شماره 4 کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد + لینک دانلود

شماره 4  کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد + لینک دانلود

اگر میخواهید بدانید «سیلک» کیست و چرا اینهمه مدت در مکانی مخفی نگهداری شده است این شماره را از دست ندهید! در ضمن، این شماره سرآغازی است بر رویداد بزرگ "دنیای عنکبوتی"  (Spider-Verse)!

 

 The Amazing Spider-Man #4

ترجمه شماره 4 مرد عنکبوتی شگفت انگیز

مترجم: مهدی ترابی مهربانی

ادیتور و گرافیست: شایان شکری

لينك دانلود مستقيم

لینک دانلود غير مستقيم

لینک دانلود غير مستقيم

 

پس از خواندن این کمیک میتوان درباره این موارد بحث کرد:

- بلاخره در این شماره فهمیدیم «سیلک» کیست. به نظر شما چرا از میان اینهمه فردی که دارای نیروهای عنکبوتی است سیلک باید در مکانی مخفی نگهداری میشد؟ راستی، چرا «مورلان» به او لقب عروس عنکبوتی داده است؟

- آیا با ربوده شدن «ساجانی» توسط «گربه سیاه» و همچنین با بروز مشکلاتی که بین او و پیتر در "صنایع پارکر" به وجود امده است باید منتظر تعطیلی این شرکت باشیم؟

- چرا تا به حال «ازیکیل» چیزی درباره سیلک به اسپایدرمن نگفته بود؟

- اگر پیتر و سیلک توسط یک عنکبوت رادیو اکیتو گزیده شدند پس چرا نیروهای سیلک با اسپایدرمن فرق دارد؟

- به نظر شما چرا حس عنکبوتی پیتر او را به سمت سیلک میکشاند؟

- آیا سیلک از این به بعد عشق جدید مرد عنکبوتی خواهد بود؟

- کلا به نظر شما سری جدید کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز چطور بوده است؟ نقاط ضعف آن چه بوده؟ چه امتیازی به این شماره میدهید؟

ضمناً برای دانلود قسمت های قبلی این داستان و همچنین دیگر كمیك های ترجمه شده   اینجا را كلیك كنید

 

مطالب مرتبط:

چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

سری کمیک های اسپایدرمن شگفت انگیز (THE AMAZING SPIDER-MAN) با ترجمه فارسی

10 حقیقتی که باید درباره «سیندی مون» ملقب به «سیلک» بدانید

شماره آخر از سری جدید کمیک بوک های "گربه سیاه" ترجمه شد + لینک دانلود

اولین حضور گربه سیاه در دنیای کمیک ترجمه شد

نسخه های عجیب و غریب از گربه سیاه در دنیای کمیک!

کمیک "گربه آهنی" (IRON CAT) ترجمه شد + لینک دانلود

شماره آخر از سری جدید کمیک بوک های "گربه سیاه" ترجمه شد + لینک دانلود

رتبه بندی اقتباس های گربه سیاه در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

کمیک "پادشاه سیاه پوش" (KING IN BLACK) ترجمه شد + لینک دانلود

شماره آخر از کمیک بوک "مرد عنکبوتی: گربه سیاه ضربه میزند" ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقت بسیار مهمی که باید درباره "گربه سیاه" (BLACK CAT) بدانید

شماره 1 "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" پرفروش ترین كمیك قرن شد!

بازگشت "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"!

تغییرات بزرگی در كمیك های مرد عنكبوتی در راه است

نقد و بررسی شماره 30 از كمیك "مرد عنكبوتی برتر" (Superior Spider-Man)!

پیتر پاركر بر میگردد!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

shayan
+4 #1 shayan 1393-05-08 04:24
اولین نفر 8)
خوب راست میگید اگه به نوبت هم باشه چون اول پیتر نیش خورده بود ، سزاوارِ قدرتِ بیشتر بود . ولی شاید قرار بوده عنکبوت در اصل سیندی رو نیش بزنه و وسط راه مجبور شده پیتر هم نیش بزنه :-* ....ولی کلا به سیلک حس خوبی دارم :-)
ولی یه سوال پیش اومد واسم....تو اون جریانی که مادام وب گفت یکی دیگه میتونه جای اسپایدی رو بگیره و منظورشم سیلک بود...الان یعنی ممنکه دوباره اسپایدی کنار بکشه و بره ؟ آخه تازه برگشته :-?
نقل قول کردن
R-SPIDEY
+2 #2 R-SPIDEY 1393-05-08 07:27
من قبلا نسخه انگلیسی رو خونده بودم ولی وقتی نسخه فارسی رو خوندم یه حس دیگه ای داشتم یه تفاوت.
از اقای ترابی بابت ترجمه و از اقا شایان بابت ادیت تشکر می کنم.
ولی راستش حقیقتش رو بگم از ادیت خوشم نیومد در واقع چون ادیت این شماره با قبلی ها تفاوت داشت خوشم نیومد ( زیاد از تفاوت بین یک سری خوشم نمیاد )
من خودم همیشه سعی می کنم کمترین تفاوت رو بین ادیت کمیک ها ایجاد کنم مثلا شماره 3 کمیک کمیک marvel knights spider-man رو اقا عرفان ادیت کرده ولی شماره 4 رو بنده ادیت کردم و اگه توجه کنید در این دو کمیک از یک فونت مشابه استفاده شده.
ممنون از شما
نقل قول کردن
mtm
+7 #3 mtm 1393-05-08 09:57
#2:

متاسفانه اقا عرفان مدتیه ناپدید شده و اصلا جواب ایمیل هیا ما رو نمیده

من حتی به شما بابت ادیت این شماره ایمیل زدم ولی جواب ندادید :-*

مجبور شدم به اقا شایان بگم و ایشون علیرغم اینکه درگیر ترجمه و ادیت شماره بعدی تاندربولتس بود قبول کرد و ادیت رو انجام داد

به نظرم کارش هم خوبه. البته تفاوت ها در سبک ادیت هم همیشه هست ;-)
نقل قول کردن
SONIC
+5 #4 SONIC 1393-05-08 11:19
بازم ممنونم.عالی تر از عالی بود.
نقل قول کردن
mados
+4 #5 mados 1393-05-08 11:43
این قسمت نسبت به قسمتای دیگه بهتر بود شاید یخاطر اینکه یه پیشرفتی تو داستان داشت و اومدن سیلک هم که در نوع خودش جالب بود ولی نمیدونم چرا احساس میکنم سیلک اصلیت ژاپنی چیزی داره اگه به چشاش دقت کنید کلا این قسمتو دوست داشتم
نمره من 8/10
نقل قول کردن
New Goblin
+4 #6 New Goblin 1393-05-08 11:52
سلام به همگی!

الان دانلود داره میشه خوندم با ی نقد پرو پیمون میام!!

آقای parhamoshkian واسه آواتار اون ایمیل فعال سازی رو دریافت کردی؟
نقل قول کردن
mtm
+3 #7 mtm 1393-05-08 12:16
دوستان اگه وقت کردید به سئوالات هم پاسخ دهید :-*
نقل قول کردن
New Goblin
+3 #8 New Goblin 1393-05-08 12:38
آقا من پسندیدم از این شماره خوشم اومد خوب ربطش داد به اریجینال سین.

و اما نقد..

این شماره لحظات فانش واقعا مجذوبم کرد از اون جایی که وسط درگیری با بی مغز ها اسپایدی هی میخواد به دیگران توضیح بده که اختاپوس ی مدت جام بود مردم از خنده!!!


سلیکو هم دیدیم چشممون به جمالش روشن شد با اون حرکت منشوری آخرین صفحه!!! :-* :-*

شخصیتش یکم جای کار داره یه دفعه ای حرف پیترو باور کرد که مورلان مرده ولی بهر حال هرکی هم اینهمه مدت تو اون سلول باشه منتظره تا به هر بهانه ای بیرون بیاد!!مورلان هم ک هست باید کم کم منتظر یه نبرد بزرگ باشیم!

اون جاهایی هم که سیلک برای اولین بار قدرتای فرابشری شو امتحان میکنه جالبه!

ولی خوشحالم از اینکه اسلات با ی ترفند خوب پیترو از وجودش آگاه کرد ولی ای کاش یجوری میکرد که پیتر کمی برای پیدا کردنش به زحمت بیوفته!

ساجانی هم که بی چاره اینقدر عصبانی بود گذاشت رفت!میاد دوباره! ;-)

گربه سیاه هم که شورشو دیگه در آورده آقای ترابی تو کمیک های کلاسیک اسپایدی تا حالا شده اینقد این فیلیشا خانوم به فکر انتقام باشه؟؟؟؟

ولی ضعفی که داشت خیلی کم به مسئله ی الکترو پرداخته شد در حد یکی دوصفحه گفت بعد رفت سر داستان سیلک!

طراحی های راموس هم داره بهتر میشه ولی هم چنان عالی نیست!!

از خوبی های دن اسلات اینه که تو ربط دادن داستان های مرتبط وارده و آدم گیج نمیشه!!

این شماره شماره خوبی بود و منو راضی کرد!!!لحظات ناب و خوبی داشت!با mados هم موافقم ایشون ممکنه شرقی باشه!

نقاط قوت:شوخ طبعی جالب اسپایدرمن-بوجود آوردن ارتباط جالب با داستان اریجینال سین-صحنه هایی که سیلک از قدرت های فرابشری اش رو امتحان میکنه و لذت می بره!
ترجمه عالی آقای ترابی و ادیت زیبای آقا شایان!!

نقاط ضعف:شخصیت سیلک جای کار دارد-به الکترو کم پرداخته شد-انتقام جویی بیش از اندازه بلک کت!

نمره: 7.75/10
نقل قول کردن
New Goblin
+2 #9 New Goblin 1393-05-08 12:50
و اما جواب سوالات!!

1-شاید سیلک قدرتی داره که برای مورلان مهمه ولی خودش ازش خبر نداره و برای همین ازیکیل زندونیش کرد!!!عروس عنکبوتی... شاید اون انتظار داره اونو پیتر باهم ازدواج کنن!!

2-نه بابا فکر نکنم!!پیتر بیدی نیست که ب این بادا بلرزه تو یکی از این شماره ها بلک کت رو میشونه سر جاش!!

3-مرض داشت!! :-* :-*

4-شاید به خاطر مونث بودنش هست فک کنم اسپایدر وومن هم از نوک انگشتاش تار در میاد!!!شاید مونث بودن تاثیر داره یا محل گزیدگی!!!هر چیزی ممکنه!

5-یه سوالایی میپرسید مغز آدم overload میشه!!!شاید چون جفتشون با یه عنکبوت گزیده شدن ماده ای که توی زهر عنکبوت بود و توی بدن جفتشون هست اونارو به سمت هم میکشه!

6-من که مشکلی ندارم از اون آنا ماریا کوتوله بهتره!! :-* ولی از شوخی بگذریم بدم نمیاد بشه عشق پیتر ولی ای کاش اسلات مری جین رو که یکی از بهترین شخصیت های دنیای اسپایدرمن هست برگردونه!

7-کمیک های خوبین!فروش خوبی دارن ولی بدیشون اینه زیادی تغیییرات داره بوجود میاد!!مری جین ک رفت بلک کت زیادی عقده ایه و ...

ولی همه اینا گند هایی که اسلات و اختاپوس به زندگی پیتر زدن!!!
نقل قول کردن
mokhtar
+2 #10 mokhtar 1393-05-08 12:51
نه دوستان! سیلک ژاپنی نیست
راموس ایشون رو اینجوری طراحی میکنه
ولی یه کمی سبزه است
شاید دورگه باشه
یعنی یا پدرش ی مادرش اهل امریکای جنوبی باشه
نقل قول کردن
New Goblin
+1 #11 New Goblin 1393-05-08 12:53
10#

احتمال آمریکای جنوبی بیشتره!!از رو قیافه میشه تشخیص داد!
نقل قول کردن
mokhtar
+3 #12 mokhtar 1393-05-08 12:55
فکر کنم اسلات میخواد این سیلک رو به جای مری جین به ما قالب کنه!

دیدید داره سعی میکنه بین پیتر و سیلک مشترکات به وجود بیاره

مثل اونجایی که سیلک میگه تمام زندگیمو به خاطر اون عنکبوت از دست دادم و پیتر هم بهش میگه درکش میکنه
نقل قول کردن
New Goblin
+2 #13 New Goblin 1393-05-08 12:59
12#

که البته یه بدی هست یه تغییر منفی به حساب میاد!
نقل قول کردن
mokhtar
+3 #14 mokhtar 1393-05-08 13:02
اینم بگم که به نظرم پدر و مادر سیندی هنوز زنده هستند
حدس میزنم پیش «ازیکیل» باشن :-*
نقل قول کردن
SLH Hero
+5 #15 SLH Hero 1393-05-08 13:05
ترجمه عالی بود دیالوگ ها با ترجمه آقای ترابی یه چیز دیگن. واقعاً ممنون. ادیت آقای شایان هم واقعاً خوب بود من خودم بخوام همین ادیت رو بکنم می میرم و زنده میشم :-* .

خب، بریم سر نقد:

این شماره به اندازه شماره قبلی بد نبود ولی بازم مشکلات زیادی داشت...

اوّل از همه این که ایزلیک از کدوم قبرستونی پیداش شد بیاد سیلک رو تربیت کنه؟ چرا از اوّل نرفت پیش پیتر که تو تمام روزنامه ها دربارش نوشته بودن؟ اصلاً از کجا درباره سیلک خبردار شد؟ عمراً اگه کسی متوجّهش شده بود.

مشکل بعدی من شخصیت پردازی ایزلیک هست. یعنی اینکه پنهان کار بوده؟ جاسوسی پیتر رو می کرده؟ چه جوری؟ از کجا؟ اسلات خودشم نفهمیده چه داستان قاطی پاتی ای نوشته!

ولی بیشتر از همه درباره رابطه عشقی بین پیتر و سیلک نگرانم... فکر کنم قراره جایگزین دائمی مریجین باشه... :sigh:
راستی اصلاً چرا؟ مگه مشکل مری جین چیه؟ باهش مشکل داری مارول؟ ها؟ ها؟

طراحی راموس هم که از همه طرّاحی هاش بدتر بود. طرفدارانشم ازش بدشون اومد. نمونشم دماغ معروف سیلکه که قاطی ترین دماغیه که دیدم.

اصلاً نمی دونم چرا مارول گیر داده به تیم مزخرف اسلات و راموس همشم گیر داده به اینکه هر کسی با پیتر رابطه عشقی داشته باشه غیر از مری جین. بابا مارول چته؟ با طررفدارای مرعنکبوتی مشکل داری؟
امتیاز من: 6 از 10
نقل قول کردن
SLH Hero
+2 #16 SLH Hero 1393-05-08 13:28
و حالا جواب سؤالات:

- فکر کنم این یک جور اتفاق خاص باشه که با نزدیک شدن مردان عنکبوتی به هم اتّفاق میفته و توی این واقعه مورلان قدرتمند میشه و می تونه قدرت مردان عنکبوتی رو بگیره.

- نه بابا زوده تعطیلی. فکر کنم ساجانی از هویت مخفی اسپایدرمن خبردار بشه.


- اون قضایا که یک سوراخ داستانی بزرگه پس بنا بر این من بهش اهمّیّت نمیدم.

- به قول خود اسلات:
a few seconds could change everything

- چه میدونم شاید روش جدید پیدا کردن کیس ازدواجه :lol: .

- تا الآنش که فقط مسخره بازی بوده. عوض برگردوندن شرایط پیتر و پرداختن به شخصیتش داره به انتقام گربه سیاه و الکترو و از این جور چت و پرتا می پردازه. فکر کنم باید تا Spider-Verse منتظر بمونیم...
نقل قول کردن
shayan
+3 #17 shayan 1393-05-08 13:35
به نقل از R-SPIDEY:
من قبلا نسخه انگلیسی رو خونده بودم ولی وقتی نسخه فارسی رو خوندم یه حس دیگه ای داشتم یه تفاوت.
از اقای ترابی بابت ترجمه و از اقا شایان بابت ادیت تشکر می کنم.
ولی راستش حقیقتش رو بگم از ادیت خوشم نیومد در واقع چون ادیت این شماره با قبلی ها تفاوت داشت خوشم نیومد ( زیاد از تفاوت بین یک سری خوشم نمیاد )
من خودم همیشه سعی می کنم کمترین تفاوت رو بین ادیت کمیک ها ایجاد کنم مثلا شماره 3 کمیک کمیک marvel knights spider-man رو اقا عرفان ادیت کرده ولی شماره 4 رو بنده ادیت کردم و اگه توجه کنید در این دو کمیک از یک فونت مشابه استفاده شده.
ممنون از شما

فقط به خاطر یه فونت انقد بدتون اومده ، خوب زود تر میگفتید من کمیک تاندربولتس هم فونتشو عوض کنم!!!
نقل قول کردن
mirabilis
+3 #18 mirabilis 1393-05-08 13:44
خیلی خلاصه بخوام بگیم ، باید گفت مسخره است ، همین
به قول یکی از دوستان ، خوش به حالتون که میتونید تحمل کنید این داستان ها رو و بخونید .
نمره ی ما به این داستان ، 0 از 10 هست و همین طور داستان های قبل ترش . برای ما فرقی نمیکنه چی توش بوده ، اتفاق و داستان خوب داشته یا نه ولی صراحتا باید گفت این پیتری نیست که یه زمانی طرفدارش بودیم .
بدون مری جین هم که یه پای کمیک لنگه ، از سیلک هم حالمون به هم میخوره . خدا کنه اتفاقات غریبی بین این و پیتر نیفته !
خلاصه اینکه اسلات گفته بود یه شخصیت خیالی ، اینقدر واکنش نداره و اینا ولی حالیش نیست عین این کار رو کرده که یه دفعه اومده چند دهه فعالیت رو قشنگ آسفالت کرده و گفته مگه مهم بوده ؟!
یعنی میشه یه بار دیگه ، از پیتر داستان خوب بخونیم در حالیکه از اول تا آخر داستان رو ازش چشم برنداریم ؟ :sigh:
نقل قول کردن
SLH Hero
+5 #19 SLH Hero 1393-05-08 13:45
#17:
فکر کنم منظور ایشون این بوده که ادیت متفاوت شده و به همین دلیل یکم تقییرش روی اعصابه. البتّه من که خودم از ادیت راضی بودم مشکلی نداشتم.
نقل قول کردن
mtm
+4 #20 mtm 1393-05-08 13:45
به نقل از mokhtar:
اینم بگم که به نظرم پدر و مادر سیندی هنوز زنده هستند
حدس میزنم پیش «ازیکیل» باشن :-*


شایدم مورلان در داستان دنیای عنکبوتی پدر و مادر سیلک رو گروگان بگیره
نقل قول کردن
New Goblin
+2 #21 New Goblin 1393-05-08 13:51
18#

mira جان له لهش کردیهاااااااااا ااااا داغونش کردی هااااااا
نقل قول کردن
mokhtar
+2 #22 mokhtar 1393-05-08 13:51
ولی مهدی به نظر من ازیکیل به این خاطر به پیتر درباره سیلک چیزی نگفته چون میدونسته اگه بهش بگه پیتر با اون حس مسئولیت پذیری که داره حتما میره و ازادش میکنه
ولی موندم سیلک از کجا میدونه اسپایدرمن همون پیتر پارکره
چون اگه یادت باشه چند شماره قبل اسپایدرمن رو پارکر خطاب کرد
موندم از کجا فهمیده. البته احتمالا ازیکیل بهش گفته!
نقل قول کردن
mokhtar
+3 #23 mokhtar 1393-05-08 13:53
#18:
0 از 10

فقط چون مری جین توش نیست؟
:lol:

ولی من برای خوندن بازگشت مورلان و spider-verse مشتاق شدم
نقل قول کردن
SLH Hero
+2 #24 SLH Hero 1393-05-08 13:55
#8:
جدی؟ من که چیز با مزّه ای تو داستان ندیدم. ارتباط با داستان Original Sin هم فقط در حد چند تا دیالوگ بود و بقیش رو اسلات از خودش در آورده بود. تازه یک مشکل هم داشت: مردعنکبوتی خودش هم زمان با اونجرز درگیر این ماجرا بود. قشنگ معلومه اسلات به ماجرا های Original Sin اهمّیّتی نداده و بی توجّه کار خودش رو کرده.
نقل قول کردن
New Goblin
+1 #25 New Goblin 1393-05-08 13:58
24#

اصلاح کردم
نقل قول کردن
Bad joke
+3 #26 Bad joke 1393-05-08 14:12
نه میرا نامردی نکن انقدرهم که میگی ضعیف نیست
من دوست داشتم پیتر برای فهمیدن موضوع سیلک زحمت میکشید بعدا رابطه ایجاد میشد
ولی کلا مشکلم بیشتر طراحیه میمرید دخترا را خوشگل طراحی کنی :-* ولی ایده قدرتش جالبه هم با اسپایدرمن متفاوته وهم شبیه کلا سیلک اگر خوب طراحی وایده پردازی بشه کاراکتر پر پتانسیلیه
نقل قول کردن
R-SPIDEY
+2 #27 R-SPIDEY 1393-05-08 14:57
#2 : ایمیلی به دست من نرسیده :-?
بهتر بود دوباره میزدید چون من همیشه پاسخ میدم .
نقل قول کردن
Bad joke
+2 #28 Bad joke 1393-05-08 15:23
به نقل از parker:

دلم برای استن لی و جان رومیتا تنگ شده.


چند سالته عمو
یه چی بگو بگنجه ;-) :lol:
ولی وجدانا یکم طراحی هاش پر جزییات تر و یک دست تر بود بهتر بود ومیشد بیشتر نمره بدی اگر میخواستی نمره بدی 2از5 بهتر بود
نقل قول کردن
mirabilis
+2 #29 mirabilis 1393-05-08 15:58
#27 : نه اتفاقا ، تازه خوب برخورد کردیم !
اگه مشکل تو فقط طراحیه ، ما از پایه باهاش مشکل داریم . دختر خوشگل و اینا هم برای ما فرقی نداره ، طراحی های دارک هورس بعضا نمیشه حتی نگاهش کرد ولی داستانش میبینی خوبه و تا انتها میخونی .
اگه پتانسیلی هم باشه ، برای لحظات مثلا رمانتیک پتانسیل براش در نظر گرفته اسلات . آقا قبول کن تو این سری از کمیک ها ، هیچ کدوم از کاراکترها اونی که باید نیستن ، حالا بر فرض ایده ای هم اسلات داشته باشه ، اینقدر بد پرداختش میکنه که نشه خوندش . حالا اگه دوست داری کار رو ، سلیقه ی خودته .
#23 : نه ، مری جین یه قسمته کاره ، برای کل کار و جز کار گفتیم . اشاره کردم به کرات .
نقل قول کردن
parker
+3 #30 parker 1393-05-08 17:37
#30
من سن زیادی ندارم و سنم به سن کمیک های مرد عنکبوتی نمیرسه.ولی دلیل نمیشه کمیک هایی که استن لی نوشته یا جان رومیتا طراحی کرده رو نخونده باشم.
اون امتیاز رو هم به خاطر کمیک ندادم بلکه کلا اعصابم امروز خرده چون سرما خوردم دارم سر این کمیک خالی میکنم :lol:
ولی انگار تو هم امروز دنده چپ بلند شدی :lol: البته این هایی که میگم به خاطر اینه که دور همی بخندیم.
نقل قول کردن
پرشین اسپایدی
+3 #31 پرشین اسپایدی 1393-05-08 19:02
خوشم نیومد!
نه از داستان نه از طراحی!
البته باز داستان یکم قابل تحمل تر از قبل بود!
ولی انصافا طراحی روی جلد رو نگاه کنید!
چیه این؟! :/

اما سوال ها :

شاید به همون دلیلی که ازیکیل از بین این همه آدم عنکبوتی رفته بود سراغ سیلک که البته همون هم دلیل نا مشخصیه فعلا!

ایشالا زودتر تعطیل شه این شرکت بره پی کارش!
چیه همش نصف داستان رو میگیره!


دلیل تفاوت سیلک و اسپایدی منطقیه چون محصول هر ژن با توجه به ژن های دیگه ممکنه بیان بشه پس تفاوت محصول ژن یکسان تو آدم های متفاوت منطقیه!


از اسلات بعید نیست!
به قول میرابیلیس کسی که اون همه سابقه رو میگه مگه مهمه پس یه رابطه پیتر و مری هم براش همین حکم رو داره و به راحتی ازش میگذره و اگه بخواد رابطه جدید میسازه!


کلا به نظر من تا اسلات نره و یه نویسنده کار درست نیاد همه چی بده!

همینطور راموس!
نقل قول کردن
New Goblin
#32 New Goblin 1393-05-08 19:34
آقا هرکی آواتار میخواد بگه!
نقل قول کردن
M. goblin
+3 #33 M. goblin 1393-05-08 21:04
کمیک خوبی بود
یعنی می تونست کمیک خوبی باشه،ولی اسلات و راموس،خوب نیستند.
اول از داستان شروع می کنم.داستان تا جایی که میره دم مخفیگاه ایزیکل خوب بود ولی بدیش با شروع اومدن سیلک اغاز شد.با طراحی مظخرف راموس.کاکی حداقل سیلک رو بهتر می کشید.
کاورشو خوب طراحی کرد این راموس(اگه اون کرده باشه)ولی بازم نمی تونه جبران طراحی های کمیکو کنه.
از این که قدرت سیلک بیشتره خوشم نمیاد.پیتر باید قدرتش بیشتر باشه.
تازه این قدرت زیاد اسلات نیاد بگه برای اینه که چون سیلک مردعنکبوتی اصلیه؟یعنی کسی که باید نیش می خورد سیلک بود و نه پیتر؟نه تا اونقدر هم از اسپایدی متنفر نیست.وللش.
کمیک داستانی ضعیف داشت.
ترجمه عالی بود.یعنی خیلی خوشم اومد.فان بود.
ادیتم خوب بود ولی می تونست بهتر باشه.راستش دیگه عادتمونه اقا اشکان ناراحت نشو.مال تو هم خوبه ;-) :-)
نمره:5.5(ترجمه 10 ادیت 7 داستان 4 طراحی 0 :-| :-| )
نقل قول کردن
hamid04
+2 #34 hamid04 1393-05-08 22:41
من خیلی منتظر این قسمتش بودم!
این قسمتش خوب بود!
نقل قول کردن
mtm
+2 #35 mtm 1393-05-09 10:40
#26:

مرسی اقا صالح
واقعا متشکرم
راستش من عناوین فرعی اریجینال سین رو نخوندم ولی جسته و گریخته شنیده ام که عناوین مربوط به هالک و ثور خوب و مهم بودن
نقل قول کردن
Omid.J
+3 #36 Omid.J 1393-05-09 10:49
من خیلی جدی و رک نظرمو می‌گم:
اصلا از این داستان‌ها لذت نمی‌برم!
یعنی چی می‌خوان سیلکو به بهانه حس عنکبوتی به ما غالب کنن!
یه مشکل اساسی دیگه هم اینه که تو تمام داستان حس می‌کنم فقط دارم داستان اسپایدرمن می‌خونم، نه پیتر پارکر! درحالی که یکی از جذاب ترین بخش‌های کمیک های اسپایدرمن همیشه برام مشکلات و زندگی شخصی پیتر پارکر بوده!
لباس سیلک و طراحی‌ راموس دست به دست هم دادن که من یاد تارزان بیفتم!
گربه سیاه هم که گند زدن بهش! چرا نصف ملت پیترو راحت باور کردن ولی این خنگ باور نمی‌کنه! شایدم باور کرده ولی به قول خودش می‌خواد پیتر درس ابرتی بشه برای بقیه! ولی من تا حالا فک می‌کردم گربه سیاه پیترو از همه چی بیشتر دوست داره پس چی شد؟
اون مری جین هم که به بهانه این که نمی‌تونه استرس تو خطر بودن پیتر رو تحمل کنه رفته با یکی دیگه دوست شده، که شغلش چیه؟ آتش نشان!!!!
اصلا این داستانو تحمل نمی‌کنم!
راستی من کلا با این قضیه مشکل دارم که اسلات داره گند می‌زنه به تاریخچه اسپایدی با وجود این که یه تاریخچه معرکه داره.
اصلا من با وجود خانواده عنکبوتی مشکل دارم!
وجود اسپایدی ۲۰۹۹ یا کلون و اسپایدی های دنیاهای موازی ایرادی نداره ولی احساس می‌کنم اسلات داره قضیه رو زیادی عنکبوتی می‌کنه! داره با داستان Spider-verse و این که مورلان دنبال عنکبوتیاس قدرت عنکبوتی رو خیلی مهم می‌کنه درحالی که تا حالا قدرت پیتر نسبت به بقیه کم تر بود و شخصیت محکمش نکته برترش بود.
اصلا دیگه حرفی ندارم.
من منتظر یه One More Day دیگم که همه چی درست شه!
نقل قول کردن
Omid.J
+3 #37 Omid.J 1393-05-09 10:53
راستی با تشکر بابت ترجمه و ادیت فوق العاده!
#38 من برم چند تا داستان قدیمی اسپایدی بخونم تا سکته نکردم! خیلی به مخم فشار اومده!
نقل قول کردن
sobhani
+3 #38 sobhani 1393-05-09 10:55
سلام.
این قسمت در کل نه خیلی خوب بود نه خیلی بد چون از حس مسولیت پذیری پیتر خوشم اومد که سریعاً رفت تا سیلک را نجات بده و همین طور من واقعاً از لحظه ای که دیدم مورلان زندست و فهمید که سیلک آزاد شده می خواهد برگردد خیلی خوشم اومد و من رو مشتاق کرد تا داستان دنیای عنکبوتی رو بخونم و منتظرش باشم شخصیت سیلک هم خیلی بد هم نبود اون آخر داستان حداقل یه جور دیگه تموم می شد بهتر بود گربه سیاه هم که دیگه شخصیتش زده تو جاده خاکی آخه از کی تا حالا اینقدر کینه ای شده ولی خب اون کاری هم که اسپاک باهاش کرد هم خیلی عصبانی می کند هر کسی رو ولی کاش یه بار درست حسابی می آمد و با پیتر صحبت می کرد یا به حرف او گوش می کرد یه چیز دیگه هم که خیلی رو اعصابه اینه که چرا مری جین نیست در داستان و هیچ کس جز مری جین نمیتواند عشق پیتر باشد مخصوصاً این سیلک و این هم که چرا مثلاً چرا روش تار زدن پیتر و سیلک فرق دارد هم ممکنه به خاطر ژن یا هرچیز دیگر باشد ولی یه سوال الان پیتر با دستگاه تار اندازش داره تار می زند ولی سیلک با انگشتانش؟؟؟؟؟یع نی ممکنه نیروهای او از اسپایدی بیشتر باشد؟؟؟
از طراحی هم خوشم نیومد مخصوصاً این قسمت.
در کل: نمره من
6.5از 10
:-) 8)
فکر کنم اولین بار است که یه نقد یا توضیح درباره ی کمیک نوشته باشم امیدوارم خوب نوشته باشم.
:roll: :sigh:
راستی از آقای ترابی و آقای شکری هم ممنونم کارشان خیلی عالی است منم مشکلی با ادیت ندارم و ترجمه هم حرف نداشت. :-)
نقل قول کردن
mtm
+9 #39 mtm 1393-05-09 11:44
اقا میشه مترجم هم نظرش رو بگه؟ (اخه من تو حرفه ای که ازش نون در میارم عادت کرده ام فقط ترجمه کنم و نظر ندم!)

اینی که میخوام بگم رو قبلا هم گفتم ولی نیاز میدونم بازم تکرار کنم

چیزی که میگم هم به عنوان کسی میگم که تجربه زیادی تو خوندن کمیک های مرد عنکبوتی داره ، یعنی کسی که کلون ساگا رو تحربه کرده، one more day رو تجربه کرده و ... کسی که پستی بلندی های مرد عنکبوتی رو با گوشت و پوستش حس کرده

ببینید دوستان ، اسلات نویسنده بدی نیست. در واقع تا قبل از اینکه نویسنده کمیک های امیزینگ بشه داستانهای خیلی خوبی هم برای اسپایدی نوشته بود. منظورم اون 5 قسمتی شاهکار یعنی spiderman/human torch هستش. حتی اسلات وقتی نویسنده کمیک های she-hulk بود یادمه تو چند قسمت از اسپایدرمن به عنوان شخصیت میهمان استفاده کرد که اونا هم واقعا عالی بود. یعنی معلوم بود که مرد عنکبوتی رو دوست داره، میفهمه و به تاریخش احترام میزاره. ولی اجازه بدید یه نگاهی بکنیم به فروش این کمیک ها: spider-man/huma n torch با وجود انکه به عنوان بهترین کمیک مرد عنکبوتی اون سال شناخته شد و هوادارای قدیمی و اصیل مرد عنکبوتی ازش استقبال کردن فروشش اونقدر کم بود که بعدا مارول به صورت digest تجدید چاپش کرد( digest یعنی قطع بسیار کوچک و مارول داستانهایی که فروششون کمه رو به این صورت تجدید چاپ میکنه ولی اگه فروششون بالا باشه به صورت hardcover و deluxe edition تجدید چاپ میکنه). کمیک های she-hulk اسلات هم بعد از چند شماره کنسل شد (الان دقیقا یادم نیست بعد از چند شماره ولی فکر کنم فقط 12 تا از اون سری چاپ شد) این در حالیه که همه طرفدارای she-hulk عاشقش بودن

حالا همین اسلات اومده نویسنده کمیک های اصلی شخصیت نامبر وان مارول یعنی amazing spider-man شده. به نظرتون ایا مثل قبل میتونه برای دل خودش بنویسه؟ نه! چرا؟ چون فروشش میاد پایین و مارول هر کاری میکنه تا امیزینگ تو top 10 ماهانه باشه. ببینید... باید قبول کنیم که درصد عمده خواننده های کمیک نوجوان های تازه کار هستند. اونا مثل ما از خواننده های قدیمی مرد عنکبوتی نیستند. شرط میبندم حتی یه کمیک از استن لی و جان رومیتا یا پیتر دیوید و راجر استرن و .... نخونندن. اصلا نمیدونن گربه سیاه واقعا کیه یا مری جین چرا اینقدر برای ما مقدسه. این جماعت دنبال هیجان های زودگذر هستند. دنبال جنجال. دنبال داستان های بزرگ و پر از اکشن (مثل spider island، یا همین spider-verse که داره میاد) اونا میخوان اسپایدی مرتبا لباس جدید بپوشه، روی جلد های variant داشته باشه و هر روز یه دختر جذاب جدید وارد زندگیش بشه. اینا چیزایی هستند که "فروش" میکنند و مارول دقیقا دنبال همینه. یه مثال دیگه بزنم تا قضیه روشن بشه. این سریال ultimate spider-man که هوادارهایی مثل من ازش متنفرند ولی در اصل موفقیت تجاری خوبی داشته. چون اگه نداشت تا این جا دوام نمی اورد و سیزن 3 از اون ساخته نمیشد. چون بچه هایی که هر هفته نیگاش میکنن براشون مهم نیست که این سریال به ذات مرد عنکبوتی وفاداره یا نه. اونا فقط براشون اکشن و دلقک بازی های مرد عنکبوتی و دوستاش مهمه. همین ها هم هستن که میرن اسباب بازی های ساخته شده از روی این سریال رو میخرن یا دی وی دی هاش رو میخرن و سودش رو میریزن تو جیب مارول.

بنابراین یه نصیحتی بهتون میکنم... گذشت اون دوره ای که کمیک های امیزینگ واقعا خوندنی و مهم بودن. الان دوره ترفندهای پایان ناپذیر مارول برای فروشه. شما اگه میخواهید به عنوان طرفدارهای قدیمی و اصیل مرد عنکبوتی کمیک های با کیفیت بخونید باید برید سراغ عناوین فرعی مثل همین مرد عنکبوتی 2099 (که مطمئنم اونم به زودی کنسل میشه!)

امیزینگ ها تا وقتی سیاست مارول اینه، همین اش هست و همین کاسه! یعنی انتظار نداشته باشید پیتر و مری جین با هم باشن، شخصیت ها اونجوری که ما میخواهیم رفتار کنند و قصه های ساده و صمیمی چاپ بشن.

در پایان تاکید میکنم که من نمیخوام بگم اسلات اصلا مقصر نیست . اتفاقا من میگم اگه یه نویسنده واقعا قوی باشه میتونه هم کمیک های پرفروش بنویسه و هم به هوادارا و خواسته هاشون احترام بزاره (مثل مارک میلار تو سری 12 قسمتی marvel knights spider-man)

پی نوشت: انصافا این قضیه بازگشت مورلان و دنیای عنکبوتی ایده جذابی به نظر میاد و این شماره داستان یه طراوت خاصی داشت ولی مطمئنم اسلات مثل همیشه اونقدر همه چیز رو شلوغش میکنه که پایان داستان ضایع میشه)
نقل قول کردن
Omid.J
+4 #40 Omid.J 1393-05-09 12:20
#41
یه نکته کوچیک: منم نوجوون تازه کار(؟) محسوب می‌شم ولی از این سری خوشم نمیاد!
ولی کلیتش راسته کافیه به فرومایی که توش نوجوون ریخته سر بزنید ببینید چی درمورد spider-island نوشتن!
حالا چی می‌شد مارول یه سری درست حسابی از اسپایدی واسه ما بنویسه(پیتر توش باشه) اصلا تو دنیای موازی هم باشه و فقص نسخه آنلاین داشته باشه هم قبوله فقط یه چیزی باشه ما هم لذت ببریم!
یه داستان که توش از جنگ داخلی به بعد توش اتفاق نیفتاده باشه و اتفاقات متفاوت باشن
:oops: :sad: :sigh: :-?
نقل قول کردن
Omid.J
+5 #41 Omid.J 1393-05-09 12:28
به نقل از mtm:
(اخه من تو حرفه ای که ازش نون در میارم عادت کرده ام فقط ترجمه کنم و نظر ندم!)

:lol: :D
نقل قول کردن
mtm
+5 #42 mtm 1393-05-09 12:30
42:

نوجوان نه! فکر کنم منظورم بچه های 7 تا 10 سال بود!

در هر حال چیزی که من گفتم متاسفانه حقیقت تلخ حال حاضر دنیای کمیکه
راستی اقا امید هر وقت کردی اون لینک دانلود شماره های 1 و 2 مایلز مورالز رو که خودت ترجمه کرده بودی رو برام بفرست
قبلی ها لینکشون خراب شده
نقل قول کردن
Bad joke
+4 #43 Bad joke 1393-05-09 12:40
#42
استاد درسته که مارول هم تقصیر داره ولی بیشترش را از گردن اسلاته میتونه این قدر دانشش را از دنیای عنکبوتی به رخ نکشه وهی شخصیت های قدیمی درجه دو را نیاره وسط وداستان هاش را سرراست تر تعریف کنه
همین دی سی هم نویسنده های بتمن را خار میکنه ولی هم جدیدا راحتن هم قدیمی ها(قبول دارم بتمن فرق میکنه)
بازم میگم شاید نویسنده های اونجرز یا اونجرز ورد را بیارن داستان سر وشکل بهتری پیدا کنه
نقل قول کردن
mtm
+4 #44 mtm 1393-05-09 13:05
#45:

بله درست میگی
قبلا هم گفته بودم که انگار قحطی نویسنده اومده! چرا باید اسلات این همه مدت همه کاره دنیای اسپایدی باشه؟
همین ریک رمندر یا مت فرکشن و جیسون ارون و ... مارول این همه نویسنده پرانرژی و موفق داره چرا یه مدتی نمیده اسپایدرمن رو دست اونا؟
نقل قول کردن
New Goblin
+3 #45 New Goblin 1393-05-09 13:15
کاملا با شما موافقم استاد!!

ولی بهرحال خب این ترفند ها رو انجام بده ولی یه جوری انجام بده که داستان هم عالی بشه!!!وقتی داستان خوب باشه فروشش هم بالا میره.دیگه نیازی به جنگولک بازی و هی دختر مختلف و لباس جدید و ... اینا نیست!

مارول حریصه!!!هی میخواد پول در بیاره!!!نمی دونم کی بود ولی یه بار یکی تو این سایت تو بحث در مورد نسخه دایرکتور کات ASM 2 بود،گفت:کی از پول بیشتر بدش میاد؟

مارول هم هیییییی پول میخواد!
نقل قول کردن
mokhtar
+5 #46 mokhtar 1393-05-09 13:21
#41:

با حرفات موافقم مهدی ..
مارول روی amazing spider-man خیلی حساسه. یه جورایی عنوان flagship اش محسوب میشه
میخواد حتما هر ماه تو لیست 10 کمیک پرفروش باشه
فعلا هم که هست . پس مارول اسلات رو همچنان نگه خواهد داشت
ولی واقعا منم خسته شدم از اسلات. دیگه وقتشه یکی دیگه بیاد جاش
نقل قول کردن
New Goblin
+3 #47 New Goblin 1393-05-09 13:25
48#

عمو نظر کلی شما نسبت به این سری جدید ASM چیه؟؟؟
نقل قول کردن
mokhtar
+4 #48 mokhtar 1393-05-09 13:30
#49:

متوسطه!
از مرد عنکبوتی برتر بهتره ولی خیلی هم خوب نیست
نقل قول کردن
mokhtar
+3 #49 mokhtar 1393-05-09 13:39
البته بگم که این داستان "دنیای عنکبوتی" یا spider-verse پتانسیل بالایی داره
اگه اسلات تمرکز لازم رو داشته باشه شاید امیزینگ اسپایدرمن خیلی بهتر بشه
نقل قول کردن
New Goblin
+3 #50 New Goblin 1393-05-09 13:42
51#

البته به قول آقای ترابی اگه نیاد شلوغ پلوغ کنه آخرش مجبور بشه ضایع تمومش کنه!

با اجازه،دوستان برم ناهار!
نقل قول کردن
SLH Hero
+2 #51 SLH Hero 1393-05-09 13:50
#37:
وظیفم بود :oops: .
آره این کمیک ثور و لوکی و کمیک هالک بر علیه آیرون من واقعاً عالین. بدون اینکه گند بزنن به گذشته کاراکتر ها رازی رو تو تاریخشون ثبت کردن :-) .
#41:
کاملاً با نظرتون موافقم آقای ترابی.
همین Ultimate Spider-man تو مدرسه قبلیم کلّی طرفدار داشت.
ولی تو کمیک به قول خودتون می تونه یک نویسنده بیاد هم فروش رو بالا ببره هم طرفدارای قدیمیش رو راضی نگه داره.
خود اسلات هم چنین داستانی نوشته، درسته؟ فکر کنم New Ways to Die همین جوری بود. فروششم خوب بود. البتّه می دونم عالی نبود.
نقل قول کردن
پرشین اسپایدی
+2 #52 پرشین اسپایدی 1393-05-09 14:42
نمیشه این مارول بیاد یه سری جدیدی بزنه برای این مخاطبهای پرشمار و کم سنش؟!
خو پس کسایی که خوششون نمیاد از این جنگولک بازیا و چیزی که براشون مهمه شخصیت پیتر و عزیزانشه چی؟!
اه! :(
نقل قول کردن
Omid.J
+2 #53 Omid.J 1393-05-09 15:54
#44
من نمیدونم چرا نمی‌تونم وارد مدیافایر بشم!
یه آپلودسنتر خوب پیدا می‌کنم همه رو اون جا آپ می‌کنم تو سایت هم آموزش دانلودشو می‌ذارم(تو نظرات یکی از همین ترجمه های مایلز مورالز)
نقل قول کردن
سيد محسن موسوي
+2 #54 سيد محسن موسوي 1393-05-09 17:31
آنا ماریا چی شد ؟؟؟
نقل قول کردن
Goblin.S
+2 #55 Goblin.S 1393-05-09 18:57
این کمیک یک افتضاح بود....مارول خیلی خودخواه شده و فقط به فکر منفعت خودشه والا کی گفته که اگه مری جین تو داستان های مدر عنکبوتی نباشه نوجوون های بهتر با مرد عنکبوتی همذات پردازی میکنن؟من نه ساله بودم از حذف مری جین رنج میبردم چه برسه اضافه کردن یه عشق تازه برای مرد عنکبوتی !!!!!دن اسلات دیگه شورشو در اورده داره هر چی تاریخ کمیک مرد عنکبوتی رو نابود میکنه.وقتی به صفحه اخر کمیک رسیدم دیگه اصلا نمی خواستم به خوندن کمیک ادامه بدم میخواستم سرم رو بزنم به دیوار و داد بزنم اخه مارول !!!! تو اگه طرفدارای قدیمی تو نداشته باشی که هیچی چه برسه به این که بیای برای طرفدار های جدید کمیک بنویسی و به قدیمی ها توجه نکنی؟؟؟اخه یعنی چی؟؟؟یعنی هیچ کس نیس که بیاد جلو کار این ها رو بگیره؟من که از شخصیت سیلک اصلا خوشم نیومد و در واقع اونو یک شکست تو کمیک های مرد عنکبوتی میدونم.اما این کمیک یه خوبی هایی هم داشت مانند طراحی خوب و مطابق کردن خوبه کمیک های گناه اصلی با کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز ولی این ها جای هیچ چیزی رو نمی تونه پر کنه و هنوز جای مری جین و حال و هوای قدیمی کمیک های مرد عنکبوتی خالیه البته طراحی ها قدیمی هم بهتر از طراحی های جدید هستن اگه به طراحی ها توجه کنین قبلا کمیک های مرد عنکبوتی تم بزرگ سالانه تری اشت و عامه پسند بود ولی طراحی های جدید بسیار بچگانه تر هستند ولی اگه طراحی رو نکته مثبت نگیریم دیگه چی رو میخوایم نکته مثبت بگیریم؟؟
من که از این کمیک اصلا خوشم نیومد!!!
امتیاز من:4.5/10
نقل قول کردن
New Goblin
+1 #56 New Goblin 1393-05-09 21:11
آقا چرا همه فاز این خیلی کمیک بدیه گرفتن؟؟؟

خیلی هم بد نیست!
نقل قول کردن
A god name sparkles
+4 #57 A god name sparkles 1393-05-09 22:35
#41 حرف هاتون رو قبول دارم آقاي ترابي ولي اين روش جديد مارول براي پول پارو كردن جدا تاريخ اسپايدرمن كه داره لطمه ميخوره جدا
بزارين يه مثال ساده بزنم......
اگه فردا اعلام بشه تمام دبيرستان هاي كشور دختر ها و پسر ها بايد تو يه مدرسه باشن به قول معروف "مختلط " بشن ، خب اين يه تصميم تاريخي هست حتي اگه باز هم از هم جدا بشن ، رو تاريخ خيلي تأثير داره :-)
حالا اسلات اومده پيتر و م.ج رو از هم جدا كرده ، سيلك رو عشق جديد پيتر كرده ، گربه ي سياه رو اينجوري مسخره به تصوير كشيده و......
خب اگه همه ي اين ها هم درست بشه بازم تو تاريخ اسپايدرمن تأثير داره :cry:
پس با اين حساب با انتشار هر شماره از اين سري يه لگد محكم به تاريخ اسپايدرمن ميخوره ، راستي آقاي ترابي ، اون نقدتون راجع به Amazing spider man 2 چي شد؟ :lol:
نقل قول کردن
The Assassin
+1 #58 The Assassin 1393-05-11 12:49
واقعا عالی بود هم کمیک و هم ترجمه و ادیت
نقل قول کردن
amazing-armin
+4 #59 amazing-armin 1393-05-11 22:02
ترجمه عالی
طراحی همون افتضاح هس :-x
داستان متوسطی داشت نسبت ب قسمت 3 بهتر بود
شخصیت سیلک یا سیدنی اسلات زیاد جذابش نکرده بخاطر هیمن بیشتر از بازگشت مورلان هیجان زده شدم تا اون یه مورد غیر منطقیم بود که چجوری تواناییای سیلک از اسپایدرمون بیشتره :o :D
فک کنم اولین نقد عمرم بود :oops: :lol:
نقل قول کردن
mtm
+3 #60 mtm 1393-05-11 22:25
به نقل از amazing-armin:
فک کنم اولین نقد عمرم بود :oops: :lol:

ولی خیلی خوب نقد کردی ;-)
نقل قول کردن
amazing-armin
+1 #61 amazing-armin 1393-05-11 22:38
به نقل از mtm:
به نقل از amazing-armin:
فک کنم اولین نقد عمرم بود :oops: :lol:

ولی خیلی خوب نقد کردی ;-)

:-) عاشقتیم اقا مهدی
نقل قول کردن
Hossein sbn
+1 #62 Hossein sbn 1393-06-07 18:03
از اون جایی که گفت عروس عنکبوتی می شه فهمید قراره دوست جدید مرد عنکبوتی باشه
نقل قول کردن
aref123
+1 #63 aref123 1393-06-28 14:49
مثل همیشه عالی.
من عاشق سایتتون شدم خیلی توپه.
8)
نقل قول کردن
karia mokhtari garakani
#64 karia mokhtari garakani 1394-04-14 11:49
به پیتر هم باید بگیم داماد عنکبوتی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید