شماره 29 از "اسپایدرمن برتر" ترجمه شد + لینك دانلود

شماره 29 از "اسپایدرمن برتر" ترجمه شد + لینك دانلود

«گرین گابلین» و نیروهایش شهر را به خاك و خون كشیده اند. آنها در صدد اند تا هست و نیست مرد عنكبوتی برتر را نابود كنند و به نزدیكان او صدمه بزنند. ولی آیا مرد عنكبوتی برتر میتواند با كمك "اسپایدرمن 2099" بر مشكلات فائق آید؟


Spidey.ir با افتخار تقديم میكند:

ترجمه شماره  29 از كمیك پرفروش "مرد عنكبوتی برتر"!

 

ترجمه شماره  28 از كمیك پرفروش "مرد عنكبوتی برتر"

مترجم: عمو مختار

ادیتور: عرفان آدیگوزلی

لينك دانلود مستقيم

لينك دانلود غير مستقيم

 لینک دانلود غير مستقيم (آپلودر)

 

دوستان پس از خواندن این داستان میتوان پیرامون موضوعات زیر بحث و گفتگو كرد:

- به نظر شما چرا «جی جونا جیمسون» اینقدر بی رحم شده است؟ به نظر میرسد در حالیكه كه او پیشتر معمولاً ته دلش آدم بدی نبود ولی «اسلات» او را همچون شخصیتی كاملا انتقام جو به تصویر كشیده است.

- چرا «گرین گابلین» به سیم آخر زده است؟ آیا میتوان نتیجه گرفت كه چون فكر میكند پیتر پاركر/اسپایدرمن واقعی مرده است پس دیگر هیچ چیزی برایش مهم نیست و انگیزه ای ندارد؟  

- به نظر میرسد كه پیتر پاركر كاملا در حافظه و خاطرات دكتر اختاپوس غرق شده است و هویت خود را از دست داده. پس آیا در كمیك های "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" كه قرار است در ماه مِی به چاپ برسد، با پیتر پاركری متفاوت كه هیچ چیزی به جز خاطرات اتو اكتاویس به خاطر نمی آورد، روبرو خواهیم بود؟

- آیا مرگ دردناك «لامازه» باعث خواهد شد تا اسپایدرمن برتر آدم  خوبی شود؟

- به نظر شما «نورمن ازبورن» چطور توانسته كنترل روبات های ضد عنكبوتی را به دست آورد؟

- تكلیف مرد عنكبوتی 2099 چه خواهد شد؟ آیا او بلاخره به زمان خودش برخواهد گشت یا اینكه در زمان حال باقی خواهد ماند؟

نظر خودتون رو درباره داستان و طراحی های این کمیک با ما در بخش نظرات در میان بذارید.

برای خوندن دیگر کمیک هایی که ترجمه کرده ایم اینجا را کلیک کنید.

 

مطالب مرتبط: 

چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

سری جدید کمیک "مرد عنکبوتی برتر" ترجمه شد + لینک دانلود

سری اول كمیك های "مرد عنكبوتی برتر" به زبان فارسی

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

10 تغییر بزرگ در دنیای کمیک بوک های مرد عنکبوتی در دهه گذشته

15 مرد عنکبوتی دارک در دنیای کمیک! 

کمیک "اختاپوس برتر" ترجمه شد + لینک دانلود

10 لحظه جنجالی «دن اسلات» در کمیک بوک های مرد عنکبوتی

10 کمیک مرد عنکبوتی که برای دنیای گیم عالی هستند!

رویداد کمیک بوکی "قیامت عنکبوتی" (کامل) + لینک دانلود

شماره 1 از کمیک SUPERIOR SPIDER-MAN TEAM-UP ترجمه شد!

شماره 2 از کمیک SUPERIOR SPIDER-MAN TEAM-UP ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

۱۰ کاستوم برتر دکتر اختاپوس

كمیك های مرد عنکبوتی: توطئه کلونی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mirabilis
+10 #1 mirabilis 1392-12-25 18:09
به این میگن سرعت ، یعنی هنوز جوهر چاپ کمیک خشک نشده ، ترجمش تو سایت قرار میگیره ! :lol:
خلاصه اینکه مچکریم ! ;-)
نقل قول کردن
mtm
+6 #2 mtm 1392-12-25 18:20
من يه اعترافي بكنم؟

بعد از مدتها اين شماره از مرد عنكبوتي برتر رو خوندم با وجود اينكه به خودم قول داده بودم تا پيتر برنگرده كميكي از مرد عنكبوتي نخونم! (البته الانم پيتر برگشته ديگه! منتهي رفته تو حافظه اختاپوس! :-* )

(البته قبلا هم جسته و گريخته و اونجاهايي كه بايد به دوستان تو ترجمه كمك ميكردم ، مجبور شدم كه برخي از شماره هاي رو عليرغم ميل باطني ام بخونم)

در هر حال ....

حالا از نظر داستاني كه بعدا بايد نظراتم رو سر فرصت بگم ولي فقط از نظر ترجمه و اديت بايد بگم كه عمو مختار و عرفان آدیگوزلی واقعا گل كاشتن

من از زحمات هر دوي اونا واقعا سپاسگذارم و شما را دعوت ميكنم كه حتما اين شماره رو بخونيد و نظر هم بديد تا اين دو نفر تشويق بشن براي كارهاي بعدي! ;-)
نقل قول کردن
mtm
+5 #3 mtm 1392-12-25 18:24
#1:

اقا ما منتظر نقد خوب شما هم هستيم ها! ;-)
نقل قول کردن
سید حمید رضا فتو کیان
+3 #4 سید حمید رضا فتو کیان 1392-12-25 18:29
عمو من یه اعتراف میکنم!ترجمه ات عالیه میرم دان کنم و... ;-)
نقل قول کردن
عرفان
+3 #5 عرفان 1392-12-25 18:47
فوق العاده بود :-)
نقل قول کردن
سیاوش سلیمی
+1 #6 سیاوش سلیمی 1392-12-25 19:01
نقد این شماره:طراحی ها خوب از کار در اومده بودند و صحنه های اکشن طراحی خوبی داشتند.
خطوط داستانی هم که عالی بود و هیجان خیلی زیادی رو به خواننده القا میکرد.
شخصیت پردازی اسپاک واقعا عالی بود و به خوبی دو گانگی احساسات را در وجود اسپاک(موقع مرگ لامازه)نشان میداد.
گابلین هم که خیلی انتقامجو برخورد میکرد.
وقتی اسپایدرمن2099هم که اومد گفتم عالی شد حالا دیگه با هم گابلین رو شکست میدن اما باز هم گابلین یه نقشه دیگه رو پیاده کرد که اونم هیجان زیادی داره و در شماره بعد باید منتظر هیجان بیشتر بود.
درکل شماره خوبی بود.
امتیاز به این شماره:8.5
نقل قول کردن
Alireza
+4 #7 Alireza 1392-12-25 19:32
عالی بود.دستتون درد نکنه.به نظر من پیتر همون اتو اکتاویوس میشه بعد دوباره جسم پیترو اشغال میکنه و بعد میشه خودش! :roll: هرکی موافقه لایک کنه.
نقل قول کردن
mirabilis
+14 #8 mirabilis 1392-12-25 19:57
عمو mirabilis اینجاست با یه نقد جدید ! ( کپی رایت نداشت که این جمله ؟ :lol: )
همه یه اعترافی کردند ، منم یه اعترافی بکنم ؟ هنوز که هنوزه ، با داستان های اسلات مشکل دارم ! ( کیه که نداشته باشه ! :-) )
از نکات مثبت شروع کنم ، یکی از جالب ترین صحنه های داستان ، ضربه های روحی هست که به داک آک وارد میشه و در ادامه ، اسپاک بدون هیچ ایده ای میگه : " اگه پیتر بود ، چی کار میکرد ؟! " این در حالیه که در ادامش مقدار تنفر داک آک به پیتر گوشزد میشه .
نکته ی دیگه ، ارزش ننهادن به مردمیه که دارن زیر دست ارتش گابلین له میشن . واقعا یه ابرقهرمان ، به کسی که درخواست کمک ازش میکنه ، اینطوری پاسخ میده ؟ میشه گفت اسلات سعی کرده بود ، بار دیگه تفاوت اسپایدی با داک آک رو نشون بده که میشه گفت خوب بود .
یکی دیگه از صحنه های خوب ، پانل مرگ لامازه بود که به پیتر گفت چگونه یادش داده قهرمان باشه . توی این اواخر ، این بهترین صحنه ای بود که از این کمیک دیدم .
اما نکات منفی : اول از همه خراب کردن همون مرگ لامازه ، با تاثیر نگرفتن از این فداکاری ! حتما میگید : " ای بابا ، این یارو که مرد ، اسپاک کلی مرام گذاشت داد و فریاد کرد و گابلین رو به تعقیب و مرگ و اینا تهدید کرد ، چی میخوای دیگه ؟! " جواب اینه که اتفاقا ، نه تنها لحن حرف زدن اسپاک عوض نمیشه ، بلکه همون بیشعوری که بود ، میمونه . حداقل یکم با جنازش حرف میزد ، ناسلامتی تنها دوستی بوده که اکتاویوس داشته ! کلا ثابت شده اسلات هیچ گونه حسی نداره ! :-)
یکی از نکات دیگه که تقریبا توی همه ی نقدهای ماهانه ، تثبیت شده ، این زور اسلات برای معرفی داک آک به عنوان دشمن شماره 1 اسپایدیه ! توی این شماره هم رویت شد که گایلین داره بهش میگه تو کشتیش ، پش دشمن شماره ی یکش تویی و از این حرف های بی معنی !
نکته ی شدیدا منفیه دیگه ، این طرز برخورد پیتر با مریه ، حالا داک آک تو ذهن پیتره درست ، اما دلیل نمیشه با یه خانم محترم این طوری برخورد کنه ، مخصوصا اگه نزدیکانش رو از مهلکه نجات داده باشه . حالا اکتاویوس ابرشروره درست ولی برای طاهر سازی و نشون دادن اینکه سیمبیوت تغییرش داده بوده ، حداقل باید یه تلاشی میکرد ، چون به مری گفته بود که مثلا تاثیرات سیمبیوت بوده که اون رو تغییر داده .
مثلا من جاش بودم ، میگفتم : " دستت درد نکنه گلم ، زحمت کشیدی ، ایشالا جبران کنم . اصلا چی شد روابطمون خراب شد ؟ آها یادم اومد ، همش تقصیر اسلاته ، بیا بیخیال بشیم این قضایا رو و از نو شروع کنیم و ... . راستی امشب وقت داری بریم شام ؟ یه رستورات خوب همین نزدیکیا ... ! " یادم اومد جاش نیستم ، پس رشته ی سخن کوتاه میکنم ! :lol:
یه غافلگیری جالب هم تو داستان بود ، یعنی تصور میشد گرین گابلین ، آنا ماریا رو به عنوان گروگان آورده ، ولی لامازه رو دیدید . حالا میگید این کجاش منفیه ؟ این خوبه ولی نکته ی منفیش اونجاست که اول داستان ، گوشزد میشه گابلین دنبال یه قربانی و گروگان تاثیرگذار تر از آنا میگرده ! یعنی لامازه تاثیرش از آنا هم بیشتره ؟ قضاوت نمیکنم ، این یکی به عهده ی خود شماست . :-)
حضور ربات ها هم میشه گفت کاملا بیخودیه ! رباتی که جیمسون حتی سه تا پنل هم نتونه باهاش جولان بده ، این وسط به نام اون چیکار میکنه ؟ سرعت پیشروی داستان دیگه از دست اسلات خارج شده ! نمیگم زیاده ولی حداقل میتونست یه برخورد با ربات ها و همینطور گفت و گویی بین اسپایدی و میگل رو به تصویر بکشه که متاسفانه ، اسلات فرصت ها رو یکی پس از دیگری میسوزونه . این میگل فقط برای بزن بزن داستان اومده وگرنه هیچ چیز جدیدی به داستان اضافه نمیکنه .
کاراکتر نورمن هم در کلیت خوبه ولی باید دید قراره کی زیر اون ماسک باشه . واقعا به هری از این کار ها نمیاد ، بیشتر یقین پیدا میشه که این فرد ، حتما نورمنه ، فقط نورمن .
یه کار مضحکی هم که انجام میشه ، بازگشت دوباره ی بازوهای مکانیکیه ! یعنی اکتاویوس بعد هک شدن تمام اون ربات های جاسوسیش و سیستم های الکترونیکی ، نمیدونه احتمالا گابلین میتونه این رو هم کنترل کنه ؟ به نظر میرسه اسلات ایدهاش تموم میشه ولی در عین حال میخواد لامازه به خاطر پیتر بمیره و توسط اون . نتیجش این ایده ی نه چندان جالب میشه .
یه نکته ی دیگه ، این نشون دادن به کرات ، بیشعوریه اسپاکه ، یعنی تقریبا هر دو صفحه یه بار به خواننده یادآوری میشه که داک آک چه قدر منزجر کننده است . زیاده روی توی این امر هم اصلا خوب نیست ، چون خواننده میدونه که پیتر با اکتاویوس چه تفاوت هایی داره .
نکات منفی که کلا زیاده ولی به همین ها بسنده میکنیم ، میریم سراغ مسئله ی بعد !
طراحی مثل شماره های قبلی ملت گابلین ، خوب بود ، و قابل قبول . رنگ آمیزی هم مثل همیشه ی این سری ، خوب بوده .
فقط یه مسئله ی خیلی جالب اینجاست ، اون هم ترجمه ی مختاره ، یعنی بعضی از دیالوگ ها رو کاملا بازنویسی کرده بود که انصافا از دیالوگ هایی که اسلات نوشته بود قشنگ تر بود . عیدی جالبی بود ، منتظر ترجمه های اینچنینیت هستیم .
ادیت هم که در سطح فوق قابل قبولی بود و امیدواریم که این زوج ترجمه و ادیت ، برای نه تنها این آرک داستانی ، بلکه شماره های آتی هم حضور پیدا کنند .
و اما نمره من به این شماره : 6.2 از ده . ( با حساب ترجمه و ادیت وگرنه روی 4 میموند ! :-) )
در آخر هم باید گفت که اسلات فکر کرده ما بچه اول دبستانی هستیم :

به نظرتون شبیه این عکسیم ؟! :D
عید همتون پیشاپیش مبارک !
نقل قول کردن
arash
-2 #9 arash 1392-12-25 20:49
ببخشيد بي ربطه ولي الان هري تو كميكا كجاس؟
نقل قول کردن
Kousha-Spider
+7 #10 Kousha-Spider 1392-12-25 20:58
این شماره به شدت خبیث بودن نورمن را نشان داد و جالب این بود که به اسپاک گفت من این بلا ها را سرت می آورم چون نگذاشتی من او را بکشم و دشمن شماره 2 او تبدیل شد به دشمن شماره 1 :-*
در کل این شماره چندان عالی نبود ولی سکوی پرتابی شد برای 2 شماره ی نهایی!
در اینجا من از این بدم آمد که اسلات به زور میخواست تحمیل کنع که اکتاویس دشمن شماره 1 است و انگار همه چیز داره در طول این سری کمیک به خواننده تحمیل میشه :-x
از این ایده که پیتر الآن در زهن اکتاویس گرفتار شده و فکر میکنه اکتاویس هست به شدت متنفرم :-x ولی با خودم فکر کردم گفتم که پیتر داره کل زندگی اکتاویس رو سپری میکنه و بالاخره به موقع نبرد میرسه و ذهن خودش رو منتقل میکنه به ذهن اسپایدرمن و آن جا خاطرات مشترک داره و فکر کنم آن موقع پیتر دوباره خودش را بشناسد و برگردد.
چیز دیگری که مرا آزار میدهد دوست پسر مری جین است.(دوست بگویم بهتر است). وقتی "شرور" آنا ماریا را دزدید گفت که ما داریم دوستان پیتر پارکر را از شهر خارج میکنیم. ولی از کجا میدانست؟ تنها کسانی که از ماجرا خبر داشتند اسپاک.مری جین.دوست{پسر} مری جین.زن عمو می و شوهرش. عمه ی مری جین. پس که کسی ممکن است اطلاعات داده باشد معلوم است "ollie" ارتباطی با گابلین دارد اگر ما به شماره ی 15 نگاهی بی اندازیم شخص دیگری در کنار گابلین مشاهده شد که چهره اش نا معلوم بود ولی در کل بی شباهت به ollie نبود! همچنین وقتی بچه گابلین ها( :lol: ) به آپارتمان مری جین حمله کردند ollie به مری جین گفت این ها بچه هستند . او از کجا میدانست؟ در حالی که اسپاک (و اگر اشتباه نکنم مری جین) بار اول فکر میکردند این ها انسان های کوچک اندام هستند. آیا ممکن است کل آتش سوزی و آشنایی ollie با مری جین نقشه باشد؟ :-?
نکته ی دیگر این است که نورمن توانست با خط اسپاک تماس برقرار کند. مگر خط اسپاک و پیتر یکی نیست؟ پس میتوان نتیجه گرفت نورمن میداند در اصل پیتر پارکر اسپایدرمن است؟
چیز دیگری که آزار دهنده بود این بود که باز اسلات مری جین را احمق نشان داد که با ذات شخصیت مری جین کاملا فرق دارد. مگر بعد از قضیه ی ونوم اسپاک پیش مری جین نرفت و نگفت رفتارش به خاطر اثرات ونوم بوده؟ حالا یک ماه گذشته و اسپاک هکچنان مثل یک عوضی رفتار میکند و مری جین فکر میکند که او به خاطر اینکه یک زن صدایش را بلند میکند اسنگومه رفتار میکند؟ :-x
در کل به نظرم خاطرات اکتاویس در ابتدای "مرد عنکبوتی شگفت انگیز " حضور دارند ولی دیر یا زود از ذهن پیتربیرون میروند. همچنین فراموش نکنیم که قبر اکتاویس خالی بود و هر افاقی می تواند زخ دهد.
در آخر هم بگویم که به نظرم میگل به 2099 برنمیگردد و مارول سری جدید کمیک های او را امسال شروغ میکند(نظر شخصی) و شاید در آن تغییراتی در 2099 ایجاد کند و بعدا به آن بازگردد. :-*
آقای ترابی و عمو مختار خیلی دوست دارم نظرتان را درباره ی فرضیاتم بدانم ;-)
نقل قول کردن
سید حمید رضا فتو کیان
+2 #11 سید حمید رضا فتو کیان 1392-12-25 21:08
;-)
نقل قول کردن
arash
+4 #12 arash 1392-12-25 21:48
12#: ببخشيد اشتباه منفي دادم.يادم رفت بگم. :sad:
نقل قول کردن
حسین
+6 #13 حسین 1392-12-25 23:15
ما اومدیم نطق کنیم با خوندن نقدای دوستان ;-) نطقمون کور شد! :lol:

پس به دو تا نکته بسنده میکنم!

اول اینکه شدیدا از عمو و آقا عرفان تشکر میکنم!
آقا عرفان که واقعا خیلی فرز و کار درستن!
و عمو که دیگه حرفش زدن نداره!
وقتی اون کامنت های جنجالیش :lol: رو خوندم خیلی مشتاق به خوندن ترجمه شدم و دیدم کاملا حق داشت! ;-)
دمت گرم

اما نکته دوم
من به این اسلات چی بگم؟!
آدم داره با داستان میره جلو یهو یه دیالوگ میگه میزنه تو کاسه کوزه آدم!
نمیشه این طرح داستان رو بگه مختار به جاش دیالوگ بنویسه! ;-)
نقل قول کردن
امیر
+4 #14 امیر 1392-12-25 23:48
من همیشه وقتی کمیک های ترجمه شده رو میخوندم یه چیزی توشون کم بود که حالا با خوندن این کمیک فهمیدم اصطلاحات عامیانه است که واقعا تو این شماره ازشون به نحو احسن استفاده شده بود.
تشکر بسیار از عرفان آدیگوزلی و عمو مختار.
امیدوارم همواره پرفروغ باشید
نقل قول کردن
erfan-adi
+7 #15 erfan-adi 1392-12-25 23:56
عمو میگم حالا که اینطوری بیا یه انتشاراتی کمیک استریپ برای اولین بار در ایران بزنیم 8)
تو ترجمه کن منم ادیت کنم!عرض دوو ماه مارول و دی سی و دارک هورس و... ورشکست میشن وقتی به قول میرابلیس جوهر چاپ کمیکاشون خشک نشده ترجمه شدشو بدیم بیرون :-*
نقل قول کردن
محمد
+6 #16 محمد 1392-12-26 09:00
بالاخره عیدی عمو رو هم گرفتیم
لامصب عمو گابلینی ترجمه می کنه خوندش سخته :-* :-* :lol:
عرفان ادیتش حرف نداره.90 درصد کمیکو فارسی می کنه.ادیت گرای قبلی هم خوب بودن ولی عرفان اسم سوپریور اسپایدرمن روی جلد کمیکو هم به فارسی می ذاره.تازه از اون انگلیسیشم خبری نیست.
میرابلیس عجب حرفی زدیا.کمیک مجانی تو ایران به صورت کاملا فارسی 2 و 3 روز پس از انتشار.اصلا تو 2 و 3روز پس از انتشار امکان نداره یه کمیک ترجمه شه.دو هفته ای وقت میبره.ولی ما عمو . ادیت گرشو داشته باشیم همون 3 روز هم کافیه. :lol:
حالا بریم سر کمیک.کمیک یه جورایی کاملا قالب پیش بینی بود.یعنی خواننده کاملا می تونه کاری که اون شخصیت میکنه رو پیش بینی کنه.
من از اول برم اخر یه چیزی رو بگم.بعضی ها از همین الان مطمئا شدن که نورمن گابلینه.ولی زیاد مطمئن نباشین.همون قدر که قبل از این که این شماره رو بخونین مطمئن باشید.چون در صحنه ی اخرکه نورمن رو تو روبات ها نشون میده.ممکنه اون نورمن نبوده باشه.فقط یه تصویر ییا یه صدا بوده باشه.یا یه چیز دیگه.دست گاه شبیه ساز.گرین گابلین می تونه با دستگاه شبیه ازی که دک اک داشته یه نورمن ازبورن بسازه و اون روبات ها رو کنترل کنه. :o :o :o
ولی یه چیز دیگه.تابال توجه کردید که اسلات همه رو به سمت یه چیز می بره.ولی در لحظه ی اخر 360 درجه برعکس اون رو نشون میده؟مثل امیزینگ 700.همه مطمئن بودن که پیتر بر می گرده.همه به سمت پیروزی اون می رفت.ولی دیدین اخر دک اک پیروز شد.ممکنه این جا هم همینطور باشه.همه رو داره به سمت نورمن میبره.حتی خود اسپاک رو.ولی سر اخر.ممکنه اصلا نورمن ازبورنی در کار نباشه و همش حقه ی اصلات باشه.یه کم فکر کنید.اخر سر کی گابلینه؟؟؟؟ :o :o :o
نقل قول کردن
mirabilis
+4 #17 mirabilis 1392-12-26 11:32
#34 : شوخی بود . متوجه شدی که ؟! :sigh: :-)
نقل قول کردن
mokhtar
+6 #18 mokhtar 1392-12-26 11:49
مرسي از تمام دوستاني كه بنده رو مورد لطف خودشون قرار دادن . من فقط براي اين سايت ، رفيق صميمي ام آقا مهدي و تمام كاربرانش انجام وظيفه ميكنم

اين شماره بسيار هيجان انگيز بود ولي در عين حال يه سري نكات مبهم و غير منطقي هم در آن بود كه به نظر به آن بايد اشاره شود:

1- اين روباته ... living brain .... چرا دوباره برگشته بود؟ مگه تو شماره قبل «هيولا» نزد درب و داغونش كرد؟

2- چرا تو بخشي كه به پيتر تو خاطرات اتو اكتاويس اختصاص داره ، دكتر اختاپوس همش با اون لباس سبز رنگش ديده ميشه؟ لااقل برخي ديگر از لباس هايي كه ليشون تو اين سالها بر تن داشته (مثل اون كت و شلوار سفيده تو دهه 90 ميلادي) رو هم به تصوير ميكشيديد!

3- شهر آتيش گرفته بعد اسپايدرمن 2099 واسه خودش نشسته داره از اسپاك بازجويي ميكنه و سئوال ميپرسه!!! اصلا تا به حال كجا بود؟ چرا زودتر نيومده بود به قهرمان ها يشهر كمك كنه؟

4- اين گرين گابلين چرا اينقدر ميخنده؟! اين چند وقته خنده هاش از «جوكر» هم بيشتر بوده به خدا!

5- واقعا چرا جيمز جونا جيمسون بايد اينجوري به تصوير كشيده بشه ؟ جناب اسلات شما چند وقت پيش با دستور كه جيسمون به اسپاك داد تا «اليستار اسميت» رو به قتل برسونه ، تبديلش كردي به يه قاتل. بعدشم كه تبديلش كردي به نوكري كه هر چي اسپاك ميگه گوش ميكنه. الانم كه يه فرصتي پيش اومده بود تا جيمسون دوبار ثابت كنه كه ته دلش ادم خوبيه، بازم تبديل كردي به يه فرد انتقام جو. بابا چين از جون اين بدبخت ميخواي؟ تو كه گند زدي به شخصيت پردازي يكي از جالب ترين و قديم ترين supporting cast هاي تاريخ اسپايدي ....

6- يه جايي هم هست كه البته من يه جور ديگه اي ترجمه اش كردم ولي بد نيست بهش اشاره بشه. اونم اينه كه اخرين جمله اي كه مري جين به پيتر پشت تلفن ميگه اينه: "تو هرگز نميتونستي از پس زني كه صداش رو واست بلند كرده بربيايي" !!!
بايد به اسلات گفت: واقعا؟؟؟؟ والا ما تا جايي كه يادمون هست پيتر اون موقعي كه با مري جين بود كاملا قادر بود با مري جين بحث كنه و اصلا هم كارشون به داد و فرياد نكشه. از اون بدتر اينه كه اسلات اين جمله رو جوري نوشته كه انگار اين يكي از ويژگي هاي ثابت شخصيتي پيتره و قبلا هم اينجوري بوده در حاليكه اين اصلا درست نميكنه و پيتر واقعي هرگز و هرگز با چنين لحني با مري جين صحبت نكرده و نخواهد كرد.

7 – گروه اونجرز بلاخره اين شماره افتخار دادن و تشريف اوردن براي كمك؟ يعني بعد از اينكه گابلين و ارتش اش شهر و رو به خاك و خون كشيدن و پدر ملت رو درآوردن؟ يه كم به نظرت دير تشريف نياوردن اسلات خان؟

8- مري جين قبلا متوجه تغييراتي تو پيتر شد و بعدشم اسلات خيلي با گفتن اينكه "سيمبيوت فضايي رو ذهنش تاثير گذاشته بود" قضيه رو ماست مالي كرد! ولي الان چي؟ پس چرا بازم دو ريالي مري جين نميافته؟

9- گرين گابلين ادعا ميكنه كه هنوز نميدونه هويت واقعي اسپايدرمن چيه ولي واقعا يه بچه دو ساله هم با مقايسه شماره تلفن پيتر با اسپايدرمن برتر اينو ميفهميد!!!

10- اين دوست پسر مري جين چرا اينقدر خنگ بازي درمياره؟ اصلا چرا از مري جين نميپرسه كه چرا داره اينكار ها رو انجام ميده؟
نقل قول کردن
mokhtar
+5 #19 mokhtar 1392-12-26 12:04
كوشا جان نظرت رو خوندم و بايد بگويم كه ماشالا داري براي خودت يه منتقد عالي ميشي و نشون ميدي كه علاوه بر بازي در كميك هم استادي! ;-)

(هنوز يارم نرفته كه اولين نفري بودي كه به تغيير قيافه صورت جيمسون روي روبات هاي spider slayer اشاره كردي ;-) )

با نظراتت هم موافقم . فقط اينكه فكر نكنم اين ollie از افراد گابلين باشه چون فكر نميكنم اون موقع كه با MJ آشنا شد گرين گابلين تا اين حد دنبال يافتن نزديكان مرد عنكبوتي برتر بود :-*

حالا من يه سئوال برات دارم اون اقاي banks رو تو الكمكس يادت هست؟ هموني كه مشكوك ميزد و رنگ كت و شلوار .و كراواتش شبيه به رنگ لباس گرين گابلين بود؟

به نظرت اون همون نورمن نست كه تغيير قيافه داده؟ من كه ميگم خودشه ! همون جوري هم تونست با تكنولوژي روبات ها ي ساخت الكمكس
اشنايي پيدا كنه و الانم كنترل اونا رو به دست بگيره
نقل قول کردن
mtm
+3 #20 mtm 1392-12-26 12:56
داستان نقاط منفي زياد داشت كه دوستان همگي به اونا اشاره كردن

ولي من شخصا از يه جايي خيلي خوشم اومد و اونم اين بود كه تو صفحاتي كه پيتر داشت خاطرات اختاپوس رو مرور ميكرد ما براي اولين بار از ديد اختاپوس داشتيم به دشمني او با اسپايدرمن نگاه ميكرديم كه خيلي جالب بود و منحصر به فرد!

واقعا ادم وقتي اينجوري به قضيه نگاه ميكنه ، به صورت كاملا توجيه پذيري با دلايلي اختاپوس براي دشمني با مرد عنكبوتي پي ميبره و انگار با گوشت و پوست خودش حس ميكنه كه اين ادم چقدر از اينكه اسپايدي مرتب جلوي نقشه هاش رو گرفته عصبانيه.

اين حركت دان اسلات به همراه صحنه هاي مشابه اي كه تو يكي دو شماره قبل از كودكي اختاپوس نشون ما داد و قرابت هايي ميان كودكي پيتر و اتو به وجود اورد، خيلي جالب بود
نقل قول کردن
Kousha-Spider
+4 #21 Kousha-Spider 1392-12-26 14:48
مرسی عمو مختار. خیلی خوشحال شدم که شما اطلاعات مرا قبول دارید ;-)
بله آقای banks را یادم می آید. اتفاقا قبلا گفته بودم که او همان نورمن است که تغییر قیافه داده و حس عنکبوتی اسپاک در حضور او داشت منفجر میشد :-*
و حق با شماست و دقیقا نورمن اینگونه توانسته کنترل را بدست گیرد.
نقل قول کردن
Saleh
+3 #22 Saleh 1392-12-26 16:07
ترجمه: 10/10، گرافیک اِدیت: 10/10
به نظر من داستان خیلی جذاب شده ولی همون طور که عمو مختار هم اشاره کردن داستان نقطه ضعف هایی هم داشت.
به هر حال از بخشی که لامازه خودش رو فدا کرد خیلی خوشم اومد طرّاحی ها هم کاملاً حس اسپاک در اون لحظه رو نشون می داد.
نقل قول کردن
علی رضا
+3 #23 علی رضا 1392-12-26 18:21
عالی بود.ممنون.عاشق این سایتم.اقای ترابی یه نظر دارم.شما سایت به این باحالی دارین به نظر من یه کانال توی آپارات بزارین.خوب می شه ها؟نظرتون چیه؟ با تشکر
نقل قول کردن
karia mokhtari garakani
#24 karia mokhtari garakani 1394-04-14 11:21
عالی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

 

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

38

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

30

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

008

009

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

48

37