نقد بازی "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2"

نقد بازی مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2

همانطور كه میدانید همزمان با اكران فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" در جهان، يك بازی  براساس آن توسط شركت Activision برای كنسول های مختلفی همچون PS3، PS4، Xbox360 PC و ... عرضه شده است. اما آیا این بازی میتواند توقعات بالای بازیبازان را برآورده كند؟

توجه : این نقد در ماهنامه "بازینما" نیز چاپ شده است

 

مشخصات بازی:

 سبك: اكشن، ماجراجویی، محیط باز  (open world)

 كنسول‌ها: (Xbox One/PS4/Xbox360/Wii U/PS3/PC)

 ناشر: Activision

سازنده: Beenox

لینك دانلود تریلر شماره 1: Download

لینك دانلود تریلر شماره 2: Download

 

 

داستان:

داستان بازی با یك حالت فلش بك شروع میشود. یعنی شما در قالب  «پیتر پاركر» شبی كه «عمو بن» كشته شد را دوباره تجربه میكنید (نویسنده داستان بازی با این ترفند خواسته مسئله یافتن قاتل عمو بن را  به دغدغه اصلی پیتر در این بازی تبدیل كند ولي بعدا خيلي ابتدايي سر و ته  قضيه را هم مياورد!) سپس داستان به جلو میرود و به نوعی در جهتی موازی با اتفاقات فیلم حركت میكند. البته بازی سعی دارد همزمان  داستان مستقل خود را نیز تعریف كند و حتی خطوط داستانی بازی قبلی را هم پیش ببرد! به همین دلیل متاسفانه شاهد آشفتگی آزاردهنده ای  در داستان هستیم . یعنی هم مسئله یافتن قاتل عمو بن مطرح میشود و هم مسائلی مثل یافتن قاتلی سریالی به نام «كلتوس كسدی» ، انتقام «گربه سیاه» از اسپایدرمن، تلاش های «كریون شكارچی» برای تبدیل كردن اسپایدرمن به یك مبارز ماهر، تبدیل شدن «هری ازبورن» به «گرین گابلین»، مواجه با «الكترو» و ....

فلیشیا هاردی – گربه سیاه – بلك كت – مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2

  همین موضوع باعث شده تا داستان از حالتی تكه تكه برخودار شود. در حقیقت، تكلیف بازي با خودش مشخص نیست و نمیداند كه آیا میخواهد داستان خودش را داشته باشد یا به داستان فیلم وصل شود؟ در حالیكه در قسمت اول تیم سازنده در اقدامی جالب داستان بازی را به پس از وقایع فیلم برده بودند و به همین دلیل دستشان كاملا باز بود و توانستند ماجراي جذابی را روایت كنند. اما در اینجا متاسفانه داستان به قدر كافی درگیر كننده نیست و شما مشتاق نمیشوید  تا به عمق آن فرو بروید و شخصا برايم مهم نبود كه به Audio Log هایی كه در طول بازی یافت میشوند گوش دهم تا اطلاعات بیشتری درباره كاركترها و انگیزه های آنها پیدا كنم.    بنابراین    اگر Beenox سعی میكرد فقط یك خط داستانی روشن و سرراست را دنبال كند و اینقدر به حاشیه نرود ، خیلی بهتر بود.

بازی امیزینگ اسپایدرمن 2

از سوی دیگر معلوم نیست كه چرا كاركتر مهمی مثل «گوئن استیسی» در بازی حضور ندارد در حالیكه او در بازی اول نقش پررنگی داشت و رابطه او با پیتر پاركر نقطه قوت اصلی فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" است. البته ریتم و ضرباهنگ داستان خوب است و با وجود آنكه برخی از جاها انگار سازندگان بازی تلاش های مذبوحانه ای در جهت اتصال داستان به موضوعات فیلم داشته اند اما گاهی اوقات خلاقیت هایی هم از خود بروز میدهند   (مثل آن بخشی كه اسپایدرمن سراغ ماشین  هری ازبورن میرود و در حالیكه روی سقف ماشین اوست، توضیح میدهد كه چرا نمیتواند خون خودش را به او بدهد)  

گرین گابلین دشمن مرد عنكبوتی

ضمناً به عنوان یك هوادار از برخی از اشارات به كمیك های مرد عنكبوتی خیلی خوشم آمد. به طور مثال «گربه سیاه» به اسپایدرمن میگوید كه نزد «كینگ پین» رفته تا به قدرت دست یابد (او در عالم كمیك هم نزد كینگ پین رفت تا به قدرت های فوق بشری دست یابد). به علاوه كاملاً  مشخص است كه گربه سياه  به مرد عنكبوتی علاقه رومانتیك دارد ولی در عین حال به او میگوید كه هیچ علاقه ای به دیدن صورت مرد عنكبوتی زیر ماسك ندارد (در كمیك ها هم او بارها به اسپایدرمن گفته كه علاقه ای به دیدن صورت پیتر پاركر ندارد). به نظرم رابطه اسپایدرمن با «كریون شكارچی» هم بسیار جالب و یادآور ماجراهای كمیك بوکی آنهاست.

كریون شكارچی – دشمن مرد عنكبوتی – kraven the hunter

با این حال دیالوگ هایی كه از زبان شخصیت ها به نظر میرسد اصلا خوب نیستند. به خصوص جملاتی كه از دهان اسپایدرمن خارج میشود به قدر كافی بانمك نیست (در حالیكه دیالوگ های او در بازی اول خیلی بامزه بود). نوعی بی ثباتی هم در لحن دیالوگ ها به چشم میخورد. منظورم این است كه لحن دیالوگ ها در حالی كه كاملاً مفرح و fun هستند اما  ناگهان به طورغیر قابل توجیهی  حالتی جدی به خود میگیرند. حتی جملاتی كه اسپایدرمن حین مبارزه بر زبان می آورد نیز كاملاً محدود است (به خصوص عین مبارزه با غول هایي مثل «كینگ پین») و اسپایدرمن انقدر یك جوك را تكرار میكند كه اعصابتان خورد میشود (خودم چند جا صدای تلویزیون را mute كردم!) در حالیكه اسپایدرمن باید همیشه حاضر جواب و بذله گو باشد و از هر فرصتی برای مسخره كردن دشمنانش استفاده كند اما اینجا شوخی های او تكراری و  نچسب است (اینجاست كه جای خالی نویسنده های بزرگ کمیک های مرد عنكبوتی مثل «پیتر دیوید»، «راجر استرن» و ... كه تبحر خاصی در نوشتن شوخی های مرد عنكبوتی دارند، حس میشود)

شوخی های مرد عنكبوتی

 

گرافیك و صدا:

درست مثل بازی قبلی بیناكس تصمیم گرفته از بازیگران اصلی فیلم به عنوان صداپیشگان بازی استفاده نكند  منتهي این بار صداپیشگان بازی عملكرد قابل قبولی ندارند و مشخصه كه شور و شوق فراوانی از خود بروز نداده اند. البته «فرد تاتسیر» (صداپیشه معروف انیمیشن های «هالك») در نقش صدای «جی جونا جیمسون»  خیلی خوب است.  «استیو بلام» هم كه طبق معمول عالی  است (هر چند صدای او در نقش «كریون شكارچی» خیلی شبیه به صدایی است  كه او در كارتون Spectacular Spider-Man به كاركتر «آفتاب پرست» داده بود). به علاوه مدل های كاركترها (character model) هم جوری است كه حس و حال خاصی را منتقل نمیكنند و اكثراً شاهد هستیم كه به جایی خیره شده اند و لب های خود را همزمان با دیالوگ ها تكان میدهند (حتی گاهی اوقات مشكل lip-syncing هم به چشم میخورد و دیالوگ ها با لب ها همخوانی ندارند)

كينگ پين - دشمن مرد عنكبوتي

از نظر بصری بازی خوب است و كلاً گرافيك بازي در سطح قابل قبولي قرار دارد (البته دفعه قبل بهتر بود) مشكلی هم با بافت ها (textures) و ساختمان ها نداشتم. ولی گاهی اوقات شخصیت ها انگار داخل اجسام و اشیا فرو میروند (!!!) ، به ویژه هنگام مبارزه در فضاهای تنگ و كوچك. ولی اینا مشكلاتی نیست كه خیلی به چشم بیاد یا به بازی لطمه جدی وارد كنه.

گرافيك بازي اسپايدرمن شگفت انگيز 2

 

گیم پلی:

بازی از نظر گیم پلی به سه بخش عمده تقسیم میشود: مبارزه (combat) ، جستجو (exploration) و مخفی كاری (stealth). همه كسانی كه بازی های سری تحسین شده "بتمن: آركام" (Batman: Arkham) را انجام داده اند كاملا با اكثر اين بخش ها آشنا هستند. سازندگان بازی هم سعی كرده اند از این سری الهام بگیرند  (به ویژه در بخش مبارزه) و به موفقیت نسبی هم رسیده اند ولی ایراداتی هم وجود دارد.

سیستم مبارزه در كل خوب است و نسبت به بازی قبل سعی شده با اضافه كردن حریفان بزرگ یا حریفان سریع تر، نوعی تنوع در استفاده از ضربات به  وجود آید. اما مشكل این است كه عليرغم اينكه ضربات و كامبوها نسبت به قبل بیشتر و متنوع تر شده اند اما عمق ندارند  و به قول معروف آنها را حس نمیكنید.

سيستم مبارزه در گيم مرد عنكبوتي

مبارزه با غول ها (boss fight) یكی دیگر از نقاط ضعف بازی است. البته مبارزه با «الكترو» و «گرین گابلین» هیجان انگیزند ولی بقیه مبارزات (مخصوصا مبارزه با «كارنیج») بسیار ابتدایی و دم دستی هستند. واقعا نمیدانم چه فایده دارد كه بیناكس از دشمن های معروف كمیك های  اسپایدرمن استفاده كند ولی نتواند مبارزات حماسی و epic از آنها خلق كند؟ مثلا مبارزه با بلك كت تقریبا عین دفعه قبل است. یا مبارزه با كریون شكارچی راضی كننده نیست و به هیچ وجه به پای مبارزه با او در بازی Shattered Dimensions نمیرسد.

كارنیج – carnage – دشمن مرد عنكبوتی

بخش جستجو هم خوب است ولی عالی نیست. يعني بعضي جاها خوبه و بعضي جاها هم خوب نيست. مثلاً  دیگر تاب خوردن در سطح شهر (web-swinging) معركه است و خیلی بهبود یافته. برخلاف قسمت اول، ایندفعه تارهای اسپایدرمن حتما باید به ساختمان ها اصابت كند. همین موضوع نوعی استراتژی به بازی میدهد و باعث میشود تا كاملا در جلد مرد عنكبوتی برويد. سیستم web rush هم كماكان هست ولی نمیدانم چرا مثل قبل كارایی ندارد (شاید به خاطر اینكه كلاً ایده كند كردن زمان بازی چندان با تحرك و سرعت بالای شخصیتی مثل مرد عنكبوتی همخوانی ندارد)

 

بخش عكسبرداری هم نسبت به قبل افت كرده و با وجود آنكه اينبار بايد براي ديلي بيوگل عكس بگيريد ولي جذابیت خاصي ایجاد نميكند كه بخواهید به آن بپردازید. در حالیكه در بازی قبل عكس هایی كه باید به درخواست آن خانم خبرنگار میگرفتید  («ویتنی چانگ»)، اهمیت داشت و چون داشت روی پرونده مربوط به ازكورپ كار میكرد ، بازیباز را هم درگیر خود میكرد.

متاسفانه بخش مخفی كاری پیشرفت خاصی نداشته . البته نحوه از پا درآوردن حریفان (takedown) متنوع  و باحال تر شده اما به خاطر محدودیت هایی موجود در نوع طراحی  محیط ها و مرحله های كه باید به مخفی كاری روی بیاورید، مرتباً یا باید از سقف آویزان شوید و از آنجا حرف را هدف قرار بدهید یا اینكه از پشت به  آنها نزدیك شوید و takedown اجرا كنید. به همین خاطر، بخش های  مخفی كاری سریعاً تكراری و خسته كننده میشوند و  خودم بارها و بارها ترجیح دادم به جای مخفی كاری به صورت رو در رو با حریفان بجنگم و در وقت صرفه جویی كنم!

مخفي كاري - stealth

شخصا از حضور استن لی در بازی لذت بردم. مكانی هم كه میتوان با او ملاقات كرد، یعنی  مغازه كمیك بوك فروشی (!!!)  فوق العاده است  و ایتم های جالبی هم در آن یافت ميشود.

استن لی خالق مرد عنكبوتی

اینكه میتوان به خانه پیتر پاركر رفت هم خیلی خوبه ولی مشكل اینجاست كه كار خاصی برای انجام دادن در آنجا یافت نمیشود. فقط میتوان لباس مرد عنكبوتی را عوض كرد یا چند كلمه ای با «زن عمو می» حرف زد و ... (جالبه كه زن عمو می چیز خاصی برای گفتن نداره و اكثرا به پیتر میگه: "راستی، با هری حرف زدی؟ چه پسر نازنینیه این هری!"). البته طبق معمول بخش جمع آوری صفحات كمیك بوكی و همچنین لباس های مختلفی كه میشه برای اسپایدرمن پیدا كرد خیلی جالبه. به نظرم ایندفعه بیناكس لباس های اسپایدرمن را جای بهتری گذاشته  و مجبورید برای یافتن آنها به مخفیگاه روس ها (Russian hideouts) بروید.

لباس های مختلف مرد عنكبوتی

چيز ديگري كه باید بهش اشاره شود، بخش "قهرمان یا تهدید" (Hero or Menace) است. در ابتدای بازی یك یگان ویژه (special task force) به كمك كینگ پین درست میشود تا با جرم و جنایت مبارزه كند. همزمان با این موضوع، سیستم قهرمان یا تهدید هم وارد داستان میشود. خلاصه اینكه، اگر شما در حین بازی وقت بگذارید و ماموریت های فرعی مثل دستگیر كردن خلافكاران خرده پا، نجات شهروندان از میان شعله های آتش و ... انجام دهيد،  انوقت عملی قهرمانانه (heroic act) انجام داده اید و حتی شبكه دیلی بیوگل هم بلافاصله به آن اشاره میكند. اما اگر ماموریت هاي فرعی را نادیده بگیرید آنوقت یگان ویژه برایتان دردسر ساز خواهد شد و به تعقیبتان خواهد پرداخت (حتی رهگذران خیابانی هم به شما متلك میاندازند!). این سیستم ایده بسیار جالبی دارد و كاملاً حال و هوای  كمیك های مرد عنكبوتی را تداعی میكند. اما در اجرا ضعف دارد و امیدوارم در عناوین بعدی اسپایدرمن بهتر شود. مثلا میتوان نقش جی جونا جیمسون را در آن بیشتر كرد یا بهانه ای به دست او داد تا روبات های شكارچی عنكبوت را درست كند و ...

مرد عنكبوتي قهرمان يا تهديد؟

ضمن اینكه ماموریت های فرعی طبق معمول از فقدان تنوع و خلاقیت رنج میبرند (به خدا خسته شدم از بس لات و لوت های محل رو كتك زدم یا آدم ها رو از داخل ساختمون های آتش گرفته نجات دادم!)

 

نتیجه گیری:

خیلی وقت بود كه منتظر این بازی بودم چون بازی قبلی ("مرد عنكبوتی شگفت انگیز") به طور دلپذیری مرا سورپرایز كرده بود. بنابراین سعی كردم بلافاصله بازی را تهیه و بازی كنم. ولی اعتراف ميكنم كه تا حد زيادي  ناامید شدم. البته گیم پلی بازی به قدر كافی خوب هست كه سرگرمتان كند. سیستم جدید تاب خوردن هم عالیه ولی یه جورایی انگار بازی عجله ای ساخته شده و هنوز كار داره .  "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2"  میتوانست و لیاقت آن را داشت كه خیلی بهتر باشد.

- نكات مثبت: سیستم تاب خوردن عالی، سیستم جالب "قهرمان یا تهدید"، اشارات جالب به داستان های كمیك بوكی مرد عنكبوتی

- نكات منفی: داستان آشفته، ، مبارزات نا امید كننده با غول ها، ماموریت های فرعی تكراری

 

امتیاز : 6 از 10

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2014

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

لینک دانلود بازی های مرد عنکبوتی

بازی های اندروید مرد عنكبوتی (Spider-Man) + لینك دانلود اختصاصی

جزئیات جدیدی از بازی "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" منتشر شد + تصاویر و تريلرهاي جدید بازی

بازی جدید مرد عنكبوتی اعلام شد! (آپدیت: لینك دانلود تیزر اضافه شد!)

انتشار بازی رایگان "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" + لینک دانلود!

10 بازی برتر مرد عنكبوتی

تاریخچه بازی های رایانه ای /ویدئویی اسپایدرمن

بازی موبایل "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" + لینک دانلود تیزر و تریلر

نقد بازی رایانه‌ای "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (2012)

نقد بازی Spider-Man: Web of Shadows

نقد و بررسی بازی "مرد عنكبوتی بر لبه زمان"

نقد و بررسی بازی "اسپایدرمن" (2000)

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

نقد بازی "اسپایدرمن: دنیاهای از هم گسیخته" (Shattered Dimensions)

نقد و بررسی بازی " ابرقهرمانان مارول لگویی"

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mohammad
+6 #1 mohammad 1393-02-15 16:28
با این نکاتی که شما گفتید آقای ترابی به نظرم این بازی جزو بهترین بازی های اسپایدرمن قرار نمی گیرد؟شاید هم بگیرد.
راستی شما که این بازی را بازی کردید هنوز به نظرتان همان طور که قبلاً گفتید از بازی مردعنکبوتی سه بهتر است؟
یک سوال دیگر هم داشتم لباس اسپایدی مثل بازی قبل دوباره پاره یا خراب می شود؟
با تشکر
نقل قول کردن
mtm
+12 #2 mtm 1393-02-15 16:35
#1:
اين بازي قطعا يكي از top 10 اسپايدي نيست

به نظرم يك كمي از بازي مرد عنكبوتي 3 بهتره (البته فقط يك كمي)

بله، درست مثل بازي قبل لباس اسپايدرمن به مرور پاره يا خراب مبشه
نقل قول کردن
Ali spidey
+4 #3 Ali spidey 1393-02-15 17:35
ايول ولي بخاطر درس نميتونم بازي كنم هي سي دي رو دارم ولي نميتونم بازي كنم! :sad: بخاطر درس
ممنون از مقاله! ;-)
نقل قول کردن
Bad joke
+5 #4 Bad joke 1393-02-15 17:47
پیشنهاد کسی که به اندازه سن بیشتر کاربرای سایت بازی کرده(البته جدیدا فقط بازی مبارزه ای وفیفا میزنم) بازی ای که از روی فیلم ساخته شده باشه را بازی نکنید ناامید میشید کلا همشون کلی توشون کم کاری شده
نقل قول کردن
mtm
+7 #5 mtm 1393-02-15 17:50
#4:
باهات کاملا موافقم
ولی معمولا عناوینی که از روی بازی های اسپایدرمن ساخته میشد خیلی خوب بودن (از spiderman the movie بگیر تا spider-man برای ps2 و یا حتی amazing spider-man)

ولی این یکی خیلی عجله ای و rushed ساخته شده
نقل قول کردن
Saleh
+9 #6 Saleh 1393-02-15 17:59
واقعاً من دارم منفجر میشم!!! :eek:
واقعاً از کجا شروع کنم؟ Boss Fight های بازی به طرز افتضاحی آسان، بدون عمق و قابل پیش بینی هستن در حالی که بازی قبلی واقعاً ایده های جالبی برای Boss Fight ها داش و من توی خیلی از اونا لذّت می بردم. بهترین Boss Fight بازی مبارزه با گرین گابلین بود که بازم قابل قبول نبود. اینم بگم که من بازی رو توی درجه سختی Super Hero بازی کردم.
مبارزه های بازی خیلی اُفت کرده. من حدّعقل توی بازی قبلی توی حس مبارزه می رفتم. فقط یک بار از مبارزه های بازی خوشم اومد اونم وقتی که باید با یک گروه بزرگ از زندانی های تحت تأثیر Symbiote می جنگیدیم. اصولاً نباید توی مبارزه ها اجباری برای یک حرکت خاص وجود داشته باشه. توی این بازی بعضی سرباز ها هستن که فقط سینه و بازو هاشون با یک زره پوشانده شده که حتماً باید برای شکست دادنشون زره اونا رو با تار ضعیف کنیم و اگر این کار رو نکنیم حتّی اگر تا ابد به اونا مشت بزنیم هم شکست نمی خورند! :-?
ٌسیستم Web-Rush هم توی بازی قبلی خیلی برام جالب و باحال بود ولی اینجا فقط به درد فرار کردن از دشمنا می خوره. من نمی دونم چه لزومی داشته که توی این بای این قدر نوار جون رو کوچیک درست کنن و پر شدن اتوماتیک هم برای اون قرار ندن. مشکل سیستم قبلی آخه چی بود؟
سیستم Hero or Menace (قهرمان یا شرور) هم فقط رو مخ آدمه و نمی ذاره که از بازی لذت ببریم و راحت توی سطح شهر تاب بخوریم. میدونم که می خواد ما رو تو حس ابر قهرمانی ببره ولی چنین کاری نمی کنه و فقط تجربه آدم رو خراب می کنه. خوب شاید یه بد بختی نخواد این مأموریت های تکراری و مسخره رو انجام بده!
دور کردن دوربین کاملاً غیر ضروری بوده و حتّی یکی از ضعف های بازیه! سیستم تار زدن هم به نظر من قابل قبول نبود؛ توی بازی هایی که همین سیستم رو داشتن مثل Spider-man:Web of Shadows یا Spider-man 3 خیلی راحت و آزاد حرکت می کردید چون بازی خیلی حساسیت بی دلیل نشون نمی داد. این جا انگار دستتو بستن!
گرافیک بازی در بعضی قسمت ها مثل دوربین یا مبارزات اُفت کرده و در بعضی بخش های دیگه مثل مدل کاراکتر ها و شهر بالا رفته. من خودم از نهوه به تصویر کشیدن کریون شکارچی و کسیدی خوشم اومد و کینگ پین هم قابل قبول بود ولی تیم سازنده می تونست از کاراکتر های جالب تری مثل گوئن، هری و بلک کت به خوبی استفاده نکرده. کلاً داستان ر اکثر قسمت ها کلیشه ای هستش و داستان های کوتاه حول بازی خیلی جالب تر از داستان اصلی (که خیلی مزخرف و بدون عمق ساخته شده) هستن. توی بازی قبلی بعد از پایان داستان اصلی هنوز داستان ها ادامه داشتن ولی این جا با اینکه کاملاً بهش نیاز بود انجام نشد. این دیالوگ های تکراری و بی مزّه اسپایدی هم بد جور رو مخه! ولی حدعقل شخصیت اسپایدرمن قابل قبوله.
داستان بازی میتونست خیلی جالب تر و پر عمق تر باشه ولی اینقدر بد نوشته شده که حتّی از داستان Spider-man:Shat tered Dimensions هم بد تره!
کلاً بازی خیلی سریع به پایان رسید با اینکه با توجّه به تعداد کاراکتر ها و موضوعات باید خیلی طولانی تر می بود.
به هر حال این بازی با داستن پتانسیل بالا به جای پیشرفت، اُفت کرده و تیم سازنده هر بهانه ای هم بیاره قابل قبول نیست.
امتیاز من: 5.5 از 10
اینم نمره من به بازی های دیگه اسپایدرمن:
Spider-man: Shattered Dimensions :
9.25 از 10

Spider-man: Web of Shadows:
6 از 10

مرد عنکبوتی نهایی: 9 از 10
مرد عنکبوتی 2: 9.5 از 10
مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1: 8 از 10
از آقای ترابی هم برای مقاله متشکرم.
نقل قول کردن
Bad joke
+4 #7 Bad joke 1393-02-15 18:01
خدایی تا حالا یه بارم اسپایدرمن بازی نکردم این مطلبم را کلی گفتم تریلر جدید cod:awاومده گرافیکش نشون میده بازی یعنی چی
ولی اسپایدرمن های ps1همرده بقیه بازی ها بودن ولی yoshimitsuوsubz eroنذاشتن که :lol:
نقل قول کردن
علیرضا
+1 #8 علیرضا 1393-02-15 19:52
از نظر من امتیاز برای این بازی 7 از 10 بود ولی بازم ممنون اقای ترابی
نقل قول کردن
PEDRAM
+2 #9 PEDRAM 1393-02-15 21:32
راست میگین من هر دفعه توی مرحله های فرعی با خودم میگفتم با این کچله که الان اسمش یادم نیست میجنگم و تو قسمت بعد یا بعدا راینو میشده :o
نقل قول کردن
PEDRAM
+2 #10 PEDRAM 1393-02-15 21:38
راستی میشه عکس های لباس هایی که میتوان ازاد کرد را بزارید؟من تا الان لباس امیزینگ1 و لباس معمولی و اون لباسی که لباس خود پیتره ولی فقط یه ماسک داره و لباس اسپایدی2099 و لباس اسکورپ ساخت رو دارم :lol:
نقل قول کردن
سید حمید رضا فتو کیان
+3 #11 سید حمید رضا فتو کیان 1393-02-15 21:47
راستی در مورد حضور نداشتن گوئن باید بگم این بازی دچار دوگانگی شده!(چرا؟ازخودت در میاری؟؟؟)نه خیر من درآوردی نیس!بازی داره درعین حال که داستان خودشو دنبال میکنه(ینی داستان بعد فیلم)،(از طرفی)فیلمم شده وبال گردنش و باید اونم روایت کنه!درنیجه گوئن که تو فیلم مرد واین بازی هم تقریبا میخواد وقایع بعد فیلمو پروبال بده،مجبوره کرکتر گوئنو حذف کنه!
نقل قول کردن
mtm
+4 #12 mtm 1393-02-15 23:21
من دقیقا نمیدونم دقیقا چند تا لباس برای unlock کردن هست چون ظاهرا بعضی از لباس ها رو باید از قبل سفارش میدادید

ولی احتمالا اگه به تمام russian hideout ها سر بزنی اون لباس هایی که در بازی موجوده رو میتوین ازاد کنی
نقل قول کردن
mokhtar
+3 #13 mokhtar 1393-02-15 23:35
به نظر منم نمره 6.5 یا حتی 7 عادلانه تر بود

همون مبارزه با گرین گابلین ، 2 نمره به بازی اضاف میکنه :lol:
نقل قول کردن
mokhtar
+6 #14 mokhtar 1393-02-15 23:36
باهات موافقم فتوکیان

سازندگان بازی انقدر داستان رو شلوغ کردن که دیگه جایی برای گوئن نداشتن :-*
نقل قول کردن
حجت
+4 #15 حجت 1393-02-16 10:47
آقا این بازیه بد اعصاب خورد کنیه
البته من هنوز مراحل اولشم. اما بعضی جا ها موس خوب نمی چرخه هی گیر می کنه. لباساش که اصن افتضاحه! کیفیتی که لباس های بازی قبلی داشت خیلی بهتر بود توی این اصن هیچی از لباس تسم1 (TASM1) دیده نمیشه! وب راشششم خوب کار نمی کنه. بعضی جا ها رو الکی نمی گیره. این چی بود همین غافلگیریشم خوب نیست. انقدر باید نزدیک بشی تا آبی بشه طرف. اونقتم طرف می فهمه! دارم سردرد می گیرم. البته من کل بازی رو نرفتم. هر وقت کل بازی رو تمام کردم نمره نهایی رو میدم. ولی بازی قبلیش تا الان بهتر بود. ولی پروازش قشنگه. خوشم میاد. از قبلیش طبیعی تره. و یه نکته دیگه اینکه جای بد دکمه ها. مثلا همین گلوله های تاری تو بازی قبلیش خیلی راحت تر بود توی این انقدر از دکمه های مختلف استفاده کردن که آدم گم می کنه جهات اصلیو!
نقل قول کردن
aLi
+3 #16 aLi 1393-02-16 12:52
من بازی اسپایدرمن 3 رو دارم و خدا وکیلی سیستم تاب خوردنش تو شهر خیلی خوبه فقط تنها چیزی که نداره نتوعه. ولی یکی دو تا تریلر از این بازی دیدم که توش تاب خوردناش خوب نبود یعنی یه جورایی غیر عادی بود (البته باید خودم بازی کنم). سه تا پارت از این بازی رو دانلود کردم امشب بقیشو دانلود میکنم ^_^
نقل قول کردن
spidey 4ever
+4 #17 spidey 4ever 1393-02-16 15:02
بچه ها كسي ميدونه دقيقا چند تا لباس براي unlock كردن تو بازي هست؟

فكر كنم كوشا بدونه ولي نميدونم چرا ازش خبري نيست
نقل قول کردن
reza
+3 #18 reza 1393-02-16 15:41
میخواستم ببینم لباس های دیگه به غیر از مخفیگاه روس ها کجان؟
نقل قول کردن
mobin
+3 #19 mobin 1393-02-16 15:46
تمام مسابقات رو برو . و تمام چالنج های دستگاه بازی توی کمیک استند رو انجام بده .
نقل قول کردن
reza
+2 #20 reza 1393-02-16 16:00
لباس سیمبیوت هم هست؟
نقل قول کردن
Kousha-Spider
+7 #21 Kousha-Spider 1393-02-16 16:30
من نقد خودم رو بعدا در نظرات میگذارم . از نقد آقای ترابی بسیار لذت بردم ;-)
و دلیل اینکه گوئن در بازی نیست به گفته ی زن عمو می در بازی برای این است که پیتر و گوئن به هم زدند :-*

19 لباس تو بازی هست! احتمالا بعدا بیشتر هم بشه! 13 تا در بازی قابل آزاد شدن هستند و 6 تای دیگه مزایای پیش خرید بودند ولی الآن به قیمت 2 دلار در PSN برای دانلود موجود هستند.

یه خبری هم از بازی بدم. بازی 1 میلیون نسخه تا الآن فروش داشته و در صدر فروش جدول بازی ها در بریتانیا هست!
نقل قول کردن
سید حمید رضا فتو کیان
+4 #22 سید حمید رضا فتو کیان 1393-02-17 14:47
آقا مهدی این نقد تو کدوم شماره مجله بازینما چاپ میشه؟؟؟در ضمن کی میاد؟؟؟
نقل قول کردن
مردعنکبوتی فوق جهش
+4 #23 مردعنکبوتی فوق جهش 1393-02-17 14:56
شرمندم با این حرف های شما تمام انگیزه بازی کردن ازوجود من رفت.
نقل قول کردن
mtm
+4 #24 mtm 1393-02-17 15:08
#22:

احتمال زياد تو شماره بعديشون چاپ ميشه
ولي تاريخ دقيق اش رو نميدونم
نقل قول کردن
mtm
+5 #25 mtm 1393-02-17 15:09
به نقل از محمد مهدی:
شرمندم با این حرف های شما تمام انگیزه بازی کردن ازوجود من رفت.


اشتباه ميكني اگه بازي رو انجام ندي چون اين بازي همونطور كه در نقدم هم گفتم خيلي سرگزم كننده و لذت بخشه ولي بي عيب و ايراد نيست
نقل قول کردن
Saleh
+4 #26 Saleh 1393-02-17 17:41
عمو مختار به نظر من بازی خیلی کوتاه بود!!! با این همه موضوع هم که دیگه اصلاً قابل قبول نیست! حتّی یک موضوع فرعی هم به پایان نرسید. حتّی داستان اصلی هم خیلی کامل نشد!
من نمی دونم این چه کاریه آخه! اگر Beenox بخواد همین سیستم رو ادامه بده خودم کارخونشون رو منفجر می کنم
نقل قول کردن
mokhtar
+7 #27 mokhtar 1393-02-18 00:33
به نظرم تو این چند سال اخیر به داستان های بازی های مرد عنکبوتی چندان اهمیتی نمیدن

حتی shattered dimensions که بهترین بازی سالهای اخیر مرد عنکبوتی بوده، داستان متوسطی داشت

در عوض edge of time داستانش خوب بود ولی بقیه چیزاش بد بود!
نقل قول کردن
فرزان صدیقی
+4 #28 فرزان صدیقی 1393-02-18 15:03
کسی از دوستان لینک بازی spider-man 2 رو نداره؟ :-?
نقل قول کردن
سید حمید رضا فتو کیان
+3 #29 سید حمید رضا فتو کیان 1393-02-18 15:12
چرا!یکی از دوستان به نامmakamranyلین ک دانلودو گذاشته بودن!بفرما اینم از لینک:
ir-dl.com/.../...
;-)
نقل قول کردن
alireza
+3 #30 alireza 1393-02-18 15:23
یعنی الان این بازی توی سیدی فروشی های ایران اومده؟
نقل قول کردن
REZA
+3 #31 REZA 1393-02-18 16:43
به نقل از alireza:
یعنی الان این بازی توی سیدی فروشی های ایران اومده؟

دوست عزیزم وقتی یه بازی ای منتشر میشه همون روز اول وارد مغازه ها میشه ( اینجا که اینطوریه)
بستگی داره شما چه مغازه ای بری یه مغازه دیر میاره یکی زود میاره
نقل قول کردن
وحیدرضا اویسی
+8 #32 وحیدرضا اویسی 1393-02-19 09:29
تا وقتی مارول اسپایدرمن عزیزمونو دست گرگ پول پرستی مث Activision داده بازی عالی از اسپایدرمن نمیاد.تنها بازی خوب اکتی یعنی کال آو دیوتی هم امثال افتضاح بار آورد.شنیدم راک استدی بعد از اینکه آخرین نسخه بتمن یعنی Arkham Knight رو ساخت دیگه از این شخصیت بازی نمی سازه و روی ip جدیدی کار میکنه امیدوارم مارول از این فرصت استفاده کنه و اسپایدرمنو به راک استدی بده
نقل قول کردن
mokhtar
+9 #33 mokhtar 1393-02-19 11:45
مبارزه با کینگ پین درست عین مبارزه اسپایدرمن با راینو در طول 14 سال گدشته بود!!!!

باید جا خالی میدادی تا سرش بخوره به دیوار و گیر کنه و بعدش بهش مشت بزنی!

(همون شیوه ای که 14 سال پیش تو بازی ps1 جناب راینو رو شکست میدادی! تازه، اونجا خداییش باحال تر و بامزه تر بود :-* )
نقل قول کردن
spidey 4ever
+6 #34 spidey 4ever 1393-02-19 12:05
عمو شما از کدوم مبارزه های بازی بیشتر خوشت اومد؟
نقل قول کردن
mokhtar
+5 #35 mokhtar 1393-02-19 12:08
همونطور که اقای ترابی هم تو نقدش گفت مبارزات کلا بدرد بخور نیستن

ولی مبارزه با گرین گابلین از بقیه بهتر بود (من از اونجایی که تو اسمون باهاش درگیر میشدی و صورتش رو به دیوار میکوبیدی خوشم اومد)

مبارزه با الکترو هم بد نبود ولی خیلی کوتاه و ساده بود . بر خلاف اون چیزی که تصورش رو میکردم فقط یه ذره تو اسمون اتفاق میافتاد
نقل قول کردن
سیدمحمدحسین کلاتی
+3 #36 سیدمحمدحسین کلاتی 1393-02-19 19:44
ببخشید کسی میدونه رده بندی سنی این بازی چند سال به بالاست
نقل قول کردن
REZA
+3 #37 REZA 1393-02-19 19:51
فکر کنم 10 سال به بالا باشه. ;-)
برام عجیبه که تو ایران کسی چنین سوالی بپرسه :-|
نقل قول کردن
حجت شالیزاری
+4 #38 حجت شالیزاری 1393-02-20 21:46
کسی میدونه تو این بازی افتاب پرست خودش رو جای کی جا زده بود؟
نقل قول کردن
Kousha-Spider
+6 #39 Kousha-Spider 1393-02-20 22:26
دونالد منکن ;-)
نقل قول کردن
علی
+4 #40 علی 1393-02-21 01:07
ايول آقاي ترابي!دقيقا زدي تو خال!درست همه چي رو گفتي.
ولي جدا از اين حرفا بازيه خوبي نيست.نسخه قبلي خيلي بهتر بود :-?
ولي خداييش دلم واسه نقدهاي آقاي ترابي خيلي تنگ شده بود....
نقل قول کردن
Ali spidey
+3 #41 Ali spidey 1393-02-21 11:40
واقعا كاي تاسف داره من به عنوان يك گيمر اصلا اين بازي رو نميپسندم درسته يك چيزاي خوبي داشت ولي عيب هاش زياد بود اميدوارم بازي هاي بعدي مردعنكبوتي انقدر باس فايت بد نداشته باشه! ;-) :-* ط
نقل قول کردن
حجت شالیزاری
+4 #42 حجت شالیزاری 1393-02-21 15:47
به نقل از Kousha-Spider:
#55: دونالد منکن ;-)


مرسي اقا كوشا بابات راهنماييت
پس اون منكن بود؟ پس چرا اينقدر پير شده بود ؟

راستي شما تو بازي easter egg خاصي ديدي؟
نقل قول کردن
حجت شالیزاری
+9 #43 حجت شالیزاری 1393-02-21 15:47
به نقل از WEB HEAD:
ولي خداييش دلم واسه نقدهاي آقاي ترابي خيلي تنگ شده بود....



اره خداييش هيچ نقدي به نقد اقاي ترابي نميشه
نقل قول کردن
Kousha-Spider
+3 #44 Kousha-Spider 1393-02-21 16:02
دلیل پیر شدنشو دیگه نمیدونم. حتما طراحیش اینطور بوده :-*
EASTER EGG که پر بود! از اینکه آزکورپ شرکت "لیز آلن" رو خریده تا لباس راینو و باز شدن قبر دراکولا برای مردم و اشاراتی به Mr.Negative و ... :-*
نقل قول کردن
PEDRAM
+5 #45 PEDRAM 1393-02-21 16:29
به نقل از blackvenom:
لباس سیمبیوت هم هست؟

سیمبیوت ونوم نیست ولی اسپایدرمن کارنیجی هست ;-)
نقل قول کردن
arash
+4 #46 arash 1393-02-23 13:09
لطفا یکی به من بگه کجا باید برم تا یک تحدید برای شهر بشم
نقل قول کردن
mokhtar
+7 #47 mokhtar 1393-02-23 13:58
از جایی نمیخواد بری! فقط کافیه ماموریت های فرعی رو انجام ندی
یا کسی از روی تو ساختمون های آتش گرفته نجات ندی، گروگان ها رو نجات ندی، لات و لوت های شهر رو بیخیال شی و ...

حالا نگفتی چرا دوست داری "تهدید" بشی؟ :-*
نقل قول کردن
arash
+2 #48 arash 1393-02-23 17:38
اول خیلی ممنون از اینکه جوابم و دادید راستش من بیش تر بازی های مرد عنکبوتی و کردم بیش ترشون هم فقط مردم را نجات می ده و از این کار را می خوام تهدید بودن هم برای یه بار امتحان کنم راستی از نظر شما قشنگ ترین لباس تو این بازی چیه؟من از لباسی که اوایل فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1 وقتی دنبال قاتل عمو بن می گشت می پوشید خیلی خوشم میاد حس خیلی خوبی داره وقتی با اون توی شهر تاب می خوری خیلی کیف می ده :lol:
یه سوال دیگه چه جوری برای خودم آواتار بزارم؟ :-)
نقل قول کردن
alireza
+1 #49 alireza 1393-02-23 19:59
من تهدید بودن ودر یکی از بازی های مرد عنکبوتی تجربه کردم . بد نیست. مخصوصا می رفتم جلوی مرد م تا ازم بترسن.
باید موقعی که از دستت فرار می کنن قیافشون و ببینی چون خیلی خنده دار میشه. میخوان فرار کنن بعد وسط راه میفتن زمین. خیلی باحاله ولی نه زیاد. ترجیع میدم تو این بازی قهرمان باشم
نقل قول کردن
REZA
+1 #50 REZA 1393-02-23 21:42
من بازی رو گرفتم زیاد ازش خوشم نیومد البته تمامیه گفته هارو دوستان گفتن
همونطور که اقای ریاحی قبلا گفتن بازی ای که از روی فیلم درست میشه اصلا جالب نیست ( البته بستگی به سازنده داره ) مثلا فکر کنید بخواید از یه فیلم دو ساعته یه بازی بسازی معلومه که بازی جالب در نمیاد مثل همین بازی اگه بازی دسته یه استدیو دیگه بود مطمناً بهتر میشد ( مثلا سونی)
یه مشکلی که وجود داره اینه که سازنده ی بازی از محتوای فیلم اطلاعی نداره و همین موضوع باعث میشه که زمانی برای ساخت بازی باقی نمونه
شما اگه دقت کنید بازی هایی که قبل از سری amazing spider-man ساخته میشد خیلی بهتر بود چون بازی ساز بر اساس خلاقیت خودش و تمامیه دانسته های خودش بازی را میسازه
نقل قول کردن
mohamad ali
+3 #51 mohamad ali 1393-02-24 23:06
من بازی کردم به جز،مرحله ی green goblin تقریبا بازی بد بود ولی شنیدم از titanfall فروش بیشتری داشته :P
نقل قول کردن
mohamad ali
+2 #52 mohamad ali 1393-02-25 16:13
superior spider-man که بود :-| . من بازش کزدم 8) . برو تو کمیک فروشی استن . بد یه کامپیوتر هست که مراحل challenge داره . اونو تا اخر برو،(12 level) هست فک کنم . ;-) اولاش تو هر مرحله poster میده بهتون .تو مرحله ی اخر superior spider-man رو میده بهت . نقد عالی بود ممنون
نقل قول کردن
فرهاد
+2 #53 فرهاد 1393-02-25 19:51
به نقل از spider boy:
superior spider-man که بود :-| . من بازش کزدم 8) . برو تو کمیک فروشی استن . بد یه کامپیوتر هست که مراحل challenge داره . اونو تا اخر برو،(12 level) هست فک کنم . ;-) اولاش تو هر مرحله poster میده بهتون .تو مرحله ی اخر superior spider-man رو میده بهت . نقد عالی بود ممنون

دمت گرم spider boy
نقل قول کردن
spider_woman
+2 #54 spider_woman 1393-02-25 20:38
ولی خیلی بازی باحالیه من که ازش راضیم :lol: این بازی عالیه :P
نقل قول کردن
فرهاد
#55 فرهاد 1393-02-26 14:43
من لباس مرد عنکبوتی کارنیجی بازش کردم 8) کارنیج رو شکست بدین قفل لباس باز میشه :lol:
نقل قول کردن
mohamad ali
+1 #56 mohamad ali 1393-02-26 16:43
به نقل از far:
من لباس مرد عنکبوتی کارنیجی بازش کردم 8) کارنیج رو شکست بدین قفل لباس باز میشه :lol:

به نقل از far:
من لباس مرد عنکبوتی کارنیجی بازش کردم 8) کارنیج رو شکست بدین قفل لباس باز میشه :lol:

شما هر کدوم از لباس های مرد عنکبوتی رو خواستی بگو ادرس دقیقشو بدم 8)
نقل قول کردن
محمد باوفا
+2 #57 محمد باوفا 1393-02-26 17:02
میشه همی ی لباس هایی که تو بازی هستو بگین چجوری باز کنیم
نقل قول کردن
alireza
#58 alireza 1393-02-26 19:59
البته فکر کنم برای هر کنسولی لباس های دیگه میاد. اخه بازی مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1 لباس مرد عنکبوتی سیاه برای کامپیوتر و ps3 بود. ولی اسکارلت اسپایدر توی xbox بود.
نقل قول کردن
mohamad ali
+1 #59 mohamad ali 1393-02-26 20:03
اول میریم سر hornet که باید مسابقه هایی رو که تو شهرن همرو برین 8) بعد میریم سر spider_carnage که باید مرحله ی اخر رو تموم کنی و carnage رو شکست بدی . بعد spiderman 2099 که یک سری مخفی گاه ها هستن تو شهر که اگه تو map بری رنگش بنفشه. همه ی لباس ها تو پناه گاه های مختلفن به جز superior spiderman که باید بری کمیک فروشی استن ته راه رو یه کامپیوتر هست که مراحل challenge داره (12 level ) هم هست که باید تموم کنی . اولاش بهت poster میده ولی مرحله ی اخر superior spiderman رو میده . یک سری لباس هم هست که اگه با کامپیوتر بازی کنید باید DLC بازی رو دانلود کنید و لباس ها در بازی موجودند . من البته با xbox بازی میکنم و dlc بازی موجود نیست. اگه چیزی هم جا گزاشتم بهم بگو .
نقل قول کردن
mohamad ali
+2 #60 mohamad ali 1393-02-26 20:10
به نقل از alireza:
البته فکر کنم برای هر کنسولی لباس های دیگه میاد. اخه بازی مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1 لباس مرد عنکبوتی سیاه برای کامپیوتر و ps3 بود. ولی اسکارلت اسپایدر توی xbox بود.

