10 كمیك برتر با حضور كینگ پین (The Kingpin)

10 کمیک برتر کینگ پین

به مناسبت حضور پرصلابت شخصیت کینگ پین در سریال بی باک این مقاله را نقدیم شما میکنیم.

مقدمه: بدون شک برجسته ترین شخصیت خبیث سریال Daredevil ، «ویلسون فیسك» یا همان «كینگ پین» (The Kingpin) معروف است كه نقش او را «وینسنت دونافریو» (Vincent D’Onofrio) با هنرنمایی ایفا كرده است. كینگ پین ابتدا در كمیك های مرد عنكبوتی خلق شد ولی از آن زمان بلای  جان برخی دیگر از شخصیت های مارول مثل «دردویل» و «پانیشر» نیز بوده است . در هر حال به همین مناسبت سایت comicbook.com لیستی تحت عنوان "10 داستان برتر كمیك بوكی با حضور كینگ پین" نوشته كه ازتون دعوت میشه آن را بخوانید.

 

10 -شماره های 50 تا 52 كمیك "مرد عنكبوتی شگفت انگیز"

اولين حضور ويلسون فيسك

همانطور كه در بخش مقدمه هم گفته شد جناب كینگ پین قبل از آنكه دشمن شماره یك دردویل شود ، دشمن مرد عنكبوتی بود. او توسط «استن لی» و «جان رومیتا» و در اين داستان خلق شد. در این داستان كاملا به قدرت بدنی بالای كینگ پین اشاره میشه. همچنین میبینیم كه او یك آدم جاه طلبه كه دوست داره رئیس گروه های جنایتكار شهر بشه. منتهی عصای لیزر پرت كن (!) یا علاقه خاص او به كشتن مرد عنكبوتی باعث میشه تا حد یك شخصیت خبیث كلیشه ای فیلم های "جیمز باند" تنزل پيدا كنه. ضمنا این نسخه از كینگ پین فاقد آن بیرحمی معروفي  است كه بعد ها در داستان های معروف دردویل از او دیده شد. ولی در هر حال این داستان یكی از داستان های به یاد ماندنی عصر كلاسیك مرد عنكبوتی است . ضمن اینكه كی دلش نمیخواد مرد عنكبوتی رو همراه با «جی. جونا جیمسون» در حالیكه باید مشتركا برای نجات خودشون تلاش كنند ببینه؟! 

 

9- شماره های 1 تا 5 كمیك Punisher Max

كميك پانيشر max

این داستان خونین و بیرحمانه اصلا بدرد بچه ها یا اونایی كه قلب ضعیفی دارند نمیخوره و شرح حال به قدرت رسیدن كینگ پین در دنیای سیاه تبهكاران رو نشون میده. داستان اونقدر تكان دهنده است كه «فرانك كاسل» (پانیشر) تا حد یك شخصیت ثانویه در كمیك خودش نشون داده میشه. ما میبینیم كه ویلسون فیسك حاضره حتی نزدیك ترین افراد خودش رو زیر پاش له كنه تا اون چیزی رو كه میخواد به دست بیاره. ضمنا میبینیم كه كینگ پین هر وقت لازم باشه خودش حرفان خودش رو گوش مالی میده! 

 

8- شماره 4 كمیك Spider-Man: Tangled Web

كميك tangled web

در این داستان به یاد ماندنی میبینیم كه یكی از افراد كینگ پین به خاطر دخالت مرد عنكبوتی نتونسته ماموریتی كه توسط كینگ پین بهش محول شده بوده رو با موفقیت انجام بده و حالا باید با خشم او  مواجه بشه. داستان نشون میده كه دنیای جنایتكاران شهر میتونه چقدر بیرحم باشه ... واقعا داستاني ماندگاري هستش كه تا مدتها ذهنتون رو درگير خودش ميكنه 

 

7- شمار های 179 تا 181 كمیك Daredevil

كميك دردويل

در این داستان كه توسط زوج رویایی «فرانك میلر» و «كلاوس جانسون» خلق شد،  جاه طلبی های سیاسی كینگ پین رو میبینیم. او با كاندیدای انتخابات شهرداری معامله ای میكند تا در صورت انتخاب وی، كنترل شهر را به دست بگیرد. سپس دردویل و «فیل یوریك» خبرنگار سعی میكنند دست كینگ پین و كاندیدای شهرداری را رو كنند. البته كینگ پین شاید به نوعی شخصیت ثانویه در این داستان باشد ولی بدون شك معروف ترین داستانی است كه تا به حال در آن حضور داشته. ضمنا در پايان اين داستان يكي از لحظات ماندگار تاريخ مارول شكل ميگيرد: كشته شدن «الكترا» به دست «بولز آي»

 

6- شماره های 46 تا 50 سری دوم كمیك Daredevil

كميك كينگ پين

تقریبا 13، 14 سال پیش «برایان مایكل بندیس» و «الكس مالیف» داستان هاي بينظيري براي  كمیك های دردویل نوشتند كه جوایز بسیاری كسب كرد. در این داستان هم موش و گربه بازی های بی پایان دردویل و كینگ پین به اوج خود میرسد. پس از جان سالم به در بردن از تروری نافرجام ،  كینگ پین به شهر باز میگردد و تلاش میكند دوباره رئیس همه جنایتكاران شهر شود. اما دردویل كه اخیرا مرگ «كارن پیج» (منشی و دختری كه بهش علاقه رومانتیك داشت را پشت سر گذاشته و همچنین مدتیه هویت مخفی اش فاش شده) میخواهد هر طور شده جلوی این كار را بگیرد. سپس دردویل در اقدامی شوكه آور ویلسون فیسك را در ملا عام كتك میزند و خودش را كپنگ پین جدید محله Hell's Kitchen مینامد. در این داستان هیچ وقت ویلسون فیسك را از نظر فیزیكی تا این حد آسیب پذیر ندیده بودیم . در نهایت داستان منتهی به تبعاتی عظیم برای دردویل و فیسك میشود كه در arc نهایی كه بندیس نوشت به اوج خود میرسند.

 

5- شمار ه 116 سری دوم كمیك های Daredevil

یكی از چیزهایی كه از ویلسون فیسك یك شخصیت خبیث بینظیر ساخته هوش زیاد و همچنین پیچیدگی های عاطفی اش است كه خواننده را مجبور میكند مسائل را از پرسپكتیو جنایتكارانه او ببیند. وقتی شما چنین شخصیتی را به نویسنده بزرگی همچون «اد برو بیكر» بدهید معلوم است كه شاهكار خلق میشود. بنابراین در این داستان كه پیش درآمدی بر داستان "بازگشت پادشاه" نوشته بروبیكر در كميك های دردویل هستیم میبنیم كه ویلسون فیسك در بدترین وضعیت خود قرار دارد و وقتی سعی میكند تا رقبای مغرور خودش را كنار بزند و بار دیگر به جایگاه سابق خود برسد، خواننده باهاش همذات پنداری میكند و دلش میخواهد موفق شود ...

 

4- شمار های 170 تا 172 كمیك Daredevil

این داستان در اوایل run تاریخی میلر و جنسن در كمیك های دردویل نوشته شد و كینگ پین را به طور رسمی وارد دنیای دردویل كرد. آن موقع این اقدام بینظیر و غیر منتظره بود . یعنی دیدیم كه میلر خیلی زود كینگ پین را دچار دگرگونی شخصیتی كرد و فيسك را به عنوان یك استراتژیست قهار كه میتواند هم در برابر سوپرهیروها ایستادگی كند و هم در برابر رقبای خلافكارش ، به تصویر كشید. دردویل هم خیلی زود متوجه میشود كه فیسك با دیگر دشمنانش فرق دارد و نباید او را دست كم بگیرد و از همین جا بود كه خصومت افسانه ای بین آنها  شروع شد 

 

3- كمیك Daredevil: Love and War

كمیك Daredevil: Love and War

در این رمان گرافیكی  فوق العاده فرانك میلر و طراحی به نام Bill Sienkiewicz  به رابطه پیچیده فیسك و همسرش «ونسا» میپردازند. طراحی های Sienkiewicz  به داستان حالتی رویا گونه داده اند و میلر هم با استادی ویژگی های مختلف فیسك از بیرحمی تا دل رحمی او را نشان میدهد. یعنی ما شخصیتی میبینیم كه كارهای بد زیادی انجام میدهد ولی آنها را به نام عشق انجام میدهد. فیسك بسیار پیچیده و ظریف به نمایش در می آید و خواننده درپایان داستان با او ابراز همدردی میكند. 

 

2- شمار های 8 تا 12 كمیك Ultimate Spider-Man

كمیك Ultimate Spider-Man

برایان مایكل بندیس (خالق و نویسنده كمیك های مرد عنكبوتی نهایی) بار دیگر شاهكاری خلق میكند و در آن به قدرت رسیدن كینگ پین را با قهرمان شدن پیتر پاركر گره میزند. در دنیای التمیت میبینیم كه ویلسون فیسك مثل یك تاجر خوش نام رفتار میكند و خیلی ها نمیدانند كه او یك جنایتكار خطرناك است . اما در هر حال مرد عنكبوتی موفق میشود دست او را رو كند . كینگ پین و افرادش هم به خاطر غرور زیاد و دست كم گرفتن مرد عنكبوتی شكست سختی از او خوردند. ضمنا این داستان به خاطر جوك های بامزه مرد عنكبوتی درباره چاقی (!) كینگ پین هم شهرت دارد. میتونید این داستان را با ترجمه فارسی در اینجا بخونید.

 

1- شماره های 227 تا 233 كمیك Daredevil

بهترين كميك daredevil - born again

این نه تنها بهترین داستانی هست كه كینگ پین تا به حال در آن حضور داشته بلكه بهترین داستان تاریخ دردویل هم هست . ما در این داستان (كه به Born ASgain مشهور است)، میبینیم كه فیسك به هویت مخفی دردویل پی میبرد و سپس آرام آرام زندگی او را به جهمنمی واقعی تبدیل میكند. سپس هدف واقعی او فاش میشود: تبدیل شدن به تاجری كه از مقبولیت زیادی در جامعه برخوردار است. این تغییر در اهداف او واقعا شوكه كننده است چون سخته كسی را كه همیشه با بیرحمی آدم كشته را در قالب یك تاجر و كارآفرین خوش نام دید ولی  در عین حال چرخشی منطقی برای كاركتری مثل فیسك محسوب میشود.  سپس شاهد بازگشت دردويل و رویارویی نهایی اش با فیسك هستیم كه واقعا به یاد ماندنی و ماندگار است.

 

 مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2015

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی اقتباس های «کینگ پین» (KINGPIN) در دنیای سینما، انیمیشن، تلویزیون و بازی

کمیک بوک های "مردعنکبوتی نهایی" ترجمه شد + لینک دانلود

رتبه بندی اقتباس های بی باک (DAREDEVIL) در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

نسخه های عجیب و غریب از کینگ پین در دنیای کمیک!

15 حقیقت مهمی که باید درباره کینگ پین بدانید

 10 دفعه ای که ابرقهرمانان کمیک بوکی دشمنان خود را لت و پار کردند!

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

10 كمیك برتر با حضور كینگ پین (THE KINGPIN)

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: «پیتر پاركر» دمار از روزگار «كینگ پین» در می آورد!

سخت ترین باس فایت (BOSS FIGHT) ها در بازی های کمیک بوکی

عكس های زیبا از دشمنان مرد عنكبوتی : كینگ پین

معرفی شخصیت های خبیث انیمیشن "اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی"

10 دفعه ای که دخالت های ناشر یا سردبیر باعث شد داستان های کمیک بوکی از مسیر خود خارج شوند!

10 شخصیت خبیث برتر سریال های کمیک بوکی!

معرفی دشمنان دردویل ـ قسمت اول

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت دوم

10 كمیك برتر بی باك 

10 دوره (RUN) برتر نویسندگان و طراحان در تاریخ کمیک بوک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Imperial King
+3 #1 Imperial King 1394-01-22 19:09
بچه ها این خیلی به روحیه من لطمه زد :cry: من از 10 تا 5شو ترجمه کرده بودم میخواستم من بزارم ولی حیف که نشد ولی بازم دست شما درد نکنه آقای ترابی زحمت کشیدن کاورهای کمیک هارو جمع کردن و گذاشتن
نقل قول کردن
Dark spidey
+5 #2 Dark spidey 1394-01-22 19:19
خیلی ممنون بابت ترجمه میگم چه خوب شد این مقاله رو نوشتید فکر کنم چون کینگ پین دشمن اصلی دردویل وبه مناسبت سریاله نه
نقل قول کردن
spider boy
+6 #3 spider boy 1394-01-22 19:33
خیلی ممنون
به نظرم کینگ پین شخصیت باحال و خفنی داره 8)
نقل قول کردن
mtm
+5 #4 mtm 1394-01-22 20:03
به نقل از Dark spidey:
خیلی ممنون بابت ترجمه میگم چه خوب شد این مقاله رو نوشتید فکر کنم چون کینگ پین دشمن اصلی دردویل وبه مناسبت سریاله نه


اره دیگه ...
تو مقدمه هم گفته بودم :-*
نقل قول کردن
mtm
+5 #5 mtm 1394-01-22 20:06
به نقل از Imperial King:
ولی بازم دست شما درد نکنه آقای ترابی زحمت کشیدن کاورهای کمیک هارو جمع کردن و گذاشتن


عزیز من من فقط کاورها رو "جمع نکردم و نزاشتم". درباره این کمیک ها مقاله ترجمه کردم...

ok?
نقل قول کردن
پرشین اسپایدی
+5 #6 پرشین اسپایدی 1394-01-22 21:28
اون داستانی که پیتر کینگ پین رو جلو همه بدون ماسک کتک میزنه هم جزء داستان های ماندگار این شخصیته!

در کل از کینگ پین خوشم نمیاد ولی خب پتانسیل شدیدی داره برای داستان های پیچیده! : )

ممنون از مقاله! : )
نقل قول کردن
Omid.J
+3 #7 Omid.J 1394-01-23 15:59
من با اون مورد ۲ کلی خاطره دارم!
بعد از این ماجرا هم بود که اعتماد به نفس پیتر بالا رفت و هویتشو به ام جی لو داد.
نقل قول کردن
Agent spidey
+3 #8 Agent spidey 1394-01-23 16:11
آقای جابری یه کامت تو مقاله10 زنده شدن غیر قابل باور در دنیای کمک گراست برای شما
نقل قول کردن
mokhtar
+2 #9 mokhtar 1394-01-23 16:39
مقاله خوبي بود
ميشد يه جورايي بهش عنوان 10 داستان برتر داردويل هم داد

يه چيز ديگه.....

من هميشه فكر ميكردم بهترين بازيگري كه ميتونه نقش كينگ پين رو بازي كنه مارلون براندو هستش (مخصوصا اون اواخر كه چاق شده بود )
نقل قول کردن
Omid.J
+2 #10 Omid.J 1394-01-23 16:53
#8 الآن دیدم
همین جا جواب می‌دم
لینکی ندارم خودم از تورنت گرفتم
کامل هم نخوندم یه نگاه کلی انداختم هرجاش جالب بود خوندم
نقل قول کردن
SLH Hero
+2 #11 SLH Hero 1394-01-23 18:12
خیلی مقاله عالی ای بود. مثل همیشه هم ترجمه از مقاله اصلی پر محتوا تر بود ;-) .

کم کم که دارم فکر می کنم می بینم که تقریباً تمام Master Piece های DareDevil شخصیت شرور اصلیشون کینگ پینه!
نقل قول کردن
Imperial King
+1 #12 Imperial King 1394-01-23 21:06
آقای ترابی اونو که همه میدونن شما "ترجمه" کردی چون منبعشو نوشتین من منظورم علاوه ترجمه بودش منظورم گذاشتن کاور اون کمیک هستش
OK
نقل قول کردن
sonic the spider hedgehog
#13 sonic the spider hedgehog 1394-01-26 12:28
ممنون،مقاله خوبی بود. :-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید