژیك كمیك های ابرقهرمانی بودند.

avengingspiderman شماره اول كميك اونجينگ اسپايدرمن

 سپس اسپایدرمن به ترتیب با «تیز بین» و «كاپیتان آمریكا» همگروه شد و در نتیجه داستان های بسیار خواندنی و جالبی به وجود آمد (حتی به عقیده كارشناسان شماره 4 "مرد عنكبوتی انتقام جو" كه در آن او با تیز بین همكاری میكند یكی از بهترین داستان های اخیر اسپایدرمن است). از سوی دیگر چون داستان های معمولا در یكی دو شماره به سرانچام میرسیدند و چندان پیچیده نبودند و نیازی نبود تا برای درك آنها حتماً كمیك های دیگر اسپایدرمن را خوانده باشید، خوانندگان جدید زیادی جذب آنها شدند. در حقيقت چند شماره نخست "اسپایدرمن انتقام جو" از بهترین های سال های اخیر اسپایدرمن بودند و تفاهم و درك مناسبی هم بین نویسنده و طراح داستان ها وجود داشت.

 spiderman-hawkeye اسپايدرمن تيز بين

 

نویسندگان و طراحان

اوّلین نویسنده ی این کمیک ها «زب ولز»  بود (كه پیشتر به طور جست و گریخته داستان های نسبتا خوب برای اسپایدرمن نوشته بود)  و اوّلین طراح «جو مادیوریرا» نام داشت كه برای علاقمندان به كمیك  كاملاً آشناست. بعد از او طراحانی همچون«گرگ لند»، «لینین فرانسیس لو» ، «استوارت ایمونن»، «مت کلارک» (که مطمئناً مزخرف ترین آنها بود) «تری دودسن» ، «آرون کودر»، «گبریل دل اوتو»، «جان ولاسکو» و «مارکوچکچنتو (چقدر این کمیک طرّاح داره ها!) نویسنده ها هم بعد از زب، «گرگ روکا»، «مارک وید»، «كاترین ایموان»، «تی تمپلتون» ، «کلی سو دکانلیک»، «کوین شینک» ، «کولن بان» و بالاخره «کریستفر یاست» بودند! درست است كه اكثر این طراحان و نویسندگان مذكور بسیار كاربلد و با تجربه هستند ولی واقعاً  این كمیك به دلیل نداشتن یك تیم ثابت ضربه خورد و باعث شد تا خیلی زود هواداران اسپایدرمن از آن دلسرد شوند زیرا تقریباً در هر شماره لحن، طراحی ها و خطوط داستانی عوض میشد.

 

داستان ها

ایده ی تبدیل شدن اسپایدرمن به یک اونجر و همگروه شدن  با ديگر ابرقهرمانان محبوب مارول هميشه جالب بوده است و به همين دليل كميك هاي New Avengers خيلي پرفروش شدند (این در حالیست كه اسپایدرمن معمولاً به عنوان یك ابرقهرمان تكرو و تنها شناخته میشود كه سالها عضو هیچ گروهی نشد). پنج شماره ی اوّل داستان های خوبی داشتن ولی بعد داستان ها افت کردند (البته خداییش هنوز هم بهتر از "اسپایدرمن برتر" بودند! در ضمن گاهی اوقات معلوم نبود كه چرا مثلاً با شخصیت هایی مثل «دایناسور پلید»   (Devil Dinosaur) یا «پانیشر» و ... همراه میشود! ولی با آمدن «کریستفر یاست» (كه پیشتر با نوشتن اپیزودهای سریال انیمیشن خارق العاده Avengers: Earth's Mightiest Heroes نشان داده بود كه چه نویسنده قهاری است و چه قدر خوب دنیای مارول را میشناسد)  داستان ها دوباره جان تازه ای گرفتند. 

the-jackal شغال - كلون ساگا اسپايدرمن

جالب این جاست که زمانی كه ياست نویسنده این كمیك شد كه «دكتر اختاپوس» جای اسپایدرمن را گرفته بود اما انصافاً كار شایسته ای را تا به حال انجام داده و داستان هایی نوشته كه بینهایت سرگزم كننده هستند. از طرفی دیگر او بر خلاف «دان اسلات» شخصیت پردازی اسپاك را طوری نكرده كه برای خواننده تهوع آور باشد و به همین دلیل اسپاك داستان های او كمتر رفتار ناشایست از خود بروز میدهد!!! البته اعتراف میكنم كه داستان های او فاقد عمق خیلی زیادی هستند. امّا قطعا بزرگ ترین نقطه قوت او در نوشتن  ها دیالوگ است. او در ضمن توانسته به خوبی چند داستان را با هم پیش ببرد و معلوم است كه بر خلاف داستان های اسلات، همه چیز هدفمند است و قرار است اسپاك نقشه بزرگی داشته باشد. به همین دلیل است كه میبینیم اسپاك در چند شماره اخیر دارد هم تیم های سابق خود را در گروه "شش خبیث" (Sinister Six)  پیدا میكند و در محفظه هایی در مخفیگاه خود زندانی میكند (او در آخرین شماره سعی كرد «آفتاب پرست» را كه توسط SHIELD  دستگیرشده بود را دوباره آزاد كند و به همین دلیل به سراغ هواپیمای مخصوص این سازمان به نام Hellicarrier رفت ولی در آنجا با گروه «اونجر» روبرو شد و حتی فهمید كه یك گروه مخوف روسی هم به سختی به دنبال او هستند) بنابراین خواننده از خود میپرسد كه اسپاك چه در سر دارد؟ آيا او ميخواهد بار ديگر گروه شش خبيث را شكل دهد يا اينكه از اعضاي سابقش انتقام بگيرد؟ (چون برخي از آنان در جريان داستان معروف End of Earth ، به دكتر اختاپوس خيانت كردند)

avenging spiderman مرد عنكبوتي اونجينگ

در ضمن، یاست با مهارتي مثال زدني از چند شماره پیش پای یكی از دشمنان قدیمی اسپایدرمن به نام «شغال» (Jackal)  را به داستان ها باز كرد و معلوم است كه هر جا صحبت از شغال میشود باید منتظر نقشه های پلید او در ساخت موجودات آزمایشگاهی كپی برداری شده (كلون) باشیم! در واقع حضور شغال و همچنین این حقیقت كه آقای یاست نویسنده داستان های كمیك "اسكارلت اسپایدر" نیز هست، شایعاتی به وجود آورده كه به زودی «بن رایلی» (همان كلونی كه شغال از روی «پیتر پاركر/مرد عنكبوتی» ساخت و سالها پیش به دست «گرین گابلین» كشته شد) برخواهد گشت!

gg kills ben reily گرين گابلين - بن رايلي

تمام این موارد باعث شده تا خوانندگان پس از خواندن هر شماره بیصبرانه منتظر شماره بعد باشند.  البته واقعاً چقدر حیف كه مارول میخواهد به زودی "مرد عنكبوتی انتقام جو" را كنسل كند و به جای آن Superior Spider-Man Team-Up را منتشر كند (البته ظاهراً فقط اسمش عوض میشود و در این كمیك جدید هم اسپایدرمن در هر شماره با یكی دیگر از ابرقهرمانان مارول همگروه خواهد شد) . اما جای شكرش باقی است كه یاست قرار است نویسنده Superior Spider-Man Team-Up هم باشد پس میتواند داستان هایش را به سرانجام برساند.

 

طراحی ها

راستش فقط طراحی های شماره ی یک تا شش و شانزده تا بیست و یک خوب بود. اما اين اواخر و با حضور «مارکو چکچنتو»  به عنوان طراح داستان ها، خيلي پيشرفت داشته! شماره های هجده تا بیست و یک که دیگه حرف نداشت! فقط با یک نگاه به این طراحی به تبحر «مارکو چکچنتو» پی می برید.

او در سایه ها وجزئیات حرف ندارد و بی رحمی و ترسناکی اسپایدرمن برتر را خیلی خوب به تصویر می کشد. (گاهی اوقات آرزو می کنم که چکچنتو طراحی های اسپایدرمن برتر را انجام می داد!)

 


دیالوگ ها

همون طور که قبلا هم گفتم نقطه قوّت این کمیک ها در دیالوگ های آنها نهفته است. شوخ طبعی های اسپایدرمن هم شنيدني بود. دیالوگ های اسپاک هم خیلی خوبه و يادم هست كه ياست در يك شماره با نحوه حرف زدن غلو آميز و كليشه اي دكتر اختاپوس شوخي كرد (يه جايي اسپاك ميره به مخفيگاه قديمي خودش و ناگهان يك فيلمي از خودش يعني دكتر اختاپوس رو ميبينه و بعد ميگه: "خدايا! يعني من هميشه اينقدر مسخره حرف ميزدم؟!) . ياست ديالوگ نويسي اش حرف نداره و در زمينه هم به مراتب بهتر از اسلات عمل  ميكنه. جوك هايي هم كه دهان اسپاك خارج ميشه عمداً طوري نوشته شده كه خيلي بامزه نباشه تا نشون بده كه اسپاك مثل پيتر پاركر در بذله گويي مهارت نداره.

 

Annual

تقریبا مزخرف ترین آنوآل عمرم بود. امّا حس و حال  مفرّح   (fun)و با مزه  اي داشت و به شخصیت پیتر پارکر و نگرانی اش برای تمام شدن تار هایش هم اشاره می کرد. كلا حضور Thing در هر داستاني از اسپايدرمن، خيلي ميتونه جالب باشه ولي در اينجا اصلا اينطور نيست! طرّاحی چندان خوبی هم نداشت. خواندش توصيه نميشود !!! (كلا سالهاست كه هيچ annual خوب و دندان گيري از مارول بيرون نيومده)


نتیجه گیری:
كمیك  های "اسپایدرمن انتقام جو" یك شروع بسیار امیدواركننده داشتند و خوانندگان از این كه میدیدند اسپایدرمن در هر شماره با یكی دیگر از ابرقهرمانان معروف مارول همكاری میكند، ذوق میكردند اما به زودی سطح داستان ها  و طراحی ها افت كردند به خصوص وقتی داستان ها حال و هوایی غریب و فانتزی پیدا كردند (مثلاً آن شماره هایی كه Deadpool  سر و كله اش پیدا شد!!!) با این حال این اواخر و با حضور كریستوفر یاست به عنوان نویسنده ثابت و اختصاص یك طراح زبده به او، "اسپایدرمن انتقام جو" دوباره به مسیر اصلی خود بازگشته و سرگرم كننده و جذاب  شده است.  

 

نویسنده: صالح شاملو (SLH Hero)

All rights reserved © Spidey.ir 2013

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

شماره 12 از کمیک "مرد عنکبوتی انتقام جو" ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

قسمت آخر كمیك مرد عنكبوتی و هالك قرمز ترجمه شد + لینك دانلود

نگاهی به كمیك های مرد عنكبوتی انتقام جو

لینک دانلود کمیک های AVENGING SPIDER-MAN (کامل)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

امیرحسین عنکبوتی
-8 #1 امیرحسین عنکبوتی 1392-03-12 14:04
اول
نقل قول کردن
ونداد
+4 #2 ونداد 1392-03-12 14:16
خوش به حالتون که این کمیکا را خواندید :cry: :cry: :cry: :sad: :sad:
نقل قول کردن
هیربد
+1 #3 هیربد 1392-03-12 14:52
خیلی مقاله عالی و کاملی بود فقط امیدوارم که سوپریور اسپایدرمن تیم آپ هم به خوبی همین باشه و داستاناش افت نکنه :roll:
نقل قول کردن
امیر
+1 #4 امیر 1392-03-12 16:17
میشه یه مقدار در مورد داستان End of Earth توضیح بدید که چه اتفاقی توش افتاده؟
یه سوال : طراحی های جو مد توی این سری کمیک چطور بودن؟کارش خوب بود؟(من ایشونو به خاطر طراحی های بازی DARK SIDERS 1 و 2 میشناسم :roll: )
نقل قول کردن
Saleh
+3 #5 Saleh 1392-03-12 16:38
راستی این کار مارول خیلی کارش تکراری بود(در مورد Superior Spider-Man)چون قبلا هم اسکارلت اسپایدر رو جای پیتر جا زد.
نقل قول کردن
mtm
+2 #6 mtm 1392-03-12 16:40
end of earth از از داستان هاي مهم و بزرگ اين اواخر اسپايدرمن بود كه در اون دكتر اختاپوس كه جسمش در حال تحليل رفتن بود اومد تا قبل از مرگ يه كار بزرگ بكنه! يعني تصميم گرفت دستگاهي بسازه تا كل دنيا رو در حرارت خورشيد ذوب كنه! :eek:
او دوباره گروه شش خبيث رو راه انداخت ولي در نهايت شكست خورد (اسپايدرمن براي شكست دادن اختاپوس از اونجرز كمك گرفت)
پس از اين داستان بود كه اختاپوس به اين فكر افتاد تا جسم پيتر پاركر رو تسخير كنه
طراحي هاي "جو مد" خوبه ! هر چند من شخصا خيلي با سبك اش حال نميكنم
نقل قول کردن
ونداد
+4 #7 ونداد 1392-03-12 17:38
اقای ترابی یه سوال قهرمان محبوب شما بعد اسپایدی کیه :-|
نقل قول کردن
ونداد
+4 #8 ونداد 1392-03-12 17:43
عالی ترین مقاله ای بود که خوندم راستی شوالیه جان تو چرا یه سایت بتمن راه نمیاندازی اطلاعاتت که ظاهرا خوبه
نقل قول کردن
عرفان نقوی
+3 #9 عرفان نقوی 1392-03-12 18:03
ونداد جان وقتشو ندارم :lol: :lol:
نقل قول کردن
امیرحسین نعمتی
+1 #10 امیرحسین نعمتی 1392-03-12 18:43
ببخشید آقای ترابی می تونید بگید چرا توی کمیک های اونجینگ اسپایدرمن اعضای گروه اونجرز مثل آیرن من،ثور و کاپیتان آمریکا بدون هیچ تغییری باقی موندن ولی هالک قرمز شده؟ :-)
نقل قول کردن
ونداد
+3 #11 ونداد 1392-03-12 18:47
تا ان جا که من میدونم این هالک قرمز همون ژنرالی هستش که دنبال هالک اصلی یعنی این یه هالک دیگست نه بروس بنر
نقل قول کردن
سیاوش پورفلاح
+2 #12 سیاوش پورفلاح 1392-03-12 19:20
اسمشم فک کنم چیزه ژنرال thunderbolt ross این هالک قرمزه!
نقل قول کردن
هیربد
+1 #13 هیربد 1392-03-12 20:27
یک سوال خیلی وقته که ذهن منو مشغول کرده ولی تو سایتتون هیچ جایی واسش نیست:ثور درسته یا تور؟
نقل قول کردن
امیرحسین نعمتی
+5 #14 امیرحسین نعمتی 1392-03-12 21:11
zukoی عزیز کلمه ی thor باید ثور (خوانده)بشه،ولی چون ما ایرانیها حروف س-ص-ث رو دقیقا-یا شاید تقریبا-مثل هم تلفظ می کنیم اگه بنویسیم ثور خیلیا فکر می کنن این ث باید مثل س تلفظ بشه در صورتی که باید یه چیزی بین س-ت تلفظ بشه،بنابراین بهتره برای درک عموم تور بنویسیم(چون برای کلمه ای مثل ثور اگه با ت نوشته بشه به تلفظ واقعیش نزدیک تره تا اینکه با ث نوشته شه و س خونده شه) البته نظر من روی ثور هست به شرطی که درست تلفظ بشه ;-)
نقل قول کردن
هیربد
#15 هیربد 1392-03-13 01:46
بابت توضیح کاملتان ممنونم اسپایدر عزیز ;-)
نقل قول کردن
SONIC
+2 #16 SONIC 1392-03-13 09:06
ببخشید.هالک قرمز چه فرقی با هالک سبز داره؟ :-? :-? :-?
نقل قول کردن
Saleh
#17 Saleh 1392-03-13 10:47
ببخشید کار داشتم تو سایت نبودم :oops: .
در مورد هالک قرمز باید بگم که ونداد و سیاوش درست گفتن.در واقع هالک قرمز همون ژنرال Thunderbolt Ross هستش! او برای به دست آوردن قدرت با اشعه گاما تبدیل به هالک قرمز شد.
نقل قول کردن
Saleh
#18 Saleh 1392-03-13 11:06
از نظر قدرت هم فرق زیادی با هالک معمولی نداره :-? :-*
نقل قول کردن
SONIC
+1 #19 SONIC 1392-03-13 12:01
پس خود هالک سبز کجاست؟ چرا اون نیست؟ :-*
نقل قول کردن
Saleh
+1 #20 Saleh 1392-03-13 12:15
نمی دونم فکر کنم رفته تعطیلات :D :D :D :D :D :D
;-)
نقل قول کردن
salar
+2 #21 salar 1392-03-13 12:16
ولی هر چی هست کمیک خیلی باحالیه!
نقل قول کردن
Saleh
+1 #22 Saleh 1392-03-13 16:01
راستی وقتی Superior Spider-man Team-Up اومد درباره ی اون هم نقد می نویسم. ;-)
نقل قول کردن
سیاوش پورفلاح
+1 #23 سیاوش پورفلاح 1392-03-13 20:32
میدونی از چی حرصم میگیره؟تو هیچکدوم از کمیکای اونجینگ یه بارم اسپایدرمن با چهارشگفت انگیز متحد نشده!خیلی بده ها!
نقل قول کردن
mtm
+2 #24 mtm 1392-03-14 01:20
the wolverine
!
;-)
نقل قول کردن
آقـــــــــــای اندرسون
#25 آقـــــــــــای اندرسون 1392-03-14 17:40
رد هالک خوبه یا بده؟ هالک ورد هالک با هم جنگ دارن؟
کودومشون قوی تره
هالک یا مرد سنگی(چیز)؟
اگر بجنگن کودومشون می برن؟
نقل قول کردن
mtm
#26 mtm 1392-03-14 17:48
تو کارتون avengers earth’s mightiest heroes که اولش با فریبکاری میخواست بگه که آدم خوبیه ولی در نهایت معلوم شد که خبیثه! فکر کنم تو کمیک ها هم همین طور بود (مطمئن نیستم چون مدتیه کمیک های avengers یا هالک رو دنبال نکردم)
هالک باید قوی تر باشه چون مارول همیشه میگه از هالک قوی تر وجود نداره!
نقل قول کردن
Saleh
#27 Saleh 1392-03-14 18:40
آقای نیما باید بگم قدرتشون زیاد فرقی نداره :-? :-* .یه جورایی با هم دشمنی دارن.هالک قرمز همون ژنرال Thunderbolt Ross هستش که همیشه دنبال هالک بود.باید بگم اوّلش آدم بدی بود(اون حتی خودش،خودش رو تبدیل به هالک کرد!)امّا الآن آدم خوبیه. :roll:
نقل قول کردن
mtm
+1 #28 mtm 1392-03-19 17:38
ميگم آقا صالح حالا به نظر شما اين اسپاك براي چي داره رفقاي سابق خودشو يكي يكي جمع ميكنه؟ شغال چي تو سر داره؟
نقل قول کردن
ونداد
#29 ونداد 1392-03-19 17:52
من که فکر میکنم میخواد میخواد اونایی را که بهش خیانت کرده اند را بکشه و بقیه را همبه کنترل خودش دربیاره و بعد اونا را هم بزاره تو جسم بقیه قهرمان ها شغال هم که غیر قابل پیش بینی هستش
نقل قول کردن
Saleh
#30 Saleh 1392-03-19 17:54
من که به نظرم با توضیحاتی که مارول داده فکر کنم قراره از قدرت اونا استفاده کنه :sigh: .شغال هم که نقشه اش همیشه معلومه:درست کردن کلون :eek: .
نقل قول کردن
mtm
#31 mtm 1392-03-19 18:02
كلون از روي كي؟ اسكارلت اسپايدر يا شايد هم احياي بن رايلي؟
راستي ، از سر وشكلي كه به مقاله ات دادم و همچنين از عكسايي كه استفاده كردم راضي هستي؟ اگه ميخاهي چيزي كم و زياد بشه بگو
نقل قول کردن
Saleh
+1 #32 Saleh 1392-03-19 19:02
خیلی هم خوب شده.کلاً شما بهترین مقاله نویس شخصیت های کمیک بوکی هستید. :-)
من که فکر کنم از روی اسپاک کلون بزنه.چون احتمالاً فهمیده که رفتار پیتر عوض شده(آخه شغال بعد از اختاپوس نابقه ترین ابرشرور دنیاست 8) .)
نقل قول کردن
mtm
#33 mtm 1392-03-19 22:41
مرسی. شما خودتم با این سن کم خوب مینویسی
نقل قول کردن
سید امیرحسین وکیلی نژاد
#34 سید امیرحسین وکیلی نژاد 1392-04-19 14:48
چه مقاله ی خوبی بود . راستی آقای ترابی می شه چند تا ازکمیک های Ghost rider رو بزارید ( ببخشید بی ربط بود)
نقل قول کردن
mtm
#35 mtm 1392-04-19 14:55
من كه ندارم لينك دانلود كميك هاي گوست رايدر رو ولي از دوستان ميخام كه اگر لينكي دارند اينجا بگذارند
نقل قول کردن
نوید
#36 نوید 1392-05-24 10:13
البته من فکر میکردم که شخصیت منفیه, اما انگار از وقتی رد هالک شده شخصیت مثبت شده!
نقل قول کردن
نوید
#37 نوید 1392-05-24 10:15
اولا که الان تاندربولت راس(هالک قرمز) هم مثل خود هالک شخصیت مثبته(رفتم تو دیتابیس مارول چک کردم)
قدرتش هم از هالک کم تره
نقل قول کردن
محمد
#38 محمد 1392-06-08 13:25
من میدونم تو یکی از قسمتای کارتون (هالک) هالک مره تو یه اتشفشان و dna اون تغیر میکنه. فکر کنم
نقل قول کردن
محمد
#39 محمد 1392-06-08 13:27
تور
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید