مطالب برگزیده

نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's...
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" (Spider-Man: Across the Spider-Verse) – بخش دوم
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان...
نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول" (Spider-Man: Across the Spider-Verse – Part one)
نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول" (Spider-Man: Across...

بازگشت دنیای "التمیت مارول" (Marvel Ultimate)

قبل از هر چیز ازتون درخواست میکنم تا اول برید و شماره آخر کمیک معرکه Spider-Men II را در اینجا بخونید.

در مجموع این سری واقعا زیبا بود و به جای اینکه زیادی حالت اکشن داشته باشه ، روی پیتر پارکر و مایلز مورالز تمرکز داشت. مخصوصا روی مایلز مورالز که شاهد نوع بحران هویت بود. ولی مساله ای که بیشتر نظر ما رو جلب کرد ، مربوط میشه به اتفاقی که در شماره آخر افتاد. قبلش لازمه من یه سری اطلاعات بهتون بدم:

همانطور که قبلا در این مقاله بهش اشاره شد، مارول در سال 2000 تصمیم گرفت دنیای مرد عنکبوتی رو مدرن کنه . به همین دلیل از نویسنده و طراحی خلاق و برجسته به نام های «برایان مایکل بندیس» و «مارک بگلی» خواست تا سری کمیک های Ultimate Comics رو خلق کنند. و به این ترتیب دنیایی جدید خلق شد به نام "التمیت" که خیلی هم موفق و پرفروش بود. این دنیا را تحت عنوان دنیای شماره 1610 مارول نیز میشناسند. این سری کمیک ها اونقدر موفق بود که مارول به زودی  کمیک قهرمانان دیگری رو هم تحت عنوان Ultimate چاپ کرد. تمام این کمیک ها خوب و موفق بودند . حتی در سری اول کمیک مردان عنکبوتی شاهد بودیم که پیتر پارکر از دنیای اصلی مارول به دنیای التمیت رفت و با مرد عنکبوتی آنجا یعنی «مایلز مورالز» ملاقات کرد (چون پیتر پارکر دنیای التمیت کشته شده بود و مایلز جای او را گرفته بود). تا اینکه سال 2016 و در جریان رویداد مهم "جنگ های پنهان" که اینجا ترجمه شده، بسیاری از دنیاهای موازی مارول از بین رفت. یکی از این دنیاها همین دنیای التمیت بود. اما خوشبختانه مایلز مورالز قبل از نابودی از  دنیای التمیت وارد دنیای اصلی مارول شد. پس از اون به بعد ما شاهد حضور دو مرد عنکبوتی به نام های پیتر پارکر و مایلز مورالز در دنیای اصلی بودیم.

 مردان عنکبوتی

سپس برایان مایکل بندیس شروع کرد به نوشتن سری دوم کمیک های مردان عنکبوتی. در همون شماره های اولیه شاهد بودیم که مایلز وقتی داشت با خبیثی به نام «تسک مستر» میجنگید ، متوجه شد که او داره با یک نفر تلفنی صحبت میکنه که  اسمش مایلز مورالزه! او واقعا از این موضوع جا خورد که کارفرمای تسک مستر هم اسمش مایلز مورالزه!

 

 تسک مستر

اما چیزی دستگیرش نشد. اما ما به عنوان خواننده متوجه شدیم که از مدتها قبل در دنیای اصلی مارول هم شخصیتی به نام مایلز مورالز وجود داشته که در کمال تعجب یک شخصیت خبیث بوده و تسک مستر هم برای او کار میکرده!

 مایلز مورالز خبیث

در هر حال مایلز  بسیار علاقمند میشه که بدونه این مایلز مورالز خبیث کیه. او از پیتر میپرسه که وقتی از دنیای التمیت برگشت و در دنیای خودش اسم مایلز مورالز را جستجو کرد، آیا چیزی پیدا کرد؟  پیتر هم میگه که هیچ گزینه خاصی پیدا نکرده. سپس او و پیتر میرن سراغ «جسیکا جونز» تا ازش بخوان درباره این مایلز مورالز خبیث تحقیق کنه. ولی او هم هیچی پیدا نمیکنه. در واقع به نظر میرسه هیچ مدرک و اثری از این او وجود نداره!

 کمیک جسیکا جونز

سپس به صورت فلش بک متوجه میشیم که مایلز مورالز خبیث سالها پیش با «ویلسون فیسک» ملقب به «کینگ پین» در زندان آشنا شده بوده. اونا خیلی سریع با هم رفیق شده بودند و با هم به درجه های بالای خانواده های تبهکاری رسیده بودند.

 ویسلون فیسک - مایلز مورالز

تا اینکه مایلز مورالز خبیث عاشق دختری به نام «باربارا» میشه و دیگه میخواد که از کارای قبلی خودش فاصله بگیره تا با عشقش ازدواج کنه  .

باربارا - مایلز مورالز

به همین دلیل ویلسون تمام سوابق او را پاک میکنه تا به آرزوی خودش برسه (در نتیجه به همین خاطر بوده که در حال حاضر هیچ اثر و مدرکی از مایلز خبیث موجود نیست).

کینگ پین - ویلسون فیسک

ولی متاسفانه باربارا میمیره. اما ویسلون میاد پیش مایلز مورالز خبیث تا بهش دلداری بده و بهش میگه فهمیده دنیاهای موازی وجود دارند . پس  میتونه با رفتن با اون دنیاها با نسخه ای دیگر از باربارا آشنا بشه!

دنیای موازی مارول

سپس در شماره آخر از کمیک مردان عنکبوتی 2 متوجه میشیم که مایلز مورالز خبیث از مدتها قبل نسخه ای دیگر از باربارای عزیزش رو پیدا کرده که در دنیایی وجود داره که در واقع همون دنیای التمیت هستش!!!! بعدشم خودش وارد این دنیا میشه و با باربارای این دنیا ملاقات میکنه!

باربارا التمیت

بله دوستان! دنیای التمیت دوباره برگشته و جالبه که پیتر پارکر و گرین گابلین هم مثل قبل در آن هستند و انگار دوباره زنده شده اند! (جالبه که این صفحات مربوط به دنیای التمیت رو «مارک بگلی» کشیده که همانطور که در ابتدای مقاله گفتم اولین طراحی بود که کمیک های Ultimate رو خلق کرد!)

 اسپایدرمن التمیت

و البته قهرمانان دیگر هم هستند و خیلی هم جالبه که نسخه التمیت «ریری ویلیامز» رو هم در این دنیا میبینیم!

 کمیک بوک ultimate

و این بود بزرگترین اتفاق سال قبل: بازگشت دنیای التمیت! (البته اواخر سال 2017 اتفاق افتاد ولی ما شماره آخر رو امروز ترجمه کردیم!) ولی چطور این اتفاق افتاده؟ مگه دنیای التمیت در رویداد جنگ های پنهان نابود نشد؟ پس این چیه؟ شخصیت هایی که قبلا در این دنیا مرده بودند چرا دوباره زنده شده اند؟ اینا سئوالاتی هستند که باید منتظر ماند تا دید در آینده چطور پاسخ داده میشوند! و چقدر حیف که برایان مایکل بندیس دیگه در مارول نیست!

و باز هم تاکید میکنم که حتما سری کمیک "مردان عنکبوتی 2" و این داستان زیبا رو بخونید...

مطالب مرتبط:

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

 مطالب مرتبط:

شماره آخر از کمیک "مردان عنکبوتی 2" (SPIDER-MEN II) ترجمه شد + لینک دانلود

تمام قسمت های كمیك "مردان عنكبوتی" (SPIDER-MEN) ترجمه شد+ لینك دانلود مستقیم

مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

100 شخصیت برتر دنیای مارول: مایلز مورالز

لحظات ماندگار در کمیک بوک های اسپایدرمن: مردعنکبوتی نهایی کشته می‌شود!

میراث "مرد عنكبوتی نهایی" (ULTIMATE SPIDER-MAN)

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: برایان مایكل بندیس

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

علی قدیانی
#1 علی قدیانی 1397-02-06 18:27
مهم ترین و قابل بحث ترین نکته در این داستان بازگشت اسپایدرمن دنیای آلتیمیت و البته به اضافه گرین گابلین وقهرمانانش هستش و اینکه چرا و چگونه بازگشتند؟. به شخصه خیلی خوشحال شدم و بنظرم دنیای آلتیمیت مارول پتانسیل بسیار بالایی دارد و گفته شده مارول برای این دنیا و شخصیت هایش برنامه ها دارد. یعنی ممکنه حتی کراس اور بین اسپایدرمن هردو دنیا داشته باشیم؟! البته استاد بندیس به دی سی رفته ولی امیدوارم بقیه از این پتانسیل به خوبی بهره ببرن
نقد من از شماره اخر این کمیک:
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
The spider
#2 The spider 1397-02-06 18:41
مثل تمام مرگ ها و نابودی های دنیای کمیک بوک همیشه راه بازگشتی هست .یادمه اولین بار که کمیک اسپایدرمن آلتیمیت رو خوندم با خودم گفتم این پیتر پارکر که جَوون تر از حالت عادیشه میتونه خیلی تاثیر بیشتری روی بچه بزاره و واقعا از این مدرن بودن و پیشرفته بودن دنیای آلتیمت استقبال کردم و وقتی خبر از بین رفتنش رو شنیدم واقعا شوکه شدم همیشه این پتانسیل رو تو همه کمیک های این سری می دیدم که بتونه تا ابد ادامه پیدا کنه.حالا که برگشته واقعا خوشحالم و سوال بزرگی منو مشغول خودش کرده چطوری برگشتن؟؟
ممنون از آقای ترابی عزیز بابت زحماتتون
نقل قول کردن
m.h.f
#3 m.h.f 1397-02-06 21:39
من کمیک رو خوندم مثل همیشه عالی ترجمه شده و عالی ادیت شده با طراحی مارک بگلی هم خیلی حال کردم کلا قسمت آخر عالی بود ولی ای کاش مایلز برگرده به دنیای التیمت.
نقل قول کردن
m.h.f
#4 m.h.f 1397-02-06 21:44
راستی برای منم سواله که بدونم آیا هویت مرد عنکبوتی رو میدونن چون بعد از قسمت آخر التیمت اسپایدرمن مرد.ودوباره در جنگ های پنهان برگشت.نکته اینجاست که وقتی برگشت کسی از هویتش با خبر بود و الان که دوباره برگشتن چی؟
نقل قول کردن
mehran spidey
#5 mehran spidey 1397-02-06 23:41
بهترین خبری بود که شنیدم ! واقعا هایپ کننده بود :cry: راستش از اینکه دنیای آلتیمیت هنوز هم وجود داره خیلی خوش حالم ، دلم واسه مردعنکبوتی این دنیا تنگ شده بود ، امیدوارم که دوباره شاهد کمیک های مردعنکبوتی آلتیمیت باشیم ولی حیف شد که بندیس دیگه تو مارول نیست :sad: کمیک هاش خارق العاده بودند . فقط تنها سوالی که مارول باید پاسخ بده چگونگی ابود نشدن یا شاید هم دوباره به وجود اومدن دنیای آلتیمیته . فکر کنم مارول به زودی این موضوع رو برامون روشن کنه .
نقل قول کردن
iron_thor
#6 iron_thor 1397-09-26 20:26
من دوتا سوال برام پیش اومد
این دنیا چجوری برگشت
ایرون من این دنیا کجاست
نقل قول کردن
mani34521
#7 mani34521 1399-01-22 22:22
جالب بود فکر میکردم هنوز دنیای آلتیمت نابود شده نگو برگشته :o (واقعا مقاله خوب و تنظیم شده ای بود :-)
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#8 Mr. Doctor 1399-09-04 18:25
ببخشید یه سوال داشتم اقای ترابی
میخواستم ببنیم از موقعی که این مقاله عالی از طرف شما نوشته شده و دنیای التیمیت برگشته،ایا خبری ازش شده؟؟
یا در کمیک ها مورد اشاره قرار گرفته؟؟
و اینکه اگه برگشته پس چرا مایلز برنمیگرده دنیای التیمیت؟؟
ببخشید طولانی شد.ممنون میشم پاسخ بدین.
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1399-09-04 18:43
به نقل از Mr. Doctor:
ببخشید یه سوال داشتم اقای ترابی
میخواستم ببنیم از موقعی که این مقاله عالی از طرف شما نوشته شده و دنیای التیمیت برگشته،ایا خبری ازش شده؟؟
یا در کمیک ها مورد اشاره قرار گرفته؟؟
و اینکه اگه برگشته پس چرا مایلز برنمیگرده دنیای التیمیت؟؟
ببخشید طولانی شد.ممنون میشم پاسخ بدین.

بله اشاره شده
تو همین کمیک های ونوم که تو سایت ترجمه کردیم ، میکر به کمیک سیمبیوت تونست به دنیای التمیت برگرده و دیدی که دچار هرج و مرج و تخریب شده
تو شماره 26 بود فکر کنم
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#10 Mr. Doctor 1399-09-04 20:34
به نقل از mtm:
به نقل از Mr. Doctor:
ببخشید یه سوال داشتم اقای ترابی
میخواستم ببنیم از موقعی که این مقاله عالی از طرف شما نوشته شده و دنیای التیمیت برگشته،ایا خبری ازش شده؟؟
یا در کمیک ها مورد اشاره قرار گرفته؟؟
و اینکه اگه برگشته پس چرا مایلز برنمیگرده دنیای التیمیت؟؟
ببخشید طولانی شد.ممنون میشم پاسخ بدین.

بله اشاره شده
تو همین کمیک های ونوم که تو سایت ترجمه کردیم ، میکر به کمیک سیمبیوت تونست به دنیای التمیت برگرده و دیدی که دچار هرج و مرج و تخریب شده
تو شماره 26 بود فکر کنم

خیلی ممنون که توجه کردین استاد
اتفاقا من هم اون کمیک رو با ترجمه و ادیت سایت اسپایدی خوندم و لذت بردم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

پروفایل کاربر

افراد آنلاین

We have 1303 guests and one member online

  • mtm