یکی از بهترین داستان های سوپرمن ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

بهترین داستان سوپرمن

Spidey.ir مفتخر است  داستان "برای مردی كه همه چیز دارد" (For the Man Who Has Everything) را با ترجمه فارسی تقدیم شما کند.

این داستان سال 1985 توسط استاد «الن مور» در شماره 11 كمیكSuperman Annual  چاپ شد. در مقاله "10 داستان برتر سوپرمن" درباره ش اینچنین میخوانیم:

نقطه قوت این داستان این است كه چهره جدیدی از سوپرمن نشان ما میدهد و ما میبینیم كه حتی شخصیتی نیرومند مثل سوپرمن هم میتونه رویای داشتن یك زندگی بهتر رو داشته باشه. در ابتدای داستان میبینیم كه بتمن، واندر ومن و رابین به مقر سوپرمن یعنی Fortress of Solitude میان تا به مناسبت تولدش، بهش كادو بدن . ولی در كمال تعجب میبینند كه سپورمن بیهوش شده و یك گیاه عجیب بیگانه بهش چسبیده. سپس معلوم میشه همه چیز زیر سر شخصیت خبیثی به نام Mongul بوده . او توضیح میده كه این گیاه اگر به كسی بچسبه باعث میشه تا رویای دنیایی رو ببینه كه در آن همه چیز عالی و بر وفق مراد اوست! سپس رویای ایده آل سوپرمن را میبینیم و متوجه میشیم كه یك زندگی عادی به همراه فرزند و همسرش در زادگاهش یعنی سیاره كریپتون دارد. همزمان دوستانش با Mongul میجنگند و كم كم رویای سوپرمن به كابوسی دهشتناك تبدیل میشود . این یك داستان فوق العاده است كه اگر اشتباه نكنم برای یكی از اپیزودهای سریال كارتونی Justice League Unlimited هم مورد اقتباس قرار گرفت.

 

Superman Annual #11

کمیک superman annual

مترجم: علی آقا

ادیتور و گرافیست: امیر حسین صادقی

لینک دانلود مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم

 

نظر شما درباره این داستان چیست؟

 برای خواندن دیگر كمیك هایی كه در سایت ترجمه كرده ایم اینجا را كلیك كنید.

 

مطالب مرتبط:

چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

کمیک بوک های سوپرمن به زبان فارسی

10 كمیك برتر سوپرمن (SUPERMAN)

سوپرمن، امام حسین (ع) و واقعه عاشورا

10 بلای بزرگی که لکس لوثر بر سر دیگران آورده است

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

15 شرور برتر دنیای کمیک که قهرمان شدند

 رتبه بندی قوی ترین اعضای گروه جاستیس لیگ (JUSTICE LEAGUE)

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (ORIGIN) را دارند + ویدئو

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Cap-Spider Potter
#1 Cap-Spider Potter 1395-09-01 14:30
عاشق این داستان های ماندگار سوپرمن هستم که قرار میدین...
عنوان هاشونم خیلی باحاله !
" برای مردی که همه چیز دارد "
خیلی خفنه...
البته تا فعلا بهترین داستان و جداب ترین عنوان متعلق به داستان " چه بر سر مرد فردا آمد " هست...
خیلی قشنگ بود...
حالا برم اینو بخونم ببینم چجوریه...
ممنون
نقل قول کردن
Doc Strange
#2 Doc Strange 1395-09-01 16:24
اگه ادیت از نظر برخی دوستان بد بود، عذزخواهیم رو از همینجا بپذیرن :oops: البته شاید این کمیک اصلا چیز خاصی نداشت ولی گمونم یکم کارم بد بود خلاصه معذرت :sad:
نقل قول کردن
Nightwatcher
#3 Nightwatcher 1395-09-01 16:43
به به! بسیار عالی!...
یکی دیگر از داستانهای ماندگار سوپرمن , آلن مور و دی سی...

توضیحات بالا رو که خوندم فهمیدم که این داستان واقعا یه داستان ماندگاره و بیخود نیست که جزو 10 کامیک برتر سوپرمنه.

ایده این داستان از این موضوع نشات میگیره که معمولا ابرقهرمانان تواناییها و قدرتهایی دارند که براشون احساس مسئولیت به بار میاره. اما گاهی اوقات داشتن قدرت و مسئولیت پیامدهایی داره و اونها نمیتونن خیلی از چیزهایی که همیشه آرزو دارند(مثل زندگی آرام با همسر و فرزند) رو داشته باشند. به همین خاطر ته دلشون داشتن آرامش و زندگی عادی رو ترجیح میدن و اینجا میبینیم که زندگی ایده آل سوپرمن داشتن همسر و فرزند و زندگی در کریپتون هستش نه ابرقهرمان بودن و ناجی بودن روی کره زمین.

ممنون از علی آقا و آقای صادقی. دستتون درد نکنه و خسته نباشید.
نقل قول کردن
Nightwatcher
#4 Nightwatcher 1395-09-01 16:49
به نقل از Doc Strange:
اگه ادیت از نظر برخی دوستان بد بود، عذزخواهیم رو از همینجا بپذیرن :oops: البته شاید این کمیک اصلا چیز خاصی نداشت ولی گمونم یکم کارم بد بود خلاصه معذرت :sad:

خواهش میکنم... این حرفها چیه... ما شماها رو قبول داریم... شکسته نفسی نفرمایید. ;-)
نقل قول کردن
__mehrab__
#5 __mehrab__ 1395-09-01 17:23
سلام ممنون از کمیک و خسته نباشید به تمام عاملین آماده کردن این کمیک.
این موضوع رو توی سریال سوپرگرل هم نشون دادن و خیلی خوب به تصویر کشیدنش
نقل قول کردن
parsa999
#6 parsa999 1395-09-01 17:40
عالى
نقل قول کردن
Dan-Spidey
#7 Dan-Spidey 1395-09-01 18:33
عالییییی بود. این یکی از بهترین داستان هایی بود که خونده م
نقل قول کردن
Sentinel
#8 Sentinel 1395-09-01 20:09
يكي از بهترين داستان هاي سوپرمن علاقه ي بزرگترين ابرقهرمان ديسي به زندگي آرام و بي دغدغه رو به خوبي نشون ميده.
مردم عادي آرزوشونه كه يه ابرقهرمان باشن تا هر زماني كه بخوان پرواز كنن، باسرعت سرسام آور حركت كنن،بتونن ساختموناي بزرگ رو به راحتي جا بجا كنن، كاراي محير العقول انجام بدن و از همه مهمتر سمبلي در ذهن مردم باشن.
اما حالا از ديد همون ابرقهرماني كه همه ي اينا رو داره به موضوع نگاه كنيم.اون چي ميخواد؟
اون همون آرامش و زندگي عادي رو ميخواد كه متعلق به افراديه كه زندگي خودش رو آرزو دارن.
از علي آقا و اميرحسين آقا خيلي تشكر ميكنم بابت وقت و انرژي كه روي اين كميك گذاشتن.
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#9 j.jonah jameson 1395-09-03 19:08
واقعا تاسف میخورم که این کمیک شاهکار باید فقط 8 تا نظر داشته باشه ... خجالت آوره !

داستان:
برای مردی که همه چیز دارد ، چه اسم خوبی برای یه داستان میتونه باشه ... این داستان در حقیقت اون هدف خلق سوپرمن رو نشون میده ، کسی که از یه سیاره ی دیگه اومده هیچ دوستی نداشت ، همه باهاش سرد برخورد میکردند و حتی کسی رو نداشت که باهاش صحبت کنه .... چرا باید این شخصیت انقدر مظلوم باشه ؟ گناهش چیه ؟ چون بیگانه است و از یه سیاره ی دیگه اومده باید باهاش چنین رفتاری داشت ؟ این داستان با یه ایده ی بسیار زیبا توانست این آرزوی سوپرمن رو برآورده کنه ... اما آیا خودش با این تغیر موافق است با اینکه ایندفعه میتونه کسایی رو داشته باشه که دوستش دارند ، کسایی که میتونه باهاشون صحبت کنه و ازش به گرمی استقبال کنند ... میتونه کنار بیاد ؟ کنار اومدن با چیزی، همیشه مشکلات خاص خودش رو داشته ولی فکر کردن به اینکه بدون هیچ مشکلی یه چیزی رو در ذهنت فرو کنند خیلی عجیب و خارق العاده بنظر میرسه ولی بعضی وقتا برای اینکه به چیزی که داشتی برگردی باید چیزی رو فدا کنی در این مورد «خاطرات خوش » به حساب میاد . که ارزشمندترین چیز برای یه انسان ممکنه به حساب بیاد .
در حقیقت این داستان نمیگه مردی که با چسبیدن به یه گل میتونه اسم مردی که همه چیز دارد رو یدک بکشه ... خوشبختی همین نزدیکی هاست ... داشتن دوستانی که بخاطر ات مبارزه میکنند ، تو رو از اعماق وجودشون دوست دارند و باعث میشند که حس خوبی بهت دست بده اینها باعث میشند که همه چیز داشته باشی .... سوپرمن در آخر متوجه میشه که درسته من نه پدر دارم نه مادر ولی همیشه کسایی دارم که بتونه ی جای خانواده ام رو پر کنه و این اون نتیجه ی شیرین این داستانه ....

ترجمه :
ترجمه ی علی آقا رو که اصلا نمیتونم چیزی براش بگم ... واقعا همه میدونید که چه فرد لایقی برای ترجمه ی کمیک های برتر و عاطفی برای شخصیت های داستان های کمیکه . ترجمشون خیلی خوبه و میتونم بگم اون احساسی که به خواننده میده واقعا روی روند داستان هم تاثیر میذاره .

ادیت:
دکتر جون چطوری ؟( من کلا این کلمه ی «دکتر» رو فقط به 2 نفر میگم یکی شما و یکی هم معلم زمین شناسیمون به یه دکتر واقعی در اکثر مواقع میگم داداش )
ادیتت واقعا چشمگیر بود فونت دیالوگ ها کمی درشت بود ولی بخاطر اینکه در مستطیل ها و دایره ها جا بشه چیزی برای گفتن نمیزاره .برای واندروومن واقعا خوشحالم که به اصل کمیک وفادار بودید و تغیری بهش ندادید .
ولی دقت و سلیقتون هر دفعه داره یه پله میاد بالاتر ... از این بابت خوشحالم .
ممنون از این 2 بزرگوار که وقتشون رو در اختیار ما گذاشتند .
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#10 Samwel Tarly 1395-09-03 20:14
نقد کمیک "برای مردی که همه چیز دارد"
درباره این داستان قبلا یکسری چیزها رو شنیده بودم و ازش تعریف هایی شده بود ولی متاسفانه موفق نشده بودم که بخونم و الان به لطف این سایت بزرگ میتونم بخونم و اول از همه بریم سراغ داستان:
واقعا خیلی عجیبه برای فردی مثل سوپرمن که قدرت زیادی داره و مردم هم ازش حساب میبرن و به نوعی به نمادی برای مردم تبدیل شده خیلی عجیبه که تصور کنیم ارزویی داشته باشه که نتونه بهش برسه ولی همچین چیزی برای فردی مثل سوپرمن هم ممکنه!!! چون سوپرمن با این که از یک سیاره دیگه اومده ولی شخصیت انسانی بالایی داره و از خیلی از کسانی که تو این سیاره هم به دنیا اومدن انسان تره!
تو این داستان خیلی خوب جامعه کریپتون رو به تصویر کشید و نشون داد که اگر کریپتون به بقاش ادامه میداد به چه چیزی تبدیل میشد و وضعیت پدر سوپرمن چجوریه.حضور واندروومن و بتمن و رابین(جیسون تاد) خیلی عالی بود و اون لحظه ای که نشون میده واندروومن داره با اون شخصیت میجنگه بتمن خیلی اروم به رابین میگه که از پس ما کاری بر نمیاد و نمیتونیم حریف اون بشیم و حواسمون باید به سوپرمن باشه و دیگر نکته جالب داستان هم این بود با این که سوپرمن رویای خوشی داشت و تبدیل به یک انسان معمولی شده بود ولی بازم فهمید که اینا اشتباهه و بر اون گیاه غلبه کرد و تونست خودش رو ازاد بکنه.

ترجمه و ادیت: باید از دوستان خوبم علی اقا و امیرحسین جان تشکر کنم به خاطر ترجمه و ادیت فوق العاده شون و کاری کردن که من این کمیک رو به راحتی بخوانم.
خسته نباشید
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#11 Samwel Tarly 1395-09-03 20:19
لازمه یک گله ای خدمت به کاربران سایت بکنم:
مترجم و ادیتور از کار و زندگیشون زدن تا بیان این کمیک رو برای ما امده کنند و اونوقت تعداد کامنت ها انقدر پایین باشه!! اخه چرا؟ بشینید این کمیک رو بخونید و نقدش کنید و بگید از کدوم قسمتش بیشتر خوشتون اومده ولی اصلا به خودتون زحمت نوشتن یک کامنت هم نمیدید
در ضمن کامنت هایی مثل "ممنون" یا "عالی بود" یا "مرسی بابت ترجمه و ادیت" خیلی معمولی و اعصاب خرد کنه و سعی کنید یک نظر درست و حسابی هم بدید چون کسی که عضو این سایت میشه باید توانایی نوشتن یک نقد ساده رو داشته باشه در غیر اینصورت همون بهتر که عضو نمیشدید
نقل قول کردن
Ice Man
#12 Ice Man 1395-09-03 21:15
با وجود شرمنده بودن پيش دوستانى که براى تهيه و اديت و ترجمه و...اين کميک زحمت کشيدن جا داره که بخاطر زحماتشون تشکر کنم و همچنين کميک هاى مانند اين نمادين و ماندگار و خيلى با ارزش هستن
خب اين يکى از برترين کميک هاى سوپرمنه و نميشه بهش نمره داد و همينطور على آقا و دکى هم استادن و کارهاشون بى نظيره
ايده داستان اين کميک خيلى جالب و قشنگه ، شخصيت هاى منفى جدا از اين که انواع مختلفى دارن و اهداف و انگيزه هاى متفاوتى دارن اما در کل همشون در نهايت فقط يک چيز ميخوان و اون هم قدرت بيشتره اما اين طبيعيه که قدرتمند ترين ابرقهرمان جهان يک زندگى مانند يک فرد عادى اما خوشبخت و در کنار عزيزانش رو آرزو داشته باشه و البته در کنار هم نژاد ها و هم نوعان خودش يعنى مردم سرزمين خودش و جايى که غريبه و بيگانه نيست
و ديگه شخصيت انسانى بزرگى که سوپرمن داره هيچوقت نميذاره که احساساتش رو نشون بده و همه فقط انتظار دارن که سوپرمن فقط از همين که مردم رو نجات بده و بهشون کمک کنه و اميد بده و همه جا در صلح باشه ، خوشحال و خوشبخت باشه اما هيچوقت فکرش رو نميکنن که شايد روياى سوپرمن و چيز هايى که ميخواد اين ها نباشن !
و همچنين رابطه و تأثير و نقش دوستان سوپرمن در اين کميک واقعا زيباست و رابطه قشنگى با هم دارن
و در آخر کميک بخاطر اراده قوى سوپرمن ميبينيم که حتى در ذهنش هم چقدر تواناست و مقاومه و اون گياه و ويلن اين کميک رو به همراه بقيه شکست ميده
واقعا يکى از برترين داستان هاى سوپرمنه و اهميت ترجمه و اديت رو داشت و نشون داد که با يک ايده ساده و يک موضوع جالب و فان و سرگرم کننده ميشه چه کميک برتر و خاطره انگيز و زيبايى رو خلق کرد و همچين کميک هايى با همين طراحى خاص خيلى بهتر تکميل ميشن و کميک رو داراى روح و زندگى ميکنن
و در آخر باز هم ازتون بخاطر کميک هاى با ارزش و فوق العاده اى مانند اين که زحمتشون رو ميکشيد تشکر ميکنم
نقل قول کردن
Doc Strange
#13 Doc Strange 1395-09-10 13:43
به نقل از agh:
... در ضمن کامنت هایی مثل "ممنون" یا "عالی بود" یا "مرسی بابت ترجمه و ادیت" خیلی معمولی و اعصاب خرد کنه و سعی کنید یک نظر درست و حسابی هم بدید چون کسی که عضو این سایت میشه باید توانایی نوشتن یک نقد ساده رو داشته باشه در غیر اینصورت همون بهتر که عضو نمیشدید

راستش ما به همونا هم راضی هستیم :lol:
ممنون از دوستانی که نقد کردن
نقل قول کردن
Hobbit
#14 Hobbit 1395-09-10 16:55
نقد کمیک سالیانه سوپرمن:

یادم میاد یه زمانی آرزوی خیلی از کمیکاهای کلاسیک رو در سایت داشتیم ولی خدا را شکر توی این مدت با همت دوستان این آرزوی ما برآورده شده!از همینجا از دوستان تشکر میکنم!
در واقع سوپرمن به نظر تجلی تمام خواسته های یک انسان در روی زمین به نظر میاد!(لااقل در ظاهر!)ولی تا این کمیک این انتظار رو ما از این شخصیت داریم که بی نیازی در وجودش نداشته باشه و فقط کافیه اراده کنه تا بتونه چیزی به دست بیاره ولی در این کمیک آلن مور بزرگ به همه ثابت میکنه که تا چه حد در نشون دادن یک بعد انسانی و خاکی از سوپرمن وارده،در کل اکثر قهرمان های دی سی به گونه ای خلق شدند که خیلی سخت میشه اون ها رو به بعد خاکی خودمون وابسته کنیم و اونا از زاویه دید خودمون درک کنیم و همیشه نویسنده های دی سی باید در فکر چاره کار برای این مشکل باشند ولی مور در این کمیک خودش رو بار دیگه ثابت میکنه و نشون میده که چقدر سوپرمن با معیارهای خدا گونه ای که بعضی افراد برای اون ترسیم میکنند متفاوته!
و در واقع با اینکارش داستانی رو خلق میکنه تا ما بتونیم افسوس هایی که سوپرمن در زندگیش میخوره رو هم برای خودمون همذات پنداری کنیم و همین یه عامل برای یکی از بهترین کمیکای سوپرمن به نظر من تا همینجای کار کافیه!
در واقع من قبل از اینکه کمیک رو خونده باشم اول از همه در سری انیمشین جاستیس لیگ در یکی از قسمت هاش این داستان رو دیدم ولی با این حال باز هم لذت خوندن کمیکش هم برای شخص خودم به اندازه اون انیمیشن واقعا لذت بخش و زیبا بود
ادیتور و ترجمه:
واقعا کار شما در این کمیک عالی بود!بسیاری از جملات واقعا سخت بودن ولی جوری ترجمه شده بودن که آدم راحت میتونست درکش کنه!و در مورد ادیت هم فقط نگاه به کاور کافیه به زیبایی کار آقای صادقی برسیم!
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#15 S.T.A.R.K 1395-09-10 19:16
برای مردی که همه چیز دارد
روز تولد سوپرمنه و بتمن-رابین و واندروومن به قلعه سوپرمن رفتن ولی وقتی وارد میشن سوپرمن رو در وضعیت عجیبی میبینن. جسمی به سینه سوپرمن چسبیده که قادره فرد رو وارد دنیایی کنه که در اون به آرزوی قلبیش برسه و زمانی که بتمن و رابین سعی دارن اون رو از بدن سوپرمن جدا کنن و واندروومن داره با مانگول مبارزه میکنه سوپرمن در بعدی دیگر در کریپتون و کنار خانوادشه تا اینکه کال-ال به اتفاقات کریپتون مشکوک میشه و میفهمه که این زندگی واقعی نیست و شفقت سیاه رو از خودش جدا میکنه. در نهایت هم با کمک رابین اون رو به مانگول متصل میکنه. این یه داستان فوق العاده زیبا از الن مور هست که ایده جالبی داره واقعا دل کندن از ارزوی قلبی کار آسونی نیست ولی اگه اینکار رو نکنی توی دنیای غیر واقعی باقی میمونی. این داستان همه چیز داشت:اکشن-لحظات عاطفی-روابط دوستانه-بخش های فان و....
واقعا عالی بود خیلی ممنون از علی آقا بابت ترجمه عالیشون و دوست خوبم امیرحسین صادقی بخاطر ادیت فوق العاده ش
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید