واندر ومن دیگر سفیر سازمان ملل نیست!

واندر ومن سازمان ملل

 دوره واندر ومن به عنوان سفیر افتخاری سازمان ملل به خاطر اعتراض دیگر کشورها به سر آمد.

 روز 21 اکتبر امسال سازمان ملل در اقدامی جنجالی و به پیشنهاد دی سی کامیکس خانم گل گدوت بازیگر واندرومن را به عنوان سفیر افتخاری خود در امور مربوط به توانمندسازی زنان برگزید چون به عقیده دی سی شخصیت واندر ومن نماینده زنان قوی و ازاد است.

اما حالا 45 هزار نامه اعتراض آمیز به اقای بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نوشته شده و از او خواسته شده که به دلیل اینکه این شخصیت لباس مناسبی بر تن ندارد نمیتواند الگوی مناسبی برای نسل جوان باشد.

بان کی مون هم قبول کرده.

در نامه انها امده است:

"با وجود اینکه خالقین اصلی واندر ومن میخواستن یک زن قوی و مستقل و جنگجو با پیام های فمینیستی خلق کنند اما حقیقت آن است که در حال حاضر او به صورت  یک شخصیت که زنی سفید پوست با سینه های بزرگ و هیکل اغراق شده، لباسی تنگ و چسبان و تقریبا لخت به تصویر کشیده میشود".

نظر شما چیست؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

#1 Captain Steve Lover 1395-09-23 12:56
آره کاملا درسته و من فکر میکنم از همون اول کار جالبی نبود.
...............
در ضمن خیلی پر رویی میخواد چنین پیشنهادی رو بده یه نفر!

اگر به قدرتمندی و توانمندی شخصیت مونث کامیک هاست خب کارول دنورز همه شخصیتای مونث چه دیسی و چه مارول رو قوی تر و بالاتره و تازه لباسشم اصلا مثل واندروومن نیست که بهش اعتراض بشه!!! بعدش مارول واسه خانم بری لارسون چنین پیشنهادی داد؟!!!!!

والا بنظرم پر رویی هست. یکی از پر رویی ترین کار هایی بود که به عمرم دیدم
#2 Robin 1395-09-23 14:01
دی سی یک پیشنهاد داده این ها فورا قبول کردن.
پس فکر کنم اگه شکایتی باشه ، باید اول بریم
پیش دی سی بعد سازمان ملل تا کار انجام بشه.خخخخ
:-) :lol: :D
#3 The Laughing Joker 1395-09-23 15:42
به نقل از Captain Steve Lover:
آره کاملا درسته و من فکر میکنم از همون اول کار جالبی نبود.
...............
در ضمن خیلی پر رویی میخواد چنین پیشنهادی رو بده یه نفر!

اگر به قدرتمندی و توانمندی شخصیت مونث کامیک هاست خب کارول دنورز همه شخصیتای مونث چه دیسی و چه مارول رو قوی تر و بالاتره و تازه لباسشم اصلا مثل واندروومن نیست که بهش اعتراض بشه!!! بعدش مارول واسه خانم بری لارسون چنین پیشنهادی داد؟!!!!!

والا بنظرم پر رویی هست. یکی از پر رویی ترین کار هایی بود که به عمرم دیدم

ازتون یک سوال دارم، الان منظورت از بالاتر بودن اگه از لحاظ شخصیتی باشه که بدون شک بهترین شخصیت مونث مارول جین گری (آقای ترابی تو مقاله ی بی نظیر 100 شخصیت مارول گذاشته بودنش بهترین شخصیت مونث) و از نظر من (بدون شک الان خیلی ها میریزن سرم :lol: ) بهترین شخصیت مونث کمیک بوکی واندروومنه.
از نظر قدرت هم که درسته کاپیتان مارول شخصیت قویه ولی هر چی باشه واندروومن یه پا سوپرمنه :P
البته باید در نظر داشت واندروومن به خاطر همین ساخته شد تا یک نماد آزادگی برای زنان باشه اما متاسفانه طراحی لباسش خیلی جاها براش ضرر داشته.
#4 Goblin King 1395-09-23 15:55
به نقل از The Laughing Joker:
به نقل از Captain Steve Lover:
آره کاملا درسته و من فکر میکنم از همون اول کار جالبی نبود.
...............
در ضمن خیلی پر رویی میخواد چنین پیشنهادی رو بده یه نفر!

اگر به قدرتمندی و توانمندی شخصیت مونث کامیک هاست خب کارول دنورز همه شخصیتای مونث چه دیسی و چه مارول رو قوی تر و بالاتره و تازه لباسشم اصلا مثل واندروومن نیست که بهش اعتراض بشه!!! بعدش مارول واسه خانم بری لارسون چنین پیشنهادی داد؟!!!!!

والا بنظرم پر رویی هست. یکی از پر رویی ترین کار هایی بود که به عمرم دیدم

ازتون یک سوال دارم، الان منظورت از بالاتر بودن اگه از لحاظ شخصیتی باشه که بدون شک بهترین شخصیت مونث مارول جین گری (آقای ترابی تو مقاله ی بی نظیر 100 شخصیت مارول گذاشته بودنش بهترین شخصیت مونث) و از نظر من (بدون شک الان خیلی ها میریزن سرم :lol: ) بهترین شخصیت مونث کمیک بوکی واندروومنه.
از نظر قدرت هم که درسته کاپیتان مارول شخصیت قویه ولی هر چی باشه واندروومن یه پا سوپرمنه :P
البته باید در نظر داشت واندروومن به خاطر همین ساخته شد تا یک نماد آزادگی برای زنان باشه اما متاسفانه طراحی لباسش خیلی جاها براش ضرر داشته.

منم نظر شخصی خودم رو میگم ...
میتونم دیگه درسته؟
به نظر این بنده حقیر واندرومن یکی از مزخرف ترین و بیخود ترین شخصیت های کل تاریخ دنیای کمیکه که یکی از بدترین اریجین ها و یکی از آبکی ترین شخصیت پردازی ها رو داره
این جنگولک بازی ها هم برای مطرح کردن نام واندرومن در استانه اکران فیلمش بود که خدا رو شکر خنثی شد
یه روز میگن bisexual است، یه روز میگن فمنیسته، یه روز میگن خدای جنگه، یه روز میگن مدافع حقوق زنانه و فردا هم معلوم نیست بگن چیه
ولی از نظر من یه شخصیت درجه 3 غلو شده است
اگه زن بودم از اینکه واندرومن به عنوان الگوی من انتخاب شده، حالم بد میشد
فرقی هم نمیکنه... چه دی سی باشه چه مارول ... هیچ شرکت امریکایی حق نداره شخصیتش رو به عنوان نماینده کل زنان عالم سفیر سازمان ملل بکنه
#5 The Laughing Joker 1395-09-23 18:32
به نقل از Goblin King:
به نقل از The Laughing Joker:
به نقل از Captain Steve Lover:
آره کاملا درسته و من فکر میکنم از همون اول کار جالبی نبود.
...............
در ضمن خیلی پر رویی میخواد چنین پیشنهادی رو بده یه نفر!

اگر به قدرتمندی و توانمندی شخصیت مونث کامیک هاست خب کارول دنورز همه شخصیتای مونث چه دیسی و چه مارول رو قوی تر و بالاتره و تازه لباسشم اصلا مثل واندروومن نیست که بهش اعتراض بشه!!! بعدش مارول واسه خانم بری لارسون چنین پیشنهادی داد؟!!!!!

والا بنظرم پر رویی هست. یکی از پر رویی ترین کار هایی بود که به عمرم دیدم

ازتون یک سوال دارم، الان منظورت از بالاتر بودن اگه از لحاظ شخصیتی باشه که بدون شک بهترین شخصیت مونث مارول جین گری (آقای ترابی تو مقاله ی بی نظیر 100 شخصیت مارول گذاشته بودنش بهترین شخصیت مونث) و از نظر من (بدون شک الان خیلی ها میریزن سرم :lol: ) بهترین شخصیت مونث کمیک بوکی واندروومنه.
از نظر قدرت هم که درسته کاپیتان مارول شخصیت قویه ولی هر چی باشه واندروومن یه پا سوپرمنه :P
البته باید در نظر داشت واندروومن به خاطر همین ساخته شد تا یک نماد آزادگی برای زنان باشه اما متاسفانه طراحی لباسش خیلی جاها براش ضرر داشته.

منم نظر شخصی خودم رو میگم ...
میتونم دیگه درسته؟
به نظر این بنده حقیر واندرومن یکی از مزخرف ترین و بیخود ترین شخصیت های کل تاریخ دنیای کمیکه که یکی از بدترین اریجین ها و یکی از آبکی ترین شخصیت پردازی ها رو داره
این جنگولک بازی ها هم برای مطرح کردن نام واندرومن در استانه اکران فیلمش بود که خدا رو شکر خنثی شد
یه روز میگن bisexual است، یه روز میگن فمنیسته، یه روز میگن خدای جنگه، یه روز میگن مدافع حقوق زنانه و فردا هم معلوم نیست بگن چیه
ولی از نظر من یه شخصیت درجه 3 غلو شده است
اگه زن بودم از اینکه واندرومن به عنوان الگوی من انتخاب شده، حالم بد میشد
فرقی هم نمیکنه... چه دی سی باشه چه مارول ... هیچ شرکت امریکایی حق نداره شخصیتش رو به عنوان نماینده کل زنان عالم سفیر سازمان ملل بکنه

من به نظر شما کاملا احترام می ذارم ولی واقعا این حرف که واندروومن یکی از مزخرف ترین شخصیت های تاریخ کمیک بوکه زیاد جالب نیست، چرا؟ چون از واندروومن آبکی تر (البته منظورم این نیست که واندروومن آبکیه) خیلی خیلی وجود داره تو دی سی یا مارول.
بحث اینم که واندروومن اریجین یکی از بدترین اریجین ها رو هم تا حدودی قبول دارم ولی برای مثال همین فلشی که بدون شک یکی از بهترین ابرقهرمانان کمیک بوکیه یکی از بیخود ترین اریجین ها رو داره ولی بدون شک کسی از فلش بدش نمیاد.
در مورد شخصیت پردازی واندروومن هم بگم که اگه دقت کرده باشین میبینین بعضی ها مجذوب کاراکتری میشن، در موردش تحقیق میکنن و می فهمن که چه شخصیتی داره و طرفدارش میشن. به خاطر همین شاید یکی از واندروومن خوشش بیاد، بره هر چی کمیکو انیمیشن درموردش هست رو دانلود میکنه و احتمال داره مجذوب این شخصیت بشه. پس شاید از نظر یکی دیگه واندروومن بهترین شخصیت مونث کمیک بوکیه. پس یجورایی این نوع نگاه ما به شخصیت به حساب میاد و این نگاه خیلی از جاها متفاوته و به همین دلیله که مقالاتی با رتبه بندی مختلف میاد. به این خاطره که شما از واندروومن خوشتون نمیاد ولی من میگم شخصیت خوبیه.
باز هم میگم نظر شما کاملا متین ولی خب من هم نظر خودم رو بیان کردم. با تشکر ;-)
#6 The spider 1395-09-23 19:45
منم تقریبا مخالف این بودم چون واقعا جالب نیست یه سشخصیت زن که اندامش هم تحریک کنندس این سمت و جایگاه رو داشته باشه

خوب شد :-|
#7 Rock star 1395-09-23 22:52
#1
اهع جدی میگی؟! خدایی؟؟
ببین عزیز من، کارول دنوروز هم لباس میس مارولیش همچین تعریفی نداره که اونو ملاک قرار میدی.
کلاً توی شخصیت های کمیک بوکی مونث من ندیدم کسی لباس خوبی پوشیده باشی. اکثراً سکسیم یا فمینیسم هستند.
اونایی که پوشش خوب دارند تعداشون خیلی انگشت شمارند مثل زن عنکبوتی و جیسکا جونز و میس مارول جدید و کاپ مارول امروزی یا همون کارول دنورز ولی لباس قبلیش اصلاً چیزی بوده واس خودش! :-*
الان شما نگاه نکن لباس کاپیتان مارولی دنورز مناسبه، قبلاً خودش یه پا واندروومنی بوده! :lol: :-*

ولی حالا از ظاهر بگذریم. واندروومن از نظر ظاهری جایگاه خوبی نداره ولی از نظر شخصیتی چرا داره. شما اطلاعات مناسبی ندارید. کمیک هاشو بخونید. کاملاً نماینده ی یه شخصیت زن آزاده خواه و طرفدار حق و حقوق زنانه و واقعاً میتونه نماینده ی مناسبی باشه ولی به عنوان الگو نه مناسب نیست. نه به خاطر شخصیت به خاطر لباس و بقیه موارد، امیدوارم این موضوع دی سی رو به فکر وا داره که یه فکری به حال لباس واندروومن بکنه.(مثل سری اودیسه که لباسش پوشیده بود.)

#4
شما حق داری نظرتو بگی ولی به شرطی که نظرت اغراق آمیز و تعصبی نباشه. شما اصلآً کمیک های واندروومن رو خوندید که میگید آبکیه؟ اصلاً میدونید اریجینش تو کجا روایت میشه؟ اصلاً میدونید مشکل واندروومن از کجاست؟
درسته دیسی تکلیفش با واندروومن مشخص نیست ولی دلیل نمیشه که شخصیتش بد باشه یا آبکی و چرت باشه.
ببینید چیزی رو که در موردش نمیدونید علاقه ای به ابراز عقیده در موردش نداشته باشید. واندروومن کاملاً نماد یه زن جنگجو و آزاده خواه که مدافع حقوق زنان هست معرفی شده و به همین دلیله که 75 سال دووم آورده،اگه شخصیتش خوب نبود درجا همون اوایل از تاریخچه ی کمیک حذف میشد.(مدیون هم هستید بعد از این همه حرفی که زدم بگید به خاطر دلایلی سکسیم بوده...)
واندروومن نماد استواری زنانه. در کنارش هم تم حقیقت طلبی و اعتماد به شرافت انسانیت در کمیک هاش کاملاً به وضوح دیده میشه.
بی خود نیست که واندروومن رو هم تراز با جیسکا جونز و شی هالک و کارول دنورز و جین گری میدونند.
شمایید که به این اطلاعات دسترسی ندارید و کورکورانه نظر بی ثبات می دید.
واندروومن لباسش بده درست منم قبول دارم و مثل واندروومن هم هست. واسه آمریکایی ها این چیزا مشکلی نداره. حالا واسه ملت های دیگه این یه اشکاله خب دیگه برمیگرده دیگه به فرهنگ آمریکایی که با خیلی از فرهنگ ها سازگاری نداره.

-البته از حق نگذریم اگه دیسی میخواد واندر ومن رو الگوی نسل زنان جوان برای سازمان ملل معرفی کنه باید از همه نظر اونو تکمیل کنه، نه اینکه پوششی به سبک فرهنگ آمریکایی و فمینیستی براش بسازه و به عنوان سفیر افتخاری معرفیش کنه و انتظار داشته باشه که استقبال هم بشه!!
باید از همه نظر چه ظاهری و چه باطنی یه شخصیت الگو و اسوه باشه. واندروومن و دیگر شخصیت ها هم از این موضوع مستثنا نیستند.
#8 j.jonah jameson 1395-09-23 22:55
آقا این بحثی که اینجا مطرح شده یه ایرادی داره .
اغلب هدف از خلق شخصیت رو با ارجین اشتباه میگیرید .... وقتی که واندروومن خلق شد قرار بود نماد آزادی و اقتدار زنان باشه . ولی بنابر دلایلی واندروومن با تغیر اورجین روبرو شد اونم به صورت پی در پی .... این برای یه شخصیت که با هدف و الگویی مشخصی خلق شده واقعا یه ضربه ی بزرگیه .
منم شخصا با اورجین مردعنکبوتی نوآر اوایل مشکل داشتم ولی بعدا متوجه شدم که باید به حال و هوای داستان بخوره و حال و هوای داستان هم بر پایه ی زندگی حقیقی بنا شده . واندروومن هم اون اوایلش ارجین عجیبی داشت .... زیاد راجب بهش نمیگم خودتون برید بخونید :
spidey.ir/.../...
ولی چون هدفش نشان دادن و الگو بودن آزادی زنان بود در طول تاریخ با مشکلات اجتماعی زنان روبرو شد ...( تجاوز به خانواده ، همجنسگری و... ) برای همین اورجین اش تغیر میکنه که همه با این شخصیت اجین بشند )
لطفا یکم دقت کنید و چیزهای دیگه رو به هم ربط ندید!!
#9 Rock star 1395-09-23 23:17
یه روزی آقای ترابی حرف خیلی قشنگی زدند؛ حیف که یادم نیست تو کدوم مقاله بود تا اینجا دوباره نقل قول کنم.
ولی تا جایی که یادمه ایشون گفتند قبل از اینکه اصلاً این سایت بیاد رو کار همه تحت تاثیر بتمن نولان بودند و چون که اطلاعی از کمیک های دیگر شخصیت ها نداشتند، فقط بتمن رو برترین میدونستند و بقیه ی شخصیت ها از جمله اسپایدرمن رو بچه گانه خطاب میکردند و همین ملاک بر این شد که این سایت ساخته بشه و اسپایدرمن رو به جامعه ی کمیک بوکی ایران بشناسونه.(البته ضمن اطلاع اون موقع جامعه بود. هنوز جامعه ی کمیک بوکی نشده بود.)
حیف که بقیه ی شخصیت ها یه فن و استاد بزرگی مثل آقای ترابی ندارند. همین الان هم این مشکل، دامن گیر بقیه ی شخصیت های کمیک بوکی شده،الان هم شخصیت های دیگه ای با الفاظ رکیک تری مورد خطاب قرار میگیرند. یعنی این اوج بی اطلاعی این جامعه رو میرسونه.
یه کسی مثل مهدی ترابی اومد و اسپایدرمن رو به ایران شناسوند ولی متاسفانه بقیه ی شخصیت ها هنوز محرومند و توی این جامعه ی خراب شده بدون دلیل و مدرک مورد اهانت قرار میگیرند. واندروومن یکی از همون شخصیت هاست. درسته در حد اسپایدرمن نیست تا اونطوری که آقای ترابی برای اسپایدرمن وقت گذاشت به این شخصیت توجه بشه، نه، واندروومن در اون حد نیست اما یکی از شخصیت های خوب مونث در دنیای کمیکه ولی به خاطر نبود اطلاع کافی (امیدوارم به خاطر این حرف به کسی جسارت نشه) این موضوع اهانت به شخصیت، دامن گیر واندروومن شده، بهتره بگیم دامن گیر همه ی شخصیت ها شده...
حالا اینجا واندروومنه و بقیه جاها شخصیت های دیگه است. انگاری این مشکل هیچ وقت از بین نمیره. :(
#10 علی بابا 1395-09-24 08:52
واندر ومن خیلی به گردن دنیای کمیک حق داره. مخصوصا در کشور عزیزمون ایران. میدونید چند هزار نفر با دیدن هیکل و لباس این شخصیت به دنیای کمیک علاقمند شدن؟ :lol:
#11 Tara.Y 1395-09-24 09:13
خیلی خوب شد
واندر ومن اصلا لیاقت همچین عنوانی رو نداشت
#12 Emerald Archer 1395-09-24 13:13
چرا لباس واندرومن تغییر نمیدن.
چرا؟ تو قهرمانان زن بهترینه فقط همین لباسش رو درست کنن حله!
#13 The Red Spider Skull 1395-09-24 13:33
به نقل از comicworm:
چرا لباس واندرومن تغییر نمیدن.
چرا؟

چون اگه تغییر بدن دیگه هیشکی رغبتی برای خریدن کمیک هاش نداره :lol:

برای نظر دادن باید عضو سایت شوید