خیر دوست من اگه شرکت سازنده بین کونسول های بازی فرق بزارن مردم از بازی حمایت نمی کنند اونهایی هم که میگی تو کامپیوتر اونها می توانند dlc رو ی کامپیوتر نصب کنند که به بازی چیز های جدیدی اضافه میکنه مثل لباس و ............... ...
نقل قول کردن
محمد باوفا
+2 #61 محمد باوفا 1393-02-27 11:29
دست شما درد نکنه فقط noir و black suit موند که اونم dlc هستش
نقل قول کردن
aLi
+2 #62 aLi 1393-03-01 15:03
ولی خداوکیلی بازیش خوب بود !! من که خیلی با این یکی حال کردم البته من رو PS3 بازی کردم و یه تجربه متفاوت احتمالا دارم چون اکثر بچه ها رو پی سی بازیش کردن اما مثلا وقتی تار میزنی یه ویبره خیلی کوچیک داره خیلی حال میده یا مثلا وقتی حس عنکبوتی فعال میشه ویبره میزنه کلا خیلی حال کردم. بعد تو نقد گفتید وب راش زیاد به کار نمیاد ولی من که دهن وب راش رو سرویس کردم اینقدر وب راش زدم :)) کلا بازی بر اساس وب راشه مثلا وقتایی که عجله داری (مثلا بمبو میخای بندازی تو آب) وب راش خیلی بدرد میخوره برای حرکت سریع یا مثلا توی مخفی کاری ها برای رفتن به اینور اونور وب راش خیلی عالیه. فقط کاش دوربین به اسپایدرمن اینقدر نزدیک نبود البته توی تاب خوردن نزدیک بودن دوربین خوبه ولی ای کاش وقتی روی دیواری دوربین یه ذره دورتر بود. دویدن رو دیوار فکر خوبی بود و باهاش حال کردم ولی نحوه خزیدن اسپایدی رو دیوار خیلی بد و غیر واقعی به نظر میرسید. ولی اقای ترابی خداوکیلی اون حرفتون که گفتید این بازی فقط یکم از اسپایدرمن 3 بهتر بی انصافی نیست ؟ من که خیلی باهاش حال کردم به امید بهتر شدن بازی سوم :P
نقل قول کردن
amir safari
+2 #63 amir safari 1393-03-03 23:16
رفقا کسی بازی مردعنکبوتی شگفت انگیز2 تا اخرین مرحله رفته ;-)
نقل قول کردن
فرهاد
+1 #64 فرهاد 1393-03-04 01:16
به نقل از amir-spider:
رفقا کسی بازی مردعنکبوتی شگفت انگیز2 تا اخرین مرحله رفته ;-)

من رفتم
نقل قول کردن
rex
-7 #65 rex 1393-03-04 03:40
این بازی واقعا بازی آشغالیه ، از نظر داستان که افتضاح بود ، کشتن الکترو و گابلینش آب خوردن بود ، فقط سیستم تاب خوردنش تو شهر بهتر شده ، این بازی رو 3 روزه می شه تمومش کرد ، نسخه قبلیش رو من بیشتر دوست داشتم ، شوخی های بی مزش هم که حال آدم رو بهم می زنه ، مثلا مرحله Maximum Carnaje می گه نمی شد با یه هاپو یا یه شکلات مبارزه می کردم ، واقعا از این بازی قطع امید کردم :cry:
نقل قول کردن
rex
-6 #66 rex 1393-03-04 03:41
به نقل از amir-spider:
رفقا کسی بازی مردعنکبوتی شگفت انگیز2 تا اخرین مرحله رفته ;-)

من 3 روزه تمومش کردم
نقل قول کردن
امیررضا
+4 #67 امیررضا 1393-03-04 09:45
سلام دوستان . منم این بازی رو تموم کردم و باید بگم شور و اشتیاقی که برای انجام این بازی داشتم بعد از تموم کردن بازی نابود شد، واقعا بازی ضعیفی بود، به قول آقای ترابی خیلی با عجله ساخته بودنش ، کاراکترهای بازی هیچ شباهتی به بازیگران و کارکتر های فیلم نداشتن، با اینکه مردعنکبوتی 3 قبل از این ساخته شده بود و قدیمی تر بود باز هم چهره ی جیمز فرانکو و توبی مگوایر در بازی شباهت زیادی به کاراکترهای اصلی فیلم داشت. مخصوصا آقای جیمسون، بازی خیلی زود تموم شد و مراحل خیلی آسون بودن، تنها مبارزه مهیج ، مبارزه با الکترو بود. مبارزه با گابلین هم هیچ شباهتی به مبارزه تو فیلم نداشت، اصلا در برج ساعت نبودن، من فکر میکرم مبارزه با کارنیج هم خیلی سخت باشه و مهیج ولی اصلا اینطور نبود، امیدوارم بازی اسپایدی 3 بهتر از این ساخته بشه :roll:
نقل قول کردن
mohamad ali
+3 #68 mohamad ali 1393-03-04 10:06
میدونید درست میگید داستان خیلی با عجله درست شده بود . مثلا مرحله ی 1 تا از فروشگاه اومد بیرون .صلوات تموم نشده عمو بن مرد. :lol: این شد داستان. بعدشم اگه دقت کرده باشین بازی از داستان فیلم amazing spiderman 1 ساخته شده بود چون دنبال قاتل عمو بن میگشت ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! که دید کشته شده . ولی کیه که بازی های اسپایدر من رو از دست بده ;-)
نقل قول کردن
امیررضا
+1 #69 امیررضا 1393-03-04 20:37
آره لباس هاش خوب بودن، ولی تنها مشکلی که لباس ها داشتن این بود که مثل بازی اول ، وقتی زیاد ضربه میخوردی پاره نمیشدن. لباس یک لباس ها ها هم باحال پاره می شدن هم زخم های اسپایدی معلوم بود، ولی تو بازی دوم اینطور نبود
نقل قول کردن
amir safari
+1 #70 amir safari 1393-03-06 11:52
بازی مردعنکبوتی کی رو ایکس باکس داره
نقل قول کردن
alireza
#71 alireza 1393-03-07 18:41
من وقتی رفتم مرد عنکبویت 2099 واز کنم دیدم یه جای نقشه بنفش بود . وقتی رفتم اونجا باید چه کار کنم
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+2 #72 Samwel Tarly 1393-04-17 17:55
به نظر من بازی خیلی بدی نبود اما چیزی که بیش از همه منو تحت تاثیر قرار داد حضور استن لی و میتونیم پیتر پارکر باشیم و با افرادی مثل کینگ پین حرف بزنیم بدون اینکه لباس عنکبوت پوشیده باشیم.
نقل قول کردن
North-wolf
+2 #73 North-wolf 1393-07-09 17:10
واقعا این آشفتگی داستان آزار دهنده است
و در کل نقد بسیار عالی ای بود
چیزی کم نداشت

من تو مرحله مبارزه با کینگ پین گیر افتادم
هرکاری میکنم نمیتونم حتی یه ذره از خونش رو هم کم کنم چه برسه شکستش بدم
چکار باس کنم؟
نقل قول کردن
mtm
+1 #74 mtm 1393-07-09 17:13
كينگ پين boss سختيه
منم گير افتادم ولي يه قلقي داره كه من الان هر چي فكر ميكنم يادم نمياد!
نقل قول کردن
North-wolf
+1 #75 North-wolf 1393-07-09 19:41
واااااااای یکی کمکم کنه
بدجوری گیر کردم :cry:
نقل قول کردن
sobhani
+1 #76 sobhani 1393-07-09 20:42
ببین من یادم نمی آد ولی فکر کنم وقتی می خواهد بدود و مثل راینو(کرگدن)به سمت اسپایدی حمله کند باید جا خالی بدی تا کله اش در دیوار گیر کند سپس به او ضربه بزنید.
نقل قول کردن
R-SPIDEY
+1 #77 R-SPIDEY 1393-07-09 21:06
: قلقش اینه که به شدت باید جاخالی بدی (مثلث در PS3 Y در XBOX360) فقط با جاخالی میشه این قسمت رو رد کرد.
نقل قول کردن
Hossein sbn
+2 #78 Hossein sbn 1393-07-09 21:08
باید اف رو نگه داری از اون هاله های نور بهش بزنی بعد باید جا خالی بدی با کله میره تو دیوار میزنیش
نقل قول کردن
Reverse
+1 #79 Reverse 1393-07-10 00:00
والا من غول سخت ندیدم کینگ پین که خیلی راحت بود همونطور که آقا رضا گفت فقط جاخالی بده بعد بزنش تو ایکس باکس Y کلا این بازی از لحاظ باس فایت خیلی ساده بود :-| بهش شوک هم بدی حله شوک فک تو ایکس باکس با نگه داشتن B هست حالا تو PC رو نمیدونم :-|
نقل قول کردن
amir bartar
+1 #80 amir bartar 1394-04-30 00:09
به نقل از محمد باوفا:
میشه همی ی لباس هایی که تو بازی هستو بگین چجوری باز کنیم

علاوه بر لباس هایی که در طول بازی یا تمام کردن بازی باز میشن،برای باز کردن لباس hornet باید تمام 15 مرحله مسابقه تو شهر رو برید
برای باز کردن superior هم باید تو مغازه stan با اون دستگاه تمام 12 مرحله رو برید
بقیه لباسا هم مثل iron spider هم باید پک DLC رو بخرین.
نقل قول کردن
SPIDERTOXIN
#81 SPIDERTOXIN 1395-05-01 18:42
کاملا قبول دارم داستان درهم برهم بود. ولی یه بخش بد بازی قبلی رفت! لباس های مزخرف! آخه وقتی باحال ترین لباسای بازی اسکارلت اسپایدر و لباس سم ریمی باشن باید فقط به داستان تکیه کرد. ولی این یکی لباس برتر داشت، آیرون اسپایدر داشت (حسودی کنید! بازی رو دانلود و نصب کردم DLC روش بود!) ، Hornet داشت، خیلی لباسای خوبی داشت. واقعا اسپایدرمن 3 بد بود ولی این رو با اون نمیشه مقایسه کرد.
یه سوال: برای بازی Mod و Trainer با 13 آپشن بذارم دانلود می کنین؟ لباس PS4 هم بینشون هست!
نقل قول کردن
kia spider
+1 #82 kia spider 1395-06-02 14:02
نقد وبررسی بازی مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2
cdn3.dualshockers.com/.../...
خلاصه داستان:داستان درباره پیتر پارکر/مرد عنکبوتی است که به دنبال قاتل عمویش است و در همین راه با جرم جنایت مبارزه می کند است.اول از هرچیز بازی به شدت شلوغ است و شما بعد از مدتی هدف اصلی را گم می کند و با خود می گوید:{خب که چی؟داستان بازی چرته بهتر از گیم پلی لذت ببرم}ولی شما خبر ندارید که گیم پلی هم چنگی به دل نمی زنه!!!!!!!)
images.thisisxbox.com/.../...
داستان:سازندگان برخلاف قسمت اول که ابتکار به خرج دادن و داستان بازی رو پس از وقایع فیلم انداختن،اینجا کاملا ابتکارشون رو بوسیدن گذاشتن کنار!داستان شروع خوبی داره و با مرگ عمو بن شروع می شه،بعد 2 سال به اینده می اد و می بینیم پارکر دنبال قاتل عموش می گرده.هیچی نشده سیستم تار اندازی در شهر شما رو طلسم می کنه روی موختون می نویسه:تا حال سیستم تار اندازی به این خوبی از بازی مرد عنکبوتی ندیدیم.
wvgazettemail.com/.../...
داستان2:اما بعد چند ساعت بازی کردن می فهمید که بازی بر خلاف شروع خوبش در ادامه جذابیت خود رو از دست می ده و در فضای شلوغ و خرتوخر بازی گم می شید.اخه یکی از سازنده ها بپرسه شما که حتی از پس داستان فیلم بر نمی اید چطور می خواهید داستان بازی قبلی و فیلم قبلی رو وارد بازی کنید؟؟؟؟؟خلاصه داستان یه ضد حال و یک نقطه ضعفه و بی خیال
purenintendo.com/.../...
گیم پلی:گیم پلی هم درست مثل داستان جذابیت خودشو از دست داده،شاید تو 4یا5 مرحله اول گیم پلی براتون جالب باشه ولی بعد دلتون می زنه و خسته کننده می شه.بخش مخفی کاری که تو قسمت اول می درخشید اینجا تو مراحل اومده و واقعا به تمام خاطراتمون با این بخش تو قسمت قبل گند زده به طوری که بعد از چند دقیقه اعصابتون خورد می شه و تصمیم می گیرید با زور جلو برید.مبارزه تن به تن هم افت کرده.اگه شما دقیقا همون دکمه ای که بازی بهتون می گه رو نزنید دشمنان با سرعت فلش 10 متر را در یک ثانیه طی می کند و ...(بنگ)!!!!
cdn2-superherohype.com/.../...
مبارزه با ویلین ها از جذابیت کمی بهره نمی برن و افت کردند.البته مبارزه با کینگ پین بسیار هیجان انگیز و حساس طراحی شده؟چرا بخاطر اینکه از مبارزه با کردگردن در بازی های نسل قبلی مرد عنکبوتی کپی برداری شده و حتی به اون جذابی هم نیست.مبارزه با امثال شاکر و شکریون بسیار دم دستی و کلبشه ای از اب در اومدند(البته مبارزه با گرین گاببلین بسیار جذاب از اب در اومده ولی باز هم مبارزه باهاش حماسی نیست.)
theamazingspidermangame.com/.. ./...
نقطه ضعف دیگه مربوط به دیالگ های ابکی،باگ های زیاد(که بیشتر اقات مانع بازی کردن می شن)،افت گرافیک هنری و هوش مصنوعی ضعیف دشمنان می شه خب یکمم از نقاط قوت بگیم.صدا گذاری و موسیقی به خوبی کار شده و من نتونستم از گویندگی ایرادی پیدا کنم.از اونا که بگذریم پیدا کردن صدها صفحه کمیک در محیط بزرگ بازی هیجان انگیز و لذت بخش کار شده.گرافیک اگرچه نسبت به نسخه قبل اوفت کرده ولی باز هم در سطح قابل قبولی قرار داره.
whateveraspidercan.com/.../...
پیدا کردن صفحات کمیک،و تمام کردن 12 مرحله گیم در بازی بسیار جذاب کار شده و درست مثل نسخه قبلی با نیویورکی وسیع روبرو هستیم.پیدا کردن لباس ها به خوبی و جذابی قسمت قبل نیست ولی بازم تازگی و روش باحالی داره.تارمالی کردن دشمنان تا به حال به این باحالی نبوده می شه.اگر کمی دقت کنید می فهمید بازی با عجله ساخته شده و بخش هایی مثل قهرمان یا تهدید ناقصه.خدارو شکر سونی،مارول دست از سر بازی های فیلمی برداشتند و تصمیم گرفتن یک داستان اورجینال یا الهامی کمیک ها بسازن که داستانی بهتر داشته باشه((spider man ps4))
primagames.com/.../...
بازی هایی که از روی فیلم های مشهور هالیوود ساخته می شوند،انتظار بیشتر از یک بازی متوسط نداریم ولی وای به حال بازی هایی که از روی فیلم های نسبتا ضعیف((خب tasm 2 همچین فیلمی بود دیگه))ساخته می شوند.دوستان اشتباه نکنید بازی TAMS 2 بازی بدی نیست،یک بازی ضعیفه و می شه از اون لذت برد،البته به شرطی که انتظار خود کم کنید و بخشی از ارکام های اصلی بازی رو نادیده بگیرید،به هر حال من به بازی 5.6(از 10)می دم
ممنون که تا اخرش خوندید
راستی داشت یادم می رفت برای خوندن نقد قبلی من به لینک زیر برید
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
ilia_comic_khoon
#83 ilia_comic_khoon 1397-03-30 18:40
آقا نقد عالی بود مرسی.
من بازی رو دارم و کاملا باهاتون موافقم
نقل قول کردن
amin Hajati
#84 amin Hajati 1400-10-10 23:24
استاد نقد رو تا اخر خوندم خیلی عالی بود. بنظرمن از 1 بهتر بود اما مردعنکبوتی شگفت انگیز 1 چیز های جالبی داشت که اگه داخل 2 استفاده میشود بهتر بود مثل حالت نقشه که شبیه تبلت بود. و وقتی نقشه رو زوم می‌کردید جلو میومد و می‌چرخید و بعدش تمام صفحه بود و جالب بود.
در کل بازی جالبیه و نسبت به یک هم افت هایی داشت هم پیشرفت هایی.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید